Hoofdcategorieën
Topicacties

chello ontdekt router!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Leven is Bier drinken
Reg. datum: 30 oktober 2000

Sinds gisteravond lag internet plat. ff chello gebeld: zeggen ze meteen, ja jullie gebruiken een router :(

Ondanks dat het mac-adres gekloond was heeft chello ontdekt dat we een router gebruiken voor internetdeling.

Hoe kan dit?

Wat kan ik er aan doen om toch weer via mijn router internet te kunnen delen?

Meer mensen zoiets meegemaakt bij chello?

Audi: Vorsprung durch Technik

Reg. datum: 06 januari 2003

hoe dit kan?? connect maar eens met een normale pc op je ip... hey een inlogscherm :)

't zal wel
Reg. datum: 01 februari 2001

Ze kunnen zien dat je NAT gebruikt om te internetten. Als je eens probeerd om alleen de modem achter 1 pc tezetten, kun je dan weer internetten?

BTW. Zeurt chello daarom?
Leven is Bier drinken
Reg. datum: 30 oktober 2000

ja, met 1 pc werkt het nu weer, maar niet met de router.

en ja, ze pikken het blijkbaar niet. damn, moet gewoon een oplossing hebben voor dit onzinnige gedoe bij chello.

Audi: Vorsprung durch Technik

ja zeker onzinnig, waarom zouden ze het verbieden?
zeker als het binnenshuis blijft zie ik echt geen probleem
Whoehoe uber prutser :)

het mag tegenwoordig, voorwaarden zijn aangepast.
lui moeten niet zeuren :)

A8N-SLI Deluxe, 2*6800GS XFX XXX, 200 Gig, 2 Gb mem, Audigy2 etc etc

Reg. datum: 31 oktober 2002

Hu :?

Ik meende dat het wel mocht van Dhr. Chello, internet delen.
Reg. datum: 19 oktober 2001

Wat een trieste gasten weer bij chello... Ik zit met 1 pc en 3 x-boxen hiero O-) ;)

Die monteur die is hier vanochtend nog geweest om een nieuw modem te installeren, nou, ik had me ouwe modem niet eens van me router afgekoppeld en ik heb hem niet gehoord. Lekker hypocriet weer...

Volgens mij mag het alleen bij Chello plus. Niet bij Chello light en Chello basic.

Ok.... en toen ?
Reg. datum: 08 oktober 2001

Ik dacht dat chello daar niet meer zo moeilijk over deed :?

Het is iig zo dat een packet die door een nat is geweest 2 of meer adres labels heeft, je zoekt dus op packets met meerdere adres labels en je weet wie een router gebruikt.

kn|ght wijzigde dit bericht 25-07-2003 22:50 (5%)
Reden: typo

If linux doesn't have the solution, you have the wrong problem.

zie nog steeds het probleem niet, je hebt toch een bepaalde bandbreedte, als ik daar 10 pc's aan hang heb ik daar toch alleen mezelf mee.
Reg. datum: 21 januari 2000

Ik heb heel wat jaartjes chello gehad met een router, is nooit opgemerkt. Waar ze het aan kunnen zien zou ik niet weten? Het inlogscherm kan je meestal niet zomaar van buiten benaderen, dat moet je wel aan zetten in de firmware van de router. Wel heb ik eens gelezen hier op Got dat sommige routers niet lekker werken op het netwerk van Chello, doordat ze te vaak pakketjes het Chello netwerk op sturen.

Bovendien willen ze natuurlijk het duurdere abonnement slijten.

* Tetragrammaton

verboden activiteiten zijn (onder andere):
• het aanbieden van inbeltoegang tot het internet via het chello netwerk;
• het aanbieden van shell-accounts, e-mail- of nieuwsservices of newsfeeds, het draaien van mail-, http-, ftp-, irc-, en dhcp-servers en interactieve multi-userforums;
• het aansluiten van meerdere pc’s en/of servers op een account.
zow... en nou zelf leren lezen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Ok.... en toen ?

quote:
Paulus0013 schreef op 25 July 2003 @ 22:31:
zie nog steeds het probleem niet, je hebt toch een bepaalde bandbreedte, als ik daar 10 pc's aan hang heb ik daar toch alleen mezelf mee.

Ik denk dat dit is gedaan om meerdere lokaties op 1 verbinding tegen te gaan.
Het is namelijk niet te controleren waar een lan na de router blijft.

Street Fighter IV
Reg. datum: 13 juli 2000

Ze kunnen echt niet zien of je NAT gebruikt, volgens mij gebruikt elke Tweaker zowat een NAT box :)

Waarschijnlijk zien ze iets waaraan je gelijk een router herkent.
Mac-address, telnet login, veel dhcp queries etc.

Ok.... en toen ?

quote:
Redje schreef op 25 July 2003 @ 22:33:
Ze kunnen echt niet zien of je NAT gebruikt, volgens mij gebruikt elke Tweaker zowat een NAT box :)

Als je router vanaf elk adres op je wan poort te configureren is heb je toch echt een groot security probleem.
Je kunt trouwens wel zien of er een nat is toegepast.

kn|ght wijzigde dit bericht 25-07-2003 22:35 (7%)

wel raar verhaal van chello, ken ze veel mensen die chello basic hebben en gewoon internet delen met een router.

maar goed over kunnen zien gesproken, router maken gebruik van het rip protocol, met dit protocol kunnen routers onderling communiceren.
als je dit protocol gebruikt weten ze dat je een router hebt lijkt me dan.

Vendeka.nl Vragen? ruud at vendeka.nl

Reg. datum: 14 februari 2002

quote:
Redje schreef op 25 July 2003 @ 22:33:

Ze kunnen het aan de ip-header zien. Heeft enkele maanden geleden eens een stukje van in de C'T of ander blad over gestaan.

'Religion is an insult to human dignity.
With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things.
But for good people to do evil things, it takes religion'
- Steven Weinberg

* Tetragrammaton

quote:
DinX schreef op 25 July 2003 @ 22:36:
[...]

Ze kunnen het aan de ip-header zien. Heeft enkele maanden geleden eens een stukje van in de C'T of ander blad over gestaan.
Klopt als een bus... dit is overigens ook al eerder in dit topic genoemd... aan de headers is te zien dat het een router is ipv een normale PC. Overigens vindt ik het niet meer dan normaal dan dat je je aan de voorwaarden houdt.....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Reg. datum: 21 maart 2000

Sowieso je pc direct aansluiten op het moment dat je problemen hebt. Want op dat moment zitten ze namelijk naar je pc te kijken. Voor de rest zal het wel mee vallen tenzij je op andere manieren gaat opvallen. (poortscans, extreem dataverkeer, servers op gebruikelijke poorten <1000 etc. etc.)

fruitig en fris ja
Reg. datum: 22 februari 2001

In de voorwaarden staat al jaaaaaren dat je slechts 1 PC mag aansluiten. Dat Chello hier (tot nu toe?) niet moeilijk over deed, doet daar niets aan af.
En de monteurs, tsja, die zijn vaak van een extern bedrijf voor zover ik weet, dus die zal het een worst wezen wat jij allemaal wel en niet aansluit, als het werkt is hun klus geklaard.

ja hoi sinterklaas.

Multi-OS
Reg. datum: 15 september 2001

quote:
DinX schreef op 25 July 2003 @ 22:36:
[...]

moeten ze dan niet sniffen? volgens mij is dat illegaal, of ben ik niet helemaal op de hoogte?
wel een lame actie van chello trouwens, gelukkig zit ik bij @home, die doen sinds ze krap aan ip-adressen zitten niet moeilijk over een router. (gelukkig heb ik alsnog 3 ip's weten te bemachtigen &gt;:) )

Website | Duct tape is like the Force, it has a light side, a dark side, and it holds the universe together.

Failure is not an option
Reg. datum: 27 december 2001

Ze scannen gewoon je ip en zien dan dat er een aantal poorten open staat. Maar je kan toch aan Chello vragen hoe ze er bij komen dat je een router gebruikt. Laat ze maar met bewijzen komen

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Reg. datum: 31 maart 2003

In de voorwaarden van @home staat dat een router niet ondersteund wordt, maar je mag hem wel gebruiken. Ze verkopen ze zelfs: laatst was er een aktie met Siemens-routers.
Maar je krijgt totaal GEEN ondersteuning als je zo'n ding aansluit. Dit geldt vast ook voor Chello. ff 1 pc erachter dus als je de helpdesk belt.

Commodore 80286 - 12 MHz - 20 mb HD - 1 kb ram - MSDos 4.1

Atheist.

quote:
Spider.007 schreef op 25 juli 2003 @ 22:32:
[...]
zow... en nou zelf leren lezen

Dit is achterhaald, inmiddels zijn de volgende regels van toepassing: bron hun eigen nieuwsbrieven.

Lite == een enkele pc toegestaan inclues een datalimiet
basic == een netwerk toegestaan middels ICS en een FUP (ivm xbox live)
fast == netwerk toegestaan middels router en FUP

Dream On, Dream On, Dream On
Dream until your dream come true

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: