Hoofdcategorieën
Topicacties

medion 8080 xl verzameltopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
houd niet van wannebe modjes
Reg. datum: 05 januari 2000

aangezien er al wat berichten van 8080 xl eigenaars verschenen in het 8008 topic leek het me vertstandig om een specifiek topic te openen.

plaatje van "het beest" :)

http://www.billigdrucker.de/images/hardware/komplettsysteme/aldipc_nov_2003-golem.jpg

drivers: www.medion.de

nog 2 duitse fora gevonden waar erg veel te lezen valt over de 8080xl.

http://www.discountfan.de...6&i=23907&t=23907

en

http://www.supermarktcomp...bb.cgi?ubb=forum&f=17

graag zou ik in dit topic duidelijkheid verkrijgen over bijv. de volgende zaken...

kan de afstandsbediening gebruikt worden voor andere progs?

hoe zit het met de videokaart, overklokken, flashen, uitwisselbaarheid ivm met evt. latere upgrades etc.

msi biossen bruikbaaren zo ja welke ?

mbm, iemand hem al aan de gang gekregen en zo ja, hoe?

ach, en al het andere dat er valt te delen over dit apparaat :)

obme_ief wijzigde dit bericht 04-12-2003 16:03 (17%)

tijd voor verandering.

...en dat blijkt helaas niet zoveel te zijn blijkbaar :(

nou ja, zal wel betekenen dat niet veel tweakers em hebben en/of dat ie super werkt :)

tijd voor verandering.

Reg. datum: 06 november 2003

Afstandsbediening is volgens mij niet bruikbaar bij andere programma's (zoals chrisTV).

Overklokken van videokaart moet kunnen, daar heb dan wel een programma voor nodig, effe op google zoeken.

Bios is te flashen, uiteraard. Vergelijk jou bios versie met de versie's die op medion.de staan. Anders moet je eens op de D partitie kijken, misschien dat daar iets bij staat.

P4 HT 2.8Ghz, 1024mb mem, 120gb Maxtor hdd

om hier nog iets zinnigs neer te zetten...

heeft iemand al gekeken/ gevonden of je leds kan aansluiten op het mobo?

ik doel hierbij op een power led, een hd activiteit led.

ben nl. van plan tzt het spul over te zetten in m'n eigen kast en het zou wel leuk wezen als dit zou kunnen werken.

reden waarom ik zelf nog niet heb kunnen kijken > ding moet nog even in de doos blijven vanwege verhuis perikelen.

en hoe zit het nou met de videokaart, is ie echt niet uitwisselbaar en zo ja, wat zou er dan anders zijn?

obme_ief wijzigde dit bericht 03-12-2003 23:05 (176%)

tijd voor verandering.

Reg. datum: 04 november 2003

De ab is wel degelijk onder andere programma's te gebruiken.
Kijk maar eens op www.girder.nl, met dit programma kun je de ab instellen. Moet je wel even de powercinema (of hoe het heet) uitzetten (icoontje rechtsonder).
Dit is verder ook de vinden in de search, want daar heb ik het ook gevonden.
Ik bestuur nu bijvoorbeeld winamp met de ab. Het is allemaal mogelijk, alleen is het even zoeken en is moet je even door hebben hoe girder werkt.

quote:
Afstandsbediening is volgens mij niet bruikbaar bij andere programma's (zoals chrisTV).

Overklokken van videokaart moet kunnen, daar heb dan wel een programma voor nodig, effe op google zoeken.

Bios is te flashen, uiteraard. Vergelijk jou bios versie met de versie's die op medion.de staan. Anders moet je eens op de D partitie kijken, misschien dat daar iets bij staat.

dank voor je reactie maar 't gaat me vooral om ervaringen van mensen die dit systeem zelf hebben...
overklokken van de videokaart met bijv powerstrip, ala, maar post een wat bevindingen dan.

en dat het bios te flashen is..ja natuurlijk, maar hoopte dat het mogelijk was te flashen naar een regulier produkt van msi zodat je misschien WEL overklok mogelijkheden zou krijgen (kleine kans voor zover ik heb gelezen/ begrepen :) )

verder blijft het een tof systeem voor zover ik heb kunnen bezien, zelfs de demo's van C.O.D. draaien zonder problemen zonder andere drivers...
(voor zover dit iets zegt :) )

tijd voor verandering.

Reg. datum: 04 december 2003

Hallo,

ik heb 2 weken geleden de medion 8080 gekocht en ik heb 2 weken met plezier het kunnen gebruiken. Deze ochtend speelde ik battlefield en plots liep mijn pc vast. Geen ramp, dacht ik, ik starte hem op nieuw en nu liep hij vast bij het 'Intel Pentium 4 HT' scherm. Ik heb een kwartiertje gewacht en opnieuw gestart, nu kwam hij in windows. Ik moest naar school dus heb hem aan laten staan voor een uurtje, en toen ik terug kwam zag ik dat de klok was blijven steken op 9.00 (dus 10 minuten na vertrek was hij weer vast gelopen) Nu loopt hij iedere keer vast na circa 10 minuten. Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat ik moet doen en bij de medion service lijn heb ik na een half uur in de wachtrij het ook wel gehad. Opnieuw installeren? Een virus? Een bug in windows/drivers/andere software? Het gebeurt vooral als ik IE (6.0) gebruik. Ik heb op de HCC een andere muis gekocht/toetsenbord en een joystick.

Met vriendelijke groet,

Prometheus

P.S. Ik tracht de pc opnieuw te installeren, maar hij loopt tijdens de installatie (ik heb al geformateerd steeds vast)....

//\\

hoi prometheus,

ik denk dat je last hebt van een warmte probleem en ik kan je mededelen dat je niet de enigste bent.
als je het duits een beetje beheerst raad ik je aan deze thread is te bekijken...

http://www.discountfan.de...6&i=23907&t=23907

tijd voor verandering.

Hallo,

ik was vanmiddag naar de Aldi gegaan ik heb direct een nieuwe meegekregen. Toen ik mijn pc formateerde aan het begin dacht ik ook al dat mijn pc last van overhitting had. Ik heb het tot nu toe nog niet kunnen concluderen (hij zit op 45%, dit is mijn oude pc).

Ik zal eens zoeken, ik heb het ook al met mijn broer besproken en wij kwamen eigelijk ook al tot dezelfde conclusie. Hartelijk dank tweakers!

Prometheus,

P.S. Ik heb die duitse postings gelezen en ik zag dat een gast hetzelfde probleem had (ook bf42), nou zag ik dat een andere kerel het opgelost had met de nieuwste ati driver, dus ik probeer dat eens....

Prometheus-NL wijzigde dit bericht 04-12-2003 17:10 (20%)

//\\

*verwijder deze, ik druke in plaats van edit, quote

Prometheus-NL wijzigde dit bericht 04-12-2003 17:04 (99%)

//\\

Living a live.....

Dat probleem denk ik nu dus ook te hebben, enkele processen uitgezet, pc blijf nu lopen, maar blijft te warm, en krijg nu problemen met de videokaart, ik hoop dan ook een nieuwe pc in handen te krijgen.......dit is geen werken zo..... :(

zie ook topic: Medion MD8080 XL: Videokaart probleem

Moondark wijzigde dit bericht 05-12-2003 10:07 (6%)
Reden: Juiste link

--------------

voor zover mijn duits gaat heb ik het volgende weten te destileren en dat is:

het schijnt dat bij sommigen de cpu koeler naar buiten blaast ipv lucht aanzuigt, misschien is dit een reden van te heet worden (?)
(even stekkertje andersom en weer kijken?)

idd nieuwste drivers instaleren lost problemen op ivm spontane reboots en dit vooral in bf42.

aarde problemen word ook aangehaald.

in het geval van Moondark vrees ik dat je kaart gewoon kapot is, had ie dit aldoor al of is het gekomen nadat je er een tijdje mee gewerkt had?

voor zover ik mijn comp heb kunnen gebruiken (denk nu zo'n 48 uur totaal) ben ik nog totaal geen problen tegen gekomen, draai de 2 demo's van c.o.d. zonder problemen met de geinstaleerde drivers van medion en m'n comp is niet geaard.
(bf 42 niet geprobeerd)
enige wat ik veranderd heb aan de setup is het updaten van winxp.

dit om bovenstaande zo goed als geheel teniet te doen :Y)

tijd voor verandering.

Reg. datum: 12 maart 2001

w00000000t ik had izin om mijn temps ff te meten via een weer sation met zo dingetje wist niet hoe het anders moest :P ik kwam op deze temps : cpu voor de koeler : 28.5 graden tussen vid en tv kaart in kwam ik op 30 contsant mn kamer is 22.5 graden

Sjoerd actie!!!

Hey, ik ben ook in het bezit van zo'n 8080XL, maar nu ik gebruik wil maken van mijn S-Video out kom ik erachter dat ik constante lijnen over mijn beeld heb. Dit wordt minder als ik ook de geluidsstekker van mijn S-Video kabel in de PC stop. Is deze eruit dan wordt de ruis alleen maar erger. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Anders moet ik hem laten maken...

"vroeger, toen de HK-topics nog leuk waren zeg maar"

ik doe maar een schot voor de boeg hoor maar...
is je comp geaard?

tijd voor verandering.

Geen inspiratie
Reg. datum: 31 oktober 2000

Iemand er al achter welk MSI bios je hierin kunt flashen ivm het enablen van de OC opties?

Geen inspiratie

F5 for a new haircut!
Reg. datum: 29 september 2000

Even over die afstandsbediening, die is dus idd vrij makkelijk te gebruiken voor alle commando's die je maar kan bedenken. Het (goed) programmeren is natuurlijk wel veel werk, maar het lukt prima!
Het gebruikte protocol is vrij standaard (X10), dus met de juiste plugin lukt het vaak wel. Ik gebruik zelf Girder, maar meestal kan je met elk programma waar je iets met X10 ziet aan de slag.

Ingrediënten:
- http://www.girder.nl/
- ATi Remote X10 Plugin voor Girder (verkrijgbaar vanaf de plugins sectie; er staan er meerdere voor de X10, maar die ATi is de goede!)

Als je de plugin geinstalleerd hebt kan je in Girder (onder Bestand --> Instellingen --> Plugins) de 'X10/ATI Remote control interface' aanzetten en dan kan je beginnen met instellen.. 8)
Succes!

PS: Mein Medion draait verder prima! Ik vraag me alleen af of/hoe ik die sneltoetsen op het keyboard van functie kan wijzigen?! Kan dat?

Edit:
Oh ja, nog iets. Ik wil dus die TV out functie gebruiken maar zover ik kan zien staat die resolutie vast op 1024x768? Als ik de TV-out aanzet zie ik dus op mijn (800x600) TV maar een stuk van m'n desktop en moet ik met m'n muis het view-field verschuiven. Kan ik dat nergens aanpassen? Ik gebruik de composite-out..

Ook wijzigde dit bericht 07-12-2003 19:05 (16%)

Wees consequent, maar niet altijd

Mooi oranje is niet lelijk

Klopt het dat Mediamarkt die kasten ook heeft :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..

Reg. datum: 13 april 2000

quote:
ugamer schreef op 06 december 2003 @ 22:23:
Hey, ik ben ook in het bezit van zo'n 8080XL, maar nu ik gebruik wil maken van mijn S-Video out kom ik erachter dat ik constante lijnen over mijn beeld heb. Dit wordt minder als ik ook de geluidsstekker van mijn S-Video kabel in de PC stop. Is deze eruit dan wordt de ruis alleen maar erger. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Anders moet ik hem laten maken...

Trek je COAX kabel eens uit je TV. Tadaaaaaaaa 8)

Heeft te maken met een slechte aarding van TV aansluiting. Details weet ik ook niet precies.

Geef mij maar een Warsteiner.

Reg. datum: 07 november 2002

quote:
GGS_VR6 schreef op 07 december 2003 @ 18:56:
Klopt het dat Mediamarkt die kasten ook heeft :?
ehm ja, zovaak. check die folders maar eens. alleen zit die mega-cpu-koeler constructie er niet altijd in.

Inactief.

Ik heb nu een andere pc, maar ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem. M'n pc laadt vreselijk langzaam door de bios heen en ook windows wordt erg langzaam geladen. Dit kwam nadat ik BF42 heb gespeeld. Ik begin sterk mijn twijfels te krijgen aan de koeling van het bewuste systeem. Een email van Medion zou mij het verlossende woord kunnen geven, maar helaas geven deze nog niet thuis...

MVG,

Prometheus :(

//\\

de tijd vliegt

Heb zelf ook de 8080 aangeschaft.
Ben tot nu toe ERG tevreden!
Ik ga binnenkort ff aan de slag met girder. cool!

edit -- typo-- /edit

jaspernl wijzigde dit bericht 08-12-2003 13:11 (12%)

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Reg. datum: 05 december 2003

Hallo,

kan iemand mij misschien uitleggen waarom de hardisk van de medion 8080 xl
maar 127,99 aangeeft, terwijl dit een 160 gig schijf is, ik heb alles meteen geformateerd en het blijft gewoon.

Er is ook al een medion monteur bijgeweest, maar die vent begreep nog minder van computers als mijn oma, hij heeft er een nieuwe hd ingedaan. Ik kijken in verkenner en met speedfan maar constateerde het zelfde probleem.

Dus het omruilen had geen zin

Hoe kan ik dit oplossen?

hoop snel wat van jullie te horen

groeten Geert

Living a live.....

[quote]obme_ief schreef op 05 december 2003 @ 14:01:
voor zover mijn duits gaat heb ik het volgende weten te destileren en dat is:

het schijnt dat bij sommigen de cpu koeler naar buiten blaast ipv lucht aanzuigt, misschien is dit ee........ KNIP KNIP KNIP [quote]

De kuren wat betreft videokaart probleem kwam na het intensief spelen van de spellen NFSU en COD, instellingen in het graphics menu waren allemaal op high gezet of extreme gezet......

het lijkt mij dat dat geen probleem mag geven toch? Of is zo'n huis en tuin keuken ding afgestemd om een gemiddelde temp aan te kunnen.....

En mijn koelfan blaast gewoon lucht naar binnen, is gewoonweg nie normaal hoe warm het systeem wordt...

--------------

quote:
Oh ja, nog iets. Ik wil dus die TV out functie gebruiken maar zover ik kan zien staat die resolutie vast op 1024x768? Als ik de TV-out aanzet zie ik dus op mijn (800x600) TV maar een stuk van m'n desktop en moet ik met m'n muis het view-field verschuiven. Kan ik dat nergens aanpassen? Ik gebruik de composite-out..

het lukt mij alleen om de resulutie te veranderen als ik instel "het windows bureaublad uitbrijden..."
misschien had je dit al geprobeerd maar meer kan ik er ook niet van maken 8)7

en dat hitte probleem, kan niet zeggen dat ik er echt last van heb ondervonden maar heb ook nog niet echt langdurig gegamed (wel cod demo alles high) maar niet langer als een half uurtje, geen problemen gehad.
maar van wat ik gelezen heb op de duitste forums blijkt het wel dat er een hoop mensen zijn die zeggen dat het systeem gewoon niet goed genoeg gekoeld is.

heb nu trouwens wel m'n kap eraf ivm extra schijf erin maar dat had ik toen niet.

en vroeg me nog af met de problemen na het spelen van bf42, zijn dat legale versies, klink nl best als een virus imo (?)

tijd voor verandering.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009