Reg. datum: 29 februari 2004
Reg. datum: 29 februari 2004
Matched: digital, dolby
quote:cool_zero schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:39:
EAX wordt door de terratec door de software gedaan en bij de creative door de hardware. Dan is ook wel een belangrijk puntje waar je rekening mee wilt houden waarschijnlijk. Welke de voorkeur heeft is denk ik erg persoonlijk en hangt erg af van wat je er allemaal mee wil gaan doen.
quote:Breepee schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:22:
En bovendien ondersteunt Creative EAX 3/4/HD en Terratec maar tot EAX v2.
Jaja, maar sowieso krijg je dan toch geen EAX te horen omdat EAX niet te verzenden is over een digitaal signaal (wel analoog) omdat je de speakerset voor DD Live digitaal aansluit?
Verder had ik al geschreven wat ik er mee doe, ik ben een fanatieke gamer en kijk weinig DVD's.
Maar wat ik vooral wil weten, het is toch correct als ik concludeer dat DD Live alleen nut heeft wat betreft de aansluitingen? Bijvoorbeeld wanneer ik DVD's wil kijken en 5.1 games wil spelen zou ik met DD Live niet de aansluitingen hoeven te verwisselen?
Kortom, het biedt dus geen voordeel boven de geluidskwaliteit van analoog aansluiten?quote:GaMeOvEr schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:06:
[...]
Jawel hoor.Afhankelijk van wat dat signaal is.
Als in, als jij een DVD kijkt, met een DD of Dts 5.1 signaal, kan je geluidskaart dit signaal doorvoeren naar de digitale uitgang zodat je receiver/speakerset, netjes een 5.1 DD of Dts signaal ontvangt.
Als jij echter een spel speelt, met 5.1 informatie, zoals UT2004 of Doom3 of Halflife 2, whatever, dan is die multikanaals geluidsinformatie geen DD of Dts, of een andere vorm van gestandariseerd multikanaals signaal, het is dan namelijk EAX of zoiets.Dit multikanaals geluid, gaat dus alleen maar als stereo PCM over je digitale uitgang.
Je kunt dus niet je spellen spelen met 5.1 geluid over de digitale uitgang, alleen over de analoge uitgangen.
Dit is dus wat Dolby Digital Live is, je geluidskaart maakt dan van dat 5.1 EAX signaal een 5.1 Dolby Digital signaal, wat je Receiver/speakerset -wel- snapt.
edit:
Wat hier boven ook al staat dus, maar dan met wat meer woorden.
F for Fragging wijzigde dit bericht 01-10-2005 19:15 (36%)