Yep, maar nu kunnen we tenminste in de gaten houden wanneer de echte oplosisng voorhanden is ! (hopenlijk publiceren ze dat ook).
Gisteravond had ik ook last van de traagheid (dezelfde symptomen als iedereen hiero). Toen ben ik gaan kijken of er toevallig vreemde/onbekende processen op de achtergrond draaide. Ik kwam een, voor mij onbekende, updcrl.exe tegen.
Het bestand staat in de System32 map en lijkt gewoon op een Microsoft bestandje. In dezelfde map staat ook nog een verisignpub1.crl.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat deze twee er iets mee te maken hebben.
Het bestand staat in de System32 map en lijkt gewoon op een Microsoft bestandje. In dezelfde map staat ook nog een verisignpub1.crl.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat deze twee er iets mee te maken hebben.
The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!
Doh 
Het eerste is gewoon een programma dat de CRL's ophaalt (indien aanwezig), en de tweede is de CRL zelf
Het eerste is gewoon een programma dat de CRL's ophaalt (indien aanwezig), en de tweede is de CRL zelf
Virussen? Scan ze hier!
Het blijkt toch een virus te zijn!! 
garpje
garpje
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Nou, dit probleempje is anders wel bijna net zo lastig. Er waren zelfs al personen die hun schijf formatteerden en hun OS opnieuw installeerden. Bij veel virussen kun je zelfs beter doorwerken dan met een anti virus progje als dit
Had hier vanaf eergister ook last van. Ik dacht dat ik een virus had. meteen m'n complete systeem gescanned met housecall. Niks gevonden.
Office installatie gerepareerd. Hielp ook niet. stond op het punt een reinstal te overwegen.
Maar na update van Norton en een reboot doet hij het weer naar behoren.
Ik denk dus dat nu het hele verisign probleem is opgelost.
Office installatie gerepareerd. Hielp ook niet. stond op het punt een reinstal te overwegen.
Maar na update van Norton en een reboot doet hij het weer naar behoren.
Ik denk dus dat nu het hele verisign probleem is opgelost.
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Idd vanmorgen kwam ik opt werk en ja hoor 1tje had weer geen geduld gehad om ff rustig alles uit te zoeken en un-installt zijn NAV waarna niet alles meer naar wens werkte toen heeft hij zijn schijf geformateerd en Mcafee erop gezet_XipHiaS_ schreef op 09 januari 2004 @ 12:31:
[...]
Nou, dit probleempje is anders wel bijna net zo lastig. Er waren zelfs al personen die hun schijf formatteerden en hun OS opnieuw installeerden. Bij veel virussen kun je zelfs beter doorwerken dan met een anti virus progje als dit.
Mijn boefje is liev!
zo te zien kan ik beter maar even wachten met het weer installeren van norton.. kan trouwens iemand hier me het exacte verschil vertellen tussen NAV corporate en de normale?
Zoals eigenlijk bijna iedereen hierzo heb ik dit probleem dus ook gehad.
Reinstall van Office hielp niet... Heb norton (2003) eraf gegooid, daarna liep alles weer als een trein. Nu heb ik Norton 2004 erop gezet en het loopt (gelukkig) nog steeds als een trein en ik ben nog steeds beschermd tegen virusjes (en ook tegen adware!!)
De reden dat ik dit even post is dus dat het een oplossing kan zijn voor mensen die ook last hebben van de Norotn 2003 bug...en Norton 2004 tot hun beschikking hebben.
Reinstall van Office hielp niet... Heb norton (2003) eraf gegooid, daarna liep alles weer als een trein. Nu heb ik Norton 2004 erop gezet en het loopt (gelukkig) nog steeds als een trein en ik ben nog steeds beschermd tegen virusjes (en ook tegen adware!!)
De reden dat ik dit even post is dus dat het een oplossing kan zijn voor mensen die ook last hebben van de Norotn 2003 bug...en Norton 2004 tot hun beschikking hebben.
Verwijderd
Lees het draadje eens..Meastro1983 schreef op 09 januari 2004 @ 15:37:De reden dat ik dit even post is dus dat het een oplossing kan zijn voor mensen die ook last hebben van de Norotn 2003 bug...en Norton 2004 tot hun beschikking hebben.
De servers zijn nu gewoon weer up en running en alles zou weer goed moeten zijn.
Staat los van 2k3/2k4.
Daarnaast is de adware protectie gelimiteerd, net zoals bij elke AV.
Vraag me trouwens af hoeveel klanten dit symantec gekost heeft..

Hmm draai hier ook met Norton 2003...
Zelfde probleem als iedereen
hoop niet dat dit lang gaat duren, heb wel wat beters te doen dan elke keer 20 seconden wachten voor ik iets kan knippen/plakken (ctrl+c/ctrl+v) gaat ook traag bij mij...
Zelfde probleem als iedereen
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
ja ok, maar ik bedoel, helpt die oplossing die ik aandraag?BounceMeister schreef op 09 januari 2004 @ 07:50:
[...]
Bij mij wil ook ineens alles verbinding maken met crl.verisign.com via poort 80, Office programma's starten traag op, bij het booten duurt het een lange tijd voordat eindelijk NAV2003 geladen wordt, Internet verbinding is steeds brak, etc.
Dit is de laatste dagen het ergst.
Bovenstaande oplossing (mits die bij iedereen werkt) behoeft dus geen uninstall van NAV en NAV blijkft ook gewoon fatsoenlijk werken.oisyn schreef op 09 januari 2004 @ 02:15:
Volgens netstat is er steeds tijdens het wachten een connectie naar crl.verisign.com op poort 80 (http). Ik heb 'm in windows\system32\drivers\etc\hosts gezet op ip 127.0.0.1 (waar toevallig ook een webserver draait), en het probleem lijkt nu opgelost
Kan iemand anders dat confirmen? Of is het gewoon toeval?
Rechtsklikken doet iig gewoon normaal, en documenten openen in office gaat ook zoals het hoort. Ook NAV zelf start gewoon in een fatsoenlijke tijd op (3-4 secs)
Voor zover ik uit de reacties in deze draad heb begrepen lost het uitzetten van die optie in je internet settings niet alle problemen op. De actie die ik heb ondernomen doet dat dus misschien wel, iig bij mij
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 09-01-2004 16:10 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oke..sorry... Had even niet gelezen dat het alweer opgelost was.Lees het draadje eens..
De servers zijn nu gewoon weer up en running en alles zou weer goed moeten zijn.
Staat los van 2k3/2k4.
Daarnaast is de adware protectie gelimiteerd, net zoals bij elke AV.
Vraag me trouwens af hoeveel klanten dit symantec gekost heeft..
.oisyn schreef op 09 januari 2004 @ 16:07:
[...]
ja ok, maar ik bedoel, helpt die oplossing die ik aandraag?
.oisyn schreef op 09 januari 2004 @ 02:15:
Volgens netstat is er steeds tijdens het wachten een connectie naar crl.verisign.com op poort 80 (http). Ik heb 'm in windowssystem32driversetchosts gezet op ip 127.0.0.1 (waar toevallig ook een webserver draait), en het probleem lijkt nu opgelost
Kan iemand anders dat confirmen? Of is het gewoon toeval?
Rechtsklikken doet iig gewoon normaal, en documenten openen in office gaat ook zoals het hoort. Ook NAV zelf start gewoon in een fatsoenlijke tijd op (3-4 secs)
Dit is eerder een workaround, dan een oplossing hoor... Want zoals jij waarschijnlijk wel weet... 127.0.0.1 is localhostBovenstaande oplossing (mits die bij iedereen werkt) behoeft dus geen uninstall van NAV en NAV blijkft ook gewoon fatsoenlijk werken
Voor zover ik uit de reacties in deze draad heb begrepen lost het uitzetten van die optie in je internet settings niet alle problemen op. De actie die ik heb ondernomen doet dat dus misschien wel, iig bij mij
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2004 16:52 ]
Dat je na deze problemen evengoed nog het volgende product van hen koopt, jij hebt er vertrouwen ingeez schreef op 09 januari 2004 @ 17:24:
wat ik dus heb gedaan... 2k3 eraf... 2k4 tijdje later erop.. geen probleem?
gewoon ccReg uit opstart lijst verwijderen, dit verhelpt alles
Heeft dat verder consequenties voor het functioneren van Norton antivirus?
The_Scarabial schreef op 09 januari 2004 @ 20:29:
gewoon ccReg uit opstart lijst verwijderen, dit verhelpt alles
Verwijderd
Als ik het goed herinner, vindt ie dat niet zo leuk..Jaspov schreef op 09 januari 2004 @ 23:52:
[...]
Verwijderd
Heb zelf NAV 2004 ( officieel), en heb geen merkwaardige snelheidproblemen, office is wel zowiesie sneller zonder NAV dan met, is ie altijd geweest
Spreken we hier over officiële versies van NAV ? Of over die versies ja je weet wel
Misschien heeft het daar iets mee te maken ? Via de liveupdate kunnen ze natuurlijk wel lekker in je PC kijke hé. Hun eigen firewall zal hun niet tegenhouden dacht ik zo.
Spreken we hier over officiële versies van NAV ? Of over die versies ja je weet wel
Officieel, dus dat is het niet. Symantec heeft het probleem ook erkent (zie boven).
Verwijderd
Ik weet niet of het er iets mee te maken heb, maar sinds gisteren werkt de WinFax-macro in Word 2002 (XP) niet meer. Ik krijg telkens de melding: 'de macro kan niet worden gevonden of wordt door beveiligingsinstellingen tegengehouden'. Ik heb de macro al opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht niet baten. Ik probeer nu Office 2002 opnieuw te installeren.
Verwijderd
Mja, het zou door dit hele gedoe kunnen zijn gekomen.Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 11:02:
Is alweer opgelost. Op de een of andere manier was de macro uitgevinkt. Ik weet niet hoe dat zo gekomen is, maar ik heb het in ieder geval niet gedaan!
Ik wil alle Norton users oproepen om de instellingen nog eens langs te gaan, meerdere verhalen gehoord over een ineens uitgeschakeld LiveUpdate.
nope, hier nix geen last van, hij pakt virussen gewoon, hij update ook wel gewoonJaspov schreef op 09 januari 2004 @ 23:52:
Mijn pc loopt hier weer goed, ik zie nog wel wat vreemds als ik bij certificates kijk in de internet opties daar staat een certificate van verisign.
Verisign Class 2 CA - Individual Subscriber
Valid from 12-5-1998 to 7-1-2004
En deze staat er ook waar ik vraagtekens bij heb
www.verisign.com/CPS Incorp.by Ref. LIABILITY LTD.(c)97 Verisign
Valid from 17-4-1997 to 8-1-2004
Wat moet ik nu met dit verlopen certificates?
Verisign Class 2 CA - Individual Subscriber
Valid from 12-5-1998 to 7-1-2004
En deze staat er ook waar ik vraagtekens bij heb
www.verisign.com/CPS Incorp.by Ref. LIABILITY LTD.(c)97 Verisign
Valid from 17-4-1997 to 8-1-2004
Wat moet ik nu met dit verlopen certificates?
Hmm ik heb niet het probleem met office xp, misschien als je de service pack van office download dat die wat verhelpt en ik zag ook in norton bij de options onder miscellaneos staat er enable office plugin aangevinkt misschien kan je kijken of het verschil maakt as je die uitvinkt!?
Verder word ik zelf wel gek als ik een hele zooi plaatjes in een folder heb en ik wil previeuws zien het duurt dan een uur omdat iedere keer het bestand thumbs gescand word
Verder word ik zelf wel gek als ik een hele zooi plaatjes in een folder heb en ik wil previeuws zien het duurt dan een uur omdat iedere keer het bestand thumbs gescand word
hoi
Hoewel ik m'n P4 2,8GHz met 1Gb aan ram nog niet echt snel vind, heb ik de volgende twee instellingen aangepast:
Quote:
"- zet de office plugin uit in Norton AntiVirus
- zet het vinkje 'Check for publishers certificate revocation' uit in de advanced Internet Options"
Nu geen gezeur meer en de genoemde traagheid lijkt ook verdwenen.
Daarbij ook m'n oude Alcatel Speedtouch Home en Repotec router vervangen voor een Alcatel Speedtouch 510 met 4 poorts switch/router erin, en nu werkt alles weer prima wat internet betreft. (Vervanging was wegens een verbinding die steeds vastliep.)
Quote:
"- zet de office plugin uit in Norton AntiVirus
- zet het vinkje 'Check for publishers certificate revocation' uit in de advanced Internet Options"
Nu geen gezeur meer en de genoemde traagheid lijkt ook verdwenen.
Daarbij ook m'n oude Alcatel Speedtouch Home en Repotec router vervangen voor een Alcatel Speedtouch 510 met 4 poorts switch/router erin, en nu werkt alles weer prima wat internet betreft. (Vervanging was wegens een verbinding die steeds vastliep.)
[ Voor 10% gewijzigd door BounceMeister op 10-01-2004 19:07 ]
heb je gelijk in, maar ik snap je punt nietThePerfectCell schreef op 09 januari 2004 @ 16:50:
Dit is eerder een workaround, dan een oplossing hoor...
probleem: nav vertraagd de boel
oplossing 1: nav uninstallen. Werkt, maar dan heb je nav dus niet meer
oplossing 2: die ene optie uitvinken in je internetsettings. Werkt half, schijnt niet alle problemen op te lossen (zelf niet geprobeerd overigens)
oplossing 3: crl.verisign.com redirecten naar localhost. Werkt, problemen weg, nav werkt nog gewoon.
Ik bedoel, wat maakt het nou uit of het een oplossing is of een workaround? Het gaat om het resultaat
uhm ja, dat was ook de hele strekking van het verhaalWant zoals jij waarschijnlijk wel weet... 127.0.0.1 is localhost
Waarom? Blijkbaar werkt de software ook zonder license server (ik snap sowieso niet echt het nut van een license server in deze)Dus zou je het later weer terug moeten zetten...
Die mensen zullen er ongetwijfeld zijn. Er zullen echter ook ongetwijfeld mensen zijn die het wel willen doen, aangezien ze een werkende virusscanner willen hebben, zonder dat lastige probleem wat aanleiding gaf voor het starten van deze topic. En aangezien we hier nog altijd op tweakers.net zitten lijkt het me voor de hand liggend dat die laatste groep mensen een stuk groter is dan de eerste groep mensen. De praktijk leert echter anders, aangezien nog niemand echt inhoudelijk heeft gereageerd op mijn postEn ik denk niet, dat er mensen zijn, die dat (willen) doen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Na een live update van norton 25-2-2004 is mijn pc weer erg traag geworden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Vorige keer had ik windows al opnieuw geinstalleerd en kwam ik er achteraf achter dat het aan norton lag.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Vorige keer had ik windows al opnieuw geinstalleerd en kwam ik er achteraf achter dat het aan norton lag.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Move naar Beveiliging & Virussen
controleer je realtime scan instellingen eens?Henkus schreef op 26 februari 2004 @ 15:00:
Na een live update van norton 25-2-2004 is mijn pc weer erg traag geworden.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Deze update kon niet door LiveUpdate worden voltooid. Wij verzoeken u contact op te nemen met Technische ondersteuning en alle informatie door te geven die op dit scherm wordt vermeld. Kies Help -> Technische ondersteuning in uw Symantec-product voor meer informatie. De onderstaande bestanden konden niet door LiveUpdate worden bijgewerkt: |
Na een reboot nog steeds het zelfde probleem met NAV2004
Weet iemand hoe je deze update toch kan installeren?
[ Voor 4% gewijzigd door mduijvendijk op 27-02-2004 09:16 ]
Sometimes human's are...
Nee, maar zoals hij zelf al aangeeft: neem gewoon even contact op met de helpdesk van Symantec.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
ik heb dat probleem ook. live update was ineens zomaar disabled. kreeg met geen mogelijkheid meer aan. ik dacht dat ik een trojan had maar meer mensen hebben er dus ook last van. via shieldsup kwam ik achter dat me poort 1025 (al opgezocht in search, veel topics daarover bloeden dood, ik weet nu alleen dat het eigenlijk een officiele poort is om spelletjes te spelen maar het kan ook door een trojan misbruikt worden) wagenwijd openstaat. echter volgens NIS 2002 heb ik geen trojan en volgens een online scanner ook niet. ik heb amper wat geinstalleerd (eergister en gister geformatteerd, eergister werkte de liveupdate nie gisteren kon hij na een paar foutmeldingen eindelijk updaten). ik heb zelfs als test pc cillin 2002 geinstalleerd (gratis bij mobo P4P800 gekregen) en dat werkte flut.
verder werkte de alerttracker ook niet goed meer, moest wel 100 keren op klikken voor ie open ging of sloot. kreeg diverse vage foutmeldingen als ik een spel opstarte dat ie een illegale script uitvoerde. ik was al aan het rondkijken voor een andere virusscanner en firewall en heb zelfs een tijdschrift gekocht erover (computer totaal) waaruit blijkt dat NIS 2004 het beste is wat er nu te krijgen is......
verder werkte de alerttracker ook niet goed meer, moest wel 100 keren op klikken voor ie open ging of sloot. kreeg diverse vage foutmeldingen als ik een spel opstarte dat ie een illegale script uitvoerde. ik was al aan het rondkijken voor een andere virusscanner en firewall en heb zelfs een tijdschrift gekocht erover (computer totaal) waaruit blijkt dat NIS 2004 het beste is wat er nu te krijgen is......
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 14:48 ]
Verwijderd
Zo'n gesponsorde artikelen zijn natuurlijk leuk en aardig, maar daar hoef je je niet aan vast te klampen hoor.Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:46:
ik was al aan het rondkijken voor een andere virusscanner en firewall en heb zelfs een tijdschrift gekocht erover (computer totaal) waaruit blijkt dat NIS 2004 het beste is wat er nu te krijgen is......
Er zijn echt wel betere/minder buggy producten als NAV/NPF.
Zie ook de FAQ voor een lijst met wat andere vendors.
Verwijderd
Aangezien NAV 2002 deze problemen niet gaf, is het dan niet het makkelijkst om die erop te gooien en te updaten? Of is die 2004 in andere (cruciale) dingen veel beter?
Ik las ook ergens een melding dat wanneer NAV iets scant, andere programma's in de wacht worden gezet tot ie daarmee klaar is. Dat deed de 2002 versie toch niet??
Die SymProgySvc komt me mn strot uit!
Ik las ook ergens een melding dat wanneer NAV iets scant, andere programma's in de wacht worden gezet tot ie daarmee klaar is. Dat deed de 2002 versie toch niet??
Die SymProgySvc komt me mn strot uit!
Verwijderd
heb net 2004 geinstaleerd
bagger
wat traaaaag wordt mijn systeem zeg!
niet normaal
had altijd 2002
ga daar maar naar terug
wat een afgang voor Norton zeg!
bagger
wat traaaaag wordt mijn systeem zeg!
niet normaal
had altijd 2002
ga daar maar naar terug
wat een afgang voor Norton zeg!
Verwijderd
Dit staat los van het probleem waar dit topic over gaat(ging eigenlijk).
Jouw probleem ligt(waarschijnlijk)aan NAV2004, terwijl het probleem van dit topic(bijna)alle Symantecproducten traagmaakte, om een compleet andere reden.
Deze gaat maar dicht, kan ie over een paar jaar, als het certificaat weer verlopen is, dan weer open.
(Ik neem aan dat je NAV2004 direct hebt geupdate, dit is ontzettend belangrijk voor de snelheid ervan)
Mocht je het nodig achten, dan mag je een nieuw topic openen, maar alleen als het echt nuttig is svp.
Jouw probleem ligt(waarschijnlijk)aan NAV2004, terwijl het probleem van dit topic(bijna)alle Symantecproducten traagmaakte, om een compleet andere reden.
Deze gaat maar dicht, kan ie over een paar jaar, als het certificaat weer verlopen is, dan weer open.
(Ik neem aan dat je NAV2004 direct hebt geupdate, dit is ontzettend belangrijk voor de snelheid ervan)
Mocht je het nodig achten, dan mag je een nieuw topic openen, maar alleen als het echt nuttig is svp.
Dit topic is gesloten.