yo! nice work hier al.
FF mijn ervaringen met de 8080xl:
-harde schijf wordt erg warm bij zwaar werk (defrag, videorecording, move big files etc.) oplossing: aan de onderkant van de kooi waarin de HD hangt (tegen de geperforeerde zijde) een fan gehangen met een tiewrapje. Nu blijft die cool genoeg. Hd zal nu langer leven hoop ik.
- speedfan 4.09 leest bij mij 2 temperaturen die er juist uitzien: HD en cpu. De CPU fan trechter is trouwens nie erg goed uitgevoerd, de fan zuigt ook een deel warme lucht van in de kast naar de cpu, ipv alleen 'buiten' lucht. Daar ga ik nog iets aan doen.
- over het vervallen van garantie bij openen van kast: total BS. Doe maar gerust, je mag er gerust een floppy inhangen, extra fans whatever.
- heb enige rare hangs ondervonden ivm de dvd-stations. En sommige games werken niet meer, maar ach dat zal waarschijnlijk liggen dat ik nu met XP zit ipv ME.
- de audiomixer is crap. Die software staat niet toe om de enviroment effecten uit te zetten, je moet er altijd een kiezen. Grr. Krijg al zin om er een SB in te zetten. Het opnamenivo van de tvtuner moest ik erg laag zetten om een redelijk geluid te krijgen.
- de powercinema tv functie werkt goed, MAAR ! die lage resolutie is crap. Raar is wel, dat wanneer ik ga tv recorden, de resolutie wel hoger wordt, en een beter beeld produceert. Alleen schokt het beeld dan ook

. Ik heb al gezocht naar alternatieve tvtuner proggies, maar nog geen succes.
- de kast is slecht geventileerd. Als je em open doet, zie je dat er geen sysfan in zit, alleen cpu fan en voeding fan. De cpu zit vlakbij de voeding, dus de verse lucht rolt over cpu, en wordt direct door de voeding naar buiten gezogen. De rest wordt gewoon erg warm. Vooral de GFX en de HD.
- De GFX valt te tweaken zodat je de ZELFDE prestaties krijgt als de 9800 pro (met powerstrip dacht ik), maar dat is niet echt aan te raden vanwege de warmteontwikkeling. Ik vermoed dat een die-hard gamer die kaart binnen een half jaar naar de kloten kan bakken, en met tweaks binnen een week
- Met de geïnstalleerde Nero kan je geen data-dvd-rom maken. Wel met DEEPBURNER
- je kunt de remote voor andere software zoals winamp gebruiken (Girder 3.2 Plugin for the ATI Remote Wonder
www.girder.nl)
- de TV out is a piece of work. Ik zie een duidelijk sync probleem bij snel bewegende beelden: de top half van het beeld lijkt 1 frame trager te zijn dan de lower half. Raar, maar valt mee te leven. Als ik een film open in een ander programma dan POWERCINEMA, dan zie ik nix op tv. Goeie grap, tot ik bij toeval ontdekte dat het WEL werkt als je eerst die Powercinema opent, laat draaien terwijl je een andere player start en daar een film in speelt (media player, BSplayer, zoomplayer, microdvdplayer etc.) en viola! terwijl het tweede player speelt kan je Powercinema weer sluiten.
- Wat ik graag zou zien: betere software voor de soundchip, betere bios
zo, dat was het wel ff, als er iemand vragen heeft, shoot!
medionsucks wijzigde dit bericht 31-12-2003 02:32 (3%)