Hoofdcategorieën
Topicacties

[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 19 april 2002
Matched: digital, dolby

Ik zie door de bomen het bos niet meer :x
Ik ben dus ook op zoek naar een Geluidskaart met een digitale uitgang (coax) zodat ik die kan aansluiten op mijn receiver Sony HT-DDW880 via coax (receiver is 10m verderop).

Wat ik met name doe is:[list]
• DiVX/XviD Films/Series kijken
• MP3 muziek luisteren

Het geluid van mn spellen gaat via de stereo speaker set waar mn PC staat. Ik kijk dus alleen video materiaal op mn TV in de andere kamer en wil daarbij dus iets beter als Dolby Pro Logic II bereiken, het liefste natuurlijk een volwaardig 5.1 (Mn set is zelfs 6.1) Dolby Digital geluid.

Mn video materiaal is na een korte check over het algemeen opgenomen met Dolby AC3 48000Hz 5ch 448Kbps of Audio: MPEG Audio Layer 3 48000Hz stereo 128Kbps als geluidsbundel. Ik weet niet of dat helpt maar mijn vraag is simpelweg.

Ik ben op zoek naar een goedkope PCI Geluidskaart met Digitale Coax aansluiting zodat ik wat beter geluid krijg uit mn HiFi set als wat ik nu heb. Ik heb het nu aangesloten met een 10meter 3,5mm Jack naar 2 tulpen (analoog) op mn receiver. En volgens mij is dat niet al te best.

Alvast bedankt!

Reg. datum: 10 oktober 2003
Matched: digital, encode, dolby

Vergeet een andere geluidskaart. Je wilt alleen maar 5.1 hebben over je digitale uitgang voor muziek en films. Gebruik daarom gewoon ffdshow audio decoder (zit in ffdshow ingebouwd). Activeer en configureer 'Mixer' om stereo geluid naar 5.1 te upmixen, stel de Output af op AC3 (Bitrate: 640) en (indien het geluid hapert) activeer Resample op 48000 Hz (hoogste kwaliteit libavcodec). Je krijgt dan, software ge-encodeerd, 5.1 geluid over je digitale uitgang. Met de bovengenoemde instellingen is het geluid van dezelfde kwaliteit als dat van de Soundstorm en andere geluidskaarten met Dolby Digital Live encoding. :)

The Zep Man wijzigde dit bericht 05-02-2007 16:32 (14%)

Reg. datum: 19 april 2002

Ja maar mijn huidige geluidskaart heeft enkel gewoon een 3,5mm Jack als speaker-out. En daar heb ik een T-splitter opgezet, waar er 1tje gaat naar mn PC speakers en 1tje dus na 10meter met 2 tulpen mn receiver ingaat. Lijkt me heel sterk dat dat een verstandige setup is, vandaar mijn idee om een geluidskaart met digitale uitgang te nemen.

Als ik dus software matig Dolby Digital kan emuleren of wat dan ook dan heb ik dus enkel een goedkope geluidskaart nodig met digitale coax uitgang. Enig idee welke?

quote:
nudie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:40:
Ja maar mijn huidige geluidskaart heeft enkel gewoon een 3,5mm Jack als speaker-out. En daar heb ik een T-splitter opgezet, waar er 1tje gaat naar mn PC speakers en 1tje dus na 10meter met 2 tulpen mn receiver ingaat. Lijkt me heel sterk dat dat een verstandige setup is, vandaar mijn idee om een geluidskaart met digitale uitgang te nemen.

Als ik dus software matig Dolby Digital kan emuleren of wat dan ook dan heb ik dus enkel een goedkope geluidskaart nodig met digitale coax uitgang. Enig idee welke?
Ik dacht dat je geluidskaart al een coax uit had. ;)

Deze Sweex geluidskaart heeft een digitale in- en utigang. De 'review' geeft wel als waarschuwing dat de analoge 'ingangen' (waarschijnlijk bedoeld hij uitgangen) niet meer werken al wordt de digitale uitgang 'geactiveerd'.

Kijk anders zelf naar een geluidskaart. Zolang hij maar een digitale uitgang heeft welke je op jouw versterker kan aansluiten (coax of optical).
Reg. datum: 09 januari 2002
Matched: digital, encode, dolby

quote:
The Zep Man schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:30:
Vergeet een andere geluidskaart. Je wilt alleen maar 5.1 hebben over je digitale uitgang voor muziek en films. Gebruik daarom gewoon ffdshow audio decoder (zit in ffdshow ingebouwd). Activeer en configureer 'Mixer' om stereo geluid naar 5.1 te upmixen, stel de Output af op AC3 (Bitrate: 640) en (indien het geluid hapert) activeer Resample op 48000 Hz (hoogste kwaliteit libavcodec). Je krijgt dan, software ge-encodeerd, 5.1 geluid over je digitale uitgang. Met de bovengenoemde instellingen is het geluid van dezelfde kwaliteit als dat van de Soundstorm en andere geluidskaarten met Dolby Digital Live encoding. :)
Goede tip Zep Man. Ik wilde er alleen aan toevoegen dat dit zeer waarschijnlijk een veel hogere CPU belasting geeft dan hardwarematige DDL via b.v. Soundstorm. Voor een film waarschijnlijk minder relevant (tenzij je hierdoor frames tussenuit vallen), maar zeker wel relevant voor 3d spellen.

Geen matches

quote:
phusg schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:05:
[...]

Goede tip Zep Man. Ik wilde er alleen aan toevoegen dat dit zeer waarschijnlijk een veel hogere CPU belasting geeft dan hardwarematige DDL via b.v. Soundstorm. Voor een film waarschijnlijk minder relevant (tenzij je hierdoor frames tussenuit vallen), maar zeker wel relevant voor 3d spellen.
Daarom werkt deze methode ook niet met spellen. Het werkt alleen maar als je films afspeelt met een media player die ffdshow ondersteund. Ook moet de film een geluidsstream hebben die door ffdshow wordt ondersteund. Dit laatste is echter meestal geen probleem.
Reg. datum: 04 november 2003
Geen matches

En er is verschijnt binnenkort weer een nieuwe kaart ten tonele, ditmaal van asus:

http://tweakers.net/ext/i/1174083221.jpg
http://tweakers.net/ext/i/1174083222.jpg

PCI-express _/-\o_ (ik hou geen gewoone pci sloten meer over)

Ik hoop dat hij een beetje betaalbaar word, ik denk dat hij in ieder geval wel makkelijker te krijgen zal zijn dan de huidige dts connect kaarten.

De plaatjes heb ik gejat uit het tweakers@cebit stik op de t.net frontpage.
Reg. datum: 03 mei 2004
Geen matches

quote:
aapenootjes schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:07:
En er is verschijnt binnenkort weer een nieuwe kaart ten tonele, ditmaal van asus:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik hoop dat hij een beetje betaalbaar word, ik denk dat hij in ieder geval wel makkelijker te krijgen zal zijn dan de huidige dts connect kaarten.

Hij komt ook in een gewone PCI versie hoor. Maar best wel wel interessant ja. Hoop dat de DAC's een beetje van degelijke kwaliteit zijn. :)

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 2G 8GB + Canon EOS 1000D EF-S 18-55mm IS

Reg. datum: 12 maart 2005
Geen matches

ZO te zien gebaseerd op de Oxygen HD chipset van C-Media :)

Reg. datum: 05 september 2000
Geen matches

2 reviews van kaarten met de Oxygen 8788 HD chip..:

HT Omega Claro 7.1
Bluegears b-Enspirer 7.1

Reg. datum: 08 augustus 2004
Geen matches

Even een klein schopje.

Voor iedereen die geinteresseerd is in zo'n DDL/DTS Connect kaartje, zoek niet verder. In Duitsland bestellen kan natuurlijk wel, maar er is ook gewoon een prima Nederlands webshop die hem uit voorraad kan leveren:

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=4261

Nog geen 90 euro, ben je ook nog goedkoper uit dan via Duitsland :)

Reg. datum: 04 november 2003
Geen matches

In dit topic vind je er nog wel wat meer :) Onder andere Club3D heeft nu ook een drietal geluidskaarten met encoding opties in het assortiment zitten.
Reg. datum: 21 september 2001

Ik heb sinds vandaag een Club3D Agrippa Theatron 7.1 DTS, vergelijkbaar met de Auzentech X-plosion. DDL en DTS connect werken prima, sturen beide digitaal (spdif) geluid naar m'n Sony amp. Echter krijg ik het niet voor elkaar om ook LFE (low frequenty effects) signalen door te sturen. Resultaat is dat mijn sub geen geluid produceert wanneer ik DDL of DTS Connect aanzet. Ik kan de geluidskaart wel PCM laten uitvoeren en dan op m'n amp Dolby PL aanzetten, dan werkt de sub wel. Als ik het test-tooltje gebruik van Club3D komt er wel geluid uit m'n sub.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zijn Dolby Digital Live en DTS Connect niet in staat om LFE signalen te creeren, of ligt het aan de Club3D kaart? Kan de Terratec Aureon 7.1 wél LFE signalen creeren?

Reg. datum: 08 januari 2003

Is er ondertussen een kaart die Dolby Digital Live of DTS connect doet op Vista 64bit? Mis de functionaliteit van mn Soundstorm toch wel heel erg!

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

Chocoladeloempia
Reg. datum: 15 juni 2003
Matched: digital

quote:
aapenootjes schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:07:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zou dat ALT zijn?
Dat je muziek kan afspelen en dat de kaart zelf de analoge output weer digitaliseert zodat je muziek met DRM kan omzetten in MP3 ofzo?

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

quote:
Speedfight schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:55:
Is er ondertussen een kaart die Dolby Digital Live of DTS connect doet op Vista 64bit? Mis de functionaliteit van mn Soundstorm toch wel heel erg!
Iemand?

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

WallyLAN
Reg. datum: 26 juni 1999
Geen matches

Alle kaarten met CMedia 8788 doen dat :)

If it ain't broken, tweak it.| Cisco 1841 router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, ATI 4870 1GB, Dell 24"

Geen matches

quote:
FatalError schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:21:
Alle kaarten met CMedia 8788 doen dat :)
Dus dan zou de Club3D Theatron Agrippa DTS qua prijs / functionaliteit de juiste kaart voor mij zijn?

Reg. datum: 10 januari 2001
Matched: encode

Ik heb ook een vraagje over een kaart die DD of DTS encodeert. Ik wil zo'n kaart misschien in mijn MediaCenter gaan zetten maar belangrijk is wel dat ik het geluid qua niveau kan aanpassen met de MCE afstandsbediening. Eigenlijk moet dus het niveau al aangepast worden voor het door die DTS encoder gaat. Weet iemand of dat zo werkt? Is eigenlijk de master windows geluid die aangepast wordt...

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: