Zo gezegd, zo gedaan.
Pixilated NetphreaX
[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicNou, dan lijkt me het probleem opgelost, bij mij kostte de 5400rpm maar iets van 25€ meer. Dus een kwestie van de juiste winkel zoeken.quote:reiker schreef op 02 juli 2003 @ 07:12:
Volgens mij was die 60GB een 4200rpm schijf... maar dat kan ik mis hebben.
En natuurlijk kan je de schijf (laten) vervangen, dit ligt meer aan de winkel waar je het wil laten doen dan aan het merk laptop dat je koopt. Bij mijn weten kan je van alle laptops de schijf vervangen.
[druk op een toets om verder te gaan]
Reg. datum: 30 juni 2003
quote:Happy Man schreef op 02 July 2003 @ 10:52:
Nu begrijp ik er niets meer van. Kreeg gister de nieuwe PCM in mn handen met een test van 11 notebooks. 4 ervan met P4 Mobile, 7 ervan met Centrino. Wat blijkt? De P4 mobile 2,0 Ghz trekt op alle fronten de snelste Pentium M 1,6 Ghz eruit. En niet zo'n beetje ook! De Sysmark 2002 score op bijvoorbeeld internet content, 188 voor de Pentium M 1,6 en maar liefst 263 voor de P4 Mobile 2,0 Ghz. Zoals ik in andere topics lees is de Pentium M 1,6 vergelijkbaar met de P4 Mobile 2,4 Ghz, maar zoals het nu blijkt ligt ie ver achter! Kan iemand mij vertellen hoe dat nou precies zit? Bedankt!
Ik zou zeggen lees even pagina 3 en 4 door van deze topic want dit kwam ook al ter sprake. Ikzelf geloof eerder de revuews van AnandTech en Toms Hardware (zie openingspost voor de links) en de scores die in de M2400N review topic gepost staan dan de scores van PCM.
Zoals ik al zei, neem ff pagina 3 en 4 door, dan weet je meteen waarom ik niet veel waarde aan de review van PCM hecht.
Enjoy.
even gequote uit pagina 5
quote:athlonkmf schreef op 26 June 2003 @ 12:43:
[...]
Dat kan dus niet, mijn 1.3Ghz is met enkele cijfertjes net trager dan een 2Ghz, dan kan een 1.6Ghz centrino niet trager zijn.
Kijk hier maar voor Sandraplaatjes.
athlonkmf in "Asus M2400n Centrino M2000-series notebo"
FongWan wijzigde dit bericht 02-07-2003 11:26 (17%)
Powered by: Asus M6Ne | Dell Lattitude E6400 | Canon 500D | Tamrom 17-50 f2.8 | Canon 50 f1.8 II | Canon Ixus 800IS | HTC Touch Pro | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300
Reg. datum: 30 juni 2003
Maar daar was je zelf wel achter neem ik aan
tja niet iedereen leest alle pagina's van een topic door, ik zal denk ik in mijn openingspost ff alle onderwerpen met verwijzingen neerzetten als ik er tijd voor heb. Scheelt een hoop leeswerk.
Powered by: Asus M6Ne | Dell Lattitude E6400 | Canon 500D | Tamrom 17-50 f2.8 | Canon 50 f1.8 II | Canon Ixus 800IS | HTC Touch Pro | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300
Reg. datum: 01 juni 2001
quote:Lamer_Deluxe schreef op 02 July 2003 @ 02:12:
[...]
Die powersaving mode als je het display neerklapt had ik verkeerd begrepen. Je komt er weer uit door op de powerknop te drukken, maar dan krijg je eerst een login schermpje, dat had ik dus niet verwacht.
Powersaving kun je helemaal naar eigen smaak instellen in windows, ook dat schermpje kun je daar in/uitschakelen. Even verder spelen met windows xp home en de powersettings dus
quote:Bluetooth hardware lijkt er nu toch weer niet in te zitten, de software is allemaal geinstalleerd, maar het hardware device zelf wordt niet gevonden. Ook niet met de WLAN knop aan en er staat niets over in de BIOS.
Het werd mij voor de koop verzekerd dat dit er nu standaard in zat, dus daar ga ik dan maar over bellen. Mocht de chip missen dan mogen ze hem er alsnog inzetten.
Die bluetooth zou ik inderdaad even achteraan gaan. Het kan ook zijn dat e.e.a. niet correct wordt herkent.
quote:Ik heb een zwaar vermoeden dat de bovenkant van de 'klep' van metaal is. Je kunt hem ook een beetje induwen.
Dat dacht ik eerst ook, maar het is toch echt erg stevig kunststof. Als je goed kijkt en test dan zie je wel dat het geen metaal is.
Ik vind het trouwens wel een pluspunt dat de klep lijkt op metaal terwijl die van kunststof is vervaardigd. Stuk steviger dan normaal.
quote:ppl schreef op 02 July 2003 @ 16:33:
Powersaving kun je helemaal naar eigen smaak instellen in windows, ook dat schermpje kun je daar in/uitschakelen. Even verder spelen met windows xp home en de powersettings dus
Ja, ik ken XP nog niet zo goed. Op m'n desktop draait nog een halfgare 98se.
quote:Die bluetooth zou ik inderdaad even achteraan gaan. Het kan ook zijn dat e.e.a. niet correct wordt herkent.
Ja, ik heb dus gebeld. Zij met Jewel bellen. Die begonnen nu ook een beetje te twijfelen.
Toen vertelde ik nog dat Computerland ermee adverteerde. Die hebben ze gewoon opgebeld en die waren er nu achter dat het er toch niet in zat.
Die chips werden ook niet nageleverd ofzo.
Omdat ze tegen mij hadden gezegd dat het erin zat krijg ik van Jewel als tegemoetkoming zo'n Bluetooth stick gratis. Wel aardig, toch jammer dat het niet ingebouwd zit.
quote:Dat dacht ik eerst ook, maar het is toch echt erg stevig kunststof. Als je goed kijkt en test dan zie je wel dat het geen metaal is.
Ik vind het trouwens wel een pluspunt dat de klep lijkt op metaal terwijl die van kunststof is vervaardigd. Stuk steviger dan normaal.
Die plaat voelde wel heel koud aan vandaag. Misschien dat er dan een zware metaal coating overheen zit ofzo? Ik vind die plaat ook niet zo heel dik, ik kan hem wel gemakkelijk induwen.
Die man van de Notebook Express die ik sprak was echt heel enthousiast over die Jade. Hij vond hem een van de mooiste die hij tot nu toe had gezien en hij vond hem net als ik ook lelijk op de fotos. Hij wilde er voor zichzelf ook een aanschaffen.
hij vond het zelf ook heel jammer dat er geen Bluetooth ingebouwd was.
Reg. datum: 08 november 2001
Pentium-M 1.6
512Mb DDR
60GB 5400RPM (Toshiba)
Geforce 4 Go 420 (Ik speel er toch geen spellen op daar heb ik een 9800pro voor)
15" TFT 1600x1200
Intel wireless lan (802.11b)
Bluetooth
Intel 10/100 lan
Teac DW-224 DVD/CD-RW 8/24
2xUSB 2.0
Firewire
harman/kardon speakers (beste laptop speakers die ik ooit gehoord heb)
9 Cell Li ion accu (4 uur met browsen en overnet)
Usb floppy drive
WinXP Pro UK NL en FR
En rete stabiel
2350e voor dit boekie en elke cent waard imho.
muggeh wijzigde dit bericht 02-07-2003 23:17 (3%)
Die combi drive is van Teac, dat is ook netjes.
Leuke resolutie ook, dan moet je zeker wel de letters iets groter zetten.
En nog een leuke harddisk en CPU plus Bluetooth, zeker niet slecht.
3DMark2001SE build 330 voor de Jewel Jade 8070.
CPU: 1.3GHz
HD: 40GB@5400
Mem: 512MB
GFX: ATi Radeon 9000 64MB dedicated
Windows XP Home NL SP1
Instellingen out of the box standaard, met standaard meegeleverde drivers:
ATi drivers standaard 6.13.10.6200 Compal versie
Kwaliteit standaard ingesteld op gebalanceerd
3DMark settings ook allemaal standaard
Energieschema op altijd aan (CPU gaf vreemd genoeg maar 900MHz aan)
Resultaat: 7219
Energiemodus 'laptop': 7179 (Go figure, maakt dus niet echt uit)
2xAA laptop mode: 4222
4xAA laptop mode: Crashed op een gegeven moment, ik was even weg toen dat gebeurde, zal wel aan de drivers liggen.
Ik zal later eens naar gepatchete detonator drivers kijken, of die de boel nog wat zouden kunnen versnellen. En wat andere benchmarks, wat ik kan vinden.
Maar voor een totaal out-of-the-box benchmark vind ik de score echt helemaal niet slecht.
Overigens viel me nog op dat ik had gezegd dat de omlijsting van het scherm bij Computerland speling had (je kon die rand een beetje inknijpen)
Dat heeft die van mij totaal niet, er is helemaal niets bij dat notebook waar speling in zit, het is allemaal heel erg solide, geen gekraak of niks. Het scherm beweegt lekker zwaar, heel erg vloeiend en geruisloos.
Reg. datum: 08 november 2001
Reg. datum: 02 april 2002
Laptop: Asus M6800N | PDA: Dell Axim X50v | Desktop: AMD xp2600+ | Cam: Sony DCS-V1 | GSM: Siemens S55
quote:-EL-Rady- schreef op 03 juli 2003 @ 15:41:
7200 punten aardig goed voor een laptop toch? Hoeveel haald die eigenlijk als die op de accu werkt?
Dat was allemaal op accu
Aangezien ik hem pas net heb moet ik na het opladen eerst de accu netjes leegmaken voordat ik hem weer mag opladen. Vandaar dat alle tests met de accu waren.
7200 is inderdaad een prima score. De Acer haalt op 1.6GHz 7300 punten, dus de snelheid van de CPU maakt niet zoveel uit voor spellen.
Reg. datum: 02 april 2002
Laptop: Asus M6800N | PDA: Dell Axim X50v | Desktop: AMD xp2600+ | Cam: Sony DCS-V1 | GSM: Siemens S55
Hoewel hij bij laptop modus ook maar 900Mhz aangaf voor de CPU. Ik geloof dat het mogelijk is om de ATi energiebesparing uit te zetten, maar ik weet niet hoe.
Ik ben nu met de Catalyst drivers aan het experimenteren.
quote:Lamer_Deluxe schreef op 30 June 2003 @ 00:43:
[...]
EDIT: Kun jij er ook meteen een 5400rpm HD in laten zetten tegen meerprijs? Zou ik wel doen, dit schijnt de performance behoorlijk te helpen en het kost waarschijnlijk maar iets van 20-25€ extra.
nou heb ondertussen reactie gehad...de schijf is 5400 rpm..dus wel relaxed...kwam alleen wel achter minpuntje:
geheugen, 512 MB.....is 2x 256 en het is niet mogelijk om daar 1x 512 van te maken voor ons project
balen dus...uitbreiding wordt zo wel duurder!!
zat nog te denken....je kunt ipv 512 MB gaan voor 1024MB....kost 105 euro....wat is verstandig??
24 bierflesjes in een krat.....24 uur in een dag......toeval??
quote:challenge schreef op 03 July 2003 @ 23:44:
nou heb ondertussen reactie gehad...de schijf is 5400 rpm..dus wel relaxed...
Ah, dat is inderdaad relaxed.
quote:kwam alleen wel achter minpuntje:
geheugen, 512 MB.....is 2x 256 en het is niet mogelijk om daar 1x 512 van te maken voor ons project
balen dus...uitbreiding wordt zo wel duurder!!
zat nog te denken....je kunt ipv 512 MB gaan voor 1024MB....kost 105 euro....wat is verstandig??
Hmmm... op zich is 105 Euro is nu waarschijnlijk goedkoper dan die twee modules verkopen en 2x512MB kopen.
Het licht er een beetje aan of je sowieso 1024MB erin zou willen stoppen en op welke termijn (hoewel oudere modules ook weer duurder worden uiteindelijk).
Ligt natuurlijk ook aan welke kwaliteit geheugen het is.
Nou, de gepatchete Catalyst drivers lijken geen bal uit te maken voor 3DMark2001 (7222 punten). Misschien dat ze alleen helpen bij recentere 3DMarks. RealMyst werkt nu wel opeens en ziet er echt fantastisch uit in 1400x1050 en compleet vloeiend.
Dit is overigens na een Windows update, ik weet niet of dat wat uitmaakt verder.
Ik las ook nog dat je de Bios van de Radeon kunt flashen zodat hij DX9 demos doorstaat.
http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm
Linksboven 'download site' klikken. Deze laptops zijn eigenlijk de Compal CL50. Dus zoek op CL50.
(ik heb nog een merk van deze laptop ontdekt: De Chembook 2050
Ik las dat dat bij de Acer Travelmate 80X niet zo best was. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de jewel en de acer tm 800, als de WiFi bij de Jewel beter is dan denk ik dat ik voor de Jewel ga.
dvdfvv
Want ik graag weten hoeveel ie hier gaat kosten, op de site staat ie namelijk voor $2000,=
En de specs ... om te watertanden ....