Idd, wat ze moeten doen is gewoon routers toestaan, en dan een keiharde limit stellen wat je mag downloaden per maand. En dan een duidelijk inzicht van wat je gedownload hebt op de site van chello!CrashOne schreef op 28 July 2003 @ 15:55:
idd, zet een proxy op zonder cache en internet lekker verder.
Bij gewone abo's zouden meerdere pc's moeten kunnen, tegen woordig heeft ieder gezin wel meer dan 1 pc.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Tuurlijk vindt chello het niet leuk als je deelt, daar zijn de plus-abo's voor, maar opzich sluiten ze daar niet direct voor af. Als een medewerker vraagt wat je ip is en je komt dan met een 192.168.1.3 dan ben je zelf gewoon niet slim bezig. Als ze alles gaan controleren kost dat bakken met tijd en geld, dus dat lijkt mij niet waarschijnlijk.
Probeer anders eens modem en router te resetten, werkt meestal wel.
Anoniem: 70310
oke upc zijn mischien eikels, maar ja die mensen moeten toch ook gewoon hun geld verdienen?
Goed idee... Alleen is een HTTP_X_FORWARDED_FOR nog makkelijker te herkennenPromWarMachine schreef op 28 July 2003 @ 17:44:
Zet een server neer en log daar op in? Die zit dan direct op internet met een proxy en firewall, 'k zie 't probleem niet. Router is natuurlijk wel leuk en aardig, maar wel verboden. Deze manier is ook wel verboden, het verschil is alleen dat ze het niet merken en ik heb altijd geleerd: "Wat niet weet, dat niet deert".
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Of draai Terminal Server in admin mode, ben je alleen beperkt tot 2 users tegelijkertijd.
p.s. Ik weet dit is niet een oplossing voor iedereen, maar het is er wel een.
[ Voor 46% gewijzigd door ou812 op 29-07-2003 09:51 ]
Wat een fantastische oplossing die ook voor iedereen bruikbaar is!ou812 schreef op 28 July 2003 @ 23:48:
Zet er een Windows 200o server neer: draai dan Citrix metaframe en klaar is kees: geen router nodig voor surfen.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
5 computers + 1 router, zijn 6 onderdelen die stuk kunnen gaan. Een nOOb zal gelijk Chello de schuld geven als internet niet werkt. Terwijl het ook een van de onderdelen kunnen zijn.n00bs schreef op 28 July 2003 @ 12:49:
Wat een bullshit gezeik van Chello... ze moeten vooral veel van dit soort acties doen, houden ze veel klanten over... goed voor een bedrijf met een al zo $^%^$ imago.
En wat zou het probleem zijn? bandbreedtegebruik zal niet veel meer worden, plus ze calculeren toch hoeveel up en down elke user gebruikt en kan gebruiken. What's the big deal
En misschien ben jij geen nOOb
Programmer - an organism that turns coffee into software.
En waar kan ik die vinden en bij welke kernel was dawica schreef op 27 July 2003 @ 11:03:
Maar ik heb in de kernel source van gentoo wel een optie gezien. Waardoor je NAT verbogen blijft.
En dan bellen er klanten naar de Storingsdienst..Br@m schreef op 28 July 2003 @ 12:42:
[...]
En als je alleen een routertje gebruik omdat je wireless wilt internetten in/rond het huis? En je wilt GRAAG overstappen naar Chello+, maar het is (nog) niet mogelijk??
Klant "Ik heb geen verbinding!! GRMBL!! ROT-CHELLO etc etc"
Agent Leest modem uit, ziet IP lease gewoon staan, krijgt reply van IP adres.
Agent "Nou meneer/mevrouw, ik kan uw computer gewoon bereiken. We zullen even de instellingen nakijken"
Klant "Het ligt niet aan mijn PC"
Agent "We zullen toch het een en het ander na moeten kijken, want ik zie dat de modem gewoon functioneert naar behoren"
Agent heeft ondertussen lease geflusht, modem gereset en bij het heraanmelden komt er weer netjes een nieuwe lease.
Met veel tegenzin gaat de klant dan toch kijken. Agent loodst klant naar IP configuratie scherm.
Agent "Welk IP adres ziet u staan?"
Klant "192.168.x.x of 172.x.x.x" (intern IP adres dus)
Agent "Gebruikt u een router of een server om de verbinding te delen?"
Klant "Wa's da?"
Agent "een klein apparaat wat vaak gebruikt wordt om de verbinding tussen meerdere PC's te delen"
Klant "Oh ja, die heb ik nog ergens staan ja"
Agent "zou u kunnen kijken welk IP adres dat die router krijgt?"
Nou, op dit moment weet 99 van de 100, nee 99999 van de 100000 niet wat ze dan moeten doen en daar ga ik van over de zeik.
Mensen schaffen wat aan, laten buurman/vriend/techneut/ wat installeren, maar ze hebben er de ballen verstand van.. en believe me.. dit gebeurd VAAK.
Als mensen nou wisten wat ze kochten en wisten hoe het werkte, dan was het niet zo erg. Maar beginnen te zeuren en mekkeren dat iets niet werkt, maar zelf nog niet eens weten hoe hun eigen apparatuur werkt (ze hoeven niet alles tot in de puntjes te weten, en niet iedereen weet wat een IP adres is etc) maar zogauw je een router aanschaft of een linux/freesco bak plaatst om je verbinding te delen, verwacht ik ook dat je weet hoe het (een beetje) werkt.
I want to live forever, so far.. so good.
Anoniem: 18468
Zucht, waarom denk je dat ze chello plus hebben ingevoerd? Goedzo, om mensen de mogelijkheid te geven hun verbinding te delen (op een legale manier).Br@m schreef op 28 July 2003 @ 15:59:
Idd, wat ze moeten doen is gewoon routers toestaan, en dan een keiharde limit stellen wat je mag downloaden per maand. En dan een duidelijk inzicht van wat je gedownload hebt op de site van chello!
Anoniem: 70162
ik denk eerder om mensen een poot uit te kunnen draaien (op een legale manier).Anoniem: 18468 schreef op 30 July 2003 @ 22:08:
[...]
Zucht, waarom denk je dat ze chello plus hebben ingevoerd? Goedzo, om mensen de mogelijkheid te geven hun verbinding te delen (op een legale manier).
maar ze hebben natuurlijk groot gelijk. mensen nemen chello en gaan akkoord met de voorwaarden. mensen die zich daar niet aan houden pak je aan. als het maar geld oplevert, upc is tenslotte wel een commercieel bedrijf
lees ik in de voorwaarden na, dat je geld terug kan krijgen (of gewoon klagen) pas kan als na je verbinding er 24 uur uit lag. en ik heb deze verbinding juist daarvoo genomen.
maar eff on-topic, een router verbergen lijkt me eigenlijk niet mogelijk je zou je headers en rip aanvragen gaan moeten verbouwen, wat je verbinding erg gaat vertragen.
Dit is zo herkenbaar, kom het ook weleens tegen...
Mensen hebben iets gehoord van anderen, maar snappen er niets van en dan schaffen ze zoiets aan zonder te orienteren. (Je kunt het ongeveer vergelijken met een auto kopen, maar geen rijbewijs hebben om in dat ding te kunnen rijden).
Ik heb zelf een pc die een flinke uptime aan het kweken is (420 days
Toch heb ik NIETS verandert aan mijn pc/opstelling/kabels. Denk dat ik een keertje de helpdesk ga bellen om te vragen of het 'overbevolkt' word op de HUB waar ik op zit. Anders ga ik toch maar kijken voor een adsl abbo.
Anoniem: 27151
Dinsdag kon ik plotsteling op mijn 2e pc niet meer internetten en op de 1e pc wel(die als router dient.).En een buurjongen van mij zit met zelfde probleem,terwijl we niet aan de configuratie of bekabeling van het netwerkje zijn geweest.
Komt dit ook door chello?
Toen ik hier las dat er verbindingen wegvallen achter routers de laatste tijd heb ik eens informatie bij ze ingewonnen. Maar internet werkt er nog gewoon in het hele netwerkje.
Hebben de mensen met troubles allemaal Chello Lite misschien (en wordt op Classic nog even "doorgedoogd"?
Anoniem: 27151
Chello plus is deze maand net geintroduceerd.En bij dit pakket mag je maximaal 3 computers op 1 verbinding hebben.De kosten van dit pakket zijn rond de 80 euro.
Daarom zoeken ze waarschijnlijk de chello classic gebruikers op die wel meer dan 1 computer op internet hebben...Zodat die mensen over moeten stappen op chello plus.
Dus wij zitten thuis legaal met 3 computers en een router op internet.
let the past be the past.
Anoniem: 11968
Doe niet zo belachelijk man. Ik spreek jouw wel als je een tweede pc hebt waarop je wil internetten maar misschien niet zoveel en vaak. Neem jij dan gelijk een plus abbo?Spider.007 schreef op 25 July 2003 @ 22:42:
[...]
Klopt als een bus... dit is overigens ook al eerder in dit topic genoemd... aan de headers is te zien dat het een router is ipv een normale PC. Overigens vindt ik het niet meer dan normaal dan dat je je aan de voorwaarden houdt.....
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dus bij mijn tweede machine een router aangeschaft heb en met chello had gebeld.
Werd me aangeraden een Plus abbo te nemen. Gedaan en daarna geen gezeik mee gehad. Als ik de helpdesk bel krijg ik al meteen de vraag : "doet uw router het nog?"
Hadden ze al gezien dat ik die heb.
Nou heb ik bij een klantje van me ook een router staan met een chello classic en die kreeg een emailtje met het verzoek zijn router er tussenuit te halen. Zo gezegd zo gedaan. En daarna was er ook geen vuiltje meer aan de lucht.
Het punt is : Chello heeft helaas gewoon gelijk dat ze hun policy er doorheen douwen. Hoe hard we ook blazen en "uitklopperij" schreeuwen. Ze hebben gewoon gelijk.
of ik mijn router weg wilde halen
even gebeld met de helpdesk.
Ik draai hier een wireless router. (1 laptop aansluiting)
Hebben jullie dan ook een oplossing ?
- Nee maar u mag geen router draaien
O dan moeten we over een ander abbonement gaan denken.
- Wij hebben wel een plus abb. waarmee u wel een router kan draaien.
Ik d8 meer aan ADSL, mevrouw
Maar als ik dan toch chello opzeg, wil ik dan ook gelijk mijn telefonie en mijn tv en aanmelding voor digital opzeggen. Kunt u dat ook voor mij regelen?
- Maar dat is toch ook niet echt nodig.. Ik ga even overleg plegen en dan bel ik zo terug.
Vraag me toch af wat daarvan komt..
Anoniem: 85882
Ik kan voor alle 3 de upc services binnen 1 week vervanging hebben, waarvan adsl nog het moeilijkste is. Heb hier een schotel, mobieltje dus ik kom een heel end
Op dit moment geef ik aan upc services alleen al meer dan 120 euro uit per maand.
Als ze dan gaan zeiken,, voor jullie 10 anderen
Niet door chello ,Anoniem: 85882 schreef op 31 July 2003 @ 16:11:
Als ik nu op 2 pc's tegelijk ga internetten dan knalt ie er bij mij uit. Dan gaan alle lampjes van het modem knipperen. Stekker eruit, en weer erin en hij doet het weer voor een paar minuten. Zou dit door Chello gedaan worden, omdat wij op 2 pc's internetten (zonder router)?
maar door je eigen computers (hint : ipadressen).
Ze kunnen dat niet aan.
Een router verdeelt dat soort informatie en laat je juist met meerdere machines internetten.
Mijn XBOX zit ook op deze router en binnekort komt daar nog een Philips Streamium MC I250 bij (internet radio geval.)
Moet ik hiervoor nu een Plus abbo nemen ? Of zal ik gewoon kijken of ze het merken ?
Ik vind het namelijk nogal zwaar overdreven om voor die ene keer dat ik via Live (XBOX) een game-pje speel of in de tuin internet of radio luister ik meer zou moeten gaan betalen.
De snelheid is toch al ge-capped. (max 165KB/s)
Maar we internetten met z'n tween al een maand of 3 zonder router (allebei gem. 80/100 kb/s, tegelijk) en nu gaat het opeens niet meer.Niet door chello ,
maar door je eigen computers (hint : ipadressen).
Ze kunnen dat niet aan.
Een router verdeelt dat soort informatie en laat je juist met meerdere machines internetten.
Dan kan het inderdaad zijn dat Chello loopt te bokken ...formule1fan schreef op 31 juli 2003 @ 16:20[/message]:
Maar we internetten met z'n tween al een maand of 3 zonder router (allebei gem. 80/100 kb/s, tegelijk) en nu gaat het opeens niet meer.
De theorie bij Chello is dat er per modem maar 1 ip-adres wordt uitgedeeld tenzij je een plus abbo hebt.
Dat wordt bellen
Met ICS dan? Met Classic zou dat mogen!Maar we internetten met z'n tween al een maand of 3 zonder router (allebei gem. 80/100 kb/s, tegelijk) en nu gaat het opeens niet meer.
Teckna schreef op 25 July 2003 @ 23:16:
[...]
Dit is achterhaald, inmiddels zijn de volgende regels van toepassing: bron hun eigen nieuwsbrieven.
Lite == een enkele pc toegestaan inclues een datalimiet
basic == een netwerk toegestaan middels ICS en een FUP (ivm xbox live)
fast == netwerk toegestaan middels router en FUP
[ Voor 112% gewijzigd door Velthuis op 31-07-2003 16:32 ]
welk soort abbonement we hebben weet ik niet. We hebben het al sinds maart/april 1998 geloof ik.Met ICS dan? Met Classic zou dat mogen!
En jij denkt dat zo'n tiepmiep van de helpdesk daar bang van wordt ?Ariek schreef op 31 July 2003 @ 16:01:
Jep net ook een emailtje gekregen
of ik mijn router weg wilde halen
even gebeld met de helpdesk.
Ik draai hier een wireless router. (1 laptop aansluiting)
Hebben jullie dan ook een oplossing ?
- Nee maar u mag geen router draaien
O dan moeten we over een ander abbonement gaan denken.
- Wij hebben wel een plus abb. waarmee u wel een router kan draaien.
Ik d8 meer aan ADSL, mevrouw
Maar als ik dan toch chello opzeg, wil ik dan ook gelijk mijn telefonie en mijn tv en aanmelding voor digital opzeggen. Kunt u dat ook voor mij regelen?
- Maar dat is toch ook niet echt nodig.. Ik ga even overleg plegen en dan bel ik zo terug.
Vraag me toch af wat daarvan komt..
Ik heb heel andere ervaringen met UPC, wat ben ik blij dat ik daar weg ben zeg !
Donec eris felix, multos numerabis amicos
basic dus, de rest was er toen nog nietAnoniem: 85882 schreef op 31 July 2003 @ 16:40:
[...]
welk soort abbonement we hebben weet ik niet. We hebben het al sinds maart/april 1998 geloof ik.
Anoniem: 13874
Die is ook weg te halen of static te makenSpider.007 schreef op 28 July 2003 @ 21:17:
[...]
Goed idee... Alleen is een HTTP_X_FORWARDED_FOR nog makkelijker te herkennen
Maar 3???Anoniem: 27151 schreef op 31 July 2003 @ 15:22:
Chello plus is deze maand net geintroduceerd.En bij dit pakket mag je maximaal 3 computers op 1 verbinding hebben.De kosten van dit pakket zijn rond de 80 euro.
Gelukkig heeft @Home dat niet, want ik zit hier met een netwerk van 4 PC's en 2 laptops die allemaal het internet op moeten kunnen. Dit wordt allemaal gedoogd (ik geloof ondertussen zelfs toegestaan), en dat voor 47,95 per maand. Ja, de download snelheid is zo'n 100KBps hoger en de upload 3x zo hoog, maar ik heb al dat gezeik tenminste niet.
Op de chello website staat trouwens een mooi tabelletje (even het niet van toepassing zijnde eruit gelaten):
1
2
3
4
| toepassing light basic plus -------------------------------------------- X-Box Live NM goed uitstekend meerdere PC's NM NM uitstekend |
NM = niet mogelijk
[ Voor 5% gewijzigd door Robtimus op 31-07-2003 18:31 ]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:10 ]
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
nee. ze verdienen er toch niets aan?DeaTH-MeTaL schreef op 31 July 2003 @ 19:04:
Is het eigenlijk niet een soort koppelverkoop als je alleen een netwerk mag hebben met ICS???
verder staat in hun av geloof ik dat ze alleen windows ondersteunen
Ik heb ICS nog nooit gebruikt, dus kan iemand me uitleggen waarom Chello een verschil ziet tussen het gebruik van ICS en een router?
maar wil je xbox live, dan mag je daarvoor ics gebruiken.
Anoniem: 30574
Maar er is maar een PC die echt actief 24 uur per dag online is en echt zwaar gebruikt word de overige staan incidenteel aan en er wordt dan alleen maar een beetje mee gesurfd.
ik wist ook niet dat die modems dat konden
die server van me doet het prima en ook de support van chello had er geen probleem mee.
Tuurlijk wel de melding, "er draait een linux server, neehoor dat is me werkstation... ;-) "
tsja dat was 1 van de weinige keren dat ik naar de helpdesk heb moeten bellen.
Ik vind chello prima momenteel, de support gaat vooruit, het netwerk loopt beter
ik haal altijd de 180 Kbyte/s, heb al 1 jaar het zelfde ip.. dus mij hoor je niet klagen.
Chello doet nix totdat er iets is wat vanaf jou loopt te fukken op hun netwerk, en dan, KICK.. en prima toch, dat scheelt mij weer problemen.
ehhh.. noppes
Dat kunnen volgens mij alleen com31 modems en alleen in bepaalde regio's.Anoniem: 70162 schreef op 31 July 2003 @ 19:19:
ik vraag me af of er bij chello dan geen scriptje draait die dat opmerkt: meerdere ip's tegelijkertijd op dezelfde aansluiting.
ik wist ook niet dat die modems dat konden
* Ethnocentrix had z'n internet ook zo gedeeld, maar heeft nu een freesco bak draaien
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Meerdere PC's is heel goed mogelijk @ BasicIceManX schreef op 31 juli 2003 @ 18:29:
[...]
Maar 3???
Gelukkig heeft @Home dat niet, want ik zit hier met een netwerk van 4 PC's en 2 laptops die allemaal het internet op moeten kunnen. Dit wordt allemaal gedoogd (ik geloof ondertussen zelfs toegestaan), en dat voor 47,95 per maand. Ja, de download snelheid is zo'n 100KBps hoger en de upload 3x zo hoog, maar ik heb al dat gezeik tenminste niet.
Op de chello website staat trouwens een mooi tabelletje (even het niet van toepassing zijnde eruit gelaten):code:
1 2 3 4 toepassing light basic plus -------------------------------------------- X-Box Live NM goed uitstekend meerdere PC's NM NM uitstekend
NM = niet mogelijk
* Dennahz @ 4 PC's
Hebben ze pas ook gedaan. Abbo verhoogd met 5 pleuro.Anoniem: 70162 schreef op 26 July 2003 @ 01:53:
zou het? als ze nou eens het standaard radio/tv-abo met 5 euro verhogen, levert volgens mij veel meer op.
edit: ik ook een router (bij planet dan) maar het gaat om het principe
En m'n internetkosten voor chello vind ik eigenlijk ook schandalig hoog. Zeker in verhouding van wat je ervoor terugkrijgt.

1 mail adres. En m'n download snelheid is opzich wel goed. Download altijd zo'n beetje rond de 180 kb/sec. En m'n upload is ook Schandalig slecht.
Maarja, gelukkig nooit last van gehad dat ik er een routertje tussen heb zitten en 4 pc's. Hehe.
niet toegestaan bedoelen ze.BrEeZeR schreef op 31 juli 2003 @ 19:24:
[...]
Meerdere PC's is heel goed mogelijk @ Basic
* Anoniem: 70162 @ 4 PC's
bij planet adsl light heb ik een download limiet van 1000 mb per maand. daar ga ik met gigabytes overheen, maar ik hoor er nooit iets van omdat planet het niet controleert.
Ook dan kun je heel simpel met de buren delenAnoniem: 18468 schreef op 26 July 2003 @ 00:03:
Ze zijn echt doodsbang dat je je internet verbinding gaat delen met je buren.. iets anders kan ik niet verzinnen.
Kreeg laatst een nieuwsbrief waarin stond dat ze zich bewust waren van het feit dat mensen meerdere PC's in huis hebben. Daarin stond dat een router onhandig was i.v.m. al die losse kabels door het huis. Wireless was ook geen oplossing want dat zou onveilig zijn. Ze waren bezig met een techniek die je internet verbinding kan delen via het stroomnet. Op die manier kan je nooit bij je buren komen...
dat is niet waar, je kan je internet delen via internet connection sharing in je OS met een basic abbo, dit ivm Xbox Live,(als ze dit niet toestaan heet het koppelverkoop en is chello strafbaar) en officieel zou je dan met een plus abbo een router mogen gebruiken, echter vraag ik mij af in hoeverre dit wettelijk is toegestaan.Anoniem: 18468 schreef op 30 July 2003 @ 22:08:
[...]
Zucht, waarom denk je dat ze chello plus hebben ingevoerd? Goedzo, om mensen de mogelijkheid te geven hun verbinding te delen (op een legale manier).
[ Voor 7% gewijzigd door Teckna op 03-08-2003 13:50 ]
Ik kan however op poorten 80 en 21 geen servers draaien, dat word er wel uit gefilterd om een of andere reden... Verder heeft me vader toen internet er weer eens uit lag gebeld naar chello ZONDER mij te vragen... (was wederom het gevalletje DNS weer eens brak)
Vroegen ze daar bij de helpdeks of me vader het IP kon op noemen... wat doet die idioot:
hij noemt 192.168.0.4 op als IP terwijl ik hem honderdmaal heb gezegt dat ie dat NIET moet doen...
dat is inmiddels ruim een half jaar geleden en heb er nog steeds niks verder over gehoord... (Chello Classic btw)
Anoniem: 89690
werk jij mischien toevalig bij upc ?LuCarD schreef op 29 July 2003 @ 09:13:
[...]
5 computers + 1 router, zijn 6 onderdelen die stuk kunnen gaan. Een nOOb zal gelijk Chello de schuld geven als internet niet werkt. Terwijl het ook een van de onderdelen kunnen zijn.
En misschien ben jij geen nOOb, maar ze hebben die regel niet speciaal gemaakt om jouw te pesten.
Anoniem: 79086
Alsof de helpdesk daardoor de persoon af gaat sluiten, dat doet alleen de abuse afdeling niet de helpdesk. die adviseerd je de router af te koppelen omdat ze je anders geen support kunnen leveren.Fludizz schreef op 03 August 2003 @ 13:51:
Vroegen ze daar bij de helpdeks of me vader het IP kon op noemen... wat doet die idioot:
hij noemt 192.168.0.4 op als IP terwijl ik hem honderdmaal heb gezegt dat ie dat NIET moet doen...
dat is inmiddels ruim een half jaar geleden en heb er nog steeds niks verder over gehoord... (Chello Classic btw)
Anoniem: 19701
DNS nu de laatste dagen af en toe met de warmte ook plat, lijkt wel telkens tussen 14:30 en 15:30 te gebeuren. Voor de rest is de verbinding sinds de migratie bere stabiel.Fludizz schreef op 03 augustus 2003 @ 13:51:
ik draai inmiddels ruim 1 jaar met een software router, simpelweg een win2k bak met Winroute erop... en sinds het op deze manier draait is de verbinding ineens stukken beter geworden...
Ik kan however op poorten 80 en 21 geen servers draaien, dat word er wel uit gefilterd om een of andere reden... Verder heeft me vader toen internet er weer eens uit lag gebeld naar chello ZONDER mij te vragen... (was wederom het gevalletje DNS weer eens brak)
Chapeau Chello/UPC!!
We draaien al 3 jr vrijwel zonder problemen met een linux NAT (RH6.0). We downloaden amper films af en toe wat software en muziek. De meeste interesse is er hier voor sport, games (kids), informatie, diverse forums, genealogie (genlias database van het Rijksarchief), studie (een eigen werkplek van de OU).
mja, ik heb de DNS van chello nu al ruim 4 maanden niet meer in gebruik gehad, maar wegens storing op het net heb ik de DNS weer op die van chello gezet... het valt me toch op hoe out-dated die DNS is... ik kan me eigen IP niet eens resolven ermee... gebruik atm @home DNS... iets wat voorheen niet kon om een of andere reden...Anoniem: 19701 schreef op 03 August 2003 @ 15:47:
[...]
DNS nu de laatste dagen af en toe met de warmte ook plat, lijkt wel telkens tussen 14:30 en 15:30 te gebeuren. Voor de rest is de verbinding sinds de migratie bere stabiel.
[...]
je nick suggereerd dat je bij @home zou zitten
[ Voor 24% gewijzigd door Fludizz op 03-08-2003 20:25 ]
Anoniem: 19701
grapje... ik zit op mijn werk ook vrij veel achter de PC, maar dit forumwerk doe ik vrijwel uitsluitend thuis ... @home dus ... vandaar. Deze zaken toch maar gescheiden houdenFludizz schreef op 03 augustus 2003 @ 20:23:
[...]
offtopic:
je nick suggereerd dat je bij @home zou zitten
Waarschijnlijk zit je op een andere DNS-server van ze.
P.S. @ werd niet geaccepteerd in de nick... vandaar "at"
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 03-08-2003 21:03 ]
Anoniem: 18749
Maareh, chello zeurt hier niet over een router, want ze hebben al gezorgd voor genoeg downtime van mijn internet, door 2 kapotte lancity's en de hele bekabeling is ook niet best. En dat kastje waar alle kabelaansluitingen zitten, staat midden op een grasveldje hier, helemaal scheef, zowat onder de grond, en met een buitje al helemaal vol water.
Goede zaak trouwens, dat ze weigeren te kijken of het aan hun ligt, terwijl jij met een router en 6 pc's achter internet zit, want in de meeste gevallen is er gewoon iets met het rob en nico huisnetwerkje aan de hand. En daar kan je als internet aanbieder moeilijk mee gaan bemoeien. En bovendien kunnen dan teminste de klanten met een echt internet probleem geholpen worden. De oplossing is ook vaak: Router eruit, en 1 pc direct op je kabelmodem. in 99% van de gevallen werkt internet "opeens" weer.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 18749 op 03-08-2003 21:18 ]

Waar in de hel gaat dit over? Is chello mij aan het proben ofzo? Of heb ik iets niet goed insgesteld staan? Heeft het met bovenstaand verhaal te maken?
Ik kon er op de search (ook google) weinig over vinden behale dat het een "group management protocol" is en dat het wat met multicast te maken heeft?
[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 04-08-2003 03:10 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Wat betreft monteurs: die hebben me nooit iets gezegd over netwerken (zijn ook niet van UPC, maar "uitbestede" installatiebedrijven). De helpdesk heeft er nooit naar gevraagd. En ALS ze dat zouden doen is het een kwestie van je hoofd erbij houden en dus de juiste ip's opnoemen
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik ken iemand met een router in Apeldoorn en een classic abo.. werkt perfect hoorVelthuis schreef op 06 August 2003 @ 11:06:
Zijn er nu mensen waar een router nog wel werkt met Light of Classic? Zo ja, dan graag ook even je woonplaats vermelden. Ik krijg namelijk de indruk dat niet iedereen het probleem van TS heeft, mede gezien de niet echt overweldigende stroom aan klachten.
Anoniem: 82430
De PC staat meer uit dan aan, maar heel soms is het handig als je een x86 achter de hand hebt.
je moet geen Mac hebben als je belt met de Helpdesk van Chello.
Hier een stukje van een echt gesprek die ik in het verleden heb gehad met de helpdesk.
Chello: Wat voor Windows versie draait u?
Ik: Euh.....Windows? Ik heb een Mac!
Chello: Met welke Windows versie?
Ik: Is MacOS X ook goed.
Chello: Nog nooit mee gewerkt (Zucht).
Ik: Als jij mij gewoon zegt wat je moet weten zorg ik er wel voor dat het hier werkt.
Chello: Is goed.......
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82430 op 06-08-2003 11:26 ]
en dan zeggen ze nogwel dat de helpdesk zo verbeterd is
Anoniem: 89810
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 89810 op 06-08-2003 11:51 ]
Je betaalt meer voor een betere helpdesk en serviceruudbeest schreef op 06 augustus 2003 @ 11:35:
zooo dat is wel heel erg bij chello
en dan zeggen ze nogwel dat de helpdesk zo verbeterd is
Anoniem: 84699
Router met classic hier, no problem, in harderwijk. Ze kunnen hier trouwens ook geen plus aanbieden...Velthuis schreef op 06 augustus 2003 @ 11:06:
Zijn er nu mensen waar een router nog wel werkt met Light of Classic? Zo ja, dan graag ook even je woonplaats vermelden. Ik krijg namelijk de indruk dat niet iedereen het probleem van TS heeft, mede gezien de niet echt overweldigende stroom aan klachten.
totdat ze erachter komen, en je een dubbele rekening sturen met achterstand van betaling.Anoniem: 89810 schreef op 06 August 2003 @ 11:40:
lol ..ik heb al ruim een jaar lang 2 modems eraanhangen, 2 ip's , dubbele bandwith.. nooit wat van gehoordssssssst!

Das onzin imho.Diablo3 schreef op 28 July 2003 @ 15:15:
[...]
Meerdere PC's aansluiten mag alleen met chello plus. Met het classic abonnement mag je alleen een Xbox aansluiten voor het hele Live gebeuren.
Wat veel mensen niet snappen, is dat er wel degelijk verschil zit tussen 1 of meerdere PC's op een aansluiting. Het dataverbruik van chello classic is gebaseerd op een gemiddeld verbruik van 1 PC. Het verbruik met meerdere PC's ligt echt wel hoger. Je kunt wel zeggen dat je die 1,5 Mbps anders toch wel gebruikt, maar providers gaan hier niet vanuit, anders zaten we nu met onbetaalbare abonnementen.
Je hebt een abbo met hieraan een FUP verbonden.
Als ik met honderd PC's onder de FUP blijf maakt het voor Chello's verbruik weinig uit...
en dan zijn ze nog heel schappelijk. chello kan je ook gaan aanklagen voor diefstal/oplichting/contractsbreuk/etc.LuCarD schreef op 06 August 2003 @ 14:30:
[...]
totdat ze erachter komen, en je een dubbele rekening sturen met achterstand van betaling.
jawel. ze bazeren hun overboeking op het gemiddeld gebruik per aansluiting met 1 computer.Redje schreef op 06 August 2003 @ 14:34:
[...]
Das onzin imho.
Je hebt een abbo met hieraan een FUP verbonden.
Als ik met honderd PC's onder de FUP blijf maakt het voor Chello's verbruik weinig uit...
een aansluiting met 2 computers gebruikt gewoon meer.
als chello hun overboeking zou baseren op het maximale gebruik van de FUP door iedere abonnee wordt het wel een stukkie duurder
Maar als ik met 3 PC's alleen Internet is het een probleem?
Beetje krom dan
En ook al zit de server wel op het internet, gebruiken doe ik hem niet... dus Chello heeft hier totaal geen last van.
Buiten dit werkt m'n router nog steeds
[ Voor 30% gewijzigd door Redje op 06-08-2003 14:41 ]
het gaat niet alleen om jou.Redje schreef op 06 augustus 2003 @ 14:39:
Dus als ik met 1 PC flink leech en net onder de FUP blijf is er niks aan de hand.
Maar als ik met 3 PC's alleen Internet is het een probleem?
Beetje krom dan
En ook al zit de server wel op het internet, gebruiken doe ik hem niet... dus Chello heeft hier totaal geen last van.
Buiten dit werkt m'n router nog steeds
als alle abonnee's netjes met 1 pc zitten te internetten is er niets aan de hand
als alle abonnee's netjes met meerdere pc's zitten te internetten komt chello in de problemen
als alle abonnee's elke maand exact op de FUP gaan zitten komt chello ook in de problemen.
alleen is meerdere pc's verbieden wat makkelijker dan een hele harde datalimiet stellen (en ik heb geen zin om het nog eens uit te leggen)
Maar zij kunnen toch nooit zien of jij achter je router een pc + Xbox, of een pc+pc hebt hangen?Diablo3 schreef op 28 juli 2003 @ 15:15:
[...]
Meerdere PC's aansluiten mag alleen met chello plus. Met het classic abonnement mag je alleen een Xbox aansluiten voor het hele Live gebeuren.
PSN: DutchTrickle PVoutput
- Ik: "Ik heb problemen met m'n internet"
- Chello: "Kunnen we even de configuratie doorkijken?"
- Ik: "Is goed maar dan moet ik even op mijn firewall kijken"
- Chello: "Kunt u zo meerdere PC's aansluiten"
- Ik: "Zal best kunnen ja"
- Chello: "Dat mag niet ik kan u niet verder helpen omdat u gebruik maakt van een router"
- Ik: "Hoezo? In jullie algemene voorwaarden staat dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de beveiliging van mijn PC. Ik heb daarvoor een firewall geinstalleerd die tussen mijn PC en jullie modem zit want ik heb geen vertrouwen in die softwarefirewall programmaatjes"
- Chello: "Uh... Ja.. "
- Ik: "Dus ik verwacht dat ik gewoon geholpen wordt aangezien ik niets fout doe"
- Chello: "ok... "
Anoniem: 58296
in principe zijn daar ook nog wel technieken voor (lees het topic maar eens door), maar het gaat er niet om of het ontdekt kan worden, het gaat erom of het mag.Maverick schreef op 06 augustus 2003 @ 14:47:
[...]
Maar zij kunnen toch nooit zien of jij achter je router een pc + Xbox, of een pc+pc hebt hangen?
als ik 's-nachts om half 4 op een verlaten kruispunt door rood fiets kan niemand dat ontdekken als ze het niet zelf zien, maar het is nog steeds verboden.
Ik denk dat Chello hier niet over na gedacht heeft.
He aims, He shoots....... And he scores..... One point for the not so evil guys....Myrdhin schreef op 06 augustus 2003 @ 14:58:
Ik heb hier ook wel eens vragen over gehad. Heb ik als volgt opgelost:
- Ik: "Ik heb problemen met m'n internet"
- Chello: "Kunnen we even de configuratie doorkijken?"
- Ik: "Is goed maar dan moet ik even op mijn firewall kijken"
- Chello: "Kunt u zo meerdere PC's aansluiten"
- Ik: "Zal best kunnen ja"
- Chello: "Dat mag niet ik kan u niet verder helpen omdat u gebruik maakt van een router"
- Ik: "Hoezo? In jullie algemene voorwaarden staat dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de beveiliging van mijn PC. Ik heb daarvoor een firewall geinstalleerd die tussen mijn PC en jullie modem zit want ik heb geen vertrouwen in die softwarefirewall programmaatjes"
- Chello: "Uh... Ja.. "
- Ik: "Dus ik verwacht dat ik gewoon geholpen wordt aangezien ik niets fout doe"
- Chello: "ok... "
le-zenSemetrix schreef op 06 August 2003 @ 15:13:
Wat als je nou een router hebt genomen vanwege xbox live of het nog te komen online gebeuren van sony en nintendo? Hoe willen ze dit verbieden?
Ik denk dat Chello hier niet over na gedacht heeft.
sim-pel
i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING
Anoniem: 37006
Bingo. Heb ik ook, alleen is dan het source adres 192.168.100.1 (ofzo) Ik weet dat dat het modem adres is. Maar wat dat ding wil is me niet helemaal duidelijk.RobIII schreef op 04 August 2003 @ 03:01:
Ik heb de laatste dagen in mijn smoothwall het volgende staan:
[afbeelding]
Waar in de hel gaat dit over? Is chello mij aan het proben ofzo? Of heb ik iets niet goed insgesteld staan? Heeft het met bovenstaand verhaal te maken?
Ik kon er op de search (ook google) weinig over vinden behale dat het een "group management protocol" is en dat het wat met multicast te maken heeft?
Ik heb een mailservertje met webmail draaien. En de laatste dagen heb ik tussen 12 en 15 uur moeite om erop te komen.
ontopic:
SW (laatse beta, 5 geloof ik) met een Classic in Lelystad.

Daarom hebben ze hun pollicie aan moeten passen dat er wel meerdere devices op mogen. Dus ook een netwerk mag
Heb dit nog niet goed nagekeken... Maar ik geloof wel dat het waar is, omdat het van iemand komt die bij een helpdesk werkt.
maar dus geen 2e pcmrBussy schreef op 06 August 2003 @ 15:49:
Ff iets tussendoor... Er is een pollicie veranderd binnen Chello. Het is namelijk zo dat de X-Box gebruik maakt van een extra device om het internet op gaat. Daarbij zou je volgens de oude regelementen van Chello een probleem hebben omdat je dan een 'Netwerk' hebt. Of netter gezecht: een 2 tal devices op 1 modem en dat mag niet.
Daarom hebben ze hun pollicie aan moeten passen dat er wel meerdere devices op mogen. Dus ook een netwerk mag![]()
Heb dit nog niet goed nagekeken... Maar ik geloof wel dat het waar is, omdat het van iemand komt die bij een helpdesk werkt.

/me surft vrolijk verder via router@mxstream
Anoniem: 39993
Die Xbox heeft maar 1 ip-adres nodig hoor. Ik weet zo alleen uit mijn hoofd niet, of je in een Xbox een ander MAC-adres kunt opgeven. Als dat gewoon kan, zie ik geen problemen om zonder router je Xbox aan je Chello te hangen. Kun je alleen niet tegelijkertijd internetten.....mrBussy schreef op 06 August 2003 @ 15:49:
Ff iets tussendoor... Er is een pollicie veranderd binnen Chello. Het is namelijk zo dat de X-Box gebruik maakt van een extra device om het internet op gaat. Daarbij zou je volgens de oude regelementen van Chello een probleem hebben omdat je dan een 'Netwerk' hebt. Of netter gezecht: een 2 tal devices op 1 modem en dat mag niet.
Daarom hebben ze hun pollicie aan moeten passen dat er wel meerdere devices op mogen. Dus ook een netwerk mag![]()
Dat is natuurlijk lariekoek van Chello.Anoniem: 70162 schreef op 06 August 2003 @ 14:37:
jawel. ze bazeren hun overboeking op het gemiddeld gebruik per aansluiting met 1 computer.
een aansluiting met 2 computers gebruikt gewoon meer.
als chello hun overboeking zou baseren op het maximale gebruik van de FUP door iedere abonnee wordt het wel een stukkie duurder
Stel je de volgende 2 types gebruikers voor:
1) De film freak die met maar 1 computer de hele dag loopt te leechen.
2) Een gezin met twee computers waarbij de dochter lekker zit te cu2-en en de vader elke avond 'de hulp in de huishouding' is door 2e hands huishoudelijk apparatuur op te zoeken op marktplaats.nl
Dan denk ik dat je op basis van het aantal pc's niet het bandbreedte verbruik kunt bepalen.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Anoniem: 28310
Of je moet een hogere abo nemen

Ik zou gewoon een ander abbo nemen, of een echte provider.
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
heb je mij horen zeggen dat chello deugt?Styno schreef op 06 August 2003 @ 16:00:
[...]
Dat is natuurlijk lariekoek van Chello.
Stel je de volgende 2 types gebruikers voor:
1) De film freak die met maar 1 computer de hele dag loopt te leechen.
2) Een gezin met twee computers waarbij de dochter lekker zit te cu2-en en de vader elke avond 'de hulp in de huishouding' is door 2e hands huishoudelijk apparatuur op te zoeken op marktplaats.nl
Dan denk ik dat je op basis van het aantal pc's niet het bandbreedte verbruik kunt bepalen.
alleen is het verbieden van een 2e pc een stuk eenvoudiger dan harde datalimieten stellen
Anoniem: 39993
Die hub/switch heb je niet nodig hoor. Alleen een extra NIC en een cross-cable. Ik weet niet hoe dat bij Chello zit, maar bij het standaard installatiepakket van @home zat een NIC (Alleen in het doe-het-zelf-pakket zat geen NIC, maar daar was @home toch wel erg duidelijk in.), dus je hoeft er in dat geval niet eentje "extra" te kopen, maar je moet er gewoon 1 kopen. Had je zonder die internetverbinding ook moeten kopen om een netwerkje te maken.Anoniem: 28310 schreef op 06 August 2003 @ 16:04:
Geweldig... Dus chello verplicht je om een hub/switch en een extra netwerkkaart te kopen omdat je 2 pc's aan elkaar wilt knopen, maar 1 daarvan voor internet wilt gebruiken.
Of je moet een hogere abo nemen
Anoniem: 28310
True. Hub/switch heb je niet nodig nee. Denk even groter vandaar.Anoniem: 39993 schreef op 06 August 2003 @ 16:11:
[...]
Die hub/switch heb je niet nodig hoor. Alleen een extra NIC en een cross-cable. Ik weet niet hoe dat bij Chello zit, maar bij het standaard installatiepakket van @home zat een NIC (Alleen in het doe-het-zelf-pakket zat geen NIC, maar daar was @home toch wel erg duidelijk in.), dus je hoeft er in dat geval niet eentje "extra" te kopen, maar je moet er gewoon 1 kopen. Had je zonder die internetverbinding ook moeten kopen om een netwerkje te maken.
In de AV en aangrenzend document wordt niet gesproken over een X-Box. Weet dus niet waar die persoon die net stuurde dat de AV aangepast is, waar ie dat vandaan haalt. Medewerkers kunnen zoveel zeggen.2 Particulier gebruik
Artikel 16.1 en 16.3 AV:
”De chello Service is uitsluitend bestemd voor particulier gebruik bij de Klant op de Locatie” en ”Het is de Klant niet toegestaan om de dienst of onderdelen daarvan door te verkopen aan of te delen met derden, te verspreiden of anderszins commerciële activiteiten met behulp van de chello Service te ontwikkelen.”
Verboden activiteiten zijn (onder andere):
• het aanbieden van inbeltoegang tot het internet via het chello netwerk;
• het aanbieden van shell-accounts, e-mail- of nieuwsservices of newsfeeds, het draaien van mail-, http-, ftp-, irc-, en
dhcp-servers en interactieve multi-userforums;
• het aansluiten van meerdere pc’s en/of servers op een account.
MAATREGELEN UPC
Wanneer een Klant zich aan bovenstaande activiteiten schuldig maakt, kan UPC een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem medegedeeld wordt dat zijn gedrag in strijd is met de AV. Indien deze waarschuwing wordt genegeerd kan UPC onder andere de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst, dan wel de Overeenkomst met de Klant beëindigen.
Overigens tijd om met de tijd mee te gaan

kan ik meerdere computers op chello aansluiten?
chello is bedoeld voor één computer per consument. Het aansluiten van meerdere PC's op chello valt onder de noemer zakelijk gebruik en is om die reden niet toegestaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 28310 op 06-08-2003 16:18 ]