Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!
[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw TopicIk zie op de site van Terratec zo gauw nog nergens drivers voor vista of XP-64bit. Ik denk dat ik daar anders maar een keertje een mailtje over stuur.
Ik weet niet of het al genoemd was, maar ik les niet hierin dat het encoding gedeelte van de turtle beach montego softwarematig is, dus dan is dat bij de andere kaarten ook zo lijkt mij. Mij boeit dat niet zoveel, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het wel belangrijk vinden.
quote:64 Bit Technology was first introduced in higher-end systems such as Servers
etc. It is just working its way into the mainstream market. Manufacturers and
Developers are working on delivering 64 Bit Drivers, which appears to be the
way of the future, as we went from 16-bit to 32-bit and now 64-bit.
At present, there is no Consumer level Software product that supports
the 64 bit OS. Even the HD (High Definition) audio chipsets included in
the recently introduced "PCI Express" motherboards, are NOT supported under
"Windows XP Pro 64 bit Edition". Once the Hardware Driver issues get
'ironed out' with this new Technology, Software development will follow.
As soon as this new Technology becomes mainstream, Turtle Beach will make
available 64-bit Drivers for current products.
Turtle beach belooft dus wel dat het 64bit drivers gaat maken.
Lijkt me toch sterk dat dit aan de dual CPU setup zal liggen maar eerder aan drivers die er niet mee overweg kunnen, anders zouden er toch best veel problemen met andere dingen moeten zijn bij dual CPU setups. (vind het zelf wel belangrijk, heb zelf immers een DC)quote:Dual CPU, Symmetric Multiprocessor Systems, are generally for Servers running
business applications and not for gaming systems. This Sound Card may not
install, function in this environment and it is not Supported by VTB. You may
run into audio or performance problems under heavy CPU loads (gaming, audio
recording, etc�).
A dual CPU system may not allocate resources correctly for a sound card when
tasks are divided between the 2 CPUs under heavy graphical and audio loads
such as gaming. Please keep in mind that this is a consumer level audio card
not a server product.
NOTE: This is NOT to be confused with Hyper-Threading. This Sound Card
will work fine with a single Hyper-Threading CPU.
Aapenootjes wijzigde dit bericht 08-10-2005 22:06 (77%)
De drivers van de terratec 7.1 pci staan er zoiezo nog niet. Maar in het persbericht van terratec op pagina 6 van dit topic wordt gezegd dat ze al gelijk met drivers voor Windows XP 64Bit komen.quote:aapenootjes schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:49:
Ik zie op de site van Terratec zo gauw nog nergens drivers voor vista of XP-64bit. Ik denk dat ik daar anders maar een keertje een mailtje over stuur.
quote:cool_zero schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:06:
[...]
De drivers van de terratec 7.1 pci staan er zoiezo nog niet. Maar in het persbericht van terratec op pagina 6 van dit topic wordt gezegd dat ze al gelijk met drivers voor Windows XP 64Bit komen.
Welja... volgende week zullen we het zien
Want dan worden de 1e kaarten hier in NL verwacht, en ga ik er ook meteen! een halen
Dus voor de gene die nog ff de kat uit de boom willen kijken, wacht even totdat ik hem heb gekocht aan het eind van de volgende week. (w.s woensdag of vrijdag)
Notebookadvies.nl
Nou, nou... niet meteen zo negatief doen.quote:RS_003 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:26:
Nu maar hopen dat de support voor die nieuwe kaarten beter is
Want als ik die Teratec 7.1 PCI al kan weggooien als Vista er is ga ik best pissed worden...
Al kijkt men op de duitste Terratec website, om precies te zijn in het deel over drivers voor hun geluidskaarten, dan kan je lezen dat ze voor de andere geluidskaarten (Aureon 7.1 Universe en de FireWire) 64-bit drivers hebben gepland voor het einde van oktober. Je kan gerust aannemen dat ze ook wel 64-bit drivers maken (of misschien zelfs leveren) voor/met de Aureon 7.1 PCI.
En ja, de Aureon 7.1 PCI staat er nog niet bij. Logisch, want hij wordt pas vanaf volgende week gedistributeerd naar de winkels/on-line shops.
Notebookadvies.nl
cool_zero wijzigde dit bericht 14-10-2005 17:36 (43%)
quote:The Zep Man schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:05:
Ik heb gisteren de Terratec Aureon 7.1 PCI besteld en ik verwacht dat ik hem volgende week binnen heb. Als hij eenmaal in mijn bak zit, zal ik mijn bevindingen erover posten.
Waar?
Ik kan nog nergens een vinden. Tevens kloppen 3 van de 6 winkels in de V&A niet
Die hebben de kaart niet, of de link ernaar klopt niet
Roberto wijzigde dit bericht 14-10-2005 18:14 (8%)
Notebookadvies.nl
Ik weet het, de Pricewatch is niet echt up-to-date en bevat veel foute informatie. Had er al is wat over ingestuurd, maar de admins/moderators besluiten mij te negeren.quote:RS_003 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:13:
[...]
Waar?
Ik kan nog nergens een vinden. Tevens kloppen 3 van de 6 winkels in de V&A niet
Die hebben de kaart niet, of de link ernaar klopt niet
Ik heb hem bij Perfect Systems besteld. 5 werkdagen levertijd. Ik verwacht dat ik hem rond donderdag in mijn bezit heb.
Ik bestel hem daar zodra ze aangeven dat hij binnen is.
Want ik wou ook eerst bij complet bestellen, maar die hebben hun levertijd ook al 2x verlengd.
Maar bedankt voor de tip dus
Notebookadvies.nl
En volgens mij hebben ze steeds minder kaarten over als ze binnenkomen. Ze verwachten er nu nog maar twee. Of dat zijn pre-orders, of medewerkers van het bedrijf gaan met die kaarten aan de haal.quote:RS_003 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:08:
Bedankt
Ik bestel hem daar zodra ze aangeven dat hij binnen is.
Want ik wou ook eerst bij complet bestellen, maar die hebben hun levertijd ook al 2x verlengd.
Maar bedankt voor de tip dus
Terratec heeft trouwens wat productinformatie op hun website gezet. Overigens zijn er nog geen drivers te zien, maar wel de verwachting dat de 64-bit drivers aan het einde van oktober op hun website aangeboden zullen worden. Waarschijnlijk worden de 64-bit drivers niet meegeleverd met de kaart zelf.
Ach, moet allang blij zijn dat ze 64-bit drivers ontwikkelen. Daar kunnen sommige fabrikanten nog een voorbeeld aan nemen.
[edit]
Stupid typo.
The Zep Man wijzigde dit bericht 17-10-2005 08:11 (3%)
die komplet vertrouw ik niet meer helemaal.
ik wacht netjes tot hij beschikbaar is bij 4launch,
daar heb ik altijd goede ervaring mee.
Met 'vertrouwen' heeft het niet zoveel bij mij te maken. Perfect-Systems geeft wel keurig netjes een lijst met wat ze al voor je apart hebben gelegd en wat ze nog binnen moeten krijgen.quote:xforce schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:42:
Pff ik zit er ook maar op te wachten,
die komplet vertrouw ik niet meer helemaal.
ik wacht netjes tot hij beschikbaar is bij 4launch,
daar heb ik altijd goede ervaring mee.
Al hou je niet van risico's, dan bestel je onder rembours. Kost een paar euro meer, maar absoluut geen stress/risico. En al duurt het te lang/je bent het er niet mee eens, dan betaal je niets aan de postcode en dan eindigt het pakket gewoon weer bij het adres waarvan het verstuurd is.
Ik heb wel is één maal vooruitbetaald bij Alternate. Mijn order heb ik maar geannuleerd, na een maand en herhaaldelijk contact opnemen. Pas bij het dreigen met een advocaat kreeg ik mijn geld terug. Toen ik onder rembours bestelde, had ik nauwelijks problemen met hun. De sukkels.
Het lijkt wel alsof je serieuzer genomen wordt als je iets onder rembours laat bezorgen. Ze hebben tenslotte nog geen geld ontvangen en moeten er moeite insteken.
Notebookadvies.nl
Ik weet hoe het voelt. Bij Perfect-Systems heb ik hem woensdagavond (=donderdag) besteld, vorige week. Hij staat op 'Product is normaliter binnen 5 werkdagen leverbaar'. Kijken wat hiervan waar is.quote:RS_003 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:39:
Zo, er zijn 3 nieuwe leveranciers bijgekomen... maar ook allemaal niet op voorraad
Ik snap het niet. Winkels 'bieden' ze ondertussen al 3 weken aan, maar geen enkele winkel heeft de tijd/moeite/gelegenheid genomen om een paar exemplaren in te slaan.
Als hij na 10 werkdagen (vanaf vorige week donderdag) bij mij niet binnen is, annuleer ik die bestelling.
Daar heb je wel gelijk in.quote:cool_zero schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:19:
Ik denk dat het gewoon komt omdat terratec nog geen kaarten heeft geleverd, maar al wel toegezegd hebben dat ze dat gaan doen. Kunnen de winkels vrij weinig aan doen, ze hadden echter wel even kunnen wachten met het online zetten van de kaart totdat die echt leverbaar was, maarja dan kun je weer niet pre-orderen
Echter heb ik geen pre-order gedaan, maar een product besteld dat 'normaliter binnen 5 werkdagen leverbaar'. Natuurlijk zijn dit soort kreten onder voorbehoud, maar als je als winkel jezelf te vaak niet aan deze datums houdt, is dat niet echt goed voor de reputatie.
Overigens zijn de 5 werkdagen nog niet om, dus ik mag niet klagen (morgen is de 5e dag).
The Zep Man wijzigde dit bericht 19-10-2005 08:43 (3%)
I worry about my child and the Internet all the time, even though shes too young to have logged on. Here's what I worry about: 10 or 15 years from now, she´ll say to me: Daddy, where were you when they took freedom of the press on the Internet?
Today was just a day fading into another -A.D.
Ik wor GEEEEEEEK van mijn huidige geluidskaart
Ik heb nog even iemand laten kijken die grote leveranciers.
Maar idd, of hij staat er helemaal niet, of hij staat nog op binnenkomen
Roberto wijzigde dit bericht 19-10-2005 12:30 (34%)
Notebookadvies.nl
quote:FaLc0n schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:40:
Bij Salland Automatisering wisten ze mij gisteren te vertellen dat ik hem op zijn vroegst in de eerste week van november zou kunnen krijgen... dus ze zijn goed bezig bij Terratec.
Das niet zo mooi.
Heeft iemand al gekeken of tie al in duitsland te krijgen is, terratec blijft een duits merk. Dus misschien is die daar al wel leverbaar.
Dat zou ik ondertussen ook wel graag willen weten. Wat wel opvalt is, zoals eerder vermeld, dat er nog geen drivers voor de 7.1 PCI op hun website staan.quote:kippy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:06:
[...]
Das niet zo mooi.
Heeft iemand al gekeken of tie al in duitsland te krijgen is, terratec blijft een duits merk. Dus misschien is die daar al wel leverbaar.
Al blijkt inderdaad dat deze kaart pas vanaf begin november beschikbaar is, laat ik die order wijzigen (had nog wat andere dingen besteld die ik niet hoognodig, maar wel voor november in huis wil hebben).
Gelukkig toch onder rembours besteld.
Grt, F
maar jezelf alleen op de hoogte laten houden,
van wanneer deze kaart uit komt.
Dus we moeten er nog maar een poosje over dromen,
alvorens realiteit te maken van onze hoop
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last