Hoofdcategorieën
Topicacties

[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 november 2003
Matched: digital

Als de source al DTS is (wat bij jou dus het geval is) dan heb je geen DTS geluidskaart nodig. Echter heb je wel een digitale aansluiting nodig om het DTS signaal door te sturen naar je geluidsset.
Dus als je dat DTS signaal door wilt sturen moet je een geluidskaart met coax of toslink (optische) uitgang hebben.
Dual Prometeia Owner *It Rocks
Reg. datum: 06 december 2001
Geen matches

Met een 7.1 receiver, kan ik een geluidskaart dan beter aansluiten op de 7.1 analoge uitgangen of via de toslink (voor zover ik weet alleen 5.1) ?

3x GTX280 Tri-Sli, i7 920 @ 4500 mhz, EVGA Classified, 6GB Dominator 1866, 3x Vertex 60 GB raid0, X-Fi, G7,G15,G25, 30" Dell 3007,Tt 1500W, Worlds First Dual Prometeia

Reg. datum: 16 mei 2006
Matched: digital, encode, dolby

Ik lees nu al een paar maand het topic en ben van plan om een van de DDL kaarten aan te schaffen. Maar na verschillende reviews te hebben gelezen twijfel ik nog steeds tussen de HDA Mistique en de Terratec kaart. Echt duidelijk zijn me de verschillen niet nl, en dan is de meerprijs (bijna het dubbele) van de HDA toch echt wel hoog, en vast goed uit te leggen.

Ik kom er echter niet achter, kan iemand mij de verschillen naast elkaar zetten? Of in ieder geval uitleggen waarom ik voor de HDA of de Terratec moet gaan. Op het forum word ik nog niet echt wijzer :)

Alvast een kickoff :

HDA Mistique :
SPECIFICATIONS:
Processor: C-Media CMI8768+ Memory: None Interface: 32-bit PCI Maximum channels: 8 Bit rate: 24-bit Maximum sample rate: 96KHz Inputs: 3.5mm mini-jack mic, 3.5mm mini-jack line in Outputs: 4 x 3.5mm mini-jack analogue surround out, coaxial and optical S/PDIF out Audio technologies: EAX1, EAX2, DirectSound3D, Dolby Digital Live encoder Extras: Optical cable

Terratec Aureon 7.1 Pci
SPECIFICATIONS:
Processor: C-Media CMI8768+ Memory: None Interface: 32-bit PCI Maximum channels: 8 Bit rate: 24-bit Maximum sample rate: 96KHz Inputs: 3.5mm mini-jack mic, 3.5mm mini-jack line in, optical S/PDIF in Outputs: 4 x 3.5mm mini-jack analogue surround out, optical S/PDIF out Audio technologies: EAX 1, EAX 2, DirectSound3D, Dolby Digital Live encoder Extras: None

Afgezien van het optisch kabeltje die bij de HDA kaart geleverd word (wat ik al heb) zie ik geen directe verschillen :'(

Nou heb ik ook nog de HDA X-Plosion met DTS connect bekeken. Maar of dit nou een echt voordeel is naast DDL? -> http://www.auzentech.com/products_xplosion.html

8)7 _/-\o_

Reteip wijzigde dit bericht 14-08-2006 13:25 (5%)

loves bitjes!
Reg. datum: 30 januari 2004
Geen matches

ik ben van plan een nieuwe pc in elkaar te schroeven, en ik wil perse een mobo hebben die DD:Live! of DTS:Connect encoding ondersteund. Ik kwam uit op de volgende mobo's:

Asus P5B Deluxe met ADI® AD1988B 8-channel High Definition Audio CODEC

of

Gigabyte GA-965P-DQ6 met Realtek ALC888DD Channel Audio Codec

Mijn vraag is, welke van de 2 (chips) is beter?

CCNA

Reg. datum: 16 september 2004

quote:
p_withaar schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:20:
Ik lees nu al een paar maand het topic en ben van plan om een van de DDL kaarten aan te schaffen. Maar na verschillende reviews te hebben gelezen twijfel ik nog steeds tussen de HDA Mistique en de Terratec kaart. Echt duidelijk zijn me de verschillen niet nl, en dan is de meerprijs (bijna het dubbele) van de HDA toch echt wel hoog, en vast goed uit te leggen.

Ik kom er echter niet achter, kan iemand mij de verschillen naast elkaar zetten? Of in ieder geval uitleggen waarom ik voor de HDA of de Terratec moet gaan. Op het forum word ik nog niet echt wijzer :)

Alvast een kickoff :

HDA Mistique :
SPECIFICATIONS:
Processor: C-Media CMI8768+ Memory: None Interface: 32-bit PCI Maximum channels: 8 Bit rate: 24-bit Maximum sample rate: 96KHz Inputs: 3.5mm mini-jack mic, 3.5mm mini-jack line in Outputs: 4 x 3.5mm mini-jack analogue surround out, coaxial and optical S/PDIF out Audio technologies: EAX1, EAX2, DirectSound3D, Dolby Digital Live encoder Extras: Optical cable

Terratec Aureon 7.1 Pci
SPECIFICATIONS:
Processor: C-Media CMI8768+ Memory: None Interface: 32-bit PCI Maximum channels: 8 Bit rate: 24-bit Maximum sample rate: 96KHz Inputs: 3.5mm mini-jack mic, 3.5mm mini-jack line in, optical S/PDIF in Outputs: 4 x 3.5mm mini-jack analogue surround out, optical S/PDIF out Audio technologies: EAX 1, EAX 2, DirectSound3D, Dolby Digital Live encoder Extras: None

Afgezien van het optisch kabeltje die bij de HDA kaart geleverd word (wat ik al heb) zie ik geen directe verschillen :'(

Nou heb ik ook nog de HDA X-Plosion met DTS connect bekeken. Maar of dit nou een echt voordeel is naast DDL? -> http://www.auzentech.com/products_xplosion.html

8)7 _/-\o_

Als je naast de digitale ook de analoge aansluitingen gaat gebruiken moet je zeker voor de HDA gaan. Ook het analoog opnemen is daar veel beter bij.

Maar waneer je alleen de digitale uitgang gebruikt zal je niet echt een verschil vinden. Zelf heb ik de HDA omdat de kaart van terratec toen nog niet lever baar was. Ben er zeer tevreden mee en zou niet anders meer willen. Over de DTS connect kaart.... wat ik gelezen heb hoor je et verschil niet echt in spellen, alleen als je een sterio signaal over 5 speakers wil gooien schijnd het allemaal wat makkelijker te gaan. En is de kwalitijd wat beter. Maar in games zou je geen verschil tussen DDL en DTS live horen (zegen ze).

Hoop dat dit je keuze iets makkelijker maakt.

Reg. datum: 16 mei 2006
Geen matches

Dank je Kippy!

Ik ben moet de analoge aansluitingen inderdaad nog gebruiken. O.A. voor het doorkoppelen van mijn TV kaart naar een analoge ingang. Ik begreep dat die Terratec het geluid niet naar SPDIF kan passen. De HDA doet dat wel lees ik tussen de regels door in je verhaal? Zou zeer welkom zijn!

Daarnaast heb ik de analoge uit en ingangen nog nodig. Dus mijn keus gaat uit naar de HDA in dit geval. Dan maar wat meer betalen. Ik heb hem inmiddels besteld bij ct-systems. Ben benieuwd wanneer die binnen gaat komen :) DTS klinkt leuk, maar ik denk dat ik al blij ben als mijn games 5.1 doorgegeven worden, waar het om gaat per slot van rekening. Voor de rest hebben we pro-logic of de methode die de kaart bied om het over mijn speakers te gooien, goed genoeg lijkt me, lang leve stereo in dat geval :+

En ja, ik heb hem ook besteld bij CT. Ook vanwege de garantie, dan maar een tientje meer. :P

Tnx voor je reply! _/-\o_

Matched: dolby

quote:
p_withaar schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:32:
Dank je Kippy!

Ik ben moet de analoge aansluitingen inderdaad nog gebruiken. O.A. voor het doorkoppelen van mijn TV kaart naar een analoge ingang. Ik begreep dat die Terratec het geluid niet naar SPDIF kan passen. De HDA doet dat wel lees ik tussen de regels door in je verhaal? Zou zeer welkom zijn!

Daarnaast heb ik de analoge uit en ingangen nog nodig. Dus mijn keus gaat uit naar de HDA in dit geval. Dan maar wat meer betalen. Ik heb hem inmiddels besteld bij ct-systems. Ben benieuwd wanneer die binnen gaat komen :) DTS klinkt leuk, maar ik denk dat ik al blij ben als mijn games 5.1 doorgegeven worden, waar het om gaat per slot van rekening. Voor de rest hebben we pro-logic of de methode die de kaart bied om het over mijn speakers te gooien, goed genoeg lijkt me, lang leve stereo in dat geval :+

En ja, ik heb hem ook besteld bij CT. Ook vanwege de garantie, dan maar een tientje meer. :P

Tnx voor je reply! _/-\o_

De analoge ingangen van de HDA zijn gewoon veel beter, er is zelfs de mogenlijkhied om de opamps (componentje dat het geluid uiteindelijk naar buiten gooit) te upgraden. Dus analoog is de kaart zeer goed.

Over het DTS, wanneer je een dvd met DTS afspeeld en je versterker DTS aan kan krijg je ook gewoon DTS te horen. Dat is de SPdiv trougput. Dat kan dan ook elke geluidskaart met spdiv, alleen nu kun gamen in Dolby via SPdiv.

Maar mooi dat je nu een besluit hebt kunnen maken.

Reg. datum: 10 november 2000
Matched: digital, dolby

Ik vond een lijstje met alle chips welke ddl of dtsc ondersteunen;

Realtec ALC880D features Dolby Digital Live output for consumer equipment
Realtec ALC882D features Dolby Digital Live output for consumer equipment
Realtec ALC882H features Dolby Home Theater software
Realtec ALC882M features Dolby Master Studio software
Realtec ALC883D features Dolby Digital Live output for consumer equipment
Realtec ALC883DTS features Dolby DTS connect software
Realtec ALC888DD-GR features Dolby Home Theater software with DTS connect
Realtec ALC888H-GR features Dolby Home Theater software
Sigmatel STAC9220D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9223D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9221D features Dolby Master Studio
Sigmatel STAC9230D features Dolby Master Studio
Sigmatel STAC9229D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9228D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9227D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9271D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9272D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9273D features Dolby Home Theater
Sigmatel STAC9274D features Dolby Master Studio

Altijd makkelijk :)

Hi
Reg. datum: 07 juni 2006
Geen matches

iemand al een idee wanneer we de Auzentech X-Purity sound card kunnen verwachten.
of is het verschil niehiel met de x-plosion 7.1 dts connect versie

Bel gratis 0800-58654384787

WallyLAN
Reg. datum: 26 juni 1999
Geen matches

Weet iemand misschien 'n groot plaatje van de aankomende X-Purity kaart te vinden?
Ik ben hier namelijk zeer in geïnteresseerd.

If it ain't broken, tweak it.| Cisco 1841 router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, ATI 4870 1GB, Dell 24"

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003
Geen matches

Mss een dom vraagje: Maar kan iemand mij wijzen waar ik evt. zo'n mooie HDA X-Plosion sound card zou kunnen aanschaffen ?

G_M_C wijzigde dit bericht 01-09-2006 14:55 (3%)

Matched: dolby

quote:
JunkieVirus schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:07:
iemand al een idee wanneer we de Auzentech X-Purity sound card kunnen verwachten.
of is het verschil niehiel met de x-plosion 7.1 dts connect versie

Waar wil je et voor gebruiken. Zover ik de reviews lees is het verschil tussen dts connect en DDL al niet zo groot. (teminste bij games) bij muziek in dolby was et idd verschil. Maar wie wil zijn stereo muziek nu naar dolby omzetten....

quote:
G_M_C schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:14:
Mss een dom vraagje: Maar kan iemand mij wijzen waar ik evt. zo'n mooie HDA X-Purity sound card zou kunnen aanschaffen ?
Hoe wil je een kaart kopen, waar nog niet eens de release dat van bekend is..... Alleen de specs.

Nu weg ....
Geen matches

quote:
kippy schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:42:
[...]
Hoe wil je een kaart kopen, waar nog niet eens de release dat van bekend is..... Alleen de specs.

:X

Sorry schrijffoutje, ik bedoelde dus de X-Plosion eigenlijk. Maar ik denk dat ik er al achter ben: Rechtstreeks van henzelf, of evt. via Duitsland :)

WallyLAN
Geen matches

Ik zag net dat de X-Purity omgedoopt is tot X-Meridian. Niet alleen de naam is anders, maar er zijn onder andere extra aansluitmogelijkheden bijgekomen. De verwachte leverdatum is ergens halverwege oktober.

http://www.auzentech.com/images/x-meridian/images/xmabove.jpg

If it ain't broken, tweak it.| Cisco 1841 router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, ATI 4870 1GB, Dell 24"

Hi
Geen matches

quote:
FatalError schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:06:
Ik zag net dat de X-Purity omgedoopt is tot X-Meridian. Niet alleen de naam is anders, maar er zijn onder andere extra aansluitmogelijkheden bijgekomen. De verwachte leverdatum is ergens halverwege oktober.

[afbeelding]

waar zijn die doorzcihtige aansluitingen voor?
of is dit enkel een plugje dat je in staat steld om een optich kabeltje in te prikken.

WallyLAN
Geen matches

Volgens mij zijn die inderdaad voor de optische aansluiting.

Nu weg ....
Geen matches

quote:
JunkieVirus schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:37:
[...]
waar zijn die doorzcihtige aansluitingen voor?
of is dit enkel een plugje dat je in staat steld om een optich kabeltje in te prikken.
Als je leest op de site zie je wat het zijn: Een stal Coax/Optisch-combo aansluitingen. Dit is één van de redenen voor de naamsverandering van deze kaart. Want bij de eerste testers bleek dat ze de coax misten, en dus hebben ze er een coax aan toegevoegd dmv. deze comboaansluitingen.

Hi
Geen matches

quote:
G_M_C schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:34:
[...]

Als je leest op de site zie je wat het zijn: Een stal Coax/Optisch-combo aansluitingen. Dit is één van de redenen voor de naamsverandering van deze kaart. Want bij de eerste testers bleek dat ze de coax misten, en dus hebben ze er een coax aan toegevoegd dmv. deze comboaansluitingen.

Ik had het gelezen alleen twijvelde ik een beetje,
bedankt voor de opheldering.
deze kaart komt in mijn computer :)

Reg. datum: 13 februari 2003
Geen matches

Spannend!

De Terratec aureon 7.1 pci is binnen. Ben benieuwd hoe dit klinkt in vergelijking met mijn onboard geluidskaartje :(

Reg. datum: 12 juli 2004
Geen matches

quote:
renevdv schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:31:
Spannend!

De Terratec aureon 7.1 pci is binnen. Ben benieuwd hoe dit klinkt in vergelijking met mijn onboard geluidskaartje :(

Mag ik jou vragen, hoe je hem hebt aangesloten op je reciever? Met wat voor kabel? Optisch of coax?
Want ik was benieuwd of het ook kon met een optische kabel. Benut je dan nog alle functionaliteiten van de kaart?

Zoals de DDL? werkt die via de optsche kabel?

Geen matches

quote:
Thomasje1984 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:41:
[...]

Mag ik jou vragen, hoe je hem hebt aangesloten op je reciever? Met wat voor kabel? Optisch of coax?
Want ik was benieuwd of het ook kon met een optische kabel. Benut je dan nog alle functionaliteiten van de kaart?

Zoals de DDL? werkt die via de optsche kabel?
De HDA Mistique kan dat in iedergeval. Want zo heb ik de mijne aan men versterker hangen. Nog steeds erg blij met et kaartje, ook al game ik eigenlijk niet zo veel meer.

Reg. datum: 04 november 2003
Geen matches

Het valt me overigens op dat in de comparrson chard op de site van auzentech alleen bij de X-meridian staat dat vista ondersteund zal worden. Ik neem toch aan dat ook de X-mystique en de X-plosion deze ondersteuning krijgen?
(edit: ow nvm, ik zie net op de site dat die er wel komt :p)

Ik heb er nog geen, maar ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen terratec kaart en de auzentech kaarten en driver support vind ik toch een van de belangrijkere zaken.

Afgelopen weekend heb ik enkele DVD's gekeken met DTS, dat klonk naar mijn gevoel toch een stuk beter dan als er gewoon AC3 achter zit. Daarom gaat mijn gevoel nu uit naar een X-plosion, of de X-meredian, als de meerprijs van 100¤ dat waard is. Ik weet dat de meeste mensen zeggen dat DTS vooral leuk is in films en niet zo zeer in spellen, echter doe ik denk ik nog wel genoeg met mijn pc om die keuze te rechtvaardigen.

Aapenootjes wijzigde dit bericht 17-10-2006 17:54 (3%)

Reg. datum: 12 juli 2004
Geen matches

quote:
kippy schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:26:
[...]

De HDA Mistique kan dat in iedergeval. Want zo heb ik de mijne aan men versterker hangen. Nog steeds erg blij met et kaartje, ook al game ik eigenlijk niet zo veel meer.
Zou dit dan ook gelden voor de DTS kaart van club3d? Ik gebruik toch alleen de optische uitgang... Dan is het toch helemaal, goed of zie ik dat dan verkeerd?

Reg. datum: 24 april 2004
Matched: digital

Ik heb de HDA Digital X-Mystique alleen heb ik bij films een behoorlijk 'blikkerig' geluid alsof de personen in de film in een lege ruimte zitten. Dat klopt dus niet echt. Ik heb al beetje aan de instellingen gezeten en dan blijkt dat het iets minder wordt als ik de 'room' wat kleiner maak in de instellingen. Echter staat de 'room' nu op een hele kleine kamer ingesteld en heb ik het 'echo/blikkerig' geluid nog steeds. Bij muziek valt het minder op. Iemand idee wat ik hier aan kan doen?

quote:
HereIam schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:53:
Ik heb de HDA Digital X-Mystique alleen heb ik bij films een behoorlijk 'blikkerig' geluid alsof de personen in de film in een lege ruimte zitten. Dat klopt dus niet echt. Ik heb al beetje aan de instellingen gezeten en dan blijkt dat het iets minder wordt als ik de 'room' wat kleiner maak in de instellingen. Echter staat de 'room' nu op een hele kleine kamer ingesteld en heb ik het 'echo/blikkerig' geluid nog steeds. Bij muziek valt het minder op. Iemand idee wat ik hier aan kan doen?

Als je dvd's met Dolby of DTS gaat kijken moet je Dolby Digital Live uitzetten. Een DVD heeft al een Dolby of DTS stream, die wil je niet eerst gaan decoden en dan weer encoden met je geluidskaart. Dat is al een goed begin, voor de rest moet je ff je effect uitzetten.

Je moet ook ff 7.1 Viritual speaker shifter uitzetten, dat scheeld ook een hoop.

kippy wijzigde dit bericht 22-10-2006 14:52 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: