Heb laatst een mailtje naar Planet Internet gestuurd waarin ik opheldering vroeg over de "Double Upstream" abbos van KPN.....
<QUOTE>
Geachte heer/mevrouw,
Ben nu ruim 3 jaar een tevreden ADSL-gebruiker.
Echter vind ik de huidige upload van ADSL Basic erg aan de magere kant t.o.v. andere providers.
Overstappen naar een andere provider zie ik echter niet zitten vanwege de goede kwaliteit van het Planet netwerk alsmede de lange overstap (+/- 6 – 10 weken).
Echter heeft KPN sinds 16 juni j.l een nieuw abonnement geïntroduceerd dat mij erg aanspreekt. Informatie over dit abonnement, ‘ADSL Basic Double Upstream’ zoals KPN het betiteld, is helaas niet te vinden op uw website (
http://www.planet.nl).
Zou het mogelijk zijn om mij hier meer informatie over te doen toekomen?
Informatie die KPN verschaft:
KPN ISP Totaal
ADSL Lite € 19,95 € 15,00 € 34,95
ADSL Basic € 27,95 € 24,05 € 52,00
ADSL Basic DU € 31,95 € 24,05 € 56,00
ADSL Extra € 33,95 € 54,05 € 88,00
ADSL Extra DU € 37,95 € 54,05 € 92,00
Deze bedragen zijn inclusief BTW
Variant Downstream Upstream
Lite 256 kbps 64 kbps
Basic 768 kbps 128 kbps
Basic DU 768 kbps 256 kbps
Extra 1536 kbps 256 kbps
Extra DU 1536 kbps 512 kbps
<QOUTE>
De reactie van Planet internet hierop:
Geachte heer ...,
Planet was verrast door de snelle introductie door KPN van deze nieuwe ADSL-varianten. Het introduceren van deze nieuwe varianten behelst een grondige aanpassing van operationele processen en systemen, te meer daar de nieuwe varianten niet overal in het ADSL-dekkingsgebied leverbaar zijn.
Er zijn rond de introductie van deze nieuwe ADSL varianten nog veel onduidelijkheden. Een overhaaste introductie zou ten koste gaan van de kwaliteit van de order- en leveringsprocessen. Planet introduceert nieuwe diensten pas als de kwaliteit van deze processen is gewaarborgd.
Het is dus nog niet duidelijk wanneer deze abonnementen opgeleverd kunnen worden. Planet zal dit op het moment dat dit abonnement beschikbaar wordt ook kenbaar maken.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Services
Planet Internet
<QOUTE>
DUS helaas....