Het grote @home problemen topic [deel 4]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-07 12:44

Korakal

Up up up!

Topicstarter
De titel spreekt voor zich :P

Voorgaande topics zijn:
Het grote @home problemen topic
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 2][/rml]
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml]

Let even op dat de algemene policy ook híer geldt: geen trolls/flames/whatever. Je mag best je mening kwijt, maar onderbouw 'm dan wel.

Voor de duidelijkheid: de volgende policy wordt gehanteerd.
Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op.
Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor.

Het negeren van deze policy levert een Officiële Waarschuwing op!

[ Voor 50% gewijzigd door Korakal op 06-10-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 22:17
Hm, de snelheid is weer iets omhoog naar 350-450 KB/s (nieuwsgroepen, voorheen altijd 479KB/s) alleen een superinstabiele verbinding nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 10:26
Weet iemand overigens wat er gebeurd als je je IP op static zet in de router? ik had er schoon genoeg van dat ding steeds te kunnen resetten omdat de DHCP-server moeilijk liep te doen en geen IP wilde geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94050

Kan iemand mij vertellen als ik @home vandaag nog opzeg of het dan 1 november opgezegd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 10:19
Joppe schreef op 03 oktober 2003 @ 18:13:
Weet iemand overigens wat er gebeurd als je je IP op static zet in de router? ik had er schoon genoeg van dat ding steeds te kunnen resetten omdat de DHCP-server moeilijk liep te doen en geen IP wilde geven.
Het ding staat hier zo lang ik hem heb al met een vast ip adres

werkt prima, ik heb het slechts 1 keer moeten aanpassen na een nodemove

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

weet iemand hoe dit kan: ik en een vriend van mij wonen in dezelfde plaats, alleen ik heb wel internet maar hij niet. ik heb bij hem al de modem gereset, ip vernieuwd, en localhost, google en mezlef gepingt. alleen google en mij pingt ie niet. het ligt dus niet aan de modem en netwerkkaart, want we krijgen wel via dhcp een ip. ik verdenk de dns sever van @home, maar waarom werkt het bij mij dan wel???

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 09:05

KillerB

______

Mijn snelheid is ook weer redelijk normaal. 450KB/s met uitschieters naar de 500KB/s
Ik heb ook gehoord van iemand die gewerkt heeft bij @home dat er een storing was bij een grote backbone van @home. Dikke kans dat ze totdat het opgelost was de snelheid geknepen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 10:38
Anoniem: 94050 schreef op 03 oktober 2003 @ 19:10:
Kan iemand mij vertellen als ik @home vandaag nog opzeg of het dan 1 november opgezegd is
Minimaal 1 maand (4 weken) opzegtermijn.

Dus nee, nu opzeggen is per december er vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:01

Zym0tiC

^_^

KillerB schreef op 03 October 2003 @ 19:20:
Mijn snelheid is ook weer redelijk normaal. 450KB/s met uitschieters naar de 500KB/s
Ik heb ook gehoord van iemand die gewerkt heeft bij @home dat er een storing was bij een grote backbone van @home. Dikke kans dat ze totdat het opgelost was de snelheid geknepen hebben.
Lijkt me niet. Dan hadden ze dat wel gewoon gezegd. Door nu maar te blijven zwijgen hebben ze alleen maar een hoop mensen kwaad gemaakt.

Hier ligt de snelheid nog steeds tussen 280-320 btw

offtopic:
Zym0tiC vraagt zich trouwens af waarom dit topic: "topic: Het grote @home problemen topic" heet ipv: "Het grote @home problemen topic"

[ Voor 14% gewijzigd door Zym0tiC op 03-10-2003 19:55 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Hier in Groningen is de download ook al een stuk lager dan meestal het geval is.
Ik kom hier op de rustige momenten ('s ochtends vroeg, rond een uur of 5) nauwlijks nog boven de 300 kB/s en meestal een max van 200 kB/s.

Het zou wel heel erg raar zijn als deze daling in snelheid een tijdelijke maatregel is en @home zou het niet melden... dat gaat ze dan klanten kosten.

Een hoop bekenden van me hebben nu al besloten om @home gedag te zeggen.
Demon-ADSL gaat een hoop nieuwe klanten krijgen hierdoor.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En ja hoor.... zojuist weer 5 kwartier down geweest, met een Kerstboom-knipperende Motorola.... waardeloze zooi, en helpdesk totaal onbereikbaar. Volgens mij leggen ze er daar gewoon de hoorn naast ofzo.

(Roosendaal btw)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 26-06 00:21

RMYuma

The disguise is complete!

Hier in Tilburg bij een vriend van mij is het redelijk.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 11:56

Lief Adje

Love is in the air

ff een update van me probleem, na 3 week zeuren bij @home komt voor de 2de keer een monteur langs en gaat ditmaal de lijn volledig controlleren, zodat ik weer een ip krijg een niet om de 20min van het i'net word af gegooit. :)

totale kosten 4x bellen ala 45 min :(

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 15:29
mijn verbinding is nu ook langzamer, maar het lijkt idd wel stabieler.. ben ik toch wel blij om, want normaal val ik sowieso 1 keer per dag minstens 5 minuten weg.. is ook niet helemaal normaal geloof ik, maarjah.. heb er mee leren leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 16-07 16:24
Lief_Adje schreef op 03 October 2003 @ 21:04:
ff een update van me probleem, na 3 week zeuren bij @home komt voor de 2de keer een monteur langs en gaat ditmaal de lijn volledig controlleren, zodat ik weer een ip krijg een niet om de 20min van het i'net word af gegooit. :)

totale kosten 4x bellen ala 45 min :(
Verheug je er niet te veel op dat dit gaat helpen
Bij mij zijn ze 8 keer geweest :(
En je raad het niet geholpen
De modem is nu voor de 2de dag offline :(
Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:23

Wildfire

Joy to the world!

KillerB schreef op 03 October 2003 @ 19:20:
Nee hoor, dat is het echt niet geweest...

Bij mij is het zelfs erger geworden. Ik mag nu al blij zijn met 250 kilobyte/sec down en 5 (!!!) kilobyte/sec up. Jaja, da's pas breedband... :(

Gelukkig kreeg ik vandaag van Demon het bericht dat ze m'n modem enzo gingen opsturen, BBNed had bericht dat mijn lijn geschikt was... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-07 09:03

SgtStrider

Fractal Switchover!

Leuk is dit. Mijn ma heeft @Home hier in Zwolle, en we zijn dus dik gecapped. Nu snelheden van 250kb/s welke daarvoor ongeveer het dubbele of hoger waren (van de juiste servers)

Ook wordt ik nu continue van mIRC afgepleurd, wat daarvoor nooit ter sprake kwam.

Mensen in mijn straat hebben precies hetzelfde, dus jammer @Home :'(

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

http://games.xs4all.nl/downloads/downloads.php
download hier eens even een flink bestand 100mb+.
Ik haal hier nu 400KB/s zonder download manager, met is het 450KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 15-07 09:03

SgtStrider

Fractal Switchover!

KillerB schreef op 03 oktober 2003 @ 23:55:
http://games.xs4all.nl/downloads/downloads.php
download hier eens even een flink bestand 100mb+.
Ik haal hier nu 400KB/s zonder download manager, met is het 450KB/s.
210 kb/s @ http://games.xs4all.nl/downloads/downloads.php?dl=4

edit : volgens mij ben jij niet gecapped ?

[ Voor 8% gewijzigd door SgtStrider op 04-10-2003 00:06 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Laatst online: 10-06 16:26
Nou ik zit ook weer tegen de 400KB/s gemiddeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Hee ik ook weer richting de 400kb/s (in zwolle overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Hmmm, vaag.. De download snelheid is hier warempel ook weer redelijk normaal. :) En dit na een week op 2,5 Mbit (320 KB/s) gecapped te zijn geweest :? Misschien heeft @home zich toch iets van alle kritiek aangetrokken, al kan ik me dat haast niet voorstellen (in dat geval zouden we nu ook fatsoenlijke mailservers hebben ;))

Maar hieronder een bewijs betreffende die snelheid..

Paar dagen geleden:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bassline/tweakers/dumeter.jpg

Momenteel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bassline/tweakers/dumeter2.jpg

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op 03 October 2003 @ 20:36:
En ja hoor.... zojuist weer 5 kwartier down geweest, met een Kerstboom-knipperende Motorola.... waardeloze zooi, en helpdesk totaal onbereikbaar. Volgens mij leggen ze er daar gewoon de hoorn naast ofzo.

(Roosendaal btw)
Das dan heel vaag want ik heb vandaag nergens last van gehad.

Ook R'daal.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Dolf schreef op 04 October 2003 @ 00:30:
[...]

Das dan heel vaag want ik heb vandaag nergens last van gehad.

Ook R'daal.
Misschien zitten wij op een andere wijkcentrale (ik zit in de Westrand). Een ander persoon met ook @Home (Motorola) in dezelfde wijk, die ik toevallig ken, was ook een hele tijd down gisteravond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Zap schreef op 04 October 2003 @ 00:25:
Hmmm, vaag.. De download snelheid is hier warempel ook weer redelijk normaal. :) En dit na een week op 2,5 Mbit (320 KB/s) gecapped te zijn geweest :? Misschien heeft @home zich toch iets van alle kritiek aangetrokken, al kan ik me dat haast niet voorstellen (in dat geval zouden we nu ook fatsoenlijke mailservers hebben ;))

Maar hieronder een bewijs betreffende die snelheid..

Paar dagen geleden:
[afbeelding]

Momenteel:
[afbeelding]
Nou .. hier niet. Ik kom nu niet boven de 2,5 mbit uit.

Vannacht kon ik echter 3,0 mbit halen (maar dan ook exact en geen drupje meer).
Nu weer 2,5 mbit.

Het lijkt er dus op dat ze 's nachts de cap wat verruimen.
Bij jou schijnbaar helemaal. Hier helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Zo, hier gaat @home er ook uit.
Ik heb geen zin langer abonnee te zijn bij een provider die dit soort grappen uithaalt. Ben bijna 4 jaar lid geweest, maar nu is het genoeg geweest. Demon, here i come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Laatst online: 17-07 15:01
Ik ga niet eens meer bij speedtest etc checke... Demon aanvraag is eergister verzonden, tis nu gewoon wachten tot ik @home op kan zeggen

en ik zit er ook (bijna?) 4 jaar

[ Voor 12% gewijzigd door pstalman op 04-10-2003 09:51 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
Tis niet zo zeer de gecapte downloadsnelheid, maar ik kom al weken niet meer boven een upload van 9,5 uit, en er hangen hier 3 computers aan de verbinding dus het is gewoon niet mogelijk met 3 man een beetje fatsoenlijk te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
misschien is dat bericht over die backbone storing toch correct? het lijkt hier ook weer lichtelijk beter te gaan :? rare jongens bij @home, de snelheid is neit terug bij het oude...

Misschien kwam gister omdat kennisnet plat lag, word toch ook geleverd via Essent? Heel de dag op school geen internet, scheen heel zuid-nederland getroffen te hebben! een of andere grondwerker had een verkeerde kabel gepakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 16-07 16:23
Dat verklaard een hoop van gister, maar niet de andere voorgaande 3 dagen, en die week in september. Als hier deamon adsl was had ik denk ik ook de overstap gemaakt, maar dat is hier(nog niet). Ik hoop dat het nu is opgelost, heb nl bijna een jaar(vanaf het begin hier) geen last gehad van problemen, maar vanaf half september ging het bergaf, mails duurt lang voor een reactie, en de schuld word toch bij mij gelegt. Ondanks dat ik nu zeker weet dat het niet bij mij zit.

Over de snelheid ALS internet werkt heb ik niets te klagen, over een bestand van 100 mb haalde ik een gem snelheid van 350 kb/s. Ook m'n pings in spellen zijn veel lager. Het nadeel is dat ik het deze week niet echt veel heb kunnen proberen. (jullie weten wel wat ik hier mee bedoen) :(

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 09:45
Lief_Adje schreef op 04 oktober 2003 @ 00:18:
Hee ik ook weer richting de 400kb/s (in zwolle overigens)
dan ben jij zeker degene die alle snelheid wegslurpt ?
ik zit stabiel op 5 kb per sec... :'(

vanavond maar even Kassa kijken. Misschien dat Felix nog wat te melden heeft. Je weet maar nooit. Maar opzich, als iedereen weer op oude snelheid zit dan kan het positief zijn toch?

hmmm, op moment van schrijven gaat de snelheid terug naar 0,0...

[ Voor 34% gewijzigd door party42 op 04-10-2003 12:44 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94078

hey ik zit er aan te denken om over te stappen op demon maar op speedtest.nl staat dat het hier alleen maar langzamer is (emmen) zijn hun wel veel stabieler? Met @home was mijn Download snelheid eerst rond de 400 kb/s en nu rond de 320kb/s ze dalen steeds een klein beetje eerst ging ie 350 toen 340 en nu 320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
LiquidSmoke schreef op 04 October 2003 @ 12:21:
misschien is dat bericht over die backbone storing toch correct? het lijkt hier ook weer lichtelijk beter te gaan :? rare jongens bij @home, de snelheid is neit terug bij het oude...

Misschien kwam gister omdat kennisnet plat lag, word toch ook geleverd via Essent? Heel de dag op school geen internet, scheen heel zuid-nederland getroffen te hebben! een of andere grondwerker had een verkeerde kabel gepakt :?
dat was gisteravond btw, nu zit ik weer tegen te 300-320 aan met de game files van Xs4All, zou de verbinding naar de nieuwsservers sneller zijn oid?

meten is weten, ik laat straks wel wat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

eindelijk weer op de normale snelheid. zonet een random filetje gedownload:
(1 of ander vaag spelletje)

http://essentkabelcom.gam...dnload/283305_106738.html

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/essenthome2.jpg

nu hopen dat et zo blijft

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
poe

die snelheid haal ik (nog) niet. Voor de situatie maar even DUMeter geinstalleerd. Zit nu een beetje rond de 330kb per sec met soms uitschieters naar 400. Maar da's meer geluk dan wijsheid. We zien wel... :)

Zouden ze van ons geschrokken zijn denk je?
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Ik heb al bijna 4 jaar @home
En ik ben erg tevreden. Downloadsnelheden altijd rond 450 KB geweest.
Kan zijn dat het nu 320KB is , geen idee. Blijft snel.
Alleen de mail server doet het soms niet.
En de DNS (maar daar heb je workarounds voor)
Al met al erg tevreden met @home.

(Of mogen positieve reakties niet in dit topic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
lol

wat mij betreft wel. Ik ben nu ook wel weer tevreden. Ben inderdaad ook al zo rond de 4 jaar lid van @home. Ben over het algemeen wel tevreden behalve inderdaad de punten die Ruudboy ook opnoemt.

Denk er dan ook nog niet aan om het op te gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Op de site staan geen storingen, maar iedereen die op mill zitten met @home en problemen hebben gehad. Na een week kreeg ik een mailtje terug, en wat blijkt, ondanks dat er nergens een melding staat op de site.

in mijn mailtje stond nl dat het probleem absoluut niet aan mij lag omdat ik niet de enige was die dat had, dus ik kreeg eindenlijk een fatsoelijk mailjte terug nl dit

Er was inderdaad een probleem met de uitgifte van IP adressen van de
DHCP server.
Deze problemen zijn inmiddels verholpen. Mocht u nog problemen hebben
dan willen wij u verzoeken contact op te nemen met de helpdesk.

Het probleem lijkt nu verhopen te zijn, ik kan sinds een week weer 'smiddags online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op 04 oktober 2003 @ 08:23:
[...]

Misschien zitten wij op een andere wijkcentrale (ik zit in de Westrand). Een ander persoon met ook @Home (Motorola) in dezelfde wijk, die ik toevallig ken, was ook een hele tijd down gisteravond.
Ik zit in het Centrum. Com21 trouwens (al 5 jaar)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

party42 schreef op 04 October 2003 @ 12:43:
[...]

dan ben jij zeker degene die alle snelheid wegslurpt ?
ik zit stabiel op 5 kb per sec... :'(

vanavond maar even Kassa kijken. Misschien dat Felix nog wat te melden heeft. Je weet maar nooit. Maar opzich, als iedereen weer op oude snelheid zit dan kan het positief zijn toch?

hmmm, op moment van schrijven gaat de snelheid terug naar 0,0...
Nee helaas niet (zie mijn eerdere post) mijn verbinding is daar te brak voor :| hopelijk vanaf dinsdag wel alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Tjah, net naar Kassa gekeken, maar dat viel me een beetje tegen. Goed, mailtje was in beeld geweest en ze hebben dus schijnbaar met @Home gebeld maar het gehele onderwerp was mischien maar 25 seconden in beeld. Of verwacht ik nou teveel?

In ieder geval hoop ik dat @home wat vaker in het nieuws komt.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Nou heb er net 3 uur uitgelegen, oorzaak onbekend bijmij tot nu toe :/

Com21 lampjes brandden normaal, ik had de standaard dns servers ingevuld die ik altijd heb (niet van @home). IP en gateway e.d. zelf ingevuld (hoewel ik wel gewoon de gegevens kreeg van de dhcp server) ik kon heel slecht andere sites pingen maar kon ze verder niet bezoeken, kortom echt vaag...

Dus ik denken (toen alles weer 'snel' ging, misschien hebben ze wat aan de instellingen oid gedaan. Dus ff een test, file gedownload bij xs4all en kom weer rond de 350 kb/s en ook de upload is weer als vanouds: 12 kb/s (van de 15 die ik afgelopen week had) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 22:27
Verbinding hier in Roosendaal is sinds gisteren al baggertraag ;(
Heb trouwens het breedband abonnement
code:
1
2
3
4
5
6
7
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 5 2003 om 00:26:06 UTC+0200)

Download            : 51.2 KByte/sec
Upload              : 5.6 KByte/sec
Connection          : 57.0 Conn/min
Ping test Nederland : 176.0 ms
code:
1
2
3
4
5
6
7
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 5 2003 om 00:36:07 UTC+0200)

Download            : 34.6 KByte/sec
Upload              : 2.9 KByte/sec
Connection          : 22.0 Conn/min
Ping test Nederland : 244.0 ms
Is eigenlijk voor het eerst dat ik zo'n trage verbinding bij @home meemaak. Op de onderhoud & storingen stonden er geen meldingen oid.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcyDarcy op 05-10-2003 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16553

Misschien heeft @Home geprobeerd de upload snelheid wat te vergroten door de download snelheid wat te beperken, zijn ze er nu na een kleine week erachter gekomen dat dit niet werkt en proberen ze de boel terug te draaien. Volgende week weer groot onderhoud op het @home netwerk volgens de site, dus misschien dat we volgende week weer wat nieuws kunnen beleven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 15-07 20:35
ik haal iig weer boven de 320, de grens die ik nu heb is 380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 16-07 12:44

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Wij zullen vanaf een nieuwe policy hanteren m.b.t. het posten van snelheden en problemen in dit topic. Lees a.u.b. de nieuwe policy, te vinden in de I&T FAQ of in de startpost van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

heb een screen shot gebouwd van mijn snelheid die weer omhoog is gegaan an 60 naar 120 hey wat een prestatie , maar duurt veel te lang om te uplaaoden met momenteel 2.11 (cute ftp)

Modbreak:
Lees de post hierboven nou!

[ Voor 20% gewijzigd door Korakal op 05-10-2003 01:16 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 22:27
Inmiddels is de snelheid en connectie gehalveerd (zie hierboven). Wat zou hiervoor eigenlijk de reden kunnen zijn? Een buurjongen die teveel dataverkeer genereerd, wijkserver overbelast, blikseminslag?
Email naar support@home is verstuurd maar ik en benieuwd hoe het komt dat op rustige tijden (middernacht en s'aochtends) er zo'n trage verbinding kan zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door MarcyDarcy op 05-10-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17912

Woensdag 2-10 vloog bij ons in de straat (waar 3 man @home hebben (waaronder ikzelf)) er op 2 adressen naast me de verbinding weg. Daar ik de ITer ben in de straat komen ze dus bij mij met hun problemen, ik kijken bij hen, daar ikzelf wel verbinding had, met geen mogelijkheid kreeg de modem (Motorola Surfboard) een verbinding met de @home servers en kreeg de PC een intern IP adres van et modem. Ik voor hen bellen met het 0900 (0,10 eurocent pm) en vragen wat er aan de hand was : "Ik ga even kijken of ik uw modem kan bereiken......nee inderdaad ik kan em niet bereiken, heeft u ook al geprobeerd om de stekker eruit te halen en even te wachten en dan er weer in te doen?" mijn antwoord: "Ja hoor dat is na een modem reboot altijd hetgeen dat ik doe" ..... @home: " Dan kunnen we een monteur inplannen die dan gaat kijken of het modem misschien stuk is" ik: "En wanneer kan ik die monteur morgen ontvangen dan?" @home: "Nee de monteur komt niet eerder dan maandagochtend tussen 8 en 12" ik: "Heb je er wel eens aangedacht dat de mensen 's ochtends naar hun werk zijn?" @home :"Ja sorry maar het duurt 3 werkdagen voor een monteur langskomt en bij u komt het weekend er tussen" ik: "Is er toevallig nu niet een storing in regio Emmen die jullie en de site nog niet eens doorhebben?" @home: "Oh meneer we horen net dat er een storing is in uw regio" ik: "En wanneer is dit opgelost?" @home: "daar kunnen we helaas geen medelingen overdoen meneer" ik: "Dan wens ik u een fijne avond toe en hang ik op, geef me het referentie nummer nog maar even" @home: "Uw referentienummer is ......."

Donderdagmiddag 15:20 vliegt bij mezelf de verbinding er uit en hou ik op modem alleen power op groen en de 2e op groen knipperend, ik modem resetten, niets..... ik weer bellen met 0900.
@home: "Goedemiddag, waarmee kunnen we u helpen?" ik: "gisteren belde ik dat mijn buren een storing hadden en nu ben ik de verbinding kwijt, kan je even kijken of er een storing is op mijn nummer?" @home: "Inderdaad meneer, er is momenteel een storing in uw gebied" ik: "en hebben jullie al een workaround geregelt?" @home: "onze monteurs zijn er mee bezig meneer om de storing te verhelpen" ik:"OK dan verneem ik over maximaal 2 uur wel weer dat de storing weg is, want ik ben de verbinding nodig voor mijn werk" @home: "we hopen het snel op te lossen meneer, dat is het enige wat ik kan zeggen" ik: "OK dan wens ik jullie een fijne dag"

Vrijdagmiddag
@home: "goedemiddag, waarmee ..... " ik: "ik heb al menige malen gebeld en zou graag willen weten of die storing nu eindelijk na 3 dagen eens is opgelost, aangezien jullie geen workaround aanbieden terwijl wij als klant wel een serviceovereenkomst hebben dmv ons kontrakt" @home: "De storing is opgelost meneer, dit kreeg ik net te horen" ik: "En waarom doet mijn modem het dan nog niet? ik zie alleen de powerknop op groen en de 2e groenknipperend" @home: "Ik ga even bekijken of ik iets kan waarnemen" ik: "ja doe maar even" @home: "inderdaad kan ik uw modem niet bereiken meneer, wat ik kan doen is hem opnieuw in het netwerk aanmelden, maar dan moet u even 45minuten uw stekker eruit halen van de modem, dan erin en even 15 minuten wachten voor het onlinekomen van de modem op het netwerk" ik: "is foed dit doe ik, als ik over 1,5 uur geen verbinding heb bel ik terug, dus geef mij maar even een referentienummer van dit gesprek" @home: "uw referentie nummer is ...... , als hij het nog niet doet, moeten we een monteur langssturen" ik: "ja die verhalen ken ik en werkt et niet dan komt er pas op woensdag of donderdag een monteur, nee bedankt"

vrijdag tegen 17:10
Ik: "ik bel even voor referentie nummer ..... want ik heb nog steeds geen verbinding, met het netwerk en ik begin er een beetje flauw van te worden , al helemaal als ik 23 minuten a 0,10 eurocent moet wachten op jullie, wie gaat dat betalen?" @home: "Sorry meneer, het was druk, maar ik kan een monteur langssturen die dan het signaal in de straat opmeet en als daar niets is te vinden komt hij bij u aan huis" ik: "Ja plan die monteur maar in en ik wil em in de straat zien bij het meetstation om 8 uur precies en indien hij niets vindt maximaal om 9 uur bij mij aan huis, want ik moet hiervoor wel vrije uren opnemen dankzij het slechte netwerk van jullie" @home: "waar kan de monteur u bereiken?" ik: "mijn nummer is : ........"

Zaterdagmiddag 17:20 ik even kijken in mijn meterkast bij de modems van ADSL en @home en waarempel mijn @home modem snort weer met alle lichtjes, ik dus boos en blij. Ik mijn router rebooten voor een IP nummer en dan zie ik ineens dat dit geen 217 nummer meer is maar een 81.x.x.x nummer ..... nu breekt me klomp.....

Sinds wanneer zijn ze afgestapt van de 217 nummers?????? was het daarom een storing voor mij en mijn buren??

En het wachten loopt ook de spui gaten uit hoor, 1e keer 5 minuten, 2e keer 3 minuten, 3e keer 8 minuten en de laatste keer 23minuten (2,30 euro grrrr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
die wachttijden die je noemt zijn nogal vrij kort, kan ik je helaas uit ervaring meedelen.

Als je op een 81.x.x.x nummer zit zit je waarschijnlijk op een nodemove en zijn ze in je wijk bezig een nieuwe server te plaatsen of een te vervangen.

Uit ervaring weet ik dat je zelf vrij alert moet zijn of het mac-adres van je modem wel weer correct aangemeld wordt. is dat niet het geval, dan staat het 2e ledje groen, uit, oranje te knipperen, wat volgens de mensen bij de helpdesk niet mogelijk is. Na 6x doorverbonden te worden (ongeveer 20 minuten duurt dat) krijg je dan een persoon te spreken die het wel weet te plaatsen, waarna na 40 mins je kabelverbinding weer werkt.
Wat wel heel netjes is is dat ze dan vanuit Amsterdam nog ff 's avonds opbellen met excuses en de vraag of alles nu wel goed is.

Een extra nadeel van zo'n nodemove is dat je hostname wel wijst naar je IP-adres maar je IP-adres niet naar een hostname en je dus geen ssh-verbinding kunt opzetten.

Oh en als het al 1x fout gegaan is biedt dat geen garantie dat het niet nog een keer fout kan gaan.

houd het dus ff in de gaten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93406

heeft er iemand nog meer last van dat de download snelheid laag is
ik kom nu niet meer hoger dan :
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 84.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.5 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 394.0 Conn/min

me upload kwam normaal nooit hoger dan 10 :S
mare dit heb ik nu dus al de hele dag
ik woon btw in tilburg

heeft er iemand btw ook nog meer last van dat als je via de webmail van @home conect je hele mail box leeg is ?
ik had voor heen in mijn mailbox alle belangrijke mailtjes gebacupt
en die zijn nu dus gewoon weg
ook de nieuwe in komende mailtjes die staan er niet meer tussen

en de laatste tijd heb ik het gevoel dat 90% van de mailtjes gewoon niet aan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 11:42
Ik zit op het momet gewoon met een goede verbinding
speedtest.net:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland
500.5KByte/sec

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen
14.6KByte/sec

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.
563.0Conn/min

Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)
15.0ms

Nooit problemen gehad behalve sinds een week alleen ik heb er af en toe last van dat mijn verbinding (gedeeltelijk) wegvalt, soms beetje soms helemaal. Heb al gebeld, en ze sturen iemand langs die hier na komt meten.
En een keer door bliksem modem kapot.
En ik heb al 3 of 4 jaar kabel

Modbreak:
Dit soort posts is níet de bedoeling. Je mag je mail checken.

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 06-10-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Is iemand eigenlijk geintereseerd in een standard klacht mailtje die we allemaal naar @Home kunnen sturen. Dit in verband met de gecappde snelheid. Zo ja, dan schrijf ik wel er eentje en zet die op webspace :D

edit:

Goed, dit is het mailtje. Als er nog adviezen zijn of aanvullingen hoor ik die graag.

http://members.home.nl/insanity/athome-klacht.txt

[ Voor 28% gewijzigd door Twisted op 05-10-2003 21:05 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
Twisted_Bunny schreef op 05 October 2003 @ 20:55:
Is iemand eigenlijk geintereseerd in een standard klacht mailtje die we allemaal naar @Home kunnen sturen. Dit in verband met de gecappde snelheid. Zo ja, dan schrijf ik wel er eentje en zet die op webspace :D
Ja ik heb wel interesse
Ik was toevallig net op zoek naar zo'n mailtje naar aanleiding van dit:
@Home heeft volgens Van Laar nauwelijks klachten over lagere snelheden ontvangen. "Maximaal zo'n veertig. Dat is niet veel op ons totale bestand van 250.000 kabelinternetters", stelt Van Laar.
bron: http://webwereld.nl/nieuws/16443.phtml

[ Voor 10% gewijzigd door Fantomas op 05-10-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

heintjeput schreef op 05 oktober 2003 @ 20:51:
Ik zit op het momet gewoon met een goede verbinding

[knip: speedtests]
Ik zou het berichtje van de I&T mod aan het begin van dit topic maar eens lezen:
Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op.
Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 93406 schreef op 05 October 2003 @ 20:15:
heeft er iemand nog meer last van dat de download snelheid laag is
ik kom nu niet meer hoger dan :
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 84.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.5 KByte/sec
Als ik een iso download van ftp://kernel.essentkabel.com/ heb ik een stabiele snelheid van 463KB/s, en van ftp.surfnet.nl varieert het tussen 410LB/s en 440KB/s.
Een paar dagen geleden heb ik de zelfde test gedaan en toen was 350KB/s echt het maximum, het lijkt er op dat @home de cap weer verhoogd heeft.
Het enige probleem is dat de verbinding er zo nu en dan een paar minuten uit ligt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Hier zijn de problemen kwa upload nog veel groter. die is op piekuren zelfs zo laag dat je packetloss hebt, en bijna niet meer op een site kunt komen. Het probleem hier leek opgelost, alleen 1 dag later ging de dhcp server weer, met alle gevolgen van dien. Waar dat deze ook bij horen omdat zodra als de dhcp server wel weer werkt er packetloss optreed de eerste uren. Alleen valt ondertussen de dhcp server meestal nog wel een aantal keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben zojuist bij een kennis geweest die het @Home budget abonnement heeft... da's dus 17.95 p/m voor 8 kilobyte/sec down - de upload kwam niet verder dan 3 kilobyte/sec!?!?! Echt absurd...

Jammer dat 'ie het abbo nog maar net had, anders had 'ie naar ADSL van Demon kunnen overstappen: 19.95 p/m, maar dan wel 64 kilobyte/sec down en 32 kilobyte/sec up...

Wat dat betreft is dat budget-abonnement van @Home echt niet bij de tijd. En dat Basis-abbo ook niet, 40 kilobyte/sec down en 8 kilobyte/sec up voor 39 p/m... afzetters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47604

het heeft niks te maken met cappen, maar hoeveel mensen op jouw knooppunt zitten die aan het uploaden zijn. er hoefen maar een paar volledig up te loaden om de downloadsnelheid flink af te knijpen.
en natuurlijk hoe meer mensen op het knooppunt zijn aangesloten hoe lager de snelheid.
ze gaan er vanuit dat het uploaden niet tegelijk, maar asynchroon gebeurt.

als er een paar mensen emule aan hebben staan met 10 Kb upload, dan kan je het wel schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 04:01

Zym0tiC

^_^

Anoniem: 47604 schreef op 06 October 2003 @ 18:33:
het heeft niks te maken met cappen, maar hoeveel mensen op jouw knooppunt zitten die aan het uploaden zijn. er hoefen maar een paar volledig up te loaden om de downloadsnelheid flink af te knijpen.
en natuurlijk hoe meer mensen op het knooppunt zijn aangesloten hoe lager de snelheid.
ze gaan er vanuit dat het uploaden niet tegelijk, maar asynchroon gebeurt.

als er een paar mensen emule aan hebben staan met 10 Kb upload, dan kan je het wel schudden.
* Zym0tiC voelt zich heel stom :(

waarom heb ik nu iedereen eMule aangeraden :X

Kijken of ik ze weer terug op Kazaa krijg >:)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat een toeval. :P
De smtp reageert niet...net nu ik een mailtje ter opzegging wil versturen.
Straks maar even proberen op mail.home.nl, netmail reageert niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Tatsu op 07-10-2003 01:11 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04

lordsnow

I know nothing

Twisted_Bunny schreef op 05 October 2003 @ 20:55:

edit:

Goed, dit is het mailtje. Als er nog adviezen zijn of aanvullingen hoor ik die graag.

Ten eerste: de snelheid is niet gecapped. Er is mischien iets anders aan de hand, maar er is geen nieuwe cap - dat lijkt mij toch wel duidelijk uit de reacties van @home en de helpdesk.

Tem tweede: "Dit heeft tot veel klachten geleid en is zelfs in het programma "Kassa" en op de internetsite “www.webwereld.nl” besproken." <<< Dit is een beetje een circulaire definitie. Kassa en webwereld melden dat er (hier op GoT) geruchten gaan van een cap, en dan zeg jij dat er "zelfs in het programma kassa ..." etc. Dat gaat dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04

lordsnow

I know nothing

Tatsu schreef op 07 October 2003 @ 01:08:
Wat een toeval. :P
De smtp reageert niet...net nu ik een mailtje ter opzegging wil versturen.
Straks maar even proberen op mail.home.nl, netmail reageert niet.
netmail werkt nou toch niet meer? Je hebt nu webmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 05-05 19:50
Kijken of ik ze weer terug op Kazaa krijg << je snapt het niet echt ;)

Altijd als je aan het uploaden bent wordt je download verbinding enorm vertraagt dit komt, omdat kabel en adsl a-synchrone verbindingen zijn.

Dit is ook de reden waarom 60% van de mensen altijd klaagt over een trage verbinding. Ik merk het constant aan vrienden, kennissen en collega's van me. Zelf werkt mijn verbinding altijd ok. (Op die cap van @home na die ze sindskort hebben ingevoerd 450 > 300 ong.) En eventuele storingen.

Gebruik geen p2p programma's of zet de sharing af voor een fatsoenlijke verbinding.

[ Voor 10% gewijzigd door et36s op 07-10-2003 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

Ik lees er nog niks over, maar @home Tilburg is de snelheid ineens wel heel erg sloom:

120kbyte download op ftp van xs4all (speedtest komt ook op zoiets)
en dat is niet het ergste: ik heb ook nog eens een ping van 200ms als ik download.

Ook komt de upload ineens niet meer boven de 10kbyte/s uit.

Ik vond het al niet leuk toen ik van ~475 naar ~320 ben gezet, maar dit is wel heel erg triest, alsof ik ineens een lowbudget abo heb?

Op http://www.home.nl/abonnee/meldingen/ staat dat ze pas 16 oktober weer gaan prutsen hier in Tilburg, zolang ga ik niet wachten. Als dit morgen nog moet ik maar weer eens geld weg gaan gooien met dat stomme 0900 nummer :(

edit: na een reboot van het kabelmodem is de snelheid nog verder gezakt lijkt het:
75kbyte down / 7kbyte up ik vind dit toch wel erg, ik dacht dat ik @home had, geen chello...

[ Voor 12% gewijzigd door Jimbolino op 07-10-2003 21:23 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/athome-dumeter-01.jpg
via tucows

Er was vanochtend een monteur geweest om mijn kabel door te meten, hij heeft het signal getest en heeft ook een zender* Anoniem: 37691 op mn kabel gehangen, deze zender was verbonden op de wijkcentrale(200m) zodat hij kon zien of de kabel goed was.

De coax connectoren konden nog 2 slagen doorgedraai worden, hij zij dat het daar aan kon liggen. Ik merk geen verschil.
MSN + IRC uitval en ook heeft CS veel uitval(kan ook aan steam liggen, maar dat verwacht ik niet). :(
Morgen toch maar eens bellen. Ze krijgen nog 1 kans, anders stap ik over naar een BBNet wide-open abbo(Demon/TweakDSL).

edit:

Ik zie btw dat het maximum en gemiddeld een verschil heeft van ongeveer 100kb/s.
Kan dit een onstabiele verbinding betekenen?

Ik wil ook wel eens weten hoe dat @home bepaald of mijn verbinding stabiel is, een ping packet is een kleine packet. Dit geeft totaal geen belasting op de modem+kabels(toch?).
[norml]
[/]

* Anoniem: 37691 pics
Mijn kabelbak en de meter van een of ander kabelbedrijf(niet essent dus).
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/athome-modem-01.jpg

Hier een detail pic van de meter.
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/athome-modem-02.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 07-10-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

lordsnow schreef op 07 oktober 2003 @ 01:32:
[...]

Ten eerste: de snelheid is niet gecapped. Er is mischien iets anders aan de hand, maar er is geen nieuwe cap - dat lijkt mij toch wel duidelijk uit de reacties van @home en de helpdesk.

Tem tweede: "Dit heeft tot veel klachten geleid en is zelfs in het programma "Kassa" en op de internetsite “www.webwereld.nl” besproken." <<< Dit is een beetje een circulaire definitie. Kassa en webwereld melden dat er (hier op GoT) geruchten gaan van een cap, en dan zeg jij dat er "zelfs in het programma kassa ..." etc. Dat gaat dus niet op.
1. Sinds enkele dagen is het maximum snelheid tot 320KB/s gedaald.

2. Het programma "Kassa" en de internetsite "www.webwereld.nl" hebben al gereageerd op de vele klachten en hebben ook, naar mijn weten, contact opgenomen met @Home.

Dit heb ik dus aangepast, het is nu volledig waarheidsgetrouw. Denk ik. Ik wou kassa en webwereld als een soort 'stok achter de deur' gebruiken, die statement is nou een beetje verzwakt.

Verdraagt het mailtje nou je goedkeuring? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Heb afgelopen maandag een mail naar @Home verzonden, hierin heb ik opheldering gevraagd over de snelheid en tevens of er een upload verhoging gaat komen.

Vrij vertaald: de snelheid is niet op in gegaan, de upload verhoging gaat niet komen (in de nabije toekomst). Ze willen de upload laag houden om het draaien van servers te ontmoedigen. Tevens werd er in de mail vermeld dat een hogere upload ten koste zou gaan van de download snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92102

@home lag er bij ook weer eens uit in het weekend
van vrijdag 17:15 tot maandag ochtend uur of 7:30 ( toevallig net in de tijd dat je niet naar een helpddesk kunt bellen |:( )
maarjah ik kom 's middags van school, en zie dat sinds die ochtend de verbinding nog geen 1x weggevallen is, en nu 2 dagen later dat nog steeds niet gebeurd is.
Dit is volgens mij wel een dik jaar niet gebeurd.

downloadsnelheid zelf is nog wat traag, maar alles boven de 350kb per sec vind ik wel goed. :7

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 92102 op 08-10-2003 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Na snelheid is bij mij hopeloos nu, haal net de 140kB/sec in drukke periode, upload is 4kB/Sec. Ik ga m'n verhuizing maar 's bespoedigen zodat ik snel overkan op AdSl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
ik heb inmiddels ook al wat mailverkeerd naar @home gestuurd en zowaar kreeg ik vandaag een reactie die ik nog niet gelezen had...
edit:

Geachte heer ... ,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail van 1 oktober 2003 waarin u aangeeft ontevreden te zijn over de snelheid van uw internet verbinding.

Intern onderzoek naar de mogelijke oorzaak van de trage verbinding heeft uitgewezen dat er door een technische fout in sommige delen van ons verzorgingsgebied inderdaad een lagere snelheid waar te nemen was.

Wij hebben deze fout is inmiddels hersteld en streven er naar u ook in de toekomst de snelst mogelijke internetverbinding te bieden.

Wij bieden u voor dit ongemak onze welgemeende excuses aan.

In de overtuiging u voldoende geinformeerd te hebben.

Naar aanleiding van uw vraag betreffende de uploadsnelheid van de Kabelinternetdiensten van Essent Kabelcom kunnen wij u het volgende melden.

Op dit moment is er een aantal internetaanbieders die hun productspecificaties aan het aanpassen zijn. Deze marktontwikkelingen ontgaan Essent Kabelcom zeker niet.

Er is een aantal varianten waaraan gedacht zou kunnen worden met betrekking tot de verhoging van de uploadsnelheid. Deze zijn ondermeer:

- De uploadsnelheid voor bepaalde abonnementen verhogen;
- Extra uploadsnelheid als add-on;
- Een nieuw product met een hogere uploadsnelheid.

Meerdere overwegingen spelen in de keuze tussen bovenstaande opties een rol. Zo zal de capaciteit op het netwerk in een aantal gebieden vergroot moeten worden. Daarnaast speelt de inpassing van de gewijzigde productspecificaties binnen het productportfolio een rol.

Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen uitsluitsel gegeven over het beleid en de keuzes die zullen worden gemaakt. Zodra er duidelijkheid is zult u, zoals gebruikelijk met veranderingen in de productspecificatie, via de @Home nieuwsbrief en de @Home Portal op de hoogte worden gebracht.

Wij hopen dat u voldoende bent geinformeerd.
Dat spreek toch wel wat van interessantere ontwikkelingen...

Prima reactie naar mijn mening!

[ Voor 3% gewijzigd door party42 op 08-10-2003 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Laatst online: 13-01 16:44
Dat is zéér netjes, maar is het nu daadwerkelijk verbeterd?

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
mwah
nog niet merkbaar... maargoed. vanavond nog maar ff kijken. de laatste keer dat ik 400 heb gezien was wel een tijdje geleden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
op T@H is the lezen dat de snelheid weer hoger is dan 320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 22:35

Remi

Moo!

Klopt, daar heb ik een topic over gemaakt. Ik merkte dat mijn gemiddelde snelheid weer omhoog was gegaan na de cap van 21 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
De enige reacties die ik op mijn mail krijg(via support@home) zijn dat ik de helpdesk moet bellen.

Ik mail voortaan naar sales@home, antwoord krijgen duurt langer, maar dan is het wel een goed antworod. Ik heb nl per ongelijk een mailjte naar sales@home gestuurd. Erna heb ik dezelfde maar naar support@home gestuurd. Bij sales kreeg ik iig een niet standaard antwoord, en helderde het op omdat ze iig de stroring toe gaven. Bij support moest ik maar die helpmeuk bellen.

De keer daarvoor dat ik iets wilde weten heb ik 10x hetzelfde mailtje gestuurd omdat ik steeds zo'n stom standaard antwood krijg. Ik word echt ziek van hun helpdesk(iig via de mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

party42 schreef op 08 October 2003 @ 12:00:
ik heb inmiddels ook al wat mailverkeerd naar @home gestuurd en zowaar kreeg ik vandaag een reactie die ik nog niet gelezen had...

[...]

Dat spreek toch wel wat van interessantere ontwikkelingen...

Prima reactie naar mijn mening!
Nou, dat eerste stuk is enigszins origineel te noemen, maar het tweede gedeelte is toch echt weer een gepasted standaard typisch @home mailtje :P

Ik vraag me echt af waarom ze daar überhaupt nog een e-mail helpdesk hebben, 49 van de 50 keer krijg je gewoon een standaard mailtje terug waar je niets aan hebt. Hetzelfde geldt voor de (eerstelijns) telefonische helpdesk, die werken ook enkel hun standaardlijstje af.. Bij ieder willekeurig probleem krijg je hetzelfde te horen en wordt het probleem op jezelf afgeschoven..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Batman2k schreef op 08 October 2003 @ 12:27:
op T@H is the lezen dat de snelheid weer hoger is dan 320
hier zit ie weer op ~450 zoals vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Mijn verbinding (in Groningen) is weer lekker zoals ie was ~450! Ze hebben bij @home eens geluisterd naar hun klanten!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yep, de beperking is bij mij ook weer verdwenen, ik haalde idd ook niet hoger dan 300 kB/sec, tegenwoordig (de laatste 3 dagen ofzo) haal ik weer regelmatig 600-700 kB/sec.

Alleen is de ping nu nog relatief hoog, die mag nog wel ff omlaag (is nu zo'n 20-25 ms, eerst was dat altijd 12-15 ms).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
wildhagen schreef op 10 October 2003 @ 09:00:
Yep, de beperking is bij mij ook weer verdwenen, ik haalde idd ook niet hoger dan 300 kB/sec, tegenwoordig (de laatste 3 dagen ofzo) haal ik weer regelmatig 600-700 kB/sec.
die moet je me echt uitleggen.

Ok, we zijn erachter gekomen dat @home niet capped op 2,5mbit maar dan nog blijft de beperking van 3,6 bestaan volgens mij. 3,6 mbit komt meer op max 450 kb per sec.

Hoe kom je dan in vredesnaam op 6 - 700 kb per sec?

of doe ik iets fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 16-07 16:24
party42 schreef op 10 October 2003 @ 10:00:
[...]

Ok, we zijn erachter gekomen dat @home niet capped op 2,5mbit maar dan nog blijft de beperking van 3,6 bestaan volgens mij. 3,6 mbit komt meer op max 450 kb per sec.

Ligt aan je gebied
En ik vermoed dat windows je dan probeerd te foppen ;)
Want ik zie in het veld wel vaker die hoge snelheden wel tot 900 kb of er overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

party42 schreef op 10 October 2003 @ 10:00:
[...]

Die limiet van 3.8 (geen 3.6) is een cap die altijd al op de Com21 modems heeft gezeten. Maar Motorola's zijn nooit gecapped geweest. 3x raden welk modem ik heb ;)

Theoretisch kan ik tot 1.25 MB/sec halen, maar dat heb ik nog nooit gezien. Hoogste wat ik ooit gehaald heb ik zo'n 950 kB/sec (ongeveer) geweest.

Het gemiddelde zal zo rond de 600-650 kB/sec zitten, schat ik (nooit echt bijgehouden). Ik zit zelden lager dan 200 kB/sec (als de andere kant meewerkt uiteraard).

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 10-10-2003 10:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
wildhagen schreef op 10 oktober 2003 @ 10:30:
[...]

[..] op de Com21 modems heeft gezeten. [..]
ok, duidelijk. 3 x raden welke modem ik heb....

ruilen? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Nu iedereen maar demon adsl neemt heb ik net @home genomen. Er was niets anders te krijgen , en ik hoop dat wij wel een goede verbinding hebben. Ik woon in Westerhaar-Vriezeveensewijk... Iemand ervaringen daarmee? Voordeel wel , is als iedereen weggaat kan het alleen maar beter gaan toch? Maar ik ben nu nog vol goede hoop. En erger dan 56k zal het vast niet zijn.....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Hmmz, ik ben een steeds @homer (doh :P) met een Motorola surfboard, en ik heb ook in een keer last van downloads die niet meer boven de 320 K willen komen. Na een mailtje aan @home kreeg ik mail terug met de verwijzing dat t opgelost zou zijn. Helaas dus niet zo ;(

Nu nog maar een maitlje gestuurd met het feit dat ik ongeacht het tijdstip ongeacht de server niet boven de 320 uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik kom tegenwoordig wel aan 450 KB/sec, maar let op .. als ik ga meten over een minuut of 10 dan zie je dat ik nog steeds keihard op 3 Mbit ben gecapped want het zakt dan onherroepelijk naar de 375 KB/sec gemiddeld. Die 3.8 heb ik al meer dan een maand niet meer gezien.

En dat is in het holst van de nacht. Overdag ligt de cap hier op 2,5 Mbit. Nog lager dus. En ze kunnen roepen wat ze willen maar dat er geen cap staat is onzin. Ik meet notabene binnen hun eigen netwerk van hun eigen servers. 2 of 3 hops. En extern (speedtest) geeft me vaak amper 200 KB/sec.

Oh, en mocht het je interesseren: de pop3 is alweer een klein uur down op het moment. :/
Kijk als alleen die cap er was, daar kan ik nog een beetje begrip voor opbrengen, aangezien het netwerk an sich er stabieler door wordt en er meer constante downstream is. Maar die mailserver .. dat is gewoon te triest voor woorden. Dat is de hoofdreden geworden dat ik opstap bij @home.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 11-10-2003 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Laatst online: 13-01 16:44
Nog meer mensen die de mailserver van @home (weer) niet kunnen bereiken? Hoewel, hij is wel bereikbaar, maar blijft uren op 'verbonden' staan en geeft dan maar een time-out...

[ Voor 5% gewijzigd door cdgrit op 11-10-2003 11:04 ]

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
hij's hier nog nooit zo snel geweest....

Ik ga toch maar weer es op zoek naar wat betrouwbare benchmarks. Dat speedtest schiet niet op. Ik geloof ook dat die bestanden veel te klein zijn om goed te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17912

Ik heb de laatste tijd erg vaak dat men router de verbinding kwijt raakt met het modem.

Wel een pluspuntje is dat ik na een paar dagen geen verbinding te hebben gehad en ingestemd had met die monteur en ik zaterdagavond ineens weer verbinding had (met een nieuw ip adres in de 82 range) ik gebeld werd maandag door een 3e lijns over het feit ik wel verbinding had en dus dan de monteur misschien niet meer nodig zou zijn, toen ik er naar vroeg of die 82 reeks tijdelijk zou zijn, vertelde hij mij dat er extra ip adressen aangekocht zijn door @home en men het serverpark heeft uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68886

En de mailserver ligt er weer uit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 68886 schreef op 11 October 2003 @ 13:34:
En de mailserver ligt er weer uit.. :(
Niks nieuws hoor, ligt er al sinds gisteravond uit (laatste succesvolle connect hier was om 20:10, sindsdien alle connects gefailed). Ik hoop dat hij maandag weer werkt, maar ik denk dat dat toch wel erg snel is, het zal wel later van de week worden dat-ie het weer doet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 20:20

job

sjolmers schreef op 10 October 2003 @ 08:43:
Mijn verbinding (in Groningen) is weer lekker zoals ie was ~450! Ze hebben bij @home eens geluisterd naar hun klanten!
ik heb hier (ook groningen) nog steeds dikke problemen.
eerst ging de boel dus langzamer.
nou is het echt dikke prut.

afentoe een max van 5 KB/sec.
soms starten downloads niet.
dan ligt de gateway er weer uit.
loopt tracen vast bij de eerste hop

welke gateway heb jij?
dan stel ik dat even fixt in in plaats van die dhcp meuk.

aah, lekker zit nu te downen met zo'n 5 KB/sec
GoT zit nou in m'n cache dus dat gaat wel redelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 11-10-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94082

Ik heb het ook maar opgezegd, heb nu tweakdsl en ben MEER dan tevreden!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 16:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mailserver van @home gaat nu lekker.. je zendt 'n mailtje één keer, en je krijgt 'm vervolgens 2x binnen |:( (ik had 'm ook aan mezelf gestuurd)

Inmiddels al 3x...

[ Voor 14% gewijzigd door CAP-Team op 11-10-2003 18:48 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CAP-Team schreef op 11 oktober 2003 @ 18:25:
mailserver van @home gaat nu lekker.. je zendt 'n mailtje één keer, en je krijgt 'm vervolgens 2x binnen |:( (ik had 'm ook aan mezelf gestuurd)
Ja, ze melden het nu ook op hun storingspagina:
Inkomend e-mail verkeer traag.

Door een storing in ons netwerk kunt u
zaterdag 11 oktober 2003 problemen ondervinden
met onze internet service.

De storing kan invloed hebben op inkomend
e-mail verkeer.

We vragen hiervoor uw begrip.
Ik snap alleen niet dat het op die pagina staat. Dit is toch geen storing, dit is toch normaal? :? Dan meld je het toch ook niet op de storingspagina? :? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-07 17:11

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik vraag me af hoeveel vaker ik een bepaald mailtje nog mag ontvangen. Ik sta al op 3x, om 17:26, 18:17 en 19:59. Gaat lekker zo.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IceManX schreef op 11 October 2003 @ 20:11:
Ik vraag me af hoeveel vaker ik een bepaald mailtje nog mag ontvangen. Ik sta al op 3x, om 17:26, 18:17 en 19:59. Gaat lekker zo.
Wees gerust, ik heb één mailtje, gisteren verzonden, nu al 19x gehad :P (en ja, dit is serieus, volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker daar...)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-07 17:11

Robtimus

me Robtimus no like you

Ziek man. Laat ze die server eens een keer goed onderhouden, en niet zo halfbakken als ze nu doen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

volgens mij is er geen andere provider die zo veel problemen met de email heeft als @home

lijkt wel alsof de mailserver 20% van de tijd eruit ligt ofzo

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.