![]() | /me Het Grote Lego Mod Topic ![]() |
![]() Ik heb naar aanleiding van een ander Lego Topic @ GoT inspiratie opgedaan. Ik denk dat ik hiermee niet de enige ben, dus heb ik aan M-M toestemming gevraagd voor een groot Lego Mod Topic. Hier kreeg ik dus toestemmig voor, dus bij dezen. Het is hier de bedoeling dat iedereen met een Lego Mod, zijn pics in dit topic kan plaatsen, zo kunnen we elkaar op weg helpen en ideeën opdoen van elkaars mod. Als je lego wil kopen, dat kan. Specifieke blokjes kan je hier vinden. Als je hier wat post, wil je dan even de Specs van de PC erbij gooien Het wordt hier nog uitgebreid met links van andere mod's, als je een link hebt dan mag je die natuurlijk ook posten. Een erg kleine PC in een lego case beetje star wars achtig: http://home.hawaii.rr.com/chowfamily/lego/ Een Nederlandse Lego Case bouwer, een van de eerste: http://members.chello.nl/~febels/index1.htm Iemand die zijn complete case van lego Platen heeft gemaakt, origineel idee, maar mooi vind ik het niet: http://adamandjamie.com/caseMod/LegoCase2.asp Have Fun _/-o_ Nu moet ik natuurlijk wel zelf even aftrappen en een voorbeeld geven, dus hier is mijn verhaal: Ik kon via mijn vaders werk een 486'er regelen. Nu heb ik zelf een leuke hoeveelheid aan Lego, dus ik ga aan het bouwen. Nou had ik hier een foto van, alleen deze heb ik dus van mijn webspace afgegooid ![]() Hierna kreeg ik een GVC KR632 moederbord te pakken met een i440 LX chipset. Ik had de overige onderdelen nog wel liggen, dus ik ging aan de slag. NU was ik redelijk ver, tot ik de kans kreeg op een Abit BH6 (i440BX), ding werkt perfect alleen de bios was verneukt, ik die opgestuurd en jawel een perfect werkende Abit BH6, nu diende het eerste probleem voor Nu diende het 2e probleem aan. Ik had alles al een beetje zitten ontwerpen in mijn hoofd en dus alles neergezet en ingebouwd. Ik zet alles aan in de definitieve configuratie en wat blijkt, de CD-Rom speler die ik heb, werkt niet verticaal. Probleem 3, het dak. Dit bestaat dus uit meerdere delen en er zit ook nog een Fan in het dak verwerkt. Dit moet dus allemaal wel passen en ook nog stevig zitten ook. Het was nog een heel geklungel om het complete dak er goed en wel stevig op te zetten. Nu was mijn Lego Mod dus eindelijk klaar. Vlak voor X-Life X-Mass een LAN party in Wijchen. Ik had met Phreak (modje hier, vaste bezoeker x-life) afgesproken dat hij wat foto's zou schieten, maar dat viel dus ook weer tegen, hij was de camera vergeten. (Ik heb dus ook geen Digicam). Op X-life diende vervolgs een nieuw probleem aan, iemand had wel een nieuwe CD-rom speler voor me, aangezien mijn huidige toch een beetje gaar is (goldstar). Verder kwam er ook een nieuwe harde schijf in, die gekocht werd op dezelfde LAN. Om dit in te bouwen, kon dus heel erg fijn het dak eraf, maar ik wist inmiddels hoe het moest, dus dat viel al weer mee. Blijkt dus toch veel werk en toen ik thuiskwam van de LAN was én de 2e harde schijf er niet in, én mijn dak in puin. Inmiddels is dat allemaal gerepareerd en prestenteer ik u de foto's van mijn Lego Case: (Alle Foto's zijn Clickable) Totaalshot: Aansluitingen: Bovenkant: De zijkant met raampjes: Een stukje verder: En nog wat verder: De andere zijkant: De aan/uitknop deksel: Deze gaat omhoog met de "Pneumatic" die je ziet. De Fan aan de bovenkant: Zonder Met Flitser: En nog een keer het klepje aan de bovenkant, alleen zonder flitser: Van de laatste muur zijn er geen plaatjes, aangezien dit een blinde rode/zwarte muur is. Ik weet dat alles nogal stoffig is, dit is erg vervelend, maar ik heb tot zover nog geen oplossing behalve alles uit elkaar te halen, wat ik niet zo zie zitten. Vervolgens de specs: Abit BH6 (i440BX) FSB 112 MHz. Pentium 2 400 @ 466 Mhz. Ati Rage Pro 8 MB. Dual Voodoo 2 8 MB van Creative in SLI Soundblaster 128 PCI. Sweex NIC met realtek chippie. 40x Cd-rom speler. 3 GB Seagate HDD + Binnenkort 7,2 GB Quantum HDD. 3 casefans, waarvan 1,5 met LED's (1 fan met LED's werken maar 2 van de 4 LED's 300 Watt Q-Tec PSU. Een hoop Lego. Hier nog een andere Lego mod @ GoT, bestaat ook al een tijdje: GeniusDex en ik hebben van 't weekend de lego case opnieuw gebouwd (moest wat hardware vervangen worden), en hier zijn de pics en uitleg: ![]() hier zijn we mee begonnen ![]() dit moet er o.a. in ![]() voeding zit er in ![]() en ook het mobo heeft zn plaats gevonden ![]() de floppydrive heeft het wel naar zn zin boven de voeding ![]() ondersteuning voor de kaarten, dat ze niet je sloten slopen ![]() de harde schijven vinden hun plek boven de floppy ![]() bijna hoog genoeg om alles er in te laten passen ![]() powerknop en natuurlijk een t.net casebadge ![]() ondersteuning voor het dak ![]() een hele vrolijke kast, met smiley ![]() en klaar is keesch ![]() zo ziet het geheel er bij daglicht uit Nog wat tips: Paartips : 1. Maak eerst een kladversie , meestal kom je pas later achter welke plekken in de structuur belangrijk zijn en steviger moeten. 2. Denk aan alles optijd , verlichting moet je er tegelijkertijd inbouwen en kan moeilijk erna gebouwt worden. 3. Isolatie , geleiding : lego isoleert lichtjes en geleid niet (gelukkig ) de hardeschijf kan je best in een ophangen zetten. 4. hardeschijfmonteren : pak van die 1x8 en 1/3 blokje hoog latjes van lego technics , je hebt er met een gaatjein het uiteinde ( wordt gebruikt in de ophanging van de wielen in het stuurblokje van autootjes) schroef er 4 vast , dan zon zwarte staafje door het andere einde , door een technic balkje en je hardeschijf hangt als een schommel. 5. ventilators : technic balkje , zwartje staafje erin , door gaatjes van 8cm vent. past perfect. (C) Mr.SiS Nog een aantal tips en links van Euss: Mijn nieuwe mod Hij is echt erg vet geworden en heeft best lompe hardware. Ik heb nóg geen pics, maar die komen nog wel. Specs 3dfx-lego bak AMD Duron 1600 @ 2000 MHz MSI KT3 Ultra ARU 256 MB DDR PC 2700 Q-Tec 300 Watt Sony 40x16 DVD speler Western Digital 40 GB 8 MB Cache Ledjes in de case Schop, ik heb eindelijk de pics Lego bak ![]() En de gelukkige eigenaar ![]() Nog een keertje ![]() Raampje met Voodoo 5 ![]() Overzichtje Bovenkant CPU Cooler en binnekant: Stukje bovenkant Rechterdeel is HDD compartiment en inkijk voor op de Voodoo 5 De binnenkant: Overzichtje: Check de ruimte tussen HDD en Cd-rom speler, helemaal 0 ![]() ![]() CPU Cooler Bovenkant: Voodoo5 steekt uit het moederbord, Speling tussen Mobo en voeding is 0,3 CM ![]() Afblijven heh! Mijn lego |
[ Voor 180% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 02-12-2004 18:38 . Reden: tweakers debugged ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop