Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 september 1999

huh rear? Je hebt een stereo versterker.

Heb je nog een 2e versterker voor de rear speakers of luister je gewoon dubbel stereo? (2 speakers per kanaal)

Divide and conquer.

Reg. datum: 31 januari 2000

quote:
wimpie schreef op 25 juni 2003 @ 12:23:
huh rear? Je hebt een stereo versterker.

Heb je nog een 2e versterker voor de rear speakers of luister je gewoon dubbel stereo? (2 speakers per kanaal)
mja ben ik vergeten neer te zetten, ik heb nog een oude sony 2 kanaals versterker die de rear speakers aanstuurt, ik zal me msg ff aanpassen
Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
MnM schreef op 25 June 2003 @ 13:00:
[...]

mja ben ik vergeten neer te zetten, ik heb nog een oude sony 2 kanaals versterker die de rear speakers aanstuurt, ik zal me msg ff aanpassen
Maar dan heb je geen Dolby Surround...

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Reg. datum: 30 september 2001

Klein vraagje .. waarschijnlijk dwaalt deze wel al ergens rond en is het eigenlijk een beetje offtopic, maar er stond vandaag een leuke dvd-speler in de aanbieding voor 75 euro. Maar ik ga binnekort een divx-pctje maken, kan ik nou best die standalone kopen (stiller, makkelijker etc) of toch maar beter alles met het pctje ?!

quote:
Maar dan heb je geen Dolby Surround...

Mijn pc heeft een Nforce2 moederbord met met 5.1 analoge uitgangen.
De front uitgang loopt naar me Reciever waar me front speakers aan zitten.
De Rear uitgang loopt naar de versterker waar me rear speakers aan hangen.
De centre uitgang loopt naar de TV.

Op die manier heb ik dus alles gescheiden (front/rear/centre) verdeeld over 3 speaker sets (tv-speakers/front-speakers en rear-speakers).

Doordat de geluidskaart bij het afspelen van een DVD het dolby signaal uistuurt over de verschillende uitgangen en aan iedere uitgang een apparte versterker (TV/reciever/versterker) zit hou ik toch het 5 kanaals geluid ? of zie ik dit helemaal verkeerd ?

MnM wijzigde dit bericht 25-06-2003 13:17 (5%)

Mountainbike t3h pwn

quote:
MnM schreef op 25 June 2003 @ 13:16:
[...]

Mijn pc heeft een Nforce2 moederbord met met 5.1 analoge uitgangen.
De front uitgang loopt naar me Reciever waar me front speakers aan zitten.
De Rear uitgang loopt naar de versterker waar me rear speakers aan hangen.
De centre uitgang loopt naar de TV.

Op die manier heb ik dus alles gescheiden (front/rear/centre) verdeeld over 3 speaker sets (tv-speakers/front-speakers en rear-speakers).

Doordat de geluidskaart bij het afspelen van een DVD het dolby signaal uistuurt over de verschillende uitgangen en aan iedere uitgang een apparte versterker (TV/reciever/versterker) zit hou ik toch het 5 kanaals geluid ? of zie ik dit helemaal verkeerd ?
Als jij de Dolby Digital Codec heb geinstalled dan heb je idd gelijk :)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

ja maar dat moet je met een dolby digital versterker ook, anders gaat er echt geen geluid uit je divx'jes komen :P.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Tnx ik was al bang dat ik het compleet verkeerd zag, ik denk daar gaat me theorie :)
Standaard Nforce software en powerdvd, in beide kan je op vele manieren aangeven hoe je het geluid wilt hebben.

Het is totaal niet de meest ideale setup, maar wel het beste wat ik er van kon maken met de spullen die ik hier had staan
Mountainbike t3h pwn

Ik vind dat je het best leuk heb gedaan, is een goedkope oplossing maar het werkt wel :)

quote:
Scarp schreef op 25 June 2003 @ 11:13:
tja, de hele discussie hier is vaak niet nuttig. Je moet gewoon zelf luisteren en kopen wat je zelf goed vind klinken.

Overigens is dit geen discussie topic, maar een post en specs topic van HT (geen hifi!).

Overigens, vind ik het gebruik van verschillende voorversterkers (of geintegreerde versterkers) erg onhandig en zal bij mij nooit erin komen. Dan liever doorsparen voor een surround voorversterker die zowel stereo als surround goed doet op het niveau dat ik wil.
Discussie over geluid en andere is ook onnutig, ik hoopte dat dat er ook niet van zou komen. Even over mijn situatie, voordat de stereo amp erkomt, dus na de surround receiver heb ik alles zelf wel eens beluisterd. Ook duurdere ampen, bepaal ik dan wel of ik doorspaar.

Maar voordat je een weg in slaat kan je wel op een forum met hulp van anderen vooronderzoek doen. Ik ben ook al een stuk wijzer geworden. Nu alleen nog de plekjes invullen met de juiste apparaten.

Surround processor met eindbakken is een mooie, maar helaas wat te prijzige oplossing. Ik zoek echt iets modulairs wat rustig op te bouwen is zondar dat je in het begin met niks zit. Alleen een surround processor is wat onhandig. Met een wat minder muzikale AV receiver valt heel goed te leven.

Ik wil ook absoluut niet merkvast kiezen en het zal dan ook wel een bonte verzameling worden van apparatuur, begin niet over matchen of het klinkt bepaal ik zelf wel :P . Dat stoort mij niet, homogeniteit is bij mij onder geschikt aan individuele kwaliteit. Ik vind het alleen zo verdomd moeilijk om een goed pad uit te stippellen. :)

Bedankt voor de herinnering Scarp, heb jij nog wat pics liggen?

www.hospitalitylife.nl

Reg. datum: 25 april 2002

Play, als je het zo stelt, dan is het allemaal wat logischer. Een goed pad uitstippelen zonder al te veel verlies te draaien is lastig. Ik heb echter nooit gekeken naar AV amp + geintegreerde versterker. Ik heb wel AV + eindversterker gehad. Dat vond ik al een stuk verbetering. In een extra voorversterker (eventueel geintegreerd in een eindversterker) voor alleen stereo bronnen zie ik zelf geen heil. Anyway ... ieder z'n keuze :)

Ik heb nog geen nieuwe pics, de meeste zijn al gepost of staan op m'n site. Binnenkort eens verder rondkijken voor een andere tv meubel. Misschien nog een closup maken van de HTM1 :)

Nou klankmatig is er echt geen speld tussen te krijgen. Ook is achteraf een losse versterker kopen heel veilig, want je kan dan nog alle kanten op. Als ik er dan ook nog een vind met Unity Gain is het prachtig te integreren.

Stereo is dan ook goed te scheiden. Zelfs als je een combodrive koopt. Een Philips DVD 963-SA vM (Deze is dus gemodificeerd) bijvoorbeeld.

http://www.hifi.nl/gfx/963vmmod.jpg

Gaat hij analoog (stereo) naar de stereo amp en digitaal naar AV.

Losse cd-speler en dvd-speler is dan natuurlijk nog mooier.

www.hospitalitylife.nl

Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
In een extra voorversterker (eventueel geintegreerd in een eindversterker) voor alleen stereo bronnen zie ik zelf geen heil.

In jouw situatie is er ook veel minder reden om dat te doen, je hebt nl. al een processor die heel behoorlijk presteert in stereo.

Maar iemand die alleen een AV amp heeft staan (zoals ik had), heeft weinig aan een losse stereo eindbak. Je blijft dan nl. gebruik maken van die waardeloze pre-amp van de AV amp, en dat wil je juist niet. Dus is de makkelijkste oplossing dan een geintegreerde stereo amp.

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Inderdaad, bij mij is het niet meer relevant. Enige wat ik nog aan de versterking ooit zou willen doen is een grotere 5 kanaals amp en een andere voorversterker. Echter dat heeft geen prioriteit :)

Nog een paar closeups van m'n center.
Baswoofer:
http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000257.JPG
Midwoofer:
http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000258.JPG

Foto van de 804:
http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000261.JPG

Scarp wijzigde dit bericht 25-06-2003 21:05 (42%)

Le lapin qui rit
Reg. datum: 12 oktober 2000

Wat ik niet veel zie zijn surround processors ZONDER al die video meuk op. Dat heeft 90% van de gebruikers toch nooit nodig.
Reg. datum: 25 februari 2001

Klopt, die zijn er niet veel, en degene die er wel zijn zijn toch ook schrikbarend duur. Zou een hoop geld schelen toch. Hoewel ik persoonlijk wel graag component video in en outputs zou willen hebben, om mijn DVD speler en PS2 beiden via component out aan te sluiten.

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

go multiply!

quote:
Melvin schreef op 25 June 2003 @ 22:36:
Wat ik niet veel zie zijn surround processors ZONDER al die video meuk op. Dat heeft 90% van de gebruikers toch nooit nodig.
Indeed, dat snap ik ook niet, als je in de markt bent voor een losse hoogwaardige processor dan is het toch niet waarschijnlijk dat je je videobronnen schakelt? Het is dan dat het nu vaak s-video is, tot voor kort zaten er ook nog gewoon composiet-schakelingen op.

I like to remember things my own way, not necessarily the way they happened... specs

©
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
Dr. Strangelove schreef op 25 June 2003 @ 11:28:
Het is niet meer werk dan een proc/eindbak combi: jij moet proc en eindbak aanzetten, vervolgens op proc source selecteren. Ik moet AV amp en stereo amp aanzetten en op de tape loop van de stereo amp drukken. Ik hoef nooit aan de source select te komen op een van beide amps (tenzij ik video kijk :) ).

Om de voordelen op een rijtje te zetten:

- je kan klein beginnen met een (simpele) AV amp
- je kan stap voor stap uitbouwen (eindtrappen per twee of drie vervangen, AV amp vervangen door processor), zodat je geen gigantische uitgaven in een keer hoeft te doen.
- het is simpel op te zetten en te bedienen
- je compromitteert op geen enkele manier je stereo weergave, terwijl het eindresultaat ook op geen enkele manier surround compromitteert.
Ik gebruik gewoon een geschakelde stekkerdoos, met een slave en master unit. Als ik de pre aanzet gaat alles wat er in de slave doos zit automatisch aan, werd nl. beetje gek van om iedere keer 4 losse versterkers aan te zetten.. bovendien kan ik nu met 1 druk op de knop van mijn AB het hele zooitje aan en uitzetten. Ik ben gewoon lui :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

©
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
Scarp schreef op 25 juni 2003 @ 20:59:
Inderdaad, bij mij is het niet meer relevant. Enige wat ik nog aan de versterking ooit zou willen doen is een grotere 5 kanaals amp en een andere voorversterker. Echter dat heeft geen prioriteit :)

Waarom zou je in vredesnaam nog een zwaardere 5 kanaals eindtrap willen ?! Die 1075 levert toch een dikke bak vermogen ! Nouja, als je die ooit weg doet houd ik me aanbevolen ;)

Ow, btw. ik vind je setje erg geil geworden hoor ! Maar aiii aiii wat een knaken heb je d'r in gepompt, kost wat heb je ook zeker wat. Weet niet of ik er zoveel voor over zou hebben gehad alleen ;) Geluid zou ik lekker met rust laten nu, ga je niet veel meer extra uit halen of je moet echt zo ontzettend veel extra inversteren. Nu snel eens een projector en scherm gaan aanschaffen. Bij groots geluid hoort groot beeld ! Dan krijg je pas echt de bioscoop beleving die je mist met een TV.

tbusquet wijzigde dit bericht 26-06-2003 10:39 (34%)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

DIY
Reg. datum: 23 januari 2000

Ik denk dat Scarp stiekem grotere muziekliefhebber is :P.

Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving

quote:
tbusquet schreef op 26 June 2003 @ 10:37:
[...]
Waarom zou je in vredesnaam nog een zwaardere 5 kanaals eindtrap willen ?! Die 1075 levert toch een dikke bak vermogen ! Nouja, als je die ooit weg doet houd ik me aanbevolen ;)

Ow, btw. ik vind je setje erg geil geworden hoor ! Maar aiii aiii wat een knaken heb je d'r in gepompt, kost wat heb je ook zeker wat. Weet niet of ik er zoveel voor over zou hebben gehad alleen ;) Geluid zou ik lekker met rust laten nu, ga je niet veel meer extra uit halen of je moet echt zo ontzettend veel extra inversteren. Nu snel eens een projector en scherm gaan aanschaffen. Bij groots geluid hoort groot beeld ! Dan krijg je pas echt de bioscoop beleving die je mist met een TV.

Qua vermogen is de 1075 voldoende, qua geluid zou het misschien een verbetering zijn om 'm te vervangen. Echter ga ik dat de eerste jaren niet doen.
Als eerste wil ik m'n 603's te vervangen door 805's, echter moet ik daar het geld eerst voor hebben. Daarna kan ik denken aan vervanging voor m'n TV. Een projector gaat het niet worden in dit huis. Dus zijn er maar een paar opties, echter financieel lukt dat dit jaar sowieso niet.

En ja, er zit veel geld, maar je krijgt er een hoop plezier van :)

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

quote:
Taco schreef op 26 juni 2003 @ 11:01:
zie jij cd's staan?? :X

Ik had wel ergens een foto van de dozen waar m'n nieuwe speakers inzaten, daar stond dacht ik m'n cd rekje ook. Inderdaad luister ik veel muziek, via sacd of gewoon cd.

Mordaunt-Short
Reg. datum: 21 september 2000

quote:
Taco schreef op 26 juni 2003 @ 11:01:

hehe, ik weet niet of het wel zo veel met muziekliefhebben te maken heeft... lijkt eerder richting een "lichte" obsessie te gaan voor ons scarp, wie in no-time, laten we zeggen een jaarm, over gaat van een comlete 600 s3 serie + een THX select receiver en dan overstapt op Rotel ( "effe") en dan nu ineens de nautilus serie van B&W, tja die pompt er echt AL zijn geld in. Natuurlijk mag iedereen zelf weten wat hij doet, maar ik ga liever ook even op vakantie etc ;).

ALs je geen muziekliefhebber zou zijn en je pompt toch zo veel geld in je set, dan zou er toch iets niet helemaal 100 zijn ;)

Darkman wijzigde dit bericht 26-06-2003 15:46 (12%)

Good things come to those who wait - nu als MCSE-er

Reg. datum: 27 mei 2000

Mooi spul allemaal !

Ik heb een week geleden mijn hifi set (Onkyo versterker, cd-speler en tuner + Elac 80 speakers) ingeruild voor een JVC QP112AL Home Cinema setje.

Hoewel ik me terdege besef dat dit geen vergelijk is qua geluidskwaliteit, vind ik de set best goed klinken. Voor het beeld zorgt een 63cm Philips TV (4:3)

Waar het mij ook om ging is de voorwaarde dat e.e.a. geen opvallende plaats in de woonkamer mag innemen, en met de kleine speakers van die set lukt dat aardig.

Plaatje:

http://bilder.guenstiger.de/prodfoto/qp112al.jpg

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: