Het Grote Lego Mod Topic

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 19.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Foo_Fighter schreef op 15 februari 2004 @ 15:15:
Ik ben ook aan de slag gegaan met mn lego.

Specs:

Proc: C3 800 Mhz
Mobo: Epia V8000
HDD: 3,2 Gb

Pics:

Afmetingen zijn 20 x 12 x 20 cm. 'T is mn eerste mod dus hij is niet zo spectaculair.
Ik vind m juist super kick, lekker klein. ik vroeg me af of dat ding niet een beetje rammelt? die voeding staat gewoon op je hd of niet? en kan die voeding geen sluiting maken met je mobo'tje.
verder prima kassie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foo_Fighter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06-2024
DopdeDouwer schreef op 17 februari 2004 @ 12:12:
[...]

Ik vind m juist super kick, lekker klein. ik vroeg me af of dat ding niet een beetje rammelt? die voeding staat gewoon op je hd of niet? en kan die voeding geen sluiting maken met je mobo'tje.
verder prima kassie
Neuj, rammelt helemaal niet. Dempt alleen mn hd een beetje :)
Heb gisteren nog een raampje erin gebouwd en voor de zekerheid een plasticje tussen mobo en voeding geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107510

Ik heb dus ook mijn eigen LEGO-casemod gemaakt, ik was dat trouwens al heel lang van plan (een jaar of zo), daar kwam heel wat tussen, maar uiteindelijk heb ik het dan toch maar gemaakt, op basis van mijn 11-jaar oude computer: een 486/66MHz/8MB ram/250MB HD, daarbovenop nog 3 leds, LCD-scherm en keylock

Hier alvast wat pics:

De eerste toont de voorkant, de luikjes kunnen open en dicht:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fabry/legocasemod/a16b.jpg

Hieruit kun je de grootte van de bak afleiden: behoorlijk groot dus, maar nog altijd een stuk minder dan de oorspronkelijke maxi-tower:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fabry/legocasemod/a7.jpg

Ik heb er ook een muis bij gemaakt, want het is de gemodde randapparatuur die het geheel AF maakt:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fabry/legocasemod/a17d.jpg

Deze foto toont de binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fabry/legocasemod/a17c.jpg

Lees alles rustig en uitgebreid nog eens na op mijn site met meer dan 20 afbeeldingen en een hoop tekst, en vergeet ook niet te reageren in het gastenboek.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 107510 op 07-03-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85908

Echt gruwelijk mooi bedacht. Hoe komt men erop, ziet er indrukwekkend uit. Vooral de muis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TNX, die muis wou ik er echt graag bij maken, omdat we er hier toch een hele hoop hebben liggen, en er zijn wel een heleboel mensen die een lego case maken, maar een muis uit legoblokjes had ik nog niet gezien, dus besloot ik alvast die zelf erbij te maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:59
Erg origineel idee! Nu nog je Tikplank en Beeldkanon? :Y)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je titel is wel erg normaaltjes, zon lego muis heb ik nog niet eerder gezien, toppie!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 07:08
hehehe, die muis geeft em toch wel de finishing touch :Y)
dat heb ik nog nooit iemand eerder zien doen :)

leuk gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-04 16:50
haha, geniaal die muis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 10:54

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Mooie mod :)

Plaats hem ook eens in mijn Lego Topic ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Hmm, ik weet al wat het eerste is wat ik ga doen als ik weer bij mn ouders ben :D
Lego van zolder, en lekker knutselen.

Heerlijk dat ik nu weer een goede reden heb om lego te gaan bouwen :D

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107065

Hmm sorry maar lego cases vind ik echt niks.. Ook al is die muis zeer mooi gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Basje2001 schreef op 01 maart 2004 @ 22:43:
Erg origineel idee! Nu nog je Tikplank en Beeldkanon? :Y)
Niet lachen daarmee; ik had gedacht van zelfs een toetsenbord om te bouwen en mss doe ik dat ook nog wel, alleen heb ik daar niet zoveel reserves voor, en dus zal ik wss eerst nog een optische muis zo klein mogelijk modden, dat past dan bij m'n laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 08:59
Anoniem: 107510 schreef op 02 maart 2004 @ 15:05:
[...]

Niet lachen daarmee; ik had gedacht van zelfs een toetsenbord om te bouwen en mss doe ik dat ook nog wel, alleen heb ik daar niet zoveel reserves voor, en dus zal ik wss eerst nog een optische muis zo klein mogelijk modden, dat past dan bij m'n laptop
't was ook serieus bedoeld, een compleet LEGO-systeem zou natuurlijk super-vet zijn! Maar inderdaad moet je dan wel genoeg lego hebben!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'k denk niet dat het probleem bij mij de blokjes zal zijn, maar wel het toetsenbord: die toetsen moeten zo dicht bij elkaar staan dat ik niet weet of er wel plaats zal zijn voor lego-blokjes

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 107510 op 02-03-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

whehe, koel!

het idee voor een muis had ik ook wel gehad, alleen nooit uitgevoerd helaas!

leuk geheel zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98921

Ik moet zeggen dat ik ook geen fan ben van lego cases maar die muis is echt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59451

Ghehe cool ;) Legomods zijn niet origineel meer tegenwoordig, maar legomuizen..? :P Leuk bedacht.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LEGO-KEYBOARD komt eraan!

Het zal wel nog een tijdje duren vooraleer de tikplank klaar is, maar hier alvast een pic:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fabry/legocasemod/a18a.jpg

Bezoek alvast mijn site voor een grotere foto, en vergeet niet te reageren!

Greetz,

slashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Lego is leuk, jammer dat ik jaren geleden luttele kilo's weggegeven heb aan mijn voormalige buurjongentje van 7.

Waar ik op zit te wachten is een Knex (zo heet het toch?) mod ofzo.

Duplo zou ook leuk zijn, zij het wat lomp :P

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Best cool :) Ik ben er wel benieuwd naar.

Heb je al een idee hoe je alle toetsen fatsoenlijk vast gaat krijgen?

Past alles goed, soms lijkt een PC gemaakt voor Lego :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat lijkt zo achteraf, maar niet als je aan het werken bent hoor, de toetsen zijn niet allemaal gelijk van grootte, en ik moest de zijkant met een tang verbuigen omdat een reekse lego er langs de zijkant anders niet bijkon. Ook in de case zelf waren er zo wat moeilijkheden: de kensingtonslot moest ik omringen met elastiekjes, om de seriele poorten vast te steken moesten de kabeltje ertussen, en de tweeter en he kcd-schermpje zitten nog steeds niet zo heel erg vast.
Wat betreft het toetsenbord weet ik nog nie echt wat te doen: mss maak ik letter-etiketjes, mss laat ik ook gewoon de toetsensymbooltjes. We zien nog wel...

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 107510 op 07-03-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 10:11
Me moeder keek me vanmiddag raar aan toen ik de bakken lego pakte en een oude pc meenam naar me kamer.

Heb kilo's ruimte lego over.

Effe terug over jouw case. Vind het beetje jammer dat het wat standaart geworden is en niet dat er wat extra's in zit, zoals een raampje of iets van verstopte leuke dingetjes. Het is een beetje grauw zo. Maar wel leuk om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rddr schreef op 07 maart 2004 @ 21:22:
Me moeder keek me vanmiddag raar aan toen ik de bakken lego pakte en een oude pc meenam naar me kamer.

Heb kilo's ruimte lego over.

Effe terug over jouw case. Vind het beetje jammer dat het wat standaart geworden is en niet dat er wat extra's in zit, zoals een raampje of iets van verstopte leuke dingetjes. Het is een beetje grauw zo. Maar wel leuk om naar te kijken.
Och ja, ik was wel wat meer van plan, maar goed. In praktijk bleek dat niet zo erg handig, er zitten dus enkel wat deurtjes aan de achterkant, een luikje voor de HD/diskettedrive en een voor het LCD-scherm. Het was al lastig genoeg om al die kleine dingetjes in te bouwen. Nu zal ik eerst en vooral fixeren op dat toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Errug strak :Y)

Ik denk dat een Lego beeldkanon helaas niet haalbaar is... dan krijg je gezeik met de Europese regelgeving omtrent EMC en elektrische isolatie... ik zou zelf ook geen 37 kV in m'n Legomod willen hebben.

Een TFT zou op zich goed moeten kunnen :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 21:29:

Ik denk dat een Lego beeldkanon helaas niet haalbaar is... dan krijg je gezeik met de Europese regelgeving omtrent EMC en elektrische isolatie... ik zou zelf ook geen 37 kV in m'n Legomod willen hebben.

Een TFT zou op zich goed moeten kunnen :)
Och, daar vinden we wel wat op; volgens mij geldt die regelgeving trouwens voor producenten, en vergeet niet dat eigendom een onbepaald recht is hetgeen impliceert dat ik met dat scherm mag doen wat ik wel, zolang ik er geen andere wet of intellectuele eigendom mee schend. Hoedanook, zelfs al luk dat niet, dan kan ik desnoods ook rond mijn monitor gaan bouwen, dat zal er ook wel leuk zien. We'll see, maar nu eerst het toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 107510 schreef op 07 maart 2004 @ 21:33:
[...]

Och, daar vinden we wel wat op; volgens mij geldt die regelgeving trouwens voor producenten, en vergeet niet dat eigendom een onbepaald recht is hetgeen impliceert dat ik met dat scherm mag doen wat ik wel, zolang ik er geen andere wet of intellectuele eigendom mee schend. Hoedanook, zelfs al luk dat niet, dan kan ik desnoods ook rond mijn monitor gaan bouwen, dat zal er ook wel leuk zien. We'll see, maar nu eerst het toetsenbord :)
Dat zal best, maar je hebt van die prutsers die het niet netjes doen en dan zit je met je EMC:

"Waarom doet mijn computer het nou niet??"

"Misschien omdat je complete behuizing van plastic is, geen enkele aarding aanwezig is en je monitor niet afgeschermd is met je Lego-meuk?" |:(

Een aardpunt in die legobak is iig een must als je het stabiel wil hebben!

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 21:40:
[...]

Dat zal best, maar je hebt van die prutsers die het niet netjes doen en dan zit je met je EMC:

"Waarom doet mijn computer het nou niet??"

"Misschien omdat je complete behuizing van plastic is, geen enkele aarding aanwezig is en je monitor niet afgeschermd is met je Lego-meuk?" |:(

Een aardpunt in die legobak is iig een must als je het stabiel wil hebben!
pff allemaal details, de wereld is rijk aan monitoren, alsook mijn zolder. Zo heb ik ook een schermpje, waarvan het rood niet meer werkt (wegens kappote pin); en zoiets is ideaal probeerspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:42

Maximus

There is no substitute

Als ze van die trucks nu eens een handleiding online zetten hoe je dat moet bouwen :P is een stuk interessanter :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46308

Dr.Q schreef op 07 maart 2004 @ 19:30:
Lego is leuk, jammer dat ik jaren geleden luttele kilo's weggegeven heb aan mijn voormalige buurjongentje van 7.

Waar ik op zit te wachten is een Knex (zo heet het toch?) mod ofzo.

Duplo zou ook leuk zijn, zij het wat lomp :P
Ik heb al een hele tijd geleden een knex kast gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://62.195.121.103/plaatjes/knex1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://62.195.121.103/plaatjes/knex2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://62.195.121.103/plaatjes/knex3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://62.195.121.103/plaatjes/knex4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://62.195.121.103/plaatjes/knex5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64665

Anoniem: 46308 schreef op 08 maart 2004 @ 09:03:
[...]

Ik heb al een hele tijd geleden een knex kast gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ziet d'r goed uit, en een schitterende airflow lijkt mij :D
Hoe zit dat trouwens eigelijk met lego? is dat wel veilig i.v.m hitteproductie van een pc of stel ik me nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Arghh heb ik toch net me lego mod gesloopt :'( anyway ik ga er weer eentje bouwen maar nog kleiner met een p200 ... (pics komen wel , wees gerust)
Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64665 schreef op 08 maart 2004 @ 18:16:
[...]

Dat ziet d'r goed uit, en een schitterende airflow lijkt mij :D
Hoe zit dat trouwens eigelijk met lego? is dat wel veilig i.v.m hitteproductie van een pc of stel ik me nu aan?
Die vraag heb ik mij ook gesteld. Het is echter wel zo dat de processor die ik gebruik een 486DX2 66MHz is, en dat geeft nog niet echt veel warmte (daarom is het ook slechts voorzien van een klein coolertje). Ik heb trouwens een vriend die nog een 486DX2 40 MHz is en daar zit zelfs nog geen cooler op! Overigens is het ook zo dat mijn bak behoorlijk groot is (er kan meer lucht circuleren), bovenaan zijn er technikbalkjes met gaatjes, en er zijn ook wat deurtjes, vensters, en roosters in het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
je kan passief (zonder veel airflow) blijven tot celeron300 zelfs ... (en verder zelfs maar dan met redelijke airflow :D)
Momenteel mijn p200, 96mb edo,1.6gieg hd (win2k),sb128,ati blaat en 3com isa tiereliere 10mb/sec gekoelt door 2 fans (voeding en flow over cpu) nog iets mijn mod is zo dat ik een frontje eraf kan halen en dan een 2de ide schijf kan aansluiten zodat (ik doe dat erg vaak) kan ruilen van hd met een vriend (delen van bestanden , films ,muziek *hint*)
Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96917

Ik ga ook eentje maken na dit allemaal gelezen en bekeken te hebben. ohw man wat heb ik er een zin in :9
maar nu ff een vraagje voordat ik begin. hoe maak ik mijn moederbord goed vast aan de lego? zodat et goed blijft zitten met vervoer. (kheb over 3 weken een lan party :*) ) dus dat was ff mijn vraag. ik ga met technisch en gewone lego werken. en natuurlijk zet ik hier dan ff wat foto's enz neer.
maar weet iemand iemand dat hoe je zoeist vast maakt? of klem je dat gewoon in tussen de blokjes lego? :P
of een fototje waar ik goed op kan zien hoe dit vast zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 96917 op 09-03-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ik heb het moederbord plat op de plaat gelegd.

Hierna wat legoblokjes gepakt, afstandsbusjes in geschroefd en vast zit het mobo :)

En ik heb hem zelfs zonder afstandsbusjes meegenomen naar een LAN, geen probleem. Maak ook zeker een dak, dat zorgt voor heel veel stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat anders gedaan:

moederbord op buisjes om de pinnetjes niet te beschadigen, bovenaan aangedrukt door andere lego-blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96917

Mojo schreef op 09 maart 2004 @ 23:07:
Ik heb het moederbord plat op de plaat gelegd.

Hierna wat legoblokjes gepakt, afstandsbusjes in geschroefd en vast zit het mobo :)

En ik heb hem zelfs zonder afstandsbusjes meegenomen naar een LAN, geen probleem. Maak ook zeker een dak, dat zorgt voor heel veel stevigheid.
oke dus gewoon die afstand busjes in die lego blokjes zetten. thnx ik ga morgen beginnen zodra ik de hardware bij elkaar heb. (en dat is er) ik zet dan meteen ff foto's neer van wat ik doe enz en een soort van tutorial HOE het werkt enz.
iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 22:48

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb alweer een tijdje geleden ook een legomod gemaakt, met een topic op GoT, maar omdat dit "het grote lego mod topic" is, kan de mijne natuurlijk ook niet ontbreken. Ik heb alleen twee foto's van het eind resultaat, de foto's van de bouw en de inhoud ben ik kwijt geloof ik. De hardware was iets in de buurt van een pentium 1 166Mhz.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/legomod1.jpg

Clickable, bovenin zit de floppydrive, daaronder de cdrom speler en de voeding. Het moederboard staat rechtop en komt tot helemaal bovenin. Er zitten geen pci/isa kaarten in.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/h.nugteren1/c3cspul/legomod2.jpg

Clickable, met de draaiknop kunnen een paar lichtjes die er in verstopt zitten harder en zachter branden, ze kunnen ook knipperen. En tja, mijn nickname moest er op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
die ziet er leuk uit ! :) heb je toevallig nog zon gele draaiknop geval?? kan je nog een extra fancontroller bouwen van lego :D

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

wow dat staat wel scary op dat randje zo :o .
maarja zo te zien kan t niet ander vanwege je mobo.

wel mooie mod hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 18-06 22:48

nnk

Spreek uit: en en kaa

alexandersamson schreef op 12 maart 2004 @ 07:23:
die ziet er leuk uit ! :) heb je toevallig nog zon gele draaiknop geval?? kan je nog een extra fancontroller bouwen van lego :D
Hmm, had misschien wel een leuk idee geweest, maar je helpt me er wel aan herrineren dat ik er ook "fans" in had gezet, van lego, met zo'n lego-motortje. Die maakten nogal wat herrie en voor airflow waren ze ook niet geweldig goed, 't ging maar om het idee :)
Maar deze kast bestaat dus al niet meer, het is al een oude foto.
DopdeDouwer schreef op 12 maart 2004 @ 10:35:
wow dat staat wel scary op dat randje zo :o .
maarja zo te zien kan t niet ander vanwege je mobo.

wel mooie mod hoor
Dat ziet er inderdaad gevaarlijk uit, was ook niet zo heel praktisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

www.legocase.tk O-)

2jaar oud jah,
hou maar es een .tk adres 2jaar up ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Rebels op 13-03-2004 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Dit heb ik momenteel , het is nog niet af ...
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/back.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/legofront.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/legofront2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/links.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/top.jpg
Tis een WiP (work in progress , tssss wat denken julliewel ;) )
Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108561

Ik ben nu ook bezig om een mod te maken.

Alleen is het een KNEX mod :)

Zodra ie klaar is zal ik proberen foto's te posten 8)

Dit is mijn eerste mod, dus het is niet een van de nieuwste :)
Er zit namelijk een oude 486DX2 in met 20MB-ram >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ben benieuwd naar alle mods... Zo te zien zijn er redelijk wat in progress :D

http://members.shaw.ca/atrium/crane/

Deze kerel heeft een enorme kraan gebouwd van lego, prachtig :D

http://www.geocities.com/dennisbosman/nederlands.html

Hier een man die ook enorme bouwwerken heeft gebouwd.. Echt heel erg mooi en professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Om eerlijk te zijn is knex gewoon verdomt irritant spul om iets vast en strak erin te zetten en moet je constant zitten buigen en wrikken (ik heb het geprobeert met tiewraps maar het was om te janken) Mijnvoorkeur gaat dus naar lego uit (al dan niet gesmolten zoals een mod ergens zei.
Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108561

Mr.SiS schreef op 13 maart 2004 @ 20:50:
Om eerlijk te zijn is knex gewoon verdomt irritant spul om iets vast en strak erin te zetten en moet je constant zitten buigen en wrikken (ik heb het geprobeert met tiewraps maar het was om te janken) Mijnvoorkeur gaat dus naar lego uit (al dan niet gesmolten zoals een mod ergens zei.
Ewald
Soms is KNEX fijn, anders weer niet.

Ik had vandaag eerst geprobeerd met Lego zo'n ding te maken, maar ik had niet genoeg LEGO :'(
Ik denk dat ik een mengel moesje ga maken van LEGO en KNEX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46308

Mojo schreef op 13 maart 2004 @ 20:08:
Ben benieuwd naar alle mods... Zo te zien zijn er redelijk wat in progress :D

http://members.shaw.ca/atrium/crane/

Deze kerel heeft een enorme kraan gebouwd van lego, prachtig :D

http://www.geocities.com/dennisbosman/nederlands.html

Hier een man die ook enorme bouwwerken heeft gebouwd.. Echt heel erg mooi en professioneel.
Je kan duidelijk zien dat die gast van die kraan meer in LEGO is geinteresseerd dan in pc's. Zie dat ontzettend oude geval op de achtergrond van de eerste foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90809

Khad nog ergens een oude pc staan en had nix te doen dus heb ff mijn eerste legocase gemaakt. :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmoedt/Lego/01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmoedt/Lego/02.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmoedt/Lego/03.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmoedt/Lego/04.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Jij hebt duidelijk VEEEL meer 'default' lego dan ik ...
Wel mooi maar jammer dat je de 'nerven'zo goed ziet ik vind het mooier als het lijkt als een opp.
Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107206

Ga ook eens beginnen heb echt kilo's KNEX wel maar toch :) heb genoeg staafjes en zo grijze :+ om een "volledig" dichte kast te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Laatst online: 12-02 23:34
Anoniem: 90809 schreef op 18 maart 2004 @ 17:56:
Khad nog ergens een oude pc staan en had nix te doen dus heb ff mijn eerste legocase gemaakt. :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow... die PC is niet meer dakloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben nu ook bezig met een Lego mod. k ben al 4x op nieuw begonnen :P
Ik ben nu bijna klaar, maar zal de lego niet smelten door de warmte productie van de computer? :? Zou zonde van de lego zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Artjuh schreef op 18 maart 2004 @ 21:17:
Ik ben nu ook bezig met een Lego mod. k ben al 4x op nieuw begonnen :P
Ik ben nu bijna klaar, maar zal de lego niet smelten door de warmte productie van de computer? :? Zou zonde van de lego zijn |:(
Valt wel mee, als je enige ventilatie hebt.

Kortom, gewoon effe 1 fan erin zetten, en je kan weer gaan, is erg makkelijk.

Wat zijn je specs eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
tis een oud ding, ik weet niet de precieze specs.

Pentium 2
compaq mobo
Seagate 3,7 GB of zoiets
floppy
200watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 10:58
hey, echt mooie mods hier
ik ga denk ook een keer aan de slag met K'nex want ik heb denk niet genoeg lego om een case te maken.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Stoney3K schreef op 07 maart 2004 @ 21:29:

Heb je ook al aan het gewicht van zo'n monitor gedacht. Houd LEGO dat wel. Ik denk namelijk dat alles zo inelkaar valt.

Meer dingen die eventueel te modden zijn:
- Gamecontrollers
- Joysticks
- Stuurtjes

Wie gaat het proberen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Laatst online: 28-05 12:50

blaatschaaap

schaap

rakker zero schreef op 19 maart 2004 @ 14:51:
[...]

Heb je ook al aan het gewicht van zo'n monitor gedacht. Houd LEGO dat wel. Ik denk namelijk dat alles zo inelkaar valt.

- Gamecontrollers
- Joysticks
- Stuurtjes

Wie gaat het proberen?
dat lijkt me niet echt fijn in de hand ligge en nogal zwak :P

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

- Gamecontrollers
- Joysticks
- Stuurtjes

Wie gaat het proberen?
IK wil het wel proberen, maar eerst moet ik theorie van rijbewijs doen, mn toetsnebord klaar zijn, en dan ga ik skieen, en heb ik proefexamens, maaaaar wees maar gerust wat het eerste betreft, I WILL MAKE A LEGO SCREEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

- Gamecontrollers
- Joysticks
- Stuurtjes

Wie gaat het proberen?
IK wil het wel proberen, maar eerst moet ik theorie van rijbewijs doen, mn toetsnebord klaar zijn, en dan ga ik skieen, en heb ik proefexamens, maaaaar wees maar gerust wat het eerste betreft, I WILL MAKE A LEGO SCREEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Laatst online: 15-08-2022
Leuk al die lego dingen, kheb zelf ook nog heel veel liggen. Kmoet misschien me ouwe compaq maar eens in een nieuw omhulsel steken.
5. ventilators : technic balkje , zwartje staafje erin , door gaatjes van 8cm vent. past perfect.
Hoe doe je dit? Bij mij pastte het namelijk net niet. De balkjes hadden een te grote diameter voor mijn CoolerMaster NeonLed 80mm fan. Ik heb echter wel een oplossing gevonden: haal z'on rubberen slangetje van de pneumatische technisch lego door de gaatjes. Past perfect, en zit superstrak in mijn case vast.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 19-06 10:11
Mij recevoir voor mijn wc:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wit02134/IMAG0129.JPG

Dit was een oude lego door, je kan die dopjes op de bovenkant nog zien.
Er moet nog wel een uv-ledje in dan geeft het water blauw licht

[ Voor 20% gewijzigd door Dekaasboer op 20-03-2004 21:19 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Briljant!

Ik ben zelf ook bezig met een home made WC, heb net het koper binnen. Ik zat er ook aan te denken het reservoir van lego te bouwen, en dan lijmen :P.

edit:
Na even na te lezen, blijkt dat veel mensen gezegd hebben een legomod te bouwen en dat vervolgens niet doen :X . Das natuurlijk niet de bedoeling ehh.. :(

Lego is altijd handig:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laport/_secret/HPIM0690goed.jpg
dat lossen we dan op met lego :D
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laport/_secret/HPIM0693goed.jpg
dan werkt het wel
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laport/_secret/HPIM0694goed.jpg
en zo ziet het er uit
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laport/_secret/HPIM0705goed.jpg
en als je em opent doet ie dit :D
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laport/_secret/HPIM0704goed.jpg

(c) y uLu @ Kleine mod topic :Y)

[ Voor 78% gewijzigd door Mojo op 20-03-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Mojo schreef op 20 maart 2004 @ 21:30:
*blabla*

Lego is altijd handig:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(c) y uLu @ Kleine mod topic :Y)
Leuk gedaan, maar waarom heb je de onderste drive niet gestealth? :?

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 19-06 21:37
omdat et dan lastig is een floppy in de floppy drive te doen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
M1lamb3r schreef op 21 maart 2004 @ 00:33:
omdat et dan lastig is een floppy in de floppy drive te doen?
Niet de floppy, ik bedoelde de onderste cd drive

Anywayz, ben zelf ook met m'n Legomod gestart.

De hardware bestaat uit:
Pentium 100
4x 4 MD ram
1 GB Maxtor HD
Compaq moederbord
CD-Rom drive
Floppy drive
Een of ander vaag modem
Allemaal afkomstig uit een 8 jaar ouwe Compaq Presario 7220

Even 2 begin foto's:
De hardware:
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/bertrand-lego1.jpg
Waar het allemaal op terecht komt:
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/bertrand-lego2.jpg

Wordt vervolgd...

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90809 schreef op 18 maart 2004 @ 17:56:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zalige case, een van de beste die'k al gezien had, ik wou eigenlijk ook een schuin dak maken maar 'k heb nauwelijks daksteentjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Bertrand dat komt van mij die zin denk ik : met dat staafje bedoel ik zon klein zwart dinggeval waarmee je 2 technic balkjes kan binden (klik zegt ut :D ) je hebt ze ook in het grijs en die zorgen dat je technicbalkjes kunnen draaien.
Ik ga nu maar weer verder ... met legomodding , ik hebal wat verder gewerkt maar tis niet de moeite om die pics daarvan te posten ...
Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Anoniem: 107510 schreef op 21 maart 2004 @ 14:53:
[...]

Zalige case, een van de beste die'k al gezien had, ik wou eigenlijk ook een schuin dak maken maar 'k heb nauwelijks daksteentjes :(
Ik heb juist megaveel daksteentjes :D ik vind het een goede idee van die kerel, daksteentjes maken alles stevig, je kan makkelijk het dak eraf halen én je bespaart zelf een hoop steentjes uit door schuin te gaan. :D

* Mojo gaat dat ook maar proberen in zijn volgende mod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Mr.SiS schreef op 21 maart 2004 @ 16:35:
Bertrand dat komt van mij die zin denk ik : met dat staafje bedoel ik zon klein zwart dinggeval waarmee je 2 technic balkjes kan binden (klik zegt ut :D ) je hebt ze ook in het grijs en die zorgen dat je technicbalkjes kunnen draaien.
Ik ga nu maar weer verder ... met legomodding , ik hebal wat verder gewerkt maar tis niet de moeite om die pics daarvan te posten ...
Ewald
Oh die dingen... Ja nu begrijp ik het.

Helaas is mijn zin voor neits geweest, want na ff alles gesorteerd te hebben kwam ik tot de conclusie dat is waarschijnlijk te weinig lego had om het een beetje behoorlijk af te krijgen... Ik ben er dus mee gestopt maar ooit (lees= in de meivakantie) zal ik er een maken >:)

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Update van mijn mod :
Immidels heb ik bijna geen grijs meer en moet ik dus met heel weinig steentjes verder wat wel te zien is in de bovenste lagen ...
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/rear.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/right.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/ventilator.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/modding/top.jpg
Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Hoeveel van dat cowboy lego heb je wel niet dat je zoveel van dei bruine gegolfde muurtjes hebt???

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Ik heb de sherif , het kasteel , wapenkoets enkele keren, mainstreet , het enige wat ik miste is de boevenhol ;)
het schiet wel lekker op :P
Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Ik heb helemaal geen cowboy lego. Ik heb me vroeger meer bezig gehouden met lego technicks, en van die oudere gewone lego, zoals de leeuwenhart en de indianen dingen.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ik vond die leeuwenhart altijd kei leuk. Die ridderlego was briljant. Ik vind het echt jammer, dat ik daar weinig van heb. Dat is van nét voor mijn tijd. Ik begon pas toen echt al die prefab :r dingen kwamen. Dat was wel jammer. Ik vond het wel leuk om alles zelf te bouwen.

Zo heb ik ook een keer een Kasteel gebouwd van 0,75 x 0,50 meter met een hoogste toren van 0,50 m. Dát was wel cool. Mega veel van die driehoeks raampjes erin. Een gevangenis met valluik natuurlijk en een paar stallen (onder de hoofdpoort).

Eigenlijk moet ik van mijn nieuwe mod een kasteel maken, maar ik ben bang dat dát te veel lego gaat kosten helaas. Misschien voor iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

wow ik bwn onder de indruk van deze LEGO Mods :D ik was al net paar dagen aan het zoeken voor een eigen mod, omdat ik nieuwe pc aanschaf, en nu kom ik dit tegen WOEI !!!! jaha, ik ga ook een LEGO mod make :D [wilde eerst een gewone mod doen, ledjes e.d. je weet wel :P] maar dit is echt veel vetter :)

eerste wat ik nu ga doen is mijn LEGO weer opzoeken, en bedenken wat ik wil.
-waaaai- ik vind het echt vet :) !! maar ik gaat dus meteen maar mijn nieuwe pc erin bouwen [AMD 2800+, radeon 9800pro] kan dir problemen opleveren, kwa hitte e.d. ? ik zie dat jullie niet de nieuwste systemen gebruiken [of heb ik mis gekeken 8)7 ?] kan dit een probleem zijn ? want anders moet ik oude pc gaan opzoeken.... :( maar kwil liever mijn "nieuwe" pc gaan inbouwe :9

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Yohann!s schreef op 26 maart 2004 @ 14:58:
wow ik bwn onder de indruk van deze LEGO Mods :D ik was al net paar dagen aan het zoeken voor een eigen mod, omdat ik nieuwe pc aanschaf, en nu kom ik dit tegen WOEI !!!! jaha, ik ga ook een LEGO mod make :D [wilde eerst een gewone mod doen, ledjes e.d. je weet wel :P] maar dit is echt veel vetter :)

-waaaai- ik vind het echt vet :) !! maar ik gaat dus meteen maar mijn nieuwe pc erin bouwen [AMD 2800+, radeon 9800pro] kan dir problemen opleveren, kwa hitte e.d. ? ik zie dat jullie niet de nieuwste systemen gebruiken [of heb ik mis gekeken 8)7 ?] kan dit een probleem zijn ? want anders moet ik oude pc gaan opzoeken.... :( maar kwil liever mijn "nieuwe" pc gaan inbouwe :9
Misschien is beter even te testen met een oud systeem. als dit werkt. kun je je nieuwe systeem erin zetten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Yohann!s schreef op 26 maart 2004 @ 14:58:

Gaat wel werken, dat weet ik zeker. De hitte valt best mee. Juist omdat je een systeem van lego bouwt, zijn exhausts en intake's heel erg makkelijk op de goede plekken neer te zetten. De kast wordt dan helemaal niet warm van binnen.

Bovendien heeft lego een redelijke smelttemperatuur, 60 graden ofzo. In een normale case wordt het nooit zo warm, dus een lego case ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

kga van het weekend, alvast even oefenen :D en experimenteren :P ...komen denk ik wel pics van het weekend :9

-meteen bookmark gedaan dit topic :D -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
tipjes: bedenk eerst ff wat je wil gaan doen , je hebt redelijkwat lego nodig om een tower te maken (marktplaats.nl kan je lego per kilo kopen voor 20euro ofzo) zet de grote onderdelen eerst vast. je kan 'mijn' bouwplan nemen :

onderaan : cdrom's voeding naastelkaar , daarop hardeschijf , zorg nu voor goede verluchting , maak nu een dakwerk en leg het mobo erop , bouw nu alle klem ;)

ik ga mijn boomhut opnieuw maken aangezien ik er niet tevreden over ben ( dat grijze gedeelte , ik ga het gewoon een vierkant blok maken)

Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108715

www.r.geusens.easynet.be/Logo/case_neo.jpg

Deze case heb ik 3 jaar geleden gebouwd.
met Lego technics onderdelen en gewone lego.
Achter het rode plaatje vooraan ziiten de cd-drives, die komen naar voor mbv een hydraulisch systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 108715 op 27-03-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

jah ik heb ook meer zo'n plan :) maar ben al druk bezig met het ontwerpen, en bedenken want kwil het in 1keer goed maken, en ook gelijk zo bouwen dat ik het kan aanpassen, zonder dat ik alles moet slopen :D het word waarschijnlijk wel, combi van technisch lego [incl. motortjes :D ]en gewone lego, ben haastig opzoek naar blokjes, want kwil een zwarte case gaan bouwen 8)7 dan heb ik echt veel nodig :+ maar we zien wel :) eerst eens gaan oefenen met allemaal kleurtjes :P en goede constructie vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 23:42
a het zien van deze topic werd ik ook helemaal lego-gek..
Oud pc-tje geozcht, de nodige onderdelen bij elkaar gescharreld en knutselen maar.

Moederbord onderop, processor rechts, pci-insteekkaarten links.
Voeding staat in het midden, cd-rom en hard disk boven de processor.

Afbeeldingslocatie: http://marco.id-alphen.nl/lego/zijkant.jpg
Linkerzijkant, voorkant met alle deurtjes open.

Afbeeldingslocatie: http://marco.id-alphen.nl/lego/achterkant.jpg
Achterkant, bij de raampjes de IDE kabels, middenin de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://marco.id-alphen.nl/lego/schoorsteen.jpg
PCI kaarten (VGA, LAN, WLAN) met WLAN antenne verwerkt als schoorsteen

Afbeeldingslocatie: http://marco.id-alphen.nl/lego/zijkant_zwart.jpg
Zijkant waar moederbord zit met processor, cd-rom en harddisk.

Meer foto's: http://marco.id-alphen.nl/lego/index.php
Binnenkort zet ik nog meer foto's en tekst op die pagina.

Ik wil nog wat lampjes gaan toevoegen aan het bouwwerk,
zodat er wat meer licht uit het huisje komt !

[ Voor 26% gewijzigd door vriesdude op 28-03-2004 21:57 . Reden: toevoeging ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 19-06 06:59
vriesdude schreef op 28 maart 2004 @ 21:53:
a het zien van deze topic werd ik ook helemaal lego-gek..
Oud pc-tje geozcht, de nodige onderdelen bij elkaar gescharreld en knutselen maar.

Moederbord onderop, processor rechts, pci-insteekkaarten links.
Voeding staat in het midden, cd-rom en hard disk boven de processor.

[afbeelding]
Linkerzijkant, voorkant met alle deurtjes open.

[afbeelding]
Achterkant, bij de raampjes de IDE kabels, middenin de voeding.

[afbeelding]
PCI kaarten (VGA, LAN, WLAN) met WLAN antenne verwerkt als schoorsteen

[afbeelding]
Zijkant waar moederbord zit met processor, cd-rom en harddisk.

Meer foto's: http://marco.id-alphen.nl/lego/index.php
Binnenkort zet ik nog meer foto's en tekst op die pagina.

Ik wil nog wat lampjes gaan toevoegen aan het bouwwerk,
zodat er wat meer licht uit het huisje komt !
Mooi! Lekker overzichtelijk en geen exotische legostenen. Ik zou zeker lampjes inbouwen, dat vergroot zeker het kijkgenotseffect wel.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Erg mooie mod. Nice job 8)

Probeer idd wat licht erin te gooien (rood ofzo, dat past het beste bij de case denk ik) en wat meer raampjes.

Wat ik vooral cool aan je mod vindt, is het dak. Dat ga ik ook zeker doen bij mijn nieuwe mod. (Waarvan ik nog steeds geen parts heb overigens... :( ) Hij ziet er ook heel erg stevig en solide uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Qylos schreef op 28 maart 2004 @ 22:08:
[...]

Mooi! Lekker overzichtelijk en geen exotische legostenen. Ik zou zeker lampjes inbouwen, dat vergroot zeker het kijkgenotseffect wel.
Het is jammer dat ik niet genoeg zwart had, anders had ik alle muren van zwart gemaakt en het dak van rood. Maar het rsultaat is naar mijn mening ook mega.

Lampjes ga ik zeker naar kijken, ik heb denk nog wel 6 volt fietslampjes liggen die ik op 5 volt aan kan sluiten (voeding) en wat gekleurde troep er om heen..
Mojo schreef op 28 maart 2004 @ 22:24:

Erg mooie mod. Nice job 8)
Thanks

Probeer idd wat licht erin te gooien (rood ofzo, dat past het beste bij de case denk ik) en wat meer raampjes.
Zie eerste reactie op eerste quote

Wat ik vooral cool aan je mod vindt, is het dak. Dat ga ik ook zeker doen bij mijn nieuwe mod. (Waarvan ik nog steeds geen parts heb overigens... :( ) Hij ziet er ook heel erg stevig en solide uit!
Hij ziet er misschien enorm stevig uit, en je kan hem ook rustig op pakken zonder dat ie brekt :*), maar tijdens de bouw heb ik behoorlijk vaak lope schelde op stukjes lego die er in vielen en ik dus het hele gevaarte weer kon open maken om een steentje te redden (stel dat ie in een van de ventilators te recht komt :Y)

Het dak was ook het moeilijkste om te bouwen, die rotsteentjes vielen er dus ook steeds in :P

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
vriesdude schreef op 28 maart 2004 @ 22:42:
Hij ziet er misschien enorm stevig uit, en je kan hem ook rustig op pakken zonder dat ie brekt :*), maar tijdens de bouw heb ik behoorlijk vaak lope schelde op stukjes lego die er in vielen en ik dus het hele gevaarte weer kon open maken om een steentje te redden (stel dat ie in een van de ventilators te recht komt :Y)

Het dak was ook het moeilijkste om te bouwen, die rotsteentjes vielen er dus ook steeds in :P
Mijne moest je echt heel voorzichtig oppakken :X. Hij was niet echt stevig. Hier ook dat er mega veel stenen in vallen :( :( :( dat was echt een ramp. Ik kon bij de meeste gelukkig nog met een tangetje erbij, maar sommige donderden ondet het mobo klem, die heb ik maar laten zitten :X.

OMG, echt een ramp, vallende stenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Mojo schreef op 28 maart 2004 @ 22:46:
[...]

Mijne moest je echt heel voorzichtig oppakken :X. Hij was niet echt stevig. Hier ook dat er mega veel stenen in vallen :( :( :( dat was echt een ramp. Ik kon bij de meeste gelukkig nog met een tangetje erbij, maar sommige donderden ondet het mobo klem, die heb ik maar laten zitten :X.

OMG, echt een ramp, vallende stenen :X
mijn heeft een luchtkanaal

gaten achterin (2 plekken (een onder de voeding en een linksachter via die tralies) die lucht aan zuigen, gaat over het moederbord naar de processor. via de processor komt het via een gat om het koelblok in 'etage 2', waarna het ze weg moet gaan vinden naar de voeding, wordt opgezogen door de voeding en voeding koelt zichzelf er mee en spuwt het naar buiten.

ik had verwacht dat dit niet voldoende zou zijn maar pc staat al 10 uur aan en als ik me vinger door een van de deurtjes steek is die nog steeds koud en voel je een airflow.. nadeel was wel dat ik alle kleine onderdelen die er in vielen echt niet kon laten liggen. als ze via het kanaal zouden gaan schuiven op weg naar de proc fan zou dat denk de dood van de koeler en processor als gevolg hebben.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

ik ben nog steeds opzoek naar meer LEGO blokken, en kwam op de LEGO.com site uit, waar je dus gewoon bijvoorbeeld 2x4blokje, 100stuks voor 7euro kan kopen.. dat is natuurlijk niet duur, en zeker niet als je goed wat je wilt bouwen kun je een perfecte case bouwen [1kleur, compleet met dak e.d.] ik ga over tijdje bestellen denk ik, maar mischien leuk om iemand een inkoop aktie te regelen ? kweet niet of het zinvol heeft.... geef brul, als je het intresseert... [ik zelf ben niet zo goed in dat organiseren ervan 8)7 maar iemand anders vast wel :Y) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Yohann!s schreef op 29 maart 2004 @ 12:22:
ik ben nog steeds opzoek naar meer LEGO blokken, en kwam op de LEGO.com site uit, waar je dus gewoon bijvoorbeeld 2x4blokje, 100stuks voor 7euro kan kopen.. dat is natuurlijk niet duur, en zeker niet als je goed wat je wilt bouwen kun je een perfecte case bouwen [1kleur, compleet met dak e.d.] ik ga over tijdje bestellen denk ik, maar mischien leuk om iemand een inkoop aktie te regelen ? kweet niet of het zinvol heeft.... geef brul, als je het intresseert... [ik zelf ben niet zo goed in dat organiseren ervan 8)7 maar iemand anders vast wel :Y) ]
Geweldige tip!

http://shop.lego.com/tab.asp?t=7 kun je de blokjes vinden of anders in de Exclusives and accesoirs deel.

Een inkoopactie lijkt me een goed idee, ik zal proberen er eentje te organiseren als ik zelf geld heb. Sowieso eerst een animocheck doen :)

Stay Tuned :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Nog iets even , er bestaat lego-cad software , linkjes :
http://www.ldraw.org
Ik ga het zelf vandaag even proberen ,
Ewald
edit :
blijkt dus echte oude bagger software zijn die niet lekker werkt , kan iemand iets beters maken ;)

[ Voor 36% gewijzigd door analog_ op 29-03-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
ik kwam vandaag thuis van me stage,
zet me notebook aan en me wlan server (legocase), maar er gebeurd niet veel..
deurtje open, pc speaker er aan vast... en kijken wat ie doet...

PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP

Ik werd al half verdrietig, moederbord dood, dus ik sloop het dak er af, en de tussen lagen, en kom bij het moederbord. Alle pci sloten leegmaken, stekker eruit, en batterij eruit.. Alles weer aangesloten en hij doet het weer.. Gevolg...

Afbeeldingslocatie: http://marco.id-alphen.nl/lego/dood/gesloopt.jpg

Ik kan dus weer opnieuw beginnen, jammer, ik ga hem nu nog mooier maken, gelijk lampjes inbouwen, mooiere aan/uit schakelaar, en een betere airflow, want ik denk dat wat warm is geworden...

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
vriesdude schreef op 29 maart 2004 @ 18:57:
ik kwam vandaag thuis van me stage,
zet me notebook aan en me wlan server (legocase), maar er gebeurd niet veel..
deurtje open, pc speaker er aan vast... en kijken wat ie doet...

PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP

Ik werd al half verdrietig, moederbord dood, dus ik sloop het dak er af, en de tussen lagen, en kom bij het moederbord. Alle pci sloten leegmaken, stekker eruit, en batterij eruit.. Alles weer aangesloten en hij doet het weer.. Gevolg...

<pic>

Ik kan dus weer opnieuw beginnen, jammer, ik ga hem nu nog mooier maken, gelijk lampjes inbouwen, mooiere aan/uit schakelaar, en een betere airflow, want ik denk dat wat warm is geworden...
Je hebt zojuist DE reden gevonden waarom je geen case van lego wilt :+ in iedergeval denk je 2 keer over hoe je je case maakt zodat je er 'relatief' makkelijk bijkan .

Ben al bezig geweest met cad software maar het duurt gewoon eeuwig voordag ej iets simpels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Je zou denk ik wel een lego case kunnen maken die makkelijk open kan. Je moet dan gewoon van die scharnier blokjes en van die blokjes met een gladde bovenkant gebruik. Het ding wordt er dan waarschijnlijk wel minder stevig op, maar je kan hem dan tenminste wel open klappen.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

wel jammer... van dit soort dingen leer je wel, ik wil namelijk ook een case bouwen die je dus wel "enig zins" uit te bouwen. en denk ook wel dat je een sterke LEGO case kan bouwen... je moet er niet mee gaan gooien e.d. ;) maar wel redelijk sterk natuurlijk.

baal dat ik nog niet echt kan bouwen nu, want tis ff te druk met stage :( maar kga wel beginnen :) en ff uitreken hoeveel blokjes ik ga nodig hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foo_Fighter
  • Laatst online: 05-06-2024
Met lego technics kan je ook een dak maken dat makkelijk open gaat. Je pakt zo'n 2x1 blokje met een gaatje dr in en doet daar een zwart pennetje in. Dan pak je bijv. een 16x1 balkje met gaatjes en dat prik je ook op het pennetje. Dat kan je dan meerdere keren naast elkaar doen. Heb je een scharnierend dak dat ook nog stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Inderdaad, je zou met die lego technics balkjes het dak dan ook nog eens "op slot" kunnen zetten, door nog een pennetje door het andere eind van het technics balkje te stoppen.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Mr.SiS schreef op 30 maart 2004 @ 12:38:
[...]

Ben al bezig geweest met cad software maar het duurt gewoon eeuwig voordag ej iets simpels hebt.
Ik doe het gewoon met pen en papier >:), wil een nieuw ontwerp bouwen waar je inderdaad wat beter bij kan maar het is niet makkelijk hoor :+,hoe dan ook, ik heb meer lego nodig dan de vorige keer en zoveel casual lego heb ik niet meer. Exotische lego blokjes tussendoor is absoluut niet mooi :r

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

nnk schreef op 11 maart 2004 @ 21:13:
Ik heb alweer een tijdje geleden ook een legomod gemaakt, met een topic op GoT, maar omdat dit "het grote lego mod topic" is, kan de mijne natuurlijk ook niet ontbreken. Ik heb alleen twee foto's van het eind resultaat, de foto's van de bouw en de inhoud ben ik kwijt geloof ik. De hardware was iets in de buurt van een pentium 1 166Mhz.

[afbeelding]

Clickable, bovenin zit de floppydrive, daaronder de cdrom speler en de voeding. Het moederboard staat rechtop en komt tot helemaal bovenin. Er zitten geen pci/isa kaarten in.

[afbeelding]

Clickable, met de draaiknop kunnen een paar lichtjes die er in verstopt zitten harder en zachter branden, ze kunnen ook knipperen. En tja, mijn nickname moest er op :+
lol "nnk" is Russisch voor "PPK" :D
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.