Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!
[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw TopicHier wordt helemaal niet over die nieuwe kaart van Creative gesproken. Is dit omdat hij dit ook niet
ondersteund??
Dus de kaarten op een rijtje
Terratec Aureon 7.1 PCI
Turtlebeaches
HDA
Ze bestaan allemaal, maar alleen niet te verkrijgen in Nederland. De kaart van Terratec is nog nergens te krijgen als ik dit zo gelezen heb.
Klopt dit wat ik hier zeg??
Nope, de X-Fi ondersteund geen Dolby Digital Live, laat staan DTS interactive. Shame on Creative.quote:Thomasje1984 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:51:
Hier wordt helemaal niet over die nieuwe kaart van Creative gesproken. Is dit omdat hij dit ook niet
ondersteund??
De rest klopt ook, tenzij die Terratec kaarten in de afgelopen week eindelijk leverbaar zijn geworden. Volgens mij zijn/waren er ook enkele bedrijfjes die de HDA importeerden, maar die is bijna 2x zo duur als de Terratec en dus niet interessant.quote:Klopt dit wat ik hier zeg??
MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Asus GTX280 TOP, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Samsung 32" A552 LCD
Full Specz
quote:FirefoxAG schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:59:
[...]
Nope, de X-Fi ondersteund geen Dolby Digital Live, laat staan DTS interactive. Shame on Creative.
[...]
De rest klopt ook, tenzij die Terratec kaarten in de afgelopen week eindelijk leverbaar zijn geworden. Volgens mij zijn/waren er ook enkele bedrijfjes die de HDA importeerden, maar die is bijna 2x zo duur als de Terratec en dus niet interessant.
Dank je.
Ik heb mijn winkel waar ik altijd me pc spullen haal gemaild. Kijken of hun er iets meer van weten. Als ik meer weet dan laat ik het hier weten.
Edit
Beste Thomas,
de Aureon 7.1 zou op een 60 euro komen. Echter is hij niet op voorraad bij de distributeur, ik kan je dus geen betrouwbare levertijd garanderen.
Met vriendelijke groet,
CDROMLAND
Edit2:
Ik heb er maar 1 besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Meer info volgt
Thomasje1984 wijzigde dit bericht 31-10-2005 11:20 (21%)
quote:Thomasje1984 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:04:
[...]
Dank je.
Ik heb mijn winkel waar ik altijd me pc spullen haal gemaild. Kijken of hun er iets meer van weten. Als ik meer weet dan laat ik het hier weten.
Edit
Beste Thomas,
de Aureon 7.1 zou op een 60 euro komen. Echter is hij niet op voorraad bij de distributeur, ik kan je dus geen betrouwbare levertijd garanderen.
Met vriendelijke groet,
CDROMLAND
Edit2:
Ik heb er maar 1 besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Meer info volgt
ik ben erg benieuwd naar dit geluidskaartje, kan wel is een waardige opvolger worden van mijn
hercules fortissimo III
WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x2gb Mushkin pc6400 cl4, Gainward HD4670, 2x WD3200AAKS(raid 0) + WD3200KS + WD10EADS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb | Laptop: Macbook, 2,4ghz, 4gb cl4, 160gb, OSX 10.5
Ja idd, zijn die krengen ondertussen nou nog niet leverbaar?quote:
* FirefoxAG sez SoundStorm... whhhyyyyyyy???
Cheetah wijzigde dit bericht 03-11-2005 10:25 (6%)
MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Asus GTX280 TOP, Zalman ZM-850HP
Full Specz
Wat is er zo speciaal aan dat dit zo lang moet duren? Is er een tekort in het aantal gemaakte kaarten? Is er te weinig vraag, of juist teveel?
quote:The Zep Man schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:04:
Het is ironisch: we zijn een dikke maand verder en nog steeds weten alle winkels niet wanneer hun leveranciers die kaart(en) gaan leveren.
Wat is er zo speciaal aan dat dit zo lang moet duren? Is er een tekort in het aantal gemaakte kaarten? Is er te weinig vraag, of juist teveel?
Tja dat vraag ik me ook af.... Liefs zou ik een email adres willen van de leverancier zodat je het direct kan vragen, maarja.
Hoop dat het wel opschiet.
Notebookadvies.nl
Wie het wilt proberen, kan hier kijken hoe.quote:
Het blijft allemaal maar een beetje vaag, =(
Andere oorzaak; driverproblemen (niet eens zo gek bij terratec
Tegen de tijd dat die dingen op de markt komen kun je beter wachten tot die DTS chip op die kaarten geplempt gaat worden idd... als die er nog niet meteen al op zitquote:Tele schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:27:
Ik doe een wilde gok; Terratec introduceert deze kaart helemaal niet omdat ze gelijk zijn overgestapt op de nieuwste DTS chipset, en daarvoor dus opnieuw aan het ontwikkeltraject zijn begonnen.
Full Specz
Ik wil bijna zon HDA gaan kopen als het nou nog iets langer moet duren, maar die had ook niet toppie drivers... en die samsax gasten van turtle-beach hebben niks meer van zich laten horen, dus daar weet ik de prijs niet eens van
Notebookadvies.nl
waar ben je van plan die te kopen? Ik ga hem namelijk bij deze winkel halen, daar is ie in stock als ik de site mag geloven (duitse tent) klik .quote:RS_003 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:09:
T'duurt idd nu wel ERG lang.
Ik wil bijna zon HDA gaan kopen als het nou nog iets langer moet duren, maar die had ook niet toppie drivers... en die samsax gasten van turtle-beach hebben niks meer van zich laten horen, dus daar weet ik de prijs niet eens van
Vorige week gingen ze pas de hda bestellen zodra er bestellingen binnen kwamen.
CCNA
Ik vind die HDA kaarten momenteel te duur... je bent er plain al ~30,- meer voor kwijt dan voor die Terratec, en je hebt ook nog eens hogere verzendkosten uit Duitsland... kost je dus uiteindelijk ruim 1,5x de prijs van de Terr... zodra die Terr. leverbaar word uiteraardquote:Digitizers schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:37:
[...]
waar ben je van plan die te kopen? Ik ga hem namelijk bij deze winkel halen, daar is ie in stock als ik de site mag geloven (duitse tent) klik .
Vorige week gingen ze pas de hda bestellen zodra er bestellingen binnen kwamen.
Er is zoveel vraag naar DDL kaarten dat ik echt nog steeds niet snap dat nV SoundStorm niet standalone heeft uitgebracht... tis geen gat, maar gewoon een krater in de markt
Full Specz
CCNA
(of zeg ik nu iets heel stoms?)
Ik denk dat de turtlebeach / hda ... en dus daarom ook de teratec wel iets beter zullen klinken ...
Notebookadvies.nl
Uhm... AC97? I didn't think so..!quote:RS_003 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:52:
Dunno ... Soundstorm was geloof nog based op Ac 97 zut.
(of zeg ik nu iets heel stoms?)
Ik denk dat de turtlebeach / hda ... en dus daarom ook de teratec wel iets beter zullen klinken ...
SoundStorm was de eerste Dolby Digital Live APU (Audio Processing Unit) en was een stuk krachtiger dan Audigy2. De chipset was volledig hardwarematig incl. het digitale/encoding gedeelte, alleen de analoge uitgangen liepen op de meeste mobo's via de Realtek codec (hoewel ze alsnog hardwarematig aangedreven werden door de nForce/SoundStorm APU).
Voor meer info van nVidia, zie hier.
Voor een goede review, zie hier
De SoundStorm APU was zijn tijd ver vooruit, gezien het reeds in 2001 aan volledig hardwarematige on-chip DD encoding deed... waar de concurrentie tot voor kort nog niet eens aan software-encoding kwam.
Zelfs nu nog is er onduidelijkheid over of die C-media chip DDL hard- of softwarematig (op de CPU) doet. In het laatste geval zou SoundStorm zelfs nu nog verreweg de beste oplossing zijn, ruim 4 jaar na introductie... Audioliefhebbers noemde SoundStorm een "prachtige geluidskaart, met een leuk moederbord eromheen"... zegt voldoende
Ik huil niet voor niets
Cheetah wijzigde dit bericht 06-11-2005 00:21 (10%)
Full Specz
Reg. datum: 10 oktober 2003
Is wel duidelijk (zoals eerder in dit topic besproken).quote:FirefoxAG schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:30:
[...]
Zelfs nu nog is er onduidelijkheid over of die C-media chip DDL hard- of softwarematig (op de CPU) doet.
In deze review van de HDA Mystique 7.1 (die die C-Media chipset heeft, de CMI8768/PCI-8ch+) vergelijken ze op pagina 3 de performance in computerspellen.
Zoals je ziet is er tussen 6 kanalen analoog en 6 kanalen via Dolby Digital Live praktisch geen verschil in FPS (al helemaal niet in de hogere resoluties). Al zou de CPU dit live moeten encoderen, dan was je wel wat meer FPS kwijt.
[edit]
Ik begrijp inderdaad niet waarom er niet is doorgegaan met Soundstorm. Zelfs op een moederbord is het handig als mensen een HTPC bouwen/kopen. Die superieure versterker met ingebouwde decoder in je HiFi-kast kan het 5.1 signaal van je PC zelf decoderen. Bespaart een hoop draden en geeft, in de meeste gevallen, betere kwaliteit dan drie analoge stereo-kabels vanaf je PC naar je versterker.
Zelfs ik heb een Aopen EX18 besteld (yay, eindelijk verzonden vanaf de winkel, dinsdag/woensdag hopelijk binnen) om mijn oude meuk in te smijten en om er een leuke HTPC van te bouwen. Dit was volgens mij één van de laatste apparaten met een Soundstorm APU on-board. Had hem al voor iemand anders besteld en natuurlijk even stiekem getest of het werkte.
Volgens mij moet dit toch echt een open markt zijn. Waarom durft niemand erop in te spelen? Zijn de licentiekosten te duur?
The Zep Man wijzigde dit bericht 06-11-2005 09:11 (38%)
Notebookadvies.nl
En kunnen we zo de verzendkosten drukken en miss iets van de prijs afsnoepen.....
Thomasje1984 wijzigde dit bericht 06-11-2005 12:35 (3%)
Tenzij er iemand hier is die al een eens IA is gestart? zelf heb ik er alleen nog maar aan meegedaan.
Notebookadvies.nl
Ik heb zelf nog nooit met een IA mee gedaan of iets anders. Weet alleen dat het bestaat, maar nog nooit iets boeiends gezien wat ik via die weg kon kopen.quote:RS_003 schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:48:
Ik zal er eens over nadenken...
Tenzij er iemand hier is die al een eens IA is gestart? zelf heb ik er alleen nog maar aan meegedaan.
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 25 26 27 28 last