Gathering of Tweakers

Quicksearch
©

quote:
Taco schreef op 24 October 2003 @ 09:42:
[...]

Gewoon harder spelen, dan wordt een klasse A versterker minder warm. (De energie gaat naar de speakers ipv de koelblokken in)
Precies onbelast wordt een classe A bak het warmst ! Puur rendement verlies door volledig stoken van het vermogen ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Is er ook helemaal klaar voor!

Hmm .. ik begin te twijfelen. De deal met die JBL sub was zo goed als rond , maar nu zie ik hier toch wel dat Magnat eigenlijk ook een paar lekkere subjes heeft .. oa :
http://www.bestekeus.nl/s..._152_172/products_id/2235
http://www.bestekeus.nl/s..._152_172/products_id/2236
http://cgi.benl.ebay.be/w...912671&category=22005

En eigenlijk zie ik die Magnat's beter zitten .. ( vooral omdat ik nog 4-5 weken mag wachten op de JBL en hij nogal slechte reviews krijgt .. )

Over Magnat vind ik dan weer géén reviews.. kan iemand mij meer vertellen over Magnat en de kwaliteit van hun subs? Want ik weet dat er hier een paar Magnatters zitten ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Ben persoonlijk niet zon fan van JBL, maar mijn magnatje bevalt me prima, maar dat weet je inmiddels al ;)

www.avpnews.com

quote:
Hmm .. ik begin te twijfelen. De deal met die JBL sub was zo goed als rond , maar nu zie ik hier toch wel dat Magnat eigenlijk ook een paar lekkere subjes heeft .. oa :
http://www.bestekeus.nl/s..._152_172/products_id/2235
http://www.bestekeus.nl/s..._152_172/products_id/2236
http://cgi.benl.ebay.be/w...912671&category=22005

En eigenlijk zie ik die Magnat's beter zitten .. ( vooral omdat ik nog 4-5 weken mag wachten op de JBL en hij nogal slechte reviews krijgt .. )

Over Magnat vind ik dan weer géén reviews.. kan iemand mij meer vertellen over Magnat en de kwaliteit van hun subs? Want ik weet dat er hier een paar Magnatters zitten
Allemaal speelgoed dat is het in die prijsklasse. Kunt beter zelfbouwen :)

Walter.PPK wijzigde dit bericht 25-10-2003 00:15 (71%)

quote:
Walter.PPK schreef op 25 oktober 2003 @ 00:14:
[...]

Geloof je het zelf?

www.avpnews.com

quote:
Walter.PPK schreef op 25 oktober 2003 @ 00:14:
[...]

Geen :
- tijd
- mogelijkheid
- gereedschap
- motivatie
- kennis/techniek

Do I have to go on? ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
TomSwinnen schreef op 25 oktober 2003 @ 00:36:
[...]

Geen :
- tijd
- mogelijkheid
- gereedschap
- motivatie
- kennis/techniek

Do I have to go on? ;)

Ja, want:

Geen tijd: hoeveel bedijven ofzo moet je dan draaiende houden? 'Geen tijd' zeggen mensen altijd als ze bedoelen 'geen zin'.....maakt mij niks uit, maar zeg het dan meteen.

Geen mogelijkheid: is niet een reden op zich, maar het resultaat van de opgegeven redenen.

Geen motivatie: OK....dat kan.

Geen kennis/techniek......dat hoeft niet al te veel moeite te kosten.

disclaimer

Ik wil je trouwens niet op andere gedachten brengen, maar ik kon er gewoon wat tegen in verzinnen. :P

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Ben gewoon lui ... zo ;)

Kracht door Eenvoud

quote:
zimbab schreef op 25 October 2003 @ 01:00:
[...]

Ja, want:

Geen tijd: hoeveel bedijven ofzo moet je dan draaiende houden? 'Geen tijd' zeggen mensen altijd als ze bedoelen 'geen zin'.....maakt mij niks uit, maar zeg het dan meteen.

Ik noem het in dat geval altijd geen prioritijd :7

quote:
Freekdernatuur schreef op 25 October 2003 @ 11:51:
[...]

Ik noem het in dat geval altijd geen prioritijd :7

Haha , grapjas :Y) ;)

Anyway , hij is besteld uit Duitsland .. de Magnat 130A ( of 300A whatever ..)
http://www.all-in-one-house.de/MotionSub130A.jpg

What an animal >:) ;)

quote:
TomSwinnen schreef op 25 oktober 2003 @ 00:36:
[...]

Geen :
- tijd
- mogelijkheid
- gereedschap
- motivatie
- kennis/techniek

Do I have to go on?

Ja, want:

Geen mogelijkheid: is niet een reden op zich, maar het resultaat van de opgegeven redenen.

Geen motivatie: OK....dat kan.

Geen kennis/techniek......dat hoeft niet al te veel moeite te kosten.

Als je een beetje (mooie) speaker wilt bouwen moet toch echt wel wat kennis in huis hebben lijkt me ;)
Btw. voor mijn Ht check mn site

Mr.Blue wijzigde dit bericht 25-10-2003 13:45 (5%)

So als je hem zo ziet lijkt ie idd wel huge. Alvast veel plezier ermee :9

ps. kom op we zijn toch tweakers we hebben twee rechterhanden en als het aan de kennis ligt vragen we het hier aan mensen die het wel weten en motivatie heb je toch wel als je weet dat je strax een vette sub in je kamer hebt staan.

Walter.PPK wijzigde dit bericht 25-10-2003 13:59 (63%)

Back on Planet Telex

Met niet al te veel moeite bedoel ik ook eigenlijk dat het niet al te veel moeite kost om er info over te vinden....op internet kun je echt HEEL veel vinden over DIY-subs en er zijn ook zat met kant en klare bouwplannen....beproefde concepten dus.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.

quote:
zimbab schreef op 25 October 2003 @ 14:30:
Met niet al te veel moeite bedoel ik ook eigenlijk dat het niet al te veel moeite kost om er info over te vinden....op internet kun je echt HEEL veel vinden over DIY-subs en er zijn ook zat met kant en klare bouwplannen....beproefde concepten dus.
Alleen zit je dan wel een prijsklasse of 2 hoger, en dat vergeten een hoop hier...

www.avpnews.com

quote:
audio_aaP schreef op 25 oktober 2003 @ 13:44:

Btw. voor mijn Ht check mn site

Neej, das leuk, doodleuk speakers erop zetten en bij de foto's ontdekken dat je ze helemaal niet hebt...

Daarnaast DVD's met dubieuze herkomst :X

www.avpnews.com

Back on Planet Telex

quote:
skullsplitter schreef op 25 October 2003 @ 15:37:

Alleen zit je dan wel een prijsklasse of 2 hoger, en dat vergeten een hoop hier...
?? Hoe bedoel je? Ik bedoel niet kant en klare bouwpakketten van Speakerland ofzo, maar gewoon online CAD tekeningen van de kast enzo. Moet je zelf alleen de driver, amp en kastmateriaal kopen en op maat zagen en in elkaar plakken. Dan zit je volgens mij toch echt wel een prijsklasse of twee lager dan een kant en klare sub hoor.

Smart

de subwoofer die hij nu besteld heeft kost bij bestekeus.nl 213 euro. Het is moeilijk om voor dat bedrag zelf een actieve subwoofer te bouwen denk ik (die zoveel beter is dat het het waard is er zoveel tijd en moeite in te steken)

Big car, small ****

Back on Planet Telex

Oh...op die fiets....dan is het wel lastig ja.

Edit: we kleuren nu wel goed bij elkaar Razorfist!

zimbab wijzigde dit bericht 25-10-2003 17:02 (42%)

Ik zou de pics van mijn setje er nog bij zetten, maar aangezien ik over een week of 6 in het nieuwe huis vertoef lijkt het me makkelijker dan de volledige opstelling te posten :)

Ik ga deze week eens echt goed rondneuzen voor een tv, maar die komt pas in het nieuwe huis te staan. (ik ga niet voor mijn lol met 60-70kg sjouwen :) )

neographikal wijzigde dit bericht 25-10-2003 18:31 (31%)

quote:
Razorfist schreef op 25 October 2003 @ 16:48:
de subwoofer die hij nu besteld heeft kost bij bestekeus.nl 213 euro. Het is moeilijk om voor dat bedrag zelf een actieve subwoofer te bouwen denk ik (die zoveel beter is dat het het waard is er zoveel tijd en moeite in te steken)
130 ¤ in duitsland ;)

quote:
zimbab schreef op 25 October 2003 @ 15:45:
[...]

?? Hoe bedoel je? Ik bedoel niet kant en klare bouwpakketten van Speakerland ofzo, maar gewoon online CAD tekeningen van de kast enzo. Moet je zelf alleen de driver, amp en kastmateriaal kopen en op maat zagen en in elkaar plakken. Dan zit je volgens mij toch echt wel een prijsklasse of twee lager dan een kant en klare sub hoor.
Maar dan heb je niet dezelfde subwoofer, wel? Binnen dezelfde prijsklassen is vaak nogal moeilijk...

www.avpnews.com

Moolteepass
Reg. datum: 17 september 2001

quote:
Had je dringend een sub nodig ofzo ? Als ik jouw was had ik ff door gespaard, een SVS heb je al voor 800 hoor ;)

quote:
w00Dy schreef op 26 October 2003 @ 00:56:
[...]
Had je dringend een sub nodig ofzo ? Als ik jouw was had ik ff door gespaard, een SVS heb je al voor 800 hoor ;)
Ja ik heb inderdaad dringend een sub nodig .. men frontjes kunnen film geweld niet echt aan alleen en mijn oude sub is verkocht.

TomSwinnen wijzigde dit bericht 26-10-2003 01:11 (1%)
Reden: typfoutje :)

Reg. datum: 11 december 2000

Nou , hier zitten zoveel Hifi- home entertainment liefhebbers ... laat ik mijn vraagjes even hier stellen.

Mijn vraag is moet ik een subwoofer ???

ik heb op dit moment voor
Fronts B&W 603 S3
Rears B&W 602 S3
center B&W LCR600

dit alles aangesloten op een marantz 4300

Maaaar ik heb dus geen Subwoofer!!!

Nu is de vraag heb ik die nodig ? Heeft het meerwaarde ?

Destijds bij de aanschaf , heb ik geen sub gekocht omdat deze echt buiten het budget lag , een B&W asw650 ?? 600 ?? kost al snel een dikke 500,- euro of meer dacht ik ..

Ik kijk per week toch wel zo'n 3/4 films en luister verder veel mp3 over de set..
Echt missen doe ik de sub op dit moment niet , maar toch begint er iets te knagen , mis ik nu wat ???

Ik heb verder een kleine kamer , 4,5 x 4 m Dus met deze boxen daar komt meer dan voldoende geluid uit , om de kamer goed te vullen.

Mijn vraag .... kan ik beter sparen en een bijpassende sub kopen van B&W, zodat hij precies is afgestemd op de rest van de set...
of kan ik misschien een goedkopere sub nemen van een minder merk ??
Rel quake II ? 2ehands ? past dit wel ??

(ik wil eingelijk niet zoveel geld kwijt aan een sub ) die misschien niet veel meerwaarde heeft.... (me weet dus echt niet hoe het zou klinken met sub!)

Wie heeft tips advies voor deze beginnende home-entertainer :P

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

@xdc: een goede audiozaak kan je vast wel een subwoofer lenen voor een weekendje. Dan kan je proberen of je het de moeite vind of niet. Ik draai zelf zonder, maar wil op termijn eventueel wel weer een subwoofer (of m'n fronts vervangen door 802's :)). Voor surround voegt het zeker wat toe, maar je buren kunnen er ook meer van genieten, dus houd daar rekening mee.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws