Hoofdcategorieën
Topicacties

[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2004
Matched: digital, encode, dolby

quote:
kippy schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:50:
[...]

Als je dvd's met Dolby of DTS gaat kijken moet je Dolby Digital Live uitzetten. Een DVD heeft al een Dolby of DTS stream, die wil je niet eerst gaan decoden en dan weer encoden met je geluidskaart. Dat is al een goed begin, voor de rest moet je ff je effect uitzetten.

Je moet ook ff 7.1 Viritual speaker shifter uitzetten, dat scheeld ook een hoop.
Het ging mij eigenlijk om divx met stereo mp3-geluid waar ik het probleem bij heb (nog geen dvd's geprobeerd). Ik wil dus van stereo naar 5.1 toe. Ik heb overigens mijn geluidskaart optisch verbonden met mn versterker. Of ik hem nou op Digital Audio zet of op Dolby Digital Live en of Virutal Speaker Shifter aan staat of niet, het geluid blijft zo vreemd alsof de film in een lege ruimte wordt afgespeeld :S
Reg. datum: 16 september 2004
Matched: digital, dolby

quote:
HereIam schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:54:
[...]

Het ging mij eigenlijk om divx met stereo mp3-geluid waar ik het probleem bij heb (nog geen dvd's geprobeerd). Ik wil dus van stereo naar 5.1 toe. Ik heb overigens mijn geluidskaart optisch verbonden met mn versterker. Of ik hem nou op Digital Audio zet of op Dolby Digital Live en of Virutal Speaker Shifter aan staat of niet, het geluid blijft zo vreemd alsof de film in een lege ruimte wordt afgespeeld :S
Moet je even kijken of je bij: "Effect" -> "Omgeving" kijken of "More Option" uit staat en of een van die linker vakjes blauw is. Alles is moet grijs zijn, anders kan je idd hol of geluid met echo hebben.

Reg. datum: 24 april 2004
Geen matches

quote:
kippy schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:10:
[...]

Moet je even kijken of je bij: "Effect" -> "Omgeving" kijken of "More Option" uit staat en of een van die linker vakjes blauw is. Alles is moet grijs zijn, anders kan je idd hol of geluid met echo hebben.
Ik had daar al zitten kijken maar wist niet dat 'more option' grijs moest zijn. En dat was het dus, ontzettend bedankt!
(C) FutureCow 2004
Reg. datum: 16 december 2000
Geen matches

waar hebben jullie de Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect kaart gekocht? via Amerika is het 115 dollar, is hij nergens in nederland te krijgen? of in duitsland ofzo voor een betere prijs?

Vakmanschap is meesterschap

(C) FutureCow 2004
Reg. datum: 16 december 2000
Geen matches

Iemand? via amerika komen er natuurlijk nog wat extra kosten + 19% BTW bij. dus komt het al snel richting de 130/140 euro. waar hebben jullie hem gekocht?

Vakmanschap is meesterschap

Reg. datum: 16 september 2004
Matched: digital

Bij de HDA Digital X-Mystique duurde het ongeveer 1 jaar voor ze in nederland te koop waren. Ik heb daar opgewacht... Probleem is meestal dat je credit cards of derlijke nodig hebt. En dan nog hoge verzend kosten en btw.

Maar waarom wil je perce die kaart hebben met DTS connect. Want veel voordelen heet DTS connect niet.

w0mbat
Reg. datum: 12 juni 2003
Geen matches

Ik draai nu ook al een tijdje de X-Mystique met DDL. Werkt prima.

Echter onder Vista 64bit, heb ik het nog niet voor elkaar gekregen drivers te installeren voor de geluidskaart. Helaas!

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 GHz >> http://specs.tweak.to/13166

Reg. datum: 09 januari 2002
Matched: digital, encode, dolby

quote:
kippy schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:50:
[...]

Als je dvd's met Dolby of DTS gaat kijken moet je Dolby Digital Live uitzetten. Een DVD heeft al een Dolby of DTS stream, die wil je niet eerst gaan decoden en dan weer encoden met je geluidskaart. Dat is al een goed begin, voor de rest moet je ff je effect uitzetten.

Je moet ook ff 7.1 Viritual speaker shifter uitzetten, dat scheeld ook een hoop.
Zou AC3filter ism je DVD software er niet voor moeten zorgen dat Dolby of DTS van een DVD rechtstreeks (met passthrough o.i.d.) naar de digitale uitgang gaat en niet eerst langs de (de-)coderings chip gaat?

quote:
aapenootjes schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:46:
Afgelopen weekend heb ik enkele DVD's gekeken met DTS, dat klonk naar mijn gevoel toch een stuk beter dan als er gewoon AC3 achter zit. Daarom gaat mijn gevoel nu uit naar een X-plosion, of de X-meredian, als de meerprijs van 100¤ dat waard is. Ik weet dat de meeste mensen zeggen dat DTS vooral leuk is in films en niet zo zeer in spellen, echter doe ik denk ik nog wel genoeg met mijn pc om die keuze te rechtvaardigen.
Juist, DTS heeft maximaal iets van 2 keer de bandbreedte van AC3 (edit: 640kbps for Dolby Digital Live, 1550kbps for DTS), dus dan is je hardware in ieder geval het hoogst haalbare. Jammer is inderdaad dat spellen (naar verluid) hier nog weinig gebruik van maken (de meeste films ook niet helaas). Maar goed, een geluidskaart zoals dit moet toch wel jaren meegaan, en ik hoop zelfs dat er dit jaar al spellen uitkomen die de potentie van DTS connect benutten. Enige andere nut momenteel zou zijn als je per se stereo muziek CDs in 5.1 wil luisteren zonder al te veel kwaliteits verlies, maar waarschijnlijk kan je dat beter oplossen op je decoder aan de hand van PCM stereo input (wat ik helaas niet uit mijn Soundstorm kan krijgen).

Wat mij terughoud op het moment is de berichtgeving rondom de slechte ondersteuning van EAX door realtek. Geldt dit nou ook voor de realtek chips in deze DTS connect kaarten?

Reg. datum: 16 mei 2006
Geen matches

Ik heb nu al een tijdje de Terratec 7.1 PCI kaart thuis en hij bevalt prima. Ondanks dat sommige mensen niet begrijpen waarom je muziek naar DDL wilt converteren, klinkt dit bij mij toch echt een stuk beter! Ten eerste word het geluid voller, en word mijn subwoofer veel beter aangestuurd als bij stereo. Pro-Logic of andere algoritmes kunnen hier op een of andere manier niet tegenop. Uiteraard gebruik ik de DDL functie vooral voor Games, en dat klinkt in mijn oren super.

Het grote nadeel vind ik nu dat Terratec nog steeds geen Vista ondersteuning bied voor deze kaart. Mijn hele systeem is Vista ready, en het draait super. Alleen zonder geluid raak je toch al snel weer uitgekeken en ik ben dan ook weer teruggeschakeld naar XP.

Er zitten nog wel wat bugs in de drivers. Wat ik het meest tegenkom is als ik mijn bitrate verhoog en naar DDL schakel start mijn systeem overnieuw op. Volgens mij bekend, en ook niet echt een groot probleem, maarja niet echt netjes.

Voor de prijs/fun/mijn visie op de kwaliteit verhouding ben ik enorm tevreden over dit kaartje, nu nog Vista drivers! _/-\o_

Uit de discussie onderaan in de link die ik hierboven heb staan, van ene chastity van http://www.3dsoundsurge.com:
quote:
Analog out vs SPDIF - most soundcards and onboard solutions have mediocre DACs and thus using the DACs on your receivers would generate a more pleasing sound. However, some cards do have good analog output. The Mystique, using the C-Media chip, even tho supporting DD Live, has a very good analog output stage. The X-Fi Elite Pro has an excellent output stage since they fixed their bass management issues with HT receivers, so hooking it via the 7.1 inputs for DVD-A/SACD on your receiver will not offer a lesser experience than say via SPDIF. In fact, you get great sound and it's uncompressed.
Dus voor spellen die meer audio data generen dat de 1550kbps die DTS aankan, kun je het beste je audiokaart (met goede analoge uitgang) analoog op je decoder aansluiten (met goede kabels). Toch maar wachten op lossless DTS-HD of DD TrueHD kaarten (en bijbehorende 'decoder' dan), tot die tijd doe ik het wel met mijn soundstorm en digitale coax verbinding.

Reg. datum: 09 juli 2000
Geen matches

Ik vraag me af of er wel windows vista drivers worden gemaakt?
Wilde ook wel zo kaart maar als je dadelijk in de wc kan spoelen wegens geen drivers voor vista ?
Zie het probleem met creative en eax er zijn wel drivers maar geen eax ondersteuning omdat directx sound weg is uit de directx10

Reg. datum: 04 januari 2007

@phusg
Dat met die 1550kbps of meer zal wel meevallen in verschil kwaliteit.
Ik heb zelf heb een wave muziek bestand op mijn pc.
Setup is versterker tada9000es, speakers canton carat 711 dc.
Als ik het muziek bestandje afspeel met: 2 ch stereo
44.1 khz 1411 kbps
48 khz 1536 kbps
96 khz 3072 kbps (alle bitrates zijn uit te lezen via mijn versterker)
Zelfs met dolby digital bitrate 640 kbps in de versterker naar 2 ch stereo geconventeerd. (bitrate behouden)
Dan hoor ik minimale en dan bedoel ik dus echt minimale verschil.
Om hoge bitrates en dus kwaliteits verbetering te horen zal er toch echt perfect opgenomen moeten worden denk dan aan sacd uitgestuurd digital via ilink en de nodige apparatuur.
Ik zelf had ook de creative Audigy 2 ZS analoog aangesloten met goede dikke en iets minder dikke kabels 7.1 aangesloten.
Ik had eerst alles van hele goede kwaliteit kabels gekocht (20 euro per kabel) kwam ik thuis gingen de pluggen niet naast elkaar in de geluidskaart de pluggen waren te dik om naast elkaar aangesloten te worden.
Vandaar dus de aureon 7.1 met digitale overdracht.
MvrGr

nee, ik kan niet darten
Reg. datum: 16 juni 2001
Geen matches

Sinds vorige week heb ik ook een X-plosion in mijn pc zitten, maar ik heb nu ineens het probleem dat het geluid dat uit de achter speakers hoort te komen uit de front speakers komt. Dit heb ik enkel met DTS Connect, bij DDL hoor ik wel geluid uit alle speakers komen.
Het probleem is er pas sinds gisteren, daarvoor werkte het wel goed. Het enige dat ik gisteren gedaan heb is het geluid in Battlefield 2 aan de praat zien te krijgen, want dat werkt (nog steeds) niet goed. En verder heb ik in Half-Life 2 het geluid getest. Hier had ik wel normaal geluid, maar ook hier volgens mij al geen geluid meer uit de achter speakers.
Ik heb al geprobeerd om de driver te verwijderen en opnieuw te installeren en heb zelfs nog een windows restore naar vorige week gedaan, maar dit hielp allemaal niet.
Is er iemand die dit probleem ook gehad heeft of suggesties heeft om het op te lossen?

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Drive it like you stole it
Reg. datum: 17 april 2006
Geen matches

Wat ik me afvraag: in welke mate verschillen de Auzentech producten zoals de X-meridian van de onboard-mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld bij de Asus P5W DH Deluxe?

Ik kocht namelijk net dit moederbord (de P5B Deluxe etc waren vanzelfsprekend de andere opties) omwille van de mogelijkheden zoals DDL & DTS Connect. Het geluid wordt via 'n TOSlink kabel naar een Pioneer VSX808 gezonden en zo naar de speakers.

De enige 'grote' verschillen die ik kon vaststellen zijn:
a) 192KHz versus 96
b) je kan de opamps upgraden.

Weet iemand goede reviews/vergelijkingen tussen beide of heeft iemand eigen ervaring?

Reg. datum: 27 februari 2003
Geen matches

quote:
Barney schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:02:
Sinds vorige week heb ik ook een X-plosion in mijn pc zitten, maar ik heb nu ineens het probleem dat het geluid dat uit de achter speakers hoort te komen uit de front speakers komt. Dit heb ik enkel met DTS Connect, bij DDL hoor ik wel geluid uit alle speakers komen.
Het probleem is er pas sinds gisteren, daarvoor werkte het wel goed. Het enige dat ik gisteren gedaan heb is het geluid in Battlefield 2 aan de praat zien te krijgen, want dat werkt (nog steeds) niet goed. En verder heb ik in Half-Life 2 het geluid getest. Hier had ik wel normaal geluid, maar ook hier volgens mij al geen geluid meer uit de achter speakers.
Ik heb al geprobeerd om de driver te verwijderen en opnieuw te installeren en heb zelfs nog een windows restore naar vorige week gedaan, maar dit hielp allemaal niet.
Is er iemand die dit probleem ook gehad heeft of suggesties heeft om het op te lossen?
Waar heb je die X-Plosion gekocht? Wil hem namelijk ook kopen voor mijn toekomstige HTPC...
Ben je er verder tevreden van ?

nee, ik kan niet darten
Reg. datum: 16 juni 2001
Geen matches

quote:
Absolut schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:10:
[...]

Waar heb je die X-Plosion gekocht? Wil hem namelijk ook kopen voor mijn toekomstige HTPC...
Ben je er verder tevreden van ?
Ik heb hem in Duitsland besteld bij deze winkel. Verzendkosten zijn uiteraard redelijk hoog, maar dan nog betaal je totaal maar 105 euro. Verder een zeer nette zaak. Je krijgt snel (duitse :P) e-mails en de verzending is te volgen met track&trace. Ik had hem binnen een paar dagen in huis.

Het probleem dat ik had met de achterspeakers heb ik op kunnen lossen door in plaats van een coax kabel, een optische kabel te gebruiken. Ik heb alleen nog geen idee wat het probleem met die coax kabel nou precies is. Zal bij de volgende re-install van windows wel kijken of het met coax ook weer goed werkt.

Verder ben ik erg tevreden met deze geluidskaart. Erg mooi surround DTS geluid vanuit welk programma dan ook. De software is lekker simpel en overzichtelijk.
Zeker aan te raden dus!

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Lieg niet,Verdraai de waarheid
Reg. datum: 27 juli 2000
Geen matches

Na jaren speuren kwam ik eindelijk dit topic toevallig tegen en ik heb gelijk een hoop gelezen over DD Live en DTS-Connect e.d.

Ik heb momenteel een behoorlijk goede HiFi set staan en wil dan ook eindelijk wel eens DD/DTS vanuit mijn pc kunnen ontvangen.

Wat ga ik ermee doen :
- 720p HDTV en Divx'en kijken
- Veel muziek (mp3 ;( ) luisteren
- Gamen (EAX/Surround is van levensbelang)

Ik heb begrepen dat DTS-Connect niet met EAX werkt, dus in dat opzicht is het geen meerwaarde.

Mijn opties :
1. Terratec Aurion 7.1 (+/- 60 euro in NL)
2. Club 3D Theatron DD of Theatron DTS (DTS-Interactive??) (+/- 45 en 70 euro in NL)
3. Auzentech X-Plosion 7.1 DTS (+/- 105 euro uit Duitsland bij NorskIT)

Nu vind ik DTS normaliter natuurlijk veel beter klinken dan DD bij DVD's, maar ik ga dus nooit een DVD kijken vanaf mijn pc. Uitsluitend 720p downloads, soms wat xvid/divx films, enorm veel muziek en zo nu en dan gamen.

Biedt de Auzentech met zijn DTS-Connect dan echt een meerwaarde (ik ben wat huiverig met het bestellen van zooi uit het buiteland) ? Heb ik er echt iets aan bij mijn films en muziek ?
Zo ja, dan ga ik natuurlijk voor de Auzentech.......maar de andere 2 opties ben ik ook nog niet helemaal uit als die DTS-Connect niet de moeite blijkt te zijn.

Wie o wie kan mij helpen ?

Editje : misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar is DTS-Interactive (hetgeen de Club3D DTS uitvoering kan weergeven) hetzelfde idee als DTS-Connect ? Zo ja, wat voor meerwaarde heeft de Auzentech er dan boven ?

Centaur wijzigde dit bericht 29-01-2007 14:45 (7%)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Hoge geluidskwaliteit met de C-Media 8788 chipset

De Auzentech X-Meridian
De Bluegears b-Enspirer
Club 3D Theatron DD (dolby digital live only)
club 3DTheatron DTS (dolby digital live en dts)

Reg. datum: 30 november 2006

Ik heb sinds gisteren een Terratec Aureon Fun 5.1 kaartje gekocht vanwege de digitale (toslink) uitgang. Nu kan ik die uitgang alleen gebruiken als de kaart ingesteld staat op stereo. Ik kan dat stereo signaal op mijn reciever wel weer laten omzetten naar Dolby Digital, maar is het dan een soort upmix of wordt dan toch de bron direct doorgegeven naar mijn receiver?

De reciever geeft aan dat hij slecht een 2 kanaals geluid binnen krijgt van de htpc. Is dit probleem opgelost als ik de terratec aureon 7.1 zou kopen of blijft dan hetzelfde probleem bestaan? Ik speel geen games op de htpc. Wordt alleen gebruikt voor muziek en films.

als je een films kijkt waar al ac3 (dvd) gecodeert is dan kan je deze geluidskaart blijfen gebruiken.

Als je een films heb waar geen ac3 in verwerkt is dan zal jouw geluidskaart alleen sterio of dolby surround weergeven.,

Als je een film wilt draaien zonder ac3 in verwerkt, maar je wilt wel dts of dolby digital dan zal je inderdaad een anderen geluidskaart moeten kopen.

Reg. datum: 12 februari 2004
Geen matches

dank je, ik heb id net een aureon 7.1 aangeschaft en geďnstalleerd en dat werkt perfect!

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
suijkerbuijk schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:57:
Als je een films heb waar geen ac3 in verwerkt is dan zal jouw geluidskaart alleen sterio of dolby surround weergeven.,

Als je een film wilt draaien zonder ac3 in verwerkt, maar je wilt wel dts of dolby digital dan zal je inderdaad een anderen geluidskaart moeten kopen.
Wat de meeste mensen niet weten is dat je met de ffdshow audio decoder de Output kan instellen op AC3. Hierdoor wordt het geluid (eventueel upmixed en resampled, indien nodig) van films en muziek zonder AC3/DTS geluid on-the-fly met software gecodeerd naar AC3. Dit wordt meteen verzonden naar de digitale output van je huidige geluidskaart. Dit is in feite 'Dolby Digital Live', maar dan softwarematig. Uiteraard kan je alles zodanig tweaken dat al heeft een bestand wel AC3/DTS geluid (zoals een DVD), om deze stream direct naar de digitale uitgang te versturen.

Al heb je alleen een media center (ffdshow audio decoder werkt ook met Windows Media Center) en speel je er geen spellen op welke 5.1 geluid nodig hebben, is dit misschien een oplossing. :)

[edit]
Voor de duidelijkheid: dit werkt op elke geluidskaart met een digitale uitgang. Het zou zelfs op een Sound Blaster AWE64 Gold moeten werken (niet getest, want ik weet niet zeker of deze 'passthrough' ondersteund... iets wat alle PCI/onboard geluidskaarten met een digitale uitgang wel kunnen).

The Zep Man wijzigde dit bericht 30-01-2007 23:24 (14%)

Geen matches

vertel je dan ook dat je last kan hebben van een niet goed lopende audio en video?
Of dat langdurige gebruik de cpu zo zwaar belast word dat de audio steet later komt.?

Nee voor die paar euro's koop ik wel een geluidskaart die wel goed de audio omzet zodat ik geen problemen heb met een film maraton.

Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
suijkerbuijk schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:51:
vertel je dan ook dat je last kan hebben van een niet goed lopende audio en video?
Of dat langdurige gebruik de cpu zo zwaar belast word dat de audio steet later komt.?

Nee voor die paar euro's koop ik wel een geluidskaart die wel goed de audio omzet zodat ik geen problemen heb met een film maraton.
Ik zal je vertellen dat naargelang welke geluidskaart je hebt, je het geluid misschien moet resamplen. Er zijn geluidskaarten welke alleen maar 48Khz over de digitale uitgang kunnen pompen. In dit geval moet je het resamplen handmatig doen. ffdshow audio decoder ondersteund deze functie ook (vinkje aanzetten, 48000 Hz instellen, hoogste kwaliteit libavcodec gebruiken, altijd resamplen).

Als je niet resampled met bepaalde geluidskaarten, krijg je inderdaad last van de symptomen welke jij omschrijft.

The Zep Man wijzigde dit bericht 01-02-2007 08:38 (5%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: