[Mensen met SurfSnelADSL] Problemen

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

:( :( :(
Van ftp.surfnet.nl haal ik: 310 kb/s max
Van ftp.inter.nl.net: 85 kb/s max
:( :( :(

Het word echt tijd dat ze er wat aan gaan doen daar :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
De helpdesk valt inderdaad erg tegen. De eerste week had ik een ZEER slechte verbinding (64/12kb/sec ofzo) en heb ik regelmatig gebeld, moest ik 300 testen uitvoeren, screenshots maken, modem resetten en zou het aan ons interne netwerk liggen. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die er achter kwam dat onze BBNet verbinding verkeerd ingesteld was, op 'de laagste snelheid ipv de hoogste'.

De volgende dag ("nee meneer het is nu bijna vijf uur, daar kunnen we morgen pas aan beginnen") kon ik eindelijk van m'n 8mbit gebruikmaken.
---------
Volgens mij had je toen mij aan de lijn.. Ik herinner me dit verhaal namelijk wel.
Anyway.. helaas sluit de bbned desk om 5 uur . Dat wij open zijn tot 9 uur wil natuurlijk niet zeggen dat andere bedrijven zo gek zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cybarite:
Op welke tijden haal je die snelheden?
is het beter smorgens vroeg?
wel vreemd dat onze servers lagere snelheden opleveren als de surfnet servers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was op zondagmiddag.

Nu: ftp.surfnet.nl : ~145 kb/s
ftp.inter.nl.net : ~113 kb/s

InterNLnet logginaam is gelijk aan mijn nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
ik haal sinds een paar dagen weer fijne snelheden. Hele dag door ~700kb/s vanaf willekeurige .nl servers. In vrijdag is bij ons een storing in de centrale geweest, misschien dat dit er iets mee te maken heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16278

Elke keer als ik mijn copperjet 810 reset dan veranderd ie mijn password van grote naar kleine letters en andersom... :?

Als mijn password zeg maar: a!BB=c is dan veranderd ie em na de reset automatisch naar A!bb=C waardoor ik dus geen internet meer heb. Kzie nerges iets van instellingen daarvoor op mn 810..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaag probleem...

Hoe weet je dat dan als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan je op de webbased router van de 810 zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Armin:
Waarom zou je je copperjet resetten als die het doet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar in die webinterface zie jij als het goed is jouw wachtwoord toch niet plaintext ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tx Bit Rate 512000
Rx Bit Rate 8064000

ftp.surfnet.nl : ~140 kb/s
ftp.inter.nl.net : ~100 kb/s met hoogte- en dieptepunten van 80 kb/s tot 125 kb/s
:(

Word er nog wat aan gedaan ? Hij synct prima zoals je ziet, jullie moeten eens dat netwerk van jullie onder handen nemen :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik ben erg tevreden de laatste tijd: :)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jan 1 2004 om 15:20:21 UTC+0100)

Download : 784.1 KByte/sec
Upload : 40.1 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op 31 december 2003 @ 09:46:
Armin:
Waarom zou je je copperjet resetten als die het doet? :)
Omdat je verbinding er af en toe wel es mee kapt.. Dan timed ie gewoon out of wat dan ook. Dan doe ik em via IE gewoon ff reseten.

Maar khad al telefoontje gehad van Inter NL net, die gast aan de foon had er nog nooit van gehoord. En zei dat ik et beste maar naar Allied Data kon mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385 schreef op 31 december 2003 @ 18:02:
Ja maar in die webinterface zie jij als het goed is jouw wachtwoord toch niet plaintext ?
Jawel hoor... Zie screenshot, kheb wel stukkie van password weggelaten offcourse :)

http://www.freestyle-design.nl/erwin/810.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Vandaag wordt hoogstwaarschijnlijk mijn oude KPN/Planet ADSL verbinding afgesloten. Ik wacht met smart op het doe-het-zelf pakket van SurfSnelADSL, het zou officieel voor de 28e december thuis geleverd worden, maar met de feestdagen vind ik het niet zo vreemd dat dit nog niet gebeurd is. Wel jammer, want dalijk zit ik zonder internet hier en krijg ik (en mijn huisgenoten) afkickverschijnselen... :)

Ik wacht overigens ook nog op 16 IP adressen ipv. de standaard 8. Ik heb de 24e december het aanvraagformulier gefaxt (in de hoop dat dit de boel zou bespoedigen) en duidelijk aangegeven dat ik bij het aanvragen al om 16 IP's had gevraagd en ik dus niet wens te betalen voor de upgrade... :) Volgens de telefonische helpdesk was dat ok...

Iemand enig idee hoelang het duurt voordat je IP adressen toegewezen krijgt?
Stel dat ik vandaag of morgen de router thuiskrijg, misschien moet ik dan nog dagen wachten totdat ik een brief krijg met de juiste IP reeks... :(

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan kun je de router op DHCP aan de WAN zijde aanzetten, en dan haalt ie de aan jou toegewezen ip-range zo op :).

Maar wanneer word er wat gedaan aan mijn probleem ? Zie vorige post. Centrale Kaatsheuvel.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 02-01-2004 15:17 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn ip-reeks stond op het document waarop ook je gebruikersnaam en wachtwoord staat vermeld. Heb je die al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja die brief met je login gegevens en ip's moet je eerst binnenkrijgen dacht ik zo. Dat duurt ook 2 of 3 weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96726

denan schreef op 30 december 2003 @ 15:27:
De helpdesk valt inderdaad erg tegen. De eerste week had ik een ZEER slechte verbinding (64/12kb/sec ofzo) en heb ik regelmatig gebeld, moest ik 300 testen uitvoeren, screenshots maken, modem resetten en zou het aan ons interne netwerk liggen. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die er achter kwam dat onze BBNet verbinding verkeerd ingesteld was, op 'de laagste snelheid ipv de hoogste'.
(...)
Hmmz, Denan, kan het dat hierin meer problemen zitten, dus in het aanmaken van profielen door BBNED? Mjin verbinding werkte ook eerst helemaal niet, toen moest ik ellenlang met de helpdesk bellen en alles 10x checken ("Ja meneer, ja, dat staat er echt, ja, het staat echt goed ingesteld meneer..." en uiteindelijk bleek dat BBNED het vernaggelt had. Nu heb ik nog steeds vage dingen, bijv. mijn modem synched eerst op 8mbit maar verlaagt later naar 7,6 mbit. Na resetten weer 8mbit etc...

In ieder geval een tip voor de helpdesk dat kennelijk zo af en toe wat mis gaat met het aanmaken van de profielen.

Kun jij ons verder misschien wat vertellen over de snelheidsproblematiek, is men er nog mee bezig, wat gebeurt er dan...?

Ondanks herhaaldelijk klagen daarover blijft de informatieverstrekking ...euh... ik wilde 'gebrekkig typen, maar bij nader inzien: AFWEZIG. Ik krijg zelfs geen antwoord op mails... begrijp me goed, ik wil niemand afzeiken en vooral Denan niet, daaraan hebben we hier veel te danken _/-\o_ maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...euh, dat laatste (dwz. dat de snelheid auto werd aangepast)was een beetje dom natuurlijk, Rx Auto Bin Adjust stond aan en nu uit dus dit, dus dat zal niet meer gebeuren.

Heeft er wel iemand een idee of het slimmer is die optie toch aan te hebben of niet? Google levert niets op...

----------

8) 8) _/-\o_ _/-\o_ :Y) :Y) :7 :7 :9~ :9~ :9~

Sorry, dat moest er even uit, gezien DIT: (dit is nadat ik het bovenstaande had uitgezet, save config, restart...)

Afbeeldingslocatie: http://www.sweiland.nl/temp/snelheid.jpg

(links staat 871,8)

Dat is dus de ALLEReerste keer dat DAT kan met mijn verbinding. Ik ben doodsbang dat het ook meteen de laatste was, maar ik kniel en bid vurig })

(dus mijn tip, zet het UIT!!!!)

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 03-01-2004 11:13 . Reden: GROOT NIEUWS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 11:10
Waar vind je dat ergens? En in welk modem?

Maar zo erg is het toch niet als je modem zelf beslist om 7616kbit te doen? Daar zal deze (waarschijnlijk ivm stabiliteit) wel een reden voor hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh sorry, dat is wel handige info ja ;) Dit is in de Copperjet 810v4, onder de advanced attributes van de dsl port.

Tja, dat vroeg ik me dus ook af, als de modem dat 'beslist', is het dan niet een goed idee? Maar tot nu toe houd ik het op 'nee', gezien de resultaten...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 03-01-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Stond bij mij uit, zal het eens aanzetten :P kijken what er verandert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaag, wie weet zit daar wel een deel vd problemen in...

Bijv. dat de modem onbedoeld alles gaat vertragen door een soort deadlock, terwijl ie continu die snelheid aan gaat passen...

Dus hij gaat iedere keer testen wat de signaalsterkte is etc en dat vertraagt dus alleen maar.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 03-01-2004 20:35 . Reden: fucking typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou allemaal kunnen... ik kan in ieder geval zeggen dat ik het nut van de functie voor mijn situatie niet kan snappen; nu de modem noodgedwongen ;) op de hoogste snelheid blijft treden er desondanks geen fouten in verzenden of ontvangen op, zoals te controleren in de tabellen bij de verbinding. Dus waarom snelheid naar beneden bijstellen??? Je ne snappe pas. Ik laat het lekker zo, de verbinding is sneller dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Anoniem: 96726 schreef op 03 januari 2004 @ 21:10:
Zou allemaal kunnen... ik kan in ieder geval zeggen dat ik het nut van de functie voor mijn situatie niet kan snappen; nu de modem noodgedwongen ;) op de hoogste snelheid blijft treden er desondanks geen fouten in verzenden of ontvangen op, zoals te controleren in de tabellen bij de verbinding. Dus waarom snelheid naar beneden bijstellen??? Je ne snappe pas. Ik laat het lekker zo, de verbinding is sneller dan ooit.
Misschien heb je wel veel meer last van packetloss dan wanneer je modem zelf de ideale sync kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm mijn verbinding naar ftp.surfnet.nl werd : ~320 kb/s en naar ftp.inter.nl.net ~220 kb/s....

Al iets beter dus maar dat kan ook door minder drukte komen oid....

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 04-01-2004 18:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ro-maniak2

Kzie 977kb/s staan, das nogal veel. Hoever woon je van je centrale ?

Kwoon op 75meter en kan haal maar rond de 830 kb/s op elk moment.
Kweet dat et ook aan de kwaliteit van het koper kan liggen maar goed.

Of heb je iets aan je modem instellingen gedaan ?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16278 op 04-01-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 16278 schreef op 04 januari 2004 @ 21:17:
[...]

ro-maniak2

Kzie 977kb/s staan, das nogal veel. Hoever woon je van je centrale ?

Kwoon op 75meter en kan haal maar rond de 830 kb/s op elk moment.
Kweet dat et ook aan de kwaliteit van het koper kan liggen maar goed.

Of heb je iets aan je modem instellingen gedaan ?
Is gewoon bij beide de maximale snelheid, somige tooltjes geven het iets wat te rooskleurig weer. Die meten alles wat over je netwerkkaart gaat. Dus ook alle overhead. Je download proggie verteld je alleen hoesnel de data gaat welke jij wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Ik vandaag bellen met InterNLnet, want ik heb nog geen router ontvangen (zou de 28e uiterlijk arriveren) en ik wou weten of mijn aanvraag voor extra IP adressen al geregeld was.

Het zit namelijk zo, Ik heb op het aanvraagformulier duidelijk aangevinkt dat ik (vanwege vele huisbewoners) 16 IP adressen wil (gratis). In de opleverbrief staat dat ik er 8 heb gekregen... Ik bellen; na een lang verhaal moet ik een aanvraagformulier opsturen voor extra IP adressen. Als ik het wil faxen, wordt het extra snel behandeld. Dus ik doe dat... (3,- op het postkantoor)

Ik maak dus extra kosten en moet moeite doen, vanwege hun fout.

Als ik vandaag bel blijkt dat de fax nog onbehandeld daar ligt... Er wordt nu zsm. aan gewerkt, maar dat zal het eind van de week worden... Zucht, stuur ik daar een fax voor. (op de 24e december)

Dus ook nog geen router ontvangen. "ja meneer, dat komt vanwege de IP aanvraag". Dus ik merk terecht op dat hij die fax net heeft gevonden en nog door niemand is behandeld. "Oh ja..." [stilte].
Wordt vandaag verstuurd, dus waarschijnlijk morgen in huis.
En in de tussentijd dien ik maar ff NAT te gebruiken.

Maar ik word wel al vanaf de 23e gefactureerd en nu, twee weken later, heb ik nog niks kunnen doen! :(

Als ik daarover wil klagen moet ik een schriftelijk brief sturen...
[Zucht]

Ik word hier niet vrolijk van...

[ Voor 4% gewijzigd door estorino op 05-01-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmmm. Het enige dat ik in de modem heb veranderd is zoals hieronder beschreven. Dat heeft wel merkbaar geholpen. Verder woon ik ca. een km. van de centrale af. Packetloss? Lijkt erop van niet; in de statistieken in de modem zie ik geen mislukte paketten en verder ook nergens...

Ik denk inderdaad wel dat de snelheid die LeechGet meet wat heel optimistisch is, maar mijn metingen vanaf ftp.SurfNet.nl en speedtest zijn ook vooruitgegaan! Suc6 allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90172

Mijn verbinding is ook weer :'( ... in ieder geval niet zoals het hoort... max 200Kb op internl en surfnet ftp's..

wat ik overigens ook niet snap is, dat het hier
http://www.surfnet.nl/die...urf.net.3-1&bw=1000000000
Mij lijkt 't alsof de verbinding hardstikke aan z'n max zit...
Ik probeerde laatst een medewerker hiernaar te verwijzen, maar zij konden de pagina niet zien.. helaas. 'T lijkt me wel verhelderend voor ze, of niet ?

Ik heb wel eens gewoon getest met die pagina ernaast.. is die grafiek op z'n top, dan haal ik gewoon niet meer dan 200... zakt die grafiek, dan heb ik weer wat meer snelheid.
Misschien moeten ze toch es aan uitbreiding gaan denken.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 90172 op 05-01-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, ik heb nog steeds geen antwoord van bijv. Denan over hoe ie mijn probleem aan gaat pakken.

M'n modem synct prima, dat netwerk is gewoon overbelast. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 06-01-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 11:38
Ik heb hier in Tilburg eigenlijk totaal geen problemen. Af en toe ligt 't eruit, maar da's niets nieuws onder de zon. Ik haal wel constant 950kb/s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 09:27

IvoB

Prutst er rustig op los

[quote]Anoniem: 90172 schreef op 05 januari 2004 @ 19:27:

Ik probeerde laatst een medewerker hiernaar te verwijzen, maar zij konden de pagina niet zien.. helaas. 'T lijkt me wel verhelderend voor ze, of niet ?

[quote]

Deze is alleen te zien vanuit het netwerk van Surfnet. Zo bedroevend als de meeste van jullie de snelheid vinden, heb ik er eigenlijk niet zo veel last van. 700kb/s is gewoon te halen, en storingen zijn er nog niet geweest. Verder is het ontbreken van een datalimiet natuurlijk ook een groot pluspunt.
Kortom, ben best tevreden over surfsnel, alleen is de prijs van 70 eurie nog te hoog. Pas na de upgrade (upstream) in februari gaat deze eindelijk naar beneden, omdat BBned dan pas het tarief verlaagt aan de ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jainoxi:
Hmm, ik zit in Kaatsheuvel, ligt ten noorden van Tilburg...

Ik heb iig problemen, en of ze zijn te verklaren kan me ff niet bommen :(...

@IvoB:
Ja dat haal jíj misschien, ik haal 300 kb/s max !

En eerder heb ik wel een dagje jouw snelheden gehaald.

M'n modem synct prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Voordat iedereen weer klaagt op InterNL:

07-01-04 Groot onderhoud apparatuur BBNed

BBNed zal woensdag 7 januari tussen 0:00 en 6:00 uur de software van
de ATM switches in hun netwerk verder upgraden.

Gedurende dit onderhoud zullen alle DSL-verbindingen (door het hele
land) enkele malen onderbroken worden. De onderbrekingen zullen niet
langer dan een paar minuten duren.

De DSL-verbindingen zouden vanzelf weer op moeten komen, in enkele
gevallen kan het noodzakelijk zijn om het DSL modem uit en aan te
zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
^^

Oops, dat verklaart dus waarom mijn verbinding er een half uurtje geleden uit lag. B)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
hmmm waar ik eerst nog goeie snelheden haalde zit ik nu op 350kb/s, fijn zulke werkzaamheden :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89378

zijn er al mensen die ipv6 gebruiken via surfsneladsl ? .. ik vroeg me af of het mogelijk was ivm de combinatie surfnet/internlnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
Siliakus schreef op 07 januari 2004 @ 09:45:
hmmm waar ik eerst nog goeie snelheden haalde zit ik nu op 350kb/s, fijn zulke werkzaamheden :<
Bij mij is het nu weer omgekeerd :) waar ik eerst 350 haalde, haal ik nu weer 830 :>

Edit1: Te vroeg gejuicht :( 480 nu...)
Edit2: 350 nu weer... same old CRAP verbinding

[ Voor 17% gewijzigd door stfn345 op 07-01-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Bij mij is er gelukkig niets veranderd:

(Overgenomen op Wed Jan 7 2004 om 11:29:40 UTC+0100)

Download : 775.1 KByte/sec
Upload : 50.8 KByte/sec
Connection : 974.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Whoot! * estorino is blij, mijn router is gister gearriveerd en het werkt!

Ok, ik heb lang op mn doe het zelf pakket moeten wachten en ik heb nog niet alle IP adressen die ik gevraagd heb (aanvraag is inmiddels wel goedgekeurd), maar de eerste test lijkt mij wel ok!

RETR 10mb.bin
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes)
Received 10485760 bytes in 15.4 secs, (663.51 KBps), transfer succeeded
226 Transfer complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er al mensen die ipv6 gebruiken via surfsneladsl ? .. ik vroeg me af of het mogelijk was ivm de combinatie surfnet/internlnet
Ja dat kan prima met een ipv6 tunnel van SurfNET :).

Het lijkt er op dat de mensen die eerst beperkt werden door die apparatuur er nu weer vol tegenaan kunnen, waardoor het netwerk zwaarder word belast wat tot gevolg heeft dat de andere gebruikers nu worden vertraagd :D !!

Nu heeft tenminste iedereen mijn snelheidsprobleem >:) InterNLnet kan er niet meer onderuit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Siliakus schreef op 07 januari 2004 @ 09:45:
Mwhaj!!! Bij mij is het er ook niet beter op geworden, eerder slechter!!! :( Maar vanavond enzo even afwachten, maar nu is het nog niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwhaj!!!
De kreet van het jaar ;).

Nou Denan, wat heb je er op te zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb nu al bijna 3 week weer een slechte verbinding :(

(Overgenomen op Wed Jan 7 2004 om 17:48:41 UTC+0100)

Download : 260.4 KByte/sec
Upload : 51.0 KByte/sec
Connection : 759.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms

en

Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 10.00 MB in 39.50 (260.79 KBps)
(ftp.inter.nl.net).
Nog 4 maandjes en dan heb ik het 1 jaar, gelijk maar ff opzeggen als de snelheid niet meer op het oude niveau komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385 schreef op 07 januari 2004 @ 15:48:
[...]

De kreet van het jaar ;).

Nou Denan, wat heb je er op te zeggen ?
:7 thankx... _/-\o_

Maar zo voelde ik het echt! :'( 8)7 ;( :(

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 07-01-2004 22:23 . Reden: Diepere gedachten, verdrongen herinneringen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14727

Transferred 1 file totaling 50.000.000 bytes in 10:37 (76,92 KBps)

Ik ga morgen mijn automagische incasso stopzetten.
Raad aan dat meer mensen dat gaan doen.

From legiathien@evitafans.com Wed Jan 7 22:08:17 2004
Return-Path: <legiathien@evitafans.com>
Received: from grootstal.nijmegen.internl.net by hees.nijmegen.internl.net
via grootstal.nijmegen.internl.net [217.149.192.7] with ESMTP
id i07L8HGM015660 (8.12.10/2.11); Wed, 7 Jan 2004 22:08:17 +0100 (MET)
Received: from 217.149.192.7 by grootstal.nijmegen.internl.net
via [61.173.42.96] with SMTP
id i07L87rA014382 (8.12.10/2.04); Wed, 7 Jan 2004 22:08:12 +0100 (MET)
X-RelayHost: 61.173.42.96
Received: from [205.104.151.69] by 217.149.192.7 with ESMTP id 83299044; Wed, 07 Jan 2004 17:14:01 -0400
Message-ID: <imj-t974$s940d8vgi$$7u1m$--m6-l@dvhr.c9k5j>
From: "Maureen Melvin" <legiathien@evitafans.com>
Reply-To: "Maureen Melvin" <legiathien@evitafans.com>
To: barcode@solair1.inter.nl.net
Subject: Spamwaarschuwing: You can qualify for a free cash grant hdfs
Date: Wed, 07 Jan 04 17:14:01 GMT
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200

Nog even dit ik krijg sinds een week of 2, 20 a 30 mailtjes per dag met de bekende penis enlargements enzo :p.
Maar kijk eens naar dit mail adres To: barcode@solair1.inter.nl.net dat is niet het mijne. er zijn hier ook andere combinaties van te verzinnen To: ****@solair1.inter.nl.net Hebben hier meerdere surfsnellers last van?

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 07-01-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, dat heb ik al eens meer voorgesteld he... Maar toen wilde nog niemand! En op dit moment is het bij mij niet zo slecht meer... Wat wel opmerkelijkwas: toen ik hiermee ging dreigen kreeg ik ineens wel antwoord op mails...
Geachte heer Sigtenhorst,

Na overleg met onze directie is besloten niet over te gaan tot creditering
van uw abonnementsgeld. De huidige snelheid ligt binnen de afgesproken
kwaliteitsparameters (zie alg. voorwaarden).
Wanneer u overgaat tot stoneren van het abonnementsgeld, kan het zo zijn dat
uw verbinding wordt geblokkeerd.
Vriendelijke groet,

Maud Vervoort
interNlnet BV
:( |:( :'( :r

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 07-01-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

ben ik nou de enige die NIET klaagt? 500kb/s of meer is voor mij altijd haalbaar. Misschien zit ik wel op een andere NRP? IP 145.99.201.x met gateway 62.177.143.217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1xx kb/s ligt toch niet binnen de officiele minimale snelheidseisen ??

Dan zou ik op zich kunnen klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, strict genomen lijkt het van wel... namelijk 2mbit (gegarandeerde ondergrens) / 25 (overboekingsratio!) = 80kbit echt hard gegarandeerd.

Los daarvan lijkt mij dat, gezien het feit dat overeenkomsten door redelijkheid en billijkheid worden geregeerd, je je toch op meer kunt beroepen; je betaalt geen €70,- voor 80 kbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IvoB schreef op 08 januari 2004 @ 01:44:
ben ik nou de enige die NIET klaagt? 500kb/s of meer is voor mij altijd haalbaar. Misschien zit ik wel op een andere NRP? IP 145.99.201.x met gateway 62.177.143.217
Ik heb ook niet te klagen, ik heb elke tijdstip van de dag 850 kb/s met 105kb/s upload. Mijn IP range zit ook op 145.99.223.x.

Gister avond was het heel even vaag, ping 100 en lagere download. Maar een restart van de router maakte dat weer goed naar ping 20 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16278 op 08-01-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit in de 145.99.198.xxx range.

Zo-even lag de verbinding er gewoon helemaal uit :(...

@ro-maniak2:

Die overboeking is echt de continuiteitsgarantie dus continu 80 kbit.

2 mbit is de gegarandeerde 'gemiddelde' snelheid, en dat haal ik volgens mij niet eens.

Daarnaast: anderen kunnen het wel halen, en mijn modem synct op 8 mbit.

Trouwens: die overboeking en andere garanties zijn denk ik van toepassing op de sync snelheid, dus als ik 8 mbit sync, dan moet ik toch redelijkerwijs minstens 2 mbit kunnen halen :? ?

Dan ligt het gewoon aan hun netwerk, niet aan omstandigheden door overmacht (drukke DSLAM, verre afstand, etc).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 08-01-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Anoniem: 73385 schreef op 08 januari 2004 @ 14:14:

Zo-even lag de verbinding er gewoon helemaal uit :(...
Hier met 145.99.200.xxx had ik er ook last van. Dat gebeurt trouwens wel vaker de laatste tijd... Jammer, want qua snelheid heb ik niks te klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Duck op 08-01-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14727

07-01-04 Groot onderhoud apparatuur BBNed

Sindsdien is het hier dus echt nog nooit zo slecht geweest.
Ik zit hier GVD met 80 k te kutten (sorry voor groffe taal).
Hebben meerdere mensen na deze update slechte snelheden?

(Overgenomen op Thu Jan 8 2004 om 15:03:22 UTC+0100)

Download : 87.6 KByte/sec
Upload : 30.3 KByte/sec

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 14727 op 08-01-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cybarite: ja, ik ben het natuurlijk met je eens ;) maar of zij dat ook zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat als ik daar over bel dat InterNLnet echt niet zo moeilijk gaat doen hoor..

Dééénaaaannn O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...want jou vinden ze wel aardig? Ikke niet snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 73385 schreef op 08 januari 2004 @ 14:14:
Ik zit in exact dezelfde range als jij! :D :)

Mijn snelheden:

(Overgenomen op Fri Jan 9 2004 om 13:54:15 UTC+0100)

Download : 739.1 KByte/sec
Upload : 50.6 KByte/sec
Connection : 974.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms

Dit is sinds de laatste grote aanpassing in Oktober over het algemeen vrij stabiel gebleken, zelfs tijdens spitsuur zakt het niet ver onderuit (rond de 500 a 600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ro-maniak2:
Daar hoeven ze je toch niet aardig voor te vinden ? InterNLnet heeft heus wel énige vorm van service hoor.

@CJ:

Waar woon je dan ongeveer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 73385 schreef op 09 januari 2004 @ 17:15:
@CJ:

Waar woon je dan ongeveer ?
Groningen, aan de rand van het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha nou ik zit in Noord-Brabant :+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich is de verbinding niet slecht momenteel, maar top zou ik 't niet durfen noemen
Ik heb de afgelopen 3 dagen gelogged, en over het algemeen zit de verbinding dan op 550+ met een enkele drop naar -200 ( testmethode op linux, wget --delete-after ftp://ftp.surfnet.nl/surfnet/10mb.bin )
Hoewel surfstats momenteel aangeeft dat er ruimte zat is, gaat ik momenteel toch ook weer niet voluit, om precies te zijn, 't fluctueert als de nete... wazig :?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 90172 op 10-01-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het verradelijke, surfstats lijkt aan te geven dat er op zich genoeg ruimte is; echter de apparatuur van InterNLnet vertoont kuren waardoor er een soort "glazen plafond" is in de bandbreedte van hun apparatuur.

Als het dus superrustig is of je geluk hebt kun je dus weer wél goede snelheden halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hrm, zit weer eens op een brakke 350kB/s met m'n 8mbit abo, en dat om 13.00, ik begin me toch echt af te vragen waar ze bij internl.net mee bezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Laatst online: 15-05 10:38

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Jep... bij mij ook weer rond de 300 kb/s |:(

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
idem hier, gister hele avond max en nu dit weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

ftp.surfnet.nl schommelt bij mij tussen de 500 en 650 KB/s op dit moment.

Ook de 145.99.198.x range trouwens.
Rond 1 uur 's nachts zit ik makkelijk boven de 800 KB/s :{

Ik dacht dat die garantie van tussen de 2 en 8 Mbit temaken had met de afstand tot de centrale. De snelheid zou niet gegarandeerd kunnen worden omdat deze afhankelijk is van de staat van de telefoonlijn en de lengte ervan. Ik kan me niet voorstellen dat mijn telefoonlijn overdag meer ruis veroorzaakt of iets dergelijks.

Ik neem aan dat die garantie van tussen de 2 a 8 Mbit voor hen geen vrijbrief is om de snelheid van klanten daartussen te laten schommelen zodat ze zelf minder capaciteit hoeven te leveren? :(

[ Voor 62% gewijzigd door Nibbles op 11-01-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hier ook een dipje op dit moment met de download. :/

(Overgenomen op Sun Jan 11 2004 om 13:45:16 UTC+0100)

Download : 406.8 KByte/sec
Upload : 50.5 KByte/sec
Connection : 960.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat die garantie van tussen de 2 en 8 Mbit temaken had met de afstand tot de centrale. De snelheid zou niet gegarandeerd kunnen worden omdat deze afhankelijk is van de staat van de telefoonlijn en de lengte ervan. Ik kan me niet voorstellen dat mijn telefoonlijn overdag meer ruis veroorzaakt of iets dergelijks.
Juist, zoiets stel ik in een eerdere post ook.

Als BBNed zegt dat alle upgrades etc voorbij zijn en ik heb nog steeds problemen ga ik ze echt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Ik was ook van plan dat af te wachten. Volgens bbned zou het rond februari 2004 afgerond moeten zijn:
Geachte ADSL gebruiker,

bbned heeft een landelijk DSL netwerk gebouwd dat door uw Internet Service Provider (ISP) wordt gebruikt om u toegang te bieden tot het internet. bbned streeft ernaar om hoogwaardige DSL diensten te bieden waarmee uw ISP zich op basis van kwaliteit kan onderscheiden in de markt. Uit diverse snelheidstesten en betrouwbaarheidsmetingen komt het DSL netwerk van bbned steevast als beste naar voren.

Enige maanden geleden zijn verschillende aanbieders van DSL Internet met nieuwe aanbiedingen gekomen. Dat deze aanbiedingen niet altijd kwalitatief goed zijn, blijkt uit de aandacht die de Consumentenbond aan de problemen met die aanbiedingen heeft gegeven. In reactie op deze aanbiedingen heeft bbned ervoor gekozen geen concessie aan haar kwaliteit te doen en in plaats daarvan de bandbreedte van de DSL aansluitingen op haar netwerk te verhogen. Destijds was het de intentie van bbned om alle aansluitingen die voor een bandbreedte upgrade in aanmerking kwamen in 2003 aan te passen.

Door verschillende oorzaken is het niet gelukt uw aansluiting voor 31 december a.s. te migreren naar een hogere snelheid. Als we dit alsnog zouden doen, is de kans op storingen of tijdelijk minder bandbreedte zeer groot. Dat willen wij te allen tijde voorkomen. Daarom is in overleg met uw ISP beslist om de migratie uit te stellen totdat bbned er zeker van is dat de migratie naar een hogere snelheid zonder kwaliteitsverlies kan worden uitgevoerd. De verwachting is dat de capaciteit van uw verbinding in februari 2004 wordt aangepast.

Voor de goede orde vermelden we hierbij dat de vertraging niet te wijten is aan uw ISP, maar moet worden toegeschreven aan tijdelijke capaciteitsproblemen aan de zijde van bbned. Wij willen u hiervoor onze oprechte excuses aanbieden. Wij zullen er alles aan doen om onze naam als kwaliteitsaanbieder in de toekomst te blijven waarmaken en zorgen ervoor dat de geplande migratie van uw DSL aansluiting op zo kort mogelijke termijn en zonder problemen zal plaatsvinden. Via uw ISP ontvang u hierover nader bericht. Ook uw eventuele vragen zullen door uw ISP worden beantwoordt.

Met vriendelijke groet,

bbned NV
Arthur van den Ende
Commercieel Directeur
InterNLnet kun je dus eigenlijk niets verwijten van de snelheidsproblemen. Wat ik ze wel verwijt is dat we zeer slechte (of geen) feedback krijgen over deze zaken. Ik kan mijn verbinding gewoon gebruiken al dan niet op max speed. Ik ben alleen wat teleurgesteld over de snelheden aangezien je voor meer betaalt. Hopelijk waren die landelijke werkzaamheden niet de enige, aangezien ze niet echt geholpen hebben. Ik denk dat we zodra bbned verklaart alles voltooid te hebben en we nog steeds met slechte verbindingen zitten een gezamelijke actie moeten opzetten. Ik heb in ieder geval geen zin om constant mailtjes te sturen en op te bellen over het probleem terwijl bekend is dat bbned nog bezig is.

Ik ben niet echt actief geweest in het topic omdat ik met zo'n 300-500 KB/s niet echt te klagen had, maar hoop dat het toch echt een keer afgelopen is met die knelpunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, je word misschien gewoon aan het lijntje gehouden.

Allicht heeft BBNed upgrade problemen. Maar waarom hebben alleen InterNLnet gebruikers daar last van, nota bene in de download ?

Die word door die upgrades toch niet aangetast ?

En vanaf wanneer is die brief verstuurd (heb er geen gehad overigens) ?
Dit is gewoon een algemeen verhaal van tijden geleden, gaat niet echt op voor InterNLnet.

Maar á la, ik wacht to na die upgrades met serieus klagen zoals gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Anoniem: 73385 schreef op 11 januari 2004 @ 21:08:
Haha, je word misschien gewoon aan het lijntje gehouden.

Allicht heeft BBNed upgrade problemen. Maar waarom hebben alleen InterNLnet gebruikers daar last van, nota bene in de download ?
Ik dacht dat bijvoorbeeld Demon klanten ook problemen hadden? In een of ander Demon topic kwam namelijk naar voren dat de bbned routers het hardware matig niet meer aankunnen waardoor ze niet de volledige (1Gbit) capaciteit die ze hebben kunnen benutten. Als het voor demon al is opgelost dan worden we inderdaad aan het lijntje gehouden.
Die word door die upgrades toch niet aangetast ?
Ik heb inderdaad gelezen dat mensen na de upgrade slechtere verbindingen hebben gekregen. Ik heb er zelf geen last van gehad. Misschien dat toevallig op dat moment ook meer aansluitingen geactiveerd zijn die van dezelfde routers gebruik maken. Misschien is dat een beetje te ver gezocht.
En vanaf wanneer is die brief verstuurd (heb er geen gehad overigens) ?
Dit is gewoon een algemeen verhaal van tijden geleden, gaat niet echt op voor InterNLnet.
14 December volgens SurfSnelADSL nieuws. Hij is jammergenoeg (kleine moeite lijkt me?) niet doorgestuurd naar de eindgebruikers (wij). Dat is nou weer een domme actie van InterNLnet. Mocht het namelijk echt aan bbned liggen, dan had InterNLnet dit duidelijk kunnen maken als ze die brief doorgestuurd hadden.

"Een tijd geleden" zou ik het niet willen noemen. Het is nog geen maand geleden, met de feestdagen er tussen. bbned zegt echter dat ze capaciteitsproblemen willen voorkomen door te wachten met migratie. Zoals het er op dit moment voor ons uit ziet zijn die capaciteitsproblemen er al. Of die brief dus over ons probleem gaat kan je je afvragen :{
Maar á la, ik wacht to na die upgrades met serieus klagen zoals gezegd.
Dat is denk ik toch de enige manier om zonder smoesjes weggestuurd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nibbles schreef op 11 januari 2004 @ 13:39:
Dat vind ik een sterk punt wat je hier maakt.
edit:
en 't is vaker gemaakt zie ik nu

De te behalen Snelheid werd bij verkoop van 't abbo altijd uitgelegd als afhankelijk van afstand tot centrale.. maar dit is inderdaad wat anders.

Hoe schatten jullie in dat 't "ja maar er is natuurlijk overboeking" argument in de strijd zal gaan worden gegooid.. wie durft te speculeren ?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 90172 op 12-01-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noueh... 100%?!?! zie de reply die ze mij hebben gestuurd: ze beroepen zich daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
InterNLnet is lang niet de enige met snelheidsproblemen, bekijk de nieuwsgroepen van oa cistron en xs4all maar eens, daar zie je ook met regelmaat threads over snelheden ver beneden peil.

Verder denk ik dat als BBned nu al problemen heeft met het behalen van de maximumsnelheden de upgrades nog wel geruime tijd op zich zullen laten wachten. Bij de upgrade zullen immers de snelheden dan nog verder inzakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

meer mensen met een storing zojuist? De PPP verbinding werd ineens verbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Ja, ik had er ook last van... De PPP verbinding vliegt er de laatste tijd érg veel uit. Normaal verbrak hier de verbinding alleen bij een reboot van mijn router (logisch :P) en kon ik vele honderden uren verbonden zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Siliakus schreef op 12 januari 2004 @ 09:24:
InterNLnet is lang niet de enige met snelheidsproblemen, bekijk de nieuwsgroepen van oa cistron en xs4all maar eens, daar zie je ook met regelmaat threads over snelheden ver beneden peil.
Ook al is het niet leuk dat er zoveel snelheidsproblemen zijn, dat we niet de enige zijn bij InterNLnet doet toch weer goed. Dan ligt het dus echt aan bbned ;)
IvoB schreef op 12 januari 2004 @ 10:56:
meer mensen met een storing zojuist? De PPP verbinding werd ineens verbroken
Ik heb niets gemerkt. Is dat ergens terug te vinden in de logs? Ik neem aan dat de Copperjet automatisch reconnect na een verbroken verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
ik kan de laatste twee dagen zo'n 6 x per dag mijn copperjet een soft reset geven. ik wordt er niet goed van :(
meer mensen daar last van?

[ Voor 14% gewijzigd door Monalisa op 12-01-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou op die SurfSnel ADSL nieuws page heb ik regelmatig gekeken en nix zien staan in die geest... :{

Net als Nibbles nix gemerkt van resets etc...
Wie weet is onze ip-range al geweest met upgraden van apparatuur :{ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Anoniem: 73385 schreef op 12 januari 2004 @ 18:09:
Nou op die SurfSnel ADSL nieuws page heb ik regelmatig gekeken en nix zien staan in die geest... :{

Net als Nibbles nix gemerkt van resets etc...
Wie weet is onze ip-range al geweest met upgraden van apparatuur :{ ?
Pas vanaf 1 feb. worden alle BBned lijnen gefaseerd geupgraded. Dus nog even geduld.
Is de snelheid bij jullie ook zo slecht vanavond? Het lijkt wel of ik ADSL lite heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01 06:59
ik ben dus ook surfsneladsl gebruiker,

en haalde tot zondag nacht 850Kb.s
en vanaf maandag echt kl*...

overdag dag maximaal 200 a 250Kb.s savonds 100 a 150Kb.s

internl heeft t bij bbned gemeld werd mij medegedeeld, dus ik wacht t even af, maar meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95037

Net gezien op de InterNLnet website:

--------------------------------------------------------------------------------------------------
SurfSnelADSL klant migratie
Deel klanten wordt gemigreerd naar andere apparatuur

Om snelheidsproblemen op te lossen wordt een deel van de SurfsnelADSL klanten naar andere hardware gemigreerd. Dit zal een korte onderbreking in het netwerkverkeer naar de betreffende klanten veroorzaken. De meeste klanten zullen er niets van merken. Naar verwachting wordt de snelheid voor de totale SurfSnelADSL klantgroep beter. Werkzaamheden zullen rond 14:00 vandaag beginnen.

(bericht geplaatst op 2004-01-13)
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Groeten Jooop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Thuis ben ik nu offline, hopelijk door die migratie. Zal ik vanmiddag wel weer achterkomen. Ieder moment verwacht ik een telefoontje van mijn vader die mededeelt dat het internet eruit ligt enzo.
*zucht*

Vroegâh had ik stabiel internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm....

Check je om de dag die nieuws-page van SurfSnel, vindt ene Jooop tenminste wél interessante berichten :P :D....

Ik heb nú al net het gevoel dat het veel sneller gaat lol :D, nog vóór dat bericht las :D....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Ik heb ook het gevoel dat het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
RazorHead:
En waarschijnlijk gaat het nog beter worden als iedereen stopt met snelheidstests en hele iso images download over surfnet of van onze servers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Het lijkt bij mij weer op volle snelheid te gaan op het moment

Op de SurfNet stats pagina lijkt het gebruik ook door de 'onzichtbare muur' van 80Mbit gegaan te zijn. Goed nieuws lijkt me zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
Denan, waar heb je anders 2-8mbit voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Siliakus:
hmmm.. met een nieuw mercedes die 0-220 kan rijd je toch ook niet continu 220 ;)

Maar even serieus. Ik heb net de statistieken gezien van onze nrp's en met de huidige verdeling zou het soepeler moeten werken. Ook heb ik gehoord dat binnenkort nieuwe hardware aangeschaft en getest gaat worden met een veel hogere capaciteit. In theorie zou de huidige hardware het nog makkelijk aan moeten kunnen qua bandbreedte, maar dat gaat dus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
een iso image downloaden duurt met 2-8mbit geen hele dag meer, laat staan op volledige snelheid. Mercedes vlieger gaat dus niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha jullie kunnen wel goed redeneren zeg :D !

@ denans 1e reactie over iso's:
Als jullie klanten geen/minder iso's gaan downloaden zou de snelheid daar officieel niet door moeten worden beinvloed.

@ denan2

Met die Mercedes zou je wel 220 moeten kúnnen. Daarnaast kan deze ADSL lijn minstens 2 mbit, en niet 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cybarite:
ik neem aan dat je wel begrijpt dat 84782 surfsnellers die allemaal als de connectie het weer doet als een gek gaan speedtesten geen normaal gebruik is :)
In de stats zie je ook een enorme piek om 3 uur namelijk.

@Cybarite+siliakus:
Het ging om de snelheids vergelijking. Maar probeer jij maar eens ergens een auto te vinden die minimaal 20 rijd en maximaal 220 :)

[ Voor 32% gewijzigd door denan op 13-01-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik neem aan dat je wel begrijpt dat 84782 surfsnellers die allemaal als de connectie het weer doet als een gek gaan speedtesten geen normaal gebruik is
In de stats zie je ook een enorme piek om 3 uur namelijk.
Die surfsneller kunnen niet zwaarder verbuiken dan de door hun betaalde snelheid, dus het is normaal. De belasting van jullie server is dan echter niet normaal nee.
Het ging om de snelheids vergelijking. Maar probeer jij maar eens ergens een auto te vinden die minimaal 20 rijd en maximaal 220
Dan is je vergelijking gewoon onjuist, zoek een andere :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Dear customer,

Hereby we would like to inform you about planned maintenance activities on
our network.

Activity description : Upgrade of catalyst on Telecity and Nikhef
Affected services : All IP ISP's are interrupted

Impact : All IP ISP's on Telecity and Nikhef are interrupted
Reason : Upgrade of catalyst on Telecity and Nikhef
Short description : Upgrade of catalyst on Telecity and Nikhef

Date of work : 21-01-2004
Timeframe (CET) : 02:00-06:00
Duration : 0,5 hours

JEUJ!!!!!!!! :)

[ Voor 4% gewijzigd door stfn345 op 13-01-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha, een reason die gelijk is aan de activity description... Cirkelredering anyone :D ?

Wat heeft dit te maken met InterNLnet RaZoRhEaD ? Ik heb geen mail ontvangen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
Dat is een interne mailing naar bbned isp's :) waaronder InterNLnet :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.