Snelheids verhoging KPN-ADSL binnenkort

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.124 views sinds 30-01-2008

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:43

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Vandaag heb ik uit de 1e hand gehoord dat er binnenkort weer een snelheids verhoging zit aan te komen voor ADSL van KPN.
Uiteraard zonder prijsverhoging of andere grappen.
Er schijnt volgens mijn bron al een persbericht klaar te staan om te worden uitgegeven. Dit alles om de uitrol van ADSL nog sneller te laten verlopen.
Ook komt er een full-speed abbo schijnt het.
KPN streeft 100% dekking na in 2004.

Daadwerkelijke snelheden en prijzen voor de nieuwe abbo's heb ik niet.

Andere tweakers die dit ook reeds gehoord hebben?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

nou, laat het waar wezen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39
wie is die bron :?

A wise man's life is based around fuck you

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AvK schreef op 04 September 2003 @ 21:26:

100% dekking gaan ze nooit redden volgens mij, want dan hebben ze nog wel wat te doen en te investeren. Maar van mij mogen ze hoor... :)

[edit]
Misschien dat ze bij oneline.com al meer weten? :X Want das de enigste waar ik ADSL kan krijgen :9

[ Voor 14% gewijzigd door Br@m op 04-09-2003 21:46 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Br@m schreef op 04 September 2003 @ 21:43:
Maar van mij mogen ze hoor... :)
Natuurlijk zou 100% tof zijn voor een aantal mensen hier, maar voor mij persoonlijk is het beter als kpn die centen zelf houdt ;) :)

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Mja, hopelijk wel, snelheid heb je nooit teveel. :P :Y)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
nou ja kpn is toch nog wel iets vertrouwend bij veel mensen. Dus gaan ze eerder daarmee in zee dan met bijv bbned. (btw laat die snelheid maar komen ! :P)

Strava | AP | IP | AW

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

naja bbned snelheid (paar mbit down/1mbit up?) zou erg leuk zijn
snap niet dat kpn hier (nog?) geen tegenproduct voor heeft

edit: heeft niks met vertrouwd te maken trouwens
maar bbned is hier niet beschikbaar :(

[ Voor 28% gewijzigd door DDX op 04-09-2003 22:03 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Snelheidsverhogingen zouden een logische stap zijn. KPN is zichzelf namelijk uit de markt aan het prijzen, door meer te vragen voor een snelheid die lager ligt dan bij de concurrentie. Bij die concurrentie moet je denken aan het netwerk waar Tiscali gebruik van maakt, Chello, Multikabel en sinds kort ook Casema. Het verhogen v/d snelheid is dan een manier om klanten te binden.

Maar ik heb het niet zo op het verhaaltje dat dit 'van de 1e hand' is enzo. Je lijkt The Inquirer wel: spraakmakende geruchten spuien met onduidelijke bronvermelding :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

AvK schreef op 04 september 2003 @ 21:26:
Vandaag heb ik uit de 1e hand gehoord dat er binnenkort weer een snelheids verhoging zit aan te komen voor ADSL van KPN.
Uiteraard zonder prijsverhoging of andere grappen.
Er schijnt volgens mijn bron al een persbericht klaar te staan om te worden uitgegeven. Dit alles om de uitrol van ADSL nog sneller te laten verlopen.
Ook komt er een full-speed abbo schijnt het.

Nee en ik zit redelijk dicht bij de bron, zeker het "ik heb het van de 1e hand" vind ik echt zo'n aandachtstrekkertje waardoor ik je niet geloof.. Het zou best kunnen dat de snelheid een klein beetje omhoog gaat (naar bijvoorbeeld 1,5 om 3mbit), maar die 100% dekking gaan ze echt niet doen en ook niet naar streven.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 04-09-2003 22:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm.........had ik al verwacht denk dan ook dat bijvoorbeeld het Stnadaard abbo van 54 € net zo snle wordt als het plus abbo van ZonNet i.c.m. Versatel namelijk 1536/256 8) WOEI :9 Lekker met zijn 8-en MOHAA enzo spelen :D

Hoewel 1024/512 zoals bij Deamon bijvoorbeeld veel leuker zou zijn :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Zoals al eerder gevraagd wordt: wie is je bron? Als dit waar is, is het een slimme move van KPN om bij te blijven bij BBNED. De laatste tijd is de prijs/kwaliteit verhouding bij KPN gewoon slechter dan bij BBNED. Voor hetzelfde geld (of minder) dan je bij KPN betaalt, heb je sneller internet bij BBNED. Conclusie: als het klopt (je bron?) dan is het slim van KPN.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 19:36

dodo79

witte dikke tonnie

bij xs4all hadden ze het er wel over dat de upload omhoog zou gaan.
het fijne weet ik er ook niet van, maar dat heb ik een tijdje terug gelezen daar.
misschien dat de topicstarter dat bedoelde?

omdat het kan!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toch komen jullie nog steeds niet in de buurt van @home breedband. Ik zie alleen wel het verschil steeds kleiner worden.

Zal het binnen 2 jaar zijn opgelost? En is dan ADSL (wegens betere technologie) beter als kabel?

Ik begin toch te twijfelen.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35

Pubbert

random gestoord

Wil idd ook graag een bron zien :) Hoewel snelheids verhoging niet verkeerd is, als je ziet dat je voor andere breedbandaanbieder voor 50 euro 150-300kb download krijgt.. en wij zitten hier lekker op 80...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26

slaay

Natuurbeleven.com

Ik weet het al: KPN gaat een hogere snelheid aanbieden. Daarna komen alle providers met de smoes: Vanwege de beperkte dekking en het niet halen van die snelheid, hebben wij besloten dit niet aan te bieden..

Zal me niks verbazen als het zo gaat lopen, zie verhoogde upload.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

slaay schreef op 04 September 2003 @ 22:24:
Ik weet het al: KPN gaat een hogere snelheid aanbieden. Daarna komen alle providers met de smoes: Vanwege de beperkte dekking en het niet halen van die snelheid, hebben wij besloten dit niet aan te bieden..

Zal me niks verbazen als het zo gaat lopen, zie verhoogde upload.
Nou dat waren nieuwe abbo's, ALS ze gaan verhogen denk ik dat de huidige abbo's versneld word, dus ik verwacht :

768 word 1024 (download)
128 word 256 (upload)

1536 word 2048 (download)
256 word 512 (upload)

ik denk dat de Double Uploads abbo's verdwijen, mits dit bovenstaand gebeurd.

Lite zal ook wel aanblijven, misschien dat er wel een tussen vorm komt. Bijv 384/128 ofzo.

Maarja, als het gebeurd.. wanneer? KPN gaat weer beetje goed kwa omzet, maar ze zien helaas nog niet in dat ze kwa snelheid achterlopen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:43

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Laat ik het er op houden dat ik vandaag dicht bij een betrouwbare KPN bron heb gezeten. Een man tot man gesprek bedoel ik.
Zeg JvS: Waarom zou ik dit verzinnen? Ik ben niet achterlijk :)
Ik geef alleen maar door wat ik gehoord heb en wat voor ons tweakers interessant kan zijn.

Bovendien is het wel zo dat KPN 100% dekking nastreeft. Natuurlijk blijft dat waarschijnlijk bij 97% steken ivm St. Juttemis en het huisje op Rottemerplaat.

Inderdaad zou het gezien de marktsituatie niet dom zijn van KPN om nu de snelheden te verhogen.
Als ik de beste man goed begrepen heb gaat dit binnen enkele maanden gebeuren, waarschijnlijk dit jaar nog.

[ Voor 10% gewijzigd door AvK op 04-09-2003 22:36 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
AvK schreef op 04 september 2003 @ 22:33:
Laat ik het er op houden dat ik vandaag dicht bij een betrouwbare KPN bron heb gezeten. Een man tot man gesprek bedoel ik.
Zeg JvS: Waarom zou ik dit verzinnen? Ik ben niet achterlijk :)
Ik geef alleen maar door wat ik gehoord heb en wat voor ons tweakers interessant kan zijn.

Bovendien is het wel zo dat KPN 100% dekking nastreeft. Natuurlijk blijft dat waarschijnlijk bij 97% steken ivm St. Juttemis en het huisje op Rottemerplaat.

Inderdaad zou het gezien de marktsituatie niet dom zijn van KPN om nu de snelheden te verhogen.
Als ik de beste man goed begrepen heb gaat dit binnen enkele maanden gebeuren, waarschijnlijk dit jaar nog.
Hoe laat gaat jou wekker ?? de mijne om 7.00 :r Zal die 1e hand leuk vinden dat je het lekker op het got gaat rondstrooien.

Droom tot die tijd ff lekker verder van de upgrades etc.

ik geloof er geen reet van .....................

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:16
Jongens, blijven we wel liev voor elkaar? :*

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 14:45
Ff stoken hé!
Heeft verder géén enkele relevantie met het verhaal van TS, maar bij ons in België, zijn de snelheden vs. prijzen veel beter! Zo betaal ik bv € 35,= per maand voor een 3.360/128 kbps lijntje van Tiscali... Waarom kan dit overigens in België wel en in Nederland niet? Daarnaast begrijp ik dat de dekking wat ADSL betreft in belgië ongeveer 97% is.

...

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
baexem schreef op 04 September 2003 @ 23:16:
Ff stoken hé!
Heeft verder géén enkele relevantie met het verhaal van TS, maar bij ons in België, zijn de snelheden vs. prijzen veel beter! Zo betaal ik bv € 35,= per maand voor een 3.360/128 kbps lijntje van Tiscali... Waarom kan dit overigens in België wel en in Nederland niet? Daarnaast begrijp ik dat de dekking wat ADSL betreft in belgië ongeveer 97% is.
Vergeet je alleen even die max. 10Gb dataverkeer te melden :)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

Ik heb net mijn buurman gevraagd die bij kpn werkt of dit waar is wat er word gezegd over snelheidsverhoging. Hij zei dat per 1 januari 2004 inderdaad de snelheden verhoogt worden. Hij wist alleen niet de snelheden maar d8 dat wel in de buurt zat van wat dond3r zei.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik geloof het best wel
en ze moeten toch enigzins ook wel, aangezien ze toch wel wat achterlopen op BBned..

Tweakers Discord

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
* Joen is getting realy happy :)
12-15KB/sec upload voor mn webservertje is toch wel wat traagjes...
Als ik de schattingen en prognoses geod begrijp zal mn upspeed dus verdubbelen en ik dus (theoretisch omgerekend) in de praktijk zo ongeveer 24-30kb/sec upspeed halen? :)
Wat mij betreft mag KPN de snelheden wel verhogen... worden de kabelinternetbezitters steeds minder blij van :P

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Dan mogen ze gelijk de Lite variant wel wat omhoog krikken... 64 voor de upload is soms wel vervelend, hoewel voor de prijs die dit abo kost, ook niet meer verwacht hoeft te worden, maar mij hoor je niet klagen als ze het verdubbelen :P 256/128 zou het dan worden....

KPN streeft naar 100% beschikbaarheid... Das mooi dat ze dat streven hebben... het lukt ze alleen niet. Zodra BBned dat streven ook heeft, krijgt KPN serieuze concurrentie, terwijl dat nu nog niet overal het geval is.

[ Voor 30% gewijzigd door twinkey op 04-09-2003 23:40 ]

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
IK zou liegen als ik nu zou zeggen dat ik 2048/512 op m`n modem status pagina ziet staan. Maar ik wacht geduldig af... >:)

Want ook BBNED kan hier niet. Best jammer....

Iemand al een officeele nieuws post gezien (persbericht) en is dit niet dat dubbel upload wat ook nog "nergens" te krijgen is ??

In iedergeval niet daar waar ik wil afnemen

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 04-09-2003 23:44 ]

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03 09:30

Mark Lor

...

het zou wel erg fijn zijn als ze de snelheden zouden verhogen, een hogere download vind ik niet echt nodig ik wacht wel ietsje langer maar een hogere upload zou wel erg fijn uitkomen :). Ook wil ik even melden dat hoe kpn nou bezig is in veel kleine plaatsen adsl beschikbaar maken dat ook een flink voordeel geeft op bbned, hier is bijvoorbeeld alleen adsl van kpn beschikbaar als breedband internet, komt bbned hier dan zou het voor de snelheid/prijs misschien aantrekkelijk zijn om over te stappen maar dat duurt weer 1-2 maanden en daarom zou ik bij kpn blijven.

• RocketKoen
  • Laatst online: 08:02
iedereen vraagt om een hogere upload.
maar als ik vergelijk met kabel abo's zit vooral de download aan de lage kant.
en uh, ADSL hoort een slome upload te hebben, anders moet je maar sDSL nemen

TheS4ndm4n#1919

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Hmjah ik ben bezig geweest met Demon enz. Ik zit tot Februari vast aan mijn contract bij Planet/KPN. Anders zat ik nu al met 2mbit down en 1mbit up lekker te serveren en te gamen. Maargoed, misschien kan dit de pijn verzachten. Als het maar niet zo shit gaat als vorig jaar. Toen gingen de downloadsnelheden van 512 naar 768 (bijmij en 1024 naar 15xx dinges). Dat werd crappy gedaan, 15 minuten zou ik uit de lucht zijn. Maak daar maar 2 dagen van + ze deden het alleen in het weekend ofzo. Als ze het nou gewoon allemaal in 1 week hadden gepropt was iedereen gelukkig geweest. Maargoed, ik zal wel weer teveel zeiken.

• Joen
raymonvdm schreef op 04 september 2003 @ 23:41:
IK zou liegen als ik nu zou zeggen dat ik 2048/512 op m`n modem status pagina ziet staan. Maar ik wacht geduldig af... >:)

Want ook BBNED kan hier niet. Best jammer....

Iemand al een officeele nieuws post gezien (persbericht) en is dit niet dat dubbel upload wat ook nog "nergens" te krijgen is ??

In iedergeval niet daar waar ik wil afnemen
Nee, net nog gekeken op zowel de KPN ADSL, KPN Privé als de KPN Corporate sites gekeken en ook dara de zoekfuncties gebruikt maar nog niets gevonden... :(

• Mark Lor

Mark Lor

...

RocketKoen schreef op 04 September 2003 @ 23:47:
iedereen vraagt om een hogere upload.
maar als ik vergelijk met kabel abo's zit vooral de download aan de lage kant.
en uh, ADSL hoort een slome upload te hebben, anders moet je maar sDSL nemen
waarom heeft bbned dan wel hogere upload? ik wil adsl kunnen gebruiken om goed te kunnen gamen en met bv een 512 of 1024 kb/s upload is het ook nog goed te doen om een klein bv 2on2 game servertje te hosten
Novah schreef op 04 September 2003 @ 23:53:
Hmjah ik ben bezig geweest met Demon enz. Ik zit tot Februari vast aan mijn contract bij Planet/KPN. Anders zat ik nu al met 2mbit down en 1mbit up lekker te serveren en te gamen. Maargoed, misschien kan dit de pijn verzachten. Als het maar niet zo shit gaat als vorig jaar. Toen gingen de downloadsnelheden van 512 naar 768 (bijmij en 1024 naar 15xx dinges). Dat werd crappy gedaan, 15 minuten zou ik uit de lucht zijn. Maak daar maar 2 dagen van + ze deden het alleen in het weekend ofzo. Als ze het nou gewoon allemaal in 1 week hadden gepropt was iedereen gelukkig geweest. Maargoed, ik zal wel weer teveel zeiken.
nou met de snelheden verhogen lag je er 2 dagen uit, maar als je nou van kpn overstapt naar bbned nog veel langer, dat is het mij bijvoorbeeld gewoon niet waard, zeker als kpn nu de snelheden gaat verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Idd, je internet schijnt er dan soms wel 2 maanden of langer uit te liggen. Lijkt me verstandiger om bij KPN te blijven, zeker na dit nieuws te hebben gehoord :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

Dond3r schreef op 04 september 2003 @ 22:28:
[...]

Nou dat waren nieuwe abbo's, ALS ze gaan verhogen denk ik dat de huidige abbo's versneld word, dus ik verwacht :

768 word 1024 (download)
128 word 256 (upload)

1536 word 2048 (download)
256 word 512 (upload)

ik denk dat de Double Uploads abbo's verdwijen, mits dit bovenstaand gebeurd.

Lite zal ook wel aanblijven, misschien dat er wel een tussen vorm komt. Bijv 384/128 ofzo.

Maarja, als het gebeurd.. wanneer? KPN gaat weer beetje goed kwa omzet, maar ze zien helaas nog niet in dat ze kwa snelheid achterlopen.
Het blijft natuurlijk allemaal speculeren. Maar het zou toch niet raar zijn als KPN de snelheden verdubbeld. Als ze dat eventueel zouden doen zullen ze weer veel klanten winnen van de concurent die dan meteen ook weer een tegenpresatie moeten doen.

Voorbeelden:

"Basic" Abbo
1536 Kbit Downstream
256 Kbit Upstream -> Dit zou zelfs eventueel 384 Kbit kunnen zijn

Prijs +/- 55 EURO per maand

"Advanced Abbo
3072 Kbit Downstream
512 Kbit Upstream -> Mogelijkheid 768 Kbit?

Prijs +/- 85 EURO per maand

Ze moeten niks, maar als KPN verstanding nadenkt dan weten ze, dat ze zichzelf in de vingers gaan snijden met deze snelheden. Er zal ook wel een nieuwe carrier komen die research gaat doen in de andere xDSL varianten voor de consument. En dan gaat het hard! Kortom: speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er niks aan doen om ff te vitten, maar als wij met ze allen eens verstandig na zouden denken had KPN geen klant meer. (In ieder geval niet op ADSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
en als jij verstand nadenkt weet je dat als ik denk wat jij denkt dta dat niet gaat omdat niet overal alles beschikbaar is :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
grappig Da Monkey...

Maar iig blijft dit topic compleet guesswork dus hebben we er vooralsnog (bevestiging, link weetikveel..) niet veel aan he.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark Lor schreef op 04 September 2003 @ 23:59:
[...]

waarom heeft bbned dan wel hogere upload? ik wil adsl kunnen gebruiken om goed te kunnen gamen en met bv een 512 of 1024 kb/s upload is het ook nog goed te doen om een klein bv 2on2 game servertje te hosten

[...]

nou met de snelheden verhogen lag je er 2 dagen uit, maar als je nou van kpn overstapt naar bbned nog veel langer, dat is het mij bijvoorbeeld gewoon niet waard, zeker als kpn nu de snelheden gaat verhogen
lol

als ik met men 128 kbit upload een server host voor 2 vs 2, dan werkt dat al, pings van rond de 50-60, ok, die kunnen beter, maar het is wel heel speelbaar

met 1024 kbit up host je gemakkelijk een servertje voor 16 mensen, en dan gaan die (afhankelijk van hun connectie natuurlijk) 30 - 40 pingen

edit:

Hang er natuurlijk van af welk spel, ik praat nu over UT2k3, weet niet hoe het bij andere spellen zit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
MJ85 schreef op 05 September 2003 @ 07:30:
grappig Da Monkey...

Maar iig blijft dit topic compleet guesswork dus hebben we er vooralsnog (bevestiging, link weetikveel..) niet veel aan he.
Dat is waar maar aan een beetje hoop is nog nooit iemand dood gegaan.. ( O-) )

@UltimateCarnageBij RVS is dat ongeveer het zelfde > ut2k3 engine <

[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 05-09-2003 08:18 . Reden: 2 posts voor 1 verhaal... ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
empty

[ Voor 96% gewijzigd door Webgnome op 05-09-2003 08:18 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Het ligt wel in de lijn der verwachtingen. Gewoon een gevalletje van meer concurrentie. Tot eind 2002 kon ik geen enkele breedband verbinding krijgen. Vanaf januari 2003 heb ik dan KPN ADSL, want dat was het enige dat beschikbaar was. Het was dus: take it or leave it. Nu staat BBned te dringen om ook ADSL beschikbaar te maken. Om aantrekkelijk te blijven zal KPN nu een gelijkwaardig/beter pakket moeten leveren.

Je ziet dat op alle gebieden ADSL een vechtersmarkt is geworden: aan de onderkant door steeds lagere prijzen, aan de bovenkant door steeds hogere snelheden.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, KPN mag dan wel de up/down snelheid verhogen, de provider moet hierin ook meegaan.

Zit op dit moment bij XS4ALL en die hebben aangegeven dat ze verlopig niet de upload verhogen. :(
Dit naar aanleiding van de extra abonnement voor hogere upload die KPN enige tijd introduceerde.

Eind van het jaar loopt het jaarcontract af en zal dan misschien nog even aankijken ofdat ik dan overstap naar bijvoorbeeld BBNed icm met Demon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geldt dit wel voor Planet Internet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik hoop dat ze in 2004 ook in mijn boerendorpje ADSL gaan aanleggen!

Inbellen is geen pretje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Nou ik hoop dat dit waar is want een snelheids upgrade zal wel lekker zijn.

Overigens 100% dekking is een leuk streven alleen het zal ze nooit lukken. De maximale kabel lengte vanaf de centrale is 4.8km, nu moet je bedenken dat die kabel niet recht ligt dus is het hemelsbreed c.a. 3km. Alle mensen die daar buiten vallen krijgen dus zo ie zo geen adsl. Of KPN moet met een upgrade komen van de apparatuur die er voor zorgt dat het op grotere afstand kan worden aangeboden. Maarja 100% dekking zit er voorlopig niet in lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Ibbelz op 05-09-2003 10:35 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 10:22:
Mja, KPN mag dan wel de up/down snelheid verhogen, de provider moet hierin ook meegaan.

Zit op dit moment bij XS4ALL en die hebben aangegeven dat ze verlopig niet de upload verhogen. :(
Dit naar aanleiding van de extra abonnement voor hogere upload die KPN enige tijd introduceerde.
Dat is wat anders: KPN introduceert double-upload als extra, XS4ALL voert het niet in omdat ze vinden dat het niet aan hun kwalitietseisen voldoet. Echter als KNP besluit om algemeen (voor iedereen) de snelheden omhoog te draaien, hebben de providers niets te willen. Het geeft geen andere keuze.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit waar is, vreemde move van KPN.
Ze hebben natuurlijk geroepen dat ze niet meedoen in de prijzenslag (die dus wel van start is gegaan!), en kunnen nu geen gezichtsverlies meer lijden door de prijzen te verlagen. Om met de conc mee te kunnen gaan ze dus nu de kwaliteit van het product verbeteren voor dezelfde prijs.
Op zich een prima gedachte, alleen zou ik graag goedkoper adsl-en, en niet sneller. Dus als het aan mij ligt doen ze wél mee met de prijzenslag en laten ze de huidige snelheden voor wat ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 07:39:
[...]

lol

als ik met men 128 kbit upload een server host voor 2 vs 2, dan werkt dat al, pings van rond de 50-60, ok, die kunnen beter, maar het is wel heel speelbaar

met 1024 kbit up host je gemakkelijk een servertje voor 16 mensen, en dan gaan die (afhankelijk van hun connectie natuurlijk) 30 - 40 pingen

edit:
Hang er natuurlijk van af welk spel, ik praat nu over UT2k3, weet niet hoe het bij andere spellen zit
Hangt er maar net vanaf welk spel je doet. Ik kan Tactical Ops met 16 kb/s up en 80 kb/s down nog niet eens met 2 man spelen. Dan krijg ik al een ping van 3000.
Oke dan is dit spel wel brak gemaakt maar ik zou het helemaal te gek vinden als de upload verdubbeld word waardoor het zeer waarschijnlijk, eindelijk wel mogelijk word om samen online te spelen!

Niet alleen voor dit spel zou een hogere upload niet verkeerd zijn, maar ook inderdaad voor veel meer dingen. Webserver, FTP Server. Ik ga dat nu echt niet doen met m'n standaard abo, veels te traag word het surfen e.d. dan.

Download ben ik overigens best tevreden mee, maar dat komt onder andere omdat ik 2 jaar lang Casema slachtoffer ben geweest, in de tijd dat hun abo 7 kb/s max was. Dat was nog eens leuk.. 2x zo snellere upload dan download hebben!
geld dit ook voor planet internet?
Ja, natuurlijk!

[ Voor 22% gewijzigd door Sluuut op 05-09-2003 10:57 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou mooi wezen....Per wanneer zou dit dan ingaan. Ik heb trouwens vorig jaar al een upgrade gekregen van mijn snelheid van 512 naar 768. Zou het dan ook gelden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 11:02:
Dat zou mooi wezen....Per wanneer zou dit dan ingaan. Ik heb trouwens vorig jaar al een upgrade gekregen van mijn snelheid van 512 naar 768. Zou het dan ook gelden ?
Ja, je was niet de enige, dat was voor heel nederland.
Wederom is het nu dus weer voor heel nederland, iedereen die ADSL via KPN heeft. Planet Internet is daar 1 van. Als het natuurlijk waar is, deze roddel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het hopen.....Eindelijk eens een keer wat meer voor hetzelfde geld. Meestal gebeurt het dat het tarief omhooggaat, maar de service hetzelfde blijft, nu dus eindelijk eens een keer andersom !!! Hulde aan de ADSL aanbieders die er voor zorgen dat er concurrentie heerst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT
  • Laatst online: 08-07 16:02

GerriT

Dusss......

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 11:13:
Laten we het hopen.....Eindelijk eens een keer wat meer voor hetzelfde geld. Meestal gebeurt het dat het tarief omhooggaat, maar de service hetzelfde blijft, nu dus eindelijk eens een keer andersom !!! Hulde aan de ADSL aanbieders die er voor zorgen dat er concurrentie heerst....
Hulde aan de KPN _/-\o_ Want die bepalen tenslotte de snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door GerriT op 05-09-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerriT schreef op 05 September 2003 @ 11:14:
[...]
Ja en de providers het tarief........ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik met mijn 768 abbo totaal geen problemen heb om een UT game te hosten voor 8 man. Ook CS loopt lekker met 12 mensen, maar goed, dat is niet helemaal eerlijk te vergelijken natuurlijk :)

Ik wacht met smart op een upgrade, en ik denk idd, dat ze 768 richting 1mbit gaan brengen.
En over een half jaar gaan ze dat dan op hun beurt weer upgraden richting 1.5 mbit ofzo .. dat zou wel een beetje marktinzicht zijn, want klanten zullen dan minder snel de overstap maken.

Overigens moeten ze ook een beetje bijblijven tov Wanadoo (wat een hell was dat zeg, anderhalf jaar lang max. 5 a 6 kb), die nu zijn abbo's verhoogt richting 2mbit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint tenminste ergens op te lijken zo....Anders ga ik toch overstappen naar dat BBNed. Daar kan je toch dl snelheden halen van 8 Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Altijd lekker wakker worden met een bakkie koffie en een goede hoax erbij ;)

TS komt ongeloofwardig over, want er posten nu al een paar mensen die ook dicht bij KPN zitten die hier niets van weten. Echter, jij bent zo'n hoge pief dat je het wel te horen hebt gekregen. Nou, als je een beetje integriteit had, dan zou je het stil houden. Maar bewijzen kan je het ook niet.

Verder slaat dit aan omdat men het logisch vindt. Bull. Niet-tweakers vormen de grootste groep leden bij KPN en die zijn heus wel tevreden met huidige situatie hoor.

Ik heb zelf ook een KPN/PI 768/128 ADSL en zou het ook mooi vinden als de verbetering zoals Dond3r die schat, binnenkort plaatsvindt, maar ik wacht ff het persbericht af.
Ik zou dan ook graag zien dat datgene wat TS vertelt binnenkort uitkomt. (en dat ik een keertje geen gelijk heb)

Vorig jaar riep KPN al een behoorlijke tijd van te voren dat die verhoging kwam en het is positief nieuws (en reclame), dus als dit waar is, moet er eigenlijk binnen een week concretere informatie naar buiten komen door KPN zelf.

PS: Ik zie het nut van het verhogen van de 'lite' abo's niet. Tuurlijk vinden die mensen het niet erg, maar zij hebben zelf in eerste instantie besloten dat dat abo genoeg was.

PPS: Ook klinkt dit gerucht raar, omdat het als vanzelfsprekend geacht wordt dat elke ongeveer jaarswisseling een upgrade moet komen.

EDIT:
Wize, binnen een half jaar naar 1.5 mbit? Bedenk dan dat KPN dan binnen 14 maanden de snelheid verdrievoudigd zou hebben. Nogmaals, ik wil het zelf ook wel krijgen, maar het wordt steeds sterker verhaal zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 05-09-2003 11:44 . Reden: Wize' post ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op 05 September 2003 @ 11:40:
Altijd lekker wakker worden met een bakkie koffie en een goede hoax erbij ;)

TS komt ongeloofwardig over, want er posten nu al een paar mensen die ook dicht bij KPN zitten die hier niets van weten. Echter, jij bent zo'n hoge pief dat je het wel te horen hebt gekregen. Nou, als je een beetje integriteit had, dan zou je het stil houden. Maar bewijzen kan je het ook niet.

Verder slaat dit aan omdat men het logisch vindt. Bull. Niet-tweakers vormen de grootste groep leden bij KPN en die zijn heus wel tevreden met huidige situatie hoor.

Ik heb zelf ook een KPN/PI 768/128 ADSL en zou het ook mooi vinden als de verbetering zoals Dond3r die schat, binnenkort plaatsvindt, maar ik wacht ff het persbericht af.
Ik zou dan ook graag zien dat datgene wat TS vertelt binnenkort uitkomt. (en dat ik een keertje geen gelijk heb)

Vorig jaar riep KPN al een behoorlijke tijd van te voren dat die verhoging kwam en het is positief nieuws (en reclame), dus als dit waar is, moet er eigenlijk binnen een week concretere informatie naar buiten komen door KPN zelf.

PS: Ik zie het nut van het verhogen van de 'lite' abo's niet. Tuurlijk vinden die mensen het niet erg, maar zij hebben zelf in eerste instantie besloten dat dat abo genoeg was.

PPS: Ook klinkt dit gerucht raar, omdat het als vanzelfsprekend geacht wordt dat elke ongeveer jaarswisseling een upgrade moet komen.
De tijd zal het leren .. ik vind overigens niet dat het ongeloofwaardig over komt, het is misschien ongeloofwaardig omdat er geen concrete bron is.
Het is gissen en afwachten, maar het zou mij een niet meer dan logische stap lijken van KPN mochten ze hun marktaandeel willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt in ieder geval weer eens als het gezonde marktmechanisme...Daar was dit land weer aan toe, dat we elkaar weer eens gaan beconcurreren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:34

He jongens wat is dat nou voor een opmerking.. ik zie het nut van het verhogen van lite aboo's niet.. waarom alles boven lite wel verdubblelen en de lite niet. Dit heeft zonnet al een keer geflikt. Ik snap ook wel dat dat commercieel aantrekkelijkwer voor de aanbieders is (verkopen ze namelijk meer home abo's vanwege een betere prijs kwaliteit verhouding). Maar een opmerking zoals voutloos hierboven plaatst in de trant van, lite aboo's kiezen bewust voor langzamer internet, slaat nergens op, lite abboo's kiezen voor lite omdat dat al duur genoeg is.... en zouden dus net zo blij zijn met een beetje snelheidsverhoging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I totally agree !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 11:45:
Klinkt in ieder geval weer eens als het gezonde marktmechanisme...Daar was dit land weer aan toe, dat we elkaar weer eens gaan beconcurreren !
mee eens,

Misschien vind iedereen het geen mogelijke vergelijking hier maar ik zie het net zoals bij ahold, aldi en cohorten maken de markt ook anders

Als bbnet etc meer voor minder geven dan kan kpn niet in zn troon blijven zitten en meekijken dan moeten ze wel meegaan anders krijg je net zoals bij ahold massale leegloop.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, en ik ben blij dat bedrijven als KPN eindelijk ook hun monopoly positie kwijt zijn wat betreft de levering van deze diensten. Ze moeten al op hun tellen passen met de belaanbiedingen van providers als Tele2 etc. Als ze dan ook nog eens klanten verliezen in deze zware economische tijd aan ADSL, wat nog steeds groeit, dan moeten ze wel wat teruggeven aan de consument om ze te behagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 10:40:
Als dit waar is, vreemde move van KPN.
Ze hebben natuurlijk geroepen dat ze niet meedoen in de prijzenslag (die dus wel van start is gegaan!), en kunnen nu geen gezichtsverlies meer lijden door de prijzen te verlagen. Om met de conc mee te kunnen gaan ze dus nu de kwaliteit van het product verbeteren voor dezelfde prijs.
Op zich een prima gedachte, alleen zou ik graag goedkoper adsl-en, en niet sneller. Dus als het aan mij ligt doen ze wél mee met de prijzenslag en laten ze de huidige snelheden voor wat ze zijn.
Hehe, je rekent een beetje verkeerd. Je krijgt nu meer snelheid voor het zelfde geld waar je anders altijd ook meer voor moest betalen.
In verhouding ben je dus goedkoper uit dan je een snellere abbo dan de huidige zou aanschaffen, imemrs die snelheid wordt je strax gegeven.
Kostenplaatje zit ik niet zo mee. Zo'n €50,= voor een basic abbo vind ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Dus er komt een snelheids verhoging binnekort die alle concurenten uit de markt zal meppen :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan hoop ik dat ze alle abbo's verdubbelen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 11:15:
[...]

Hehe, EEN DEEL van het tarief ;) (de helft ongeveer van een abbo om precies te zijn, de andere helft is voor KPN he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Lor

Mark Lor

...

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 07:39:
[...]

lol

edit:
Die ping zal dus wel wat uitschieters hebben naar 80(+) want stabiel is het niet, maar het is niet mogelijk om er bijvoorbeeld een war of pcw mee te spelen want enig idee hoeveel voordeel je hebt met ping 10 ipv 70 dan gaat de tegenpartij echt wel klagen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
flipje81 schreef op 05 September 2003 @ 11:48:

He jongens wat is dat nou voor een opmerking.. ik zie het nut van het verhogen van lite aboo's niet.. waarom alles boven lite wel verdubblelen en de lite niet. Dit heeft zonnet al een keer geflikt. Ik snap ook wel dat dat commercieel aantrekkelijkwer voor de aanbieders is (verkopen ze namelijk meer home abo's vanwege een betere prijs kwaliteit verhouding). Maar een opmerking zoals voutloos hierboven plaatst in de trant van, lite aboo's kiezen bewust voor langzamer internet, slaat nergens op, lite abboo's kiezen voor lite omdat dat al duur genoeg is.... en zouden dus net zo blij zijn met een beetje snelheidsverhoging..
De prijs is 1, maar veel mensen hoeven ook geen ongelovelijke snelheid ;) Het gaat hun er om DAT ze op internet kunnen voor een laag vast bedrag p/maand!
Ik kan Flipje dus wel gelijk geven dat die niet verhoogd hoeft te worden, maar aan de andere kant is het wel zo eerlijk dat als de andere abbo's hogere snelheiden krijgen dat Lite dan ook verhoogt wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
GerriT schreef op 05 September 2003 @ 11:14:
[...]
Ja, omdat BBNet ermee is begonnen, en Casema dit onder andere ook heeft gedaan. Wat moet KPN anders? Nee als je het mij vraagt krijgen ze niks aan hulde :|
s402461 schreef op 05 September 2003 @ 11:15:
Nee, KPN bepaald een bedrag en de ISP bepaald een bedrag, dit samen maakt het bedrag voor de hele verbinding.
Wize schreef op 05 September 2003 @ 11:33:
Overigens moeten ze ook een beetje bijblijven tov Wanadoo (wat een hell was dat zeg, anderhalf jaar lang max. 5 a 6 kb), die nu zijn abbo's verhoogt richting 2mbit ..
Casema Slachtofferhulp, Giro 666 })
Heb er zelf ook 2 jaar mee te maken gehad ;(
s402461 schreef op 05 September 2003 @ 11:38
Begint tenminste ergens op te lijken zo....Anders ga ik toch overstappen naar dat BBNed. Daar kan je toch dl snelheden halen van 8 Mbit?
Topsnelheid ja, hangt er onder andere vanaf wat de afstand naar de centrale vanaf je huis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
flipje81 schreef op 05 September 2003 @ 11:48:
He jongens wat is dat nou voor een opmerking.. Ik snap ook wel dat dat commercieel aantrekkelijkwer voor de aanbieders is (verkopen ze namelijk meer home abo's vanwege een betere prijs kwaliteit verhouding). Maar een opmerking zoals voutloos hierboven plaatst in de trant van, lite abo's kiezen bewust voor langzamer internet, slaat nergens op, lite abboo's kiezen voor lite omdat dat al duur genoeg is....
Nogmaals, ik hoop echt dat je verhoging krijgt. Maar ik vind het minder logisch. Voor niets gaat de zon op. De meeste mensen met 'lite' downloaden volgens mij minder films of hebben geen intenties om een server te hosten.

Bovendien, stel 'lite' gaat naar 512. Iemand die iets meer dan een jaar gelden KPN ADSL nam, had misschien toen nog gekozen voor standard omdat diegene 512 genoeg vond. Vlak daarna kwam de upgrade. Als je nu 'lite' net zo goed maakt als standard was, zouden er misschien mensen zijn die overstappen van standard naar lite. En dan heeft KPN minder inkomsten. (8>

Ik hoop ook op een verhoging (voor iedereen), maar die is nou eenmaal minder vanzelfsprekend dan iedereen wil inzien.

/zet zich alvast schrap voor de reacties.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
IK geef je gelijk, maar als het hele verhaal door gata worden denk ik toch ALLE abbo's verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
bij kpn verbaas ik me nergens meer over...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echter geen enkele reden tot klagen over de service en de connection en dat is ook wat waard. Dat ligt bij andere providers echt wel anders....Dus tja je betaalt ook voor kwaliteit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op 05 september 2003 @ 12:13:
Bovendien, stel 'lite' gaat naar 512. Iemand die iets meer dan een jaar gelden KPN ADSL nam, had misschien toen nog gekozen voor standard omdat diegene 512 genoeg vond. Vlak daarna kwam de upgrade. Als je nu 'lite' net zo goed maakt als standard was, zouden er misschien mensen zijn die overstappen van standard naar lite. En dan heeft KPN minder inkomsten. (8>
Juist, en dat is ook de reden dat ik eigenlijk ook wel op een abo-vorm tussen Lite en Basic in zit te wachten. Als Basic naar 1024/128 of 1024/256 gaat, stap ik graag terug naar een 512/128 abootje voor zeg.. 30 euro (ipv 54 nu). Daar zit ik meer op te wachten dan de verhoging van 768 naar 1024. En met mij meerderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Voutloos schreef op 05 September 2003 @ 12:13:
[...]

Nogmaals, ik hoop echt dat je verhoging krijgt. Maar ik vind het minder logisch. Voor niets gaat de zon op. De meeste mensen met 'lite' downloaden volgens mij minder films of hebben geen intenties om een server te hosten.

Ik hoop ook op een verhoging (voor iedereen), maar die is nou eenmaal minder vanzelfsprekend dan iedereen wil inzien.

Dus is het logischer alleen Basic en Fast abbo's te upgraden. Dat maakt het gat (en dus de meerwaarde) naar Lite groter, en wellicht zullen dan Lite users overwegen Basic te gaan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk ook niet dat ze die lite zullen verhogen, lite is er gewoon als instapper om te surfen. 256 is daar snel genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
EXX schreef op 05 september 2003 @ 12:23:
[...]
Dus is het logischer alleen Basic en Fast abbo's te upgraden.
En dus ben je het met me eens. :>

Maar dan nog blijft het afwachten & geldt dat wij als sociale tweakers hopen dat alles vooruitgaat.

/is blij met steun. Valt mee met dat schrap zetten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 05-09-2003 12:30 . Reden: JvS ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op 05 September 2003 @ 12:13:
[...]

Ik ben benieuwd naar jouw cijfers voor economie vroeger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar jouw cijfers voor economie vroeger :D

Ik ben benieuwd of dit een compliment is...
Als je het echt wil weten: ik was niet echt goed in eco want ik denk altijd te ver door.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voutloos schreef op 05 September 2003 @ 12:28:
[...]

/is blij met steun. Valt mee met dat schrap zetten :)
Je redeneert gewoon heel logisch in je eerste post. Ik dacht bijna: Ik had 'm geschreven kunnen hebben, kan je nagaan 8-)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 05 September 2003 @ 12:50:
[...]

Je redeneert gewoon heel logisch in je eerste post. Ik dacht bijna: Ik had 'm geschreven kunnen hebben, kan je nagaan 8-)
:P
zaten jullie naast elkaar bij economie? >:)

edit:
ok genoeg offtopic gelul nu

Ik denk dat het aankomende week dan toch wel enigszins bekend moet worden, althans .. dat hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
JvS schreef op 05 September 2003 @ 12:50:
Je redeneert gewoon heel logisch in je eerste post. Ik dacht bijna: Ik had 'm geschreven kunnen hebben, kan je nagaan
Ik zou dit bijna in mijn signature zetten. Dank je wel.
Ik hou trouwens nu wel op met dit offtopic gedoe.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Laatst online: 03-09 20:30
Op webwereld is nu te lezen dat @Home de snelheden drastisch willen verhogen.

http://www.webwereld.nl/nieuws/16148.phtml
Vrijdag, 5 september 2003 - Kabelaar @Home start volgend jaar met een proef voor supersnel internet waarbij uiteindelijk snelheden van 100 Mbps kunnen worden gehaald.
niet slecht! En op de kabelmarkt onstaat ook concurentie:
Concurrentie
Essent is met zo'n 1,7 miljoen aansluitingen de tweede kabelmaatschappij van Nederland. De abonnees van Essent wonen voornamelijk in het oosten en zuiden van Nederland.

Ook UPC, de nummer één, probeert de snelheid van zijn netwerk op te krikken. Hiervoor experimenteert het kabelbedrijf volop met nieuwe transport- en modulatietechnieken.

Hiermee is het mogelijk de snelheid van het netwerk te verhogen, zonder dat er iets substantieels aan het bestaande netwerk hoeft te worden veranderd. UPC belooft binnen twee jaar zelfs snelheden tot 120 Mbps.
Dus KPN moet wel meegaan als je dit zo leest..

-

edit1:

En versatel gaat ook goed door:

http://www.webwereld.nl/nieuws/16140.phtml
Donderdag, 4 september 2003 - Versatel gaat zijn dsl-netwerk de komende maanden uitbreiden van ongeveer 50 procent naar 65 procent landelijke dekking
Kortom, volgens mij gaat het wel de goede kant op qua concurentie!

-

edit2:

Dit stond in een nieuwsbericht over die "double" upstream abo's. Aangezien de kosten maar 4 euro van elkaar verschillen kunnen de ISP's ervoor kiezen om het er gewoon er gratis "bij" te doen. Opzich krijg je dan geen geen verwarring qua abo's.

http://www.bruring.com/nu...de=thread&order=0&thold=0
Een ISP kan er voor kiezen om de nieuwe varianten te verkopen als toevoeging op een bestaande Basic of Extra aansluiting, of als volledig nieuwe variant naast de bestaande Lite (256/64), Basic (768/128) en Extra (1536/256) abonnementen.

[ Voor 35% gewijzigd door quakerix op 05-09-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig maar, want ik vind dat ik veel te weinig krijg voor wat ik nu betaal per maand :)
(in vergelijking met BBned-ers dus .. )

misschien een tip een keer een polletje te houden wie er hier KPN of BBned hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Kijk, dat is info waar ik wat aan heb! :)

Ik zit nog met Chello..wel snel, amar niet bar stabiel. En vooral de upload is waardeloos. Graag zou ik een snellere upload krijgen...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quakerix schreef op 05 September 2003 @ 14:05:
Op webwereld is nu te lezen dat @Home de snelheden drastisch willen verhogen.

http://www.webwereld.nl/nieuws/16148.phtml

Dus KPN moet wel meegaan als je dit zo leest..
Toch zal dit in mindere mate meespelen aangezien de kabelaars gewoon geen landelijke dekking hebben en ADSL aanbieders bijna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 14:15:
[...]

Toch zal dit in mindere mate meespelen aangezien de kabelaars gewoon geen landelijke dekking hebben en ADSL aanbieders bijna wel.
edit:
offtopic: je moet toch maar es je sig gaan uitleggen, dus als ik 150pk rij, wat vind je dan van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
[...]

Ik denk dat het wel een rol speelt, aangezien de meeste mensen in de randstad ( dus steden ) wonen. Als je daar geen goede markpositie hebt dan zal je minder snel uitbreiden naar buiten de steden.

Zitten niet de meeste ADSL'ers in de randstad ? Ik denk van wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

-Marshal- schreef op 04 september 2003 @ 23:24:
[...]

Vergeet je alleen even die max. 10Gb dataverkeer te melden :)
Nou ik heb ook zo'n fijn 3,360 Mbps lijntje (upstream 128K zuigt...) maar geen datalimiet...(FUP op Easynet ADSL)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
qless schreef op 05 September 2003 @ 14:33:
[...]

Nou ik heb ook zo'n fijn 3,360 Mbps lijntje (upstream 128K zuigt...) maar geen datalimiet...(FUP op Easynet ADSL)
NL is eenmaal duur ivm buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ik me niet vergis moet het kabelnetwerk door heel NL over een tijdje toegankelijk zijn voor de hele markt, waardoor ook daar de concurrentie aardig toe zal nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 14:22:
[...]

edit:
offtopic: je moet toch maar es je sig gaan uitleggen, dus als ik 150pk rij, wat vind je dan van mij?
offtopic:
jouw sig legt mijn sig uit, zo zie ik het.... bedenk zelf de rest maar ;)

ontopic : Ik zei ook in mindere mate, van invloed zal het zeker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:13:
[...]

Als ik me niet vergis moet het kabelnetwerk door heel NL over een tijdje toegankelijk zijn voor de hele markt, waardoor ook daar de concurrentie aardig toe zal nemen. :)
Volgens mij gebeurd dat niet, want Essent en UPC gaven allang aan voorlopig niet meer in de uitbreiding van het netwerk te investeren.

En ik ziet hier zelfs nog steeds zonder Kabel TV! (oke, ligt voornamelijk aan de gemeente) Gelukkig heb ik wel al KPN Adsl. maar TV kijken gaat nog via de schotel.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quakerix schreef op 05 september 2003 @ 15:01:
NL is eenmaal duur ivm buitenland
Je laat je toch niet gek maken door die irritante Belgen die alleen maar op GoT komen om te melden hoe snel en goedkoop hun internet in Belgenland is he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:39:
[...]

Je laat je toch niet gek maken door die irritante Belgen die alleen maar op GoT komen om te melden hoe snel en goedkoop hun internet in Belgenland is he? ;)
neej hoor :D

maar als je gewoon bekijkt naar de landen boven ons hoofd.... stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

Nou niet in alles hoor. In BE is bijv meer upstream ongeloofeloos duur:
3,360/128 = +/- 40 euro
3,360/192 = +/- 60 euro
3,360/512 = +/- 300 euro

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBned gaat ook met een erg mooi iets komen!!!!
Dat heb ik uit eerste hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-08 12:31
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 16:10:
BBned gaat ook met een erg mooi iets komen!!!!
Dat heb ik uit eerste hand!
De meningen over mooi zijn nogal verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm Helljoep blijkt wel gelijk te hebben :) http://www.webwereld.nl/nieuws/16159.phtml
Alleen heb ik hier dus nix aan, alleen KPN ADSL beschikbaar :/ . Dus ik hoop maar dat KPN echt met die snelheidsverhogingen komt :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.