iets te kleurig voor mij, maar wel mooi gedaan...
resize ff je pics =]
resize ff je pics =]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
je krijgt er toch gewoon schroefjes bij? die moet je door de gaatjes draaien. dat gaat wel moeilijk want in die gaatjes zit inderdaad nog geen schroefdraad.Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:11:
[afbeelding]
[..... heel verhaal...]
Oja nog en vraagje.
Klopt het dat in fans die je besteld nog geen schroefdraad zit?
ik heb ze er nu op klitteband maar dat houd niet zo goed. heeft
iemand hier een oplossing voor?
kevin
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 20:16 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door shameblaster op 09-02-2004 20:22 ]
Cons:::BB4E
Verwijderd
je hebt er waarschijnlijk van die schroeven bij gekregen die een stukje groter zijn dan de gaten zelf, en een grof schroefdraad hebben.Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:20:
Pics zijn geresized...
en btw best wel stom dat er nog geen schroefdraad in zit want je draait
nu bijna je schroeven dol of licht het aan mij?
eum, wrom denkte dat em muziek speelt ?????Daxter schreef op 09 februari 2004 @ 20:45:
zeg kevin waarom knipperen die groene CCFL's zo in je kast. Heb je er een geluidscensor aangehangen? Is vrij irritant. Of is dat normaal bij CCFL's dat ze knipperen (nee toch zeker?).
Een beetje verlies heb je altijd...
Je vogel vind het ook allemaal reuze interessant, en is nu ook op GOTVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:11:
[afbeelding]
Mn bestelling met ccfl's en fans is vandaag binnen gekomen en ben gelijk aan
de slag gegaan!
Ik had besteld:"
2x Green ccfl 30cm
1x UV ccfl 10cm
1x Bubble ccfl 10cm
1x Blue ccfl 30cm
2x Fan met rooie ccfl
Hier een aantal fotos die ik graag met jullie wil delen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Laatste is beetje wazige foto maarjah.
hier het filmpje:
http://www.pyroforum.nl/kevin_pctuned.wmv
Oja nog en vraagje.
Klopt het dat in fans die je besteld nog geen schroefdraad zit?
ik heb ze er nu op klitteband maar dat houd niet zo goed. heeft
iemand hier een oplossing voor?
kevin
[ Voor 84% gewijzigd door _XipHiaS_ op 09-02-2004 21:04 ]
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 17% gewijzigd door Ralph Smeets op 09-02-2004 21:37 ]
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Ralph Smeets op 09-02-2004 21:05 ]
Mestreechs volksleed:
Een beetje verlies heb je altijd...
Verwijderd
Mestreechs volksleed:
Verwijderd
mja maar ik heb het over UV, dat geeft geen licht, ik vraag me alleen af of met 1 UV ccfl alleen UV gevoelige dingen in mn kast doet oplichten.Ralph Smeets schreef op 09 februari 2004 @ 21:03:
Kevin17, Ik zou zeggen, koop een dremel of een dremel-kloon. Een figuurzaag zou ook wel eens goed kunnen werken, maar vergt meer inspanning
CS_maDDog, zie mijn posting hierboven, ik heb in mijn kast twee blauwe CCFL's bovenin geplaatst. zoals je kunt zien, geeft dat een bak licht. Omdat mijn kast echter op de grond staat, wilde ik er geen op de bodem leggen, omdat je die dan zou zien.
de link-na-klikken is dood bij mijRalph Smeets schreef op 09 februari 2004 @ 20:59:
IDE kabels kun je trouwens het beste vouwen als je een goede airflow wil hebben en geen rounded kabels wil kopen, zoals in het volgende voorbeeld (klikbare plaatjes):
[ Voor 46% gewijzigd door Jack op 09-02-2004 21:53 ]
Mestreechs volksleed:
Verwijderd
Ik heb een aanbieding gevonden bij de kijkshop, het is dan wel niet zon goeieRalph Smeets schreef op 09 februari 2004 @ 21:12:
Keven17, ik zou die vraag eigenlijk niet moeten beantwoorden, daar je zelf makelijk achter het antwoord kan komen, want die krengen krijg je bij de praxis, gamma of andere bouwhandel. Misschiens dat het een goed idee is als je de FAQ van Casemodding en Elektronica er eens op na slaat
Paar weken geleden stond ik op het punt om hetzelfde bij Gamma te kopen voor ~30 euro oid. Maar heb het toch niet gedaan omdat hij niet langzaam genoeg kan draaien. Had gelezen dat dat wel belangrijk was.Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:38:
[...]
Ik heb een aanbieding gevonden bij de kijkshop, het is dan wel niet zon goeie
maar voor een beginner goed genoeg..
http://www.kijkshop.nl/on...ory%255Fname%3DCombitools
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Voor plexiglas is dit wel handig, omdat het anders smelt. Persoonlijk gebruik ik de laagste stand van mijn dremel kloon (Kinzo, was €25 @ praxis) nooit, deze draait gewoon te langzaam voor goede werkzaamheden. Ik zeg dus dat het niet zo veel uitmaakt voor mij, maar ja, da's mijn persoonlijke mening.Gondor schreef op 09 februari 2004 @ 22:03:
[...]
Paar weken geleden stond ik op het punt om hetzelfde bij Gamma te kopen voor ~30 euro oid. Maar heb het toch niet gedaan omdat hij niet langzaam genoeg kan draaien. Had gelezen dat dat wel belangrijk was.
Kan iemand dit bevestigen of is het niet zo erg belangrijk?
en zo is het voorspeld!
Verwijderd
hoe heb je dat gedaan??alexandersamson schreef op 09 februari 2004 @ 18:24:
een doodgewone simpele OEM scrollmuis.
[afbeelding]
2 ledjes erin.. linker knopje drukken linker ledje branden, recher knopje rechter ledje branden... typisch iets voor de kleine mods
---
kga m misschien rood met zwarte stippen verven.. lieveheersbeestje
Mijn kinzo was bij m'n vorige casemod overledenVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:38:
[...]
Ik heb een aanbieding gevonden bij de kijkshop, het is dan wel niet zon goeie
maar voor een beginner goed genoeg..
http://www.kijkshop.nl/on...ory%255Fname%3DCombitools
Verwijderd
ja is wel genoeg maar ik zou togh voor een dual UV CCFL gaan want dan kan je je CCFL's een beetje verstoppen in plaats van midden in de kast... mss haal je het met een CCFL die verstopt is maar dat kan je niet weten want sommige zijn minder fel dan de andereVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:02:
effe een vraagje, ik heb een Levicom X-Alien 500 watt PSU besteld, en die heeft van die mooie UV sensitive connectors...
[afbeelding]
is 1 strategisch geplaatste UV CCFL genoeg om dat allemaal op te laten lichten?
http://www.catalogged.net/
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 15:41 . Reden: let op resizen ipv img=600 tag! - de URL's waren fout (let op spaties/hoofdletters ;)) ]
Verwijderd
Verwijderd
ik zou het randje van je kast ook nog ff afwerken het lijkt net alsof hij niet geschuurt is, verder wel een originele mod...maar niet helemaal mijn smaak..Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 20:30:
Ik had gister al gepost met mij Oranje Plexi Window, maar nu is ie echt af!:
[afbeelding]
overzichtsshot:
[afbeelding]
In het echt kan je er IETS beter door heen kijken. En tjah. De krassen. Maar ik ga Denk ik nog eens overspuiten.. ga er ook nog een witte CCFL in zetten..
[ Voor 6% gewijzigd door Fr33z op 10-02-2004 22:02 ]
Verwijderd
Mja, Waarmee zou ik hem dan moeten afwerken. Van die aluminium strips zou wel mooi zijn, maar super duur!!Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 20:59:
[...]
ik zou het randje van je kast ook nog ff afwerken het lijkt net alsof hij niet geschuurt is, verder wel een originele mod...maar niet helemaal mijn smaak..
Ik ga er een witte CCFL in zettenBigbot schreef op 10 februari 2004 @ 21:33:
oranje is nogal dik misschien lamp erachter ofzo.
Verwijderd
Verwijderd
er zijn wel van die dingetjes, dan maak je van 1 molex 2 molexjes..Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 08:42:
heheh, Ik heb ook zon beeper . Btw, Ik heb al mijn molexen gebruikt. Heb maar 1 HD, 1 CDwriter, 1floppy, En 2 fans op molex. maar 5 molexen dusMoet ik een hele nieuwe voeding kopen als ik meer molexen wil??
[ Voor 47% gewijzigd door SLipEdd op 11-02-2004 08:51 ]
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 08:42:
heheh, Ik heb ook zon beeper . Btw, Ik heb al mijn molexen gebruikt. Heb maar 1 HD, 1 CDwriter, 1floppy, En 2 fans op molex. maar 5 molexen dusMoet ik een hele nieuwe voeding kopen als ik meer molexen wil??
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
el cheapo? volgens mij worden die dingen bij elke case gebruikt tegenwoordig,zo ook bij mij dragon.Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:38:
dan moet je wel een echte speaker hebben, er worden steeds vaker (vooral bij el-cheapo cases) beepers gebruikt
[afbeelding]
Verwijderd
je kan wel een splitter kopen voor een paar euro..Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 08:42:
en als het te hard gaat is het ook niet egt van omdat je hardware dan gaat trillen..Digital-DNA schreef op 10 februari 2004 @ 22:15:
Ik vroeg me namelijk af of het stoer zou staan als je je pc-speaker bv in de front van je case zou verwerken.
je zou het ten eerst ff goed kunnen schuren enz.... dat bedoelde ik..Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:03:
[...]
Mja, Waarmee zou ik hem dan moeten afwerken. Van die aluminium strips zou wel mooi zijn, maar super duur!!
wrom is premodded zo slecht?Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 15:46:
premodded sh!t ^^
je ouwe case ziet er imo n stuk beter uit
Vooral bij el cheapomdj84nl schreef op 11 februari 2004 @ 17:00:
[...]
el cheapo? volgens mij worden die dingen bij elke case gebruikt tegenwoordig,zo ook bij mij dragon.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 17:37 ]
[ Voor 57% gewijzigd door Mx-KAEY op 12-02-2004 22:27 ]
-- Mx-Generætion --
[ Voor 49% gewijzigd door Mx-KAEY op 12-02-2004 22:21 . Reden: plaatje doet het (vaak) niet ]
-- Mx-Generætion --
Verwijderd
Mx-KAEY waar heb je die fancontroller gekocht?Mx-KAEY schreef op 11 februari 2004 @ 18:15:
EDIT:ben me bandbreedde voorbij... damnz...
kheb wat kleine modjes
ben bezig met m'n hele kast maar een kleine sneak preview kan geen kwaad
hier wat pics van m'n drives die gestealth zijn bovenste en 3e van boven
[afbeelding]
[afbeelding]
heb ook nog me muis gemod
standaard maar altijd leuk
[afbeelding]
kben nu bezig met de window en nog wat leuke dingetjes
videokaart koeling was ook dmv een kleine modificatiegewoon pci slot dingetje gesloopt fannetje opgezet... later veranderd voor een zalman zm80Chp izz een vet ding
[afbeelding]
[afbeelding]
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
[ Voor 11% gewijzigd door naaa op 13-02-2004 16:41 . Reden: Update ]
Je kunt ook gewoon zo'n metaalen staafje voor het pci slot buigen en daarop een fan op vastmaken, maar dit is wel wat meer solide; leuk gedaanMacOSXuser schreef op 12 februari 2004 @ 17:03:
Om mijn videokaart wat extra te koelen heb ik een oude Realtec 8139 'gedesoldeerd' (halleluia, hele huis vol vieze lucht en mijn al-niet-goed-meer soldeerpistool oververhit), geschuurd, met figuurzaag stuk eruit gezaagd en gatengeboord en er een Coolmaster Neon fan op gezet, foto's niet zo geweldig, gewoon onder de scanner gelegd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wil de printplaat nog even zwart maken, staat beter en past goed bij mijn plan voor een casemod. Weet iemand toevallig waar ik op de PCI aansluiting 12V en ground kan vinden? Dan kan ik mijn fan daar op aan sluiten, scheelt weer een extra voedings connector.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
[ Voor 4% gewijzigd door Digital-DNA op 12-02-2004 17:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
op de hcc bij salland automatiseringVerwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:31:
[...]
Mx-KAEY waar heb je die fancontroller gekocht?
-- Mx-Generætion --
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 12-02-2004 22:25 ]
Signature unavailable
nee hij knippert niet mee, dat wou ik eerst wel, maar er zit een te zware weerstand op dat rode ledje ofzo, want toen ik dat blauwe ledje ipv de rooie deed kwam er haast geen licht uit, en ik wist dat hij doorzichtig was, want het kapje was los (daarom was hij gratis, secondenlijm doet wonderenMr GAmba schreef op 12 februari 2004 @ 22:27:
Knippert die ook mee als je leest schrijft?? WAs wel Kwel geweest anders.
Maar verder leuk idee.
Waarom heb je hem geschuurd, of wist je al dat er een transparante laag onder zat.
[ Voor 1% gewijzigd door mace op 12-02-2004 22:33 . Reden: tiepfoudten ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 13-02-2004 00:27 . Reden: Picje Gefixt + Xtra info ]
Leuk idee, maar ik krijg alleen mn bedenkingen of je mobo het wel leuk vind als je em er zo induwt. aangezien de contactpunten nogsteeds werken...MacOSXuser schreef op 12 februari 2004 @ 17:03:
Om mijn videokaart wat extra te koelen heb ik een oude Realtec 8139 'gedesoldeerd' (halleluia, hele huis vol vieze lucht en mijn al-niet-goed-meer soldeerpistool oververhit), geschuurd, met figuurzaag stuk eruit gezaagd en gatengeboord en er een Coolmaster Neon fan op gezet, foto's niet zo geweldig, gewoon onder de scanner gelegd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wil de printplaat nog even zwart maken, staat beter en past goed bij mijn plan voor een casemod. Weet iemand toevallig waar ik op de PCI aansluiting 12V en ground kan vinden? Dan kan ik mijn fan daar op aan sluiten, scheelt weer een extra voedings connector.
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
dat verdient die kast!!, die voeding van me broer (die heeft de zelfde kast) was vet gaar en had de pc gewoon onder hoge voltage gezet.Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 22:34:
Hier maar mijn casemod,
beetje standaard misschien maar ik vind m zelf wel leuk geworden. Ook als soort van mini-plaatjes-tutorial voor de case-window vraag hierboven.
stap1: nep-dremel kopen (proxxon slijpschijfjes erbij)
stap2: lekker gat maken in de zijkant van mijn sweexkast
[afbeelding]
stap3: een rubbertje langs de geslepen rand (na afwerken met schuurhulpstukje van de nepdremel). Het rubbertje is een opengesneden stuk elektriciteitskabel
[afbeelding]
stap4: plexiglas erachter getaped (dubbelzijdig plakband) en CCFL erachter
[afbeelding]
klaar is kees.
(alle foto's staan op http://members.chello.nl/j.smitskamp1/vic/casemod/index.html
http://www.interfacebus.com/Design_PCI_Pins.htmlMacOSXuser schreef op 12 februari 2004 @ 17:03:
[...]
Weet iemand toevallig waar ik op de PCI aansluiting 12V en ground kan vinden? Dan kan ik mijn fan daar op aan sluiten, scheelt weer een extra voedings connector.
[ Voor 47% gewijzigd door Exigence op 13-02-2004 13:36 ]
Je moet wel uit kijken, bij mijn ouwe compaq brak et zeer snel af dat witte geval en dan ben je niet blij als die eraf valt.Race Eend schreef op 13 februari 2004 @ 10:36:
Compaqje van mijn vriendin ff aangepakt!
Specs:
Compaq miditower 7450
Amd k6-2 475 @ 485![]()
Via mobo met Onboard sound/vga
Netwerkkaartje
256 mb sdram
40 gb maxtor 7200 rpm liquid
Kabels ff opgeruimd en de herriemakende processorkoeler vervangen door een
TT volcano 7+ koelblok (Pentium 4 versie). Deze helemaal ontdaan van alle bevestigingen etc en een pentium 1 clip erop gezet, met heel veel kracht , gelukkig brak de cpu niet, de clip kunnen bevestigen (als je goed kijkt naar de pics zie je hoe scheef die clip zit en dat de condensatoren rond de socket een klein beetje moesten buigen).
Passief werd het blok best snel warm, dus contact is primaIk heb er een hele stille 60 mm fan op gezet, deze is niet bijna niet te horen als je je oor erbij houdt en verplaatst amper lucht, maar het koelblok blijft door dit kleine zuchtje wind heerlijk koud
Blaad
foto's op je site werken nietVerwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 22:34:
[...]
(alle foto's staan op http://members.chello.nl/j.smitskamp1/vic/casemod/index.html
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
je opstart beeps zijn nix anders dan een elektrisch signaaltje dat naar een speakertje wordt gestuurd (letterlijk: 1 signaaltje aan/uit)Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:58:
Ik wil graag mijn opstartbeeps wat mooier maken
zou ik hier een gewoon speakertje op aan kunnen sluiten???
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 15:22 ]
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 13:09 ]
Bedankt, ik vond niks bruikbaars met google...alleen 64bits PCI pinouts. Dus dan moet de fan op +12 en -12...of +12 en Ground?
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Ioniq 5 P45
Verwijderd
ik heb mijn memory 15 mhz overgeklokt maar ik wacht even tot ik nog 4 koelblokken heb dan doe ik die op de andere kant en dan probeer ik nog verder te clocken. kan hij denk je nog verder?Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 16:25:
Ik heb dit gedaan met een goeie vriend van me:
radeon 9700Pro en een GF FX 5600 gemod met wat heatsinks
koelpasta er tussen en wat sec lijm.
hier is het resultaat van de radeon
ik heb mijn memory 15 mhz overgeklokt maar ik wacht even tot ik nog 4 koelblokken heb dan doe ik die op de andere kant en dan probeer ik nog verder te clocken. (pics van de FX komen nog want die is wat extremer met een 92mm fan er op.
we hopen dat het helpt.
foto:
[afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 14:12 ]
[ Voor 5% gewijzigd door amd187 op 14-02-2004 16:56 ]
Ioniq 5 P45
hhmz, vreemd, maar hier: http://specs.tweak.to/5659Spiller schreef op 14 februari 2004 @ 17:07:
Ik zie geen sig
voor de rest nice gedaan, beetje rommelig imo.
Verwijderd
720 gb whooooooo da's niet verkeerd!!!!!!amd187 schreef op 14 februari 2004 @ 17:47:
[...]
hhmz, vreemd, maar hier: http://specs.tweak.to/5659
en er zitten 6 HDD's in ja, 720 GB total![]()
allemaal western digital 8mb cache schijven...
allemaal vol ook
en de rommel, tja, kan bijna niet anders door al die fans en HDD's
per rekje, zit er een 8 CM fan voor (chieftec kasten,
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq