Het grote * Asus WL-500g * topic *

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oog laten vallen op de Asus WL-500g 54Mbps Home Gateway.
De specs en pijs zijn geweldig. En andere Asus produkten koop ik redelijk blind. Maar na mijn debakel met Edimax WiFi (niets dan problemen) wil ik deze keer goed voorbereid zijn, m.a.w. zo veel mogelijk info inwinnen voordat ik tot aanschaf overga. Probleem is alleen, via got, google, hotbot, yahoo, etc GEEN reviews of andere info te vinden. Iemand hier met gebruikerservaring en/of andere info?

ps. op aanraden van LopeZ verhuist naar hier

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niet echt veel ervaringen over gehoord kan ik je zeggen.

Wil alleen even aangeven dat je er geen externe antenne op aan kan sluiten. omdat er een hele exotische stekker op zit, die dus NERGENS leverbaar is. ook niet bij de leverancier waarvan ASUS dus de female aansluitingen vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is een zwaar minpunt zeg, ga dus zeker bedingen dat ik het ding mag terugbrengen als de ontvangst slecht is.

edit: ff gebeld, er zit een reverse SMA connector op, dit is toch vrij standaard spul als ik me niet vergis?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die externe antenne is alleen maar voor bereik boven de standaard 100 meter in en om het huis, dus maak je daar maar geen zorgen over. ;) Overigens kun je daar natuurlijk wel leuke dingen mee doen :) Maar de interne antenne doet het ook gewoon goed dus. :)

Het wachten is op bijvoorbeeld wfvn, die heeft er onlangs 1 aageschaft en wil je er vast wel wat over vertellen. Reviews zijn er inderdaad nagenoeg niet dacht ik :)

Ik heb zelf een paar weken de 300g, en ben er zeer over te spreken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33
In deze accesspoint zit dezelfde wlan adapter als in de linksys wap54g/wrt54g ..
Ik zou daardoor eerder voor de linksys gaan omdat hier gewoon een rp-tnc connector op zit..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
courage: als het standaard bereik goed is dan ja, geen probleem. maar ik ben edimax gewend :) , dus had ik een externe antenne nodig hier. ennuh, wie/wat is wfvn?

Leroy: asus ding heeft een hoop extra waar ik interesse in heb, usb, ftp etc, daarom voorkeur voor de asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf net een 300G (met 54mbit PMCIA kaart samen voor 99 euro!)... dik tevreden... :*)
Ontvangst is prima, zelfs door veel dikke muren. Hangt bij mij in te meterkast en overal in en om het huis prima goede dekking. Externe antenne helemaal niet nodig. Handleiding was alleen vrij kort, maar er is uit te komen... Goed design, dat cker :9~ !

Waarom een 500G (wat kan ie beter dan een 300G dat je ook echt zal gebruiken?) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zelfde config als oopman, echt geweldig :D

Voordeel van de 500G is dat je em als router ook kan gebruiken (de 300g ook, maar dan alleen via wireless) We hebben 2 laptops aan het ding hangen en het draait als een speer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een Asus WL-300 met een Asus Centrino notebook en dat draait perfect :) En wees gerust: de WL-300 is veel beter dan de even dure Edimax Access Point, want die laatste is echt een kreng. De WL-500 zal in ieder geval beter zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 15:49:
courage: als het standaard bereik goed is dan ja, geen probleem. maar ik ben edimax gewend :) , dus had ik een externe antenne nodig hier. ennuh, wie/wat is wfvn?
C'est moi dus....

Ik heb dat ding inderdaad aangeschaft in combinatie met 2x de Asus WL-100g.

Maar over de WL-500g: geweldig gevalletje. Bereik is erg goed te noemen. Ik kan terwijl m'n WL-500g IN de woning staat, naar schatting toch zo'n 100 meter buiten de woning sjouwen. Dit is een beetje afhankelijk van de plek; soms zit er iets storends tussen/in de buurt. Maar ik heb al eens de straat ingelopen en kwam na 75 meter een bussluis tegen; m'n signaalsterkte lag toen nog tussen de 40% en 45%..... geen antenne aan de buitenkant van het huis dus.

Onze woningen (rijtjeshuizen zijn met spouw tussen de woningen; (dragende) muren van die grote blokken 'beton' maar niet verstevigd met van dat betongaas oid. Elke woning is 6 meter breed. Ik woon het 3e huis vanaf de hoek en 7e vanaf de andere hoek. Ik kan gewoon langs de kortste kant gewoon rond het blok lopen; ook signaalsterkte van zo'n 40/45%. Ook nog steeds goed te noemen dus. De andere kant op redt hij niet (dus door 6 andere woningen heen, maar dan heb je het ook over 60 meter door woningen)

Binnenshuis: We hebben 3 verdiepingen met tussen elke verdieping dikke betonplaten die mij van dat ijzeren 'gaas' versterkt is.
Als ik de AP op de begane grond in de meterkast zet, heb ik op de bovenste verdieping (2 lagen hoger dus met 2 betonvloeren ertussen) nog steeds 44% sterkte terwijl een Belkinsetje (11Mbit) me daar totaal GEEN signaal meer gaf.

Ik heb de extra features nog niet echt getest; USB-hdd heb ik er nog niet aan gehangen; de prijs staat me een beetje tegen. Ik heb een oude USB-webcam: Dynalink U1, maar die krijg ik niet aan de praat. Het lijkt erop dat deze te oud is oid; hij wordt in ieder geval niet ondersteund.
Printers krijg ik wel aan de praat:

HP 930c via LPT en via USB is geen probleem
Brother HL-760 via LPT is geen probleem

Alleen lijkt het er wel op dat Asus een tooltje vergeten is op de CD te zetten om de printerpoort van die AP aan te spreken via je pc.
Mocht je dat tooltje/printerwizard niet hebben, haal dan gewoon die van de WL-500 neer

Ook heb ik geprobeerd om beide printers tegelijkertijd eraan te hangen; 1 aan USB en de ander aan LPT maar dat werkt helaas niet. Slechts 1 printer tegelijkertijd lukt (mogelijk met een toekomstige firmwareupgrade wel?)

Een USB-hubje eraan hangen heeft helaas ook geen zin. Ik heb zo'n 3-poorts hubje van Dynalink (met ook 1x seriele poort en 1x parallele poort), maar de printer gaf toen geen sjoechem meer via de USB-poort.
Wellicht dat andere hubjes het wel doen?

Beveiliging:
Gewoon 128 bits WEP geinstalleerd EN mac-adres-filtering. Alleen mijn 2 asus PCMCIA-kaartjes worden toegelaten door de WL-500g.

Verder zijn er nog talloze instellingen voor de firewall etc maar daar ben ik verder niet mee aan het stoeien gegaan.

Zo info genoeg voorlopig?

[edit]
Owja, over dat routerverhaal....

Hij werkt inderdaad niet alleen als router voor wireless maar ook voor vaste pc's.

Ik heb 2 laptops en 2 vaste pc's aan het geheel hangen. De 2 vaste pc's hangen ook nog eens achter een hubje die aan de WL-500g hangt. Alle pc's krijgen netjes hun IP van de WL-500g (via DHCP uiteraard)

[ Voor 7% gewijzigd door WFvN op 04-08-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titl edit *

Dit AP is redelijk 'uniek' kwa specs , en nog niet zo lang leverbaar.
Derhalve ius er weinig info over te vinden.
Bij deze dus een groot topic over ervaringen met het apparaat.

Dit, omdat het een bijzonder apparaat en nieuw is. Dit geeft dus geen vrijbrief om zelf meteen over elk AP zelf een groot topic te starten!!!.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/communication/wireless/wl-500g/wl-500g_m.jpg
Plug-n-Share Internet
Plug-n-Share Disk
Plug-n-Share WebCAM
WPA Support / More Security
Formal 802.11g standard: 54Mbps
WDS (wireless distribution system) support
Easy installation, management and maintenance
Printer Server support

http://www.asus.com/produ...less/wl-500g/overview.htm

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12
Hoezo uniek?

Wie weet btw een Access Point die echt 100mW zend met de 802.11G protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

buiter schreef op 04 August 2003 @ 17:03:
Hoezo uniek?

Kijk ff naar de features van dit ding en vergelijk die met andere draadloze AP/routers..... Koppel daar eventueel nog even de prijs aan vast en verbaas je..... (deed ik wel iig)

[ Voor 14% gewijzigd door WFvN op 04-08-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoezo uniek?
Zie specs ;) of ken jij zoveel andere AP's die een Webcam aan kunnen :P
Gelieve het bij het onderwerp te houden :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik ben overtuigd, vooral door wfvn (dat is nog eens een antwoord op een vraag !)
Ding besteld, donderdag halen, daarna komt mijn gebruikersverhaalding.
Mijn dank aan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
buiter schreef op 04 August 2003 @ 17:03:
Hoezo uniek?

Men neme een P75 + Linux. je koopt een senao kaart, daar doe je 3 commandos overheen + hostap installen en hij zend dan 249mwat uit :)

Regering verbied het officieel maar met zoals zoveel dingen geld er een gedoogbeleid: Als je geen overlast veroorzaakt op andere apparatuur dan grijpen ze niet in.

Wireless Leiden heeft zo zn Linksys AP's een beetje geboost. Standaard kreng eruit en deze erin :)

ontopic:
Wat kost dit beestje? Hier in arnhem is ie onvindbaar....ALleen de 300g is te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Beestje kost bij http://www.duiverman.nl 116,50 euro inclusief BTW. Er worden geen verzendkosten gerekend

[ Voor 18% gewijzigd door WFvN op 04-08-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12
Koffie schreef op 04 August 2003 @ 17:06:
[...]

Zie specs ;) of ken jij zoveel andere AP's die een Webcam aan kunnen :P

[...]

Gelieve het bij het onderwerp te houden :)
Uniek zou het dan wel zijn, of het gebruikt gaat worden vraag ik me af.
Wat heb je in godsnaam aan die onzin?

Daarnaast zou ik toch liever kiezen voor een Access Point only....
Geen gerommel met onzin wat de Access Point eventueel kan storen.

O jah die Senao heeft nog geen 802.11g (komt er wel aan)
En ik heb hier ook een wet11 + Senao thuis liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

buiter schreef op 05 August 2003 @ 08:23:
[...]

Uniek zou het dan wel zijn, of het gebruikt gaat worden vraag ik me af.
Wat heb je in godsnaam aan die onzin?

Daarnaast zou ik toch liever kiezen voor een Access Point only....
Geen gerommel met onzin wat de Access Point eventueel kan storen.

O jah die Senao heeft nog geen 802.11g (komt er wel aan)
En ik heb hier ook een wet11 + Senao thuis liggen
Zaken die ik iig nu al gebruik zijn:
De DHCP-server (dus ook voor m'n niet-draadloze pc's)
De printerpoort; momenteel de LPT maar binnenkort als ik een nieuwe printer heb, ga ik die USB-poort benutten.

Alleen jammer dat je niet meerdere apparaten op die 1e USB-poort kan aansluiten (tenminste niet met mijn USB-hubje) want ondanks de prijs hoop ik nog wel een keer een USB-HDD eraan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik het goed gelezen heb kun je er ook een usb key aan hangen, optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 10:19:
als ik het goed gelezen heb kun je er ook een usb key aan hangen, optie?
Ik denk inderdaad dat dat kan.... maar bij gebrek aan die dingen....

Bovendien wil ik nogal eens foto's sharen; liefst in originele formaat. Als je daarbij bedenkt dat ik een 1GB Microdrive in m'n camera heb, dan zal je snel duidelijk zijn waarom ik niet voor die optie ga :)

Ik zou het liefst een paar GB eraan hangen. Op zich heb ik wel een HDD die ik uit een systeem kan trekken maar dan heb ik nog zo'n USB-behuizing nodig.... alleen zijn ook die weer niet echt wat je noemt goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nog even voor de mensen die de WL-500G niet uniek vinden het volgende;
ik ben tot nu toe nog geen enkele wireless router tegengekomen met meerdere firewall functies.
De WL-500G kan zelfs het verkeer van wlan naar lan toe filteren en uiteraard ook van wan naar lan.
Tenminste dat haal ik uit de user manual, ik heb um helaas nog niet.
Als je dan de overige mogelijkheden naast de prijs zet dan heb je een unieke gadget ja.
Nu nog maar afwachten of het inderdaad allemaal zo werkt zo als het zou moeten werken, maar daar hebben we dit forum voor om iedereen daarover te informeren, toch?

Ik ben erg benieuwd naar die filter functies, bij de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

regmaster schreef op 06 August 2003 @ 11:14:
Nog even voor de mensen die de WL-500G niet uniek vinden het volgende;
ik ben tot nu toe nog geen enkele wireless router tegengekomen met meerdere firewall functies.
De WL-500G kan zelfs het verkeer van wlan naar lan toe filteren en uiteraard ook van wan naar lan.
Tenminste dat haal ik uit de user manual, ik heb um helaas nog niet.
Als je dan de overige mogelijkheden naast de prijs zet dan heb je een unieke gadget ja.
Nu nog maar afwachten of het inderdaad allemaal zo werkt zo als het zou moeten werken, maar daar hebben we dit forum voor om iedereen daarover te informeren, toch?

Ik ben erg benieuwd naar die filter functies, bij de weg.
Ik heb dat ding morgen 2 weken in huis.

Ik wil best wat voor je proberen; zeg maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
wfvn schreef op 06 August 2003 @ 11:21:
[...]

Ik heb dat ding morgen 2 weken in huis.

Ik wil best wat voor je proberen; zeg maar op :)
Wat ik in ieder geval zelf zou doen is om alleen poortje 80/443/22/25/110 alleen te openen voor Wlan clients. Enne uiteraard ook de MSN poortjes. Maar dat zou via UPnP al vanzelf moeten kunnen. Handmatig openen van de MSN poorten is beter maar wel veel werk en UPnP maakt het leven een stuk makkelijker.

Dit geld niet voor de Lan PC's dus.

[ Voor 4% gewijzigd door regmaster op 06-08-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg 'm morgen, dus ik zal ook eens gaan klungelen, nog meer (test) wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

regmaster schreef op 06 August 2003 @ 13:48:
[...]

Wat ik in ieder geval zelf zou doen is om alleen poortje 80/443/22/25/110 alleen te openen voor Wlan clients. Enne uiteraard ook de MSN poortjes. Maar dat zou via UPnP al vanzelf moeten kunnen. Handmatig openen van de MSN poorten is beter maar wel veel werk en UPnP maakt het leven een stuk makkelijker.

Dit geld niet voor de Lan PC's dus.
Hm.... waarom zou ik die poorten willen openen?
Ik snap je wel maar het lijkt net alsof die poorten dicht of op stealth staan. Toch kan ik netjes internetten en mail ophalen etc.

Overigens moet ik wel handmatig een poort opengooien als ik een http-servertje wil draaien (en forwarden uiteraard).

Ik heb m'n pc laten portscannen door Shields UP!! maar die geeft aan dat de meest gangbare poorten dicht of stealth staan.

Is er iemand die een portscanner heeft en mijn hap eens een keer aan een volledige scan wil onderwerpen? (that is: ALLE poorten scannen)

[ Voor 18% gewijzigd door WFvN op 06-08-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wfvn, probeer deze eens: http://www.sygatetech.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
wfvn schreef op 06 augustus 2003 @ 15:41:
[...]

Hm.... waarom zou ik die poorten willen openen?
Ik snap je wel maar het lijkt net alsof die poorten dicht of op stealth staan. Toch kan ik netjes internetten en mail ophalen etc.

Overigens moet ik wel handmatig een poort opengooien als ik een http-servertje wil draaien (en forwarden uiteraard).

Ik heb m'n pc laten portscannen door Shields UP!! maar die geeft aan dat de meest gangbare poorten dicht of stealth staan.

Is er iemand die een portscanner heeft en mijn hap eens een keer aan een volledige scan wil onderwerpen? (that is: ALLE poorten scannen)
Omdat ik gewend ben dat alles dicht staat en zelf de gewenste poorten moet openzetten. Maar in dit soort zaken werkt het dus net andersom, alles staat 'open' maar je moet dicht zetten wat je dicht wil hebben.

Anyway, die scan die je gedaan hebt die scant toch alleen vanaf WAN naar LAN/Wlan? Daar heb je dus niet zoveel aan omdat alle gangbare poorten door de meeste fabrikanten al op 'Stealth' gezet worden.
Je zou dus een poortscan moeten doen vanaf een WLAN pc naar een LAN pc. Daar heb je meer aan denk ik.
Via google kun je wel een hoop portscanners vinden. (zelf gebruik ik altijd Nmap http://www.insecure.org/nmap/nmap_download.html)

[ Voor 7% gewijzigd door regmaster op 06-08-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Trying to gather information from your web browser...

Operating System = Windows XP
Browser = Microsoft Internet Explorer 6.0

Trying to find out your computer name...

Unable to determine your computer name!

Trying to find out what services you are running...

Unable to detect any running services!
Bij Stealthscan staan de meeste pooten op 'closed' en de poorten 25, 139, 1080 en 8080 op Blocked(stealth)

Bij UDP-scan geeft hij aan dat er 2 poorten open staan:
DNS 53 OPEN Domain Name Services are used to resolve host names to IP addresses.

UPnP 1900 OPEN This is the port used by Universal Plug and Play (UPnP). If this port is open anyone on the Internet may be able to
Alleen zegt het mij niets; Tja, ik weet waar DNS voor staat maar hoort dat naar buiten toe open te staan?

Wat betreft die UPnP: die zin is om één of andere manier niet afgemaakt. 'If this port is open anyone on the Internet may be able to........' to wat?

Bij TCP-scan geeft hij aan dat alles geblocked is.

[ Voor 45% gewijzigd door WFvN op 06-08-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

regmaster schreef op 06 August 2003 @ 16:29:
[knip]Je zou dus een poortscan moeten doen vanaf een WLAN pc naar een LAN pc. Daar heb je meer aan denk ik.
Via google kun je wel een hoop portscanners vinden. (zelf gebruik ik altijd Nmap http://www.insecure.org/nmap/nmap_download.html)
Alleen zie ik niet in waarom de poorten binnen m'n eigen netwerkje niet open mogen staan. Mij gaat het erom dat ik goed beveiligd ben ten opzichte van WAN. Alles binnen Lan en Wlan interesseert mij persoonlijk niet zoveel.

Maar ik zal dat tooltje neerhalen en ff zien wat die doet :)
(The 63995 ports scanned but not shown below are in state: closed)
Port State Service
135/tcp open loc-srv
139/tcp open netbios-ssn
445/tcp open microsoft-ds
1025/tcp open NFS-or-IIS
3389/tcp open ms-term-serv
Vanaf m'n Wlan laptoppie gescanned naar een vaste pc in het netwerk; poorten 1 tot 65000

[ Voor 25% gewijzigd door WFvN op 06-08-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Weet iemand of de 500g ook als accespoint dienst kan dus dat hij nu dus geen routerfuncties heeft of moet ik dan de 300g kopen.
Dit ivm met dat ik hier nog 1 jaar woon en dan kan ie als de server die nu het Inet verdeeld verdwijnt de 500g als router installeer

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

LaterGast.nl schreef op 06 augustus 2003 @ 17:00:
Weet iemand of de 500g ook als accespoint dienst kan dus dat hij nu dus geen routerfuncties heeft of moet ik dan de 300g kopen.
Lijkt me wel toch?

Als jij de WL-500g aan je netwerkje prikt, en op alle pc's voor internet gewoon voor gateway en dns het IP van die andere bak geeft, lijkt me dat de 500g op WLAN routeren geen functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl

LaterGast.nl

Doe je dat.

wfvn schreef op 06 August 2003 @ 17:14:
[...]

Lijkt me wel toch?

Als jij de WL-500g aan je netwerkje prikt, en op alle pc's voor internet gewoon voor gateway en dns het IP van die andere bak geeft, lijkt me dat de 500g op WLAN routeren geen functie heeft.
Ja, tnx, maar op het moment is er een WiFi laptop aanwezig die er ook op moet, dus de WiFi werkt dan wel/niet (vraag ivm dikgedrukt gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

LaterGast.nl schreef op 06 August 2003 @ 17:18:
[...]

Ja, tnx, maar op het moment is er een WiFi laptop aanwezig die er ook op moet, dus de WiFi werkt dan wel/niet (vraag ivm dikgedrukt gedeelte)
Ik stel me het op de volgende manier voor:

1) Je hebt een bestaand netwerk met mogelijk een hub/switch
2) Voor internet delen heb je 1 pc die de boel regelt (stel: 192.168.0.0)
3) Je prikt de 500g via een crosskabeltje aan je huidige hub/switch (of via een normale kabel als je huidige hub/switch een uplinkpoort heeft uiteraard)
4) In feite heb je dan dus 2 routers in je netwerk: de 500g en die 'oude' bak van je.
5) De 500g geef je het adres 192.168.0.1

Als jij voor DNS en GATEWAY de 192.168.0.0 opgeeft op je laptoppie, dan zal hij niet via de WAN-poort van je WL-500g proberen te connecten met internet maar via die 192.168.0.0 pc toch?

Of zie ik hier iets helemaal verkeerd? of begrijp ik iets niet helemaal aan je vraagstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl

LaterGast.nl

Doe je dat.

Nee, tnx wfvn...
Misschien crappy van mij uitgelegd.... het ging mij louter om het feit dat als je hem als accespoint gebruikt hij dan ook WiFi werkt (ja enorme NooB vraag) maar ik wilde zekerheid je hebt het mij nu volkomen duidelijk uitgelegd tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

LaterGast.nl schreef op 06 August 2003 @ 17:26:
Nee, tnx wfvn...
Misschien crappy van mij uitgelegd.... het ging mij louter om het feit dat als je hem als accespoint gebruikt hij dan ook WiFi werkt (ja enorme NooB vraag) maar ik wilde zekerheid je hebt het mij nu volkomen duidelijk uitgelegd tnx
Ooooow..... zodra je dat ding van power voorziet (dus adapter in het stopcontact en het snoertje van die adapter in de WL-500g), werkt hij al als AP. Dan heb je dus al een draadloze verbinding voor je laptop. Dat staat volledig los van het kabeltje naar internet

[edit]
Overigens: je kan de router ook zo instellen dat hij alleen AP is.

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 06-08-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
wfvn schreef op 06 August 2003 @ 16:48:
[...]

Alleen zie ik niet in waarom de poorten binnen m'n eigen netwerkje niet open mogen staan. Mij gaat het erom dat ik goed beveiligd ben ten opzichte van WAN. Alles binnen Lan en Wlan interesseert mij persoonlijk niet zoveel.

Maar ik zal dat tooltje neerhalen en ff zien wat die doet :)

[...]

Vanaf m'n Wlan laptoppie gescanned naar een vaste pc in het netwerk; poorten 1 tot 65000
Valt me reuze mee wat er open staat. Alleen zou ik die Windows poortjes dicht zetten.
Klinkt misschien overdreven maar iemand die op jou WLAN inbreekt fietst zo je shares binnen, dus ook de default admin share e.d..
Vandaar dat ik ze zou sluiten.
Maar is dat de default WLAN > LAN filtering op de WL-500G of heb je nog iets gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
wfvn schreef op 06 August 2003 @ 16:45:
[...]

[...]

Bij Stealthscan staan de meeste pooten op 'closed' en de poorten 25, 139, 1080 en 8080 op Blocked(stealth)

Bij UDP-scan geeft hij aan dat er 2 poorten open staan:

[...]

Alleen zegt het mij niets; Tja, ik weet waar DNS voor staat maar hoort dat naar buiten toe open te staan?

Wat betreft die UPnP: die zin is om één of andere manier niet afgemaakt. 'If this port is open anyone on the Internet may be able to........' to wat?

Bij TCP-scan geeft hij aan dat alles geblocked is.
Nope, dat heeft vast met Dynamic DNS te maken dichtzetten dus, ik zou die UPnP poort ook ff dichtzetten als ik jou was.
Is vanaf WAN niet nodig.
Valt me tegen dat niet alles default geblocked staat voor WAN. Vraag me af wat een Nmap scan allemaal voor narigheid laat zien vanaf internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

regmaster schreef op 06 augustus 2003 @ 19:49:
[...]

Valt me reuze mee wat er open staat. Alleen zou ik die Windows poortjes dicht zetten.
Klinkt misschien overdreven maar iemand die op jou WLAN inbreekt fietst zo je shares binnen, dus ook de default admin share e.d..
Ghehe..... tja, alleen zal hij eerst moeten inbreken...... dat betekent 128 bits WEP omzeilen EN 1 van de 2 juiste MAC-adresjes aan z'n netwerkkaartje toekennen.
Vandaar dat ik ze zou sluiten.
Maar is dat de default WLAN > LAN filtering op de WL-500G of heb je nog iets gewijzigd?
Bij mijn weten is dit standaard instelling wat dit verhaal betreft (ik heb wel wat IP's gewijzigd voor DHCP-server etc maar dat staat hier los van uiteraard)
[quote]
regmaster schreef op 06 augustus 2003 @ 19:54:
Nope, dat heeft vast met Dynamic DNS te maken dichtzetten dus, ik zou die UPnP poort ook ff dichtzetten als ik jou was.
Is vanaf WAN niet nodig.
Het zou met Dynamic DNS te maken kunnen hebben; die optie zit ook in m'n settings. Alleen het vreemde is:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn2/upnpenddns.gif
Die DDNS lijkt uit te staan
De UPnP staat wel aan (voor intern) maar lijkt ook uit te staan voor WAN

Kortom: vreemd :?
Valt me tegen dat niet alles default geblocked staat voor WAN. Vraag me af wat een Nmap scan allemaal voor narigheid laat zien vanaf internet.
Me too

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 06-08-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
[quote]wfvn schreef op 06 August 2003 @ 20:52:
[...]

Ghehe..... tja, alleen zal hij eerst moeten inbreken...... dat betekent 128 bits WEP omzeilen EN 1 van de 2 juiste MAC-adresjes aan z'n netwerkkaartje toekennen.

[...]

Bij mijn weten is dit standaard instelling wat dit verhaal betreft (ik heb wel wat IP's gewijzigd voor DHCP-server etc maar dat staat hier los van uiteraard)
[quote]
[...]

Het zou met Dynamic DNS te maken kunnen hebben; die optie zit ook in m'n settings. Alleen het vreemde is:
[afbeelding]
Die DDNS lijkt uit te staan
De UPnP staat wel aan (voor intern) maar lijkt ook uit te staan voor WAN

<knip>

Ik zou in ieder geval die 'log acces from Wan' ffies aanzetten.
En als je nu een die Upnp functie uitzet en je doet de scan opnieuw?
Ben benieuwd of voor WAN er nu geen UpnP meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

regmaster schreef op 06 August 2003 @ 21:24:
Ik zou in ieder geval die 'log acces from Wan' ffies aanzetten.
En als je nu een die Upnp functie uitzet en je doet de scan opnieuw?
Ben benieuwd of voor WAN er nu geen UpnP meer beschikbaar is.
Dat werkt; dan zit die poort dicht.

Nu alleen die DNS-poort (53) nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
wfvn schreef op 06 August 2003 @ 21:41:
[...]

Dat werkt; dan zit die poort dicht.

Nu alleen die DNS-poort (53) nog
Blijft vreemd dat ie open staat. Maar daar zul je dan een rule voor moeten aanmaken.
Wel ff testen of je name resolving dan nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Gisteren had ik ook weer eens een 'eye-opener' (ik kan beter zeggen: zo'n ervaring waarbij ik me achteraf voor m'n kop sloeg)....

Ik heb pas het bereik van m'n setje getest voor het huis en dat was absoluut goed te noemen.
Gisteren wilde m'n vrouw achter het huis gaan zitten met haar laptop in verband met de warmte; lekker in de schaduw buiten. Alleen hadden we daar een bereik van nul-komma-weinig; meestal een verbindingssnelheid van 1 à 2 Mbps; ronduit langzaam dus met af en toe ook nog eens wegvallend signaal.

Vanmorgen bedacht ik me dat ik de router naast een enorme metalen archiefkast had staan; en laat die kast nou lijnrecht tussen de achtertuin en de AP staan :+ Kortom: niet vreemd dat het signaal zo zwak was. Ik heb de AP nu bovenop de metalen archiefkast gezet; signaalsterkte is nu aanzienlijk beter; het varieert nog wel tussen 11 en 54 Mbps maar is grotendeels 54 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19
Hij viel mij ook op als een bijzonder apparaatje. Nu is mijn vraag of deze router ook samenwerkt met de Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem) l2tp standaard?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Weet iemand wellicht is van de 'modability' van de WL-300 en 500G? Wat ik begrepen heb is het OS van die machientjes een vrij simpele image met een linux 2.4.5 kernel en wat binaries. Dit zou toch goed te veranderen moeten zijn, maar tot op heden heb ik nog geen websites gezien die hier dieper op in gingen.

Iemand een website daarover?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, even in het kort de ervaringen van mij met dit ding.
Heb 'm nu een week of 2-3 draaien.

Allereerst de basis:
Bij mij komt een @home lijntje binnen in de woonkamer.
Hier staat een Motorola kabelmodem. De netwerkkabel
loopt van dat modem naar de 1e verdieping alwaar de Asus wl-500g staat.
Van hieruit lopen er 2 kabels via de ingebouwde switch naar 2 pc's op
dezelfde hobbykamer en loopt er 1 kabel terug naar de woonkamer voor
mijn multimediabox. Via het wireless gedeelte zijn er 2 laptops aangesloten die
alletwee draaien op de g standaard. Verder hangt er een HP 5p printer aan
de printerpoort van de wl-500g en hangt er een usb key aan de usb aansluiting.

Vast netwerk:
Kort gezegd weining problemen, ik heb dhcp ingesteld van 2 tot 99 en heb
een pc in de 'dmz' gezet. 1 klein probleempje, op die 'dmz' pc draait shareaza en
de Asus kan net als mijn vorige edimax niet tegen teveel connecties tegenlijk.
Het ding gaat dan hangen en de only way out is een reset. De temp oplossing hiervoor is het aantal connecties lager instellen en dat werkt goed. Ben nog bezig met testen om erachter te komen waar het omslagpunt ongeveer ligt.

Wireless netwerk:
Ook kort gezegd weinig problemen. Het bereik is erg goed te noemen, zoals
gezegd staat het ding op de 1e verdieping zowat halverwege de breedte van
het huis. Recht naar onder (3 meter, 1 plafond) is de woonkamer en de ontvangst is daar 100% (54mb).
Een stuk naar achter ligt het dakterras (20 meter, 1 plafond, 3 muren)
en daar schommelt de ontvangst tussen de 80% en de 100% (54mb).
Kortom, erg goed, zeker als je edimax gewent bent :)
1 nadeel, als ik via een laptop ga printen naar de HP dan wil de verbinding
af en toe nog wel eens wegvallen voor een seconde of 2 en komt de
printopdracht niet door. Bugje?

Wan-lan Firewall:
Heb met een aantal opties gespeelt en deze firewall is voldoende voor thuisgebruik.

Lan-Wifi firewall:
Same as above

Printer:
De printer hang je gewoon aan de router, je hoeft daar verder niets in te stellen.
Maar dan begint het feest, eerst installeer je op de pc de printer, op lpt1
Daarna heb je een util nodig (op cd) die het netwerk afzoekt naar de printer en
de lpt1 poort verandert naar de remota Asus printserver poort. Beetje omslachtig.
Op de Asus site staat een lijstje van printers die het wel of niet doen. Mijn printer
stond er niet bij, maar heb het gewoon geprobeert. In eerste instantie was het
no-go maar na de installatie van de HP driver werkt alles perfekt. De tijd tussen
het versturen van de printopdracht en het beginnen met printen kon wel wat sneller.

Usb:
Op de usb kun je een webcam en een usb opslagmedium aansluiten.
Mijn webcam (oude logitech home) is te oud voor het systeem en werkt
dus niet. Daarom maar een usb key eraan gehangen die dan (automatisch)fungeert als ftp server. Je moet eenmalig in de routerconfig de ftp server aanzetten
en de users configureren. Werkt goed, maar dankzij @home een beetje traag.

Overall: (my opinion)
Voor deze prijs is deze 'alleskunner' een regelrechte aanrader! Voor relatief
een klein bedrag (vergeleken met andere merken) heb je een prima wireless broadband router in huis gehaald. En daarbij krijg je nog wat leuke extra's in de vorm van een 2e firewall, printserver en usb aansluiting.
Een nadeel is wel dat de ondersteuning door Asus (geheel tegen eerdere ervaringen in) niet optimaal is. Er is geen faq, firmware ontwikkeling loopt nog niet echt en zelfs de manuals staan niet op de downloadsite. Ik denk dat Asus de router iets te snel heeft uitgebracht om snel een graantje mee te pakken van
de wireless markt en nu pas langzaam met de marketing en ondersteuning komt.
Asus kennende komt dat wel goed..........

Just my 2 cents

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
@timeloop:
Sorry! De pagina die u heeft opgevraagd, is niet beschikbaar

Mogelijke oorzaken:

* Controleer de URL op eventuele typefouten.

* In het geval dat deze fout zich voordeed toen u op de URL van een andere abonnee klikte, wordt u verzocht de eigenaar van de betreffende pagina op de hoogte te stellen.

Bedankt voor het gebruik van @Home Webspace
Plaatjes werken helaas (nog?) niet, verder zeer nette review van je ervaringen :)
Ben net bezig om voor iemand de verschillende wlan-opties uit te zoeken dus goede timing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
Ik heb dit ding ook net aangeschaft, heb em in AP only mode gezet en dat werkt allemaal mooi. Nou 2 vragen:

- Die printerpoort moet je onhandig installeren met die Asus utility. In het netwerk staat een windows NT4 server, echter wordt dit niet ondersteund. Die Asus router spreekt LPR ben ik achter, maar met standaard LPR tooltjes kan ik er nix mee. Iemand die een methode weet om toch te kunnen printen vanuit NT4? Op deze manier kan dat ding nml geshared worden waardoor gebruikers in het netwerk gewoon de share aan kunnen klikken zodat de printer geinstalleerd wordt zonder lastige vragen

- In dit netwerk hebben we nog een Linksys WAP11. Nu wil ik liefst die dingen dusdanig instellen dat als een laptop buiten bereik van de ene is, op de andere overstapt. Beide apparaten zitten in hetzelfde kabelsubnet, moet ik die dingen bridgen, of gewoon zelfde SSID geven? Op dit moment verbreken laptops de verbinding en pakken ze gewoon een ander AP op, dit is niet echt wat ik wil. Hoe zit het met bridging van die APs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij kun je de printer via het tooltje installeren op de server,
en deze printer dan sharen naar de clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 12:20:
volgens mij kun je de printer via het tooltje installeren op de server,
en deze printer dan sharen naar de clients
Win98/98SE/ME/2K/XP staat er bij die tool, en na installeren op NT4 geeft dat tooltje een foutmelding over geen default printer en breekt af (alsof er geen printer is met 6 stuks geinstalleerd inmiddels op de server :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, de printer installeren op Ltp1, default maken en dan tooltje runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 11:39

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

hmmm ik kom niet op de router, hij werkt wel anders zou ik dit nu niet wireless kunnen typen, ik kan alleen die site niet bereiken (192.168.1.1)... alle pc's in de lan zitten trouwens in de 192.168.0 reeks, zou dat het probleem zijn?

[edit]
is idd het probleem...

zou dat ding trouwens ook handmatig met telnet te configgen zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door jopiek op 29-08-2003 16:52 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de usb camera. Ik heb een terracam usb en dat staat toevallig wel in het lijstje met compatibel cameras. Maar als ik een preview maak, dan geeft het de melding : "couldn't connect to server".

Wat doe ik verkeerd????

WL-500G + acer tm800lcib wifi 11B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen?!
Ik heb ook een 500g, erg tevreden over. Maar heb 1 probleem. Ik heb niet zoveel netwerk kennis en vind de asus documentatie niet zo geweldig dus kom er niet uit :-)
Ik heb een vaste pc via kabel aangesloten (LAN) en 2 laptops in het wlan. Nu wil ik de vaste pc benaderen vanaf mijn laptops maar dat lukt dus voor geen meter. Ook de router kan ik via het wlan niet instellen, wordt simpelweg niet gevonden. Ik kan dus ook mijn USB printer niet delen. Internet en de printerserver van de 500g werkt wel prima. Ik vermoed dat het met ip-adressen enzo te maken heeft maar kom er dus niet uit, ik gebruik dhcp dus zou naar mijn mening zonder problemen moeten kunnen werken toch? Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

je moet het ip van je configuratiemachine handmatig in de 192.168.1.X reeks laten vallen waarbij X minimaal 2 is, het ding zit nl. op 1, dan kun je wel er bij komen als het goed is, anders op de reset drukken (min 5 sec. tot powerled uit blijft).

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog even een tip, er zitten 2 dhcp servers ingebouwd.
als je de lan-wlan firewall aanzet dan komen de wireless devices
in de 2.x range, terwijl de router en de vaste devices in de 1.x range zitten.
ik heb de lan-wlan firewall uit staan, voor thuis is 1 firewall genoeg, en dan
komen de wifi clients ook in de 1.x range en kom je overal bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een probleem!

Ik heb een externe USB HD aangesloten op de wl-500g en nu kan ik niet inloggen als ik de superuser en anonymous inlog modus uitzet. Ik heb al nieuwe users aangemaakt, maar toch heb ik geen rechten om in te loggen.

Ook als ik als superuser of anonymous inlog, dan kan ik wel inloggen, maar ik kan alleen lezen en niet schrijven of aanpassen.

Doe ik iets verkeerd? Of hebben andere mensen dezelfde ervaring.

Ik kan ook nergens iets over FTP bij support van ASUS vinden en zelfs in de handleiding staat helemaal noppes, betreft FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 14:30

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de 500b versie?? Daar is via de search niet zo veel over te vinden en vergeleken met alle andere 802.11b access points heeft deze verreweg de meeste 'bang for the bucks'.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Styno schreef op 03 september 2003 @ 09:30:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de 500b versie?? Daar is via de search niet zo veel over te vinden en vergeleken met alle andere 802.11b access points heeft deze verreweg de meeste 'bang for the bucks'.
Volgens mij exact hetzelfde apparaat als mijn WL-500g alleen dan dus de b-versie oftewel 11 Mbit in plaats van 54 Mbit.

Volgens mij kan je dus gewoon al het commentaar van de 500g lezen en daarbij 500b voor in de plaats denken waarbij je alleen de snelheid niet gelijk moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
heeft er overigens iemand al een Webcam op aangesloten en werkend gehad? ik kan wel het beeld van de webcam zien vanuit de setup.

maar op poort 7777 krijg ik alleen brastekens te zien in explorer

verder mis ik static dhcp.. ? misschien dat deze ergens verstopt zit, als iemand dat weet..?

(uiteraard mis ik ook de shell om met linux te spelen die erop draait)

weet toevallig iemand waar de POP3 en SMTP poorten voor gebruikt worden op de wl500g router ? deze staan wel open maar lijken niets te doen

ik gebruik firmware 1.3.3.6
en ga vanavond upgraden naar 1.4.3.8 en dan maar hopen dat ie blijft leven
zijn er nog mensen die een hogere versie hebben al?

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Antiloop schreef op 12 September 2003 @ 15:21:
heeft er overigens iemand al een Webcam op aangesloten en werkend gehad? ik kan wel het beeld van de webcam zien vanuit de setup.

maar op poort 7777 krijg ik alleen brastekens te zien in explorer
Helaas nog geen ervaring wegens te oude webcam.
verder mis ik static dhcp.. ? misschien dat deze ergens verstopt zit, als iemand dat weet..?
Onder iIP-Config
http://192.168.1.1/Advanced_DHCP_Content.asp

Daar kan je hem gewoon uitvinken
[/quote]
(uiteraard mis ik ook de shell om met linux te spelen die erop draait)

weet toevallig iemand waar de POP3 en SMTP poorten voor gebruikt worden op de wl500g router ? deze staan wel open maar lijken niets te doen

ik gebruik firmware 1.3.3.6
en ga vanavond upgraden naar 1.4.3.8 en dan maar hopen dat ie blijft leven
zijn er nog mensen die een hogere versie hebben al?[/quote]
Ik heb nog de originele versie erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
ehm.. ja maar dan is het geen static DHCP meer, dan zijn het gewoon static ip adressen en dat wil ik niet, omdat voorheen alles gecentralizeerd was in de routers

en zie er niets in om mijn laserjet handmatig te configureren op ip

overigens heb ik nu 1.4.3.8 draaien maar zie geen toevoeging.. beetje vreemd eigenlijk

daarbij komt nog eens dat de handleiding (die geen hond leest waarschijnlijk) voor geen meter klopt met de setup

Verwijderd

Antiloop schreef op 12 September 2003 @ 22:08:
ehm.. ja maar dan is het geen static DHCP meer, dan zijn het gewoon static ip adressen en dat wil ik niet, omdat voorheen alles gecentralizeerd was in de routers

en zie er niets in om mijn laserjet handmatig te configureren op ip

overigens heb ik nu 1.4.3.8 draaien maar zie geen toevoeging.. beetje vreemd eigenlijk

daarbij komt nog eens dat de handleiding (die geen hond leest waarschijnlijk) voor geen meter klopt met de setup
Waar kan je de nieuwe driver downloaden?

Als ik naar de asus site ga, dan zie ik nog steeds de oude versie 1.3....

??????????????????

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

de mijne heeft 't vandfaag begeven, 3 weken oud... deed vaag, steeds 1 ms ping, dan > 4000 packets lost... reset ingedrukt en die brak vervolgens af ik helemaal niet zo hard drukte... erg irri deed het voorheen prima... maar goed, zoekt asus support maar uit... gaat dus back2store...

[ Voor 6% gewijzigd door jopiek op 13-09-2003 22:55 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor static dhcp: wat ik doe is de leasetime op max zetten (4294297695)

en wat die firmware upgrade betreft: waar downloaden??? ik vind 'm ook niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al enkele weken aan het rondkijken voor een compleet nieuw draadloos netwerk (icm een aanstaande breedbandverbinding :) ) dus ik moet alles nog aanschaffen en nu lijken mij de wireless produkten van asus best wel aantrekkelijk, zowel qua specs als qua prijs. Nu valt het mij op dat asus geen (802.11g) wireless pci-kaarten heeft. Why? Zou het dan veel uit maken wanneer je verschillende componenten van verschillende merken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Geen PCI-kaart met wireless?

http://www.asus.com/products/mb/bwpci-card.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey wfvn, hoe ging de update van de firmware? en waar heb je die vandaan getoverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heeft geen 802.11g ondersteuning...

Maar vooruit, ik had deze over het hoofd gezien. Maar waarom staat deze dan ook bij de sectie motherboards (subsectie accessoires) ipv bij de sectie communications!? Ik kan hem ook niet vinden in de pricewatch. Hoewel ik 'm helemaal niet wil hebben, is ie dus misschien niet los verkrijgbaar, maar moet je 'm apart bijbestellen als accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 19:42:
hey wfvn, hoe ging de update van de firmware? en waar heb je die vandaan getoverd?
Als ik die firmware kon vinden ja :D

Ik draai dus ook nog steeds de standaard firmware.
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 19:59:
[...]

Deze heeft geen 802.11g ondersteuning...

Maar vooruit, ik had deze over het hoofd gezien. Maar waarom staat deze dan ook bij de sectie motherboards (subsectie accessoires) ipv bij de sectie communications!? Ik kan hem ook niet vinden in de pricewatch. Hoewel ik 'm helemaal niet wil hebben, is ie dus misschien niet los verkrijgbaar, maar moet je 'm apart bijbestellen als accessoire.
Maar volgens mij hebben ze nog meer van die handel.... alleen weet ik zo niet welk type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik was al een tijdje rond aan het kijken voor een wireless setje, maar na dit topic gelezen te hebben vandaag heb ik hem maar gelijk besteld.

Vooral de features spreken me erg aan, aangezien ik wel van vernieuwing houd.
En aangezien sommige posters er erg tevreden mee zijn, zie ik niet in waarom ik niet gewoon voor de asus zou gaan.

Voor de prijs zou ik het niet laten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
op ftp://ftp.asuscom.de/pub/...mware/wg110133_WL500g.zip staat nog een -andere- firmware weet niet of deze ouder/nieuwer is als diegene die op ftp.asus.com.tw staat (iemand..? of ik.. :)

verder moet ik nog een lijst samenstellen voor asus om te gaan kijken voor de huidige bugs e.d. dus als iemand nog problemen heeft post ze ff met uitgebreide omschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 14:30

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Antiloop schreef op 15 September 2003 @ 16:06:
verder moet ik nog een lijst samenstellen voor asus om te gaan kijken voor de huidige bugs e.d. dus als iemand nog problemen heeft post ze ff met uitgebreide omschrijving
Ik heb wel een feature request voor je ;) Er zijn er al meer die dit in dit draadje hebben gemeld: we willen een command line om zelf wat te rommelen in Linux... >:) Bij de printer drivers zit natuurlijk net niet een driver voor mijn printer (HP 720 C) en het zou leuk zijn om daar dan zelf iets voor te kunnen maken.

Niet dat ik al een WL-500b/g heb ofzo, maar als die feature erin zit komt 'ie er zeker.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
Ik zeg maar één ding.

Ik heb nog nooit zo'n goed en ver bereik gahad als met mijn Asus 300g AP
Ok 2 dan. Helmaal geen exotische stekker. Had hem gewoon liggen in mijn electronica bak.
Waren van mijn vorige vorige vorige vorige AP via LapLink.nl besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Antiloop schreef op 15 september 2003 @ 16:06:
op ftp://ftp.asuscom.de/pub/...mware/wg110133_WL500g.zip staat nog een -andere- firmware weet niet of deze ouder/nieuwer is als diegene die op ftp.asus.com.tw staat (iemand..? of ik.. :)

heb 'm geflashed, bleek een downgrade te zijn, aangetoonde versie is 1.1.3.3

dus maar weer de oude erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
mja downgrade.. zovan ook boeiende functies (TERUG??) erin ofzo? of nog primitiever..

enne feature request ala ''shell' zullen ze niet zo waarderen denk ik :D
wel ben ik benieuwd wat ze met die GNU licensie gaan doen, want daar valt de software die gebruikt wordt in de router wel onder

Linksys heeft het inmiddels vrijgegeven

voor de geintereseerden de foto's van de binnenkant zijn te vinden op
http://www.chupa.nl/wl500g/img/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hmmm ik ben ook bezig om 'm toch maar te bestellen, maar mijn probleem is echter wel dat mijn supersonische lapdoos maar een 16bits cardbus heeft (Toshiba Satellite pro 620CDT)... :X

Zouden die USBkeys daar mee samen willen werken?

Hier op mijn werk hebben we al een zo'n setje verkocht, en hij blijkt prima samen te werken met SMC WLAN kaartjes uit de Sigma range, en ook de Conceptronic (/Trust) :r kaartjes willen 't wel doen met deze AP. We hebben ook die 300 en die doet ook alles...

Maar hoe is het bereik van die USB keys?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
hm vandaag was m'n router vastgelopen (draaiend op firmware 1.1.3.3) nu weer firmware upgrade naar 1.4.3.8

en dan ga ik eens even zo'n pendrive geval proberen of dat werkt

Verwijderd

Hoi,

Heeft iemand toevallig het volgende probleem wel eens gehad?

Ik heb de WL-500g sinds de intro in Nederland (dus medio Juli) en de router werkte perfect tot voor kort.

Nu gaat hij problemen vertonen doordat ik niet meer Wireless kan connecten aan de router. In mijn laptop zit een WL-100G kaartje, dus wat betreft de compatibiliteit maak ik me weinig zorgen. :-(

Alleen wanneer ik de router reset kan ik het WLAN weer connecten. Als ik na een tijdje opnieuw opstart, wordt niet automatisch geconnect. Soms kan ik zelfs het SSID vinden bij het scannen. En mocht hij hem vinden, dan connect hij geregeld niet eens. En dat terwijl ik met de default instellingen draai (iets anders durf ik niet meer).

Wordt er echt helemaal simpel van. Firmware is volgens mij dezelfde als op de site: 1.1.3.6 ... maar dat zal ik vanavond nog ff checken. Hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen, maar ben bang dat ze het bij asus maar eens uit moeten gaan zoeken ...

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

woei!

Ik heb vandaag de 802.11b versie besteld, hoef niet zo'n hoge snelheden, moet alleen maar kunnen internetten in de tuin! :) ;)

Lekker goedkoop :)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
Antiloop schreef op 15 September 2003 @ 16:06:
...
Feature request: het kunnen editten van de virtual servers settings. Nu kan je alleen een entry verwijderen, en weer opnieuw toevoegen.

• Antiloop
ik denk dat we binnenkort zelf de firmware e.d. aan kunnen gaan passen.

het is namelijk mogelijk om vanaf de webinterface commando's door te geven die de router moet uitvoeren
(met een reply schermpje)

de nodige dirlistings van het apparaat heb ik zo goed als al inmiddels
en de meeste files zijn uit te lezen

aangezien het mogelijk is om commando's uit te voeren, zou het ook mogelijk zijn om het volgende te doen:
het aansluiten van zo'n pendrive geval, en daar dus bijv. telnetd op zetten welke geschikt is voor MIPS
en deze vanuit de webinterface te starten

momenteel stuit ik persoonlijk op het probleem met de pendrive deze wordt %#$$#@ momenteel niet gemount of iig niet goed gemount. de FTP server van de router komt wel meteen omhoog zodra de pendrive ingestoken is
(ik gebruik een 128mb usb2.0 pendrive van PQI zwart/doorzichtig model)
misschien is het probleem de usb2.0 dat ie um daarom niet lekker pakt

iemand hier in het forum deze zo'n soort combinatie draaiend heeft ? of desnoods met een USB-IDE drive ?

en mensen die goed gekeken hebben hebben nu ook firmware1.4.3.8 :)

• Shir
Mag ik vragen hoe je vanaf de webinterface commando's kan uitvoeren? Op de linksys is het me gelukt via een ping schermpje, is zoiets ook mogelijk op de Asus? En waar vind ik die firmware1.4.3.8? Ben een beetje blind B)

edit: lama, bril gevonden 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Shir op 17-09-2003 15:59 ]

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 23:08

Ruudjah

2022

Voor de mensen die een externe antenne wilen aansluiten: bij wirelessnederland is er meer info over te vinden.

TweakBlog

Verwijderd

[...]

Maar volgens mij hebben ze nog meer van die handel.... alleen weet ik zo niet welk type.[/quote]

volgens mij dus niet en Asus' reactie op mijn e-mail laat ook op zich wachten (niet verwonderlijk eerlijk gezegd gezien een ander mailtje aan hun die ook niet beantwoord werd :( ).

Verwijderd

Na het lezen van deze topic en de info op de asus site heb ik de 500g meteen besteld!! en natuurlijk ook even een externe usb harddisk case voor de 40 GB schijf die ik nog had liggen! Toppie... :9~

Ik begreep dat je op de usb aansluiting geen usb hub kan aansluiten om zo de webcam functionaliteit samen met de ftp functionaliteit te gebruiken... iemand ervaring mee? Anders wordt het gewoon testen.

Oh ja, als de ontvangst van het Wlan tegenvalt ga ik ook op zoek naar een extra antenne, maar hierover later meer.

Binnenkort hopelijk meer positieve geluiden van mij in dit topic! :)

• Antiloop
[...]
Maar volgens mij hebben ze nog meer van die handel.... alleen weet ik zo niet welk type.

volgens mij dus niet en Asus' reactie op mijn e-mail laat ook op zich wachten (niet verwonderlijk eerlijk gezegd gezien een ander mailtje aan hun die ook niet beantwoord werd ).
uit eigen ervaring hebben ze die handel dus wel

(overigens moeilijk om over het hoofd te zien maargoed.. dat even terzijde)

http://www.asus.com/products/communication/comindex.htm

waar geindex wordt:

WL-100g WLAN Cardbus Card http://www.asus.com/produ...less/wl-100g/overview.htm

WL-300g WLAN Access Point
WL-500g WLAN Router
WL-103b WLAN Cardbus Card
WL-500b WLAN Router
ASUS SpaceLink WL-140 Access Point
ASUS SpaceLink WL-110 Wireless LAN CF Card

lijkt me vrij duidelijk nu

alle apparaten met G als toevoeging zijn beschikbaar en te koop en leverbaar in nederland

WL100 (zonder G) en WL300 (zonder G) zijn inmiddels uitgefaseerd.

hoop dat je er nu mee vooruit kunt

[ Voor 19% gewijzigd door Antiloop op 17-09-2003 17:07 ]

• Antiloop
ik heb net even deze mail eruitgeschopt naar een insider binnen asus
om zo ff meer schot in de zaak proberen te krijgen, want wij willen FIRMWARES! :)

intussen heb ik wel ontdekt dat de manual welke te downloaden is op de ASUS site (niet de duitse) wel over FTP server verteld wordt

verder zal ik wat dingen gaan rippen uit het apparaat en online zetten bij de foto's

Asus WL-500g

-menu in manual does not exactly match with WL-500g

-no word about FTP support in the manual

-option to set STATIC DHCP (e.g. for portmapping/virtual server) is missing from webinterface
This is meant like binding a mac address to a IP address e.g. Mac 00-01-FE-34-AB-EF will always get then
Ip 192.168.0.200 instead of a random ip adres

-no VPN support avaible
It's not possible to setup a tunnel to another router for bridging the networks together

-Plug any USB flash disk, USB hard disk driver (FAT16, FAT32 and NTFS file systems) and become network disk with FTP server immediately-
it enables indeed FTP server, can't read or write after that, both fat/fat32 format tried
using PQI Traveling Disk 2.0 (ID No.U190 (P/N: FB3-XX-U2)) 128mb usbflashdisk

-NO1 Support Webcam to Monitor your home anywhere, over the WLAN, over the Internet
No possibilities to monitor your webcam somewhere else, only alert via e-mail (not tested yet)

-Save function in webmanager does not always work(loses settings after reboot)

-Changelog of firmware bugfixes etc..

-Printerserver
It seems to be impossible to connect and use more than 1 printer. It's possible to connect 1 to USB and 1 to LPT

-menuitems
In some menuitems there's stated that the product is a WL-600 instead of a WL-500g product

-more to come in next update

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb dus de WL-103b WLAN Cardbus Card en de WL-500b WLAN Router besteld vanmiddag voor € 117,50 bij mekaar.

Toch geen verkeerde prijs, ik hoef het niet zo op de snelheid, ik hoop alleen wel dat deze ongeveer het zelfde bereik hebben, maar ik neem aan dat dat wel snor zit aangezien 2,4 ghz altijd wat beter door een muurtje heen gaat als 802.11g :)

Heeft trouwens iemand ervaringen met de B variant van deze kit?
Dus de 11 mbit ipv de 54 mbits...

Ik ben best wel benieuwd naar rate dit topique vorderd :)

Verwijderd

Topicstarter
he antiloop, kun je een linkje posten naar die nieuwe firmware?

• Antiloop
ik heb zelf de WL100 (gehad) 11mbit variant en heb nog steeds 3 WL300's(zonder g dus) in gebruik die dingen werken als een tierelier

bij een klant van mij gaat dat ding gewoon door z'n loods/muren heen die wl300

wel ben ik benieuwd of jouw WL500B uberhaupt een andere mini-pci kaart gebruikt, als dit dezelfde kaart zou zijn. dan betekent het dat je de WL500B gewoon op kunt voeren naar een G versie

de broadcom chip die erop kan het zoiezo aan (802.11a/b/g)

momenteel heb ik een ftp server draaiend op mijn router (wl500g)
met als serverroot=/
kan dus alles uit de router zelf downloaden

• Shir
Antiloop schreef op 17 september 2003 @ 22:07:
...
momenteel heb ik een ftp server draaiend op mijn router (wl500g)
met als serverroot=/
kan dus alles uit de router zelf downloaden
Ik heb geen usb harddisk, kan dus niet inloggen op de ftp. Kan je eens een dirlisting geven van de www directory op de router?

• Antiloop
Map van C:\Documents and Settings\Joep\Bureaublad\web\wl500g\01040380

17-09-2003 21:24 <DIR> .
17-09-2003 21:24 <DIR> ..
17-09-2003 21:01 <DIR> bin
17-09-2003 21:01 <DIR> dev
17-09-2003 21:01 <DIR> etc
17-09-2003 21:01 <DIR> init
17-09-2003 21:01 <DIR> lib
17-09-2003 21:02 <DIR> mnt
17-09-2003 21:22 <DIR> proc
17-09-2003 21:23 <DIR> ramfs
17-09-2003 21:23 <DIR> sbin
17-09-2003 21:23 <DIR> tmp
17-09-2003 21:23 <DIR> usr
17-09-2003 21:24 <DIR> var
17-09-2003 21:25 <DIR> web
0 bestand(en) 0 bytes
15 map(pen) 1.861.017.600 bytes beschikbaar

C:\Documents and Settings\Joep\Bureaublad\web\wl500g\01040380>cd web

C:\Documents and Settings\Joep\Bureaublad\web\wl500g\01040380\web>dir
De volumenaam van station C is 6Y080P0
Het volumenummer is 04A5-1095

Map van C:\Documents and Settings\Joep\Bureaublad\web\wl500g\01040380\web

17-09-2003 21:25 <DIR> .
17-09-2003 21:25 <DIR> ..
17-09-2003 21:24 6.325 Advanced_ACL_Content.asp
17-09-2003 21:24 5.610 Advanced_APLAN_Content.asp
17-09-2003 21:24 4.292 Advanced_APWAN_Content.asp
17-09-2003 21:24 12.180 Advanced_Authentication_Content.asp
17-09-2003 21:24 18.516 Advanced_DDNS_Content.asp
17-09-2003 21:24 8.546 Advanced_DHCP_Content.asp
17-09-2003 21:24 8.155 Advanced_DMZDHCP_Content.asp
17-09-2003 21:24 17.867 Advanced_DMZDLFilter_Content.asp
17-09-2003 21:24 17.890 Advanced_DMZDWFilter_Content.asp
17-09-2003 21:24 14.117 Advanced_DMZFirewall_Content.asp
17-09-2003 21:24 6.595 Advanced_DMZIP_Content.asp
17-09-2003 21:24 0 Advanced_DMZLAN_Content.asp
17-09-2003 21:24 0 Advanced_DMZWAN_Content.asp
17-09-2003 21:24 3.078 Advanced_DMZ_Content.asp
17-09-2003 21:24 24.386 Advanced_DynamicRoute_Content.asp
17-09-2003 21:24 4.399 Advanced_Exposed_Content.asp
17-09-2003 21:24 1.629 Advanced_FactoryDefault_Content.asp
17-09-2003 21:24 2.401 Advanced_FilterHelp_Widzard.asp
17-09-2003 21:24 24.940 Advanced_Firewall_Content.asp
17-09-2003 21:24 4.245 Advanced_FirmwareUpgrade_Content.asp
17-09-2003 21:24 2.517 Advanced_GRouterHelp_Widzard.asp
17-09-2003 21:24 7.394 Advanced_GWStaticRoute_Content.asp
17-09-2003 21:24 2.815 Advanced_Help_Widzard.asp
17-09-2003 21:24 104 Advanced_Index_Content.asp
17-09-2003 21:24 14.016 Advanced_LANWAN_Content.asp
17-09-2003 21:24 10.937 Advanced_LAN_Content.asp
17-09-2003 21:24 13.906 Advanced_LFirewall_Content.asp
17-09-2003 21:24 95 Advanced_List.asp
17-09-2003 21:24 7.531 Advanced_NAT_Content.asp
17-09-2003 21:24 3.589 Advanced_OperationMode_Content.asp
17-09-2003 21:24 3.589 Advanced_OperationMode_Content_WL300.asp
17-09-2003 21:24 119 Advanced_OperationMode_Content_WL300g.asp
17-09-2003 21:24 2.129 Advanced_Password_Content.asp
17-09-2003 21:24 10.067 Advanced_PortForwarding_Widzard.asp
17-09-2003 21:24 12.406 Advanced_PortMapping_Content.asp
17-09-2003 21:24 7.731 Advanced_PortTrigger_Content.asp
17-09-2003 21:24 2.378 Advanced_PrinterSetup_Content.asp
17-09-2003 21:24 2.263 Advanced_PrinterSetup_Widzard.asp
17-09-2003 21:24 8.539 Advanced_RDHCP_Content.asp
17-09-2003 21:24 5.521 Advanced_RemoteControl_Widzard.asp
17-09-2003 21:24 7.460 Advanced_RLANWAN_Content.asp
17-09-2003 21:24 12.374 Advanced_RMISC_Content.asp
17-09-2003 21:24 2.612 Advanced_RouterHelp_Widzard.asp
17-09-2003 21:24 2.747 Advanced_RouteStatus_Content.asp
17-09-2003 21:24 2.968 Advanced_SettingBackup_Content.asp
17-09-2003 21:24 9.770 Advanced_ShowTime_Widzard.asp
17-09-2003 21:24 11.073 Advanced_StaticRoute_Content.asp
17-09-2003 21:24 6.592 Advanced_UniqueKey_Content.asp
17-09-2003 21:24 9.074 Advanced_URLFilter_Content.asp
17-09-2003 21:24 13.811 Advanced_USBStorage_Content.asp
17-09-2003 21:24 8.013 Advanced_VirtualServer_Content.asp
17-09-2003 21:24 9.356 Advanced_VirtualServer_Widzard.asp
17-09-2003 21:24 5.899 Advanced_WAdvanced_Content.asp
17-09-2003 21:24 9.892 Advanced_WAN_Content.asp
17-09-2003 21:24 5.411 Advanced_WCertificate_Content.asp
17-09-2003 21:24 17.078 Advanced_WebCam_Content.asp
17-09-2003 21:24 15.578 Advanced_Wireless_Content.asp
17-09-2003 21:24 8.571 Advanced_WMode_Content.asp
17-09-2003 21:24 5.312 Advanced_WSecurity_Content.asp
17-09-2003 21:24 2.206 Basic_AccessPoint_SaveRestart.asp
17-09-2003 21:24 9.052 Basic_AOperation_Content.asp
17-09-2003 21:24 30.741 Basic_GOperation_Content.asp
17-09-2003 21:25 2.563 Basic_HomeGateway_SaveRestart.asp
17-09-2003 21:25 16.513 Basic_Operation_Content.asp
17-09-2003 21:25 20.119 Basic_ROperation_Content.asp
17-09-2003 21:25 2.657 Basic_Router_SaveRestart.asp
17-09-2003 21:24 <DIR> deleted
17-09-2003 21:25 3.176 firmware.asp
17-09-2003 21:25 111.731 general.js
17-09-2003 21:24 <DIR> graph
17-09-2003 21:25 19.088 home.asp
17-09-2003 21:25 4.452 igdevicedesc.xml
17-09-2003 21:25 25.610 index.asp
17-09-2003 21:24 <DIR> LAN
17-09-2003 21:25 956 layer3forwardingSCPD.xml
17-09-2003 21:25 3.284 Main_AdmStatus_Content.asp
17-09-2003 21:25 4.740 Main_AStatus_Content.asp
17-09-2003 21:25 812 Main_Content.asp
17-09-2003 21:25 2.862 Main_DHCPStatus_Content.asp
17-09-2003 21:25 2.869 Main_FWStatus_Content.asp
17-09-2003 21:25 6.302 Main_GStatus_Content.asp
17-09-2003 21:25 1.116 Main_Index.asp
17-09-2003 21:25 3.401 Main_Index_AccessPoint.asp
17-09-2003 21:25 3.259 Main_Index_Content.asp
17-09-2003 21:25 4.169 Main_Index_HomeGateway.asp
17-09-2003 21:25 4.159 Main_Index_Router.asp
17-09-2003 21:25 2.503 Main_IPTStatus_Content.asp
17-09-2003 21:25 789 Main_List.asp
17-09-2003 21:25 3.093 Main_LogStatus_Content.asp
17-09-2003 21:25 812 Main_Operation.asp
17-09-2003 21:25 3.192 Main_Password_Content.asp
17-09-2003 21:25 6.302 Main_RStatus_Content.asp
17-09-2003 21:25 9.867 Main_Status_Content.asp
17-09-2003 21:25 2.276 Main_WStatus_Content.asp
17-09-2003 21:25 7.552 md5.js
17-09-2003 21:25 20.550 netcam_mfc_activeX.cab
17-09-2003 21:25 44.818 overlib.js
17-09-2003 21:25 4.002 phrase.js
17-09-2003 21:25 130 port
17-09-2003 21:25 44.175 quick.js
17-09-2003 21:25 1.468 Restarting.asp
17-09-2003 21:25 1.678 SaveRestart.asp
17-09-2003 21:24 <DIR> script
17-09-2003 21:25 8.562 ShowWebCam.asp
17-09-2003 21:25 2.867 ShowWebCamPic.asp
17-09-2003 21:25 9.809 style.css
17-09-2003 21:25 9.078 Test_Wireless_Content.asp
17-09-2003 21:25 1.287 Title.asp
17-09-2003 21:25 1.440 UpdateError.asp
17-09-2003 21:25 1.631 Updating.asp
17-09-2003 21:25 1.461 UploadError.asp
17-09-2003 21:25 1.634 Uploading.asp
17-09-2003 21:25 0 version.conf
17-09-2003 21:24 <DIR> WAN
109 bestand(en) 943.221 bytes
7 map(pen) 1.861.017.600 bytes beschikbaar

C:\Documents and Settings\Joep\Bureaublad\web\wl500g\01040380\web>

[ Voor 8% gewijzigd door Antiloop op 17-09-2003 22:41 . Reden: tjah... :) ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

En wat wil je hiermee zeggen? :?

• Antiloop
morgen zal ik een howto maken

hoe je een ftp server op zet (misschien dat het vereist is dat er een usb stick aan hangt..)
en vervolgens een telnetd erop zet en start :)

alvast om jullie lekker te maken:

edit: http://192.168.0.1/apply....led0+%7C&action=+Refresh+

leuke url ;) kun je het powerledje mee uit zetten

BusyBox v1.00-pre3 (2003.08.13-07:41+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

# help

Built-in commands:
-------------------
. : alias bg break cd chdir continue eval exec exit export false
fg hash help jobs kill let local pwd read readonly return set
shift times trap true type ulimit umask unalias unset wait

# ls
bin etc lib proc sbin usr web
dev init mnt ramfs tmp var
# cat /proc/cpuinfo
cpu : MIPS
cpu model : BCM4710 V0.0
system type : Broadcom BCM947XX
BogoMIPS : 82.94
byteorder : little endian
unaligned accesses : 38478
wait instruction : no
microsecond timers : yes
extra interrupt vector : no
hardware watchpoint : no
VCED exceptions : not available
VCEI exceptions : not available
dcache hits : 1792780004
dcache misses : 705031553
icache hits : 1496920505
icache misses : 1090833923
instructions : 2596476989
# ifconfig

[1] + SIGTSTP ifconfig
#
#
#
# ps aux
PID Uid VmSize Stat Command
1 0 1848 S init
2 0 S [keventd]
3 0 S [kswapd]
4 0 S [kreclaimd]
5 0 S [bdflush]
6 0 S [kupdated]
209 0 1824 S syslogd -m 0 -O /etc/linuxigd/syslog.log -t MET-1ME
213 0 1836 S klogd
434 0 1472 S /usr/sbin/udhcpd /tmp/udhcpd.conf
460 0 S [khubd]
599 0 S [usb-storage-0]
600 0 S [scsi_eh_0]
645 0 1464 S udhcpc -i eth1 -p /var/run/udhcpc.pid -s /usr/share
728 0 1424 S /sbin/prnsvr
729 0 1432 S /sbin/infosvr br0
732 0 1844 S /bin/sh /init/rc.watchdog ROUTER
733 0 1852 S /bin/sh /init/upnpserver eth1
743 0 2452 S upnp -L br0 -W eth1
751 0 1444 S /usr/sbin/watchdog 30 131.107.1.10 MET-1METDST 0 0
847 0 1464 S /sbin/dproxy -c /etc/dproxy.conf
1077 0 1664 S /sbin/stupid-ftpd /tmp/stupid-ftpd.conf 21
4302 0 168 R /tmp/mips/telnetd -d -l /tmp/mips/sh
4305 0 1548 S httpd
4306 0 1592 S /tmp/mips/sh
4309 0 1824 T ifconfig
4313 0 1828 R ps aux
#

[ Voor 6% gewijzigd door Antiloop op 18-09-2003 02:06 ]

• Shir
hmm, interessant :) Op de linksys WRT54G kan je schijnbaar via een commandline commando de zender output verhogen. Lijkt me leuk als dat ook op de wl500g kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Shir op 17-09-2003 23:11 ]

• Antiloop
kort gezegd
ja.. is mogelijk
de wl500g bezit ook die wl geval (zolang die qua commando's hetzelfde is dan)

Verwijderd

Heeel vet ding!
ook dat er een 4 ports router in zit . toch ?
dat is wel handig, dan kan mn huidige netwerk daar mooi aanhangen
ik ga hem zeker bestellen:)

• Antiloop
jups zie begin van dit topic voor specs van het apparaat

en 2 firewalls indien nodig voor wan-lan en wlan-lan

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.