[Symantec/Norton] Windows en Office traag sinds 8/1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 696 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MS-Office XP Prof editie met daarbij MS-Word 2002 doet de laatste tijd erg vreemd. Ik wil een document openen maar dat gaat niet meer. Je ziet dat het bezig is met een viruscheck. Dit zie je helemaal linksonderaan mijn scherm terug.
Mijn CPU-Load springt naar 100% en na een aantal seconden verschijnt er nog steeds niets. Ik heb al een tijd Norton Anti Virus 2003 op mijn systeem staan.
Wie is hier de boosdoener? (Kan ik de viruscheck in Word uitschakelen?)

edit:

NAV staat als het goed is op dit moment uitgeschakeld.
Als ik CTRL+ALT+DEL druk zie ik NPROTECT.exe, NAVW32.exe en NAVAPSVC.exe terug in mijn processen lijst. Hoe kan ik ze voor altijd uitzetten?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan in de configuratie van NAV inderdaad de viruscheck uitschakelen. Dat verhelpt dit probleem tijdelijk even.

Ik heb hetzelfde probleem, alleen ook nog wat andere dingen erbij
Heb hier net een topic over geplaatst :)
Heb jij die problemen ook?

En dit topic gaat er ook over.

---
Aangezien mijn topic gesloten is om het wat centraal te houden, post ik op verzoek nog even mijn startpost:
Ik heb momenteel 3 PC's draaien met daarop Norton AntiVirus. Na het installeren van een nieuwe programma-update, via LiveUpdate, (ik geloof gister) zijn verschillende acties erg traag.
- Het programma, Norton Antivirus 2003, zelf is traag (navigeren erin)
- Rechterknop op een icon / bestand duurt enorm lang voordat het menu verschijnt
- Verwijderen van een bestand gaat heel traag
- Opstarten van Word is een ramp (door de virusscan aan het begin)

Ik heb het net aan iemand anders gevraagd, en die heeft ongeveer dezelfde problemen. Na de-installeren is alles weer normaal...

Zijn er hier mensen die dit ook gemerkt hebben, en eventueel een oplossing hiervoor hebben gevonden? Dit is namelijk niet prettig werken!

Dit geldt overigens voor 2 x Windows 2000, en 1 x Windows XP.
En het is niet zo dat de processor 100% inneemt ofzo, puur Word of Windows verkenner (of bureaublad) dat gewoon even vast zit.

[ Voor 64% gewijzigd door Marijn_S op 08-01-2004 15:57 ]

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cerberus schreef op 08 januari 2004 @ 15:02:
Je kan in de configuratie van NAV inderdaad de viruscheck uitschakelen. Dat verhelpt dit probleem tijdelijk even.

Ik heb hetzelfde probleem, alleen ook nog wat andere dingen erbij
Heb hier net een topic over geplaatst :)
Heb jij die problemen ook?

En dit topic gaat er ook over.
Ik heb ze allemaal! Wat een gerotzooi! Ik heb nu alles uitgevinkt bij Norton en ga nu mijn pc opnieuw opstarten. Als het goed is mag Norton nu niets meer laden.
Tot zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb er momenteel ook ff last van, denk de server van NAV beetje slecht berijkbaar is, te merken aan LiveUpdate, duurt ff. Ken je naagaan wat er allemaal gechecked word als je wat uitvoerd, alles gaat tegenwoordig over het net :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
En wij zijn niet de enige: Google newsgroup

Vreselijk irritant probleem. Hoop dat dit snel gefixt wordt!
There are several reports in various newsgroups suggesting
that the problem affects all icons that have a Norton item
under "Properties". So far, uninstalling NAV appears to be
the only cure.
Jottem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Cerberus schreef op 08 januari 2004 @ 15:11:
En wij zijn niet de enige: Google newsgroup

Vreselijk irritant probleem. Hoop dat dit snel gefixt wordt!

[...]

Jottem :(
Ja daar was ik ook al achter. Rechts-klik op een executable of office bestand en wachten maar.... :( Is toch bezopen dattie elke keer verbindieng zoekt, als ik updates wil draai ik LiveUpdate wel of browse zelf naar Symantec. Heb trouwens ook het id dat Windows trager opstart door dit grapje.

[ Voor 22% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-01-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terwijl we allemaal hier een snel systeem hebben. Ik heb het alles uitgezet en nog steeds doet Word een viruscontrole. Als ik nu NAV verwijder is mijn probleem dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:29:
Terwijl we allemaal hier een snel systeem hebben. Ik heb het alles uitgezet en nog steeds doet Word een viruscontrole. Als ik nu NAV verwijder is mijn probleem dan opgelost?
Behalve dat je dan "vatbaar" bent. Hoop dat dat 'checken' bij iedere NAV gerelateerde handeling kan worden uitgezet, desnoods handmatig in het register.

Ohw, fijn, mail binnenhalen gaat nu ook geregeld fout. Heerlijk :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 08 januari 2004 @ 15:31:
[...]

Behalve dat je dan "vatbaar" bent. Hoop dat dat 'checken' bij iedere NAV gerelateerde handeling kan worden uitgezet, desnoods handmatig in het register.

Ohw, fijn, mail binnenhalen gaat nu ook geregeld fout. Heerlijk :(.
Begin maar niet over mail binnenhalen want dat is een regelrechte RAMP! :(
Stomme NAV heeft heel mijn outlook verne*kt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topictitel ont[Spoed] en ge[NAV]'ed. Verder sluit ik (om het centraal te houden) de andere twee, omdat deze al hard loopt. Cerberus: copy/paste anders jouw topicsdtart nog even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 17:20

scorpie

Supra Addict

Deinstalleer die virusscanner gewoon. Als je een beetje redelijk met computers om kunt gaan weet je wat je wel of niet kunt openen.
in 3 jaar tijd nog geen 1 virus gehad, scan 1x in het jaar en formatteer misschien 1x per jaar

Jullie kunnen dat ook neem ik aan, want zo speciaal ben ik niet :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Idd, gewoon deinstalleren

Norton maakt je pc enorm traag e.d.
De laatste fatsoenlijke versie vond ik nog 2002
maar 2003 en 2004 slecht over te spreken

Gewoon dr af gooien en een andere virusscanner installeren.
Lijkt mij de makkelijkste oplossing
bv Norman oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Scorperito schreef op 08 januari 2004 @ 15:40:
Deinstalleer die virusscanner gewoon. Als je een beetje redelijk met computers om kunt gaan weet je wat je wel of niet kunt openen.
in 3 jaar tijd nog geen 1 virus gehad, scan 1x in het jaar en formatteer misschien 1x per jaar

offtopic:
Hoewel het redelijk offtopic is: doe dat ajb niet als je enige verbinding hebt naar internet en/of IE/OE/OL gebruikt en/of familie hebt die niet bij wijze van spreken met de ogen dicht een kernel kan debuggen. De meeste mensen hebben een kind/moeder/broertje die even met Kazaa of whatever een crack voor dat ene leuke leuke spelletje download en je bent het haasje. En met een inetverbinding is de rest van de wereld de dupe van 'jouw' onveilige systeem.
(Als je zelf alleen op je PC bent en heel zeker weet wat je doet zit het wel goed, maar dat is bijna nooit zo). Maar kick anders een van de bestaande discussies over wel of geen virusscanner om hier verder op in te gaan :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Scorperito schreef op 08 januari 2004 @ 15:40:

Ja, maar da's ook weer zonde vd aanschaf, mag er toch vanuit gaan dat het wel gewoon behoorlijk moet kunnen draaien. En daarbij scan ik graag alles wat ik binnenhaal, ook game-patches en driver-updates, ook al komen die bij de fabrikant vandaan. Ook scan ik altijd alle documenten die ik binnenhaal of aangeleverd krijg. Dus deinstalleren ga ik zeker niet doen. Ik zit trouwens nog met 2003 (abbo loopt nog ff), maar heb kortgeleden wel de laatste LiveUpdate update geinstalleerd, misschien is die fout. M'n bro heeft wel al 2004, en daar is de situatie hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-01-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net verwijdert. Mijn outlook zegt nu dat het een bestand mist. :(
En ik heb niet het idee dat alles sneller loopt. :(
Dat wordt dus een registry cleanup! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:28:
Ik heb het net verwijdert. Mijn outlook zegt nu dat het een bestand mist. :(
En ik heb niet het idee dat alles sneller loopt. :(
Dat wordt dus een registry cleanup! :Y)
Waarscheinlijk herstelt NAV de standaard "links" niet, ondanks dat bepaalde processen na deinstallen niet meer via NAV hoeven te lopen, die dan ontbreekt. Fijn is dat :(. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze met een update hiervoor komen.

[ Voor 13% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-01-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik heb tzelfde probleem. Na de update van Norton gisteravond, duurt t erg lang om een willekeurig Office programma op te starten. Eveneens duurt het veel te lang voor het verschijnen van het menu als je met de rechtermuisknop op een bestand drukt!!!
Ik vind het echt ongelooflijk van Symantec, van zo'n groot bedrijf, dat ze zo'n update uit durven brengen, ik neem aan dat ze toch wel eerst ff hebben getest voordat ze die update vrijgeven.

Ik heb al een mailtje naar Symantec gestuurd hierover en nou maar hopen dat ze vandaag of morgen met een update komen om het probleem te fixen (wel gek eigenlijk: een update om een update te verhelpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Ik snap er eigenlijk niets meer van. Net werkte het weer beetje normaal allemaal (tijdelijk). Toen zag ik dat er weer een update uit was van NAV.
Update ik hem, reboot ik, alles weer traag :(

Wat zijn ze nou allemaal aan het doen daar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Exact het zelfde probleem hier dacht dat het bij me zelf lag, het vreemde is dat ik het bij 1 machiene niet heb :?

norton firewall en NAV wil niet opstarten

lekker traag functioneerd alles ineens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik zojuist office 2003 nl geïnstalleerd over office xp. Nu start word 2003 heel erg traag op. Andere office onderdelen geven geen problemen. Het disablen van nav heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:52
Hier ook problemen sinds gisteren. Heb norton 2003 al twee keer verwijderd vanavond en dat lost het op. Mij viel met name op dat de rechterknop in explorer pas na 12 seconden een context menu gaf. Ook kwam het norton ikoon na booten ongeveer 15 seconden later dan alle andere applicaties en dat terwijl de harddisk niet meer rateld.

Had me al suf gezocht hier en kon niets vinden. Toevallig viel mijn oog op dit subject op de frontpage en nu blijken dus meerdere mensen last te hebben. Ligt dus gelukkig niet aan mijn pc! Nu hopen dat het wordt opgelost.

Iemand een idee of symantec op de hoogte is?

Wellicht een idee om het topic van naam te wijzigen? Nu lijkt het alsof alleen Word problemen heeft. Eigenlijk heeft de update van gisteren meer verknald dan alleen Word.

[ Voor 17% gewijzigd door jaspov op 08-01-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

Harrie

NederVlaming

Ahja, ik heb dit probleem ook. Maar als ik handmatig live-update doe, zie ik dat er alweer updates zijn. Ik zal die ook eens proberen. U hoort nog van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:58

GreyGhost

Het is een spook

Heb inmiddels de virus definitie update voor 8-1-2004 geinstalleerd van de ftp site, maar die lijkt het niet te verhelpen.

Bij het vorige soortgelijke probleem was een reinstall nodig, ben het zwaar aan het overwegen....

[ Voor 4% gewijzigd door GreyGhost op 08-01-2004 20:06 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Reinstall heb ik al gedaan. Hielp niet

Toen uninstall, livereg en liveupdate ook verwijderd, de norton uninstall tool gebruikt (staat op de site) alle symantec mappen gewist, alle symantec registry keys gewist. Hielp niets.

Weet iemand of gebruikers van 2004 ook last hebben? ik heb 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Damn, ik heb het ook, gister NAV 2003 geupdate... en vandaag office zo traag als stront, wat daarvoor niet zo was... :/

Ik d8 eerst dat office misschien verneukt was oid, opnieuw geinstalled, maar mocht niet baten, nu lees ik dus dat het waarschijnlijk NAV is...

Balen, net nu ik een werkstuk moet maken :p

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Las in usenet newsgroepen al speculaties dat dit zou zijn om NAV 2004 "op te dringen".
I'm running Norton Antivirus 2003, and I have my suspicions. That is, I
truly do believe that Norton has rigged this software to do this at the
beginning of the new year to FORCE us to upgrade, to buy Norton
Antivirus 2004.
Niets zo leuk als een goede complottheorie :P

[ Voor 55% gewijzigd door GreyGhost op 08-01-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

Harrie

NederVlaming

philippi14 schreef op 08 januari 2004 @ 20:04:
Ahja, ik heb dit probleem ook. Maar als ik handmatig live-update doe, zie ik dat er alweer updates zijn. Ik zal die ook eens proberen. U hoort nog van mij ;)
edit:
Hmm, het is er niet veel beter op geworden. Het is nog steeds traag. Misschien zelfs nog wel trager, en heb ik mijzelf van de regen in de drup geholpen. :D

edit:
Ah, dat was dus de verkeerde knop :+

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie op 08-01-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Gigantische_ problemenen voor bijna alle Symantec products(Dus ook NSW) users.
Folks, I just wanted to thank everyone who has been contributing information on this and other threads.

Symantec is actively investigating this issue and has been closely monitoring this thread and other reports on this.

Your reports through all avenues - technical support, this board, email have all been heard.

We are actively analyzing and working on this issue and developing the needed response as quickly as possible

Again thanks to all who have contributed !!

Aaron Good, CISSP
Supervisor, SQA Engineering
Enterprise Security Solutions
Symantec Corporation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 20:15:
_Gigantische_ problemenen voor bijna alle Symantec products(Dus ook NSW) users.

[...]
Daar ben je lekker mee ;)

Overigens lijkt hier hetzelfde probleem te zijn met Norton Internet Security 2003. Opstarten duurde ruim 4 minuten, terwijl dat normaal gesproken zo'n 5-10 seconden is. CPU-usage staat continue op 40-50 procent. Openen van properties duurt zo'n 30 seconden (normaal nog niet één seconde ofzo).

En voor de duidelijkheid: dat is een volledig legale versie, waarvan de subscription nog tot 16 juli 2004.

Edit: en dit is pas sinds vandaag, gisteren was alles normaal. Verder is er NIKS aan het systeem verandert, geen nieuwe software, drivers, installs etc.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 08-01-2004 20:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Schouw: waar stond dat? wellicht handig om in de gaten te houden
GreyGhost: leuke theorie. Ik lees echter dat veel gebruikers nu willen overstappen van Norton naar iets anders dus hij gaat niet helemaal op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron: http://www.dslreports.com/forum/remark,8983896~mode=flat

klein beetje offtopic:
Gisteren bij iemand NAV vervangen voor KAV, belde me net op, had hetzelfde probleem.
Vergeten Liveupdate enzo te verwijderen...
Na het verwijderen van de overige symantec dingen in de software lijst en een reboot ging alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kijk, en ik dacht dat mijn windows setup weer eens gaar was :D

Ik heb het probleem ook sinds gisteravond. Office 2003 en zodra ik word opstart blijft het kleine witte venster met word erg lang staan, dan moeizaam wordt de structuur van word opgebouwd en blijft hij ongeveer 20 tot 30 seconden wachten op viruscontrole. Daarna werkt word prima, behalve als ik weer een nieuw document open.

Maar goed, het is dus bekend en wordt z.s.m. gefixed. Persoonlijk vind ik het echt zwaar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ik heb net de laatste handmatige update binnengehaald. Kan nu weer rechtsklikken zonder vertraging, da's dus blijkbaar opgelost. Rest nog vertraging bij starten van Windows wegwerken, en vertraging bij verwijderen van bestanden in de verkener.

Ow, niet alle rechtsklik items zijn verbeterd :'( , bestanden op de desktop r-klikken gaat ok, maar bij alle andere menuitems waar "Scannen met Norton AntiVirus" in voorkomt gaat het nog fout.
Soms bij volgende r-klik wel weer ok. Ook een r-klik op de 'Start'-knop gaat fout. Vaage zooi :(. Hoop dat we niet met een af-en-toe haperend r-klik menu blijven zitten, gebruik dat erg vaak, heb niet voor nix een snelle PC gekocht. Als dit niet word opgelost gaat deze software alsnog terug.

Update. R-klik op de desktop items gaat dus ook met willekeur. XP opnieuw installen is 't laatste dat ik doe, pas gedaan, misschien ff m'n Ghost terugdraaien...

[ Voor 34% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-01-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik kan nog niks over dit probleem vinden op de website van symantec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 21:51

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb ook last van dat rechts klik gedoe,
lang wachten. maar wat ik ook een paar keer had was dat
ik probeerde te rebooten en de pc in de postscreen bleef hangen :?

*asus nforce2 rev1.06
*athlon 2400+
*geforce2 ti

Als er geen oplossing is gooi ik die k*t NAV WEG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo! zelfde probleem hier... kloten zooi... hopen dat ze snel met een goede update komen ofzo... dit is echt geen werken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Topictitel wat breder gemaakt, niet alleen Word is trrraaggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Kijkend in de thread op dslreports van Schouw schijnt het te maken te hebben met het verlopen van "certificates" van verisign:
This message is to remind you that the VeriSign Global Server ID Intermediate Root CA expires on 1/7/2004, inform you about the potential impact of this expiration on your server using VeriSign 128-bit SSL certificates (Global Server IDs) and invite you to a Web seminar regarding this subject on Wednesday, December 17, 2003 (see below for Web seminar details).

Summary
The old VeriSign [128-bit SSL] Global Server Intermediate Root CA will expire on 1/7/2004. Servers that have not been updated with the new Global Server Intermediate Root CA will experience issues establishing SSL (https) sessions after 1/7/2004.
Er word ook een mogelijke oplossing gepost, maar of die veilig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

F_J_K schreef op 08 januari 2004 @ 20:39:
offtopic:
Topictitel wat breder gemaakt, niet alleen Word is trrraaggg
Haal [NAV] dan ook weg, en vervang het door [Norton] oid, want het is niet alleen NAV dat er last van heeft, ook NIS, NPF, NSW enzo hebben er last van.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm..

Op dslr lijken ze erachter gekomen te zijn waar het waarschijnlijk aan ligt..
Check de laatste paar posts.

Expired Verisign certificate.

Wat 'random' quotes:
Well from all our re-search, I think we can safely say that the problem is not from a live update issue. The fact the problem goes away when we un-check the "check for publishers certificate revocation" points to the certificates as being the problem. The fact that the issue started yesterday for all of us, and the one veriSign expired as well yesterday, makes me think thats the culprit.
This message is to remind you that the VeriSign Global Server ID Intermediate Root CA expires on 1/7/2004, inform you about the potential impact of this expiration on your server using VeriSign 128-bit SSL certificates (Global Server IDs) and invite you to a Web seminar regarding this subject on Wednesday, December 17, 2003 (see below for Web seminar details).

Summary
The old VeriSign [128-bit SSL] Global Server Intermediate Root CA will expire on 1/7/2004. Servers that have not been updated with the new Global Server Intermediate Root CA will experience issues establishing SSL (https) sessions after 1/7/2004.
I have been following this thread from the start.
I have removed the two expired Verisign certificates and it seems to fix the problem without unchecking the Check for
publisher's certificate revocation box.
Edit: Too slow

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 20:45 . Reden: te langzaam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
In het topic wat Schouw net noemt vermoeden ze dat het iets te maken heeft met de Certificates, in Internet Explorer.
En dan in het specifiek deze van Verisign.

Er worden (in dat topic) ook wat mogelijke oplossingen genoemd. Het is alleen nog wel een beetje vaag allemaal :)

Edit: en ook ik, te traag :D

[ Voor 4% gewijzigd door Marijn_S op 08-01-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Heeft er iemand de oplossing(maby?) op
http://www.verisign.com/support/vendors/exp-gsid-ssl.html
geprobeerd?

Als je je internet-verbinding verbreekt werkt alles weer zoals gewoon.

[ Voor 26% gewijzigd door FlyEragon op 08-01-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is het vandaag certificate-ververs-dag ofzo? De OracleSupportSite (Metalink) mailde ook al dat ze de certificaten gingen versen (waarna alles overigens nog steeds goed werkt ;)).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou het eigenlijk wel gek vinden, als het door de certificaat komt... Die heb je namelijk alleen nodig, als je een update download... En niet als je Norton app draait... Dus volgens mij zit het ergens anders... In het register ofzo... Een key die alle Norton apps nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57
OK, we weten nu wat de symptomen zijn,
maar nu resten ons nog 3 vragen:

1) weet Symantec van het probleem af?
2) wat veroorzaakt het probleem? edit: Iets met de Verisign blijkbaar.
3) hoe lossen we het op? edit: Hoe haal je die Verisigns weg en is dit veilig?

NAV 2004 installeren ga ik meteen ff proberen... brb :)

[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 08-01-2004 21:28 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePerfectCell schreef op 08 januari 2004 @ 21:23:
Ik zou het eigenlijk wel gek vinden, als het door de certificaat komt... Die heb je namelijk alleen nodig, als je een update download... En niet als je Norton app draait...
Norton gebruikt het ook om z'n prog te valideren...
Heb ooit eens eerder iets soortgelijks gehoord mbt symantec dingen, ben er redelijk van overtuigd dat dit het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik lijk geen problemen te hebben met de Corporate versie, deze heeft dan ook de updates van 7/1.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Zou dit een flauwe truc van Symantec zijn om meer licensies NAV 2004 te verkopen? :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 21:28:
[...]

Norton gebruikt het ook om z'n prog te valideren...
Heb ooit eens eerder iets soortgelijks gehoord mbt symantec dingen, ben er redelijk van overtuigd dat dit het is.
Maar dan zou de Norton App de boel even ophouden, tot hij klaar is, met valideren... Constant valideren lijkt me namelijk wel erg overkill ;) En hoe zouden mensen met eem 56k modem het dan hebben? Dat zou dan nog erger moeten zijn...

Zeg... Zo'n certificaat... Die draaid op een server... En als het echt valideerd... Dan zou je dus ook een hoge ping moeten hebben... Welke certificaat heeft Norton (dus server enzo...)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat ik dit topic nou pas lees, net mn computer gereinstalleerd omdat ik dacht dat ik een virus had (en zat al in tijdnood) :/
Nouja ik was toch toe aan een reinstall, en nou komt er norman op ipv nav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

edit: lama niet goed gelezen |:(

[ Voor 93% gewijzigd door wildhagen op 08-01-2004 21:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 12:54

The_Scarabial

MTB for life!

_MaLa_ schreef op 08 januari 2004 @ 19:48:
Exact het zelfde probleem hier dacht dat het bij me zelf lag, het vreemde is dat ik het bij 1 machiene niet heb :?

norton firewall en NAV wil niet opstarten

lekker traag functioneerd alles ineens :)
naar aanleiding van deze startpost, ik had dit probleem zelf ook en ben er achter gekomen dat NAV, een bestandje laad bij het opstarten waarmee die iets wil registreren ofzoiets. En nu heb ik ervoor gezorgd met RegCleaner dat dat bestandje niet meer wordt geladen tijdens het opstarten en het probleem was weg. Volgens mij was het: "cc_Reg" of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Zijn die oude/verlopen certificaten sowieso te verwijderen, of zijn er nog programma's die dan in de soep lopen? (Het is zwaar irritant, nu merk ik hoe vaak ik ergens een r-klik menu open :().

[ Voor 3% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-01-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 13:06
NAV > deinstall... nu even zorgen dat mijn pa niet zijn mail gaat checken op mijn computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
The_Scarabial schreef op 08 januari 2004 @ 21:37:
[...]

naar aanleiding van deze startpost, ik had dit probleem zelf ook en ben er achter gekomen dat NAV, een bestandje laad bij het opstarten waarmee die iets wil registreren ofzoiets. En nu heb ik ervoor gezorgd met RegCleaner dat dat bestandje niet meer wordt geladen tijdens het opstarten en het probleem was weg. Volgens mij was het: "cc_Reg" of zoiets.
Ja dat kan kloppen, die wordt hier bij afsluiten of herstarten ook door XP gekilled omdat die niet opschiet. Alleen vraag ik me af welke beveiliging je dan disabled. En mensen met een niet altijd openstaande inbelverbinding, die hebben er toch ook geen last van lijkt me, zou niet fijn voor die personen zijn als NAV dan altijd online ging checken. Hij kijkt dus blijkbaar al bij het opstarten of er een constante verbinding is en past z'n "gedrag" daarop aan. Misschien kunnen we dit zelf disablen met een register-key, zonder verdere functionaliteit te verknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

_XipHiaS_ schreef op 08 januari 2004 @ 21:40:
Zijn die oude/verlopen certificaten sowieso te verwijderen, of zijn er nog programma's die dan in de soep lopen? (Het is zwaar irritant, nu merk ik hoe vaak ik ergens een r-klik menu open :().
Jij kan daar niets aan doen... Gaat allemaal met een SSL-verbinding. Certificaat staat op een speciale server... Of van VeriSign... Of nog 1, ben daar alleen de naam van kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Internet Options -> Advanced -> Check for publisher's certificate revocation Uitvinken schijnt te helpen. Dat is in ieder geval niet iets permanents.

Een deinstall lijkt me echt overdreven, ik verwacht dat het snel gefixt is.

Als je gewoon het topic op dslreports volgt dan blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen ;)

Het zijn dus die certificates die er absoluut iets mee te maken hebben, dus daarvan moet iets gefixt worden. Al is het natuurlijk ook wel heel vreemd dat zoveel componenten afhankelijk van zo'n certificate zijn, mag van mij ook wel iets aan gedaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 12:54

The_Scarabial

MTB for life!

nog wat vergeten, dit was mijn pc met 56k modem, en voordat ik het had verwijderd, duurde het soms wel een kwartier voor dat ie opstarte/doorstarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Cerberus schreef op 08 januari 2004 @ 21:46
Een deinstall lijkt me echt overdreven, ik verwacht dat het snel gefixt is.

Als je gewoon het topic op dslreports volgt dan blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen ;)
Kan het altijd weer installen.. en gezond verstand kom je ver mee :P
Zal idd het topic gebruiken om erachter te komen wanneer ik hem weer installen kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb net een update naar NAV 2004 Professional gedaan en dit lost het probleem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Cerberus schreef op 08 januari 2004 @ 21:46:
Internet Options -> Advanced -> Check for publisher's certificate revocation Uitvinken schijnt te helpen. Dat is in ieder geval niet iets permanents.
klinkt onlogisch omdat juist IE wel goed werkte, maar Office en Windows Explorer niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 21:30:
Leuk dat ik dit topic nou pas lees, net mn computer gereinstalleerd omdat ik dacht dat ik een virus had (en zat al in tijdnood) :/
Nouja ik was toch toe aan een reinstall, en nou komt er norman op ipv nav.
En voor mij geldt het omgekeerde. THANK GOD dat ik dit topic lees want ik heb exact hetzelfde en wilde dan ook dit weekend maar weer eens een format c: doen. Ik hoop dat het snel wordt opgelost. :(

[ Voor 45% gewijzigd door Barca op 08-01-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Barca schreef op 08 januari 2004 @ 22:10:
[...]
En voor mij geldt het omgekeerde. THANK GOD dat ik dit topic lees want ik heb exact hetzelfde en wilde dan ook dit weekend maar weer eens een format c: doen. Ik hoop dat het snel wordt opgelost. :(
Idd.. :X

Mijn broertje heeft meteen format gedaan, stond ook op het punt. Eerst maar naar GoT gegaan :) wel raar overgens, 2 maten van me draaien 2004pro, waarvan de ene ook het probleem heeft en de ander niet. zelf draaide >:) ik nog 2003pro, zodra ik mijn nieuwe schijfje kreeg en daar w2k op ging zetten wilde ik pas 2004pro installen...

Maar aan de andere kant, die gast met 2004pro en wel het probleem snapt computers af en toe niet helemaal, dus misschien draait ie wel gewoon 2003 :)

Zijn er hier overgens mensen die 2004 draaien en het probleem wel hebben?
offtopic:
omg wat typ ik opeens lange posts

[ Voor 10% gewijzigd door geez op 08-01-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
ThePerfectCell schreef op 08 januari 2004 @ 21:44:
[...]
Jij kan daar niets aan doen... Gaat allemaal met een SSL-verbinding. Certificaat staat op een speciale server... Of van VeriSign... Of nog 1, ben daar alleen de naam van kwijt...
Net m'n image van voor de berucht geachte update terug gezet. Het ligt dus niet aan die update zo lijkt het, want zonder enig update uit te voeren meteen al problemen, direkt al bij opsterten van XP, dus dan is er nog niet veel gebeurt. Als je alle services van Norton uitzet start XP gewoon normaal, echter het r-klik probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

"We had to do a little sleuthing today. Many readers wrote in with problems that turned out to be related. A certificate which Verisign used for signing SSL certificates has expired. When applications which depend on that certificate try to make an SSL connection, they fail and try to access crl.verisign.com, the certificate revocation list server. This has effectively DOS'ed that site, and Verisign has now updated the DNS record for that address to include several non-routable addresses, reducing the load on their servers. Some applications affected include older Internet Explorer browsers, Java, and Norton Antivirus (which may manifest itself as Microsoft Word being very slow to start). Hope this helps a few people, and if you have other apps with problems, please post about them below."

bron: http://slashdot.org/artic...26&tid=128&tid=172&tid=95

[ Voor 2% gewijzigd door _fm op 08-01-2004 22:24 . Reden: quootjes eromheen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

_fm schreef op 08 januari 2004 @ 22:21:
We had to do a little sleuthing today. Many readers wrote in with problems that turned out to be related. A certificate which Verisign used for signing SSL certificates has expired. When applications which depend on that certificate try to make an SSL connection, they fail and try to access crl.verisign.com, the certificate revocation list server. This has effectively DOS'ed that site, and Verisign has now updated the DNS record for that address to include several non-routable addresses, reducing the load on their servers. Some applications affected include older Internet Explorer browsers, Java, and Norton Antivirus (which may manifest itself as Microsoft Word being very slow to start). Hope this helps a few people, and if you have other apps with problems, please post about them below.

bron: http://slashdot.org/artic...26&tid=128&tid=172&tid=95
Bij mij is ie weer goed nadat dus die dns geupdate is! :) beter.... weer lekker snel :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Nou dat rechts klikken gaat wel sneller maar nog steeds trage ladende
office toepassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Gelukkig zie ik ook nu dit topic.

Ook bij mij was het precies vanaf vandaag op pc én laptop prijs. Alleen op een iets andere manier:

Ik draai op beide machines WinME en Norton Antivirus 2002. Verder gewoon nog Office 97. Dus geen Norton 2003/2004 en Office XP of zoiets.
Met Office 97 en rechtsklikken in Windows heb ik geen enkel probleem. Gewoon net zo snel als anders.
Maar het duurt wel een halve minuut na opstart pc voordat het Norton-icoontje rechtsonder verschijnt. Dubbelklik ik op het icoontje (openen), dan duurt het weer steeds een halve minuut voordat het venstertje van Norton volledig is opgebouwd. Dat geldt ook voor elke andere optie die ik in Norton zelf aanklik. Voor de rest heb ik dus geen problemen. Ook het scannen van een bestand via rechtsklik gaat net zo snel als anders.

Misschien dat jullie iets aan deze info hebben. De meesten van jullie zullen namelijk al wel een nieuwer systeem hebben.
[edit:]Ik heb trouwens ook eerst Norton verwijderd, inculsief alle registersleutels en mappen, en weer geïnstalleerd tot twee keer toe.

Mijn specs: P3 1Ghz, 512 RAM, WinME, Geforce 2 64 MB, Soundblaster Live etcetera... en dus Norton AntiVirus 2002.

[ Voor 7% gewijzigd door Jammie op 08-01-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jammie schreef op 08 januari 2004 @ 22:57:
Gelukkig zie ik ook nu dit topic.

Ook bij mij was het precies vanaf vandaag op pc én laptop prijs. Alleen op een iets andere manier:

Ik draai op beide machines WinME en Norton Antivirus 2002. Verder gewoon nog Office 97. Dus geen Norton 2003/2004 en Office XP of zoiets.
Met Office 97 en rechtsklikken in Windows heb ik geen enkel probleem. Gewoon net zo snel als anders.
Maar het duurt wel een halve minuut na opstart pc voordat het Norton-icoontje rechtsonder verschijnt. Dubbelklik ik op het icoontje (openen), dan duurt het weer steeds een halve minuut voordat het venstertje van Norton volledig is opgebouwd. Dat geldt ook voor elke andere optie die ik in Norton zelf aanklik. Voor de rest heb ik dus geen problemen. Ook het scannen van een bestand via rechtsklik gaat net zo snel als anders.

Misschien dat jullie iets aan deze info hebben. De meesten van jullie zullen namelijk al wel een nieuwer systeem hebben.
[edit:]Ik heb trouwens ook eerst Norton verwijderd, inculsief alle registersleutels en mappen, en weer geïnstalleerd tot twee keer toe.

Mijn specs: P3 1Ghz, 512 RAM, WinME, Geforce 2 64 MB, Soundblaster Live etcetera... en dus Norton AntiVirus 2002.
Als je dit topic even doorleest... Dan zie je dat er dingen zijn gebeurd, waardoor het nu sneller is geworden ;)

[ Voor 86% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

ThePerfectCell schreef op 08 januari 2004 @ 22:59:
[...]
Als je dit topic even doorleest... Dan zie je dat er dingen zijn gebeurd, waardoor het nu sneller is geworden ;)
Ja, dat weet ik wel. Heb het topic helemaal gelezen. Maar er is bij mij niets veranderd sinds vanochtend negen uur. Toen was het ook al zo (dus geen probleem met rechtsklikken en geen probleem in Office). Daarom dacht ik juist: ik post effe, omdat mijn specs enigszins afwijken van die van de meeste gebruikers en dit misschien kan helpen het probleem te achterhalen.

Soms doe ik mijn huiswerk wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

BoyGenius schreef op 08 januari 2004 @ 22:24:
[...]

Bij mij is ie weer goed nadat dus die dns geupdate is! :) beter.... weer lekker snel :)
Ik start net Word op en het werk wel iets sneller. Wel blijft er een duidelijke vertraging inzitten en het openen van NAV duurt nog steeds erg lang. Maar goed, ben al blij dat office een stuk sneller opent dan daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 08 januari 2004 @ 23:09:
[...]

Ik start net Word op en het werk wel iets sneller. Wel blijft er een duidelijke vertraging inzitten en het openen van NAV duurt nog steeds erg lang. Maar goed, ben al blij dat office een stuk sneller opent dan daarvoor :)
Het zou nu dan toch compleet gefixt moeten zijn, lijkt me.
Try a reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Het lijkt ineens alweer bijna opgelost sinds mijn post van 22.57 uur. Dubbelklikken op het Norton-icoontje duurt nu maar weer een paar seconden. Ook de opties in Norton zelf klikken weer bijna net zo snel door als voorheen.

Wel vreemd dat het probleem zich op mijn systeem met WinMe, Office 97 en Norton 2002 zo anders voordeed dan bij systemen met WinXP, Office XP en Norton 2003 en hoger.

Alles komt goed. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierzo drie pc's met NIS 2003. Allemaal supertraag! Maar wanneer ik de netwerkkabel eruit trek, werkt alles weer prima!

Helaas geen mogelijkheid tot internet, maar wel kans om me verslag nog voor morgen af te krijgen. Arggggggh!

Als ik de rechtmuisknop gebruik duurt het minstens 10 sec. En als dan het menu verschijnt, wilt het niet meer weg voordat ik klik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammie schreef op 08 januari 2004 @ 23:27:
Het lijkt ineens alweer bijna opgelost sinds mijn post van 22.57 uur. Dubbelklikken op het Norton-icoontje duurt nu maar weer een paar seconden. Ook de opties in Norton zelf klikken weer bijna net zo snel door als voorheen.
huh?

Bij mij: "Symantec producten op uw computer hoeven niet worden bijgewerkt"

En nog steeds traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Hmm, nu (bijna een half uur later) weer Norton net zo traag als vandaag de hele dag.

Ik zal maar zeggen dat ze het probleem kennen en ermee aan het werk zijn. Maar dat 't nog niet helemaal gefixt is.

Morgen beter misschien. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ja inderdaad; we zijn weer terug bij start;
maar gelukkig ligt het dus niet aan onze pc's :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

Duinkonijn

Huh?

Gunner schreef op 08 januari 2004 @ 21:28:
Ik lijk geen problemen te hebben met de Corporate versie, deze heeft dan ook de updates van 7/1.
same here.. maar de corporate vereist ook minder van je computer.

de normale gebruiker heeft geen geld voor corporated nav.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

oplossingen zouden zijn:
- Zet de Office-plugin uit in Norton Antivirus
- (Workaround) zet het vinkje uit bij "Check for publisher's certificate revocation" onder de geavanceerde internet-opties. Hierna zal Explorer niet meer moeten hangen.
- Wat ook helpt is de datum een aantal dagen terug te zetten

Bron: Neowin

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens netstat is er steeds tijdens het wachten een connectie naar crl.verisign.com op poort 80 (http). Ik heb 'm in windows\system32\drivers\etc\hosts gezet op ip 127.0.0.1 (waar toevallig ook een webserver draait), en het probleem lijkt nu opgelost

Kan iemand anders dat confirmen? Of is het gewoon toeval?

Rechtsklikken doet iig gewoon normaal, en documenten openen in office gaat ook zoals het hoort. Ook NAV zelf start gewoon in een fatsoenlijke tijd op (3-4 secs)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 09-01-2004 02:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kGebruik zelf geen office, maar mijn firewall kwam na de laatste update van NAV (2003 Pro) met de vraag of mn NAV (weet helaas niet meer precies welk onderdeel) naar 10.0.0.1 mocht, ik maak regel > nee , even later naar 10.0.0.2, ik weer regel maken > nee... Maar 10.0.0.1 etc zijn toch geen IP adressen op het grote boze i-net :? Ik heb zelf een WinXP met ICS als 'server' dus hier zit alles in de 192.168.0.x range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op 09 januari 2004 @ 02:15:
Volgens netstat is er steeds tijdens het wachten een connectie naar crl.verisign.com op poort 80 (http). Ik heb 'm in windows\system32\drivers\etc\hosts gezet op ip 127.0.0.1 (waar toevallig ook een webserver draait), en het probleem lijkt nu opgelost

Kan iemand anders dat confirmen? Of is het gewoon toeval?

Rechtsklikken doet iig gewoon normaal, en documenten openen in office gaat ook zoals het hoort. Ook NAV zelf start gewoon in een fatsoenlijke tijd op (3-4 secs)
Bij mij wil ook ineens alles verbinding maken met crl.verisign.com via poort 80, Office programma's starten traag op, bij het booten duurt het een lange tijd voordat eindelijk NAV2003 geladen wordt, Internet verbinding is steeds brak, etc.
Dit is de laatste dagen het ergst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel vreemd vind is dat op geen van de Symantec sites er ook maar iets van staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:07

JB

Cédric roelt!

Ik ben nu niet thuis dus ik kan niet zeker zeggen wat de melding precies is maar toen ik gister op Live-update klikte toen kwam ie met 4 available update's de eerste 3 lukten maar bij de 4de zegt ie "not available" ook al zoiets vreemds ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik hoop toch dat er snel een fix komt :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 06:11:

Maar 10.0.0.1 etc zijn toch geen IP adressen op het grote boze i-net :?
Nee, dit zijn (gereserveerde) adressen die geschikt zijn voor een lokaal netwerk. Deze worden vaak gebruikt met een subnetmask van 255.0.0.0

BTW: Office programma's gaan weer als een speer :) . En nog geen update uitgevoerd; Norton is nog precies hetzelfde als gister ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 09:20:
Office programma's gaan weer als een speer.

BTW: Nog geen update uitgevoerd; Norton is nog precies hetzelfde als gister ;)
En wat heb je er dan aan gedaan ? Of heeft verisign gewoon gezorgd dat hun werver een snelle response geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat inderdaad dat de server gewoon weer beschikbaar is cq snel is. Het was zowiezo een netwerk issue, want als ik netwerk kabel eruit trok, deed office het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de verisign server is nog steeds onberijkbaar :(

ccapp ff killen scheelt al wel aanzienlijk trouwens op rechtermuisklik en office.

Hoop dat er wel snel iets voor komt want het is echt erg hoe traag alles is, de telefoon staat hier sinds gister al roodgloeiend met klanten die dezelfde problemen hebben en half lam liggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al getest :
- zet de office plugin uit in Norton AntiVirus
- zet het vinkje 'Check for publishers certificate revocation' uit in de advanced Internet Options ?

Hier op de zaak geen last , Corporate Edition ! Kan dus niet even thuis testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb het traag opstarten van Office kunnen oplossen door de Office-plugin in NAV uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook het precies hetzelfde probleem als ts en nog en paar hier, als die ging liveupdaten dan ging die ccapp op 99% cpu en bleef daar ook op, hele pc traag, maar als ik die ccapp kill, dan was norton ook gelijk helemaal weg.
Ik heb het opgelost door die hele k*tnorton er af te gooien, en verder heb ik alles wat ook maar met norton te maken heeft schoongemaakt.
Draai nooit meer een virusscanner, zoals al eerder gezegd werd in dit topic, je moet gewoon weten wat je doet, en deze pc is helemaal van mij, daar komt verder niemand op, dus is de risico heel laag dat ik een virus krijg, maar die f**king norton komt echt nooit meer op mijn pc, geen 1 virusscanner trouwens, draai alleen een goede firewall, en weet wat je doet, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lamaar

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:42:
Hierzo drie pc's met NIS 2003. Allemaal supertraag! Maar wanneer ik de netwerkkabel eruit trek, werkt alles weer prima!

Helaas geen mogelijkheid tot internet, maar wel kans om me verslag nog voor morgen af te krijgen. Arggggggh!

Als ik de rechtmuisknop gebruik duurt het minstens 10 sec. En als dan het menu verschijnt, wilt het niet meer weg voordat ik klik 8)7
Ja, dat poste ik ff terug ook al, en heb datzelfde dus ff geprobeerd, en precies zoals ik dacht, als er bij opstarten van XP geen verbinding is, zijn alle vertragingen verdwenen als sneeuw voor de zon. Vanmorgen zet ik trouwens de PC aan, en men heeft het eindelijk opgelost, alles reageert weer zoals ik dat gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Het loopt hier eindelijk weer zoals het hoort, had bijna zelf ook alles geuninstald maar zag dat er meer clients problemen hadden. Heb zelf alleen de sheduled task effe uitgezet en autoprotect maar mocht niet baten toen maar gestopt en het werkt vanaf vanochtend hier weer perfect.

Wel vreemd dat er zoveel communicatie gemaakt word naar dat certificaat servertje, en dat ze kunnen maken dat zoveel klanten veel problemen hebben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:07

JB

Cédric roelt!

Het lijkt er inderdaad op dat de problemen opgelost zijn :) Net met een kameraad van mij gechat die wel thuis is en heeft ut getest Office (in dit geval 2003) loopt als een trein en NAV start gewoon weer normaal op. Vanavond thuis testen

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 09-01-2004 10:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
_MaLa_ schreef op 09 januari 2004 @ 10:00:
Het loopt hier eindelijk weer zoals het hoort, had bijna zelf ook alles geuninstald maar zag dat er meer clients problemen hadden. Heb zelf alleen de sheduled task effe uitgezet en autoprotect maar mocht niet baten toen maar gestopt en het werkt vanaf vanochtend hier weer perfect.

Wel vreemd dat er zoveel communicatie gemaakt word naar dat certificaat servertje, en dat ze kunnen maken dat zoveel klanten veel problemen hebben :O
Ja, komt mij een beetje spyware over, ik wil eigenlijk alleen contact als er een update met LiveUpdate moet worden binnengehaald, niet bij iedere r-klik of een NAV gerelateerde handeling buiten LiveUpdate :(. Maargoed, het loopt weer een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He He , gevonden :

http://service1.symantec....sf/docid/2004010810205113

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:58
GreyGhost schreef op 08 januari 2004 @ 20:41:
Kijkend in de thread op dslreports van Schouw schijnt het te maken te hebben met het verlopen van "certificates" van verisign:

[...]

Er word ook een mogelijke oplossing gepost, maar of die veilig is...
Norton vroeg via mijn Firewall toegang tot de site van Verisign. Die heb ik hem gegevens en na een restart doet de rechter muisknop het weer goed. :)