chello ontdekt router!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myrdhin schreef op 06 August 2003 @ 14:58:
Ik heb hier ook wel eens vragen over gehad. Heb ik als volgt opgelost:
- Ik: "Ik heb problemen met m'n internet"
- Chello: "Kunnen we even de configuratie doorkijken?"
- Ik: "Is goed maar dan moet ik even op mijn firewall kijken"
- Chello: "Kunt u zo meerdere PC's aansluiten"
- Ik: "Zal best kunnen ja"
- Chello: "Dat mag niet ik kan u niet verder helpen omdat u gebruik maakt van een router"
- Ik: "Hoezo? In jullie algemene voorwaarden staat dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de beveiliging van mijn PC. Ik heb daarvoor een firewall geinstalleerd die tussen mijn PC en jullie modem zit want ik heb geen vertrouwen in die softwarefirewall programmaatjes"
- Chello: "Uh... Ja.. "
- Ik: "Dus ik verwacht dat ik gewoon geholpen wordt aangezien ik niets fout doe"
- Chello: "ok... "
Juist en daar denken ze vast niet overna, want wat staat er op hun website (waar ik niet bij kan?):
hoe zit het met de veiligheid?
chello beveiligt haar servers met betrekking tot alle gegevens die erop worden opgeslagen. Je bent dus alleen verantwoordelijk voor de beveiliging van je eigen computer. Suggesties om de veiligheid van je eigen computer te waarborgen vindt je op de website van chello, die toegankelijk is als je abonnee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:33
Ik kan alleen dit vinden bij de support van Chello met betrekking tot de veiligheidstips:
Hoe zit het met de veiligheid van mijn computer tegen hackers en virussen?
chello beschermt haar netwerk tegen acties van buitenaf, maar u moet ervoor zorgen dat uw computer is beveiligd tegen acties van binnen het netwerk. Draai daarom geen server over uw eigen PC thuis, pas op met wat u download en gebruik altijd de nieuwste anti-virusprogramma's.
[edit]
Ik vraag me dus af wat ze nou werkelijk doen aan "acties van buitenaf". Het enige wat ik gemerkt heb is dat ze zaken als BackOrifice (etc.) filteren...

[ Voor 16% gewijzigd door Myrdhin op 07-08-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

wat voor router had je eigelijk? misschien is et alleen bij bepaalde routers? ik zelf heb er geen problemen met mijn netwerk ik had pas gehoord dat je meerdere pc's mag hebben als je in je eerste pc nog een netwerk kaart doet en die verbind met computer 2 en niet met een router
stom hoor dat ze dan gewoon niet ondersteunen dan kun je zelf weten of je aan al die ellende wilt beginnen als er iets fout gaat

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste