Hoofdcategorieën
Topicacties

[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Zillion Lives!
Reg. datum: 14 april 2000
Geen matches

Zijn er al meer mensen met ervaringen met de terratec 7.1? Kaartjes zijn nu wel goed leverbaar zoals ik het zo zie.
Reg. datum: 03 juni 2006
Matched: encode

Binnen !

Beste mensen, ik heb vorrige week eindelijk de Terratec Aureon 7.1 PCI binnen gekregen...
'k heb hem meteen geprobeerd...
SUPER geluid, echt werkelijk mooi dat de kaart alles naar DD Live encodeerd...

Je kunt kiezen tussen PCM en DD, PCM is stereo en kan eventueel geupmixed worden met de externe receiver... ...DD gebruikt dan de DD Live encoding en spuugt dan ook werkelijk DD 5.1 naar de receiver...

Echter zit bij het gebruik van DD Live wel vertraging in het geluid, vooral bij games.
Je moet echt goed opletten, dan kun je merken dat het geluid iets later komt dan het beeld.
Met PCM had ik hier geen last van, waarschijnlijk kost dat encoderen naar DD nog wat tijd en kracht.

Voordelen: helder surround geluid, geen ruis, geen bult kabels.

nee, ik kan niet darten
Reg. datum: 16 juni 2001
Matched: encode

quote:
DeavjS schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:03:
Binnen !

Beste mensen, ik heb vorrige week eindelijk de Terratec Aureon 7.1 PCI binnen gekregen...
'k heb hem meteen geprobeerd...
SUPER geluid, echt werkelijk mooi dat de kaart alles naar DD Live encodeerd...

Je kunt kiezen tussen PCM en DD, PCM is stereo en kan eventueel geupmixed worden met de externe receiver... ...DD gebruikt dan de DD Live encoding en spuugt dan ook werkelijk DD 5.1 naar de receiver...

Echter zit bij het gebruik van DD Live wel vertraging in het geluid, vooral bij games.
Je moet echt goed opletten, dan kun je merken dat het geluid iets later komt dan het beeld.
Met PCM had ik hier geen last van, waarschijnlijk kost dat encoderen naar DD nog wat tijd en kracht.

Voordelen: helder surround geluid, geen ruis, geen bult kabels.

Ik zit er aan te denken om deze kaart ook te bestellen, maar ik zit nog met een paar vraagjes:

Heb je geen last van crashes of andere (driver) problemen?
Is de vertraging storend of merk je er in de praktijk niet veel van?
Waar heb je hem besteld, want hij is nog steeds niet erg goed verkrijgbaar (in ieder geval niet bij de shops waar ik normaal kom).

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Reg. datum: 24 januari 2004
Geen matches

stuurt ie ook een goede sub-channel uit als je em in DD mode zet?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Matched: digital, dolby

Alles werkt perfect en zoals het hoort, géén driver problemen en dat soort gedoe.
Heb je 5.1 signaal vanaf de pc, dan heb je gewoon 5.1 surround in Dolby Digital :)

-> De kaart heb ik weg bij alternate.nl en is rond de 60 euro exl. verzendkosten.

Reg. datum: 25 mei 2002
Matched: digital, encode

Ik heb die Terratec nu ook. Van die vertraging merk ik persoonlijk niks maar ik zal er eens op gaan letten. Wel klein nadeeltje van de kaart is dat de line in poort of de interne audio connectors niet naar de digitale uitgang doorgevoerd kunnen worden. Ik heb hierover met Terratec contact gehad maar die zeggen dat het hardware matig niet mogelijk is dit voor elkaar te krijgen. Dus mocht je een tv kaart oid gebruiken dan zal je deze via de normale jack plugs uitgangen moeten beluisteren.
Toch over het algemeen ben ik goed te spreken over de kaart. Geluids kwaliteit is perfect en ook het encoden naar DD gaat prima zolang het signaal op je pc ook surround is. Muziek via DD is dus niets anders dan stereo signaal over al je boxen. Maar een spel pakt ie wel netjes op. Klein nadeeltje daarbij is dat spellen de surround settings in windows wel eens op 5.1 willen zetten wat deze kaart niet pakt. Die moet je dan weer naar stereo zetten. Maja voor de prijs hoef je t niet te laten.

Reg. datum: 31 juli 2001
Geen matches

Tegenwoordige Tvkaarten gaan niet meer met zo'n extern kabeltje, die kun je zo mixen met de waveout in windows, waardoor die wel gewoon digitaal gebruikt kunnen worden.

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x2gb Mushkin pc6400 cl4, Gainward HD4670, 2x WD3200AAKS(raid 0) + WD3200KS + WD10EADS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb | Laptop: Macbook, 2,4ghz, 4gb cl4, 160gb, OSX 10.5

Matched: digital

Als ik bv. Counterstrike: Source speel, dan wil ik natuurlijk 100% surround hebben:P
Het enige wat ik doe is de audioinstellingen van Counterstrike veranderen naar 5.1
Hierdoor gaat de Windows-audioinstelling mee naar 5.1, terwijl de Terratec geen 5.1 kanaals het optische gebeuren kan afspelen.
Maar blijf je in het spel, dan krijg je gewoon geluid uit de boxen en heb je ook gewoon 100% surround.
Alles wat achter gebeurd, hoor ik ook gewoon alléén achter me en dat geldt voor alle boxen.
Alleen wanneer je weer terug keerd in windows, dan blijft de audioinstelling op 5.1 staan, waardoor je na de volgende afspeling geen geluid meer hebt. Dan moet je dus weer het geluid naar stereo veranderen en opnieuw de digital-out inschakelen. Wel een onweg, maar goed, wanneer een spel dus 5.1 signalen verwerkt, krijg je ook simpel lekker die surround waar het om draait.8)

P.S.

Wat betreft de vertraging van het geluid... ...probeer eens te vergelijken met Digital-Out (PCM & DD Live) het verschil merk je wel.

DeavjS wijzigde dit bericht 13-06-2006 12:19 (8%)

Reg. datum: 25 mei 2002

quote:
duncanvdlinden schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 01:52:
Tegenwoordige Tvkaarten gaan niet meer met zo'n extern kabeltje, die kun je zo mixen met de waveout in windows, waardoor die wel gewoon digitaal gebruikt kunnen worden.
Nu is mijn tv kaart inderdaad niet de nieuwste, maar voor zover ik weet gaan de meeste tv kaarten toch nog altijd via een interne kabel, zo'n kabeltje wat je ook van je cd speler naar je geluidskaart intern kan aansluiten. En dat werkt dus niet via de digitale uitgang.

Drive it like you stole it
Reg. datum: 17 april 2006
Matched: digital, encode, dolby

Ik las net op een topic in PMG over de nieuwe moederborden voor Conroe dat Asus er terug uitbrengt die Dolby Digital Live (en zelfs DTS connect) zouden ondersteunen:
quote:
Djoekie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:50:
[...]
Dat heeft de Asus P5B Deluxe ook, ik meen zelfs nog beter dan de P5W DH Deluxe omdat ie ook "DTS Live" zou kunnen. Maar pin me daar even niet op vast, de handleiding is nog niet beschikbaar voor de P5B serie.

EDIT:
Heb het nog even uitgezocht snel. De Aus P5B Deluxe krijgt dezelfde audiochip als de Asus M2N32-SLI. Namelijk de SoundMAX ADI AD1988B en deze kan een stereo signaal omzetten naar een DTS signaal (of Dolby). De Asus P5W DH Deluxe heeft nog de "oudere" Realtek ALC882M en die kan alleen naar Dolby encoderen.

Dit komt uit de manual van de Asus M2N32-SLI(sorry voor het duits):
DTS® Connect
Diese Funktion besteht aus zwei Teilen: DTS Interactive und DTS NEO:PC. DTS
Interactive kodiert Ihren Stereo- oder Multikanal-Sound in ein DTS-Audiosignal
und sendet dieses Signal von Ihrem PC an ein beliebiges DTS-fähiges System.
DTS NEO:PC verwandelt Ihr Stereo-Audio wie MP3s, WMAs, CDs, und andere
Soundformate in ein überzeugendes Multikanal-Audioerlebnis.

Weet er iemand hoe goed deze presteren in vergelijking met de Auzentech-producten? (of zijn ze nog te nieuw?) Ik vond nergens info ivm sample-rates of zo.

Als deze dezelfde prestaties leveren als de Auzentech Xplosion, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt ;)

nee, ik kan niet darten
Reg. datum: 16 juni 2001

quote:
Church of Noise schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:43:
Ik las net op een topic in PMG over de nieuwe moederborden voor Conroe dat Asus er terug uitbrengt die Dolby Digital Live (en zelfs DTS connect) zouden ondersteunen:

[...]

Weet er iemand hoe goed deze presteren in vergelijking met de Auzentech-producten? (of zijn ze nog te nieuw?) Ik vond nergens info ivm sample-rates of zo.

Als deze dezelfde prestaties leveren als de Auzentech Xplosion, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt ;)

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, aangezien ik binnenkort toch een nieuw systeem ga kopen en om deze reden enkel nog twijfel over het moederbord. De keuzes zijn:

- P5B Deluxe moederbord: ADI AD1988B 8-channel High Definition Audio Codec (die in principe
DTS Connect zou moeten ondersteunen, maar is nergens duidelijk te vinden).
- P5W DH Deluxe moederbord: Realtek ALC882M High Definition Audio 8-channel Codec (waarvan
ik zeker weet dat hij DDLive ondersteund, maar geen DTS Connect).
- Wanneer onboard DDLive prestatie niet goed is: Terratec 7.1 PCI of HDA X-Mystique geluidskaart (moederbord maakt in dit geval niet veel uit).

Waarschijnlijk wordt het gewoon een kwestie van reviews afwachten.

Barney wijzigde dit bericht 24-06-2006 17:50 (5%)

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Reg. datum: 28 mei 2002
Geen matches

Auzentech brengt een nieuwe kaart op de markt: de X-Purity.
Volgens mij is dit een waardig alternatief en naar mijn weten ook de enige kaart die de strijd met de X-fi aankan, ondanks de ontbreking van EAX 3/4/5 certificering. Check deze vergelijkingstabel: http://www.auzentech.com/compare.html

Geen matches

hmm ziet er goed uit alleen geen coax uitgang....

1337

w0mbat
Reg. datum: 12 juni 2003
Matched: dolby

Het is trouwens ook WEL mogelijk voor alle Creative kaarten vanaf de Live! 1024 om bijvoorbeeld MP3's af te spelen via 5.1, op je home cinema set.
Zie: http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=90887

Op mn AMD 3500 heeft het een CPU gebruik van ongeveer ~10%. Bij GTA:SA happert t geluid een beetje, bij BF2 zijn de stemmen iets vertraagd, voor de rest is het perfect. Toch zou ik op dit moment liever een geluidskaart hebben met SP/DIF coaxiaal uit en Dolby Live! certificering.

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 GHz >> http://specs.tweak.to/13166

quote:
AFTT schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:34:
[...]

Nu is mijn tv kaart inderdaad niet de nieuwste, maar voor zover ik weet gaan de meeste tv kaarten toch nog altijd via een interne kabel, zo'n kabeltje wat je ook van je cd speler naar je geluidskaart intern kan aansluiten. En dat werkt dus niet via de digitale uitgang.
Nope gaat helemaal kabelloos :p

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x2gb Mushkin pc6400 cl4, Gainward HD4670, 2x WD3200AAKS(raid 0) + WD3200KS + WD10EADS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb | Laptop: Macbook, 2,4ghz, 4gb cl4, 160gb, OSX 10.5

w0mbat
Reg. datum: 12 juni 2003
Geen matches

Ik heb net een Auzentech X-Mystique erin gedaan, is echt een verbetering, echt 5.1 op m`n home cinema! Super kaart!

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 GHz >> http://specs.tweak.to/13166

Geen matches

quote:
rippance schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:52:
Ik heb net een Auzentech X-Mystique erin gedaan, is echt een verbetering, echt 5.1 op m`n home cinema! Super kaart!

Ik heb dezelfde kaart sinds 2 weken en is idd een errug fijn kaartje. Helaas heb ik nog geen DD-receiver om de volledige capaciteiten van de kaart te gebruiken. Nu kwam ik de Creative ddts-100 tegen, hetgeen voor mij echt de perfecte oplossing zou zijn. Hij is echter nergens meer verkrijgbaar :'(

Heft iemand een suggestie voor een alternatief? De receiver moet iig een optische ingang hebben.
Ik was aan het overwegen de Logitech 5500 speakerset aan te schaffen, maar naar wat ik begrepen heb zijn er nogal wat problemen met deze set ivm met een produktiefout. Ik wil iig geen 300 euro dokken voor een inferieur geluidssysteem.

Reg. datum: 12 juni 2001

quote:
bruutone schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:26:
Ik heb dezelfde kaart sinds 2 weken en is idd een errug fijn kaartje. Helaas heb ik nog geen DD-receiver om de volledige capaciteiten van de kaart te gebruiken. Nu kwam ik de Creative ddts-100 tegen, hetgeen voor mij echt de perfecte oplossing zou zijn. Hij is echter nergens meer verkrijgbaar :'(

Wat is dan nog het nut van dd-live als je het direct erna gaat decoden met een ddts-100, dan kun je het volgens mij beter direct analoog aansluiten. Het wordt nuttig als je een speakerset of receiver hebt die al of alleen een digitale ingang heeft.

quote:

Heft iemand een suggestie voor een alternatief? De receiver moet iig een optische ingang hebben.
Ik was aan het overwegen de Logitech 5500 speakerset aan te schaffen, maar naar wat ik begrepen heb zijn er nogal wat problemen met deze set ivm met een produktiefout. Ik wil iig geen 300 euro dokken voor een inferieur geluidssysteem.
Vaak hebben mensen die deze geluidskaart kopen al een speakerset en/of receiver met digitale ingang en kopen hem omdat de geluidskaart er goed mee samenwerkt. Maar eerst de kaart kopen en dan de speakers mag natuurlijk ook ;) Welke speakerset je kan kopen zal je echter zelf uit moeten zoeken. Voor 300 euro zou ik echter ook gaan overwegen om een losse (b.v. pioneer) receiver te kopen en een apart speakerset daarbij.

Drive it like you stole it
Reg. datum: 17 april 2006
Geen matches

quote:
cool_zero schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:14:
[...]

Voor 300 euro zou ik echter ook gaan overwegen om een losse (b.v. pioneer) receiver te kopen en een apart speakerset daarbij.

Daar sluit ik me volmondig bij aan. Ik heb de evolutie in de computer-speakers niet zo gevolgd de laatste tijd, maar met een receiver en boxen kan je ook andere dingen doen (en de geluidskwaliteit zal waarschijnlijk beter zijn...)

(my 2 cents he)

Geen matches

Het is iid een receiver geworden, echt supergeluid :)

JVC rx5060
http://www.takeitnow.nl/r...?a_ssrp=1;d_catg=52161521

Ik had nog speakers liggen van een oude Technics surroundset. Werkt allemaal nog prima, dus ik kan weer ff vooruit!. Bedankt voor de replies :)

bruutone wijzigde dit bericht 20-07-2006 11:44 (74%)

Reg. datum: 04 november 2003
Geen matches

Ik kwam toenet in de pricewatch dit tegen: http://tweakers.net/pricewatch/138038
Lijkt op zich ook een DDL kaart te zijn, kan er op dit moment niet veel over vinden, aangezien de club3d site het af laat weten.
Maar voor mij is club3d eigenlijk best een budgetmerk, dus hoe goed de kaart kwalitatief is weet ik niet, en dan met name qua drivers. Misschien iemand die hier meer over weet?
Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
aapenootjes schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:20:
Ik kwam toenet in de pricewatch dit tegen: http://tweakers.net/pricewatch/138038
Lijkt op zich ook een DDL kaart te zijn, kan er op dit moment niet veel over vinden, aangezien de club3d site het af laat weten.
Maar voor mij is club3d eigenlijk best een budgetmerk, dus hoe goed de kaart kwalitatief is weet ik niet, en dan met name qua drivers. Misschien iemand die hier meer over weet?

Er is momenteel alleen de Cmedia xxxx+ chip die Dolby Digital Live kan maken, voor de rest zijn er geen chips. Dus de Club3d gebruikt exact dezelfde chip, layout is het zelfde.
Alleen word er geen stuk ongebruikt PCB afgeknipt :+. Maar het prijsverschil zou ik voor terratec gaan.

Maar als ik het goed heb is Creative momenteel wel de enige geluidskaarten-producent die een analoge invoer naar digitaal kan omzetten en dat naar je versterker kan versturen.
Want Realtek AC97 kan het niet, Cmedia chip kan het ook niet.

Termi wijzigde dit bericht 04-08-2006 20:07 (13%)

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

Reg. datum: 16 september 2004

Die club 3d ziet er wel heel budget uit http://www.club3d.nl/distri/images/product/high/CMS-THDD.jpg

Kan niet zeggen dat de terratec beter is. Maar zelf ben ik nog steeds heel blij met men HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold

Maar als je alleen je geluid via SP/Dif aan gaat sluiten denk ik dat het niet veel verschil zal maken in geluidskwalitijd.

Geen matches

volgensmij is het een regelrechte turtle beach montego clone,
http://www.tigerdirect.co...1419101&Sku=T777-1028 .

Reg. datum: 15 augustus 2004
Geen matches

Ik heb nu een standaart geluidskaart in me pc en daar heb ik mijn Z-5500 op aangesloten via 3 mini jack
kabeltjes,als ik nu bestanden afspeel die DTS geluid hebben krijg ik dat dan ook echt te horen nu of moet ik zo een DTS geluidskaart hebben ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: