Ik zit te twijfelen tussen een Dell Inspiron 5150, een 8600, of nog ff wachten tot er een model is met een écht snelle videokaart (bij voorkeur een Radeon Mobility 9600). De 5150 vind ik qua alles wel in orde, behalve de videokaart: die FX Go5200 die erin zit is mij iets te beroerd (zie diverse reviews).
De 8600 heeft een FX Go5650 met 128Mb, die vind ik dan weer wél okee, hoewel hij nog steeds niet zo snel is als een RM 9600 (zelfs de 9200 is al sneller geloof ik). Maar de rest is daar weer net iets minder, en vooral dat *breedbeeld* scherm

Ik wil geen breedbeeld, films kijk ik toch op m'n TV en voor het normale werk zou ik eerder
hoogbeeld prefereren. 1600x1200 op een 15" 4:3 scherm vind ik beter dan 1680x1050 of 1920x1200 op 15.4" 8:5 scherm (want die laatste is minder hoog).
Hoe werkt dat breedbeeld scherm eigenlijk in games, krijg je daar zwarte balken aan de zijkanten? Of gaan die hogere horizontale resoluties (naar verhouding) wel gewoon goed, met correcte aspect ratio enzo?
Iemand ervaring trouwens met de TV out van die Go5650? Die vind ik op de Radeon 9000 wel in orde. Gewoon switchen in display properties, werkt simpel en goed, geen aparte progs of niks nodig.
Oh ja, waar ik ook van baal, waarom kunnen ze bij Dell nou die Inspirons niet leveren met een
Enhanced 15" UXGA scherm? Wel die "gewone" (ook al geen misselijk scherm natuurlijk), maar bij een bepaald Precision of Lattitude model kun je voor een paar tientjes meer zo'n Enhanced scherm nemen wat een lagere responstijd, meer contrast en helderheid, en grotere kijkhoek heeft. Ik heb gevraagd of ze dat scherm ook bij een Inspiron konden leveren, maar kennelijk niet.