Snelheids verhoging KPN-ADSL binnenkort

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.125 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 16:09:
[...]

Ik denk het niet, want alleen de niet al te slimme mensen hebben nu nog Chello en die niet al te slimme mensen snappen het toch niet.

..knip ...
Rest van het verhaal maar effe weggelaten, maar ik wil even op het bovenstaande reageren. Jij scheert hier iedereen over één kam. Maar je vergeet voor het gemak één heel belangrijk iets. ADSL is niet landelijk hè! Dus er zijn wel degelijk mensen (waaronder ik) die ADSL willen hebben. Al moet ik er wel gelijk bij vertellen dat ik best wel tevreden ben met Chello. Maar zoals je al in je verhaaltje aanhaalt, ADSL "reageert" sneller..

edit:
Onnodig erbij te zeggen dat hier bij ons nog geen ADSL is, en waarschijnlijk ook nooit zal komen :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 08-09-2003 19:20 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:08

GG85

.......

De meeste plaatsen zonder ADSL hebben ook geen kabelinternet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
GG85 schreef op 08 september 2003 @ 19:28:
Vreemd, wij hebben hier al ruim 1,5 jaar Chello...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
Br@m schreef op 08 September 2003 @ 19:30:
[...]

Vreemd, wij hebben hier al ruim 1,5 jaar Chello...
woon jij in "meeste plaatsen" :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
GG85 schreef op 08 September 2003 @ 19:28:
Hmmz, nog een uitzondering: hier is sinds begin augustus 2003 ADSL, maar kabel was er nog niet. Maja, gemeente voelt de onderhandelingen met kabelaar Essent (@home) onder druk gezet door de onverwachte actie van KPN om toch ineens maar ADSL te gaan aanbieden dankzij de actie ookadsl.nl.
Hmmz, verrek. Die stelling klopt toch wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Pubbert

random gestoord

Hier is ook nog geen @home te krijgen, Na actievoeren (wat met KPN gelukt is ;) zit nu al 3 mnd op ADSL) gaf Essent aan voorlopig niet meer te investeren in het netwerk op een upgrade van het goedkope abo na. (wat ook gebeurd is 128k down -> 312k down) maar niet meer het realiseren van nieuwe aansluitingen (hoofd-aansluitingen dus, imo hetzelfde als telefooncentrale aanpassen)

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 08-09-2003 22:55 . Reden: typ0s ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ow, wij zitten hiero in zo'n "proefgebied": gemeente Slochteren, in navolging van de gemeente Leek.
Ze willen kijken of kabelinternet rendabel kan zijn op "'t Platteland" :+
Volges mij gaat ze dat een hoop moeite kosten aangezien ADSL hun dus al voor was :P Kweet niet hoe het er in de gemeente Leek aan toe ging/gaat...

Maar jah, k heb al ADSL :*)
Voorlopig niet van plan er van af te stappen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 08-09-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opmerking van gisteren had natuurlijk alleen betrekking op mensen die kunnen kiezen tussen ADSL en Chello en niet die alleen maar Chello kunnen. Ik heb ooit ook tot die laatste groep behoort en ben toen ADSL kon gelijk overgegaan. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik van Chello overgegaan ben op ADSL. En ik was best wel tevreden over de technische performance van Chello, totdat ik ADSl had teninste! Nooit meer terug!

Ben benieuws of we binnenkort op een website kunnen checken wanneer de upgrade precies gaat plaats vinden. Tussen nu en 30 November is een beetje een lange termijn. De vorige keer was er geloof ik een website waarop je kon checken wanneer joiuw aanlsuiting geupgrade werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

JeroenM_tbs schreef op 08 September 2003 @ 23:45:
Ze willen kijken of kabelinternet rendabel kan zijn op "'t Platteland" :+
Volges mij gaat ze dat een hoop moeite kosten aangezien ADSL hun dus al voor was
Vaak kunnen kabelexploitanten hier niet eens wat aan doen, wist je dat? Ik woon in Leiden en heb -toen er hier nog geen ADSL beschikbaar was- bij Casema hoog en laag gesprongen om kabelinternet te kunnen krijgen. Casema legde mij toen uit dat zij wel willen, maar dat gemeente Leiden hiervoor nieuwe bekabeling door de stad moest leggen en dit kost dus ontzettend veel geld (hele infrastructuur moest worden vernieuwd).

Ik persoonlijk vind dit een hele slechte en ook kwalijke zaak; in het geval van kleine dorpen kan ik dit nog begrijpen, maar dat een redelijk grote stad als Leiden niet in staat is om hun bewoners van breedband internet te voorzien, vind ik zeer triest :| . Maar gelukkig kwam er ADSL, hier maak ik alweer enkele jaren dankbaar gebruik van :> .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 08:56:
Mijn opmerking van gisteren had natuurlijk alleen betrekking op mensen die kunnen kiezen tussen ADSL en Chello en niet die alleen maar Chello kunnen. Ik heb ooit ook tot die laatste groep behoort en ben toen ADSL kon gelijk overgegaan. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik van Chello overgegaan ben op ADSL. En ik was best wel tevreden over de technische performance van Chello, totdat ik ADSl had teninste! Nooit meer terug!
oké, Dan mag je mijn reactie vergeten.. Maar zodra (als) er hier ADSL mogelijk is stap ik idd ook over, hoe tevreden ik ook ben met Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
KillerBeeForEver schreef op 09 september 2003 @ 09:26:
[...]

Vaak kunnen kabelexploitanten hier niet eens wat aan doen, wist je dat? Ik woon in Leiden en heb -toen er hier nog geen ADSL beschikbaar was- bij Casema hoog en laag gesprongen om kabelinternet te kunnen krijgen. Casema legde mij toen uit dat zij wel willen, maar dat gemeente Leiden hiervoor nieuwe bekabeling door de stad moest leggen en dit kost dus ontzettend veel geld (hele infrastructuur moest worden vernieuwd).

Ik persoonlijk vind dit een hele slechte en ook kwalijke zaak; in het geval van kleine dorpen kan ik dit nog begrijpen, maar dat een redelijk grote stad als Leiden niet in staat is om hun bewoners van breedband internet te voorzien, vind ik zeer triest :| . Maar gelukkig kwam er ADSL, hier maak ik alweer enkele jaren dankbaar gebruik van :> .
Hier moest de gemeente ook iets van €30.000,= er bij doen voordat het "feest" door kon gaan. Ze zijn nu bezig met alle kasten aan het aanpassen en ze hopen dat het ergens in oktober volledig gebruikt kan worden.
Er moet idd nieuwe bekabeleing, maar belangrijker nog: nieuwe apparatuur voor in de kastjes worden aangeschaft. En dat kost de gemeente geld, ene hoop geld. Beetje vaag dat Leiden dat er niet voor over heeft :P

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 09-09-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 18:53
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 08:56:
Ben benieuws of we binnenkort op een website kunnen checken wanneer de upgrade precies gaat plaats vinden. Tussen nu en 30 November is een beetje een lange termijn. De vorige keer was er geloof ik een website waarop je kon checken wanneer joiuw aanlsuiting geupgrade werd.
Niet tussen nu en 30 november maar van 3 t/m 30 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al over 2 maanden....Beter werk van KPN !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat dan met een abbo van Planet Adsl? (Adsl-Kpn) we zitten nou op 768/256 ik heb hier nog nix over gelezen? Weet iemand het? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat gaat omhoog. Net als alle abo's van kpn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yesss, now we are talking !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 11:59:
Hoe zit dat dan met een abbo van Planet Adsl? (Adsl-Kpn) we zitten nou op 768/256 ik heb hier nog nix over gelezen? Weet iemand het? :S
Dat kan niet. Je bedoelt waarschijnlijk 768/128 i.p.v. 768/256
Planet levert geen double upload abbo's, dus slechts 128kbit.
Jouw abbo gaat over 2 maanden kosteloos over naar 1024/160.

/me neem Demon via BBNed, die gaat voor dezelfde prijs (55 euro)
als jouw abbo, volgende week kosteloos van 1024/512 naar 2048/1024 (!)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Kweet niet of het al gezegd was, maar XS4ALL verlaagt ook de prijzen van haar FAST ADSL abonnement. Dus de snelheid gaat omhoog (1536/256 -> 2048/320), de prijs omlaag (6,15/maand). De totaal prijs was eerst 86,10 per maand, deze wordt dus 79,95. De verlaging ligt volledig aan kant van XS4ALL en niet van KPN.

Meer info:

http://www.xs4all.nl/nieu...t/snelheden_november.html

Ik ben blij, want ik ben ooit begonnen met mijn Fast ADSL abo voor 86,10 op 1024/256.. en inmiddels krijg ik het dubbele voor minder geld ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 09-09-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
cjdijk schreef op 09 september 2003 @ 14:59:
/me neem Demon via BBNed, die gaat voor dezelfde prijs (55 euro)
als jouw abbo, volgende week kosteloos van 1024/512 naar 2048/1024 (!)
Who cares? en zo zeker is dat niet... [rml]-LynX- in "[ BBNED] Snelheden worden verhoogd!"[/rml]
(aangezien het toch dezelfde prijs is, mag je wel elk jaar het verschil aan mij overmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/nieu...t/snelheden_november.html

staat alle info voor xs4all, 3 november id de snelheid verhoogd

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:39
Blasterxp schreef op 04 September 2003 @ 22:14:
Toch komen jullie nog steeds niet in de buurt van @home breedband. Ik zie alleen wel het verschil steeds kleiner worden.

Zal het binnen 2 jaar zijn opgelost? En is dan ADSL (wegens betere technologie) beter als kabel?

Ik begin toch te twijfelen.
Ik heb zelf ook @Home maar de UPLOAD snelheid van 16 Kb/s is toch wel zwaar kl#te te noemen !!! Vergelijk dat eens met 1MBit/s (=128 Kb/s) van ADSL. De downloadsnelheid is erg goed.

=Specs=

Verwijderd

arutten schreef op 10 september 2003 @ 23:48:
[...]

Ik heb zelf ook @Home maar de UPLOAD snelheid van 16 Kb/s is toch wel zwaar kl#te te noemen !!! Vergelijk dat eens met 1MBit/s (=128 Kb/s) van ADSL. De downloadsnelheid is erg goed.
Beetje appels met peren vergelijken, een 1mbit upstream abbo ADSL is minstens twee keer zo duur als wat jij aan @home betaalt.

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 08:12:
[...]

Beetje appels met peren vergelijken, een 1mbit upstream abbo ADSL is minstens twee keer zo duur als wat jij aan @home betaalt.
Valt wel mee, een lite abbo van 39 euro bij Demon is 1024/512.
Het is maar net wat je wilt, een snelle stabiele/constante snelheid (Demon)
of een sterk wisselende snelheid en een onbruikbare upload snelheid (@home).
Hoe zit het trouwens met de newsgroepen van @home,
die van Demon is gewoon de beste met 20TB, en een latency van min. 20 dagen.

Verwijderd

Heb laatst een mailtje naar Planet Internet gestuurd waarin ik opheldering vroeg over de "Double Upstream" abbos van KPN.....

<QUOTE>
Geachte heer/mevrouw,

Ben nu ruim 3 jaar een tevreden ADSL-gebruiker.
Echter vind ik de huidige upload van ADSL Basic erg aan de magere kant t.o.v. andere providers.

Overstappen naar een andere provider zie ik echter niet zitten vanwege de goede kwaliteit van het Planet netwerk alsmede de lange overstap (+/- 6 – 10 weken).

Echter heeft KPN sinds 16 juni j.l een nieuw abonnement geïntroduceerd dat mij erg aanspreekt. Informatie over dit abonnement, ‘ADSL Basic Double Upstream’ zoals KPN het betiteld, is helaas niet te vinden op uw website (http://www.planet.nl).

Zou het mogelijk zijn om mij hier meer informatie over te doen toekomen?

Informatie die KPN verschaft:

KPN ISP Totaal
ADSL Lite € 19,95 € 15,00 € 34,95
ADSL Basic € 27,95 € 24,05 € 52,00
ADSL Basic DU € 31,95 € 24,05 € 56,00
ADSL Extra € 33,95 € 54,05 € 88,00
ADSL Extra DU € 37,95 € 54,05 € 92,00
Deze bedragen zijn inclusief BTW

Variant Downstream Upstream
Lite 256 kbps 64 kbps
Basic 768 kbps 128 kbps
Basic DU 768 kbps 256 kbps
Extra 1536 kbps 256 kbps
Extra DU 1536 kbps 512 kbps

<QOUTE>

De reactie van Planet internet hierop:

Geachte heer ...,

Planet was verrast door de snelle introductie door KPN van deze nieuwe ADSL-varianten. Het introduceren van deze nieuwe varianten behelst een grondige aanpassing van operationele processen en systemen, te meer daar de nieuwe varianten niet overal in het ADSL-dekkingsgebied leverbaar zijn.

Er zijn rond de introductie van deze nieuwe ADSL varianten nog veel onduidelijkheden. Een overhaaste introductie zou ten koste gaan van de kwaliteit van de order- en leveringsprocessen. Planet introduceert nieuwe diensten pas als de kwaliteit van deze processen is gewaarborgd.

Het is dus nog niet duidelijk wanneer deze abonnementen opgeleverd kunnen worden. Planet zal dit op het moment dat dit abonnement beschikbaar wordt ook kenbaar maken.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Customer Services
Planet Internet

<QOUTE>

DUS helaas....

Verwijderd

cjdijk schreef op 11 September 2003 @ 11:05:
Dat is toch ook geen 1mbit upstream ?

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

cjdijk schreef op 11 September 2003 @ 11:05:
[...]
En waar komt deze wijsheid vandaan? Volgens mij heeft Demon nog nergens wat aangekondigd.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Voutloos
  • Niet online
Vind ik ook interresant. Maar ze gooien niet de deur dicht. Ben benieuwd hoe lang dat uitvoerig testen duurt.

offtopic:
Beetje offtopic:
Nette mailtjes allebei. Schreven alle helpdesks/winkels maar zo. Dus iedere helpdeskmedewerker die dit leest, zo moet het :)
En net mailtje van jou, maar ja misschien heb je die van jou wel door 'M' laten schrijven.

{signature}

• Joen
Nou, k heb wel es een mailtje gestuurd waarom ik niet kon inloggen op de FTP voor mijn Planet website.
Ik had het abbo nl. nog maar net en nu zou ook mn site geactiveerd moeten zijn, echter de gebruikersnaam was goed, maar het wachtwoord (die wel goed was) werd aldoor niet geaccepteerd.

Ik kreeg van de Helpdesk van PI gewoon een mailtje met zeeeeer algemene uitleg hoe je FTP moet gebruiken, naar welke server je moet FTP-en en wat de instellingen in WS FTp moeten zijn.
Mijn vraag was echter: waarom wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd.

Nouja, het loste zich op den duur van zelf op :)

Voor de rest is het idd een nette afhandeling van de mailtjes, alhoewel er soms wel een paar dagen over gaan voor je antwoord krijgt.

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 11:45:
[...]

Dat is toch ook geen 1mbit upstream ?
Nee, 1024kbit down en 512kbit upload.
Volgende week gaat dat in, op 15-09-2003,
tenminste dat is te lezen op de berichten in dit topic.
Ik ga er vanuit dat Demon niet achterblijft,
als BBNed dit gratis aanbied.
En zoals te lezen, als ze niet meegaan,
verliezen ze hun voorsprong t.o.v. KPN.
Tenminste, die voorsprong zou kleiner worden.

Even de link opgezocht (BBNed):
http://www.persberichten.com/Detail.asp?id=15622
Hier de reaktie van Demon:
http://www.webwereld.nl/nieuws/16188.phtml

Enne als ik Planet zou hebben,
zou ik die maar zo snel mogelijk opzeggen.
Dat ze niet zoals de rest een jaar i.p.v. een maand opzegtermijn hebben.
Dat vind ik erg zwak.

[ Voor 11% gewijzigd door cjdijk op 11-09-2003 21:44 . Reden: Links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 08 September 2003 @ 16:49:
[...]

tja en beschikbaarheid (soort) adsl
ik kan nu kpn adsl aanvragen
maar dat kost aantal maanden voordat ik het heb (moet ik eerst telefonie aanvragen)

terwijl ik eigenlijk bbned adsl wil (wat nog niet beschikbaar is)

en ik heb geen trek in overstappen van kpn -> bbned adsl (wat niet echt mogelijk is)

voorlopig dus maar behelpen met upc
Valt wel mee hoor, heb zelf ook speciaal voor adsl een vaste lijn aangevraagd-> 1 week later had ik die.

toen meteen adsl aangevraagd, 2 weken later zat ik op internet met mijn adsl routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, wij hadden eerst UPC telefonie (:r), dat opgezegd en KPN aangevraagd, week later opgeleverd en meteen ADSL aangevraagd, 3 weken later had ik ADSL :)

Dus maak van dat maanden maar een maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Armada schreef op 11 September 2003 @ 11:54:
[...]

En waar komt deze wijsheid vandaan? Volgens mij heeft Demon nog nergens wat aangekondigd.
Jake schreef op 09 September 2003 @ 15:55:
[...]

Who cares? en zo zeker is dat niet... [rml]-LynX- in "[ BBNED] Snelheden worden verhoogd!"[/rml]
(aangezien het toch dezelfde prijs is, mag je wel elk jaar het verschil aan mij overmaken)
Het is nu officieel, te lezen op de site van Demon zelf: :Y)
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.html
Maar blijf maar lekker veel betalen voor die trage verbinding van jou. :z

[ Voor 18% gewijzigd door cjdijk op 12-09-2003 21:48 . Reden: Tweede Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 06:55:
[...]

Valt wel mee hoor, heb zelf ook speciaal voor adsl een vaste lijn aangevraagd-> 1 week later had ik die.

toen meteen adsl aangevraagd, 2 weken later zat ik op internet met mijn adsl routertje.
is het dan niet meer zo dat je eerst 2 rekeningen moet afwachten van kpn voordat je adsl kan aanvragen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 12 September 2003 @ 21:46:
[...]

[...]

Het is nu officieel, te lezen op de site van Demon zelf: :Y)
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.html
Maar blijf maar lekker veel betalen voor die trage verbinding van jou. :z
8mbit voor 65 euro wordt toch wel erg voordelig moet ik zeggen. Slechts 15 euro meer dan mijn huidige 1.5 mbit.

Als de uva haar prijzen niet verlaagt denk ik dat ik overstap.

Weet iemand overigens of je je adslmodem mag houden als je je abbonement opzegt en waar dat vanaf hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 12 September 2003 @ 22:31:
[...]

is het dan niet meer zo dat je eerst 2 rekeningen moet afwachten van kpn voordat je adsl kan aanvragen ?
Nee, kan meteen, heb ik ook gedaan.

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 22:38:
[...]

8mbit voor 65 euro wordt toch wel erg voordelig moet ik zeggen. Slechts 15 euro meer dan mijn huidige 1.5 mbit.

Als de uva haar prijzen niet verlaagt denk ik dat ik overstap.

Weet iemand overigens of je je adslmodem mag houden als je je abbonement opzegt en waar dat vanaf hangt?
Uva loopt via KPN-Mxstream neem ik aan, dan is je modem gekocht, niet gehuurd.
Niet dat je hem nodig hebt, want je krijgt er eentje gratis bij Demon,
de aansluitkosten zijn trouwens ook gratis (aktie tot 1 januari 2004).

Het grootste nadeel van overstappen, is nog dat je ongeveer 2 weken
zonder ADSL zit, is al korter geworden, was eerst 6 weken.

* Hans moet nog 2 weken wachten voordat hij van KPN verlost is,
en overstapt naar Demon

Verwijderd

DDX schreef op 12 September 2003 @ 22:31:
[...]

Nope, heb ik bij kpn nagevraagd, dit was het antwoord: "nou ja, dat was vroeger zo maar dat doen we niet meer."

Zelfs als je van ISDN terug naar analoog gaat hoef je niet meer te wachten, heb laatst buurman mee geholpen met overstap van isdn naar analoog, toen analoog werkte meteen adsl aangevraagd, 2 weken later modem binnen, aansluiten en gaan met die banaan.....

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 04:20:
[...]

Nope, heb ik bij kpn nagevraagd, dit was het antwoord: "nou ja, dat was vroeger zo maar dat doen we niet meer."

Zelfs als je van ISDN terug naar analoog gaat hoef je niet meer te wachten, heb laatst buurman mee geholpen met overstap van isdn naar analoog, toen analoog werkte meteen adsl aangevraagd, 2 weken later modem binnen, aansluiten en gaan met die banaan.....
hmms dat is goed nieuws
dan ga ik binnenkort maar eens een telefoonlijntje aanvragen

zal je alleen net zien dat er dan over paar weken bbned leverbaar is
naja dan vraag ik wel tijdelijk weer upc aan als ik wil overstappen ofzo

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

cjdijk schreef op 13 September 2003 @ 02:42:
Het grootste nadeel van overstappen, is nog dat je ongeveer 2 weken
zonder ADSL zit, is al korter geworden, was eerst 6 weken.
Dat moet je me toch nog eens uitleggen, want ik snap er geen drol van.
Ik zeg bij XS4all op, duurt een maand waarin ik nog internet heb. Een week voordat XS4all het opdoekt vraag ik Demon aan, want dan heeft de wettelijk 1 weeks termijn de tijd om te vervallen.
MAAR: dan is nog niet direct het signaal van de lijn af. Eerst het abonnement van XS4all, minimaal een dag later zou het signaal eraf kunnen zijn. Maar dan moet Demon nog gaan meten en zo. https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html
FAQ: Hoe lang duurt het van het moment van bestellen tot het moment van aansluiten?
De gemiddelde levertijd is ongeveer 6 weken. Er worden geen garanties op de levertijd gegeven.
Hoe denk jij dan aan twee weken te komen '' en vroeger zes weken"? Wat is er dan veranderd aan de procedure?

• Joen
Dat vraag ik me dus ook af... Ik hoor nl. constant verhalen van langer dan 2 weken: 6 weken/ 2 maanden

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Nou het is wel degelijk waar.
Ik had eerst adsl bij xs4all via MxStream, dat duurde in totaal 4 weken excl. de wachttijd van de telefoonaansluiting zelf (had ik speciaal genomen voor adsl). In december 2002 allebei opgezegd (lijn werd afgesloten in nov, maar had nog tot 10 januari adsl, plus ik kreeg de kosten van nov. tot die 10 januari geld van KPN terug).
In Maart nieuwe lijn aangevraagd, kreeg em binnen 8 werkdagen ofzow iets, adsl bij hccnet besteld en dat had ik binnen 2 weken. Egt serieus :)
Dus je ziet het, het kan wel snel gaan.
De wachttijden zoals bijv aangegeven in de AV's van de ISP's stammen denk ik af van toen adsl er nog "pas" was, maar ik geloof best dat deze wachttijd bij sommige mensen er nog wel daadwerkelijk zijn.

Verwijderd

nieuws: KPN gaat niet akkoord met procedure DSL-overstap

Der wordt dus wat aan gedaan, of beter gezegd, ze proberen het :P

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

RUFFNECK schreef op 13 september 2003 @ 15:46:
Nou het is wel degelijk waar.
Ik had eerst adsl bij xs4all via MxStream, dat duurde in totaal 4 weken excl. de wachttijd van de telefoonaansluiting zelf (had ik speciaal genomen voor adsl). In december 2002 allebei opgezegd (lijn werd afgesloten in nov, maar had nog tot 10 januari adsl, plus ik kreeg de kosten van nov. tot die 10 januari geld van KPN terug).
In Maart nieuwe lijn aangevraagd, kreeg em binnen 8 werkdagen ofzow iets, adsl bij hccnet besteld en dat had ik binnen 2 weken. Egt serieus :)
Dus je ziet het, het kan wel snel gaan.
De wachttijden zoals bijv aangegeven in de AV's van de ISP's stammen denk ik af van toen adsl er nog "pas" was, maar ik geloof best dat deze wachttijd bij sommige mensen er nog wel daadwerkelijk zijn.
Grote vriend, we hebben het over overstappen, niet over het afbreken van de tent en dan een paar maanden later een aanvraag starten, want dat was niet de vraag! Dat de aanvraag snel kan gaan als je nergens op hoeft te wachten, dat weten we ook wel.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
Armada schreef op 13 september 2003 @ 18:29:
[...]

Grote vriend, we hebben het over overstappen, niet over het afbreken van de tent en dan een paar maanden later een aanvraag starten, want dat was niet de vraag! Dat de aanvraag snel kan gaan als je nergens op hoeft te wachten, dat weten we ook wel.
Spreek voor je eigen, ik wist het niet (en is best handig om te weten als ik van kabel overstap).

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Armada schreef op 13 september 2003 @ 18:29:
[...]

Nog grotere vriend, zit er nou zoveel verschil in? Zoals algemeen bekend is, is er nog geen algemene (gemeenschappelijk) overstap protocol binnen het hele ADSL gebeuren (met nog de boycot van KPN, zie FP)

Je quote hierboven zelf:
Armada schreef op 13 September 2003 @ 11:47:
[...]

Dat moet je me toch nog eens uitleggen, want ik snap er geen drol van.
Ik zeg bij XS4all op, duurt een maand waarin ik nog internet heb. Een week voordat XS4all het opdoekt vraag ik Demon aan, want dan heeft de wettelijk 1 weeks termijn de tijd om te vervallen.
MAAR: dan is nog niet direct het signaal van de lijn af. Eerst het abonnement van XS4all, minimaal een dag later zou het signaal eraf kunnen zijn. Maar dan moet Demon nog gaan meten en zo.
FAQ: Hoe lang duurt het van het moment van bestellen tot het moment van aansluiten?
De gemiddelde levertijd is ongeveer 6 weken. Er worden geen garanties op de levertijd gegeven.
Ten eerste, je stapt over van xs4all naar Demon. Behalve dat je per se binnen die ene week al wilt aanvragen, doe je dit hele overstap gebeuren handmatig. Je hebt tog niet de aanvraag bij Demon gedaan en gezegd, hey jongens kunnen jullie me dan bij xs4all en kpn afmelden?
In dat opzicht is het hetzelfde als de tent afbreken en opnieuw bouwen (het isp gedeelte dan) :) Je zegt XS4ALL en Mxstream op en vraagt Demon op BBNed aan.
De levertijd is zoals er staat een gemiddelde en in de praktijk is dat heus wel sneller.
Dat je op KPN moet wachten om het signaal eraf te krijgen, begrijp ik wel, heb je een punt. Maar dat gaat tegenwoordig best wel snel en in mijn geval was mijn telefoonlijn eerst opgeheven, MAAR had ik nog gewoon adsl (vond ik raar).
Adsl aanvragen binnen de laatste week van het opzeggen zou ik zowieso niet doen, krijg je kans dat je nieuwe ISP best wel snel is met meten en concludeert dat je nog ADSL heb en zet daarom de aanvraag ff op halt. Nog meer wachten dus.

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

• DDX

DDX

hmms heb ik dus net besloten dat ik telefoonlijn + adsl ga aanvragen (nu ik dus niet meer op die 2 rekeningen hoef te wachten volgens reacties op mijn post)
zit ik dus met: welke provider ?
ik wil dus gaan voor de double upstream extra variant (2048/640)
helaas doet xs4all er niet aan (om vage redenen?)
iemand tips ? (oja vast ip is ook vereiste)

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Mensen, blijven we even vriendelijk tegen elkaar en vooral ontopic? Danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

JeroenM_tbs schreef op 13 September 2003 @ 11:54:
Dat vraag ik me dus ook af... Ik hoor nl. constant verhalen van langer dan 2 weken: 6 weken/ 2 maanden
Dat dacht ik eerst ook altijd, alleen heb ik nu al de topics over
BBNed-Upload/Demon/Telebyte doorgelezen en ben daar steeds
termijnen van 2 weken zonder ADSL tegengekomen.
Alleen gaat het af en toe wel eens mis, dat een aanvraag spontaan kwijt raakt,
waardoor het een maand langer duurt. :X
Het is wel verstandig om regelmatig je aanvraag status
(via de website van je nieuwe provider) na te kijken. :)
DDX schreef op 13 september 2003 @ 22:47:
hmms heb ik dus net besloten dat ik telefoonlijn + adsl ga aanvragen (nu ik dus niet meer op die 2 rekeningen hoef te wachten volgens reacties op mijn post)
zit ik dus met: welke provider ?
ik wil dus gaan voor de double upstream extra variant (2048/640)
helaas doet xs4all er niet aan (om vage redenen?)
iemand tips ? (oja vast ip is ook vereiste)
Is bij jou BBNed niet leverbaar :?
XS4All 2048/320 voor 119 euro/maand (via KPN na verhoging).
Demon 8192/1024 voor 65 euro/maand (via BBNed na verhoging). :9~
Wat is eigenlijk het voordeel van XS4All?
De newsserver van Demon is 20 Terabyte, met een latency van minimaal 20 dagen,
terwijl die van XS4All slechts 2 Terabyte is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

cjdijk schreef op 14 September 2003 @ 05:53:
[...]

Dat dacht ik eerst ook altijd, alleen heb ik nu al de topics over
BBNed-Upload/Demon/Telebyte doorgelezen en ben daar steeds
termijnen van 2 weken zonder ADSL tegengekomen.
Alleen gaat het af en toe wel eens mis, dat een aanvraag spontaan kwijt raakt,
waardoor het een maand langer duurt. :X
Het is wel verstandig om regelmatig je aanvraag status
(via de website van je nieuwe provider) na te kijken. :)

[...]

latency? Bedoel je niet retentie :?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op 05 September 2003 @ 21:30:
Niet om het een of ander....
Maar mijn goede naam is de afgelopen 24 uur door sommige mensen behoorlijk door het slijk gehaald.
Bij bijzonder toeval kwam ik te weten dat er een upgrade aan zat te komen. De smerige details kende ik niet (of wilde mijn informant niet noemen) maar ik vond het belangrijk genoeg om het hier te plaatsen.
Nu mijn primeurtje op waarheid blijkt te berusten ga ik er van uit dat sommige mensen hun hoofd diep buigen in schaamte...... :) :) :)
Pfff niks zeggen ze tegen je, net als of de lezers er wel overheen lezen.
Iedereen een grote mond tegen jou AvK, er was zelf nog een modje die je opelijk uitmakte voor leugenaar! 1 woord sorry nee hoor, een ander vond het een hoax, weer een ander geloofde er echt geen bal van.
Mischien zou kpn even mee moeten lezen zodat deze mensen lekker op een oude snelheid kunnen blijfen.
Ondanks ik het WEL geloofde/hoopte/ en het een mooie post vond zeg ik dan maar Sorry voor die gene die het niet met je goed hebben gemaakt.
Topic starter bedankt voor je melding, het is door mij en vele andere wel enorm gewaardeer<l! :*)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 06:28 . Reden: gewoon omdat het cool is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Ehm 79euro bij XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

helaas geen bbned hier :(
dus kpn zit ik aan vast
xs4all is max 2048/320 terwijl er dus ook 2048/640 is bij andere (minder bekende providers)
newsserver is niet super belangrijk (gebruik ik alleen om tekstberichten te lezen (waarvoor het origineel bedoeld is)
als xs4all dubbel upstream had gehad, had ik voor xs4all gekozen
weet ik zeker van dat ze goede uplinks met andere providers hebben ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 06:26:
[...]

Pfff niks zeggen ze tegen je, net als of de lezers er wel overheen lezen.
Iedereen een grote mond tegen jou AvK, er was zelf nog een modje die je opelijk uitmakte voor leugenaar! 1 woord sorry nee hoor, een ander vond het een hoax, weer een ander geloofde er echt geen bal van.
Mischien zou kpn even mee moeten lezen zodat deze mensen lekker op een oude snelheid kunnen blijfen.
Ondanks ik het WEL geloofde/hoopte/ en het een mooie post vond zeg ik dan maar Sorry voor die gene die het niet met je goed hebben gemaakt.
Topic starter bedankt voor je melding, het is door mij en vele andere wel enorm gewaardeer<l! :*)
Geen probleem, ik heb het graag gedaan. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

silentsnow schreef op 14 September 2003 @ 06:07:
[...]

latency? Bedoel je niet retentie :?
Je hebt gelijk, ik heb tot nu toe nog nooit gebruik gemaakt van nieuwsgroepen,
gezien ik op dit moment nog bij HccNet zit, die heeft minder interessante
nieuwsgroepen dan Demon. ;)
Sinds augustus is in mijn woonplaats BBNed beschikbaar,
by-by HccNet/KPN, hello Demon/BBNed. >:)
Heb wel het een en ander gelezen, maar wist niet meer precies de juiste term.
Trouwens, retentie, wil dat zeggen, de gemiddelde tijd dat een "bericht"
op de nieuwsserver blijft staan, alvorens deze verwijderd wordt,
om plaats te maken voor nieuwe "berichten"? :P
dolby schreef op 14 September 2003 @ 10:11:
[...]

Ehm 79euro bij XS4ALL
Mijn vergissing, verkeerd gekeken, nog steeds duurder en trager. :P

Edit:
Nog 1 niet onbelangrijk dingetje vergeten.
De overboekingsfactor bij KPN is 1:40 tot 1:80.
De overboekingsfactor bij BBNed is 1:25

Dat wil zeggen, als iedereen tegelijkertijd de volledige bandbreedte gebruikt,
houd je bij BBNed nog maar een 25ste gedeelte over van de maximale snelheid.
Bij KPN is dat slechts een 40-80ste gedeelte,
dus vooral 's avonds en in het weekend veel trager dan overdag.

Die cijfers ben ik in de verschillende topics tegengekomen.
Die waarde van 80 blijkt in de regio Amsterdam te gelden.
Buiten de randstad geldt een waarde van 40.

[ Voor 26% gewijzigd door cjdijk op 14-09-2003 14:12 . Reden: overboekingsfactor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

RUFFNECK schreef op 13 September 2003 @ 20:45:
[...]

Nog grotere vriend, zit er nou zoveel verschil in? Zoals algemeen bekend is, is er nog geen algemene (gemeenschappelijk) overstap protocol binnen het hele ADSL gebeuren (met nog de boycot van KPN, zie FP)
Ja, dat maakt dus _wel_ uit, omdat dat gedeelte dikwijls in de praktijk veel langer duurde (sommigen hebben een wachttijd van 16 (!) weken gehad). Dat is dus ook de reden dat ik zo bits reageer, omdat de tweakers hier dat allemaal op een hoop vegen, terwijl dat dus echt niet het geval is.
Je begon je post met: "Nou het is dus wel degelijk waar". Terwijl je helemaal niet in dezelfde situatie verkeerde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

cjdijk schreef op 14 september 2003 @ 13:51:
[...]

Edit:

Ik dacht dat KPN helemaal geen garanties gaf mbt overboeking (nog erger dus :X ), maar dat ze streven naar 1:40.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 14 september 2003 @ 13:51:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb tot nu toe nog nooit gebruik gemaakt van nieuwsgroepen,
gezien ik op dit moment nog bij HccNet zit, die heeft minder interessante
nieuwsgroepen dan Demon. ;)
Hmmm hou rekening met problemen met die voorziening bij demon, je leest laatste tijd problemen dat die server too many connections from realm demon heeft.
Misschien aan te raden een XS4ALL accountje erbij te nemen, heb je toch nog newszilla.xs4all.nll access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Armada schreef op 14 September 2003 @ 14:13:
[...]

Ja, dat maakt dus _wel_ uit, omdat dat gedeelte dikwijls in de praktijk veel langer duurde (sommigen hebben een wachttijd van 16 (!) weken gehad). Dat is dus ook de reden dat ik zo bits reageer, omdat de tweakers hier dat allemaal op een hoop vegen, terwijl dat dus echt niet het geval is.
Je begon je post met: "Nou het is dus wel degelijk waar". Terwijl je helemaal niet in dezelfde situatie verkeerde!
Ok als jij dat zegt :) Ik begon mijn post idd zo ja, omdat ik niet reageerde op jou posting (zgn. vraag), maar op de eigenlijk de reacties die gegeven waren op de post van cjdijk en peppy :)
Maar goed je zal wel gelijk hebben als je de wachttijden die je opnoemt ook egt zelf heb meegemaakt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 14 September 2003 @ 15:24:
[...]

Hmmm hou rekening met problemen met die voorziening bij demon, je leest laatste tijd problemen dat die server too many connections from realm demon heeft.
Misschien aan te raden een XS4ALL accountje erbij te nemen, heb je toch nog newszilla.xs4all.nll access.
Twee abbo's? een load balancer ertussen of zo? :D
Of bedoel je een gratis 56K accountje,
die dan leegtrekken via je Demon verbinding.
Zal trouwens wel een tijdelijk capaciteits probleem zijn bij Demon.
Ze krijgen er de laatste tijd nogal veel nieuwe klanten bij.
Hoe zou dat nu toch komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 14 September 2003 @ 16:46:
[...]

Twee abbo's? een load balancer ertussen of zo? :D
Of bedoel je een gratis 56K accountje,
die dan leegtrekken via je Demon verbinding.
Zal trouwens wel een tijdelijk capaciteits probleem zijn bij Demon.
Ze krijgen er de laatste tijd nogal veel nieuwe klanten bij.
Hoe zou dat nu toch komen. :+
Met een standaard account heb je toegang.
Ik vind die capaciteitsproblemen toch wel een teken dat demon niet berekend is op het huidige abonnee aantal.
Zou mij niets verbazen dat er spoedig een data-limiet komt.
Ben erg benieuwd hoe 2004 in dsl land gaat worden, kwaliteit heeft immers zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

cjdijk schreef op 14 September 2003 @ 13:51:
[...]

Ten eerste: Dat kan per provider verschillen en ten tweede, ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand langzamer dan de topsnelheid kon downloaden, als de server zelf maar snel genoeg was. Ik zit bij de meest paupere van de KPN-adsl ISP's (planet) en zelfs ik download al-tijd met 80Kbyte/sec van servers van tweakers.net, universiteiten, servers in de VS die snel genoeg zijn. Dus als je me misschien duidelijk kan maken wat daar nou zo belangrijk aan is, als je er geen last van hebt, graag :).

Wat ik wel twee keer heb gehoord (ik werk bij de kpn helpdesk dus hoor snel als er iets aan de hand is), is dat de providers zonnet en tiscali een tijd lang een capaciteitstekort hadden, waardoor s'avonds de download- en pingsnelheden dramatisch instortten, maar dat was gewoon een (in geval van tiscali) snel opgeloste capaciteitsprobleem.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 14-09-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 14 September 2003 @ 17:11:
[...]
Met een standaard account heb je toegang.
Ik vind die capaciteitsproblemen toch wel een teken dat demon niet berekend is op het huidige abonnee aantal.
Zou mij niets verbazen dat er spoedig een data-limiet komt.
Ben erg benieuwd hoe 2004 in dsl land gaat worden, kwaliteit heeft immers zijn prijs.
Geloof ik niets van (nofi).
Demon is al vele jaren een van de beste (in mijn ogen DE beste) providers.
Alleen waren ze nooit de goedkoopste.
Nu zijn ze de goedkoopste (even goedkoop als bijv. Telebyte en SpeedXS),
en krijgen ze ineens heel veel nieuwe klanten.
Ik weet zeker dat ze gewoon meer bandbreedte in gaan kopen bij hun nieuwsserver, en dat het probleem daarmee vanzelf oplost.
De aktie van het gratis modem en gratis aansluitkosten loopt tot 1 januari,
tevens zijn dan alle accounts in snelheid opgewaardeerd,
dus verwacht ik tegen die tijd, dat de problemen verholpen zijn. :)
JvS schreef op 14 September 2003 @ 17:21:
[...]

Ten eerste: Dat kan per provider verschillen en ten tweede, ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand langzamer dan de topsnelheid kon downloaden, als de server zelf maar snel genoeg was. Ik zit bij de meest paupere van de KPN-adsl ISP's (planet) en zelfs ik download al-tijd met 80Kbyte/sec van servers van tweakers.net, universiteiten, servers in de VS die snel genoeg zijn. Dus als je me misschien duidelijk kan maken wat daar nou zo belangrijk aan is, als je er geen last van hebt, graag :).

Wat ik wel twee keer heb gehoord (ik werk bij de kpn helpdesk dus hoor snel als er iets aan de hand is), is dat de providers zonnet en tiscali een tijd lang een capaciteitstekort hadden, waardoor s'avonds de download- en pingsnelheden dramatisch instortten, maar dat was gewoon een (in geval van tiscali) snel opgeloste capaciteitsprobleem.
Zou idd. per provider kunnen verschillen.
Zelf heb ik regelmatig, dat de snelheid terugzakt van 80KB/s naar 60KByte/s.
Maar het is niet zo extreem als ik bij Casema vroeger had.
Die zakte van 7KB/s door de week overdag naar 2KByte/s in het weekend
en 's avonds.
In die tijd was in mijn woonplaats niets anders leverbaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Cistron heeft zelf al aangegeven dat hun overboeking door deze upgrade waarschijnlijk in het begin ook naar 1:40 zakt. Gewoon omdat er eerst in extra capaciteit geinvesteerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

cjdijk schreef op 14 September 2003 @ 17:57:
[...]
Zou idd. per provider kunnen verschillen.
Zelf heb ik regelmatig, dat de snelheid terugzakt van 80KB/s naar 60KByte/s.
Maar het is niet zo extreem als ik bij Casema vroeger had.
Die zakte van 7KB/s door de week overdag naar 2KByte/s in het weekend
en 's avonds.
In die tijd was in mijn woonplaats niets anders leverbaar. :(
dat is de snelheid van jou naar de provider? Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dat iets structureels is. Als er een provider is die daar last van heeft, dan zou ik daar van horen op de helpdesk, aangezien er onder de adsl gebruikers nogal kritische mensen zitten die gelijk bellen als de snelheid niet de goede is. Mensen van hccnet bellen ook naar onze helpdesk met storingen op de adsl lijn en ik kan me van de afgelopen 14 maanden alleen maar mensen van tiscali en zonnet herinneren (en dan bellen er gelijk dik veel mensen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

JvS schreef op 14 September 2003 @ 17:21:
[...]

Ten eerste: Dat kan per provider verschillen en ten tweede, ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand langzamer dan de topsnelheid kon downloaden, als de server zelf maar snel genoeg was.
Mijn ISP heeft de nieuwsgroepen gecapped. Heb een 10MBit verbinding, maar met nieuwsgroepen zit ik altijd precies op 200kbyte/s terwijl ik via andere methoden strak 1.1MB/z haal.

Of is dit off-topic :?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou het is geen adsl en je hebt het dan over een beperking van een server, dus wat het er precies mee te maken heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 14:11

Weeds

what is a weed...

Door Dond3r - Sunday 07 September 2003 22:08
\quote
--------------------------------------------------------------------------------
Weeds schreef op 07 September 2003 @ 09:41:
Ben heel erg benieuwd hoe snel de snelheden sneller worden . bij kpnadsl-site nog nix te zien in iedere geval...

--------------------------------------------------------------------------------
beter zoeken
\unquote

beter lezen ;)
hoe snel het sneller wordt. Ergens in november, maar wanneer..

[ Voor 73% gewijzigd door Weeds op 16-09-2003 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:09
op zjn langst 30 november

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[knip]

Trouwens, retentie, wil dat zeggen, de gemiddelde tijd dat een "bericht"
op de nieuwsserver blijft staan, alvorens deze verwijderd wordt,
om plaats te maken voor nieuwe "berichten"? :P

[...]

[knip]
Dat klopt, ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

KPN verhoogt zijn snelheid met 25 procent,
een paar dagen later nadat BBNed zijn snelheid met 100 procent verhoogd heeft.
Sorry, ik kon het niet laten. :P
Thanks, ik had al zo'n vermoeden, maar wist het niet zeker. :)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Heeft iemand of weet iemand een overzicht / link met daarin wanneer welke plaats wordt geupgrade??

wijze woorden

• Joen
Hmmz, lijkt mij idd ook handig om te weten. Maar ik denk dat KPn het niet maar zo prijs zalk geven. Het is gewoon tussen 3 en 30 november. Je merkt het van zelf wel ja ;)
In het vervelendste geval ben je pas 30 november aan de beurt. Nah, t kan mij weinig boeie iig ;)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
hoop dat die bronnen van jou gelijk hebben :D

• Voutloos
  • Niet online
Als je weet wanneer het gaat gebeuren kan het alleen maar tegenvallen.

Je moet gewoon hopen dat je het al op 29 november hebt :)

{signature}

Verwijderd

3 november voor xs4all klanten

• DrJamez
  • Laatst online: 11-09 15:41
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 12:32:
3 november voor xs4all klanten
Hoe weet je dat? Ik hoop dat je gelijk hebt :D

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hij kan niet zo goed lezen:
Vanaf maandag 3 november worden nieuwe aansluitingen en up-en downgrades direct geleverd met de nieuwe snelheden. Bestaande ADSL aansluitingen zullen tussen 3 en 30 november worden voorzien van de nieuwe snelheden.
bron: http://www.xs4all.nl/nieu...t/snelheden_november.html

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 23:19

tweakerbee

dus..?

Eigenlijk wordt de Lite aansluiting voorgetrokken. Procentuele toenames in snelheid:

Lite: +50% / +50%
Basic: +33% / +25%
Fast: +33% / +25%

Niet echt fair. Kleine troost is wel dat je met Lite nog steeds aan een stomme downloadlimiet vastzit. :P

You can't have everything. Where would you put it?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

tweakerbee schreef op 17 September 2003 @ 13:32:
Eigenlijk wordt de Lite aansluiting voorgetrokken. Procentuele toenames in snelheid:

Niet echt fair. Kleine troost is wel dat je met Lite nog steeds aan een stomme downloadlimiet vastzit. :P
Dat is niet meer bij alle providers zo
Kijk maar bij wanadoo bijvoorbeeld

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

tweakerbee schreef op 17 September 2003 @ 13:32:

Bij de vorige verhogingen heeft lite niks gekregen ;(

En ik heb ook geen download limiet (met lite dus :P ) :)

[ Voor 7% gewijzigd door NvE op 17-09-2003 14:06 ]

Ja doe maar.

Verwijderd

Bericht van mijn provider:

Wanadoo heeft goed nieuws voor u. Vanaf november kunt u nog sneller internetten! Wanadoo biedt ADSL aan in samenwerking met KPN. Alle gebruikers van ADSL via KPN krijgen vanaf november voor hetzelfde maandbedrag een hogere snelheid.
Dat is dus nog meer waar voor uw geld!

U hebt een Wanadoo ADSL Basic abonnement. Voor u ziet de snelheidsverhoging er als volgt uit:

1024/160 kbit/s (is nu nog 768/128 kbit/s)

KPN hoopt de snelheidsverhoging uiterlijk 30 november te hebben gerealiseerd.

Met vriendelijke groet,
Het Wanadoo-team

• DrJamez
  • Laatst online: 11-09 15:41
Heeft niets met lezen te maken, meer met interpreteren... ik heb op 3 november nog geen snelheidsverhoging hoor!

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik zit nu wel erg te tweifelen, ik heb xs4all lite voor 36 euro per maand, dit wordt 384/96, voor 3 euro meer heb ik demon 1024/512. Het enige wat me ervan weerhoud is dat ik in het ergste geval 6 weken zonder internet zit bij de overstap. Gekeken naar de snelheid en het geld lijkt de keuze me duidelijk. Zijn er meer met dit dillema?