Woensdag 2-10 vloog bij ons in de straat (waar 3 man @home hebben (waaronder ikzelf)) er op 2 adressen naast me de verbinding weg. Daar ik de ITer ben in de straat komen ze dus bij mij met hun problemen, ik kijken bij hen, daar ikzelf wel verbinding had, met geen mogelijkheid kreeg de modem (Motorola Surfboard) een verbinding met de @home servers en kreeg de PC een intern IP adres van et modem. Ik voor hen bellen met het 0900 (0,10 eurocent pm) en vragen wat er aan de hand was : "Ik ga even kijken of ik uw modem kan bereiken......nee inderdaad ik kan em niet bereiken, heeft u ook al geprobeerd om de stekker eruit te halen en even te wachten en dan er weer in te doen?" mijn antwoord: "Ja hoor dat is na een modem reboot altijd hetgeen dat ik doe" ..... @home: " Dan kunnen we een monteur inplannen die dan gaat kijken of het modem misschien stuk is" ik: "En wanneer kan ik die monteur morgen ontvangen dan?" @home: "Nee de monteur komt niet eerder dan maandagochtend tussen 8 en 12" ik: "Heb je er wel eens aangedacht dat de mensen 's ochtends naar hun werk zijn?" @home :"Ja sorry maar het duurt 3 werkdagen voor een monteur langskomt en bij u komt het weekend er tussen" ik: "Is er toevallig nu niet een storing in regio Emmen die jullie en de site nog niet eens doorhebben?" @home: "Oh meneer we horen net dat er een storing is in uw regio" ik: "En wanneer is dit opgelost?" @home: "daar kunnen we helaas geen medelingen overdoen meneer" ik: "Dan wens ik u een fijne avond toe en hang ik op, geef me het referentie nummer nog maar even" @home: "Uw referentienummer is ......."
Donderdagmiddag 15:20 vliegt bij mezelf de verbinding er uit en hou ik op modem alleen power op groen en de 2e op groen knipperend, ik modem resetten, niets..... ik weer bellen met 0900.
@home: "Goedemiddag, waarmee kunnen we u helpen?" ik: "gisteren belde ik dat mijn buren een storing hadden en nu ben ik de verbinding kwijt, kan je even kijken of er een storing is op mijn nummer?" @home: "Inderdaad meneer, er is momenteel een storing in uw gebied" ik: "en hebben jullie al een workaround geregelt?" @home: "onze monteurs zijn er mee bezig meneer om de storing te verhelpen" ik:"OK dan verneem ik over maximaal 2 uur wel weer dat de storing weg is, want ik ben de verbinding nodig voor mijn werk" @home: "we hopen het snel op te lossen meneer, dat is het enige wat ik kan zeggen" ik: "OK dan wens ik jullie een fijne dag"
Vrijdagmiddag
@home: "goedemiddag, waarmee ..... " ik: "ik heb al menige malen gebeld en zou graag willen weten of die storing nu eindelijk na 3 dagen eens is opgelost, aangezien jullie geen workaround aanbieden terwijl wij als klant wel een serviceovereenkomst hebben dmv ons kontrakt" @home: "De storing is opgelost meneer, dit kreeg ik net te horen" ik: "En waarom doet mijn modem het dan nog niet? ik zie alleen de powerknop op groen en de 2e groenknipperend" @home: "Ik ga even bekijken of ik iets kan waarnemen" ik: "ja doe maar even" @home: "inderdaad kan ik uw modem niet bereiken meneer, wat ik kan doen is hem opnieuw in het netwerk aanmelden, maar dan moet u even 45minuten uw stekker eruit halen van de modem, dan erin en even 15 minuten wachten voor het onlinekomen van de modem op het netwerk" ik: "is foed dit doe ik, als ik over 1,5 uur geen verbinding heb bel ik terug, dus geef mij maar even een referentienummer van dit gesprek" @home: "uw referentie nummer is ...... , als hij het nog niet doet, moeten we een monteur langssturen" ik: "ja die verhalen ken ik en werkt et niet dan komt er pas op woensdag of donderdag een monteur, nee bedankt"
vrijdag tegen 17:10
Ik: "ik bel even voor referentie nummer ..... want ik heb nog steeds geen verbinding, met het netwerk en ik begin er een beetje flauw van te worden , al helemaal als ik 23 minuten a 0,10 eurocent moet wachten op jullie, wie gaat dat betalen?" @home: "Sorry meneer, het was druk, maar ik kan een monteur langssturen die dan het signaal in de straat opmeet en als daar niets is te vinden komt hij bij u aan huis" ik: "Ja plan die monteur maar in en ik wil em in de straat zien bij het meetstation om 8 uur precies en indien hij niets vindt maximaal om 9 uur bij mij aan huis, want ik moet hiervoor wel vrije uren opnemen dankzij het slechte netwerk van jullie" @home: "waar kan de monteur u bereiken?" ik: "mijn nummer is : ........"
Zaterdagmiddag 17:20 ik even kijken in mijn meterkast bij de modems van ADSL en @home en waarempel mijn @home modem snort weer met alle lichtjes, ik dus boos en blij. Ik mijn router rebooten voor een IP nummer en dan zie ik ineens dat dit geen 217 nummer meer is maar een 81.x.x.x nummer ..... nu breekt me klomp.....
Sinds wanneer zijn ze afgestapt van de 217 nummers?????? was het daarom een storing voor mij en mijn buren??
En het wachten loopt ook de spui gaten uit hoor, 1e keer 5 minuten, 2e keer 3 minuten, 3e keer 8 minuten en de laatste keer 23minuten (2,30 euro grrrr)