Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw Topicquote:JC Ken schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:08:
![]()
Geluids kaart met dolby encoder -> amp met decoder.
Waarom zou je kaart dan uberhoudt moet kunne decoden, dat laat je dan toch je amp doen die het veel beter kan. Ik vind het maar nuteloze iets een dolby decoder op je geluidskaart.
Tja, je hebt mensen met een analoog 5.1 setje aan de PC, best veel denk ik, die kunnen dan nooit films in 5.1 kijken.
Dus voor jou misschien nutteloos, voor het gros niet denk ik.
Huis kopen in Tiel? Grote tuin, garage, oprit, etc. :) BMW 6 serie Turbo kopen?
De audigy kaarten doen dolby digital decoding ook softwarematig in de drivers. Dus ik heb nog steeds geen kaarten gezien die het hardwarematig kunnenquote:FaLc0n schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:56:
Hmm, dan heb ik verkeerd gelezen sorryDe Audigy kaarten doen dat in ieder geval wel, dus die kaarten zijn er wel degelijk
quote:GaMeOvEr schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:18:
[...]
Tja, je hebt mensen met een analoog 5.1 setje aan de PC, best veel denk ik, die kunnen dan nooit films in 5.1 kijken.
Dus voor jou misschien nutteloos, voor het gros niet denk ik.(Ik denk dat er meer analoge 5.1 setjes aan geluidskaarten hangen dan 5.1 setjes met eigen decoder, laat staan een amp.
)
Ik heb dan zon setje wat een decoder ofzo heeft (DTT 3500) en hier is het weer zo.
Dat ik via mijn huidige optical 5.1 kaart alleen stereo kan ontvangen, en dat die decoder dan zelf alles upmixt, wat dus (soms) voor geen meter klinkt.
en ik mis gewoon dat Dolby Digital lampje dat normaal zo vrolijk brande
Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!
Mijn Creamware Pulsar Project doet realtime encoding in DD/DTS 5.1/6.1/7.1 en zelfs 8.1, whatever that is. Misschien wat out-of-scope van dit topic, aangezien dit niet helemaal een huis, tuin en keukenkaart is (meer op studio en mixing is gericht), maar goed hij kan het wel
de kaart is trouwens te koop
Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com
Wat moet ik met zon kaart?
Ik wil gewoon DD in games en films.
(ja mijn 7.1 kaart heeft wel dd passtrough.. dus bij DVD's heb ik ook echt DD... maarja... ik heb maar 3 dvd's
En er zit zover ik kan zien niet eens optical op
Wel dus
Ow hij is maar 755 euro
Roberto wijzigde dit bericht 22-10-2005 10:35 (21%)
Notebookadvies.nl
topic gaat over encoding niet over decoding (= waar jij het over hebt)quote:RS_003 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:33:
Ik wil gewoon DD in games en films.
(ja mijn 7.1 kaart heeft wel dd passtrough.. dus bij DVD's heb ik ook echt DD... maarja... ik heb maar 3 dvd's)
ach 4 keer stuks maar (2x in/out).quote:En er zit zover ik kan zien niet eens optical op
Wel dus
Dus ik zou niet begrijpen waarom ik offtopic zou praten...
Notebookadvies.nl
Uh, een dvd (bijv) is al encoded (DD/DTS track).quote:RS_003 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:52:
Ja... maar dan moet je toch echt een eerst een kaart hebben die encoded voor je iets kunt decoden
Dan heeft ie nog steeds geen game waar de geluiden on the fly naar DD ge-encodeerd wordenquote:bakman schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:03:
[...]
Uh, een dvd (bijv) is al encoded (DD/DTS track).
Nikon D70 | Nikkor 18-70
Even goed deze post lezen: RS_003 in "[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Dig..."quote:bakman schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:03:
[...]
Uh, een dvd (bijv) is al encoded (DD/DTS track).
Notebookadvies.nl
Jij kijkt niet goed rond.quote:houthakker schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:42:
Als ik zo eens een beetje rondkijk dan is alleen de kaart van terratec in nl verkrijgbaar? Die van turtlebeach kan ik imho nergens vinden. Is er al iets bekend wanneer er een CMI8788 gebasseerde kaart op de markt komt? (DTS live![]()
)?
Tot nu toe heeft nog geen enkele winkel de Terratec Aureon 7.1 PCI geleverd. De meeste winkels zetten de status op 'binnen x aantal dagen leverbaar', maar in werkelijkheid hebben ze nog geen datum van hun leverancier gehad.
Al lees je een paar posts terug, heb ik een bestelling gedaan voor één van deze kaarten. Na gemaild te hebben hopen ze dat hij komende donderdag bij hun geleverd wordt. Ik hoop het ook voor ze, anders wordt het een geannuleerde bestelling (moet je je status op je website maar niet op '5 dagen levertijd' zetten als je het niet weet).
Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro features built-in DTS-ES and Dolby Digital® EX decoding to deliver captivating audio playback in 5.1, 6.1 or 7.1 surround with DVD movies.quote:cool_zero schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:55:
[...]
De audigy kaarten doen dolby digital decoding ook softwarematig in de drivers. Dus ik heb nog steeds geen kaarten gezien die het hardwarematig kunnenAangezien het ook in met veel software makkelijk gedaan kan worden zoals windvd/powerdvd/ac3filter is het ook niet echt een nuttige feature voor op een geluidskaart.
Maarja laten we hier maar over ophouden... te veel offtopic
Ben bang dat je die kaart niet hebt voor donderdag. Een terratec dealer wist me te vertellen dat hij er voorlopig nog niet is... dus dan denk ik toch aan november (wat ik al eerder hoorde bij Salland Automatisering).quote:The Zep Man schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:02:
[...]
Jij kijkt niet goed rond.
Tot nu toe heeft nog geen enkele winkel de Terratec Aureon 7.1 PCI geleverd. De meeste winkels zetten de status op 'binnen x aantal dagen leverbaar', maar in werkelijkheid hebben ze nog geen datum van hun leverancier gehad.
Al lees je een paar posts terug, heb ik een bestelling gedaan voor één van deze kaarten. Na gemaild te hebben hopen ze dat hij komende donderdag bij hun geleverd wordt. Ik hoop het ook voor ze, anders wordt het een geannuleerde bestelling (moet je je status op je website maar niet op '5 dagen levertijd' zetten als je het niet weet).
FaLc0n wijzigde dit bericht 23-10-2005 13:06 (28%)
Today was just a day fading into another -A.D.
Over welke Terratec dealer praten wij dan?quote:FaLc0n schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:02:
[...]
Ben bang dat je die kaart niet hebt voor donderdag. Een terratec dealer wist me te vertellen dat hij er voorlopig nog niet is... dus dan denk ik toch aan november (wat ik al eerder hoorde bij Salland Automatisering).
En waarom geven al die on-line winkels dan aan dat het binnen X aantal dagen leverbaar is?
Nou geen dealer (sorry) maar distributeur, namelijk Quote Components. Een distributeur zit natuurlijk wat dichter bij dus die zullen beter weten wanneer die kaartjes er zijn dan een winkel/webshop.quote:The Zep Man schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:05:
[...]
Over welke Terratec dealer praten wij dan?
En waarom geven al die on-line winkels dan aan dat het binnen X aantal dagen leverbaar is?
En jij leest mijn post niet goed. De Terratec Aureon 7.1 is gebasseerd op de CMI8768+ en die ondersteund alleen live dolby digital, geen DTS!quote:The Zep Man schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:02:
[...]
Jij kijkt niet goed rond.
Ik wil me nergens mee bemoeien maar je suggereert dat die kaart al leverbaar is en je krijgt als reactie dat dat dus niet klopt, niet meer en niet minderquote:houthakker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:00:
[...]
En jij leest mijn post niet goed. De Terratec Aureon 7.1 is gebasseerd op de CMI8768+ en die ondersteund alleen live dolby digital, geen DTS!
FaLc0n wijzigde dit bericht 23-10-2005 15:03 (38%)
Ik heb het dus helemaal niet over de Terratec Aureon 7.1, en al zeker niet of hij in NL beschikbaar is, altans, dat was niet mijn bedoeling.
Mijn vraag is of er al kaarten beschikbaar of in de planning zijn (daarmee bedoel ik, of ze uberhaupt al bestaan, niet zozeer in de winkel in NL liggen) gebasseerd op de CMI8788. Dit is de opvolger van de CMI8768+ (en die zit dus op de Terratec Aureon 7.1 en de TurtleBeach Montego DDL), maar deze heeft DTS ondersteuning. Als ik zoek naar deze chipset op Google kom ik eigelijk alleen op de Cmedia site uit.
Ik ben bang dat je daar nog even op moet wachten, er zijn nog geen kaarten met die chipset en volgens mij is er ook nog geen fabrikant die ze binnen korte tijd gaat leveren.quote:houthakker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:45:
Ok, even voor de duidelijkheid;
Ik heb het dus helemaal niet over de Terratec Aureon 7.1, en al zeker niet of hij in NL beschikbaar is, altans, dat was niet mijn bedoeling.
Mijn vraag is of er al kaarten beschikbaar of in de planning zijn (daarmee bedoel ik, of ze uberhaupt al bestaan, niet zozeer in de winkel in NL liggen) gebasseerd op de CMI8788. Dit is de opvolger van de CMI8768+ (en die zit dus op de Terratec Aureon 7.1 en de TurtleBeach Montego DDL), maar deze heeft DTS ondersteuning. Als ik zoek naar deze chipset op Google kom ik eigelijk alleen op de Cmedia site uit.
Ik postte op 25-09: Tele in "[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Dig..."quote:FaLc0n schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:13:
[...]
Ik ben bang dat je daar nog even op moet wachten, er zijn nog geen kaarten met die chipset en volgens mij is er ook nog geen fabrikant die ze binnen korte tijd gaat leveren.
quote:Ik heb aan een C-Media medewerker een mailtje gestuurd over wanneer we de 8788 gebaseerde producten kunnen verwachten, het antwoord:
quote:
Thanks for your interesting. OxygenHD 8788 is now manufacturing by some venders. Terratec is one of them. The H/W is ready and they are just addition some s/w function. I guess the time on the market will be almost end of this year or early of next year. Hope you could enjoy it at that time!
Ik wacht dus nog héél even op deze kaarten
Tele wijzigde dit bericht 23-10-2005 23:33 (40%)
Reg. datum: 24 april 2004
Je hebt alleen DDL nodig als de bron nog niet in DTS of AC3 is bijvoorbeeld bij haast alle spellen zo is. Als de drivers van deze geluidskaarten goed in elkaar zijn gezet word er verder niets gedaan als de bron AC3 of DTS is (behalve dan dat het dus doorgestuurd word naar de digitale uitgang
Reg. datum: 24 april 2004
quote:houthakker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:45:
Ok, even voor de duidelijkheid;
Je had het er wel over, bedoeling of niet.quote:houthakker schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:42:
Als ik zo eens een beetje rondkijk dan is alleen de kaart van terratec in nl verkrijgbaar? Die van turtlebeach kan ik imho nergens vinden. Is er al iets bekend wanneer er een CMI8788 gebasseerde kaart op de markt komt? (DTS live![]()
)?
Oh, ik hou van dat soort beweringen... dat ik niet goed lees. Vaker zit ik andere mensen erop te wijzen dat ze goed moeten lezen (zoals nu ook weer)...quote:houthakker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:00:
[...]
En jij leest mijn post niet goed. De Terratec Aureon 7.1 is gebasseerd op de CMI8768+ en die ondersteund alleen live dolby digital, geen DTS!
OK, case closed. Kunnen we nu weer vriendjes zijn?
Ik moet inderdaad eerst zien of er uberhaupt een (goed leverbare) kaart met Dolby Digital Live (CMI8768+) in Nederland uitkomt voordat we over de opvolger met DTS Live (CMI8788(+?)) gaan praten. We zijn ondertussen al praktisch een maand verder zonder enig nieuws. Als ik de reacties lees, dan lijkt het me inderdaad dat ik donderdag nog geen verandering ga zien op mijn bestelling. Dit wordt een annulering.
Ik ga hierna een barebone kopen met een Soundstorm erop voor mijn 'iets oudere' PC. Sorry, maar ik denk dat ik voorlopig even geen DDL Live/DTS Live kaartjes ga kopen, tenzij het zeker is dat ze op voorraad zijn. Tot nu toe heb ik nog niemand gezien/gehoord die echt een 7.1 PCI in zijn handjes heeft gehad.
Echter, al zijn ze in voorraad, dan ga ik wel één zo'n kaart kopen voor vergelijking met de Soundstorm.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last