Gathering of Tweakers

Quicksearch
trilling bij zo een pomp is imho veel minder dan die in een auto, niet zo effectief lijkt me
outdated icon

quote:
The Undertaker schreef op 15 June 2003 @ 21:15:
De makkelijkste oplossing voor je HDD is er rubbervoetjes onder monteren die ook bij waterkoeling gebruikt wordt voor de pomp om resonantie te voorkomen. Deze oplossing neemt tevens weinig plaats in gebruik.

Als ik over de snelweg rijd en daar zit een hobbel in van enkele tientallen cm (die zit er hier ook daadwerkelijk) dan vlieg ik in mijn auto al met m'n kop tegen het plafond aan.

Kun je nagaan wat er dan met die HDD gebeurt, die overleeft het niet volledig ben ik bang, als er alleen maar een paar rubberen voetjes onder zitten.

In mijn auto voel je elke straatsteen liggen dus t is toch wel belangrijk om de hdd goed op te hangen.

P4 2,67 / 1024MB / 160GB / GF6600GT / DVDRW
AMD XP1700+ / 512MB / 80GB / DVD

The Phenom

quote:
GigaTexel_BE schreef op 15 June 2003 @ 21:24:
trilling bij zo een pomp is imho veel minder dan die in een auto, niet zo effectief lijkt me
.
quote:
dreeke schreef op 15 June 2003 @ 21:36:
[...]
Als ik over de snelweg rijd en daar zit een hobbel in van enkele tientallen cm (die zit er hier ook daadwerkelijk) dan vlieg ik in mijn auto al met m'n kop tegen het plafond aan.

Kun je nagaan wat er dan met die HDD gebeurt, die overleeft het niet volledig ben ik bang, als er alleen maar een paar rubberen voetjes onder zitten.

In mijn auto voel je elke straatsteen liggen dus t is toch wel belangrijk om de hdd goed op te hangen.

Vergeet niet dat je banden en je schokdempers/veren (ook al zijn ze plankhard) meewerken aan de demping. Een CD speler is gevoeliger voor hobbels dan een HDD denk ik. Mijn CD-speler slaat alleen even uit als ik over een ontzettende kuil/hobbel ga, maar niet constant. Ik denk dat een catch-ophanging zoals hierboven een beetje erg paranoide is.
Iedereen moet het voor zich weteen. Ik ga voor een mobilerack op zijn kant bevestigd op/aan rubberen ophangpunten en zie het wel

The Undertaker wijzigde dit bericht 15-06-2003 21:39 (31%)

[b]The Reaper of Wayward Souls...[/b]
New Project Development...

Dat elastiek aanspannen had ik nog niet aan gedacht, dat is n heel goed idee.
De disk hoeft natuurlijk niet 5cm te werken, en met dat aanspannen kan et wel in n cm of 2.

En een HDD vergelijken met een CD drive... moah... 1 tikje op de platter kan al voldoende zijn he.

Freakaz0id wijzigde dit bericht 15-06-2003 21:39 (56%)

http://thiscrapis.mine.nu - Mijn persoonlijke site. Computers en RC stuff!

goed idee is een vijsje nemen, daar de elastiek 1maal ronddraaien en vastzetten
dan ga je even schudden met het rack en HD (die niet draait natuurlijk :D) en bepaal zo de goeie spanning, dat voel je wel aan
quote:
De Dikke Van Dale (NL woordenboek) vertelt::
vijs (de ~, vijzen)
1 [Belg., niet alg.] schroef

Aha, Een schoef! (Fijne mensen, die belgen. ;))
Maar je hebt wel gelijk, uitgebreid testen voordat je et gebruikt is altijd n goed idee.

Kratjes kunnen nu ook voorin

quote:
Freakaz0id schreef op 15 June 2003 @ 13:47:
Dat is dus ECHT wel n probleem.
Zulke drives happen in hun eentje al 20w de man, dan nog even de board die 25w eet. Dat is al 65w. Veel plezier dr mee. Je hebt toch al minimaal 10w overshoot nodig op je voeding, dus dan hal je et no way met zon klein voedinkje.

Zelfs met laptop onderdelen is et nog flink knellen.
Ik snap wel dat jij denkt dat het een probleem is...maar ik denk dat procase ( www.procase.com ) niet zo dom is om een voeding uit te brengen welke niet een fatsoenlijk Utx mainboard kan voorzien van een beetje stroom, omdat dit gewoon een losse vieding is van een van hun kassies...de reden waarom dit kassie zo klein is is omdat er dan maar een kleine voeding in past (is overigens wel een GESCHAKELDE voeding) er zit dus nof een 220 --> 12 V adaptor bij....

en als de je search gebruikt zal je vinden dat er hier op GOT iemand zit die zo'n standaard procase kassie direct aan de accu heeft hangen zonder problemen (hint het is een camper...en dan bedoel ik niet in de zin van online gamen)
48k was toen meer dan genoeg.

Je moet dempers gebruiken, zonder demping kan er een resonantie ontstaan en de harde schijf gigantsch heen en weer trillen....

Maak dan een ophanging gebasseerd op een paar modelbouw schokbrekers.
quote:
De Dikke Vandale (NL woordenboek) vertelT
offtopic:

ik spreek dan wel over een "vijs", maar jij verneukt wel de werkwoorden
ik vertel
jij vertelt
van Daele vertelt

owned :P
Soepkip:
Het gaat erom dat et mij gewoon onmogenlijk lijkt om 2 devices te voeden die bijde 20w eten, en nog een moederbord dat 25w eet. Dan voed je volgens jou 65w aan spullen, met een 52w voeding. Ben ik nou gek, of.. ?

Sinclair:
Olieschokdempers, geen gek idee.

offtopic:

GigaTexel_BE:

van Daele? Van Dale.

Re-owned. ;)

Freakaz0id wijzigde dit bericht 15-06-2003 22:22 (36%)

wat me misschien ook haalbaar lijkt, 4 resorkes uit een balpen
The Phenom

[b]The Reaper of Wayward Souls...[/b]
New Project Development...

XBOX :
heb verleden X een post gedaan over een xbox.
de mijne zit nu in de auto :
xbox 150 euro ombouw ( zelf gedaan 70 euro )
120 GB hdd 150 euro.
14" oude tft had ik nog prijs weet ik dus niet.
dan nog de 12 V -> 220 V was 50 euro.
dus 420 eurotjes. en daar kan ik dus alles mee, zelfs een route planner :)
is makkelijk te doen, en de xbox en tft kunnen er nog makkelijk uit ook.

kost zo een omvormer naar 50 euro? :S
hoeveel watt krijg je dan?
Mijn omvormer was 45 euro en ik kreeg 300w.

En zon X-box.. is die niet ERG energy onefficient?

waar heb je die gekocht? velleman? type?

Ik vind dat we nogal hard aan het neuten zijn over energie-efficientie, op zo'n kleine vermogens als 100W ofzo maakt dat imho niet echt veel uit
zo lang je de batterij/alternator maar niet kapot trekt, maakt het voor mij niet echt uit :)
nou ik heb zelf 3 accu's in mijn auto liggen.
met zo'n oplaad ding er tussen ( komen er een stuk of 10 in te liggen voor mijn lowrider installatie)
dus aan power geen gebrek ik hoef niet bang te zijn dat die uitgaat.
ik heb de mijne gekocht in amersfoort de lokale boer. was 50 euro en is ook 300 w. genoeg voor de tft en xbox. en ik moet zeggen , dvd,divx,mp3, alles wat een pc afspeelt doet de xbox ook en nog super ook :)

quote:
GigaTexel_BE schreef op 16 June 2003 @ 10:51:
waar heb je die gekocht? velleman? type?

Ik vind dat we nogal hard aan het neuten zijn over energie-efficientie, op zo'n kleine vermogens als 100W ofzo maakt dat imho niet echt veel uit
zo lang je de batterij/alternator maar niet kapot trekt, maakt het voor mij niet echt uit :)
bij conrad heb je een 150watt 12->220v voor 46 euro

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

bij www.velleman.be hebben ze er een hele boel :)
alleen zonder prijs :(
misschien voor Dreeke interessant als we al wat specs kunnen geven, die er graag op moeten

vga input prefereerbaar
power en beeld loskoppelbaar aan het scherm zodat scherm losgekoppeld kan worden
montage langs links of langs onder (keuze?)
VGA input is idd een dikke plus als dat kan. En n paar plugjes en n rol klitteband doet vaak wonderen. }:O

en ook lijkt het me handig, voor mensen zonder een gigantisch dashboard, dat je de houder links kan plaatsen
*clickable*
http://users.pandora.be/gigatexel/auto/IM003217.JPG

hij zou moeten komen waar de gsm-houder nu hangt (mijn 5510 past daar niet in)
offtopic:
is een Lancia Dedra Special Edition uit '93 2.0 TD met intercooler, anders vraag iemand 2posts hieronder toch welke auto het is :)

GigaTexel_BE wijzigde dit bericht 16-06-2003 20:48 (19%)

Wat heb jij nou allemaal voor rare wijzertjes op je dash??
Ik heb 3 plaatjes achter mijn stuur en dat ist.
Dit lijkt wel n cockpit uit n vliegtuig.

offtopic:
vlnr: boordcomputer, diesel, watertemp, snelheid, toerental, olietemp, batterijspanning, klok, eronder: klimatisatie

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws