Hoofdcategorieën
Topicacties

[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 september 2004
Geen matches

quote:
xforce schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:05:
zelfs op de site van terratec zelf kan je hem niet bestellen,
maar jezelf alleen op de hoogte laten houden,
van wanneer deze kaart uit komt.
Dus we moeten er nog maar een poosje over dromen,
alvorens realiteit te maken van onze hoop

Ik snap niet waarom het allemaal zo lang moet duren, bij terratect weten ze toch of ze de releas date wel of niet halen. Waarom kunnen ze dat gewoon niet in een keer goed doen of hoog uit ons een week langer laten wachten.

Maar ja, zoals je al zij.... het wordt gewoon wachten.

Geen matches

quote:
Frisootje schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:31:
Heb zelf de Turtlebeach besteld in UK, had hem binnen 4 dagen in huis. Moet hem nog wel in HTPC installeren... ;)

Grt, F

Wat heb je betaald? En WAAR?

Ik heb dat bedrijf in NL gebeld wat turtlebeach levert.
Nooit meer wat van gehoord.
Mailen reageren ze ook niet op...

Dusch, dan maar in de UK bestellen.

Update ons dus pleaseeee :P zodra hij geinstalleerd is, en waar ik hem kan kopen :)

Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!

Try to live without PC ;)
Geen matches

Ik blijf het echt jammer vinden dat er geen hardwarematige oplossingen (meer) zijn voor DDL encoding ;(

Ik wil graag zo'n kaartje voor mijn gamesysteem, en ben gewoon bereid er keiharde pegels voor neer te leggen, maar ze zijn gewoon niet te krijgen. Ik wil voordat ik een software encoding kaartje overweeg eerst graag weten hoeveel CPU cycles het vreet, want je zit er natuurlijk niet op te wachten dat DD encoding in game 30% (of mss zelfs meer) van je CPU performance opsoupeert.

Ik snap echt niet waarom nVidia niet is doorgegaan met dat idee van losse SoundStorm geluidskaarten, want ik weet wel zeker dat ze gretig aftrek zouden vinden. DD encoding is daarbij bijna "gratis" voor wat betreft CPU load... SoundStorm chipset ligt er al, drivers liggen er al, support is geen probleem... en toch doen ze er niets mee.. whyyyyyy!? :'(

GA EX58-UD4P, Intel i7 920, 3x2GB OCZ Gold DDR3-1600, 2x EVGA GTX260-SC (SLI), Zalman ZM-850HP
Crucial 128GB M225 SSD, 1.5TB Samsung F2, LG GGC-H20L Blu/HD, Samsung 32" B650 LCD
Full Specz

Hoije woh!
Geen matches

quote:
xforce schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:05:
zelfs op de site van terratec zelf kan je hem niet bestellen,
maar jezelf alleen op de hoogte laten houden,
van wanneer deze kaart uit komt.
Dus we moeten er nog maar een poosje over dromen,
alvorens realiteit te maken van onze hoop
De iets duurdere uitvoering is toch wel al leverbaar? :? Die Space? Als je op eBay gaat kijken zie je daar al enkele tweedehands exemplaren van zelfs...

Reg. datum: 10 oktober 2003
Matched: digital, dolby

quote:
FirefoxAG schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:43:
Ik blijf het echt jammer vinden dat er geen hardwarematige oplossingen (meer) zijn voor DDL encoding ;(

Ik wil graag zo'n kaartje voor mijn gamesysteem, en ben gewoon bereid er keiharde pegels voor neer te leggen, maar ze zijn gewoon niet te krijgen. Ik wil voordat ik een software encoding kaartje overweeg eerst graag weten hoeveel CPU cycles het vreet, want je zit er natuurlijk niet op te wachten dat DD encoding in game 30% (of mss zelfs meer) van je CPU performance opsoupeert.

Ik snap echt niet waarom nVidia niet is doorgegaan met dat idee van losse SoundStorm geluidskaarten, want ik weet wel zeker dat ze gretig aftrek zouden vinden. DD encoding is daarbij bijna "gratis" voor wat betreft CPU load... SoundStorm chipset ligt er al, drivers liggen er al, support is geen probleem... en toch doen ze er niets mee.. whyyyyyy!? :'(
Rustig, rustig iedereen... niet zo doemdenken. Ik had inderdaad ook liever zo'n Soundstorm-geluidskaart gezien. Het is ook waar dat Europa (grotendeels) gemist wordt met de DDL-markt.
quote:
FirefoxAG schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:43:

Deze kaarten zijn een 'hardwarematige oplossing'. Hier is een benchmark van de X-Mystique waarin je goed het verschil ziet tussen analoog 5.1 (6 kanaals) en Dolby Digital Live (6 kanaals). Zoals je ziet in de test van Quake 3 Arena scheelt het nauwelijks wat in frame-rate. Deze geluidskaarten (in ieder geval de Terratec 7.1 PCI) zijn op dezelfde DDL-chip gebaseerd (die 6ch+ van C-Media). Het is dus allemaal hardwarematig. :)

Overigens krijg ik vandaag een Aopen EX18 (complete 'barebone') binnen waar nog een Nforce 2 met Soundstorm op zit. :9

quote:
Metalfreak schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:07:
[...]

De iets duurdere uitvoering is toch wel al leverbaar? :? Die Space? Als je op eBay gaat kijken zie je daar al enkele tweedehands exemplaren van zelfs...
Terratec Aureon 7.1 Space != Terratec Aureon 7.1 PCI

De Space is een professionele geluidskaart (dacht ik) en de PCI is een 'gewone' geluidskaart met Dolby Digital Live. Beiden hebben een andere markt in het achterhoofd. Interessante is dus ook dat de PCI een stuk goedkoper is, hoewel die juist wel Dolby Digital Live heeft. :+

The Zep Man wijzigde dit bericht 20-10-2005 14:54 (14%)

quote:
The Zep Man schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:46:
Deze kaarten zijn een 'hardwarematige oplossing'. Hier is een benchmark van de X-Mystique waarin je goed het verschil ziet tussen analoog 5.1 (6 kanaals) en Dolby Digital Live (6 kanaals). Zoals je ziet in de test van Quake 3 Arena scheelt het nauwelijks wat in frame-rate. Deze geluidskaarten (in ieder geval de Terratec 7.1 PCI) zijn op dezelfde DDL-chip gebaseerd (die 6ch+ van C-Media). Het is dus allemaal hardwarematig. :)
Het jammere is alleen dat de reviewer daarbij niet vergeleken heeft met bijvoorbeeld een Audigy2 geluidskaar @6 kanaals analoog. Dat de C-media geen performance verliest bij een overgang van 6 kanaals naar DDL wil nog niets zeggen over of DDL hardwarematig is, gezien het 6 kanaals gedeelte net zo goed softwarematig kan zijn.

Als ik bijvoorbeeld de CPU charts bekijk bij het inschakelen van sound in Q3 ziet die drop van ~23% bij het inschakelen van sound er weinig "hardwarematig" uit... Zie deze chart maar eens:

http://www.nvnews.net/reviews/x-mystique/images/q3alow.jpg

Dat de kaart bij inschakelen van DDL daarbij verder "niet veel" extra inlevert (hoewel het verschil t.o.v. No Sound alsnog oploopt tot ~30%) zegt natuurlijk weinig... Ik kan me herinneren (maar weet dat dus niet zeker meer) dat het performanceverlies bij gebruik van SoundStorm en Audigy2 (beide hardwarematige audio-oplossingen) een stuk minder is... kijk ook hier maar (hoewel ze daar dus testen op 1280x1024, wat minder CPU dependant is)...

Ik zou dus graag een vergelijking zien tussen framerates van zo'n C-media kaart in DDL modus t.o.v. bijv. een Audigy2 in 5.1 analog modus. Dan weet ik waar ik aan toe ben :)
Weet iemand van zo'n review?

Cheetah wijzigde dit bericht 20-10-2005 15:48 (6%)

GA EX58-UD4P, Intel i7 920, 3x2GB OCZ Gold DDR3-1600, 2x EVGA GTX260-SC (SLI), Zalman ZM-850HP
Crucial 128GB M225 SSD, 1.5TB Samsung F2, LG GGC-H20L Blu/HD, Samsung 32" B650 LCD
Full Specz

Geen matches

quote:
FirefoxAG schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:43:
[...]
Het jammere is alleen dat de reviewer daarbij niet vergeleken heeft met bijvoorbeeld een Audigy2 geluidskaar @6 kanaals analoog. Dat de C-media geen performance verliest bij een overgang van 6 kanaals naar DDL wil nog niets zeggen over of DDL hardwarematig is, gezien het 6 kanaals gedeelte net zo goed softwarematig kan zijn.

Als ik bijvoorbeeld de CPU charts bekijk bij het inschakelen van sound in Q3 ziet die drop van ~23% bij het inschakelen van sound er weinig "hardwarematig" uit... Zie deze chart maar eens:

[afbeelding]

Dat de kaart bij inschakelen van DDL daarbij verder "niet veel" extra inlevert (hoewel het verschil t.o.v. No Sound alsnog oploopt tot ~30%) zegt natuurlijk weinig... Ik kan me herinneren (maar weet dat dus niet zeker meer) dat het performanceverlies bij gebruik van SoundStorm en Audigy2 (beide hardwarematige audio-oplossingen) een stuk minder is... kijk ook hier maar (hoewel ze daar dus testen op 1280x1024, wat minder CPU dependant is)...

Ik zou dus graag een vergelijking zien tussen framerates van zo'n C-media kaart in DDL modus t.o.v. bijv. een Audigy2 in 5.1 analog modus. Dan weet ik waar ik aan toe ben :)
Weet iemand van zo'n review?
Goed punt wat je aanbrengt...

Zoals ik al eerder schreef, verwacht ik vandaag een Aopen EX18 'in de bus' (bevat 1 PCI slot!). Hierop zit een Soundstorm on-board. Is kijken of ik een benchmark kan doen tussen de Soundstorm met DDL en de Terratec 7.1 PCI met DDL (als hij ooit binnenkomt :'( ).
Geen matches

quote:
The Zep Man schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:27:
Zoals ik al eerder schreef, verwacht ik vandaag een Aopen EX18 'in de bus' (bevat 1 PCI slot!). Hierop zit een Soundstorm on-board. Is kijken of ik een benchmark kan doen tussen de Soundstorm met DDL en de Terratec 7.1 PCI met DDL (als hij ooit binnenkomt :'( ).
Als dat zou lukken: heel graag! :)
Ik wil graag weten of er een groot performanceverschil is tussen die twee of niet... in het eerste geval zal ik moeten wachten op een (100%) hardwarematige oplossing, en in het andere geval kan ik meteen aan de DDL... ik hoop dus op het laatste, want dan dump ik meteen mijn Audigy2 ZS :P

Full Specz

Hoije woh!

quote:
The Zep Man schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:46:

[...]
Terratec Aureon 7.1 Space != Terratec Aureon 7.1 PCI

De Space is een professionele geluidskaart (dacht ik) en de PCI is een 'gewone' geluidskaart met Dolby Digital Live. Beiden hebben een andere markt in het achterhoofd. Interessante is dus ook dat de PCI een stuk goedkoper is, hoewel die juist wel Dolby Digital Live heeft. :+

Je gaat toch niet zielig doen over 25 euro als je kwaliteit zoekt he?? :X

Maar het was me niet duidelijk dat die Space geen ondersteuning biedt voor Dolby Digital Live...

Reg. datum: 12 juni 2001
Geen matches

quote:
Cherub schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:16:
Is er al iets bekend over eventuele Linux ondersteuning voor de Aureon 7.1 PCI? Als die nl. even belabberd is als de ondersteuning van de 5.1 Sky (die ik gehad heb), dan heb ik geen interesse....
In de documentatie van de chipset van de Aureon 7.1 PCI staat het volgende:
quote:
Linux OSS driver available (w/o DDLive)

Geen matches

w/o staat zover ik voor with out ... :?

Dus dan heb je een regulieren 7.1 kaart?
(niet dat DDL 7.1 mogelijk is zover ik weet. Alleen in 5.1 modus)

Notebookadvies.nl

Reg. datum: 16 september 2004

quote:
Metalfreak schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:
[...]

Maar het was me niet duidelijk dat die Space geen ondersteuning biedt voor Dolby Digital Live...
7.1 Sound Card Aureon 7.1 PCI Internal (PCI)

Perfect surround sound with Dolby® Digital Live!
8/16bit recording & playback at up to 48kHz (mono/stereo)
Extended full duplex for simultaneous recording & playback
Independent level controls for each audio source
24bit S/PDIF input/output with 44.1, 48 and 96kHz
Dolby Digital Live real-time AC3 encoding

7.1 Sound Card Aureon 7.1 Space Internal (PCI)

8 (7.1) separate Speaker Outputs
Uncompromising 24 Bit / 96 kHz Playback and Recording
Digital In/Out, Optical 24 Bit / 96 kHz
A3D, EAX 1.0 and EAX 2.0 Support

De space bied geen ondersteunig aan DDL, simpelweg omdat tie dat niet heeft en daarvoor niet bedoeld is. Het is bedoeld als een "high end" audio kaart. En de PCI als DDL kaart, zo simpel is et.

quote:
Metalfreak schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:
[...]

Voor mij heeft de 7.1 PCI meer kwaliteit dan de 7.1 Space (dankzij DDL). Dus ik ga helemaal neit zielig doen omdat hij 25 euro goedkoper is. ;)

Voor de rest gaf ik alleen de vergelijking dat een kaart met DDL goedkoper is dan een kaart zonder. Dit zal wel als reden hebben omdat de Space toch duurdere functies heeft dat hem wat duurder zal maken. Vertrouw mij maar, al was de 7.1 PCI 25 euro duurder, dan had ik hem alsnog gekocht.

quote:
cool_zero schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:15:
[...]

In de documentatie van de chipset van de Aureon 7.1 PCI staat het volgende:

[...]
Ik denk (pure speculatie) dat dit komt omdat de OSS-standaard niet in DDL-aansturing voorziet. 'Iets' moet tenslotte die functie aanzetten op die kaart.

The Zep Man wijzigde dit bericht 21-10-2005 08:38 (4%)

Geen matches

quote:
RS_003 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:51:
w/o staat zover ik voor with out ... :?

Dus dan heb je een regulieren 7.1 kaart?
(niet dat DDL 7.1 mogelijk is zover ik weet. Alleen in 5.1 modus)
Ja, dat is ook wat ik ervan begreep. Dus dan heeft de kaart niet zoveel meerwaarde t.o.v. de rest in linux.

Geen matches

Nee, dan heb je gewoon een midrange 7.1 kaartje.

Maar wel met optical out :)
en goedkoper dan een audigy ;)

Notebookadvies.nl

Geen matches

quote:
cool_zero schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:10:
[...]

Ja, dat is ook wat ik ervan begreep. Dus dan heeft de kaart niet zoveel meerwaarde t.o.v. de rest in linux.
*kijkt naar de open-source community*

Misschien, vanwege MythTV, komt er wel een open-source ALSA-driver uit die de DDL-functie wel kan aanzetten. Het zijn volgens mij redelijk standaard onderdelen die ze op die 7.1 PCI gebruiken.

Ik herinnerde me ergens een verhaal dat de 'gewone' versie van die 7.1 chip wel de specificaties van op te vragen zijn, maar niet van de plus-variant met DDL. Het zou daardoor best wel is een tijd kunnen duren...
Hoije woh!
Geen matches

quote:
The Zep Man schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:37:
[...]
Voor mij heeft de 7.1 PCI meer kwaliteit dan de 7.1 Space (dankzij DDL). Dus ik ga helemaal neit zielig doen omdat hij 25 euro goedkoper is. ;)

Voor de rest gaf ik alleen de vergelijking dat een kaart met DDL goedkoper is dan een kaart zonder. Dit zal wel als reden hebben omdat de Space toch duurdere functies heeft dat hem wat duurder zal maken. Vertrouw mij maar, al was de 7.1 PCI 25 euro duurder, dan had ik hem alsnog gekocht.
Ik wil eigenlijk een Aureon met die functies van de Space én DDL, maar dan zal ik wel te veeleisend worden... :(

Reg. datum: 23 januari 2000
Geen matches

De PCI versie is interessant voor mensen met een externe DD/DTS decoder, de space voor mensen zonder externe decoder...die decoder zit dan op de kaart, en dat zorgt er natuurlijk ook voor dat de prijs hoger ligt (lijkt me).

Today was just a day fading into another -A.D.

Reg. datum: 31 juli 2001
Geen matches

quote:
Metalfreak schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:54:
[...]

Ik wil eigenlijk een Aureon met die functies van de Space én DDL, maar dan zal ik wel te veeleisend worden... :(

mjah het is nog wachten dan op de Aureon PCI Space lijkt mij?

ik vind het ook jammer dat er nog geen kaarten zijn die van alles wat hebben...

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x2gb Mushkin pc6400 cl4, Gainward HD4670, 2x WD3200AAKS(raid 0) + WD3200KS + WD10EADS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb | Laptop: Macbook, 2,4ghz, 4gb cl4, 160gb, OSX 10.5

Geen matches

quote:
FaLc0n schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:09:
De PCI versie is interessant voor mensen met een externe DD/DTS decoder, de space voor mensen zonder externe decoder...die decoder zit dan op de kaart, en dat zorgt er natuurlijk ook voor dat de prijs hoger ligt (lijkt me).
Dit klopt niet. Met de 7.1 PCI kan ook DD/DTS gedecodeerd worden naar analoge speakers.

Kijk is naar Kippy's post voor een vergelijking van de kaarten. Volgens mij hebben de meeste gamers/HTPC-fans niet zoveel aan de Space.

[edit]
Net gemaild waar mijn bestelling blijft (Terratec 7.1 PCI): het schijnt dat ze hem besteld hebben bij de leverancier en dat ze geen datum weten, maar dat ze hopen dat hij volgende week donderdag binnenkomt. :(

Als hij die donderdag inderdaad niet binnen is, laat ik die order annuleren. Ik vind het een smerig lokkertje op de website van Perfect-Systems: "Product is normaliter binnen 5 werkdagen leverbaar.". Dit zou "Levertijd van product is momenteel onbekend." moeten zijn. :r

Verwacht aan het einde van de rit een 'mooie' vermelding in de ShopSurvey...

The Zep Man wijzigde dit bericht 21-10-2005 14:02 (39%)

Geen matches

Mja, komplett.nl heeft ook al 3x de levertijd veranderd.

Op moment van schrijven staat er dat hij de 18e deze maand leverbaar is ;)

Notebookadvies.nl

Matched: encode

quote:
The Zep Man schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:54:
[...]
Dit klopt niet. Met de 7.1 PCI kan ook DD/DTS gedecodeerd worden naar analoge speakers.

Kijk is naar Kippy's post voor een vergelijking van de kaarten. Volgens mij hebben de meeste gamers/HTPC-fans niet zoveel aan de Space.

In de post van Kippy staat niets geschreven over hardwarematige dd/dts decoding hoor :) Die 7.1 Space kan het decoderen van dd/dts hardwarematig voor je doen... dan hoef je er alleen maar een paar speakers aan te hangen en je bent klaar...daarom is hij denk ik ook wat duurder dan de 7.1 PCI.

Met de 7.1 PCI moet je wel een externe decoder hebben, anders kun je 'm net zo goed niet aanschaffen, want dant heeft DDL geen zin. Deze heeft dus geen hardwarematige dd/dts decoder op de kaart zitten. Eerst hardwarematig encoden en dan weer decoden slaat nergens op natuurlijk :)

BTW: Bij Salland Automatisering staat de levertijd nu al op "langer dan 10 dagen..." :O ;(

FaLc0n wijzigde dit bericht 21-10-2005 19:06 (10%)

Geen matches

quote:
FaLc0n schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:04:
In de post van Kippy staat niets geschreven over hardwarematige dd/dts decoding hoor :) Die 7.1 Space kan het decoderen van dd/dts hardwarematig voor je doen... dan hoef je er alleen maar een paar speakers aan te hangen en je bent klaar...daarom is hij denk ik ook wat duurder dan de 7.1 PCI.
Geen enkele geluidskaart die ik ken doet decoding hardwarematig en de 7.1 space in iedergeval niet. De 7.1 space is gewoon een stuk duurder omdat daar een betere digitaal naar analoog conversie op zit. Als je de geluidskaart analoog aansluit heb je hier profijt van, als je hem digitaal aansluit niet(behalve dat je met de space t/m 192 khz digitaal kan uitsturen, maar dat gebruik je waarschijnlijk toch nooit)

Geen matches

quote:
cool_zero schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:53:
[...]

Geen enkele geluidskaart die ik ken doet decoding hardwarematig en de 7.1 space in iedergeval niet. De 7.1 space is gewoon een stuk duurder omdat daar een betere digitaal naar analoog conversie op zit. Als je de geluidskaart analoog aansluit heb je hier profijt van, als je hem digitaal aansluit niet(behalve dat je met de space t/m 192 khz digitaal kan uitsturen, maar dat gebruik je waarschijnlijk toch nooit)

Hmm, dan heb ik verkeerd gelezen sorry :+ De Audigy kaarten doen dat in ieder geval wel, dus die kaarten zijn er wel degelijk :)

Tnx voor de info!

FaLc0n wijzigde dit bericht 21-10-2005 20:06 (9%)

Geen matches

quote:
FaLc0n schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:56:
[...]

Hmm, dan heb ik verkeerd gelezen sorry :+ De Audigy kaarten doen dat in ieder geval wel, dus die kaarten zijn er wel degelijk :)

Tnx voor de info!
Probeerde ik al uit te leggen.

Gelukkig kan tegenwoordig elke 'redelijke' computer softwarematig DD/DTS decoderen zonder extreme impact. De meeste spellen gebruiken geen DD/DTS gecodeerde geluidseffecten, dus daar zal het ook niet al te veel performance kosten. En zelfs dan nog moet het spel het streamen naar de geluidskaart ondersteunen. :)

En zeg nou zelf: al kan jouw PC tijdens films geen DD/DTS decoderen omdat het te traag wordt... wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe? Ik herinner me nog dat dit lukte op een Celeron 566Mhz. :+

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: