☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nee, zodra ze dubbele-upstream aan gaan beiden wordt 160kbit/s natuurlijk 320kbit/sSuper__Nerd schreef op 06 september 2003 @ 09:17:
Foutje van webwereld?
Verwijderd
Zeiden ze ook iets over de prijs? €4 toch?Novah schreef op 06 September 2003 @ 13:38:
Ok ik heb dus even gebeld met Planet Internet om eens duidelijkheid te vragen over het double upstream abbo. De double upstream abbo's worden nog door geen enkele provider gedaan. Maar daar gaat tegen het einde van het jaar verandering in komen waarschijnlijk. Wanneer de up en downsnelheden verhoogt worden. Er zitten geen downtijden aan vast gelukkig. Beetje jammer, ik had gehoopt deze maand nog een double upstream abbo te kunnen scoren.
BTW: Ik zie allemaal mensen de naam van een DSL netwerk verkeerd schrijven. Het is BBNed en niet BBNet, Ned van Nederland en niet Net van netwerk
Dat heb ik er wel voor over
|>
Ik lees anders iets totaal anders:Simon schreef op 06 September 2003 @ 17:30:
Volgens xs4all komen die double-upstream abo's eraan... Kleine kick dus.
22 augustus 2003
KPN biedt internetproviders sinds enkele maanden de mogelijkheid om twee aanvullende ADSL varianten aan te bieden: 'ADSL Basic Double Upstream' en 'ADSL Fast Double Upstream'. XS4ALL heeft besloten deze nieuwe varianten voorlopig niet in haar portfolio op te nemen. De kosten van de benodigde aanpassing van processen en systemen in combinatie met het kleine dekkingsgebied zouden de dienst namelijk onevenredig duur maken.
link: http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/adslvarianten.html
[ Voor 3% gewijzigd door MrOizo op 06-09-2003 18:07 ]
Je zit er idd het eerste jaar een jaar aan vast, daarna is het gewoon per maand opzegbaar hoorMarzman schreef op 06 September 2003 @ 14:02:
[...]
Ik heb persoonlijk niet de procedure voor het overstappen afgewacht. Bij Planet heb je namelijk een jaarcontract en als je over wilt stappen en je kunt het moet je dat meteen doen. Anders zit je er meteen weer voor een jaar aan vast.
Ja het wordt volgens mij overal met een jaar verlengd, maar niet contractueel (als ik het goed heb). Hij is dus gewoon (volgens de AV's van de ISP's - ik weet niet van Planet) per maand opzegbaar.Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 20:24:
Nope, bij planet wordt het steeds met een jaar verlegnt
Artikel 14, lid 2:
Je betaald per maand, dus denk ik ook dat je per maand kunt opzeggen. Alleen het 1e jaar is dat niet mogelijk. Althans, zo heb ik het altijd begrepen.De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.
Ik zie graag links naar meer duidelijkheid over die perioden...
Dat in de AV is sneaky. Het gaat alleen over het opzeggen terwijl je in je 1e periode zit. Er staat niks erin over als je in je nieuwe jaarperiode per maand wil/kan opzeggen. Maar het kan wel.JeroenM_tbs schreef op 06 September 2003 @ 21:38:
http://www.planet.nl/planet/show/id=185644/sc=7ae2ce
Artikel 14, lid 2:
[...]
Je betaald per maand, dus denk ik ook dat je per maand kunt opzeggen. Alleen het 1e jaar is dat niet mogelijk. Althans, zo heb ik het altijd begrepen.
Ik zie graag links naar meer duidelijkheid over die perioden...
Hier wordt er o.a. over gesproken en niet alle medewerkers van Planet kenden deze regel dus:
http://adslforum.isiz.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3485
Kon onder het contract uit door een prijsverhoging maar moest er dat duidelijk bij vermelden.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
XS4All is iets duidelijker....10.1 De overeenkomst wordt steeds aangegaan voor de in de overeenkomst bepaalde termijn. De overeenkomst wordt steeds stilzwijgend na afloop van de eerste termijn met eenzelfde termijn verlengd. Opzegging van de overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de overeengekomen periode. Opzegging is mogelijk zowel schriftelijk als per fax, met dien verstande dat de opzegtermijn eerst aanvangt op de dag waarop XS4ALL de opzegging ontvangt.
http://www.xs4all.nl/voorwaarden/index.html
Dit was bij de vorige snelheidsverhoging namelijk wel zo.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Komt er wel aan, houdt http://www.mxstream.nl in de gaten (jah ik weet het, zo heet het niet meer maar de site linkt gelijk door naar de goede website, anders moet je weer gaan zoeken op die kpn site enzo.Yohan schreef op 07 September 2003 @ 01:14:
Ook al ergens een postcode / regio site opgedoken, waar je kunt checken op welke datum jouw adsl speed omhoog gaat?
Dit was bij de vorige snelheidsverhoging namelijk wel zo.
Verwijderd
Zo zie je maar, wat jij een kwalijke zaak vind, is in de regel heel gebruikelijk hoorJeroenM_tbs schreef op 06 September 2003 @ 23:15:
[...]
XS4All is iets duidelijker....
http://www.xs4all.nl/voorwaarden/index.html
Het is echt een jaar. Dat stuk wat jij hierboven gequote hebt van de Planet site zegt alleen dat je minimaal een maand voor het verstrijken van de termijn (en die is 1 jaar) moet opzeggen.JeroenM_tbs schreef op 06 September 2003 @ 23:12:
Hmmz, eigenlijk is het dus totaaal niet duidelijk wat de opzegtermijn is... Het zou toch echt een maand moeten zijn. Indien het stilzwijgend steeds een jaar is vind ik dat een zeer kwalijke zaak.
Het is gewoon een kwalijke zaak. Voor een inbelabonnementje zijn de kosten nog wel te overzien als je nog een heel jaar moet doorbetalen, maar adsl vind ik toch net te duur daar voor. Dat je het eerste jaar niet op kunt zeggen vind ik normaal, ze moeten uit de kosten komen en tekenen zelf ook voor een jaar bij KPN, maar daarna is het abo bij KPN per maand opzegbaar en bij Planet per jaar. Een beetje krom toch?Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 09:16:
[...]
Zo zie je maar, wat jij een kwalijke zaak vind, is in de regel heel gebruikelijk hoor
[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 07-09-2003 09:41 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat bericht is wel fout, want het is nooit 768/256 geweest, want Double Upload is nog niet ingevoerd én bij de 1536 snelheid staat er ook gewoon 256 voor de uploadeborn schreef op 06 september 2003 @ 14:12:
[...]
Nee, zodra ze dubbele-upstream aan gaan beiden wordt 160kbit/s natuurlijk 320kbit/s
The devil is in the details.
Verwijderd
Maar er is een andere optie: Stop de machtiging.Marzman schreef op 07 September 2003 @ 09:37:
[...]
Het is echt een jaar. Dat stuk wat jij hierboven gequote hebt van de Planet site zegt alleen dat je minimaal een maand voor het verstrijken van de termijn (en die is 1 jaar) moet opzeggen.
Geen sprake van boetes, incassobureaus, etc.14.5
Indien Gebruiker de verschuldigde vergoedingen na een mislukte incasso en na nadere termijnstelling als genoemd in art 13.5 niet betaald heeft, heeft Planet Internet het recht de Overeenkomst met Gebruiker met onmiddellijke ingang te beëindigen.
.
ze kunnen dus eerst een incassobureau inschakelen, en je pas na 3 maanden ofzo afsluiten
Of wordt zakelijk anders behandeld dan de particuliere lijnen?
beter zoekenWeeds schreef op 07 September 2003 @ 09:41:
Ben heel erg benieuwd hoe snel de snelheden sneller worden. bij kpnadsl-site nog nix te zien in iedere geval...
KPN ADSL.nl
Generieke snelheidsverhoging ADSL
De snelheid van alle ADSL abonnementen wordt in november 2003 verhoogd. De snelheidsverhoging zal uiterlijk 30 november voor alle bestaande klanten zijn gerealiseerd.
Alle gebruikers van ADSL van KPN krijgen voor hetzelfde maandbedrag een hogere snelheid: meer waar voor uw geld!
downstream
upstream
ADSL Lite
384 kbit/s
96 kbit/s
ADSL Basis
1024 kbit/s
160 kbit/s
ADSL Basic
Double Upstream
1024 kbit/s
320 kbit/s
ADSL Extra
2048 kbit/s
320 kbit/s
ADSL Extra
Double Upstream
2048 kbit/s
640 kbit/s
[ Voor 46% gewijzigd door Pubbert op 07-09-2003 22:09 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Na het eerste jaar kunt u beide abonnementen per maand opzeggen. Opzegging is zowel schriftelijk als per fax mogelijk. De opzegtermijn vangt aan op de dag waarop XS4ALL de opzegging heeft ontvangen.
Na het eerste jaar is het mogelijk om per maand op te zeggen.
Ik heb hier vorige maand ook gebruik van gemaakt.
Tot dat je het gevonden hebt
Ik wacht vol spanning af tot iemand het gevonden heeft
Planet Internet kinderachtig !!!!
adsl opzeggen: kan niet per maand???? :(
ADSL per direct opzeggen..
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Bron: www.xs4all.nlFast ADSL in prijs verlaagd
Tegelijk met de verhoging van de snelheden verlaagt XS4ALL haar deel van het Fast ADSL abonnement van EUR 52,15 naar EUR 46,-. De abonnementsprijs, inclusief het deel dat u aan KPN betaalt, komt hiermee op EUR 79,95 per maand.
Brengt dus ook zo zijn goede kanten met zich mee die snelheidsverhoging!
Dich bis echt unne foëzen haas
Volgens mij was het de bedoeling om voor 3 euro per maand double upload in te voeren. Of dat nu nog steeds geldt weet ik niet, maar ik denk niet dat het veel meer dan 5 euro gaat kostenWuSSiE schreef op 08 September 2003 @ 11:31:
*** tuurlijk, snelheids verhoging is altijd goed...Dat XS4ALL hun abbo´s goedkoper maakt is alleen maar mooier, (niet voor mij want ik heb PI, majaa voor degene die XS4ALL hebben is´t wel fijn). Maar, die double upstream, weet iemand of dat Planet Internet dat ook aanbied? En zo ja, wat kost dat? Want ik krijg nu zeg maar een upstream verbetering van 32 kbit/s, als ik dan voor 4 euro in de maand nog eens 160 kbit/s d´r bij op kan krijgen zou dat wel mooi zijn...
Als je een aantal berichten had doorgelezen wist je dat dit eind november moet gebeuren/gebeurd zijnGG85 schreef op 08 September 2003 @ 12:35:
Iemand enig idee wanneer KPN het ook daadwerkelijk gaat verhogen?
The devil is in the details.
zelf heb ik chello en mijn internet is perfect geen klachten...
Verwijderd
Nu zit je dus max. op 128KB/sec en 20KB/sec upload, dat haal ik met Chello ook, maar daar valt de verbinding best vaak weg
Net ff de stats van die Alcatel modem bekeken, is al 28dagen nonstop online
Nog even over die dubbele upload, er zijn maar 2 providers die het nu aanbiedem, fibreworlden nog eentje waarvan ik de naam kwijt ben
Filternet (en solcon, gaat via hun netwerk d8 ik) iig ookVerwijderd schreef op 08 September 2003 @ 14:31:
Nog even over die dubbele upload, er zijn maar 2 providers die het nu aanbiedem, fibreworlden nog eentje waarvan ik de naam kwijt ben
[ Voor 8% gewijzigd door zandpaddo op 08-09-2003 15:04 ]
Ik denk dat Chello klanten gaat verliezen.Geachte heer,
In reactie op uw bericht:
Geachte Dames en Heren,
Graag zou ik willen weten of Chello op korte termijn de download en/of upload snelheid van het classic abonement gaat verhogen?
Dit ivm met recente ontwikkelingen bij adsl leveranciers Kpn en Bbned.
Met vriendelijke groet
Informeren wij u graag als volgt:
Wij gaan niet de download of de upload verhogen met het classic abbonement.
Als u een hogere download wilt kunt u chello upgraden naar Chello Plus.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Verder had ik bij de vorige upgrade voor zover ik mij kan herinneren zo goed als geen downtime, het is ook "maar" een software upgrade wat ze doen.
Het is dus niet belangrijk om te weten wanneer ze het doen ivm downtime want je zult er dus niet veel van merken, bovendien is het per regio(/wijk?) anders.
Verwijderd
Ik denk het niet, want alleen de niet al te slimme mensen hebben nu nog Chello en die niet al te slimme mensen snappen het toch niet.Saedbanken schreef op 08 September 2003 @ 15:38:
[...]
[...]
Ik denk dat Chello klanten gaat verliezen.
Even ter verduidelijking: Chello is trager dan ADSL, altijd al geweest. Het gaat om de manier van meten! meet je pure bandbreedte dan zou Chello sneller kunnen zijn, echter meet je netwerk latency, vertragingen in het netwerk, dan is ADSL heel veel sneller dan Chello. In normale mensen taal: Met ADSL flitsen webpagina's binnen waar bij Chello je geregelt plaatje voor plaatje binnen ziet komen. Een film downloaden kost met Chello 5 uur en met ADSL 7 uur (what the hek, ik ga daar toch niet op zitten wachten!). Dit is eigenlijk offtopic en over dit onderwerp zijn al genoeg topics geweest lijkt me zo. Vandaar dat alleen de minder slimme mensen nog nietover zijn gegaan. Ik denk dus niet dat het ze echt veel klanten gaat kosten.
tja en beschikbaarheid (soort) adslVerwijderd schreef op 08 September 2003 @ 16:09:
[...]
Ik denk het niet, want alleen de niet al te slimme mensen hebben nu nog Chello en die niet al te slimme mensen snappen het toch niet.
ik kan nu kpn adsl aanvragen
maar dat kost aantal maanden voordat ik het heb (moet ik eerst telefonie aanvragen)
terwijl ik eigenlijk bbned adsl wil (wat nog niet beschikbaar is)
en ik heb geen trek in overstappen van kpn -> bbned adsl (wat niet echt mogelijk is)
voorlopig dus maar behelpen met upc
..
Rest van het verhaal maar effe weggelaten, maar ik wil even op het bovenstaande reageren. Jij scheert hier iedereen over één kam. Maar je vergeet voor het gemak één heel belangrijk iets. ADSL is niet landelijk hè! Dus er zijn wel degelijk mensen (waaronder ik) die ADSL willen hebben. Al moet ik er wel gelijk bij vertellen dat ik best wel tevreden ben met Chello. Maar zoals je al in je verhaaltje aanhaalt, ADSL "reageert" sneller..Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 16:09:
[...]
Ik denk het niet, want alleen de niet al te slimme mensen hebben nu nog Chello en die niet al te slimme mensen snappen het toch niet.
..knip ...
Onnodig erbij te zeggen dat hier bij ons nog geen ADSL is, en waarschijnlijk ook nooit zal komen
[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 08-09-2003 19:20 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Vreemd, wij hebben hier al ruim 1,5 jaar Chello...GG85 schreef op 08 september 2003 @ 19:28:
De meeste plaatsen zonder ADSL hebben ook geen kabelinternet hoor.
Hmmz, nog een uitzondering: hier is sinds begin augustus 2003 ADSL, maar kabel was er nog niet. Maja, gemeente voelt de onderhandelingen met kabelaar Essent (@home) onder druk gezet door de onverwachte actie van KPN om toch ineens maar ADSL te gaan aanbieden dankzij de actie ookadsl.nl.GG85 schreef op 08 September 2003 @ 19:28:
De meeste plaatsen zonder ADSL hebben ook geen kabelinternet hoor.
Hmmz, verrek. Die stelling klopt toch wel
[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 08-09-2003 22:55 . Reden: typ0s ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ze willen kijken of kabelinternet rendabel kan zijn op "'t Platteland"
Volges mij gaat ze dat een hoop moeite kosten aangezien ADSL hun dus al voor was
Maar jah, k heb al ADSL
Voorlopig niet van plan er van af te stappen
[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 08-09-2003 23:48 ]
Verwijderd
Ben benieuws of we binnenkort op een website kunnen checken wanneer de upgrade precies gaat plaats vinden. Tussen nu en 30 November is een beetje een lange termijn. De vorige keer was er geloof ik een website waarop je kon checken wanneer joiuw aanlsuiting geupgrade werd.
Vaak kunnen kabelexploitanten hier niet eens wat aan doen, wist je dat? Ik woon in Leiden en heb -toen er hier nog geen ADSL beschikbaar was- bij Casema hoog en laag gesprongen om kabelinternet te kunnen krijgen. Casema legde mij toen uit dat zij wel willen, maar dat gemeente Leiden hiervoor nieuwe bekabeling door de stad moest leggen en dit kost dus ontzettend veel geld (hele infrastructuur moest worden vernieuwd).JeroenM_tbs schreef op 08 September 2003 @ 23:45:
Ze willen kijken of kabelinternet rendabel kan zijn op "'t Platteland"
Volges mij gaat ze dat een hoop moeite kosten aangezien ADSL hun dus al voor was
Ik persoonlijk vind dit een hele slechte en ook kwalijke zaak; in het geval van kleine dorpen kan ik dit nog begrijpen, maar dat een redelijk grote stad als Leiden niet in staat is om hun bewoners van breedband internet te voorzien, vind ik zeer triest
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
oké, Dan mag je mijn reactie vergeten.. Maar zodra (als) er hier ADSL mogelijk is stap ik idd ook over, hoe tevreden ik ook ben met Chello.Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 08:56:
Mijn opmerking van gisteren had natuurlijk alleen betrekking op mensen die kunnen kiezen tussen ADSL en Chello en niet die alleen maar Chello kunnen. Ik heb ooit ook tot die laatste groep behoort en ben toen ADSL kon gelijk overgegaan. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik van Chello overgegaan ben op ADSL. En ik was best wel tevreden over de technische performance van Chello, totdat ik ADSl had teninste! Nooit meer terug!
Hier moest de gemeente ook iets van €30.000,= er bij doen voordat het "feest" door kon gaan. Ze zijn nu bezig met alle kasten aan het aanpassen en ze hopen dat het ergens in oktober volledig gebruikt kan worden.KillerBeeForEver schreef op 09 september 2003 @ 09:26:
[...]
Vaak kunnen kabelexploitanten hier niet eens wat aan doen, wist je dat? Ik woon in Leiden en heb -toen er hier nog geen ADSL beschikbaar was- bij Casema hoog en laag gesprongen om kabelinternet te kunnen krijgen. Casema legde mij toen uit dat zij wel willen, maar dat gemeente Leiden hiervoor nieuwe bekabeling door de stad moest leggen en dit kost dus ontzettend veel geld (hele infrastructuur moest worden vernieuwd).
Ik persoonlijk vind dit een hele slechte en ook kwalijke zaak; in het geval van kleine dorpen kan ik dit nog begrijpen, maar dat een redelijk grote stad als Leiden niet in staat is om hun bewoners van breedband internet te voorzien, vind ik zeer triest. Maar gelukkig kwam er ADSL, hier maak ik alweer enkele jaren dankbaar gebruik van
.
Er moet idd nieuwe bekabeleing, maar belangrijker nog: nieuwe apparatuur voor in de kastjes worden aangeschaft. En dat kost de gemeente geld, ene hoop geld. Beetje vaag dat Leiden dat er niet voor over heeft
[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 09-09-2003 11:49 ]
Niet tussen nu en 30 november maar van 3 t/m 30 november.Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 08:56:
Ben benieuws of we binnenkort op een website kunnen checken wanneer de upgrade precies gaat plaats vinden. Tussen nu en 30 November is een beetje een lange termijn. De vorige keer was er geloof ik een website waarop je kon checken wanneer joiuw aanlsuiting geupgrade werd.
Verwijderd
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat kan niet. Je bedoelt waarschijnlijk 768/128 i.p.v. 768/256Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 11:59:
Hoe zit dat dan met een abbo van Planet Adsl? (Adsl-Kpn) we zitten nou op 768/256 ik heb hier nog nix over gelezen? Weet iemand het?
Planet levert geen double upload abbo's, dus slechts 128kbit.
Jouw abbo gaat over 2 maanden kosteloos over naar 1024/160.
/me neem Demon via BBNed, die gaat voor dezelfde prijs (55 euro)
als jouw abbo, volgende week kosteloos van 1024/512 naar 2048/1024 (!)
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Meer info:
http://www.xs4all.nl/nieu...t/snelheden_november.html
Ik ben blij, want ik ben ooit begonnen met mijn Fast ADSL abo voor 86,10 op 1024/256.. en inmiddels krijg ik het dubbele voor minder geld
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 09-09-2003 15:24 ]
Who cares? en zo zeker is dat niet... [rml]-LynX- in "[ BBNED] Snelheden worden verhoogd!"[/rml]cjdijk schreef op 09 september 2003 @ 14:59:
/me neem Demon via BBNed, die gaat voor dezelfde prijs (55 euro)
als jouw abbo, volgende week kosteloos van 1024/512 naar 2048/1024 (!)
(aangezien het toch dezelfde prijs is, mag je wel elk jaar het verschil aan mij overmaken)
Verwijderd
staat alle info voor xs4all, 3 november id de snelheid verhoogd
Ik heb zelf ook @Home maar de UPLOAD snelheid van 16 Kb/s is toch wel zwaar kl#te te noemen !!! Vergelijk dat eens met 1MBit/s (=128 Kb/s) van ADSL. De downloadsnelheid is erg goed.Blasterxp schreef op 04 September 2003 @ 22:14:
Toch komen jullie nog steeds niet in de buurt van @home breedband. Ik zie alleen wel het verschil steeds kleiner worden.
Zal het binnen 2 jaar zijn opgelost? En is dan ADSL (wegens betere technologie) beter als kabel?
Ik begin toch te twijfelen.
Verwijderd
Beetje appels met peren vergelijken, een 1mbit upstream abbo ADSL is minstens twee keer zo duur als wat jij aan @home betaalt.arutten schreef op 10 september 2003 @ 23:48:
[...]
Ik heb zelf ook @Home maar de UPLOAD snelheid van 16 Kb/s is toch wel zwaar kl#te te noemen !!! Vergelijk dat eens met 1MBit/s (=128 Kb/s) van ADSL. De downloadsnelheid is erg goed.
Valt wel mee, een lite abbo van 39 euro bij Demon is 1024/512.Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 08:12:
[...]
Beetje appels met peren vergelijken, een 1mbit upstream abbo ADSL is minstens twee keer zo duur als wat jij aan @home betaalt.
Het is maar net wat je wilt, een snelle stabiele/constante snelheid (Demon)
of een sterk wisselende snelheid en een onbruikbare upload snelheid (@home).
Hoe zit het trouwens met de newsgroepen van @home,
die van Demon is gewoon de beste met 20TB, en een latency van min. 20 dagen.
Verwijderd
<QUOTE>
Geachte heer/mevrouw,
Ben nu ruim 3 jaar een tevreden ADSL-gebruiker.
Echter vind ik de huidige upload van ADSL Basic erg aan de magere kant t.o.v. andere providers.
Overstappen naar een andere provider zie ik echter niet zitten vanwege de goede kwaliteit van het Planet netwerk alsmede de lange overstap (+/- 6 – 10 weken).
Echter heeft KPN sinds 16 juni j.l een nieuw abonnement geïntroduceerd dat mij erg aanspreekt. Informatie over dit abonnement, ‘ADSL Basic Double Upstream’ zoals KPN het betiteld, is helaas niet te vinden op uw website (http://www.planet.nl).
Zou het mogelijk zijn om mij hier meer informatie over te doen toekomen?
Informatie die KPN verschaft:
KPN ISP Totaal
ADSL Lite € 19,95 € 15,00 € 34,95
ADSL Basic € 27,95 € 24,05 € 52,00
ADSL Basic DU € 31,95 € 24,05 € 56,00
ADSL Extra € 33,95 € 54,05 € 88,00
ADSL Extra DU € 37,95 € 54,05 € 92,00
Deze bedragen zijn inclusief BTW
Variant Downstream Upstream
Lite 256 kbps 64 kbps
Basic 768 kbps 128 kbps
Basic DU 768 kbps 256 kbps
Extra 1536 kbps 256 kbps
Extra DU 1536 kbps 512 kbps
<QOUTE>
De reactie van Planet internet hierop:
Geachte heer ...,
Planet was verrast door de snelle introductie door KPN van deze nieuwe ADSL-varianten. Het introduceren van deze nieuwe varianten behelst een grondige aanpassing van operationele processen en systemen, te meer daar de nieuwe varianten niet overal in het ADSL-dekkingsgebied leverbaar zijn.
Er zijn rond de introductie van deze nieuwe ADSL varianten nog veel onduidelijkheden. Een overhaaste introductie zou ten koste gaan van de kwaliteit van de order- en leveringsprocessen. Planet introduceert nieuwe diensten pas als de kwaliteit van deze processen is gewaarborgd.
Het is dus nog niet duidelijk wanneer deze abonnementen opgeleverd kunnen worden. Planet zal dit op het moment dat dit abonnement beschikbaar wordt ook kenbaar maken.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Services
Planet Internet
<QOUTE>
DUS helaas....
Verwijderd
Dat is toch ook geen 1mbit upstream ?cjdijk schreef op 11 September 2003 @ 11:05:
Valt wel mee, een lite abbo van 39 euro bij Demon is 1024/512.
En waar komt deze wijsheid vandaan? Volgens mij heeft Demon nog nergens wat aangekondigd.cjdijk schreef op 11 September 2003 @ 11:05:
[...]
Valt wel mee, een lite abbo van 39 euro bij Demon is 1024/512.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Vind ik ook interresant. Maar ze gooien niet de deur dicht. Ben benieuwd hoe lang dat uitvoerig testen duurt.Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 11:20:
Knipperdeknip.
Beetje offtopic:
Nette mailtjes allebei. Schreven alle helpdesks/winkels maar zo. Dus iedere helpdeskmedewerker die dit leest, zo moet het
En net mailtje van jou, maar ja misschien heb je die van jou wel door 'M' laten schrijven.
{signature}
Ik had het abbo nl. nog maar net en nu zou ook mn site geactiveerd moeten zijn, echter de gebruikersnaam was goed, maar het wachtwoord (die wel goed was) werd aldoor niet geaccepteerd.
Ik kreeg van de Helpdesk van PI gewoon een mailtje met zeeeeer algemene uitleg hoe je FTP moet gebruiken, naar welke server je moet FTP-en en wat de instellingen in WS FTp moeten zijn.
Mijn vraag was echter: waarom wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd.
Nouja, het loste zich op den duur van zelf op
Voor de rest is het idd een nette afhandeling van de mailtjes, alhoewel er soms wel een paar dagen over gaan voor je antwoord krijgt.
Nee, 1024kbit down en 512kbit upload.
Volgende week gaat dat in, op 15-09-2003,
tenminste dat is te lezen op de berichten in dit topic.
Ik ga er vanuit dat Demon niet achterblijft,
als BBNed dit gratis aanbied.
En zoals te lezen, als ze niet meegaan,
verliezen ze hun voorsprong t.o.v. KPN.
Tenminste, die voorsprong zou kleiner worden.
Even de link opgezocht (BBNed):
http://www.persberichten.com/Detail.asp?id=15622
Hier de reaktie van Demon:
http://www.webwereld.nl/nieuws/16188.phtml
Enne als ik Planet zou hebben,
zou ik die maar zo snel mogelijk opzeggen.
Dat ze niet zoals de rest een jaar i.p.v. een maand opzegtermijn hebben.
Dat vind ik erg zwak.
[ Voor 11% gewijzigd door cjdijk op 11-09-2003 21:44 . Reden: Links toegevoegd ]
Verwijderd
Valt wel mee hoor, heb zelf ook speciaal voor adsl een vaste lijn aangevraagd-> 1 week later had ik die.DDX schreef op 08 September 2003 @ 16:49:
[...]
tja en beschikbaarheid (soort) adsl
ik kan nu kpn adsl aanvragen
maar dat kost aantal maanden voordat ik het heb (moet ik eerst telefonie aanvragen)
terwijl ik eigenlijk bbned adsl wil (wat nog niet beschikbaar is)
en ik heb geen trek in overstappen van kpn -> bbned adsl (wat niet echt mogelijk is)
voorlopig dus maar behelpen met upc
toen meteen adsl aangevraagd, 2 weken later zat ik op internet met mijn adsl routertje.
Verwijderd

Dus maak van dat maanden maar een maand
Armada schreef op 11 September 2003 @ 11:54:
[...]
En waar komt deze wijsheid vandaan? Volgens mij heeft Demon nog nergens wat aangekondigd.
Het is nu officieel, te lezen op de site van Demon zelf:Jake schreef op 09 September 2003 @ 15:55:
[...]
Who cares? en zo zeker is dat niet... [rml]-LynX- in "[ BBNED] Snelheden worden verhoogd!"[/rml]
(aangezien het toch dezelfde prijs is, mag je wel elk jaar het verschil aan mij overmaken)
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.html
Maar blijf maar lekker veel betalen voor die trage verbinding van jou.

[ Voor 18% gewijzigd door cjdijk op 12-09-2003 21:48 . Reden: Tweede Quote ]
is het dan niet meer zo dat je eerst 2 rekeningen moet afwachten van kpn voordat je adsl kan aanvragen ?Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 06:55:
[...]
Valt wel mee hoor, heb zelf ook speciaal voor adsl een vaste lijn aangevraagd-> 1 week later had ik die.
toen meteen adsl aangevraagd, 2 weken later zat ik op internet met mijn adsl routertje.
Verwijderd
8mbit voor 65 euro wordt toch wel erg voordelig moet ik zeggen. Slechts 15 euro meer dan mijn huidige 1.5 mbit.cjdijk schreef op 12 September 2003 @ 21:46:
[...]
[...]
Het is nu officieel, te lezen op de site van Demon zelf:![]()
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.html
Maar blijf maar lekker veel betalen voor die trage verbinding van jou.
Als de uva haar prijzen niet verlaagt denk ik dat ik overstap.
Weet iemand overigens of je je adslmodem mag houden als je je abbonement opzegt en waar dat vanaf hangt?
Verwijderd
Nee, kan meteen, heb ik ook gedaan.DDX schreef op 12 September 2003 @ 22:31:
[...]
is het dan niet meer zo dat je eerst 2 rekeningen moet afwachten van kpn voordat je adsl kan aanvragen ?
Uva loopt via KPN-Mxstream neem ik aan, dan is je modem gekocht, niet gehuurd.Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 22:38:
[...]
8mbit voor 65 euro wordt toch wel erg voordelig moet ik zeggen. Slechts 15 euro meer dan mijn huidige 1.5 mbit.
Als de uva haar prijzen niet verlaagt denk ik dat ik overstap.
Weet iemand overigens of je je adslmodem mag houden als je je abbonement opzegt en waar dat vanaf hangt?
Niet dat je hem nodig hebt, want je krijgt er eentje gratis bij Demon,
de aansluitkosten zijn trouwens ook gratis (aktie tot 1 januari 2004).
Het grootste nadeel van overstappen, is nog dat je ongeveer 2 weken
zonder ADSL zit, is al korter geworden, was eerst 6 weken.
* Hans moet nog 2 weken wachten voordat hij van KPN verlost is,
en overstapt naar Demon
Verwijderd
Nope, heb ik bij kpn nagevraagd, dit was het antwoord: "nou ja, dat was vroeger zo maar dat doen we niet meer."DDX schreef op 12 September 2003 @ 22:31:
[...]
is het dan niet meer zo dat je eerst 2 rekeningen moet afwachten van kpn voordat je adsl kan aanvragen ?
Zelfs als je van ISDN terug naar analoog gaat hoef je niet meer te wachten, heb laatst buurman mee geholpen met overstap van isdn naar analoog, toen analoog werkte meteen adsl aangevraagd, 2 weken later modem binnen, aansluiten en gaan met die banaan.....
hmms dat is goed nieuwsVerwijderd schreef op 13 September 2003 @ 04:20:
[...]
Nope, heb ik bij kpn nagevraagd, dit was het antwoord: "nou ja, dat was vroeger zo maar dat doen we niet meer."
Zelfs als je van ISDN terug naar analoog gaat hoef je niet meer te wachten, heb laatst buurman mee geholpen met overstap van isdn naar analoog, toen analoog werkte meteen adsl aangevraagd, 2 weken later modem binnen, aansluiten en gaan met die banaan.....
dan ga ik binnenkort maar eens een telefoonlijntje aanvragen
zal je alleen net zien dat er dan over paar weken bbned leverbaar is
naja dan vraag ik wel tijdelijk weer upc aan als ik wil overstappen ofzo
Dat moet je me toch nog eens uitleggen, want ik snap er geen drol van.cjdijk schreef op 13 September 2003 @ 02:42:
Het grootste nadeel van overstappen, is nog dat je ongeveer 2 weken
zonder ADSL zit, is al korter geworden, was eerst 6 weken.
Ik zeg bij XS4all op, duurt een maand waarin ik nog internet heb. Een week voordat XS4all het opdoekt vraag ik Demon aan, want dan heeft de wettelijk 1 weeks termijn de tijd om te vervallen.
MAAR: dan is nog niet direct het signaal van de lijn af. Eerst het abonnement van XS4all, minimaal een dag later zou het signaal eraf kunnen zijn. Maar dan moet Demon nog gaan meten en zo. https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html
Hoe denk jij dan aan twee weken te komen '' en vroeger zes weken"? Wat is er dan veranderd aan de procedure?FAQ: Hoe lang duurt het van het moment van bestellen tot het moment van aansluiten?
De gemiddelde levertijd is ongeveer 6 weken. Er worden geen garanties op de levertijd gegeven.
Ik had eerst adsl bij xs4all via MxStream, dat duurde in totaal 4 weken excl. de wachttijd van de telefoonaansluiting zelf (had ik speciaal genomen voor adsl). In december 2002 allebei opgezegd (lijn werd afgesloten in nov, maar had nog tot 10 januari adsl, plus ik kreeg de kosten van nov. tot die 10 januari geld van KPN terug).
In Maart nieuwe lijn aangevraagd, kreeg em binnen 8 werkdagen ofzow iets, adsl bij hccnet besteld en dat had ik binnen 2 weken. Egt serieus
Dus je ziet het, het kan wel snel gaan.
De wachttijden zoals bijv aangegeven in de AV's van de ISP's stammen denk ik af van toen adsl er nog "pas" was, maar ik geloof best dat deze wachttijd bij sommige mensen er nog wel daadwerkelijk zijn.
Verwijderd
Der wordt dus wat aan gedaan, of beter gezegd, ze proberen het
Grote vriend, we hebben het over overstappen, niet over het afbreken van de tent en dan een paar maanden later een aanvraag starten, want dat was niet de vraag! Dat de aanvraag snel kan gaan als je nergens op hoeft te wachten, dat weten we ook wel.RUFFNECK schreef op 13 september 2003 @ 15:46:
Nou het is wel degelijk waar.
Ik had eerst adsl bij xs4all via MxStream, dat duurde in totaal 4 weken excl. de wachttijd van de telefoonaansluiting zelf (had ik speciaal genomen voor adsl). In december 2002 allebei opgezegd (lijn werd afgesloten in nov, maar had nog tot 10 januari adsl, plus ik kreeg de kosten van nov. tot die 10 januari geld van KPN terug).
In Maart nieuwe lijn aangevraagd, kreeg em binnen 8 werkdagen ofzow iets, adsl bij hccnet besteld en dat had ik binnen 2 weken. Egt serieus
Dus je ziet het, het kan wel snel gaan.
De wachttijden zoals bijv aangegeven in de AV's van de ISP's stammen denk ik af van toen adsl er nog "pas" was, maar ik geloof best dat deze wachttijd bij sommige mensen er nog wel daadwerkelijk zijn.
Spreek voor je eigen, ik wist het niet (en is best handig om te weten als ik van kabel overstap).Armada schreef op 13 september 2003 @ 18:29:
[...]
Grote vriend, we hebben het over overstappen, niet over het afbreken van de tent en dan een paar maanden later een aanvraag starten, want dat was niet de vraag! Dat de aanvraag snel kan gaan als je nergens op hoeft te wachten, dat weten we ook wel.
Nog grotere vriend, zit er nou zoveel verschil in? Zoals algemeen bekend is, is er nog geen algemene (gemeenschappelijk) overstap protocol binnen het hele ADSL gebeuren (met nog de boycot van KPN, zie FP)Armada schreef op 13 september 2003 @ 18:29:
[...]
Grote vriend, we hebben het over overstappen, niet over het afbreken van de tent en dan een paar maanden later een aanvraag starten, want dat was niet de vraag! Dat de aanvraag snel kan gaan als je nergens op hoeft te wachten, dat weten we ook wel.
Je quote hierboven zelf:
Armada schreef op 13 September 2003 @ 11:47:
[...]
Dat moet je me toch nog eens uitleggen, want ik snap er geen drol van.
Ik zeg bij XS4all op, duurt een maand waarin ik nog internet heb. Een week voordat XS4all het opdoekt vraag ik Demon aan, want dan heeft de wettelijk 1 weeks termijn de tijd om te vervallen.
MAAR: dan is nog niet direct het signaal van de lijn af. Eerst het abonnement van XS4all, minimaal een dag later zou het signaal eraf kunnen zijn. Maar dan moet Demon nog gaan meten en zo.
Ten eerste, je stapt over van xs4all naar Demon. Behalve dat je per se binnen die ene week al wilt aanvragen, doe je dit hele overstap gebeuren handmatig. Je hebt tog niet de aanvraag bij Demon gedaan en gezegd, hey jongens kunnen jullie me dan bij xs4all en kpn afmelden?FAQ: Hoe lang duurt het van het moment van bestellen tot het moment van aansluiten?
De gemiddelde levertijd is ongeveer 6 weken. Er worden geen garanties op de levertijd gegeven.
In dat opzicht is het hetzelfde als de tent afbreken en opnieuw bouwen (het isp gedeelte dan)
De levertijd is zoals er staat een gemiddelde en in de praktijk is dat heus wel sneller.
Dat je op KPN moet wachten om het signaal eraf te krijgen, begrijp ik wel, heb je een punt. Maar dat gaat tegenwoordig best wel snel en in mijn geval was mijn telefoonlijn eerst opgeheven, MAAR had ik nog gewoon adsl (vond ik raar).
Adsl aanvragen binnen de laatste week van het opzeggen zou ik zowieso niet doen, krijg je kans dat je nieuwe ISP best wel snel is met meten en concludeert dat je nog ADSL heb en zet daarom de aanvraag ff op halt. Nog meer wachten dus.
zit ik dus met: welke provider ?
ik wil dus gaan voor de double upstream extra variant (2048/640)
helaas doet xs4all er niet aan (om vage redenen?)
iemand tips ? (oja vast ip is ook vereiste)
Dat dacht ik eerst ook altijd, alleen heb ik nu al de topics overJeroenM_tbs schreef op 13 September 2003 @ 11:54:
Dat vraag ik me dus ook af... Ik hoor nl. constant verhalen van langer dan 2 weken: 6 weken/ 2 maanden
BBNed-Upload/Demon/Telebyte doorgelezen en ben daar steeds
termijnen van 2 weken zonder ADSL tegengekomen.
Alleen gaat het af en toe wel eens mis, dat een aanvraag spontaan kwijt raakt,
waardoor het een maand langer duurt.

Het is wel verstandig om regelmatig je aanvraag status
(via de website van je nieuwe provider) na te kijken.
Is bij jou BBNed niet leverbaarDDX schreef op 13 september 2003 @ 22:47:
hmms heb ik dus net besloten dat ik telefoonlijn + adsl ga aanvragen (nu ik dus niet meer op die 2 rekeningen hoef te wachten volgens reacties op mijn post)
zit ik dus met: welke provider ?
ik wil dus gaan voor de double upstream extra variant (2048/640)
helaas doet xs4all er niet aan (om vage redenen?)
iemand tips ? (oja vast ip is ook vereiste)
XS4All 2048/320 voor 119 euro/maand (via KPN na verhoging).
Demon 8192/1024 voor 65 euro/maand (via BBNed na verhoging).
Wat is eigenlijk het voordeel van XS4All?
De newsserver van Demon is 20 Terabyte, met een latency van minimaal 20 dagen,
terwijl die van XS4All slechts 2 Terabyte is.
latency? Bedoel je niet retentiecjdijk schreef op 14 September 2003 @ 05:53:
[...]
Dat dacht ik eerst ook altijd, alleen heb ik nu al de topics over
BBNed-Upload/Demon/Telebyte doorgelezen en ben daar steeds
termijnen van 2 weken zonder ADSL tegengekomen.
Alleen gaat het af en toe wel eens mis, dat een aanvraag spontaan kwijt raakt,
waardoor het een maand langer duurt.![]()
Het is wel verstandig om regelmatig je aanvraag status
(via de website van je nieuwe provider) na te kijken.![]()
[...]
Is bij jou BBNed niet leverbaar![]()
Demon 8192/1024 voor 65 euro/maand (via BBNed na verhoging).![]()
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Verwijderd
Pfff niks zeggen ze tegen je, net als of de lezers er wel overheen lezen.AvK schreef op 05 September 2003 @ 21:30:
Niet om het een of ander....
Maar mijn goede naam is de afgelopen 24 uur door sommige mensen behoorlijk door het slijk gehaald.
Bij bijzonder toeval kwam ik te weten dat er een upgrade aan zat te komen. De smerige details kende ik niet (of wilde mijn informant niet noemen) maar ik vond het belangrijk genoeg om het hier te plaatsen.
Nu mijn primeurtje op waarheid blijkt te berusten ga ik er van uit dat sommige mensen hun hoofd diep buigen in schaamte......![]()
![]()
Iedereen een grote mond tegen jou AvK, er was zelf nog een modje die je opelijk uitmakte voor leugenaar! 1 woord sorry nee hoor, een ander vond het een hoax, weer een ander geloofde er echt geen bal van.
Mischien zou kpn even mee moeten lezen zodat deze mensen lekker op een oude snelheid kunnen blijfen.
Ondanks ik het WEL geloofde/hoopte/ en het een mooie post vond zeg ik dan maar Sorry voor die gene die het niet met je goed hebben gemaakt.
Topic starter bedankt voor je melding, het is door mij en vele andere wel enorm gewaardeer<l!
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 06:28 . Reden: gewoon omdat het cool is ]
Ehm 79euro bij XS4ALLcjdijk schreef op 14 September 2003 @ 05:53:
[...]
helaas geen bbned hiercjdijk schreef op 14 September 2003 @ 05:53:
Demon 8192/1024 voor 65 euro/maand (via BBNed na verhoging).![]()
dus kpn zit ik aan vast
xs4all is max 2048/320 terwijl er dus ook 2048/640 is bij andere (minder bekende providers)
newsserver is niet super belangrijk (gebruik ik alleen om tekstberichten te lezen (waarvoor het origineel bedoeld is)
als xs4all dubbel upstream had gehad, had ik voor xs4all gekozen
weet ik zeker van dat ze goede uplinks met andere providers hebben ed
Geen probleem, ik heb het graag gedaan.Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 06:26:
[...]
Pfff niks zeggen ze tegen je, net als of de lezers er wel overheen lezen.
Iedereen een grote mond tegen jou AvK, er was zelf nog een modje die je opelijk uitmakte voor leugenaar! 1 woord sorry nee hoor, een ander vond het een hoax, weer een ander geloofde er echt geen bal van.
Mischien zou kpn even mee moeten lezen zodat deze mensen lekker op een oude snelheid kunnen blijfen.
Ondanks ik het WEL geloofde/hoopte/ en het een mooie post vond zeg ik dan maar Sorry voor die gene die het niet met je goed hebben gemaakt.
Topic starter bedankt voor je melding, het is door mij en vele andere wel enorm gewaardeer<l!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Je hebt gelijk, ik heb tot nu toe nog nooit gebruik gemaakt van nieuwsgroepen,
gezien ik op dit moment nog bij HccNet zit, die heeft minder interessante
nieuwsgroepen dan Demon.
Sinds augustus is in mijn woonplaats BBNed beschikbaar,
by-by HccNet/KPN, hello Demon/BBNed.
Heb wel het een en ander gelezen, maar wist niet meer precies de juiste term.
Trouwens, retentie, wil dat zeggen, de gemiddelde tijd dat een "bericht"
op de nieuwsserver blijft staan, alvorens deze verwijderd wordt,
om plaats te maken voor nieuwe "berichten"?
Mijn vergissing, verkeerd gekeken, nog steeds duurder en trager.
Edit:
Nog 1 niet onbelangrijk dingetje vergeten.
De overboekingsfactor bij KPN is 1:40 tot 1:80.
De overboekingsfactor bij BBNed is 1:25
Dat wil zeggen, als iedereen tegelijkertijd de volledige bandbreedte gebruikt,
houd je bij BBNed nog maar een 25ste gedeelte over van de maximale snelheid.
Bij KPN is dat slechts een 40-80ste gedeelte,
dus vooral 's avonds en in het weekend veel trager dan overdag.
Die cijfers ben ik in de verschillende topics tegengekomen.
Die waarde van 80 blijkt in de regio Amsterdam te gelden.
Buiten de randstad geldt een waarde van 40.
[ Voor 26% gewijzigd door cjdijk op 14-09-2003 14:12 . Reden: overboekingsfactor ]
Ja, dat maakt dus _wel_ uit, omdat dat gedeelte dikwijls in de praktijk veel langer duurde (sommigen hebben een wachttijd van 16 (!) weken gehad). Dat is dus ook de reden dat ik zo bits reageer, omdat de tweakers hier dat allemaal op een hoop vegen, terwijl dat dus echt niet het geval is.RUFFNECK schreef op 13 September 2003 @ 20:45:
[...]
Nog grotere vriend, zit er nou zoveel verschil in? Zoals algemeen bekend is, is er nog geen algemene (gemeenschappelijk) overstap protocol binnen het hele ADSL gebeuren (met nog de boycot van KPN, zie FP)
Je begon je post met: "Nou het is dus wel degelijk waar". Terwijl je helemaal niet in dezelfde situatie verkeerde!
Dit topic is gesloten.