Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:TomSwinnen schreef op 25 december 2003 @ 16:09:
[...]
Mooie spikes ,waar gehaald? Dat systeem van "tilten" heb ik al eerder gezien , Celestion heeft dat op hun centers geïntegreerd , zo kan je je center hoger of lager of schuin zetten .. wel cool , mijne staat beetje naar beneden gericht.
Hoe zit dat trouwens met de integratie van je geluidsbeeld , ik bedoel , Magnat & JBL ( & Sony , maar een subwoofer heeft nu eenmaal weinig specifieke geluidskenmerken) , past dat allemaal wel samen ?
Ow en rrrr die van Evanescense ziet er wel errug goed uit in dat clipje
Nee, dat valt heel erg mee!
Luidsprekers zijn allebei van Duitse herkomst,. JBL is wat agressiever en Magnat rustiger en anders.
Maar qua geluidsbeeld tussen de speakers erger ik me daar totaal niet aan. (misschien als je een andere speaker uit dezelfde serie ernaast zet vast wel maargoed.)
Ik heb voor een JBL center gekozen omdat Magnat niks had uit dezelfde serie wat een beetje goed was/is.
Tja en als je toch vreemd gaat,.. waarom dan niet een JBL ? Die mooi helder en zuiver overkomt.
De sub zal binnen nu en een maand of 3 wel vervangen worden door een DIY Peerless XLS10 (Active+Passive). Want de sub kan mij niet meer geven wat ik wil, en vooral in films is dat wel es vervelend.. Hij gaat dan gewoon over zn nek
Hij heeft het nu 2jaar volgehouden en dat is vrij lang, want meeste onderdelen blijven eigenlijk niet langer dan een jaar.
Daarna zal er een upgrade gedaan worden van de reciever, of dat weer een Sony (QS) wordt uit de nieuwste serie geen idee of Marantz. Maargoed alle tijd om me daar op te oriënteren, helemaal nu er weer genoeg wordt ontwikkeld op het geluidsgebied.
..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..
quote:Alfa_33 schreef op 25 december 2003 @ 16:04:
[...]
Ja het scherm heb ik samen met mijn vader inelkaar geklust.
Moet echt elke hoek 45c zijn anders lukt het je nooit om echt een goed 4:3 scherm te krijgen.
Eerst een frame gemaakt van hout, en daarna het doek erop gespannen met nietjes.
Daarna de poten bevestigd, en het scherm naar boven getild en getest..
Bouwpics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pics net ff voor je gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
bedankt voor je mooie plaatjes
wordt een stuk duidelijker nu!~
ik ga denk ik een 16:9 scherm maken , heb je het scherm / folie toevallig gekocht bij die gast van htforum ? 70 euro per strekkende meter ?
quote:xdc schreef op 25 december 2003 @ 17:09:
[...]
bedankt voor je mooie plaatjes
wordt een stuk duidelijker nu!~
ik ga denk ik een 16:9 scherm maken , heb je het scherm / folie toevallig gekocht bij die gast van htforum ? 70 euro per strekkende meter ?
Thommydoek,.. nee dat wil ik er straks nog op hebben.
Maar wilde eerst even genieten van een vast scherm ipv wat ik eerst had... (Dia scherm)

Zal nog weer beter worden dan!
Mijn vader heeft ook een beamer bestelt een Canon..
Alleen zat ik met het scherm, maar na de fotos op de vorige pagina weet ik een mooie oplossing
Offtopic,
Zou ik even mogen weten welke film dat is (met die witte Peugeot 'bigfoot' auto
Taxi 3. Zijn trouwens rupsbanden , voor in de sneeuwquote:jornep schreef op 25 december 2003 @ 19:48:
Offtopic,
Zou ik even mogen weten welke film dat is (met die witte Peugeot 'bigfoot' auto
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Nu ziet het er dus zo uit:

Twee B&W 603's, de LCR60, JVC 28" 100Hz breedbeeld en JVC Receiver (8012R) plus DVD spelert.
Nu alleen m'n Elac rears vervangen door twee bijpassende speakers, maar dat komt nog wel
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
www.avpnews.com
quote:skullsplitter schreef op 26 december 2003 @ 00:36:
Gewaagd design, die kruisjes, zijn het electrostaten?
Als je de link copy/pasted in je browser doet ie het wel, tenminste bij mij...
Maar verder zien die B&W's er wel erg gelikt uit moet ik zeggen
quote:Alfa_33 schreef op 25 december 2003 @ 17:49:
[...]
Maar wilde eerst even genieten van een vast scherm ipv wat ik eerst had... (Dia scherm)
[afbeelding]
[afbeelding]
Aiiii het beeld is helemaal ingedeukt aan de zijkanten, hoe kan dat? Ligt dat aan het scherm?
Dan heb ik ook een vraag, wie weet een paar goede online shops voor schermen? Ik ken www.projecta.nl, en een (niet al te dure) dealer daarvoor is www.computerpirates.nl. Er is alleen niet een scherm van Projecta wat mij 100% aanspreekt, elke soort heeft wel iets wat me niet aanstaat (Procinema heeft een grote zwarte rand boven die ik niet nodig heb, en Proscreen is niet leverbaar in High Contrast).
Beamax?
Grandmasterview?
Waar kan je die krijgen en wat kosten ze ongeveer?
quote:Der Vati schreef op 26 december 2003 @ 01:03:
[...]
Aiiii het beeld is helemaal ingedeukt aan de zijkanten, hoe kan dat? Ligt dat aan het scherm?
Dan heb ik ook een vraag, wie weet een paar goede online shops voor schermen? Ik ken www.projecta.nl, en een (niet al te dure) dealer daarvoor is www.computerpirates.nl. Er is alleen niet een scherm van Projecta wat mij 100% aanspreekt, elke soort heeft wel iets wat me niet aanstaat (Procinema heeft een grote zwarte rand boven die ik niet nodig heb, en Proscreen is niet leverbaar in High Contrast).
Beamax?
Grandmasterview?
Waar kan je die krijgen en wat kosten ze ongeveer?
Beamax
prijs indicatie site http://www.cinedream.be/
moet zeggen dat ik beamax zeer prijzig vind .. heb geen andere sites kunnen vinden met prijzen van beamax. zit zelf te kijken naar de A-serie in frame.
GRandmasterview
heeft geen prijzen online staan. (wel gezocht niet kunnen vinden) even een mailtje sturen naar ze ??
Projecta
Wat betreft de uitrolbare projecta screens, ik heb me laten vertellen dat als je ze uitrolt ook last hebt van opkrullende zijkanten (zelf geen ervaring met projecta screens)
Over schermen in het algemeen:
Daarnaast heb ik zoiets van waarom zoveel geld voor een scherm?
Als ik zie wat anderen doen met een mdf en wat matte latex... Toch best mooie beeldjes beloofde screenshots Sanyo Z1
Tuurlijk kwaliteit kost geld , maar als je een projector koopt van iets meer dan 1100,- euro , denk aan X1 , Sanyo z1 , Epson tw10..
Dan is 350 / 400 ,- euro (denk aan 16:9 203x113) toch wel erg veel geld voor een scherm en staat niet in verhouding met hetgeen , althans dat is mijn persoonlijke mening.
Verder ben ik zelf ook nog op zoek naar een goed en betaalbaar scherm.
Ik kwam dit tegen op het www. http://www.ongeduld.nl/hybride/diy/
Een gast die een scherm heeft gemaakt van een lijst van de EXPO met daarin een mdf plaat met daarop weer een stukje projectiedoek..
Toch best slim , mooi en goedkoop!
Maar ik ben dus nog aan het orienteren...
@Abbadon:
Ziet er weer mooi uit dat B&W setje..
welke kleur is dat nou ook al weer die B&W ,
als ik ze zie denk ik altijd , jammer dat ik de sorrento heb gekozen,
ik vond de gele kevlars + zilver mooier
xdc wijzigde dit bericht 26-12-2003 02:21 (14%)
Reg. datum: 06 oktober 2003
porthos heeft cherry
En xs4all doet blijkbaar een beetje gek met pics. Vreemd, nog nooit eerder meegemaakt
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
quote:Hertog_Martin schreef op 24 december 2003 @ 15:15:
[...]
haal die apparatuur eens van je subwoofer af..gek
Tis een logitech Z680 set dus speakers zijn allemaal afgeschermd, maar ben met je eens is niet "optimaal" puur vanwege ruimte gebrek en tijdsnood even zo geplaatst.
quote:Thermo
hehe, ik volg curry ze weblog ook ja, heel het stuk met die schermen ook gevolgd, best interessant
Absoluut schermen zijn een uitkomst als je samenwoont en je vriendinnetje zou er eventueel ook nog overdag t.v. op willen kijken .. Dit scherm heeft als groot voordeel t.o.v. conventioneel doek dat je ook met gewoon daglicht een goeie projectie overhoud, met doek moet je toch al heel snel gaan verduisteren.
Ben alleen een beetje sceptisch over mijn beamer .. Infocus X1 .leverd een prima plaatje af e.d. echter is niet native 16:9 maar kan hem wel in 16:9 modus zetten echter had ik beter voor een native 16:9 beamer kunnen gaan denk ik nu.
Maargoed probleem bij mij is dat het altijd beter kan
Nu eerst concentreren op de audio .. dus als er nog mensen advies hebben voor een goede versterker c.q. reciever aller erop en eraan .. graag want er nogal veel keus
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
quote:Der Vati schreef op 26 december 2003 @ 01:03:
[...]
Hey lees es door vanaf hier
Alfa_33 in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."
Daar kan je mijn scherm zien...
Dan kun je ook zien, dat ik voorheen dat DIA scherm had.. Ik baalde van de randen aan de zijkant dat die naar binnen stonden dus heb ik een vast scherm gebouwd...
Have Phun
quote:xdc schreef op 26 december 2003 @ 01:58:
[...]
Beamax
prijs indicatie site http://www.cinedream.be/
moet zeggen dat ik beamax zeer prijzig vind .. heb geen andere sites kunnen vinden met prijzen van beamax. zit zelf te kijken naar de A-serie in frame.
GRandmasterview
heeft geen prijzen online staan. (wel gezocht niet kunnen vinden) even een mailtje sturen naar ze ??
Projecta
Wat betreft de uitrolbare projecta screens, ik heb me laten vertellen dat als je ze uitrolt ook last hebt van opkrullende zijkanten (zelf geen ervaring met projecta screens)
Over schermen in het algemeen:
Daarnaast heb ik zoiets van waarom zoveel geld voor een scherm?
Als ik zie wat anderen doen met een mdf en wat matte latex... Toch best mooie beeldjes beloofde screenshots Sanyo Z1
Tuurlijk kwaliteit kost geld , maar als je een projector koopt van iets meer dan 1100,- euro , denk aan X1 , Sanyo z1 , Epson tw10..
Dan is 350 / 400 ,- euro (denk aan 16:9 203x113) toch wel erg veel geld voor een scherm en staat niet in verhouding met hetgeen , althans dat is mijn persoonlijke mening.
Verder ben ik zelf ook nog op zoek naar een goed en betaalbaar scherm.
Ik kwam dit tegen op het www. http://www.ongeduld.nl/hybride/diy/
Een gast die een scherm heeft gemaakt van een lijst van de EXPO met daarin een mdf plaat met daarop weer een stukje projectiedoek..
Toch best slim , mooi en goedkoop!
Maar ik ben dus nog aan het orienteren...
@Abbadon:
Ziet er weer mooi uit dat B&W setje..
welke kleur is dat nou ook al weer die B&W ,
als ik ze zie denk ik altijd , jammer dat ik de sorrento heb gekozen,
ik vond de gele kevlars + zilver mooiermaar heb eingelijk altijd de stofkappen erop zitten.
Bedankt voor je reply! Samen met mijn eigen gegoogel ben ik er ongeveer wel uit:
Beamax heeft een ongelukkig formaat (net iets te groot)
Grandmasterview is zo'n eenmanszaakje en nergens is een dealer. Scherm is overdag goed maar reflecteert iets te sterk om in het donker te gebruiken. Daarnaast is het me iets te prijzig.
Projecta lijkt me wel wat. En dan wel de Proscreen 117x200 Matte Wit S van 246 euro incl BTW bij www.computerpirates.com.
Bizar eigenlijk dat de 'permscreens', dus zonder oprolmechanisme, wat ik uiteindelijk toch bijna niet zal gebruiken, twee keer zo duur zijn
Reg. datum: 07 december 2003
vieux wijzigde dit bericht 26-12-2003 16:21 (94%)
JUHQOKG
zou dat niet taxi 3 zijn???quote:Alfa_33 schreef op 25 december 2003 @ 17:49:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.4
Reg. datum: 18 juni 2001
quote:
quote:TomSwinnen schreef op 25 december 2003 @ 19:50:
[...]
Taxi 3. Zijn trouwens rupsbanden , voor in de sneeuw
Ja dus
Zijn weer mooie foto's gepost zie ik! Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag mbt dat DVD rek ( of die ook gewoon op de grond kan staan ipv aan de muur hangen )
ViolatoR wijzigde dit bericht 26-12-2003 16:58 (21%)
Level 70 Tauren Warrior: [profile]
AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro
quote:ViolatoR schreef op 26 december 2003 @ 16:58:
[...]
[...]
Ja dus
Zijn weer mooie foto's gepost zie ik! Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag mbt dat DVD rek ( of die ook gewoon op de grond kan staan ipv aan de muur hangen )
quote:Duncan_R schreef op 26 december 2003 @ 17:37:
Hoho, kan niet de hele dag online zijn (moet ook al die dvd's bekijken). Om je vraag maar te beantwoorden : je moet ze ophangen tenzij je zelf pootjes maakt ofzo. De deur is namelijk groter dan de kast, je hebt dus zeker een paar cm nodig om de kastdeur open te kunnen doen.
Idd..
Hier een paar pics ter verduidelijking..

oude pics er zijn nu bijna 4 planken vol
Reg. datum: 18 juni 2001
Vind het wel erg mooie kast! Als het alleen een paar pootjes eronder maken is, dan zal ik dat maar 's moeten doen als ik deze haal
V/h weekend maar 's ff 1 halen
ViolatoR wijzigde dit bericht 26-12-2003 19:06 (10%)
Level 70 Tauren Warrior: [profile]
AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro
een pic/url is ook welkom
life your live!
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.