DVD's kopieren; de beste manier

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.701 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem:
Ik gebruik DVD-Shrink om de dvd's te rippen naar mijn HD.
Dat lukt in principe wel, alleen heb ik problemen met het branden naar een dvd-tje.

Ik gebruik nero express met arita dvd-tjes.
ik krijg altijd een failure.

kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 19:17:
Ik heb een probleem:
Ik gebruik DVD-Shrink om de dvd's te rippen naar mijn HD.
Dat lukt in principe wel, alleen heb ik problemen met het branden naar een dvd-tje.

Ik gebruik nero express met arita dvd-tjes.
ik krijg altijd een failure.

kan iemand mij helpen??
ehhh; ander brandprogramma ?
ander merk dvd's ?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
ik had vanacht ff Pearl Harbor met CCE en DVD2DVD-R gedaan, maar nu zag ik dit staan in de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
23:58:11 Starting Audiocheck
0:00:39 Found damaged Audioframe in D:\DVD\Data_09.11.2003_23.37\Audio_0x80_English_Not specified.AC3
0:00:39 Found damaged Audioframe in D:\DVD\Data_09.11.2003_23.37\Audio_0x80_English_Not specified.AC3
0:00:39 Too many damaged Audioframes in D:\DVD\Data_09.11.2003_23.37\Audio_0x80_English_Not specified.AC3
0:00:39 DVD2DVD-R ignore Audiodata in D:\DVD\Data_09.11.2003_23.37\Audio_0x80_English_Not specified.AC3 from 02:55:36;00 to end.

maar als ik dan de film ff bekijk in PowerDVD heb ik wel geluid.. wie weet wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze melding krijg je omdat er in het laatste hoofdstuk damaged audioframes zitten. dat laatste hoofdstuk is maar ongeveer 10 seconden en bevat geen beeld en geluid.
je moet bij settings in dvd2dvd-r de expert-mode aanzetten, en dan kun je in het input/output venster het laatste hoodstuk de-selecteren. hetzelfde probleem heb ik hier ook gehad bij pearl harbor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:40:
deze melding krijg je omdat er in het laatste hoofdstuk damaged audioframes zitten. dat laatste hoofdstuk is maar ongeveer 10 seconden en bevat geen beeld en geluid.
je moet bij settings in dvd2dvd-r de expert-mode aanzetten, en dan kun je in het input/output venster het laatste hoodstuk de-selecteren. hetzelfde probleem heb ik hier ook gehad bij pearl harbor
oke bedankt.. maja, ik ga het niet overnieuw doen als het laatste hoofdstuk toch geen geluid bevat.. of kan ik het beter wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe check ik eigenlijk mijn firmware versie?
is dat het getal wat onder stuurprogramma bij apparaatbeheer staat?

(heb een nec 1300: getal is 5.1.2535.0 , heb ik dan versie 5.1?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:59:
[...]Tnx, maar diegene die ik kan vinden is een OEM versie, kan dit kwaad? want ik zie ook wel eens dingen zoals Bulk ofzo staan... what's the difference? En maakt het veel uit?
OEM = Original Equipment Manufactor. Je krijgt het product (DVD brander) dus in de originele verpakking, zoals ie bij de fabriek vandaan kwam. Vaak is dit enkel in een plastic zakje met niets erbij (soms een garantiebewijsje). Er zit dus geen handleiding, software, kabels, lachende mensen op de doos etc bij. De drive is echter compleet hetzelfde, terwijl het prijsverschil met de Retail versie (dus mét doos etc) soms wel een paar tientjes is. :)
Bulk is trouwens een sysnoniem voor OEM.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 14:24:
hoe check ik eigenlijk mijn firmware versie?
is dat het getal wat onder stuurprogramma bij apparaatbeheer staat?

(heb een nec 1300: getal is 5.1.2535.0 , heb ik dan versie 5.1?)
Start ff Nero CD-speed o.i.d., dan zie je je firmwareversie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snok schreef op 10 november 2003 @ 14:05:
[...]

oke bedankt.. maja, ik ga het niet overnieuw doen als het laatste hoofdstuk toch geen geluid bevat.. of kan ik het beter wel doen?
nee dat hoeft idd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
oke, nice :) ik heb nu trouwens al 13 films gebackupt op mijn hdd :P (55gb) maar ik heb nog geen fikker hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snok schreef op 10 november 2003 @ 18:38:
[...]

oke, nice :) ik heb nu trouwens al 13 films gebackupt op mijn hdd :P (55gb) maar ik heb nog geen fikker hehe :)
nu bij opus de pioneer 106 oem voor maar 130 euro incl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 11:25

FutureCow

(C) FutureCow

ik heb ook nog even een vraagje.

Als ik met DVD Shrink een copy wil maken kan ik dus wel compressie enzo kiezen maar niet eruit halen (bijv. alle extra's) En ik had gelezen dat je met IFOedit wel de extra's eruit kunt halen? maar ik kan nergens vinden waar dat moet. ik wil dus DVD -> DVD+R met menu, zonder Extra's (dus hij moet VTS_01_x.* en VTS_02_x.* er wel op zetten en de rest niet)

weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 18:52:
[...]

nu bij opus de pioneer 106 oem voor maar 130 euro incl. BTW
hmm.. ik zat zelf meer te denken aan een LiteOn.. iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 17:50

notgib

ach, wat zal ik zeggen

FutureCow schreef op 10 november 2003 @ 20:52:

Als ik met DVD Shrink een copy wil maken kan ik dus wel compressie enzo kiezen maar niet eruit halen (bijv. alle extra's) En ik had gelezen dat je met IFOedit wel de extra's eruit kunt halen? maar ik kan nergens vinden waar dat moet. ik wil dus DVD -> DVD+R met menu, zonder Extra's (dus hij moet VTS_01_x.* en VTS_02_x.* er wel op zetten en de rest niet)

Dit kan ook met DVD Shrink. De main film selecteren en plakken in een re-author venster. rippen maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie ervaring met DVDx copy? Zover ik het gezien heb werkt het naar behoren. je hebt alleen wel 2 dvd's nodig, maar ja dan heb je ook alles zonder moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom wil je een menu als je toch alleen maar de hoofdfilm wilt hebben. dat menu heeft dan totaal geen nut. audio en subs kun je op je afstandsbediening wel selecteren, dus ook daar hoef je het niet voor te doen.

dit is trouwens onzin:
DVD+R met menu, zonder Extra's (dus hij moet VTS_01_x.* en VTS_02_x.* er wel op zetten en de rest niet)

de hoofdfilm en menu zijn niet per definitie vts_01 of vts_02. het menu is vaak video_ts.vob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 25-07 22:38

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Hoofdfilm en alleen menu's zijn wel nuttig omdat in de menu's ook de hoofdstuk selectie zit, en dat is soms leuk om te bewaren

en daarbij vinden sommigen het gewoon leuker dat er eerst een menu verschijnt

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 11:25

FutureCow

(C) FutureCow

wat maakt jou het nu uit dat ik een menu erbij wil? je doet net of ik helemaal stom ben dat ik er een menu bij wil ofzo? Ik vraag gewoon hoe dat werkt, en als je dan geen antwoord kan geven reageer dan gewoon niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

hoho, rustig mensen.

Trouwens, ik zie nu ook dat je de menu's erbij wilde. Sorry, te snel gelezen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 23:22

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 10:15:
Wat is jullie ervaring met DVDx copy? Zover ik het gezien heb werkt het naar behoren. je hebt alleen wel 2 dvd's nodig, maar ja dan heb je ook alles zonder moeilijkheden.
ik heb dvdxcopy. het gaat regelmatig goed. scheelt een hoop tijd. Alleen met fight club ging het fout. DVD was nergens te lezen. writer niet stand alone niet. Xbox niet. Toen geript met dvd decrypter, dvd2one en nero en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57

Je kan met allerlei tooltjes (dvd2avi, vobrator etc etc) kijken welke id's wat is, dat kan je met ifoedit eruit halen. vob extra's moet je aanklikken. Op zich wijst het zich vanzelf, maar eerlijk gezegd zou ik hooguit audio of subs eruit halen. Bij de rest kan je vaag gedrag krijgen van je dvdspeler, althans dat risico loop je. FBI warnings en coming soon meuk kan je ook gewoon vervangen door klein stukje video van fractie van een seconde. Dat is beter dan eruit slopen.
Maar wat iemand eerder al zei, waarom dan het menu meenemen als je de extra's niet wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of princo -r goed fikt op een BTC?
Ben van alles aan het uitproberen, maar traxdata en nashua doen beide een beetje vreemd.
imation doet het goed, maar is veel duurder.
Wil op zich wel wat goedkopers (movie only)
Iemand suggesties voor de BTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FutureCow schreef op 11 november 2003 @ 12:37:
wat maakt jou het nu uit dat ik een menu erbij wil? je doet net of ik helemaal stom ben dat ik er een menu bij wil ofzo? Ik vraag gewoon hoe dat werkt, en als je dan geen antwoord kan geven reageer dan gewoon niet toch?
ik wil er mee zeggen dat je je een hoop werk op de hals haalt terwijl het geen nut heeft. een menu is misschien wel mooi, maar je krijgt allemaal verwijzingen te zien naar extra's, maar die zijn helemaal niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
ik heb nog geen fikker maar voor het geval dat :+ wat is nou goeie software om mee te fikken? ik heb een stuk of 14 films met CCE opnieuw ge-ecodeerd en er een .iso van gemaakt met IMGTool.. kan ik dat gewoon branden met DVDDecrypter ofzo? RecordnowMax wil hier niet opstarten.. winapsi could not load oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvddecrypter gaat boven alle andere brand software

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Snok schreef op 11 november 2003 @ 23:34:
ik heb nog geen fikker maar voor het geval dat :+ wat is nou goeie software om mee te fikken? ik heb een stuk of 14 films met CCE opnieuw ge-ecodeerd en er een .iso van gemaakt met IMGTool.. kan ik dat gewoon branden met DVDDecrypter ofzo? RecordnowMax wil hier niet opstarten.. winapsi could not load oid..
Met decrypter kun je niet branden (tenzij ik die optie compleet over het hoofd gezien heb). Pak gewoon Nero, die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
notgib schreef op 12 november 2003 @ 10:55:
[...]

Met decrypter kun je niet branden (tenzij ik die optie compleet over het hoofd gezien heb). Pak gewoon Nero, die werkt prima.
jij maakt nu dezelfde fout als ik eerder in het topic... met dvddecrypter kan je idd WEL branden :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet wel eerst de versie geupdate worden waarschijnlijk, want lang niet alle decrypter versies kunnen branden. (Die ik er nu op heb niet, maar een nieuwere versie idd wel)
Heb alleen het idee dat de kwaliteit van deze versie beter is, dus ik blijf gewoon bakken met Nero O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 12:25:
Moet wel eerst de versie geupdate worden waarschijnlijk, want lang niet alle decrypter versies kunnen branden. (Die ik er nu op heb niet, maar een nieuwere versie idd wel)
Heb alleen het idee dat de kwaliteit van deze versie beter is, dus ik blijf gewoon bakken met Nero O-)
Ik heb de programma's Nero, CloneDVD en DVDdecrypter getest met branden.

Met de 1e had ik soms problemen met het afspelen van DVD's in standalones. Dwz de DVD-spelers herkenden de DVD niet meteen. 1x open en dicht en deed hij het wel.

Met DVD-decrypter werkt alles perfect! Hulde aan dat überprogramma! _/-\o_

Wat ik doe om met DVDdecrypter te burnen is alles omzetten naar iso. Met DVD2DVD-R hoeft dit niet speciaal, de laatste versie maakt uit zichzelf al een iso aan. Als ik een complete DVD wil fikken, laad ik hem door Pinnacle IC8 en dan worden het pdi-files die ook perfect door DVDdecrypter worden gelezen! Kost 10 mins extra, maar die heb ik er wel voor over. :Z

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Maestro.mosjuh schreef op 12 november 2003 @ 10:58:
[...]

jij maakt nu dezelfde fout als ik eerder in het topic... met dvddecrypter kan je idd WEL branden :)
oeps, toch over het hoofd gezien dus. ;) thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag miss hoor.
Maar ik heb nu met DVD Shrink verkleind. Maar hoe moet ik dat nu branden met Nero?
Welke van de volgende moet ik kiezen?

dvd rom (iso)
DvD Kopie
dvd video
dvd-rom (opstartbaar)
dvd-rom (udf)
dvd-rom (udf/iso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Als het om een film gaat, zou ik kiezen voor DVD Video zoals de naam al zegt :)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te zoeken op wat ik wil, maar toch heb ik het nog niet kunnen vinden.
Het probleem is als volgt.
Ik heb sinds kort een dvd brander, en omdat 1 van de weinige dvd's die ik thuis had liggen een disney dvd was, dacht ik, ik begin maar eens om deze dvd te kopieren.
Ik heb het als volgt gedaan.
- De dvd geript met DVD Decrypter
- De dvd verkleint (was ongeveer 6GB) met dvd shrink
---> Had gekozen om de extras te comprimeren en wat geluidsshit eraf gehaald
- Hierna de dvd gebrand met nero

De dvd werkt goed, dat is het probleem niet, maar wat ik wil, en wat ik nog niet heb kunnen vinden is:
Alle extras van de dvd af gooien, dus dat je alleen de film en het menu overhoudt. Als het zou kunnen wil ik dan dat binnen het menu de link naar de extras niet meer werkt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Als er nog onduidelijkheden zijn, zeg het maar. Alvast sorry als ik iets over het hoofd heb gezien en slecht heb gezocht. Heb me best gedaan

P.S. je vraagt je misschien af waarom ik dan niet gewoon alleen de film kopieer (dus bij dvd shrink re-author kiezen). Ik wil graag het menu erbij houden, omdat het handig is voor de kinderen, en omdat ik het handig vind als er een scene selection is. Daarom dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dit kan alsnog met Shrink, dan moet je de film inladen en kiezen voor re-author. Dan sleep je zelf alles wat je erop wilt hebben, dus de film en het menu. De rest laat je lekker weg.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
Maar als ik re-autor doe, zie ik in dvdshrink rechtsonder alleen maar title dingen. De grootste (1) is de film, maar de menu dingen kan ik niet vinden. Hoe kom ik te weten welke dat zijn?
En als ik die er dan ook bij gesleept heb, fixt het programma het menu dan automatisch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:59:
[...]

Tnx, maar diegene die ik kan vinden is een OEM versie, kan dit kwaad? want ik zie ook wel eens dingen zoals Bulk ofzo staan... what's the difference? En maakt het veel uit?
BULK houdt in dat er verder nix bijzit daarom is het ook altijd goedkoper (soms verschil marginaal soms behoorlijk hangt van de extras af)

retail is in doos met software (soms kabels e.d) ik heb de BULK NEC 1300A en die bevalt super... BULK gekozen vanwege de prijs en had al licentie van nero 6 dus retail had voor mij geen meerwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik DVD decrypter om m'n DVDs te rippen. En vervolgens DVD2DVD-R i.c.m CCE 2.5 (de SP versie) om de handel om te zetten naar de gepaste grootte. En vervolgens fik ik dit op een DVD+R met Nero.

Nu heb ik rechts onderaan het beeld steeds een logo van CCE op m'n gebrande DVDs. Is het mogelijk om dit niet te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een backup maken van een Friends DVD en weet niet hoe ik het aan moet pakken, ik zal hieronder de situatie en het gewenste resultaat uitleggen:

Het probleem is dat er 8 afleveringen zijn 4 per kant (double sided DVD) en dat heeft dus ook 2 menu`s ik wil dus alle 8 de afleveringen met een klein menu op 1 DVD5 branden

het menu moet klein zijn en enkel en alleen 8 knopjes te hebben voor elke aflevering 1 als de kwaliteit iets te laag is doe ik 6 afleveringen op de DVD

hoop dat iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:32:
Ik wil graag een backup maken van een Friends DVD en weet niet hoe ik het aan moet pakken, ik zal hieronder de situatie en het gewenste resultaat uitleggen:

Het probleem is dat er 8 afleveringen zijn 4 per kant (double sided DVD) en dat heeft dus ook 2 menu`s ik wil dus alle 8 de afleveringen met een klein menu op 1 DVD5 branden

het menu moet klein zijn en enkel en alleen 8 knopjes te hebben voor elke aflevering 1 als de kwaliteit iets te laag is doe ik 6 afleveringen op de DVD

hoop dat iemand me kan helpen
Zou je er niet meer deugd van hebben gewoon 2 DVDs te gebruiken en zo 4 afleveringen op een dvd te zetten. Het zal de kwaliteit sterk ten goede komen.
Met DVD decrypter kun je selecteren welke onderdelen je wilt rippen van de DVD naar je HD. En op www.digital-digest.com/dvd/index vindt je progjes om zelf menus in elkaar te prutsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25

job

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:08:
Nu heb ik rechts onderaan het beeld steeds een logo van CCE op m'n gebrande DVDs. Is het mogelijk om dit niet te hebben?
ja, dan moet je cce registreren.
of een patch eroverheen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damster schreef op 17 november 2003 @ 18:52:
[...]

ja, dan moet je cce registreren.
of een patch eroverheen te gooien.
Tsjien.... Dacht 1 van die 2 al gedaan te hebben.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:48:
[...]

Zou je er niet meer deugd van hebben gewoon 2 DVDs te gebruiken en zo 4 afleveringen op een dvd te zetten. Het zal de kwaliteit sterk ten goede komen.
Met DVD decrypter kun je selecteren welke onderdelen je wilt rippen van de DVD naar je HD. En op www.digital-digest.com/dvd/index vindt je progjes om zelf menus in elkaar te prutsen..
nee want 4 afleveringen nemen net 3 Gb in beslag dus 6 passen er zeker PERFECT op en mischien 8 ook wel acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik ben een nieuwkomer in de wereld van dvd (backup).
kan er mij iemand vertellen welke media het beste is voor een dvd te schrijven
die ik kan afspelen in aan standalone. is da dvd-r of dvd + ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:11:
[...]

nee want 4 afleveringen nemen net 3 Gb in beslag dus 6 passen er zeker PERFECT op en mischien 8 ook wel acceptabel
Ik denk dat je met CCE een heel eind komt. Ik raad je 5 passes aan. Minder komt de kwaliteit niet ten goede, daarboven gaat het erg lang duren tov de winst in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 17:44:
kan er mij iemand vertellen welke media het beste is voor een dvd te schrijven
die ik kan afspelen in aan standalone. is da dvd-r of dvd + ??
Zelf heb ik tot nu toe alleen DVD-R gebruikt. Zowel de Sony standalone van m'n ouders, als m'n el cheapo Provision standalone en zelfs m'n (niet omgebouwde) Playstation 2 spelen m'n DVD-R kopietjes prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartistuta schreef op 14 november 2003 @ 19:29:
Maar als ik re-autor doe, zie ik in dvdshrink rechtsonder alleen maar title dingen. De grootste (1) is de film, maar de menu dingen kan ik niet vinden. Hoe kom ik te weten welke dat zijn?
En als ik die er dan ook bij gesleept heb, fixt het programma het menu dan automatisch goed?
als je met reauthor rechtsonder een file aanklikt dan kan je linksonder zien wat het is.(soms ff op play drukken)
je zoekt dan het menu uit en sleept dat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 21:58
Smarron schreef op 12 november 2003 @ 14:36:
[...]
Ik heb de programma's Nero, CloneDVD en DVDdecrypter getest met branden.

Met de 1e had ik soms problemen met het afspelen van DVD's in standalones. Dwz de DVD-spelers herkenden de DVD niet meteen. 1x open en dicht en deed hij het wel.
Dat klopt, Met oudere versies van Nero moest je de ene keer in UDF branden en met een volgende versie weer met DVD-video. Zo wist je nooit waar je aan toe was. Meerdere keren een DVD voor niets gebrand omdat die niet afspeelbaar bleek in een standalone. Na het rippen en encoden (met DVD2DVD-R en CCE) gebruik ik Instant Copy 7.11. om er .pdi files mee te maken die Instant Copy ook meteen brandt. Hiermee heb ik de beste ervaringen m.b.t. compatibiliteit met standalone DVD-spelers. Ook CopyToDVD schijnt erg goed te zijn, alleen heb ik hier nog nauwelijks wat mee gebrand, dus ik weet niet hoe de compatibiliteit daarmee is met standalones. Het zelfde geldt voor de burn-engine van DVD-Decrypter: nog te onbekend.
Met DVD-decrypter werkt alles perfect! Hulde aan dat überprogramma! _/-\o_
Wat ik doe om met DVDdecrypter te burnen is alles omzetten naar iso. Met DVD2DVD-R hoeft dit niet speciaal, de laatste versie maakt uit zichzelf al een iso aan. Als ik een complete DVD wil fikken, laad ik hem door Pinnacle IC8 en dan worden het pdi-files die ook perfect door DVDdecrypter worden gelezen! Kost 10 mins extra, maar die heb ik er wel voor over. :Z
Als je er toch door Instant Copy .pdi files van laat maken, dan kun je die toch net zo goed meteen door Instant Copy laten branden? De DVD is op dat moment al een image (.pdi) dus dan maakt het voor de compatibiliteit van standalones niks meer uit waarmee je het brandt en is het dus makkelijker om het in één ruk met Instant Copy te doen. Zo doe ik het ook met DVD2DVD-R en DVD's gebrand daarmee spelen overal op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvd decrypter
dvd2one
instant copy
pdi2iso
en dan nero 6 om te fikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 23 november 2003 @ 12:16:
[...]
[...]
Als je er toch door Instant Copy .pdi files van laat maken, dan kun je die toch net zo goed meteen door Instant Copy laten branden?
niet dus!
de burning engine van dvddecrpypter is wel even anders dan die van instant copy of nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Fakir schreef op 22 november 2003 @ 18:19:
[...]
Ik denk dat je met CCE een heel eind komt. Ik raad je 5 passes aan. Minder komt de kwaliteit niet ten goede, daarboven gaat het erg lang duren tov de winst in kwaliteit.
CCE is de beste encoder die er momenteel is, ik gebruik het zelf ook in combinatie met DVD2DVD-R. Alleen is het gebruik van meer dan 3 passes zinloos en kost alleen maar meer tijd. Erg veel useful info is er te vinden op bijvoorbeeld het CCE-forum en hier, hier en hier is er ook veel info te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik CloneDvd die ript en brand lekker makkelijk niet omslachtig en 1 progje maar .
Je kan de ook menu's weglaten als je dat wil en het werkt redelijk snel ,rippen en branden ongeveer 1 of 1 1/2 uur.
Ik heb ook InstantCopy van Pinnacle die ript en brand ook ,werkt ook goed maar is wat langzamer .
Any Dvd draait op de achtergrond mee O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:27:
[...]

niet dus!
de burning engine van dvddecrpypter is wel even anders dan die van instant copy of nero.
Maakt niets uit, want je hebt er al images van gemaakt. Waarmee je die images dan brandt maakt in feite niet zoveel uit omdat het formaat en de manier waarop immers al vastgelegd is in het .pdi image. Dat DVD-Decrypter het Instant Copy formaat .pdi toevallig ook ondersteunt, is leuk, maar heeft verder geen toegevoegde waarde omdat je het dan ook meteen kan laten bakken door Instant Copy, wat de beste afspeelbaarheid in standalones garandeert. Alleen ruw DVD-5 (dus geëncodeerd) materiaal waar geen image van gemaakt is zal voordelen hebben van speciaal voor DVD ontworpen burnengines zoals dus Copy To DVD en DVD-Decrypter. In dat geval raad ik Nero dan ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:19:
dvd decrypter
dvd2one
instant copy
pdi2iso
en dan nero 6 om te fikken.
Waarom al die moeilijke omwegen met pdi2iso en Nero? Gewoon na het maken van de .pdi files met Instant Copy de zaak daarmee gelijk branden en klaar is de overal-op-afspeelbare DVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 23 november 2003 @ 12:46:
[...]
Waarom al die moeilijke omwegen met pdi2iso en Nero? Gewoon na het maken van de .pdi files met Instant Copy de zaak daarmee gelijk branden en klaar is de overal-op-afspeelbare DVD!
Precies 1 programma die ript en brand !

Clonedvd of instantcopy :) ben het helemaal eens met JazzySOB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
JazzySOB schreef op 23 november 2003 @ 12:32:
[...]
CCE is de beste encoder die er momenteel is, ik gebruik het zelf ook in combinatie met DVD2DVD-R. Alleen is het gebruik van meer dan 3 passes zinloos en kost alleen maar meer tijd.
CCE is zeker de beste. Ik zweer erbij. Maar ik merk zeker nog verbetering op meer dan 3 passes. Zeker bij 4:3 van zichzelf al korrelig bronmateriaal. Bijv een dvd van een oude tvserie, waarbij er veel minuten film op 1 dvd verwerkt moeten worden. Op een tv merk je het verschil idd niet meer, maar kijk eens op een beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Fakir schreef op 23 november 2003 @ 12:51:
[...]
CCE is zeker de beste. Ik zweer erbij. Maar ik merk zeker nog verbetering op meer dan 3 passes. Zeker bij 4:3 van zichzelf al korrelig bronmateriaal. Bijv een dvd van een oude tvserie, waarbij er veel minuten film op 1 dvd verwerkt moeten worden. Op een tv merk je het verschil idd niet meer, maar kijk eens op een beamer.
Ik heb meerdere testen uitgevoerd met lange films zoals o.a. LOTR TT, Titanic en The Langoliers (4:3 materiaal!) van Stephen King en merkte geen verbetering bij gebruik van meer dan 3 passes. Wel is er uiteraard behoorlijk wat verschil te zien wanneer je dergelijke extreem lange films encodeert met Instant Copy en DVD2DVD-R met CCE. De laatste is gewoon overduidelijk veel beter, waarbij Instant Copy al blokkerigheid begint te vertonen, vooral bij lichte kleurnuances en overgangen van zachte tinten zoals mist of gezichten van acteurs. Dan wint CCE het overduidelijk. Encoders als DVDShrink en DVD2One moet je hierbij helemaal vergeten, want die gaan al veel eerder de mist in dan Instant Copy.

Ik heb trouwens met de Star Trek: The Next Generation seizoenboxen ook goede ervaringen met Instant Copy. Er is heel weinig verschil te zien ondanks het menu en vier afleveringen per DVD. Dat komt waarschijnlijk omdat het 4:3 bronmateriaal ook niet zo'n bijster hoge resolutie heeft.

Maar voor films korter dan 100 minuten (waarbij er maar weinig compressie nodig is, bij 85 % o.i.d.) of DVD's die reeds DVD-5 zijn, gebruik ik Instant Copy en voor alles wat langer is of meer compressie vereist steevast DVD2DVD-R in combinatie met CCE (en brand het later wel met IC). Ik doe bijna altijd movie-only.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 23-11-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
verkeerde knop.. :/ (wanneer een moderator dit leest, dit bericht graag verwijderen a.u.b. :)

[ Voor 167% gewijzigd door Tranquility op 23-11-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

JazzySOB schreef op 23 november 2003 @ 13:14:
Ik heb meerdere testen uitgevoerd met lange films zoals o.a. LOTR TT, Titanic en The Langoliers (4:3 materiaal!) van Stephen King en merkte geen verbetering bij gebruik van meer dan 3 passes. Wel is er uiteraard behoorlijk wat verschil te zien wanneer je dergelijke extreem lange films encodeert met Instant Copy en DVD2DVD-R met CCE. De laatste is gewoon overduidelijk veel beter, waarbij Instant Copy al blokkerigheid begint te vertonen, vooral bij lichte kleurnuances en overgangen van zachte tinten zoals mist of gezichten van acteurs. Dan wint CCE het overduidelijk. Encoders als DVDShrink en DVD2One moet je hierbij helemaal vergeten, want die gaan al veel eerder de mist in dan Instant Copy.

Ik heb trouwens met de Star Trek: The Next Generation seizoenboxen ook goede ervaringen met Instant Copy. Er is heel weinig verschil te zien ondanks het menu en vier afleveringen per DVD. Dat komt waarschijnlijk omdat het 4:3 bronmateriaal ook niet zo'n bijster hoge resolutie heeft.

Maar voor films korter dan 100 minuten (waarbij er maar weinig compressie nodig is, bij 85 % o.i.d.) of DVD's die reeds DVD-5 zijn, gebruik ik Instant Copy en voor alles wat langer is of meer compressie vereist steevast DVD2DVD-R in combinatie met CCE (en brand het later wel met IC). Ik doe bijna altijd movie-only.
Ik maak op exact dezelfde manier gebruik van DVD2DVD-R + CCE en IC. Zeer kleine compressie, dan IC en grote compressie CCE met 3 passes max. Meer is inderdaad overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
LOTRTT heeft van zichzelf al goede kwaliteit als uitgangspunt. 3 uur film krijg je prima in 2 gig videostream, blijft er genoeg over voor de extra's en audio. Ik heb o.a. coupling en blackadder reeksen gedaan. En met name die laatste is op het origineel al niet bijster goed (het is gewoon een oude serie :)). Dan merk je echt wel verschil tussen meer passes dan drie, maar goed kwestie van smaak denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Fakir op 23-11-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 23 november 2003 @ 12:32:
[...]
CCE is de beste encoder die er momenteel is, ik gebruik het zelf ook in combinatie met DVD2DVD-R. Alleen is het gebruik van meer dan 3 passes zinloos en kost alleen maar meer tijd. Erg veel useful info is er te vinden op bijvoorbeeld het CCE-forum en hier, hier en hier is er ook veel info te vinden.
3 of meer passes is niet altijd zinloos, als je een backup van een muziek dvd maakt kan het met minder passes nogal schokkerig zijn.
voor het branden van dvd's raad ik imgtoolburn aan http://www.coujo.de/download/SetupImgTool.exe
sinds ik dat gebruik heb ik geen alleen nog maar dvd's die compatable zijn met standalone spelers, omdat het progje de dvd compatable maakt.
(let op: bij deze versie moet nero 6 geinstald staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe snel gaat het rippen bij jullie ? Ik heb zojuist ontdekt dat DMA onder windowsXP niet aan stond en maar even aangezt!

Gaat wel iets sneller maar niet sneller dan (3x) met dvd decrypter hoe is dat bij jullie ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier begint het rippen van een dvd-5 op 6 speed en dat loopt op tot max 16 speed.
een dvd-9 gaat wat langzamer en begint op 4 speed en loopt op tot 12 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:18:
voor het branden van dvd's raad ik imgtoolburn aan http://www.coujo.de/download/SetupImgTool.exe
sinds ik dat gebruik heb ik geen alleen nog maar dvd's die compatable zijn met standalone spelers, omdat het progje de dvd compatable maakt.
(let op: bij deze versie moet nero 6 geinstald staan)
Dat imgtool werkt erg goed! Had met nero vaak probs om goed DVD te branden, maar hoop dat met imgtool gemaakte disks nu wel goed werken op mijn erg kieskeurige revoy 2200. Als ze daarop werken zullen ze overal wel op werken ;)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
VonFoX schreef op 24 november 2003 @ 17:32:
[...]
Dat imgtool werkt erg goed! Had met nero vaak probs om goed DVD te branden, maar hoop dat met imgtool gemaakte disks nu wel goed werken op mijn erg kieskeurige revoy 2200. Als ze daarop werken zullen ze overal wel op werken ;)
Dat is dus een ernstige misvatting :)
Er is niets zo verschillend als stand-alone DVD spelers. Het is zaak om de wijze van burnen te kiezen waar de meeste spelers de minste moeite mee hebben. Ik heb heel wat geprobeerd, maar tot nu toe slikken de meeste spelers DVD's die ik gebrand heb met Instant Copy. Ik ben nu CopyToDVD aan het testen en die schijnt naar alle berichten die ik erover lees/hoor erg goed te zijn (en is ook erg makkelijik, makkelijker nog dan Nero) Hier kun je dat proggie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik " dvdXcopy xpress "

is een heel gemakkelijk programma.
en erg snel.

origineel dvd in dvd-rom
lege dvd in writer

druk op 1 knop

ongeveer 30 minuten later is je origineel gebrand en wel. ( 4 speed )

( alle talen, audio's sub's etc. ) perfecT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is wel 1 na deel met dvdXcopy xpress

als je kiest voor ENTIRE DISK gaat het eerst de dvd rippen en comprimeren dit duurt bij mij ongeveer 20 minuten.
ik 20 procent van de gevallen als hij bijna klaar is rond 98% dan verschijnt er een error. en is alles mislukt.

als je de ENTIRE DISK niet aanvink, maar in options alleen de audio en sub kiest, dan gaat het in 100% van de gevallen wel goed.

maar dan heb je helemaal niets, alleen de film met audio en sub aan/uit.

een goed alternatief is een programma dat heet DVD shrink.

een goed uitgebreid, maar erg duidelijk en makkelijk programma om je DVD te rippen en te comprimeren tegelijk.

daarna moet je wel BV Nero gebruiken ( bij dvdXcopy niet dus )

ook dit programma is super snel ( LOTR in 25 minuten, )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

JazzySOB schreef op 25 november 2003 @ 00:14:
[...]
Ik ben nu CopyToDVD aan het testen en die schijnt naar alle berichten die ik erover lees/hoor erg goed te zijn (en is ook erg makkelijik, makkelijker nog dan Nero) Hier kun je dat proggie halen.
Dat heb ik ook geprobeerd, maar werkt bij mij niet goed :( Als ik met dvdshrink rip, en dan met copytodvd gaat branden zegt ie dat er 16 gig aan vrije ruimte nodig is, terwijl het image echt niet groter is dan 4.3 gig. Met IMG tool gaat het branden dan wel goed.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wat je juist nodig hebt om op een xbox een gebackupte video-dvd
te kunnen afspelen, vb een backup van LOTR. ??
want bij men xbox (volledig orgineel) wilt hij de dvd niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 10:39:
Moet je daar geen aparte DVD-kit voor hebben óf gemod zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 10:39:
Op die titel zit een BITCH van een beveiliging en waarschijnlijk is hij alleen maar te kopieren door er een DVD-MASTER van te maken!

Ja, het gewone fabrieksprocess dus :-)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook een mogelijkheid om .avi bestanden om te zetten naar iets van vob oid? (iig dat de dvd speler hem kan lezen)
Zo ja, met welk programma kan dit dan het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:06:
is er ook een mogelijkheid om .avi bestanden om te zetten naar iets van vob oid? (iig dat de dvd speler hem kan lezen)
Zo ja, met welk programma kan dit dan het best?
Avi tot DVD

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 25-07 22:38

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Bij werken tot nu toe alle geteste brandprogramma's op 6 verschillende standalone's

nero
dvddecrypter
copytodvd
clonedvd

op een

(2x philips 7xx series)
sony 905
jvc xn-nogiets? mediamarktaanbieding van vorige maand
panasonic setje dat cd-r's en rw's uitspuugt
en een cheapass deytec dvd speler

(plus 4 verschillende computer dvdspelers)

maar dat komt waarschijnlijk doordat ik een nec-1100a gebruik, die het booktype van een DVD-ROM meegeeft waardoor het blijkbaar allemaal minder uitmaakt waarmee je brand?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip, hier stond een crackrequest

check je mail

[ Voor 129% gewijzigd door BalusC op 25-11-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
JazzySOB schreef op 23 november 2003 @ 13:14:
[...]...voor alles wat langer is of meer compressie vereist steevast DVD2DVD-R in combinatie met CCE (en brand het later wel met IC). Ik doe bijna altijd movie-only.
For the sake of compatibility kan je beter in DVD2DVD-R de optie "make iso" aanvinken. Via mkisofs.exe wordt er dan een iso gemaakt van je resultaat. Deze kan je met je favoriete brandprogramma branden. Mkisofs vormt ook de basis voor ImgTool Classic. Dit is eveneens een tool, dat hoge compatibiliteit waarborgt.

P.S. Ik zie dat meerdere mensen praten over het progje ImgTool. In werkelijkheid bestaan er twee tools:

ImgTool Classic
deze vereist geen Nero installatie.
wel dien je voor de zekerheid het VIDEO_TS.IFO even te laden in ifoedit en dan op "Get VTS Sectors" te klikken.
Classic levert nog iets betere/hogere compatibiliteit dan de Burn versie.
Sinds kort kan je het resultaat gelijk laten branden via DVDDecrypter

ImgTool Burn
deze vereist wel Nero (liefst de allernieuwste versie!)
hoge compatabiliteit
kan resultaat gelijk branden (maakt gebruik van Nero burning engine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik ben op dit moment bezig met dvd2dvd-r met een naar mijn HD geripte film. Helaas lukt het niet helemaal. Als ik alle ondertitels en geluidstracks heb gekozen vervolgens op GO druk dna heb ik volgens dvd2dvd-r niet genoeg HD ruimte. Ik heb nog 8 gb vrij. dvd2dvd-r wil ook de al op mijn HD geplaatste film nogmaals rippen om 1 of andere reden! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? En hoeveel heb je normaal nodig voor dvd2dvd-r om een film om te zettten (hd space)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 19:44:
hoi ik ben op dit moment bezig met dvd2dvd-r met een naar mijn HD geripte film. Helaas lukt het niet helemaal. Als ik alle ondertitels en geluidstracks heb gekozen vervolgens op GO druk dna heb ik volgens dvd2dvd-r niet genoeg HD ruimte. Ik heb nog 8 gb vrij. dvd2dvd-r wil ook de al op mijn HD geplaatste film nogmaals rippen om 1 of andere reden! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? En hoeveel heb je normaal nodig voor dvd2dvd-r om een film om te zettten (hd space)
DVD2DVD-R ript alle geluidssporen ook eerst. En als eindresultaat zal de film in zowel losse vob's als een complete image. Ik denk dat je zo'n 15gb nodig zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik vind het nogal moeilijk en zie door de bomen het bos inmiddels niet meer :)

voor de wat langere films is het duidelijk beter om dvd2dvd-r te gebruiken ben ik achter ! Met dvd2one haal ik geen goede kwaliteit.

Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de band of brothers dvd daar staan 2 afleveringen op en die ziet dvd2dvd-r weer als 2 films ofzo .. hoe moet ik zoiets dan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:01:
ok ik vind het nogal moeilijk en zie door de bomen het bos inmiddels niet meer :)

voor de wat langere films is het duidelijk beter om dvd2dvd-r te gebruiken ben ik achter ! Met dvd2one haal ik geen goede kwaliteit.

Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de band of brothers dvd daar staan 2 afleveringen op en die ziet dvd2dvd-r weer als 2 films ofzo .. hoe moet ik zoiets dan doen ?
InstantCopy 8 :Y)
De compressie is niet zo groot. Ik geloof nog geen 20%. Zo heb ik het opgelost. Misschien niet de meest ideale manier, maar het resultaat is erg goed. DVD2One, Shrink en dat soort prul gebruik ik echt nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij bestaat uit 1 VTS maar 3 PGC hoe kan ik er voor zorgen dat ik alles kan meenemen in het copy proces ? Dus eigenlijk de hele dvd inclusief menu e.d. of kan dit niet met dvd2dvd-r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok en heo werkt instant copy ? Gebruik ik dat net zoals dvd2one ? of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:05:
hij bestaat uit 1 VTS maar 3 PGC hoe kan ik er voor zorgen dat ik alles kan meenemen in het copy proces ? Dus eigenlijk de hele dvd inclusief menu e.d. of kan dit niet met dvd2dvd-r
Nee, DVD2DVD-R is helaas alleen movie-only.
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:06:
ok en heo werkt instant copy ? Gebruik ik dat net zoals dvd2one ? of ?
Kwa layout is wel ingewikkelder, eerder als Shrink. De methode is geloof ik wel een vorm van encoding, maar hooguit 1 pass. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan wel met een kleine omweg.
eerst de hele dvd met dvddecrypter naar je hdd rippen.
dan met dvd2one 1.3.0 in de join-mode de twee betreffende pgc's samen voegen op de seamless manier. hierdoor maak je pan 2 pgc's 1 pgc. vergeet niet de output grootte op 9999MB te zetten om compressie uit te sluiten.
vervolgens start je dvd2dvd-r op en geef je als input directory de output directory van dvd2one op.
dan moet het lukken.

kijk hier voor uitleg over het joinen van 2 pgc's
http://www.dvd2one.com/join.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:55:
het kan wel met een kleine omweg.
eerst de hele dvd met dvddecrypter naar je hdd rippen.
dan met dvd2one 1.3.0 in de join-mode de twee betreffende pgc's samen voegen op de seamless manier. hierdoor maak je pan 2 pgc's 1 pgc. vergeet niet de output grootte op 9999MB te zetten om compressie uit te sluiten.
vervolgens start je dvd2dvd-r op en geef je als input directory de output directory van dvd2one op.
dan moet het lukken.

kijk hier voor uitleg over het joinen van 2 pgc's
http://www.dvd2one.com/join.php
Klopt ja, daar heb je gelijk in. Hoe gaat het menu er dan uitzien, dat vraag ik me wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 25 november 2003 @ 22:59:
[...]

Klopt ja, daar heb je gelijk in. Hoe gaat het menu er dan uitzien, dat vraag ik me wel af.
nou heel simpel. er is geen menu. de join functie is een movie only functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 00:09:
dvddecrypter gaat boven alle andere brand software
Wussy, kun je dat beargumenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje kies ik ervoor om mijn DVD-9 DVD's te backuppen naar 2 DVD-5's.
Zodoende verlies ik geen beeldkwaliteit en kan ik ook de extra's meenemen.
Hiervoor gebruik ik DVDFab.
Een perfect programma, maakt automatisch 2 folders aan voor elke disk.

Bij het afspelen van disk1 wordt aan het einde een afbeelding getoond waar de gebruiker wordt gevraagd disk2 in de speler te stoppen.
Deze afbeelding wordt door DVDFab CGP genoemd.
Helaas is er mij geen software bekend (heb al het e.e.a. geprobeerd) die deze afbeeldingen kan bewerken.

Wellicht is er een alternatief programma die mij wel deze mogelijkheid biedt (gewoon de bekende Bitmap ondersteuning?).

Kent iemand zoiets?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:27:
Wussy, kun je dat beargumenteren?
Ik denk alleen op ervaringen. Maar ik deel de mening van wussy. DVDdecrypter brand echt het beste, vooral voor standalones.

Ik had veel inleesproblemen met het branden onder CloneDVD of Nero. Als hij eenmaal draaide, dan deed de DVD het ook wel goed, maar ik moest hem er altijd een paar keer opnieuw in doen. Getest op 5 verschillende DVD-spelers. Met DVDdecrypter heb ik 0,0 problemen meer! De DVD wordt meteen herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 26 november 2003 @ 14:19:
[...]
Ik denk alleen op ervaringen. Maar ik deel de mening van wussy. DVDdecrypter brand echt het beste, vooral voor standalones.

Ik had veel inleesproblemen met het branden onder CloneDVD of Nero. Als hij eenmaal draaide, dan deed de DVD het ook wel goed, maar ik moest hem er altijd een paar keer opnieuw in doen. Getest op 5 verschillende DVD-spelers. Met DVDdecrypter heb ik 0,0 problemen meer! De DVD wordt meteen herkend.
Het is wel een nadeel dat er een ISO bestand moet worden gemaakt.
Al ondersteunen veel programma's (bijv. CloneDVD) dit wel, doen ze later een copy-slag in plaats van meteen naar ISO te encrypten/trancoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een tool die rotte DVD schijfjes leest.
Dus in plaats van hangen/afbreken onleesbare gebieden deze vullen met nullen (ofzo) en doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe voortaan alle backups met dvd2dvd-r.
Ik had eerder wel eens problemen met muziek dvd's en dvd's met een DTS kanaal. Die werden niet goed geauthored door ifoedit 0.95.

Ik heb vanmiddag het volgende uitgeprobeerd.
In dit path:
C:\Program Files\DVD2DVD-R\IfoEdit\IfoEdit.exe
heb ik IfoEdit.exe (0.95) vervangen door de nieuwste IfoEdit.exe (0.96).
In 0.96 is namelijk dat probleem van DTS en WAV opgelost (soms viel het geluid plotseling weg bij DTS; bij WAV files liep het beeld veel te snel). En tot grote vreugde werkt dvd2dvd-r 1.7.1 daar perfect mee.
Ik laat vervolgens ook een ISO-track aanmaken door dvd2dvd-r die ik vervolgens kan branden met dvddecrypter.

Ook is het makkelijk dat je kunt aangeven dat de NL subs automatisch gaan spelen als je de film opstart (expert mode aanzetten).

Dat ik dvddecrypter het beste vind, komt puur door ervaringen van mij en van anderen. Het blijkt gewoon telkens weer dat zulke gebrande dvd-r's in de meeste stand-alones draaien. Daar kan nero een puntje aan zuigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist me eerste dvd met dvd2dvd-r gedaan maar ik had de interne decoder gebruikt omdat ik de cce 2.50 niet kon gebruiken ! Het is de goede versei die hij ook aangeeft bij de te gebruiken decoders! Helaas werkt het niet ! Dus vandaar met de interne decoder.. maar dat is niet echt topkwaliteit ... ongeveer hetzelfde als dvd2one. Kan iemand mij vertellen hoe ik de decoder kan laten werken met dvd2dvd-r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een reinstall van CCE werkt wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Ik zou gewoon met doitfast4u even de programchains rippen en die vts met scenerist authoren. Voeg dat bij wat je al hebt gemaakt met dvd2dvdr en draai ff ifoupdate. Je kan idd ook shrink of dvd2one gebruiken om alle extra's te doen, daarna weet je hoe groot je film mag zijn. CCE komt erg nauwkeurig uit. Aan de andere kant als je de extra's flink moet verkleinen doe het dan ook met CCE en author de boel zelf. Werkt tenminste altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
Ik krijg morgen de DVD van Underworld (Everything Everything Live) maar hoe kan ik die nou het beste kopieren? Normaal gebruik ik altijd DVD2DVD-R maar omdat deze alleen movie only kan is dit in dit geval niet handig.. ik wil ook niet gaan beginnen aan DVD2ONE oid, want dat is gewoon crappy kwaliteit.. dus hoe kan ik hier het beste een full copy op DVD5 van maken?

Het is dus een muziek DVD he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu weer bezig met CCE en DVD2DVD-r maar als hij gaat beginnen met encoden dan krijg ik de error dat de *.VAF file niet gevonden word! Iemand enig idee hoe ik deze aanmaak ?! Of wat ik er mee moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 18:29:
ik ben nu weer bezig met CCE en DVD2DVD-r maar als hij gaat beginnen met encoden dan krijg ik de error dat de *.VAF file niet gevonden word! Iemand enig idee hoe ik deze aanmaak ?! Of wat ik er mee moet doen ?
Uhm... Google?

http://www.google.nl/sear...UTF-8&q=%2Bvaf+%2Bcce&lr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm... Vertaal jij 1 van de site's uit het Frans, Spaans of Duits voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Je moet in je CCE opties aangeven dat er een video information file wordt aangemaakt, daar kan je je path ook aangeven als je van de default af wilt wijken.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.