Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ik heb een jaar geleden ook me kamer omgegooid om een betere indeling te kunnen maken. Daarvoor heb ik een enorme klerenkast eruit gegooid en een la onder me bed ingericht als klerenkast. Voor hangende spulletjes had ik wat laags ingericht. Gaf me een boel meer ruimte, ten koste van goede ruimte voor me kleren, maar hee HT gaat voor alles :P

Leuke HT's allemaal hoor :)

www.hospitalitylife.nl

electronica op mijn site

quote:
4POX schreef op 28 June 2003 @ 21:02:
Okeeh, De foto's zijn geschoten.

[afbeelding]

Mijn audio kastje..

Yamaha RX-V630RDS receiver
Pioneer DV-350 DVD speler
Kenwood DM-3090 Minidisc
SEGA mega drive

Kastje moet nodig vervangen worden omdat hij het gewicht van de televisie niet kan houden. Het kan elk moment instorten :(. Maar het geen ruimte om het spul ergens anders neer te zetten. Dus gewoon erg voorzichtig zijn.

[afbeelding]

Oude telefunken televisie. Lang geleden gekocht voor een prikkie op een stage adres. Zolang die werkt ga ik hem nog niet vervangen. Tegen die tijd hoop ik dat breedbeeld TFT te betalen is (geloof niet zo in Plasma)

[afbeelding]

[afbeelding]

De frontspeakers van het geheel. Dit zijn de speakers van de vorige versterker. Ze staan op de nominatie om vervangen te worden. Maar door ruimte gebrek (plus de grote investering) gebruik ik ze nog steeds. En ik moet je bekennen.. Sinds ze aan de yamaha hangen komt geen verkeerd geluid uit. Denk dat de sony versterker brakke filter heeft.

[afbeelding]

De rear speakers.. Niet aangesloten.. Vroeger was het heel wat.. Nu durf ik ze niet eens op de hoedenplank van de auto te plakken :D

[afbeelding]

Mijn werkstation en tevens DIVX/XVID machine..

Ik zal jullie de specs besparen.. Geweldige machine. Alleen nog een brakke monitor

[afbeelding]

De storage server.. Hierop staat mijn films en muziek. RAID 5 :P

[afbeelding]

En het scherm voor de beamer.. Alleen deze moet ik ook nog steeds ophangen. Maar door ruimte gebrek is dat nog steeds niet gelukt.. Ik heb de pech dat de kamer van mij maar 4,5 meter lang is en 2,2 meter breed. En ik heb nog meer pech omdat aan de ene smalle kant een raam zit, en de andere smalle kant de deur heeft. Na veel brainstormen is er nog steeds geen oplossing voor hoe ik deze kamer wil inrichten.

Dus ik beam nu nog op de muur.

[afbeelding]

Met de flits aan ;)

[afbeelding]

Met de flits uit ;) Het lukt niet met deze camera om een heldere opname te krijgen. Zal eens een andere camera proberen.

Omdat jullie graag HT zien post ik die van mijn vader ook

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ooit, In de verre toekomst als ik de ruimte en het geld heb dan zal ik jullie het resultaat laten zien. Denk 2018 ofzo :)
ik zie dat je een oprolscherm hebt , die kan toch zonder probleem voor je raam of venster komen?
Das een flinke quote voor die ene zin ;)

4pox, zat nog ff te denken. Als je eerst nou eens die bank verwijderd, in zulke kleine kamers nemen die gewoon teveel ruimte in en zitten kan je ook op je bed.

Vervolgens schuif je je bureau tegen het raam aan, zodat je lekker naar buiten kan kijken. Het scherm en fronts hang je dan ook tegen die muur op, als je bureau dan nog onder het scherm past. Je beamer komt tegen het plafond, kan je hem 1 keer goed instellen en dan hoef je er nooit meer aan te komen.

Je bed laat je lekker staan en daarvanaf zul je ook films moeten kijken, niet ideaal maar wel ruimte besparend. De dichte kast laat je daar ook staan en daar tegen aan zet je de open kast. Zal wel een smalle doorgang worden, maar ruim hoeft het ook niet te zijn.

Aan het voeteneind van je bed zou je dan je tv kwijt kunnen, voordeel daarvan is dat wanneer het geluid over je boxen speelt dat je dan nog goed voor de boxen zit, zo komt het geluid zowel bij het gebruik van beamer als van tv van voren.

Toch maar even uitgepaint:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Kamer4pox.GIF

Ik kan alleen maar raden hoe groot je meubels zijn, dus best kans dat dit helemaal niet klopt en je er echt helemaal niks mee kan :P

Paar mogelijkheden om het nog wat te verbeteren, regel/koop een lekkere luie stoel die simpel te verplaatsen is. Die zet je op een van de vrij plekjes en schuif je dan voor je scherm als je film gaat kijken.

Probeer van de hoge kasten af te komen, het beste alternatief zijn 2 laden (waarvan 1tje dan niet zo ver kan uitschuiven ivm kast) onder je bed. De troep die er nu ongetwijfeld ligt stauw je zo veel mogelijk in dozen en zet je ergens anders in het huis neer, berging, zolder whatever. Door wat hoge spullen kwijt te raken krijg je het gevoel dat je kamer wat groter is geworden, opzich niet verkeerd. :)

www.hospitalitylife.nl

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Misschien een goed idee om je tv weg te doen en een grote monitor te kopen en die als TV gebruiken ? Voor groot beeld heb je immers een beamer toch ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

electronica op mijn site

er is al een beamer , die beamert gewoon om de deur en muur
Reg. datum: 14 december 2002

ik zou juist het bed of de bank onder het raam plaatsen ( ik heb ook zo'n kamertje gehad en een beamer en rolgordijnscherm dus film kijken is deur op slot :) )
tv zou ik naast de deur plaatsen , ik zou verder gaan opruimen/afstoffen/weggooien ;)
koop of een tft-scherm of een laptop zodat die plank weg kan waar je monitor op staat of maak deze kleiner .
die kast met boeken kan wel weg>>>staat rommelig en boeken gooi je maar onder je bed ofzo :)
en anders ruil je je bank en bed in voor een slaapbank :P

Reg. datum: 21 januari 2003

Ben eindelijk ook aan men eigen homecinema setje begonnen,

Heb van het weekend het volgende aangeschaft :

- Marantz SR-4300
- Marantz DV-4200 OSE
- 2 x B&W 602 S3
- 1 x B&W LCR60

zal van de week wel wat pics posten als ik ff een digicam kan regelen.

Staat nog op de planning :

- 2 x B&W 601 S3
- Sub
- Nieuw AV meubel
- ...

Reg. datum: 25 februari 2001

Da's een mooie set! Check je AV amp even op de 'pop' uit de speakers die sommige mensen hier rapporteren, gebeurt bij het overschakelen tussen DD/stereo modes (op mijn 4200 dan).

Roll on the pics!

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 30-06-2003 09:23 (6%)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

©
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
4POX schreef op 29 June 2003 @ 11:59:
foto van de deur kant

[afbeelding]

Foto van de raam kant

[afbeelding]

Misschien hebben jullie ideeën..

De kamer is 4,5x2,2 meter.
Hey die klerenkast heb ik ook ! :D Ben blij dat ik niet de enige ben waarbij de deuren naar klote zijn zijn, wat een pokke kast is dat :( Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat er een keukenkastje van de muur tegen die klerenkast aangedonderd is ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Reg. datum: 09 december 2002

hallo, hier even een foto'tje van mijn setje
http://members.chello.nl/m.vandekamp6/images/recent/audio1.jpg
stereo (muziek) de hoofdmoot, en surround er bij.

cd=AA maestro, versterker- audio analogue meastro, speakers=Audio Physic virgo2 (modified) projector: barco 701s

Centrino²
Reg. datum: 01 februari 2002

Ik heb mn Extra kamer ingericht en het ziet er als volgt uit:

We gaan met de klok mee de kamer rond te beginnen bij de deur:
http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00333.jpg

Hier de center speaker en fronts:
http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00328.jpg

Subwoofer:
http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00335.jpg

Comp:
http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00329.jpg

Bank + achterspeaker:
http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00330.jpg

Nog een achterspeaker en bank maar dan aan de andere kant:
http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00331.jpg

Cd/DVD rack:
http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00332.jpg

Het geluid klinkt nu stukken beter dan eerst :) ik ben blij dat ik deze kamer nu ook mag gebruiken (komt omdat mn broer uit huis is nu) nu alleen nog kabels wegwerken :)

Er zit ook een flinke boost in de bass hier in de hoeken, veel erger dan eerst :)

edit:

Editje, mn H/K receiver schijnt defect te zijn dus vandaar dat ie er niet tussen staat (nu staat tijdelijk mn Sony DD & DTS receiver er weer), display gaat niet meer aan en geen geluid meer alleen maar de groene lichtjes doen het nog, misschien dat iemand weet wat dat is :?

SCSI beest wijzigde dit bericht 30-06-2003 13:01 (13%)

Reg. datum: 31 januari 2002

Mooi cd rek, waar hebbie die vandaan? Ik wil ook hebbuh!

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

Centrino²

Music Store, voor rond de 100 euro dacht ik :)
Reg. datum: 31 januari 2002

quote:
Mr. Bigglesworth schreef op 30 June 2003 @ 13:37:
Music Store, voor rond de 100 euro dacht ik :)
Thx.

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

Reg. datum: 25 april 2002

hifiman en mr biggleworth.... nice !
Maaruh ... wat voor speakers en apparatuur?

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

v&d moet dat cd rek ook hebben (de grotere)

Centrino²

quote:
Scarp schreef op 30 June 2003 @ 16:07:
hifiman en mr biggleworth.... nice !
Maaruh ... wat voor speakers en apparatuur?

had ik al eerder gepost :)

Maar ik wil het nog wel een keertje doen no problemo :)

Receiver: Harman/Kardon AVR 2550
Speakers voor, center, achter: Infinity Primus 300, Primus Center, Primus 200
Subwoofer: Infinity HPS-250
TV: Sony, type weet ik eff niet is 55cm
Minidisc Recorder: Sony MDS-JE330
DVD-speler: Sony DVP-S325
CD-speler: Sony CDP-XE530

CD speler wordt nog vervangen en TV denk ik ook

En zoals ik al zei in mn vorige post dat tijdelijk dus even mn oude Sony DD & DTS receiver er weer staat omdat de H/K een mankement blijkt te hebben :/
Reg. datum: 25 april 2002

Infinity ... ik heb nog kleine infinity speakertjes staan in een hoekje :)

Op zoek naar user icon...

Erg, maar dan erg leuk die Thiels !

Begint weer een beetje los te komen met foto's ;)

1 game pc en 4 kantoor pc's

quote:
OcNewB schreef op 30 June 2003 @ 13:32:
Mooi cd rek, waar hebbie die vandaan? Ik wil ook hebbuh!

Idd mooi rek :) was ook van plan het te vragen, morgen maar 's ff langs wippen :P

Ziet er verder ook erg nice uit je kamer Mr. Bigglesworth :)

Level 70 Tauren Warrior: [profile]

Centrino²

'k heb een kleine update :) ik heb nml mn Center speaker opgehangen, hier een foto:

http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00336.jpg

http://www.netgangster-online.nl/Home_Cinema/New/Newest/DSC00337.jpg

Ik heb ze op steuntjes gelegd die 50KG :P kunnen houden samen met kleine rubbertjes eronder voor anti-slip.
Le lapin qui rit
Reg. datum: 12 oktober 2000

Gisteren en vandaag heb ik de hele woonkamer hier verhuisd (ruim 40m2 maar moeilijk afmetingen), en natuurlijk allemaal 100% HT verantwoord :)

Nu eens kijken of ik er wat leuke fotos van kan maken...
quote:
Melvin schreef op 30 June 2003 @ 22:21:
Gisteren en vandaag heb ik de hele woonkamer hier verhuisd (ruim 40m2 maar moeilijk afmetingen), en natuurlijk allemaal 100% HT verantwoord :)

Nu eens kijken of ik er wat leuke fotos van kan maken...
Ben benieuwd :)

Level 70 Tauren Warrior: [profile]

Reg. datum: 21 januari 2003

quote:
Dr. Strangelove schreef op 30 juni 2003 @ 09:23:
Da's een mooie set! Check je AV amp even op de 'pop' uit de speakers die sommige mensen hier rapporteren, gebeurt bij het overschakelen tussen DD/stereo modes (op mijn 4200 dan).

Roll on the pics!

Nog niet gehad, dacht dat dit met de sr-4300 gefixt was.

enigste wat ik nu wel soms voorheb is het volgende http://www.penny-arcade.c...date=2003-05-09&res=l :+

Opnieuw opstarten...
Reg. datum: 21 juni 2001

quote:
4POX schreef op 29 June 2003 @ 11:59:

Ik heb nu vakantie en dus tijd om nog eens heel goed te brainstormen over deze kamer. De enige oplossing die ik kan bedenken is helemaal opnieuw inrichten. Dus dat het projectie scherm aan de kant van het raam van de kamer komt.

foto van de deur kant

[afbeelding]

Foto van de raam kant

[afbeelding]

De kamer is 4,5x2,2 meter.
Misschien hebben jullie ideeën..

1. opruimen! damn, wat een teringbende ( met alle respect)
Maar zo lijkt het inderdaad klein .

2. Ik kan net niet de deurkant niet zien, maar daar kan je het scherm kwijt. Als je nu heel handig bent maak je deze draaibaar ( boven je bed tegen de muur , links)
De beamer kan boven je "boekenkast"
qua scherm haal je het makkelijk.

ps, welke beamer heb je?
Dat heb ik niet kunnen vinden

weeraanmelden wijzigde dit bericht 30-06-2003 23:32 (41%)

iMac 17"!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: