[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:13

Masselink

Voor de dorst

Bij de routerhop heb je nu een aanbieding. Een 3com wireless router (99 euro) en een gratis pcmcia kaart.

Mijn Dell 8600 komt maandag binnen _/-\o_

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tubby schreef op 06 September 2003 @ 00:49:
Ik las ergens rond pagina 16 dat er interesse was naar foto's en ervaringen met de D600. Foto's kan ik bij interesse eventueel morgen wel plaatsen. Maar mijn ervaringen tot nu toe:Dus voor de mensen die op een videokaart-upgrade wachten voor de D600 kunnen nog lang wachten vrees ik.
Ik koop begin november pas een nieuwe laptop, eigenlijk had ik er al een willen hebben maar ik heb er dan pas echt een nodig dus waarom niet even wachten en hopen dat je voor het zelfde geld meer kan kopen! Graag zie ik wat foto's in zijn natuurlijk omgeving, bureau, tas en strand natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]FongWan schreef op 06 September 2003 @ 01:01:
[...]

Is het goed als ik het dan copy paste naar de openingspost of mijn post erna waar op dit moment alleen nieuwtjes staan?

Dan maak ik een aparte sectie aan met reviews.
Want dan maakt het niet zo uit of er vragen bij komen. Die verwerk ik dan gewoon in je review. Het enigste is dan wel dat iemand het dan moet aangeven.

...
[quote]

De mijne komt er Dinsdag aan. Ik mail je mijn ervaringen Woensdag ook nog wel. Als WAP zal er een Linksys WRT54G worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb de Wireless router al, aleen de laptop nog. Ben helemaal de kluts kwijt welke ik ga pakken.

Maar de Wireles 54G router van Belkin doet hier al dienst voor de vaste local network aan Inet te kopelen.

Het werkt iig wel met de Wireles 54G PCI Nic

[ Voor 12% gewijzigd door SG op 06-09-2003 21:08 ]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik heb zojuist mijn Dell 8600 aan de 3dMark 2003 test onderworpen.

2325 puntjes (1024x768) 1.7 GHZ centrino.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt ie masselink?, ik krijg hem morgen pas. En heb je3dmark2001 ook al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masselink schreef op 07 september 2003 @ 18:43:
Ik heb zojuist mijn Dell 8600 aan de 3dMark 2003 test onderworpen.

2325 puntjes (1024x768) 1.7 GHZ centrino.
Is dat veel of weinig? :) (ik heb me nooit bezig gehouden met die scores)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Thank you for contacting Intel(R) Technical Support.

Intel(R) Centrino(TM) Mobile Technology driver development being scoped. Expect needed drivers first half 2004, if not sooner.

Sincerely,

Carlos B.
Intel(R) Technical Support
Dit las ik op de linuxquestions forum.... lekker snel zeg.. NOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze aanbieding http://www.de-laptopper.n...e91d5280580816b6844b18cce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Dinsdag krijg ik (als alles volgens de planning gaat) m'n Dell latitude D600 binnen.
Specs:
-Pentium M 1.4 Ghz. (i.c.m. uxga sxga scherm)
-512 mb DDR-geheugen
-Radeon 9000 32mb
-Dell truemobile 1300 wireless lan

Het is dus officieel geen centrino laptop meer.

Ik zal hem dinsdag meteen aan de nodige 3d-mark tests onderwerpen.
Ben benieuwd of ik de 8500 (GF 64mb) van een vriend van me bij kan houden. Ik verwacht van niet, maar het zou toch leuk zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door marshal op 08-09-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell heeft een leuke aanbieding:

Een Inspiron 500m met P-M 1.5, 512MB, 14SXGA+ en 2xDVD+RW voor €1425 :)

Das wel exclusief verzendkosten en 1j pickup&return.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
Inderdaad een leuke prijs, maar voor mij is het scherm te klein en de videokaart is ook niet al te best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 19:59:
[...]
Is dat veel of weinig? :) (ik heb me nooit bezig gehouden met die scores)
vergelijk hier: 3D Mark 2001 / 03 scoretopic - deel 3

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

wat zijn de ervaringen met de 290LCI ? (TRAVELMATE 290LCI CENT-1.3G 30GB 256MB 15IN DVD CDRW XPH)

Uw prijs excl. btw: € 966,00
Uw prijs incl. btw: € 1.149,54

lijkt me wel errug goedkoop ? zit nu te werken op een compaq N620c... deze heeft een stalen schermbehuizing en voelt stevig aan... doet de Acer dat ook ???

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Ik was in principe zeer geinteresseerd in de BenQ. Bij de mediamarkt hadden ze hem life staan. Ding ziet er dus niet uit. Zilver gespoten plastic ziet er echt zeer goedkoop uit. De BenQ 8000 serie is net een PowerBook. Wel mooi, alleen een Pentium4 processor. Misschien wachten tot daar een Centrino versie van uitkomt.

Ik ben druk bezig om een laptop voor mezelf uit te zoeken en ik denk dat ik voor de Travelmate 800 serie ga. Heb ik life gezien. Voelt goed aan toetsenbord is degelijk en behuizing is strak. Geen fancy gespoten zilveren shit, gewoon zwart! :)

Het gewicht is zeer laag (onder de 3 kilo is een must). Prijs is goed. Kortom topding. De Sony Vaio Z serie ofzo, is heel mooi alleen een Radeon met 16MB vind ik te weinig. Wil er dus wel een beetje op kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreet een mobile radeon in 2d nou meer energie dan een onboard videokaart?
En is een mobile celeron nog zuinigger dan een mobile p4/mobile xp

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02
marshal schreef op 08 September 2003 @ 00:11:
Dinsdag krijg ik (als alles volgens de planning gaat) m'n Dell latitude D600 binnen.
Specs:
-Pentium M 1.4 Ghz. (i.c.m. uxga scherm)
-512 mb DDR-geheugen
-Radeon 9000 32mb
-Dell truemobile 1300 wireless lan

Het is dus officieel geen centrino laptop meer.

Ik zal hem dinsdag meteen aan de nodige 3d-mark tests onderwerpen.
Ben benieuwd of ik de 8500 (GF 64mb) van een vriend van me bij kan houden. Ik verwacht van niet, maar het zou toch leuk zijn.
Ik ben erg benieuwd wat je van de laptop vind. Ik heb nu een Latitude C600 maar zit te kijken daar de D600. Zelf lijkt me het uxga scherm wel erg kleine letter geven (1500x1050 of zo toch?).
Post snel je ervaringen. Of zich ben ik niet zo nieuwsgierig naar video snelheid maar vooral de algemene indruk van de laptop en de wireless performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu een dag mee geknoeid, morgen zal ik wat ervaringen posten.

Voor vragen, mail me maar, ik beantwoord ze morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

RedHead schreef op 08 september 2003 @ 21:00:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat je van de laptop vind. Ik heb nu een Latitude C600 maar zit te kijken daar de D600. Zelf lijkt me het uxga scherm wel erg kleine letter geven (1500x1050 of zo toch?).
Post snel je ervaringen. Of zich ben ik niet zo nieuwsgierig naar video snelheid maar vooral de algemene indruk van de laptop en de wireless performance.
Woeps, zie net dat ik een foutje gemaakt heb, ik bedoelde een sxga scherm. een uxga leek mij ook te klein worden. Ik heb bij een vriend van me een inspiron 8500 met wsxga scherm gezien en dat vond ik precies de goede maat.
Ik kan niet wachten tot ik 'm binnen heb, vandaag m'n bureau al helemaal opgeruimd en plaats gemaakt. Utp kabeltje ligt al klaar, helaas nog geen wireless lan, maar ik zal wel ff bij die vriend van me gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

wordt hij nog warm aan de linkerkant ? links van de touchpad ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masselink schreef op 09 September 2003 @ 14:26:
[...]

wordt hij nog warm aan de linkerkant ? links van de touchpad ?
ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gok van wel want links ervan zit de accu en die wordt nou eenmaal warm. Althans dat is bij mijn 8500 het geval en zal ook wel bij de 8600 zo zijn aangezien het model qua uiterlijk indentiek is (behalve dat er 8600 ipv 8500 staat :P ) en dus waarschijnlijk op dezelfde plek zit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Het valt bij mij nog wel mee, maar ik heb hem dan ook nog niet echt belast. Ik heb een centrino, ik weet niet of dat ook nog wat uitmaakt.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

De hele middag zitten spelen met m'n nieuwe D600. Qua formaat vind ik hem helemaal perfect. Niet te klein, maar ook weer niet zo'n bakbeest als de 8500.

Heb ondertussen een keer 3dmark 2003 se gedraait, maar daarin scoort hij maar 2905 3dmarks. Waar dat precies aan ligt weet ik dus niet.

Wireless heb ik nog niet kunnen testen, doe ik zo snel mogelijk.

De algemene indruk is zeer goed. Ben hem nu alleen opnieuw aan het installeren om van al die vervelende vooraf geinstalleerde rotzooi af te komen die ik toch niet gebruik. Standaard is easy cd-creator geinstalleerd, daar komt dus mooi nero voor in de plaats. Over windvd twijfel ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,

Vanmorgen mijn Dell Inspiron 8600 in ontvangst mogen nemen en er de hele dag wat mee aan het spelen geweest.

Mijn eerste bedenking is: Is dit nu wel of niet een Centrino ?
Want: Het Centrino logo staat er nergens op.
Maar bon, ik weet niet of we die discutie moeten voeren of niet.

Eerst een pic van mijn 8600 en een Latititude van een vriend (Ik ben het model vergeten, ik zal het hem morgen wel vragen, een 5xxx dacht ik).

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dquicken/DSCN0143.jpg

Zoals jullie zien is hij een stuk breder, maar iets minder diep dan die Latitude. Let op het feit dat er geen centrino logo staat.

De batterij: Ik heb deze voormiddag wat zitten knoeien, windows update, software instaleren etc. , niet echt werken dus of zo. De batterij heeft het 3u30 min volgehouden, bij 10% batterij kreeg ik warnings dat ik ze beter zou opladen wat ik dus heb gedaan.

3dmark 2003: 2582 3dmarks.
Heeft trouwens iemand een idee hoe ik dat project kan publichen, want 3dmark zegt dat dat niet kan. Ik heb trouwens bizarre info:

Date: 2003-09-09
CPU: Intel Pentium III 1609 MHz
GPU: Generic VGA
54 MHz / 131 MHz
Res: 1024x768@32 bit

Sissoftware Sandra 2003: Ik heb geen print screen genomen, ben ik vergeten, maar zal het morgen wel doen. Ik kan alvast zeggen dat het er goed uitzag, in de buurt van een p4 b 2400 op een dual channel mobo.
De harde schijf had een vergelijkbare score van andere 4200 rpm schijven.

Algemene indrukken:
De laptop voelt redelijk graoot en zwaar aan, maar objectief gezien valt het eigenlijk wel mee.
De kwaliteit en afwerking zijn ook prima, natuurlijk niet zo goed als van die Latitude, maar zeker wel korrekt.

Al mijn netwerk access keb ik gedaan op een linksys WRT54G, op vier meter afstand van het bureau, in de keuken, met een stenen muur tussen had ik 54 Mbit, geen verlies dus, met een connectie die als excellent stond aangegeven.
Twee verdiepen lager, dus met twee plafonds ertusssen had ik 11 Mbit met een connectie die als poor werd aangegeven.
In het begin had ik wel een paar keer last van een verbroken connectie :? Maar na de obligatoire windows updates heb ik dat niet meer gehad. Ik weet dus niet of hat daaraan lag of aan iets anders.

Scherm:
Het scherm voldoet goed, maar heeft een kleinere kijkhoek als die latitude.

Gamen:
Ik heb nog aleen maar Morrowind eens geprobeert, maar de frame rate is vloeiend op 1027-768. Ik had eerst wat schrik dat door de 16/10 verhouding van het beeld scherm er met zwarte balken in games die geen breedbeeld formaten ordersteunen zou moeten worden gespeeld; gelukkig is er een instelling om te interpoleren naar 16/10 en die viel reuze mee. Er was wel wat vervorming, als of je een 4/3 film in superzoom mode op een breedbeeld zou spelen. Ik kan ermee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een dell wifi card erin zitten ipv een intel? Zo ja heb je officieel geen centrino!
marshal schreef op 09 September 2003 @ 21:26:
De hele middag zitten spelen met m'n nieuwe D600. Qua formaat vind ik hem helemaal perfect. Niet te klein, maar ook weer niet zo'n bakbeest als de 8500.
Zou je foto's kunnen posten? En je score is heel respectabel voor een laptop!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik heb een Dell 8600, en ik heb wel een Centrino sticker. (ik heb er ook wireless op gekregen waar ik niet om gevraagd heb)

Koffie en meer...

• marshal

marshal

Masselink schreef op 09 September 2003 @ 23:55:
[...]

Ik heb een Dell 8600, en ik heb wel een Centrino sticker. (ik heb er ook wireless op gekregen waar ik niet om gevraagd heb)
Een centrino heeft altijd een intel wireless kaart, anders mag het ding geen centrino heten. Ik heb een dell latitude d600 met een dell truemobile 1300 wireless kaart, die heet dus weer geen centrino.

Ik bespaar jullie de brakke webcam pics maar.. Ik zal morgen kijken of ik ff een fotorolletje kan halen. Dan kan ik tenminste fatsoenlijke foto's maken.

Een vriend van me haalt 9315 op een inspiron 8500 met 64 mb geforce kaart. Volgens mij gebruikt hij dan niet 3dmark2001 SE of wel?

[ Voor 12% gewijzigd door marshal op 10-09-2003 00:06 ]

Verwijderd

Ik heb net 9980 gehaald, met 3dmark2001 SE met een geforce fx 5650. Ik was wel ondertussen zwaar aan het downloaden/kopiëren tussen verschillende partities/unzippen, dus waarschijnlijk ligt die score nog wat hoger?

Battery time is ongeveer 3.30 uur.

Verwijderd

marshal schreef op 10 September 2003 @ 00:04:
[...]
Een vriend van me haalt 9315 op een inspiron 8500 met 64 mb geforce kaart. Volgens mij gebruikt hij dan niet 3dmark2001 SE of wel?
Foto's zijn zeer welkom! Die score klopt wel voor 3dmark2001 wel denk ik, maar als je 3dmark2003 gebruikt, komt alles veel lager uit, omdat die ook directX 9 test.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:41:
Heb je een dell wifi card erin zitten ipv een intel? Zo ja heb je officieel geen centrino!

[...]
Inderdaad een Dell Wifi kaart dus, vandaar het ontbreken van een sticker.
Had ik geweten dat een standaard Wlan opzat dan had ik die wifi kaart er niet bij besteld.
Ik heb wel een b/g access point thuis, maar niet op het werk daar bkijft het bij b.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 22:04:
[...]

Inderdaad een Dell Wifi kaart dus, vandaar het ontbreken van een sticker.
Had ik geweten dat een standaard Wlan opzat dan had ik die wifi kaart er niet bij besteld.
Ik heb wel een b/g access point thuis, maar niet op het werk daar bkijft het bij b.
het verschil is €10 voor de Dell oplossing en dan heb je b/g dus ik denk niet dat je een slechte beslissing hebt gemaakt (al heb je die onbewust gemaakt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
hmmm had helaas de afgelopen dagen geen inet tot mijn beschikking ... :(

Zijn de reviews al af ???
Ben wel benieuwd .... :) :9

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier misschien een quick review van de 290LCi?

Ik zag dit ding hier en daar langsvliegen, maar geen reacties gezien.
Dit lijkt mij een nogal interessant apparaatje, gezien prijs voor een Centrino. :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

heb afgelopen woensdag mijn toshiba 6100 omgeruild voor een NEC Versa P520 (via TU/e). ik weet dat hier een appart topic over loopt, maar mijn vraag heeft toch meer algemeen betrekking op de pentium-M dan op de P520 zelf. ik speel graag tactical ops (counterstrike achtige unreal tournament mod) en daar heb ik nu een probleem mee. als ik het spel start en ik ga spelen dan is de game speed absurd hoog, wat in online servers tot gevolg heeft dat je om de zoveel stappen even door de server wordt tegengehouden, en dat mensen je gaan uitmaken voor cheater (speedhack). nu rijst het vermoedden dat dit te maken heeft met speedstep. omdat de cpu niet op volle toeren draait bij het opstarten van TO gaat de unreal engine de mist in zodra de proc wel naar 1,4 GHZ springt (omdat de engine dit alleen aan het begin kijkt, en vervolgens met die (te lage waarde gaat rekenen). ik heb een provisorische oplossing gevonden, namelijk TO snel restarten door de opdracht te geven van grafisch device te wisselen, en vervolgens toch weer voor Direct3D te kiezen. dan draait daarna alles ongeveer net zo goed als op de laptop die ik eerst had. maar dit vind ik nogal irritant, en nu had ik ergens gehoor dat er third party tools zijn om speedstep handmatig op een bepaalde waarde te zetten, maar ik kan daar verder nie echt iets over vinden, weet iemand hier daar toevallig iets over?? in het bios kan ik speedstep wel uitschakelen, maar dan draait iee vast op 600MHz.

ps: mocht dit al voorbij gekomen zijn hier, plz even een linkje, ik heb nie veel animo om het hele topic te gaan doorspitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 13-09-2003 19:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ik heb niet alle posts doorgelezen, maar ik vroeg me af welke moederborden compatible zijn met de Pentium M, niemand heeft het daarover. Ik vraag het gewoon uit interesse. :)

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 21:50:
Ik heb niet alle posts doorgelezen, maar ik vroeg me af welke moederborden compatible zijn met de Pentium M, niemand heeft het daarover. Ik vraag het gewoon uit interesse. :)
Uit de newspost na de openingspost. Deze info komt van de frontpage.
Voor de rest heb ik nog niets gelezen of vernomen over andere moederborden die de pentium-m ondersteunen voor de desktop markt.
RadiSys kondigt een Micro ATX Pentium M-moederbord aan
Door Jeroen P Hira - dinsdag 26 augustus 2003 - 15:20 - Bron: Chip Online - Submitter: Joey6666

Het Amerikaanse bedrijf RadiSys beweert het eerste desktop-moederbord voor de Pentium M-processor te hebben geïntroduceerd. Het Endura LS855-moederbord is van het Micro ATX-formaat, waardoor het in elke ATX-desktop in te passen valt. De specificaties van het moederbord zijn als volgt; drie 32-bits 33MHz PCI-sleuven en twee DIMM-sloten, welke geschikt zijn voor Registered ECC PC1600 en PC2100-geheugen en een maximale vulling van 2GB. Doordat er gebruik wordt gemaakt van de Intel i855-chipset zijn videokaart, audio en netwerk geïntegreerd, al is er met de onboard LVDS flatpanel-aansluiting de mogelijkheid om gebruik te maken van dual display. De geïntegreerde videokaart is van het type Intel Extreme Graphics 2 en de netwerkaansluiting is van 10/100Mbit-formaat. Optioneel zal dit uit te breiden zijn naar dual of 1Gbit Ethernet. De voorgestelde verkoopprijs zal 353 dollar bedragen, waarbij RadiSys aangeeft dat het product minimaal vijf jaar zal moeten werken:

Today OEMs are designing embedded equipment destined for environments where low power consumption and low heat emission are paramount. Whether this is a point of sale terminal in a retail shop, patient monitoring device, robotics controller in an automotive manufacturing plant or kiosk terminal in an airport, the requirements are the same. The equipment needs 1) to have long life, 2) to provide a cost-effective solution with low total cost of ownership, 3) to have excellent backup with engineering support and revision control and 4) to be manufactured to high quality standards. Unlike commercial motherboard manufacturers, RadiSys is able to meet all these needs by offering a superior level of support and long life products available for 5+ years.

"We've designed the LS855 motherboard using Intel's latest mobile computing technology. This expands the Endura product line to address low power embedded applications which is important for many of our customers," said Fred Yentz, vice president for RadiSys. "This is a key strategy for the company and our customers depend on us to deliver leading edge, cost effective, embedded solutions that help them maximize budgets and improve their time to market."

[ Voor 5% gewijzigd door FongWan op 13-09-2003 22:10 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Orion84 schreef op 13 September 2003 @ 19:23:
heb afgelopen woensdag mijn toshiba 6100 omgeruild voor een NEC Versa P520 (via TU/e). ik weet dat hier een appart topic over loopt, maar mijn vraag heeft toch meer algemeen betrekking op de pentium-M dan op de P520 zelf. ik speel graag tactical ops (counterstrike achtige unreal tournament mod) en daar heb ik nu een probleem mee. als ik het spel start en ik ga spelen dan is de game speed absurd hoog, wat in online servers tot gevolg heeft dat je om de zoveel stappen even door de server wordt tegengehouden, en dat mensen je gaan uitmaken voor cheater (speedhack). nu rijst het vermoedden dat dit te maken heeft met speedstep. omdat de cpu niet op volle toeren draait bij het opstarten van TO gaat de unreal engine de mist in zodra de proc wel naar 1,4 GHZ springt (omdat de engine dit alleen aan het begin kijkt, en vervolgens met die (te lage waarde gaat rekenen). ik heb een provisorische oplossing gevonden, namelijk TO snel restarten door de opdracht te geven van grafisch device te wisselen, en vervolgens toch weer voor Direct3D te kiezen. dan draait daarna alles ongeveer net zo goed als op de laptop die ik eerst had. maar dit vind ik nogal irritant, en nu had ik ergens gehoor dat er third party tools zijn om speedstep handmatig op een bepaalde waarde te zetten, maar ik kan daar verder nie echt iets over vinden, weet iemand hier daar toevallig iets over?? in het bios kan ik speedstep wel uitschakelen, maar dan draait iee vast op 600MHz.

ps: mocht dit al voorbij gekomen zijn hier, plz even een linkje, ik heb nie veel animo om het hele topic te gaan doorspitten.
hmmm das een goeie vraag, die is nog niet langsgekomen hier. Ik zou het ook even bij het Acer 80x topic navragen als ik jou was. Daar zitten er vast een paar gamers tussen en ik weet dat er daar ook dingen besproken waren met die speedstep.

Mocht je een antwoord op je vraag hebben laat het ook ff hier weten. Dan kan ik die info in de FAQ verwerken. Ik zal ook wel ff kijken voor je of ik die info kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb mijn result pics van syssoft sandra

cpu arithmetic
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dquicken/CPU%20arithmetic.jpg
cpu mulimedia
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dquicken/CPU%20multymedia.jpg
Memory Bandwith
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dquicken/Memory%20bandwidth.jpg
File system
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dquicken/File%20system%20benchmark.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een idee wat waarschijnlijk de prijsontwikkeling zal zijn van centrino gebaseerde systemen na 5 oktober??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

FongWan schreef op 13 September 2003 @ 22:13:
[...]

hmmm das een goeie vraag, die is nog niet langsgekomen hier. Ik zou het ook even bij het Acer 80x topic navragen als ik jou was. Daar zitten er vast een paar gamers tussen en ik weet dat er daar ook dingen besproken waren met die speedstep.

Mocht je een antwoord op je vraag hebben laat het ook ff hier weten. Dan kan ik die info in de FAQ verwerken. Ik zal ook wel ff kijken voor je of ik die info kan vinden.
ok, tnx voor de tip, zodra ik iets vind laat ik het zeker weten, want ik weet wel haast zeker dat er meer mensen moeten zijn met dit probleem.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
In upgrade topic ook gevraagd maar hier past ie misschien beter:

Laptop: acer 661lci

Ik heb geen verstand van laptops en weet niet wat je er aan kunt upgraden.

Ik zou graag een snellere HD erin willen (deze is maar 4200rpm) kan je ergens mobiele hd's kopen en die zelf inbouwen?

En wat voor geheugen gaat er in? iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ik heb geen verstand van dit bepaalde type, maar de HD en et geheugen zijn meestal wel te upgraden, op de site van de fabrikant is daar vast meer over te vinden. et zal alleen misschien lastig zijn om die onderdelen te kopen, ik weet nie of laptop verkopende pc-shops ook onderdelen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op 14 September 2003 @ 19:15:
[...]

ok, tnx voor de tip, zodra ik iets vind laat ik het zeker weten, want ik weet wel haast zeker dat er meer mensen moeten zijn met dit probleem.
nogmaals bedankt voor de tip, want daar had ik binnen zeer korte tijd antwoord. met behulp van het volgende tooltje kun je zelf instellen wat speedstep moet doen bij een bepaalde powersource:

http://www.diefer.de/speedswitchxp/indexd.html

edit: na nog een tip uit dat topic blijkt dat het home/desktop power schema uit de standaard power settings hetzelfde gevolg heeft :+

maar misschien toch wel handig voor de FAQ, want erg duidelijk is dat niet IMHO.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 14-09-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:21

JSK

Thunder K8WE

Iemand ervaring met de IBM Thinkpad X31?
[specs: 1.4GHz, centrino, 40GB, 1.6kg, etc.] Zie ook http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1809

Specs Casemod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Vandaag heb ik de foto's van m'n D600 gemaakt, nu is het alleen wachten tot woensdag tot ze ontwikkeld en afgedrukt zijn. Ik hoop dat ik woensdag nog tijd heb om ze te scannen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Kan iemand met een Dell Inspiron 8600 wat ervaringen posten? Met name over die GeForce Go5650, schiet dat een beetje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaceTBL schreef op 16 September 2003 @ 10:27:
Kan iemand met een Dell Inspiron 8600 wat ervaringen posten? Met name over die GeForce Go5650, schiet dat een beetje op?
Zie hoger in dit topic ik denk pag 12 of 18.
Ik heb er wat mee gegamed, Hitman 2, Morrowind, demo van Freedom Fighters.
Hitman 2 en Freedom Fighters gebruiken dezelde engine, deze zijn zelfs goed speelbaar in de mode 'Longest Battery Life', deze mode zet de PM op 600 Mhz en de Go5650 op halve snelheid. Om Morrowind te spelen moet je hem op 'Best Performance' zetten. Dit op resoluties van 1024*768, geen AA of AF.

Ik heb wel wat angst als ik de horror verhalen van de PS2 problemen in DX9 games hoor zoals HL2.
Enfin, we zien wel als het uitkomt.
Wat wel intressant is, op full power setting, in Morrowind heb ik in twee uur spelen niet eens een ventialtor horen aanspringen. (Stond wel op een glazen ondergrond, dus goed fris).

Verwijderd

HELP!!
Ik kan niet kiezen dussen de Dell 8600 en de Acer 804LCIB!!!
tips ook altijd welkom op info@messengerweb.nl

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom er vrijwel geen centrino's in combinatie met een radeon mobilty 9600 zijn? De P4-m 2,x of een amd mobile 2x00 is wel redelijk goed verkrijgbaar in combi met een mobilty 9600. Het zou toch een prima combinatie moeten zijn? Aangezien de mobilty 9600 ook heel efficient met energie om gaat. :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 19:24 ]

Verwijderd

Hey mensen,

Zeg, ik heb ook een Nec P520 van de TU/e en ik heb een probleempje.
Als ik de processor voor de volle 100 procent belast dan blijft ie maar voor een kort tijdje op 1,4 GHz draaien, waana hij dan terugschakelt naar 600 MHz (dit heb ik gezien m.b.v. SpeedSwitchXP), terwijl de belasting nog steeds 100% is :(. Dit vind ik vooral bij spellen hoogst irritant.
Weet iemand hier een oplossing voor of in ieder geval waar dit aan zou kunnen liggen? Aan de power settings of aan het BIOS ligt het niet, want die instellingen heb ik allemaal gecontroleerd (of heb ik iets over het hoofd gezien..?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 18:31:
HELP!!
Ik kan niet kiezen dussen de Dell 8600 en de Acer 804LCIB!!!
tips ook altijd welkom op info@messengerweb.nl
Vat dit niet verkeerd op hoor maar DOE ZELF OOK IETS !!!
Ik zie niet in je post staan wat je zelf aan research hebt gedaan, waar je je laptop voor gaat gebruiken en hoeveel je budget is !!!

Mijn advies:

1) Zoek de specs van beide modellen op, print ze van mij part uit en zet ze naast elkaar.

2) Vergelijk de specs en de prijzen, voor prijs kwaliteit vehouding.

3) Zoek eens reviews van beide grafische kaarten om je conclusie te trekken wat grafische performance.

4) en nu komt ie ... NEEM ZELF EEN BESLISSING !!!

Iedereen heeft andere eisen wat laptops betreft en lees AUB de faq ook nog een keer door !!! Want je hebt nu al 4 topic geopend betreffende het aanschaffen van een laptop en 2 daarvan zijn op slot gegaan.
Uit een van die topics die op slot is gegaan.

Door LopeZ (Moderator OH/V&B) - Wednesday 17 September 2003 22:28

Waarom open jij zoveel topics over het zelfde gedoe steeds?
Hak de knoop door en kies 1 van de 2 op wat je intussen gelezen hebt.

Quote uit de faq

Aanschaffen van een laptop

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

Nog een punt is, doordat er steeds meer laptops op de markt komen verschijnen er ook meer reviews op het web. Zoek dus eerst voor je een laptop topic wilt openen. Kun je echter geen review vinden over precies die laptop, kijk dan naar de specificatie's. Er zit altijd een bepaalde chipset in van bijv Via/Intel/Sis, ook daar zijn reviews van te vinden.

Als je echt niets kunt vinden over de laptop en je wilt toch erachter komen hoe de laptop is, dan zit er nog maar één ding op en dat is naar de betreffende shop gaan. Je kunt vaak de laptop testen voordat je hem koopt, staat de shop dat niet toe dan raad ik aan om naar een andere shop toe te gaan. Elke zelfrespecterende PC shop laat je de laptop testen.
(en ga nou niet testen of de laptop stevig is door hem op de grond te gooien )

Nog wat tips bij het aanschaffen van een laptop:

Zorg dat je een laptop koopt met een mobiele processor. Meeste goedkope laptops hebben dit niet en dat brengt vele nadelen met zich mee:

De accu gaat stukken korter mee omdat de processor zich zelf niet kan terug schalen naar het processor gebruik.

De cpu fan draait bijna altijd op volle toeren, wat veel herrie met zich mee brengt.

De laptop zelf wordt soms erg heet aan de onderkant, wat niet lekker is als je hem op schoot hebt.

Kijk naar de grootte van je laptop scherm, maar let ook goed op de resolutie. Een 14.1" scherm wil niet zeggen dat er altijd 1024x768 op wordt gedraait (1400x1050 bestaat ook).

Wil je op je laptop kunnen gamen, koop dan geen laptop met integrated video maar met een Nvidia Geforce 2/4Go of Ati M6/7 videochip. Deze zijn gemaakt voor 3d, waar de rest bijna alleen goed is voor 2d.

Verkijk je niet op de hardeschijf, dit is het langzaamste apparaat in je hele laptop, neem dus liever een 5400rpm hardeschijf dan een 4200rpm.

Koop een goede laptop tas, want zeg nou zelf als je een laptop hebt van 1500 euro dan ga je niet besparen op een tas van 50 euro.

[ Voor 67% gewijzigd door FongWan op 19-09-2003 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 17:03:
Hey mensen,

Zeg, ik heb ook een Nec P520 van de TU/e en ik heb een probleempje.
Als ik de processor voor de volle 100 procent belast dan blijft ie maar voor een kort tijdje op 1,4 GHz draaien, waana hij dan terugschakelt naar 600 MHz (dit heb ik gezien m.b.v. SpeedSwitchXP), terwijl de belasting nog steeds 100% is :(. Dit vind ik vooral bij spellen hoogst irritant.
Weet iemand hier een oplossing voor of in ieder geval waar dit aan zou kunnen liggen? Aan de power settings of aan het BIOS ligt het niet, want die instellingen heb ik allemaal gecontroleerd (of heb ik iets over het hoofd gezien..?).
Lees op de vorige pagina ook aub. Ik weet niet of dat helpt, want ik zag dat hij ook van SpeedSwitchXP gebruik maakt maar misschien kan je wat meer met die info.

Of anders op pagina's 20 t/m 23 van het Acer topic aangezien ze daar ook over hetzelfde probleem hadden.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

zet em in speedswitch xp dan op max performance, dan draait ie constant op 1400 mhz, zie ook mijn eerdere posts hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Heeft iemand hier al Linux goed aan de praat gekregen op een Dell 8600 ?
Hij vind geen netwerkkaart.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Masselink schreef op 19 september 2003 @ 14:02:
Heeft iemand hier al Linux goed aan de praat gekregen op een Dell 8600 ?
Hij vind geen netwerkkaart.
Met de latitude d600 heb ik hetzelfde probleem, ik ken de preciese specs van de 8600 niet, maar zit daar ook een broadcom 570x gigabit ethernet controller in?

Ik heb wel ergens gelezen (ik dacht het dell forum) dat je een andere broadcom driver kon gebruiken en dat die dan wel werkt.
Ik kijk net op de broadcom site en daar zie ik wel linux drivers staan voor de bcm57xx serie http://www.broadcom.com/d...sla.php?driver=570x-Linux

• marshal

marshal

Eindelijk tijd gevonden om de foto's te scannen.

Gisteren ook m'n Linksys Wrtg54 geinstalleerd en dat werkt allemaal perfect.

Bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f-leenders/laptop%20000.jpg

PCMCIA met daaronder cardreader, infrarood en daarlangs microfoon en koptelefoon aansluitingen en hdd-bay
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f-leenders/laptop%20001.jpg

DVD/CD-RW combo drive
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f-leenders/laptop%20002.jpg

Achterkant. 2 usb 2.0 poorten, s-video uit, modem, 10/100/1000 netwerk, parallele poort, vga, seriele poort en stroomaansluiting
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f-leenders/laptop%20003.jpg

Onderkant. Linksonder batterij, daarnaast minipci en daar weer naast geheugen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f-leenders/laptop%20004.jpg

Scherm, beetje onduidelijk helaas. SXGA 1400x1050
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f-leenders/laptop%20005.jpg

Verwijderd

[quote]marshal schreef op 20 September 2003 @ 14:56:
Eindelijk tijd gevonden om de foto's te scannen.

->Marshal, je hebt toch een d600. Doe mij een lol en geef even antwoord op volgende vragen:
1) performance 3dMark2001? -> je hebt 2905 in 3dMark2003?
2) accuduur bij normale belasting en games?
3) hitte vd harddrive/accu voelbaar aan toetsenbord/1 zijde vd laptop?
4) herrie fan, herrie cd-rom, herrie HD?
5) overall looks, plastic ? stevig? (heb bv jewel en acer in handen gehad en die voelden zo buigzaam als een oude 5 1/4 inch floppy)
6) snelheid HD?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 15:37 ]

• Hertog_Martin
heb sinds gister de 661lci

en welgeteld 90 3dmarks in 3dmark 03 :/
en in 2001 1856 :/

hoe kan je trouwens meer geheugen aan de videokaart toekennen? is nu 16.
Maar als ik spel wil spelen ofzo wil ik 64.

[ Voor 41% gewijzigd door Hertog_Martin op 20-09-2003 16:29 ]

Verwijderd

Normaal gesproken regelt windows dat zelf. Vaak zit er echter ook een optie in de bios om dit in te stellen. Hoe dat bij de 661lci zit zou ik verder niet weten.

• Hertog_Martin
dus als je spel gaat spelen schakelt ie naar wat ie nodig heeft?

[ Voor 66% gewijzigd door Hertog_Martin op 20-09-2003 17:06 ]

Verwijderd

Dat is theoretische wel het verhaal achter de centrino laptops zonder losse grafische kaart.

Verwijderd

FongWan schreef op 19 September 2003 @ 10:15:
[...]

Lees op de vorige pagina ook aub. Ik weet niet of dat helpt, want ik zag dat hij ook van SpeedSwitchXP gebruik maakt maar misschien kan je wat meer met die info.

Of anders op pagina's 20 t/m 23 van het Acer topic aangezien ze daar ook over hetzelfde probleem hadden.

Suc6
Bedankt voor jullie antwoorden, maar het probleem is dus dat hij terug gaat naar 600 mhz als hij voor ca. 10 sec voor de volle 100 procent belast wordt. Ik gebruik dus speedswitch, waarmee ik dus die snelheid kan aflezen. Of ik SpeedSwitch op max. performance zet of dat ik het power management op "always on" zet maakt ook niks uit. Dan gaat hij wel op 1400 mhz draaien, maar als de belasting wederom 100% wordt, stapt dat kloteding toch weer terug. Als ik de computer net aan heb duurt het iets langer voordat hij terugstapt. Zou dat iets te maken hebben met de temperatuur? Hopelijk weten jullie raad, want ik denk dat als ik naar het NSC ga, dat ik m dan een tijdje kwijt ben.... :'(

• Hertog_Martin
wow, mn nieuwe laptop (acer tm661lci, 1.4ghz centrino, 512mb ddr ram) is verbazend snel met maya

met de maya rendertest slechts 90 seconden terwijl ik er met mn oude systeem (athlon 850, 256mb sdram) er 518 seconden over deed

Ik kan haast niet geloven dat een centrino zo snel is. GamePC maakt ook gebruik van de rendertest in hun reviews en in een test van hun doet een dual xeon 2ghz systeem met 2x512 pc3200 geheugen en een 7200rpm HD er 67 seconden over!

en dan kom ik aan met een single pentium-m 1.4ghz met 496 pc2100 ddr ram en 4200rpm hd en 90 sec..

Verwijderd

Ik kan echt niet kiezen welke van deze 3 laptops!
Dus geef jullie mening maar :)

http://www.messengerweb.nl/diverse/laptops.htm

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 20 September 2003 @ 21:19:
wow, mn nieuwe laptop (acer tm661lci, 1.4ghz centrino, 512mb ddr ram) is verbazend snel met maya
Wat is de URL daarvan? Op google vind ik alleen een duitse site die closed is sinds 2002? Of is hij dat wel?

• Hertog_Martin
van de 661lci bedoel je? staat gewoon op acer.nl

of je hebt verkeerd gequote en je bedoeld die maya render test, die staat hier:

http://www.highend3d.com/tests/maya/testcenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

->Marshal, je hebt toch een d600. Doe mij een lol en geef even antwoord op volgende vragen:
1) performance 3dMark2001? -> je hebt 2905 in 3dMark2003?

In 3dmark2001 SE had ik 2905, maar dat was een vluchtige test.
3dmark2003 heb ik nog niet geprobeerd

2) accuduur bij normale belasting en games?

Normale belasting zo'n 3,5 uur, games heb ik nog niet geprobeerd.

3) hitte vd harddrive/accu voelbaar aan toetsenbord/1 zijde vd laptop?

Warmte harddrive voel je aan de linkerkant naast het touchpad (overigens niet echt heet), accu merk ik niet veel van. Geheugen wordt ook best warm, maar dat merk je alleen als je dat ding op schoot hebt.

4) herrie fan, herrie cd-rom, herrie HD?

Erg stil, alleen dvd hoor je bij het afspelen. Fan springt alleen af en toe aan, dat hoor je niet echt. HD hoor je dat vage geluidje steeds (lees/schrijfkop die beweegt ??).

5) overall looks, plastic ? stevig? (heb bv jewel en acer in handen gehad en die voelden zo buigzaam als een oude 5 1/4 inch floppy)

Looks vind ik goed, ben er nog steeds niet helemaal uit wat voor materiaal het is, mij lijkt het gewoon plastic maar wel erg stevig.

6) snelheid HD?

Snelheid HD heb ik niet gemeten. Niet echt merkbaar traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marshal,

op 9 september melde je nog dat je op 2905 zat in 3dMark2003(!!). Dit moet dus 3dmark2001 zijn?! Lekker foutje, daarmee valt hij voor veel mensen gelijk af.

Bizar/vervelend/rot/jammer dat de 32MB versie van de 9000 de helft qua performance heeft van de 64mb versie zoals getest bij Tom: http://www.tomshardware.c...020829/radeon9000-03.html

quote:

Door marshal - Tuesday 09 September 2003 21:26

Heb ondertussen een keer 3dmark 2003 se gedraait, maar daarin scoort hij maar 2905 3dmarks. Waar dat precies aan ligt weet ik dus niet.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 21:54:
Ik kan echt niet kiezen welke van deze 3 laptops!
Dus geef jullie mening maar :)

http://www.messengerweb.nl/diverse/laptops.htm
Godsamme man .... maak zelf nou een keuze .... 8)7 |:(

ff een quote uit het Acer topic
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 23:20:
ik ga de 804lcib bestellen denk ik
ben niet zeker omdat ik twijfel met de dell d8600, maarja
Eergisteren was je nog van plan om een dell 8600 te halen :?
En nu zit de acer 804 niet eens in je lijst maar een 803 :?

Ik weet echt niet waar je mee bezig bent maar doe mij aub een lol, post niet meer in dit topic als je toch alleen maar dit soort vragen blijft stellen nadat je 4 topic erover hebt gemaakt over het kiezen van een laptop waarvan er iets van 3 dicht zijn gegaan ...

Er is genoeg info gegeven om zelf een keuze te kunnen maken en als je dat niet kan doe het dan op de volgende manier ...

/me sarcasm mode
Neem 3 blaadjes en schrijf op ieder een model nummer op, zet ze in een zak en ga grabbelen. Heb je ook een keuze gemaakt en zelf nog ook.
/me /sarcasm mode

Maar ga niet verwachten van ons dat wij die keuze voor je maken.

Nogmaals LEES DE FAQ !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag niet om een keuze te maken voor mij, maar om een MENING, of ken je het verschil niet?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 13:57:
ik vraag niet om een keuze te maken voor mij, maar om een MENING, of ken je het verschil niet?
Tuurlijk ken ik het verschil wel maar heb je al naar reviews gezocht etc ???

Want elke keer vraag je wel naar meningen etc, maar je geeft niet aan waar je zelf hebt gezocht en dat levert irritaties op. In ieder geval bij mij wel, ik kan dat niet van anderen zeggen. Specs kan iedereen neer pleuren en dan gaan vragen meningen graag.

Laat zien dat je zelf ook hebt zitten zoeken dan scheelt dat een hoop, want ik weet nog steeds niet waarvoor je je laptop gaat gebruiken etc, wat JIJ belangrijk vind, wat je budget is en noem maar op. Al kan ik dat wel een beetje raden dat het tot max 2700 euro zal zijn of zo.

Zoals ook in de faq staat, de een zweert bij het ene merk en de ander bij het andere. Daarom zou ik zeggen zoek reviews op en kijk wat JIJ belangrijk vind. Meningen kunnen een vertekend beeld geven, het hoeft niet maar het kan.
Quote uit de faq
Aanschaffen van een laptop

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

Nog een punt is, doordat er steeds meer laptops op de markt komen verschijnen er ook meer reviews op het web. Zoek dus eerst voor je een laptop topic wilt openen. Kun je echter geen review vinden over precies die laptop, kijk dan naar de specificatie's. Er zit altijd een bepaalde chipset in van bijv Via/Intel/Sis, ook daar zijn reviews van te vinden.
Vandaar dat een simple post van "welke is beter" of "geef je mening tussen deze laptops" volstrekt onzinnig is als diegene die een reactie wilt geven niet weet wat je zelf aan info hebt opgezocht en wat je met laptop gaat doen. Met dat soort info kan er een betere mening of advies voor je keuze gegeven worden dan dat ik nu neer ga zetten, mijn mening is

1) dell 8600
2) acer 803 (ik zou eerder voor de 804 gaan zoals je al eerder van plan :? was maar goed dat moet je zelf kiezen, dan zou get lijstje waarschijnlijk ook anders eruit hadden gezien)
3) dell 500

Dan heb jij daar ook geen zak aan want ik beargumenteer mijn mening/advies niet.
(trouwens dit is op dit moment wel de volgorde waarin ik zou gaan, maar goed)

Doordat ik niet zet waarom ik zelf voor deze volgorde ga zal jij weer vragen waarom, ik geef weer antwoord etc bla bla bla en dan is gewoon zonde van de extra posts in dit topic.

Terwijl als je gewoon neergezet had van ik ga een laptop lopen waarmee ik de volgende dingen ga doen en dit en dat vind ik belangrijk en ik heb de volgende 2 a 3 in mijn gedachte. Dan kan je gestructureerd een antwoord verwachten en dan scheelt het dat je in tig topics dezelfde vraaag moet stellen of dat je tig topics opent.

Van de acer kan je genoeg info terug vinden in het acer topic, over de dell 8600 lees de vorige pagina's eens door en de dell 500 zoek op google naar reviews.

Dus snap jij nu wat ik je al tig keer probeer te vertellen?

Ik wil je best helpen maar je moet niet verwachten dat mensen kunnen ruiken wat jij wilt en belangrijk vind.

Voor mij is deze discussie afgelopen, wil je mijn advies/mening geef dan genoeg info om een mening/advies te kunnen geven.

[ Voor 31% gewijzigd door FongWan op 21-09-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al reviews van de acer gelezen, maar had er nog geen over de dell gevonden dus.
Maximum budget ROND de €2500
Voornamelijk, internet, msn, webdesign, mailen, af en toe eens een game.
mag niet te veel kwaaltjes hebben, geen lawaai maken, niet te groot en te zwaar ,stevig in elkaar zitten
IK dacht aan de dell 8600, acer 803 en 804 en voor de rest weet ik niet meteen nog een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik ben nog bezig met het artikel te lezen hier, maar was van plan om een Acer Travelmate 291Lci te gaan kopen. Ik heb over de P4-M gehoord dat ze na het afkoppelen van de stroom, altijd dik 10% terugvalt in snelheid. Dat zou schijnbaar toch vrij nadelig zijn voor de snelheid, is dit bij de Centrino ook zo erg? Het weerhoudt me toch niet ervan om de laptop te kopen, maar wou het puur informatief weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
/me News update voor de mobile gamers onder ons*

Deze review is wel al ongeveer 1 week oud maar ik zag het net pas op AnandTech.

ATI Mobility Radeon 9600 and NVIDIA GeForce FX Go5650: Taking on DX9
Bij deze de conclusie van te test op AnandTech, voor benchmark resultaten zie de link hierboven

Conclusion
With what turned out to be not one, not two, but almost a six-month wait, we finally got the head-to-head we were looking for. And with the scores in mind, we are extremely pleased with the way Mobility Radeon 9600 turned out. It seems definitely ready for the next generation games and benchmarks. In our various benchmark runs, we were even able to roughly gauge the heat emission between the Mobility Radeon 9600 and the GeForce FX Go5650. While we can’t release full results, we can state that in our Half-Life 2 benchmark runs, the Mobility Radeon 9600 was able to noticeably generate less heat. We are still waiting for all battery consumption benchmarks to finish, and we will report back as soon as that is completed.

Results aside, it was a bit frustrating to see NVIDIA and ATI take so long to get the chips to market. After all, we reported back in March on these two solutions, and it took us quite some time (albeit almost 6 months) before we started to see real tangible retail systems. Granted, they were in other overseas markets, but the main technology market is still North America.

ATI isn’t completely without fault, as their product announcement comes after their tradition of the Mobility Radeon 9000, which was touted as the first mobile graphics chip to be announced and shipped within a week. Hopefully, we will see the next generation of mobile graphics processors (M11 and NV36M) with an announcement much closer to their full market release. (Of the two, we have only been able to see M11, which is definitely something to keep your eyes peeled for as we near official announcement.) Ideally, each company’s marketing should hold off until the date nears, and not jump the gun to respond to the other.

With the GeForce4 4200 Go ultimately replaced by the Go56xx, NVIDIA is starting to head in the right direction. Power consumption and heat emissions for the GeForce FX Go based notebooks have succeeded in many things for which the GeForce4 4200 Go did not. However, NVIDIA has fair way to go to take their mobility graphics processors up to the same speed as Mobility Radeon 9600 in many of the next-generation games on the horizon.

The developer of Half-Life 2, Valve, is the first developer to voice their displeasure for the NV3x architecture with such intensity, because it has forced them to write additional codepaths particularly for NVIDIA hardware; thus, costing them time, money, and extra resources. This was something not needed to run on ATI hardware, which is why they entered into an agreement with ATI. The order of the agreement was based on already existing hardware benchmark scores to a marketing agreement, not the other way around as some have speculated.

Now, the only way for NVIDIA hardware to run reasonably well in full DX9 games such as Half-Life 2, AquaMark 3, among others, is to lower several image quality related settings: no fog, 32-bit dropped to 16-bit, low dynamic range, etc. The current selection of older DX8 games may suit the GeForce FX based systems (desktop and notebook) just fine, but we are on the heels of a software change to DX9, which is why we are in the process of revising our graphics benchmark suite. The result of GeForce FX benchmarking in DX8 is that consumers are getting use to the higher fps rates in UT2003 and Jedi Knight 2. If Valve didn’t program a special codepath for NVIDIA hardware, customers would be calling up their technical support, and ultimately sending back the software title (RMA issues), which would result in Valve's loss of money. This ends up leaving both the programmer and the NVIDIA consumer dissatisfied because neither side gets to see the full DX9 experience appreciated. Don’t forget that programmers are also artists, and on a separate level, it is frustrating for them to see their hard work go to waste, as those high level settings get turned off. We can’t even begin to hypothesize or speculate the performance results for Go5200, which is a full DX9 part, had we sought to include it in this review.

Update 9/17: We are finished with the battery consumption runs, and we can report back that there is no noticible difference between the two mobile graphic parts, in this respect. We ran both under the highest battery conservation settings (PowerPlay and PowerMizer) and the standard MobileMark settings. Due to NDA reasons, we cannot release the numbers, but the margin between the two result were negligible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan, het is goed dat je dit bericht post in het centrino forum post. Want hieruit blijkt dat de mobility 9600 superieur is ten opzichte van de andere mobile videocards. Het enige probleem is dat er geen centrino notebook in combinatie met een mobilty 9600 te vinden is....... :'( Helaas nog niet van toepassing dus, maar hopelijk wel op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een groot verschil tussen de 9000 en de 9600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 21:53:
Jeps ik haal met een athlon mobile 2500+ en een rd9600 ruim 2600n punten iin 3dmark2k1.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus 9600 is beter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 21:33:
FongWan, het is goed dat je dit bericht post in het centrino forum post. Want hieruit blijkt dat de mobility 9600 superieur is ten opzichte van de andere mobile videocards. Het enige probleem is dat er geen centrino notebook in combinatie met een mobilty 9600 te vinden is....... :'( Helaas nog niet van toepassing dus, maar hopelijk wel op korte termijn.
yep ... ik weet het ... :'( :'( :'(

Ik hoop echt dat er binnenkort snel centrino's uit komen met een m9200 of nog beter een m9600.

De enigste centrino met een m9200 is de NX7000 als ik het goed heb en die is best wel aan de dure kant ten opzichte van een Acer 804 die een m9000 heeft. :(

Schijnt volgens het artikel dat eind van dit jaar meer notebooks moeten gaan uitkomen met een m9600. Alleen jammer dat het denk ik geen centrino's zullen zijn, maar we kunnen hopen want dat zou echt :Y) zijn.

En dat terwijl de m9600 wel zuinig is :? en goed in het centrino concept past. Van wat ik op kan maken uit de conclusie van de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 21:53:
Check links en vorm je eigen oordeel.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1812
http://www.tomshardware.com/mobile/20030806/index.html
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1115215,00.asp

google en gij zult vinden:

http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Ladingen notebook reviews (Dell 8600, Acer 80x serie).

http://reviews.cnet.com/N...7-0.html?tag=cnetfd.glnav

Probeer eerst eens zoveel mogelijk zelf te zoeken en niet alleen maar vragen te stellen. Als je zelf ook goede informatie aandraagt zijn andere forum gebruikers eerder geneigd om je vragen te beantwoorden (als ze het idee hebben dat je zelf ook research hebt verricht) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd FongWan, helemaal omdat ik t/m 31/12/2003 met 42% korting een notebook kan aanschaffen (ivm pc prive project van vader's werk :D)
Heb Acer en Ati al gemaild. Beide hebben niet kunnen bevestigen (ook niet ontkennen) dat er zo'n combi op korte termijn op komst is. Dell ook maar ff gemaild maar verwacht daar niet zoveel van.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 09:32:
Marshal,

op 9 september melde je nog dat je op 2905 zat in 3dMark2003(!!). Dit moet dus 3dmark2001 zijn?! Lekker foutje, daarmee valt hij voor veel mensen gelijk af.

Bizar/vervelend/rot/jammer dat de 32MB versie van de 9000 de helft qua performance heeft van de 64mb versie zoals getest bij Tom: http://www.tomshardware.c...020829/radeon9000-03.html

quote:

Door marshal - Tuesday 09 September 2003 21:26

...
hmm.. is inderdaad lekker, maar nu begin ik zelf ook te twijfelen. Ik zal morgen kijken of ik tijd heb om 2003 een keer te installeren.

edit:
ik zie hierboven dat madlive maar 2600 haalt met een athlon mobile en een 9600 in 3dmark 2001. dus dan is 2905 met een 1400 mhz pentium m en een ati 9000 nog niet zo slecht.

[ Voor 38% gewijzigd door marshal op 22-09-2003 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

->lijkt mij dat als je in 3dmark 2003 een score haalt van 2905 dat je in versie 2001 tegen de 7000 of zo zou moeten lopen. Installeer 's versie 2001 en doe de test overnieuw aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marshal schreef op 22 September 2003 @ 00:43:
[...]

edit:
ik zie hierboven dat madlive maar 2600 haalt met een athlon mobile en een 9600 in 3dmark 2001. dus dan is 2905 met een 1400 mhz pentium m en een ati 9000 nog niet zo slecht.
Ligt het nou aan mij, of maak je gewoon twee keer de zelfde fout?
Jij vindt 2905 3dmarks 2003 dus slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: De nieuwe componenten van de Centrino 2004

Op X-Bit Labs is een overzicht verschenen van de plannen die Intel de komende jaren met het Centrino-platform heeft. Begin volgt jaar verschijnen de eerste 0,09 micron Pentium M-processors met 2MB L2-cache. Hoewel deze chip ook prima werkt met de huidige i855-chipset, zal het "Mobile Internet PC 2004 Platform" (codenaam Sonoma) een andere chipset vereisen: een Alviso-northbridge gecombineerd met ICH6-M southbridge. Deze combinatie ondersteunt onder andere dual-channel DDR2-geheugen, Serial ATA 150, Azalia voor 7.1 geluid en ExpressCard. Verder zou het stroomverbruik verder omlaag worden gebracht en er ondersteuning zijn voor biometrische beveiliging. Daarnaast moet de WiFi-chip vervangen worden voor een exemplaar dat 802.11g en Bluetooth ondersteunt.

Pas als Dothan, Alviso en de nieuwe Pro/Wireless-chip aanwezig zijn mag er het volgende Centrino-logootje op doos geplakt worden. Dit wordt pas halverwege 2004 mogelijk, want de nieuwe chipset laat langer op zich wachten dan de processor. De basisconfiguratie moet het wel zo'n twee jaar lang gaan uithouden. De Dothan-core krijgt ondertussen nog een kleine onderhoudsbeurt, waarschijnlijk om het energieverbruik op hogere kloksnelheid te matigen, en wordt dan de garage uitgestuurd als Jonah. Verder zijn er plannen voor GSM-GPRS mogelijkheden. Pas begin 2006 komt er echter een compleet nieuwe generatie. In dat jaar zou er weer een compleet nieuwe mobiele architectuur verschijnen in de vorm van de Merom-core. Later wordt deze processor gekrompen tot 0,065 micron en gaat hij Gilo heten. Beide worden ondersteund door de Crestine-chipset, maar wat deze voor nieuwe features biedt is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
/me Frontpage news update *

De nieuwe componenten van de Centrino 2004
Door Wouter Tinus - maandag 22 september 2003 - 16:18 - Bron: X-Bit Labs
Op X-Bit Labs is een overzicht verschenen van de plannen die Intel de komende jaren met het Centrino-platform heeft. Begin volgt jaar verschijnen de eerste 0,09 micron Pentium M-processors met 2MB L2-cache. Hoewel deze chip ook prima werkt met de huidige i855-chipset, zal het "Mobile Internet PC 2004 Platform" (codenaam Sonoma) een andere chipset vereisen: een Alviso-northbridge gecombineerd met ICH6-M southbridge. Deze combinatie ondersteunt onder andere dual-channel DDR2-geheugen, Serial ATA 150, Azalia voor 7.1 geluid en ExpressCard. Verder zou het stroomverbruik verder omlaag worden gebracht en er ondersteuning zijn voor biometrische beveiliging. Daarnaast moet de WiFi-chip vervangen worden voor een exemplaar dat 802.11g en Bluetooth ondersteunt.

Pas als Dothan, Alviso en de nieuwe Pro/Wireless-chip aanwezig zijn mag er het volgende Centrino-logootje op doos geplakt worden. Dit wordt pas halverwege 2004 mogelijk, want de nieuwe chipset laat langer op zich wachten dan de processor. De basisconfiguratie moet het wel zo'n twee jaar lang gaan uithouden. De Dothan-core krijgt ondertussen nog een kleine onderhoudsbeurt, waarschijnlijk om het energieverbruik op hogere kloksnelheid te matigen, en wordt dan de garage uitgestuurd als Jonah. Verder zijn er plannen voor GSM-GPRS mogelijkheden. Pas begin 2006 komt er echter een compleet nieuwe generatie. In dat jaar zou er weer een compleet nieuwe mobiele architectuur verschijnen in de vorm van de Merom-core. Later wordt deze processor gekrompen tot 0,065 micron en gaat hij Gilo heten. Beide worden ondersteund door de Crestine-chipset, maar wat deze voor nieuwe features biedt is niet bekend.

2004 belooft wat te gaan worden met het Centrino platform mensen, denk dat ik toch maar 1 jaartje wacht met het kopen van een nieuwe laptop. :'( :'(

Want na 2004 zal de volgende series pas rond 2006 uitkomen ..... :O :z :Z

Nu maar hopen dat mijn halfgare Gericom van 3 jaar oud het nog trekt tot die tijd 8)7 |:(

edit:
shit ... moet toch sneller leren typen :+

[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 22-09-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Fongwan, Copy + Paste is sneller dan het hele artikel typen trouwens ;)

Denk niet dat ik nog een jaar ga wachten. SATA 150 is wel cool, dual DDR en Expresscard ook wel leuk. Maar bioritmisch beveiligen is voor mij niet het wachten waard. En in 2004 verzinnen ze wel weer wat anders ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn vader zijn werk hadden ze allemaal een acer en al die schermen zijn vervangen moeten worden omdat ze afbraken :p
dus mijn keuze is gemakkelijk nu, Dell! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 13:52:
[...]

Ligt het nou aan mij, of maak je gewoon twee keer de zelfde fout?
Jij vindt 2905 3dmarks 2003 dus slecht?
Verkeerd gecopy/paste, ik had iets verkeerd geedit en dat heb ik toen hersteld, alleen had ik nog een stuk verkeerd meegekopieerd. 2905 was dus 3dmark2001 se.

In 3dmark 2003 haal ik 621.

[ Voor 16% gewijzigd door marshal op 22-09-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Dell 8600 besteld!
Specs:
Intel pentium M 1.5gighz
15.4 inch ultra sharp breedbeeld scherm
80gig 5400 rpm
128MB nVidia® GeForce ™ FX Go5650 grafische kaart
768MB DDR ram
3 jaar collect en return garantie
Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card
DVD/RW

Goede keuze toch he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic, tip: Messengerweb.nl wil je niet op je msn lijst hebben. Als je zegt dat hij tot vervelens toe dezelfde vraag blijft stellen, of je antwoord een keertje niet naar zijn goesting ben je een homo of voel je je te goed voor hem. Zielige persoonlijkheid :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

back on topic please, heb net crazy laptop besteld en wil er wat positieve reacties op, hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 23:52:
Specs:
Intel pentium M 1.5gighz
80gig 5400 rpm
768MB DDR ram
DVD/RW

Goede keuze toch he?
Als ik nou nee zeg, annuleer je de bestelling dan? :P

En waar zie je op de Dell site dat de 80GB 5400 rpm is? Ik wil namelijk misschien ook een 8600 gaan bestellen, maar wil wel een 5400 rpm HDD hebben, anders zit je met een HDD die je systeem vertraagd.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
hey ik zie bij sound instellingen allemaal spdif opties.

Ik heb in de specs niks van spdif gezien, maar is het toevallig soms zo dat de lineout ook als spdif over coax dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:41:
Sorry Fongwan, Copy + Paste is sneller dan het hele artikel typen trouwens ;)

Denk niet dat ik nog een jaar ga wachten. SATA 150 is wel cool, dual DDR en Expresscard ook wel leuk. Maar bioritmisch beveiligen is voor mij niet het wachten waard. En in 2004 verzinnen ze wel weer wat anders ben ik bang...
hahahaha ok ok copy paste is inderdaad sneller dan alles overtikken :P ;)

Nee maar ik ben niet de snelste met tikken (zie tekst onder het artikel ;) ), vandaar dat je sneller bent geweest.

Maar goed ik moet het nog maar afwachten, eerst even kijken wat er na 5 oktober gebeurt met de prijzen van de Centino's. Want er zou een prijsverlaging aankomen van de Banias. Als die nieuwe prijzen leuk zijn dan wacht ik misschien totdat de Dothan er is waardoor de Banias nog goedkoper wordt ....

Maar het is allemaal even afwachten, plus het hangt ook van mijn huidige laptop af of ik binnenkort iets nieuws moet kopen of dat ik het nog even uithou ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 23:52:
Specs:
Intel pentium M 1.5gighz
80gig 5400 rpm
768MB DDR ram
DVD/RW

Goede keuze toch he?
Jawel alleen jammer dat je niet een maandje eerder bent geweest, toen had je als ik het goed heb voor dezelfde prijs een 1,7GHz proc erin zitten met dezelfde config verder.

Maar voor de huidige configs is hij erggg lekker in mijn ogen.

That reminds me ....
Waar blijven die Reviews van de Dell8600 ???

De mensen die hem al besteld hebben met een 1,7GHz proc. hebben ze al een weekie of langer thuis liggen. Een paar ervaringen en foto's aub. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik heb een 1.7 Centrino Dell8600, maar ik heb nog geen tijd gehad om hem te reviewen.

Wel kleine tests gedaan:

Battlefield 1942 draait perfect.
3dMark2003: 2325 puntjes (1024x768)

Scherm is haarscherp, batterij levensduur lekker lang. (Ik heb er al 4 uur op gewerkt)

Toetsenbord in eerste instantie niet zo fijn. (Die van mijn Sony Vaio is beter)
Maar dat is een kwestie van wennen.

Ik vind het een toppertje.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal hem proberen te reviewen wanneer ik hem heb.
Ben alleen bang dat hij nogal groot is?
Verschil tussen 1.5 en 1.7 is toch niet zo groot.
Modular 2x DVD+ RW Drive => Is dat eigenlijk ook een dvd brander?

Beaves, ik had ergens in een review gelezen dat de 60gig 4200rpm is en de 80gig 5400rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 23 September 2003 @ 07:03:
hey ik zie bij sound instellingen allemaal spdif opties.

Ik heb in de specs niks van spdif gezien, maar is het toevallig soms zo dat de lineout ook als spdif over coax dient?
klopt als een bus. Er zit geen optische S/PDIF op, maar wel S/PDIF over coax line-out. Ik heb de Deel Inspiron 8500 en daar krijg je zo'n verloopstukkie bij die je aan je notebook hangt en daar zit een s-video out, een SVCD-out en een S/PDIF uitgang op (oftewijl digitale uitgang).
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.