DVD's kopieren; de beste manier

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.732 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

ja ik kan wel aangegeven dat ie word aangemaakt... vervolgens zegt CCE dat ie hem niet kan vinden. Doe ik save dan saved ie hem niet !

Verwijderd

Ik heb een aantal backups geleend aan een 2 collega's op mijn werk.
Beiden krijgen ze geen geluid te horen bij het afspelen van deze DVD-R's op hun stand alone spelers.
Op mijn stand alone speler wordt wel netjes het geluid gelezen.

NB. het betreft hier gewoon een Dolby Digital spoor wat standaard door alle spelers herkend wordt.

Verwijderd

misschien moeten ze die audio track nog selecteren met hun afstandsbediening (niet goed in elkaar gezet)

misschien kun je wat meer info geven over je dvd brander en met welk programma je wat hebt gedaan!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 16:12:
misschien moeten ze die audio track nog selecteren met hun afstandsbediening (niet goed in elkaar gezet)

misschien kun je wat meer info geven over je dvd brander en met welk programma je wat hebt gedaan!
NJohnny,

Werkt op mijn stand alone prima.
Trancoded met DVDshrink en gebrand met Nero 6.0.0.9 middels DVD Video.

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 00:03:
ja ik kan wel aangegeven dat ie word aangemaakt... vervolgens zegt CCE dat ie hem niet kan vinden. Doe ik save dan saved ie hem niet !
Je moet het aanvinken in je opties. Als je save doet, save je de ecl file. Dat is weer wat anders. Blader de handleiding van CCE eens door, dan wordt het allemaal een stuk duidelijker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 22:31:
[...]

Uhm... Vertaal jij 1 van de site's uit het Frans, Spaans of Duits voor mij ?
Engels, ken je zelfs geen engels? 10e hit....
Je moet het aanvinken in je opties. Als je save doet, save je de ecl file. Dat is weer wat anders. Blader de handleiding van CCE eens door, dan wordt het allemaal een stuk duidelijker.
Hmmm.. Ik ben trouwens mijn handleiding CCE kwijt...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 19:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 19:15:

Engels, ken je zelfs geen engels? 10e hit....
ken ? :9

haha neej had het niet gezien die engelse ik zag alleen heel veel talen die ik niet kan spreken of lezen ! Maar goed ik ben er inmiddels uit!

Nou rijst mijn volgende vraag! Als ik met dvd2dvd-r een nieuwe project start dan loopt CCE nog steeds vast! Waar het aan ligt weet ik niet ! Misschien moet ik nog even zorgen dat mijn standard template ook die VAF file aanvinkt! Dat bekeijk ik later! ik heb nu de files die DVD2DVD-r heeft gedemuxt gebruikt in CCE en ben bezig met encoden!

Nou heb ik op een guide gezien dat je met een betere beeldkwaliteit behaalt als je 2 keer een single pass doet en hier tussen nog een paar truukjes. Als ik gewoon voor 2x multipass kies moet dat ook wel een goede kwaliteit opleveren denk ik ? Het hoeft niet zo heeeeel perfect van mij !

Nou is mijn laatste vraag hoe ik weet (of kan instellen) wat de output grootte is van de file die CCE nu aan het encoderen is! Of zorgt hij er wel automatisch voor (aan de hand van de ECL file) dat de output (met geluid en subs) op de dvd past ?!

Nou hoop dat ik weer verder kom !

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
Snok schreef op 26 november 2003 @ 17:47:
Ik krijg morgen de DVD van Underworld (Everything Everything Live) maar hoe kan ik die nou het beste kopieren? Normaal gebruik ik altijd DVD2DVD-R maar omdat deze alleen movie only kan is dit in dit geval niet handig.. ik wil ook niet gaan beginnen aan DVD2ONE oid, want dat is gewoon crappy kwaliteit.. dus hoe kan ik hier het beste een full copy op DVD5 van maken?

Het is dus een muziek DVD he? ;)

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:18
gebruik hier ook dvd shrink (zelf kiezen wat je wel of niet wilt en in hoeverre gecompressed) en vervolgens copy2dvd of Nero, in 1 keer copieren kan ook met bv
DVDXcopy express/gold/platinum

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Enige optie lijkt InstantCopy8 of DVDXcopyExpress. Deze zitten wat betreft kwaliteit tussen CCE-encoding en DVD2One in. En je kunt full DVD doen, wat met DVD2DVD-R idd helaas niet gaat.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:41:
Al een tijdje kies ik ervoor om mijn DVD-9 DVD's te backuppen naar 2 DVD-5's.
Zodoende verlies ik geen beeldkwaliteit en kan ik ook de extra's meenemen.
Hiervoor gebruik ik DVDFab.
Een perfect programma, maakt automatisch 2 folders aan voor elke disk.

Bij het afspelen van disk1 wordt aan het einde een afbeelding getoond waar de gebruiker wordt gevraagd disk2 in de speler te stoppen.
Deze afbeelding wordt door DVDFab CGP genoemd.
Helaas is er mij geen software bekend (heb al het e.e.a. geprobeerd) die deze afbeeldingen kan bewerken.

Wellicht is er een alternatief programma die mij wel deze mogelijkheid biedt (gewoon de bekende Bitmap ondersteuning?).

Kent iemand zoiets?
IEMAND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
HIER!

schreeuwde ik harder? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your the best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ach offtopic, maar of je nu InstantCopy, CCE, Shrink gebruikt... het resultaat is nog altijd vele malen beter dan DIVX :+

En ach ja.. little artifacts... ik stoor me er niet zo aan!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 06:51

Maf

2 vraagjes na deze hele thread, de search en zelf prutsen....

1.
Ik heb een back-up gemaakt van mn DVD 'Pearl Harbor' Deze met de stappen:
-Dvd rippen met DVD decrypter
-DVD-9 passend maken voor DVDr met DVD2one
-DVD schrijven met Nero.
op een DVD+R

Werkte perfect, geen foutmeldingen, in mijn standalone Philips en Sony dvd speler werkt het perfect, echter.... op mn PC i.c.m. PowerDVD werkt ie in geen enkel dvdspeler, ook niet in mn dvdbrander. Hij start op, je krijgt het menu of je de dvd in het engels, nederlands of frans wilt hebben weergegeven en dan krijg je het logo van de filmmaatschappij. Dan moet hij doorstarten naar het hoofdmenu, maar op mn PC loopt ie dan vast, slaat op STOP en doet niks meer, wil ej handmatig naar een menu, komt ie steeds weer daarop terug... hoe komt dit? In de stand-alone werkt ie perfect.

2.
Kan ik ook MPG op DVD branden zodat je m met een DVD speler kan zien?

tnx

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 06:51

Maf

Subtiel schopje voor vragen hierboven... kan er niet veel over vinden....

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
1. Misschien leest je pc de schijf niet goed. probeer eens een ander merk.
-Ook kan je met dvdinfopro de dvd testen (surfacescan).
-Of probeer hem weer van de kopie te rippen, speelt hij dan wel?

2. Volgens mij wel. tmpgenc dvd author kan het openen. Alleen geen idee of hij het dan niet omzet naar mpeg 2, ik denk van wel.......

succes
Maf schreef op 01 december 2003 @ 20:00:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maf schreef op 01 december 2003 @ 20:00:
waarschijnlijk heeft dat te maken met de (op het origineel) aanwezige PUOs.
dat zijn settings waardoor je van die waarschuwingsfilmpjes MOET kijken en dat je tijdens het spelen van de film niet van taal of ondertiteling kan wisselen. Beide zijn van toepassing op pearl harbor.
je moet daarom de film rippen zonder die settings te verwijderen. in dvddecrypter kan je in de settings aanpassen (zowel FILE, IFO als ISO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 14:55:
Kent iemand een tool die rotte DVD schijfjes leest.
Dus in plaats van hangen/afbreken onleesbare gebieden deze vullen met nullen (ofzo) en doorlezen.
Misschien werkt het progje badcopypro. Zelf niet geprobeerd met DVD, is maar een idee.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Die gasten van dvd x copy hebben ook dvd x rescue gemaakt. Geen idee of het werkt, maar je kan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gevoel dat in dit topic nu het meeste kennis van DVD branden zit, daarom stel ik mijn vraag hier.

Ik heb in premiere een DVD film gemaakt en nu heb ik dus een aantal .BUB .IFO en .VOB files in een VIDEO_TS map. Deze brand ik normaal altijd met Nero maar nu lees ik hier dan IC en dvd decryptor voor betere compatibiteit zorgen.

Maar hoe brand ik deze files dan nu met deze programma's? Moet ik er dan eerst een image van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 12:23:
Ik heb in premiere een DVD film gemaakt en nu heb ik dus een aantal .BUB .IFO en .VOB files in een VIDEO_TS map. Deze brand ik normaal altijd met Nero maar nu lees ik hier dan IC en dvd decryptor voor betere compatibiteit zorgen.
Als het je gaat om compatibiliteit dan is ImgTool Classic your thing (helaas heeft de site wat troubles at the moment)! Download eerst even ifoedit, daarmee laad je jouw VIDEO_TS.IFO bestand. Klik dan alleen even op "Get VTS Sectors" (kort (te simpel) gezegd zorgt dit ervoor dat alle bup's/vob's op de juiste manier gesorteerd/aligned zijn).

Daarna open je ImgTool Classic en je geeft de dir aan waar je VIDEO_TS map zich bevindt (een lege AUDIO_TS map aanmaken in dezelfde dir kan geen kwaad). Daarna maak ImgTool Classic er een iso van die voldoet aan de strengste eisen aangaande UDF/ISO9660 filesystem-specificaties. Kort gezegd: dit levert DVD-/+R(W) met zeer hoge compatibiliteit. Suc6!

[ Voor 12% gewijzigd door mmedia op 03-12-2003 13:23 . Reden: url's toegevoegd for easy surfing ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nog even een korte vraag, gebruik DVD Shrink en doe dan meestal een re-author, maar tot hoever kan je een film decreasen voordat je het ziet? Ziet het er nog uit op 60% of is bv. 75% het uiterste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-08 21:08
Oke ik heb dus net een dvd brander. (Bij de hcc gekocht :) ) En nu ben ik dus aan het kijken hoe ik een dvd kan branden. ik heb daarbij de tutorial van doom9 gevolgt.

dvd rippen ---> DVD Decrypter
dvd verkleinen --->DVD shrink
Branden ---> Nero 6.0

Nu heb ik het volgende probleem na dat ik hem verkleind heb kan ik hem gewoon afspelen van af mijn HD en als werkt, maar als ik hem gebrand heb dan kan mijn dvd-rom, dvd brander en dvd speler hem niet meer lezen. :(

Ja ik brand ze als video en als staat in hooftletters...

[ Voor 8% gewijzigd door MOL-20.000 op 03-12-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Walkman schreef op 03 december 2003 @ 14:03:
Nog even een korte vraag, gebruik DVD Shrink en doe dan meestal een re-author, maar tot hoever kan je een film decreasen voordat je het ziet? Ziet het er nog uit op 60% of is bv. 75% het uiterste?
Niet elke film is ook hetzelfde he, anime bijvoorbeeld kun je vaak zeer goed op 60% re-coden. Je ziet het verschil daar maar licht!

Maar een friends DVD bijvoorbeeld, tja... als je die op 60% doet stoort het!

Het hangt van de film af...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

MOL-20.000 schreef op 03 december 2003 @ 14:18:
Oke ik heb dus net een dvd brander. (Bij de hcc gekocht :) ) En nu ben ik dus aan het kijken hoe ik een dvd kan branden. ik heb daarbij de tutorial van doom9 gevolgt.

dvd rippen ---> DVD Decrypter
dvd verkleinen --->DVD shrink
Branden ---> Nero 6.0

Nu heb ik het volgende probleem na dat ik hem verkleind heb kan ik hem gewoon afspelen van af mijn HD en als werkt, maar als ik hem gebrand heb dan kan mijn dvd-rom, dvd brander en dvd speler hem niet meer lezen. :(
Zeurde Nero op compliancy.. ik geloof dat de branden files allemaal in hoofdletters moeten staan :-)

( btw, ik mag hopen dat het gebrand is als DVD-video )

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op 03 december 2003 @ 13:20:
[...]
Een duidelijk verhaal..
Thanks voor je duidelijke antwoord. Ondanks het feit dat ik het hele topic al gelezen had, zag ik helaas later wel dat je dit antwoord al gegegeven had: ik lijk een beetje te verdwalen in de vele methodes en programma's. Daarom heb ik nu een overzichtje van de bevindingen in dit topic gemaakt:

-----------------------------------------------------------------

DVD2DVD-R
Decrypten, encoden met CCE, authoren met IFOEDIT. Alles in één programma.
Input: DVD5, DVD9
Output: VIDEO_TS, ISO
Voordeel: Beste kwaliteit met één programma, branden met DVD decryptor
Nadeel: Iets meer werk, movie-only( kan geen full-DVD)

DVD Decryptor
Decrypten en branden, makkelijker kan niet.
Input: DVD5, ISO
Output: DVD-R, ISO
Voordeel: zeer goede brand engine
Nadeel: Kan niet encoden of compressie.

Pinnacle Instant Copy
Programma met zeer veel mogelijkheden, maar slechte kwaliteit wanneer compressie vereist. Goede burn engine.
Input: DVD5, VIDEO_TS
Output: DVD-R, .PDI image
Voordeel: full-DVD, goede burn engine
Nadeel: Door slechte compressie alleen geschikt voor kleine verkleining, geen decrypten

ImgTool Classic
Maakt ISO die voldoet aan de strengste eisen aangaande UDF/ISO9660 filesystem-specificaties. Kort gezegd: dit levert DVD-/+R(W) met zeer hoge compatibiliteit. Daarna branden met DVD Decryptor

IFOedit
Authoring tool

Voorbeeld 1- Ge-authorde VIDEO_TS map op je hd
1. Open IFOedit, daarmee laad je jouw VIDEO_TS.IFO bestand. Klik dan alleen even op "Get VTS Sectors" (kort (te simpel) gezegd zorgt dit ervoor dat alle bup's/vob's op de juiste manier gesorteerd/aligned zijn).
2. Daarna open je ImgTool Classic en je geeft de dir aan waar je VIDEO_TS map zich bevindt (een lege AUDIO_TS map aanmaken in dezelfde dir kan geen kwaad). Daarna maak ImgTool Classic er een iso van.
3. Brand deze iso vervolgens in DVD decryptor.

Voorbeeld 2 – DVD5 > DVD-R
Omdat beide schijfjes even groot zijn is hier geen compressie nodig. DVD Decryptor kan dit daarom helemaal in zijn ééntje.

Voorbeeld 3 – Eigen DVD-R > DVD-R
Dit zou Instant Copy moeten kunnen.

Voorbeeld 4 – Kleine DVD9 > DVD-R
Rippen naar iso met DVD Decryptor, vervolgens iso mounten en in Instant Copy ontdoen van onzin (andere audio talen, extra’s, ondertitels) daarna eventueel licht encoden.

Voorbeeld 5 – Grote DVD9 > DVD-R
Hier boekt DVD2DVD-R de beste resultaten: rippen, encoden met CCE, authoren met IFOedit en daar vervolgens een image van laten maken welke je weer kan branden met DVD decryptor

-----------------------------------------------------------------

Ik mis hier eigenlijk nog een duidelijke manier om bijv. mijn Soprano's box te backuppen, hoe kan je dat nu het beste doen? 2 afleveringen op één DVD is niet mogelijk om daar CCE over heen te gooien? Dan gebruiken jullie Pinnacle weer voor?

Ook het kopieren van mijn eigen movie DVD-R-etjes is me nog niet helemaal duidelijk. Kan dat makkelijk met Instant Copy? Ik wil namlijk liever die burn engine gebruiken.

Sorry voor de lap tekst, maar ik dacht dat het misschien ook voor anderen nog handig kon zijn... Verder hoor ik het graag als ik iets niet goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
ik heb nu een NTSC dvd gedownload.. maar ik heb geen idee of ik hem beneden af kan spelen (Pioneer DVD Speler) of ligt het aan de TV of het wel of niet kan? Of is er een manier waarop ik een NTSC dvd PAL kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Snok schreef op 03 december 2003 @ 17:35:
ik heb nu een NTSC dvd gedownload.. maar ik heb geen idee of ik hem beneden af kan spelen (Pioneer DVD Speler) of ligt het aan de TV of het wel of niet kan? Of is er een manier waarop ik een NTSC dvd PAL kan krijgen?
In principe zet je TV het signaal om naar PAL. Deze moet het wel ondersteunen, maar dat lijkt me wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
Smarron schreef op 03 december 2003 @ 18:31:
[...]
In principe zet je TV het signaal om naar PAL. Deze moet het wel ondersteunen, maar dat lijkt me wel goed zitten.
Ik zal het zo wel ff proberen.. laat wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ej, ik heb een zelfgemaakte DVD van internet gehaald, maar deze haperd soms in de DVD speler. Heb aan de auteur gevraagd wat het kon zijn.
Hij zij dat hij de audio bitrate te hoog had staan maar dat zijn dvd speler hem wel zonder haperen pakt. Nu wil ik dus de audio bitrate van de DVD veranderen maar weet niet hoe dat moet en waar die normaal op moet staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
Snok schreef op 03 december 2003 @ 19:08:
[...]

Ik zal het zo wel ff proberen.. laat wel weten
Het werkte gewoon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

spideramn schreef op 03 december 2003 @ 19:46:
Ej, ik heb een zelfgemaakte DVD van internet gehaald, maar deze haperd soms in de DVD speler. Heb aan de auteur gevraagd wat het kon zijn.
Hij zij dat hij de audio bitrate te hoog had staan maar dat zijn dvd speler hem wel zonder haperen pakt. Nu wil ik dus de audio bitrate van de DVD veranderen maar weet niet hoe dat moet en waar die normaal op moet staan. :?
Audio bitrate te hoog :? Het lijkt me eerder dan dat de videobitrate te hoog staat, als het gaat haperen. Audio komt geloof ik niet boven de 1,5MB/s uit (DTS), terwijl video best af en toe de 8 tot 9MB/s doet!

Maar wellicht ligt het probleem wel heel ergens anders. Media, DVD-speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik een dvd kan branden zonder dat ik de IFO files heb! Of is dit helemala niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
@ JohnnyB: demuxen en dan een nieuwe dvd authoren. Boel werk, maar voordeel is dat je bijv je subs mooier (antialiasing enzo) kan maken of bijv NL subs kan toevoegen.

@ Meep: Ik zou soprano's gewoon zelf doen, dus elk deel apart en dan authoren en ifoupdate draaien. Als je in luie bui bent kan je een gokje wagen met reauthorist en doCCE4U. Sinds de huidige versie is de succesrate flink omhoog gegaan. Terugkomend op strippen van dingen: Om eerlijk te zijn heb ik te weinig met IC8 gewerkt, maar versie 7 liet daar nog wel eens een steekje vallen. Verkeerde verwijzingen, delen die niet werken op de standalone. Mijn ervaring is menu en extra's intact laten, ongewenste zaken vervangen door dummyfiles. Dan blijft de compatibiliteit 100% gewaarborgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 00:46:
Weet iemand hoe ik een dvd kan branden zonder dat ik de IFO files heb! Of is dit helemala niet mogelijk?
Mag ik vragen welke bestanden je dan wel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt niemand CloneDVD ??

ik rip eerst met Dvd-Decrypter, en dan brand ik ze met CloneDVD, heel simpel, en makkelijk uit te leggen aan anderen...

en weet ook iemand wat er gebeurt en waarom in DVD 9 error krijg?? ni bij alle dvd's, wel veel...

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
mmedia schreef op 04 december 2003 @ 01:11:
[...]
Mag ik vragen welke bestanden je dan wel hebt?
Ik ging er maar vanuit dat hij alleen de vobs had, maar inderdaad het had logischer geweest deze vraag eerst te stellen :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 00:46:
Als je alleen de .vob bestanden hebt , kun je met IFOedit nieuwe IFO bestanden maken ( Via de optie Create IFO's) IFOedit is er wel lang mee bezig maar je hebt wel de nodige en belangrijke .IFO .BUP bestanden :)

suc6

edit: voor mensen die USA dvds hebben en die willen backuppen met NL subs kunnen op deze website terecht voor een tuturial daarover: www.dvdrondertitels.nl

[ Voor 17% gewijzigd door Possible op 04-12-2003 09:54 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Heb dit hele topic doorgelezen, en ben ook aan het experimenteren geslagen. Ik zal mijn bevindingen geven:

DvdXcopy express:
Vind het een erg handig, simpel en snel programma. Ik vind het geschikt voor het kopieren van een gekopieerde dvd, originele DVD-5 en DVD-9. In extra's ben ik toch niet geinteresseerd. Nadeel vind ik wel dat je volgens mij slechts 1 ondertiteling en muziek stream mee kan nemen, want soms wil ik toch DTS en dolby of stereo meenemen. En je krijgt een 321-intro beeldje aan het begin, maar hier kan ik wel mee leven. Alleen bij heel lange films (Tiesto, duurt 3,5 uur) werd het beeld wel zichtbaar minder. Voor zulke lange films vind ik dit programma niet geschikt.

DVDShrink:
Een goed programma, wat je meer mogelijkheden geeft. Zo kun je meerdere ondertitelingen en geluidstreams meenemen. Problemen die ik ben tegengekomen zijn echter dat dit programma soms aangaf dat de kopie zou moeten passen. Wil ik deze echter branden met Nero dan zegt nero (evenals neodvd trouwens) dat de kopie niet past. Branden van een dvd-video met nero lukt mij trouwens ook niet helemaal ok, had Leaving las vegas geprobeerd, de 1e 12 hoofdstukken speelden goed af, maar vanaf hoofdstuk 13 pakt ie (zowel de brander, andere interne dvd-speler, en een pioneer standalone dvd-speler) de cd niet meer. Was bij verschillende cd's, en ligt niet aan de combinatie cdrom/brander of cdrom/lezer, omdat dezelfde cd met een ander programma (dvdxcopy express namelijk) wel goed werkt. Het zou dus aan instellingen van Nero moeten liggen (de vob files spelen op de pc wel goed af) maar hier ben ik nog niet uit.

DVD2DVD-R:
Dit programma heb ik geprobeerd om de Tiesto dvd te kopieren. Moet zeggen dat het wel de ingewikkelste van de 3 programma' is, maar dat het wel te doen is met de handleiding van www.dvd2dvd-r.be. De kwaliteit van het beeld is ook zichtbaar beter dan met dvdxcopy express. De video-ts directory vond Nero eveneens te groot om te branden, de iso-file die ook werd gemaakt brandde Nero echter zonder problemen, en deze combo vind ik tot nu toe het beste voor lange DVD-films, waarbij xcopyexpress te slecht presteert. Duurde wel 9 uur in totaal (3 passes (what the hell het ook precies inhoudt) en MXX SSE en SSE2 (what the hell dat scheelt weet ik ook niet, probeer ook maar iets), maar dan heb je wel wat.

DVD-decrypter:
Dit vond ik ook een prima ripper. Brander heb ik er nog niet mee gedaan, kreeg deze optie niet aan de praat, maar dat moet ik ook nog even uitvogelen.

Verder nog een tip: ik las dat sommigen DVD-decrypter gebruikten, omdat DVD-shrink beveiligde cd's niet pakt. Gebruik dan het programma DVD regrion free (http://www.dvdidle.com/dvd-region-free.htm). Met dit programma aan in de achtergrond pakt DVD-shrink hem wel gewoon, en kun je dus direct vanaf de cd aan de slag gaan. Scheelt je weer wat werk en tijd. Einde bericht ;)

<edit> typo's

[ Voor 7% gewijzigd door pelican op 04-12-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

pelican schreef op 04 december 2003 @ 15:07:

DVDShrink:
Een goed programma, wat je meer mogelijkheden geeft. Zo kun je meerdere ondertitelingen en geluidstreams meenemen. Problemen die ik ben tegengekomen zijn echter dat dit programma soms aangaf dat de kopie zou moeten passen. Wil ik deze echter branden met Nero dan zegt nero (evenals neodvd trouwens) dat de kopie niet past. Branden van een dvd-video met nero lukt mij trouwens ook niet helemaal ok, had Leaving las vegas geprobeerd, de 1e 12 hoofdstukken speelden goed af, maar vanaf hoofdstuk 13 pakt ie (zowel de brander, andere interne dvd-speler, en een pioneer standalone dvd-speler) de cd niet meer. Was bij verschillende cd's, en ligt niet aan de combinatie cdrom/brander of cdrom/lezer, omdat dezelfde cd met een ander programma (dvdxcopy express namelijk) wel goed werkt. Het zou dus aan instellingen van Nero moeten liggen (de vob files spelen op de pc wel goed af) maar hier ben ik nog niet uit.
Gebruik dan IMGtool, ik had met Nero ook problemen, files waren te groot enz. IMGtool brandt zonder problemen, en perfect!

http://www.coujo.de/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op 04 december 2003 @ 18:03:
[...]

Gebruik dan IMGtool, ik had met Nero ook problemen, files waren te groot enz. IMGtool brandt zonder problemen, en perfect!

http://www.coujo.de/
en dan wel imgtool classic. die brandt doormiddel van dvddecrypter, en dat is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelican schreef op 04 december 2003 @ 15:07:
Verder nog een tip: ik las dat sommigen DVD-decrypter gebruikten, omdat DVD-shrink beveiligde cd's niet pakt. Gebruik dan het programma DVD regrion free (http://www.dvdidle.com/dvd-region-free.htm). Met dit programma aan in de achtergrond pakt DVD-shrink hem wel gewoon, en kun je dus direct vanaf de cd aan de slag gaan. Scheelt je weer wat werk en tijd. Einde bericht ;)
het beste is om met dvddecrypter een iso te trekken van het origineel en die met daemon tools te "mounten" i.p.v. dvdshrink of iets dergerlijks te laten rippen. ook i.c.m. dvd regionfree of slysoft een dvd onder het encoderings proces rippen is niet aan te bevelen.
dit namelijk, omdat er bij al die programmaatjes geen goede error correctie aanwezig is. alleen dvddecrypter is echt goed wat dat betreft. als die namelijk een error contateerd dan probeert hij nog een aantal malen de betreffende sector goed in te lezen voor verder te gaan met rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij de beste manier van backuppen:

dvd-5 (of dvd-r) > dvddecrypter iso-read/write

dvd-9 waarvan de "movie only" kaal minder dan 4,37 GB is >

eerst de dvd als ISO rippen met dvddecrypter

dan de ISO mounten met daemon tools

dan met dvd2one het virtuele dvd-rom station selecteren, output: X:\LABEL\VIDEO_TS, movie only mode, output op 9999MB (om uit te sluiten dat er gecomprimeerd wordt) varialbele compressie mode, hoofdfilm selecteren, gewenste audio en subs selecteren (als het maar onder de 4,37 GB blijft), NL subs als default instellen, en GO!

ook een folder AUDIO_TS aanmaken naast de folder VIDEO_TS en vervolgens met IMGtool classic een ISO aanmaken door X:\LABEL\ te selecteren als input, en automatisch door dvddecrypter de iso op dvd-r branden (instellen in IMGtool).

dvd-9 waarvan de "movie only" kaal groter is dan dan 4,37 GB>

eerst de dvd als ISO rippen met dvddecrypter

dan de ISO mounten met daemon tools

vervolgens dvd2dvd-r opstarten en bij input de virtuele dvd-rom station selecteren. dan de PGC van de hoofdfilm selecteren, gewenste audio en sub streams selecteren en eventueel bij autostart aanvinken als default (expert-mode), CCE SP 2.67 als MPEG encoder, en alles door dvd2dvd-r laten doen, dus ook een iso "createn".

LET OP!
in de map c:\program files\dvd2dvd-r\ifoedit\ moet je ifoedit.exe (v 0.95) vervangen door ifoedit 0.96. Versie 0.95 wil problemen veroorzaken met DTS en WAV geluid (vooral muziek dvd's). Bij versie 0.96 is dit probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik DVD Shrink (www.dvdshrink.org) in het Nederlands. Mooie grafische gui. Erg gemakkelijk, goed en snel.

Moet ik teveel compressen (meer dan 30%) dan ga ik over op dvd toolbox. Hier zit een goed split functie in.

Ik ben het eens met anderen dat de extra's niet vaak bekeken zullen worden. Uitzondering hierop zijn Disney films, de kinderen vinden de extra's daar vaak leuker dan de film.

Fikken gaat vervolgens met Nero 6. DVD Video profiel, film map openen alle bestanden in de video_ts dir gooien en fikken op 8 speed (lang leve mijn Plextor) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb een vraagje; hoe kan je makkelijk audiostreams identificeren.
ik gebruik namelijk dvdshrink en instant copy 8; echter zou graag het commentaar van de regiseur willen verwijderen. echter ik zou niet weten welke stream ik dan weg moet halen.....

iemand een id hoe ik dat kan oplossen?

[edit] ik heb nu bijvoorbeeld een dvd die ik wil backuppen; hier zitten 3 audiostreams op; ac3 6channel german, ac3 6 channel english e n ac3 2channel english.
ook zit er op deze dvd commentaar van de regisseur. betekend dit dat de 'ac3 2channel english' het commentaar is?
of zal dat bij de extra's vermeld staan

en hetzelfde met subs; hoe kan ik makkelijk zien welke sub welke is?

[edit2]
zijn er ook dvd spelers die niet overweg kunnen met ac3 6channel geluid? en hoe zit dat met dolby digital; kunnen sommige spelers dat niet afspelen OF spelen ze het gewoon als stereo af?

[ Voor 55% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 05-12-2003 11:59 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik gebruik de volgende link om een dvd 9 compleet op een dvd 5 te branden:

http://www.doom9.org/ra-guide.htm (link werkt nu ff niet volgens mij)

Er zijn ook wel nederlandstalige handleidingen die precies hetzelfde doen.
Het werkt allemaal perfect en ik heb er al een boel films mee gemaakt, een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Binnetie schreef op 05 december 2003 @ 13:13:
Ik gebruik de volgende link om een dvd 9 compleet op een dvd 5 te branden:

http://www.doom9.org/ra-guide.htm (link werkt nu ff niet volgens mij)

Er zijn ook wel nederlandstalige handleidingen die precies hetzelfde doen.
Het werkt allemaal perfect en ik heb er al een boel films mee gemaakt, een aanrader...
Wat ik eigenlijk in deze threat niet begrijp is dat er vaak gesproken wordt over dvd 9 of dvd 5.
Bedoelen jullie hier de regio`s mee, of heeft dit met de compressie te maken ?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

pvdlaan schreef op 05 december 2003 @ 16:54:
Wat ik eigenlijk in deze threat niet begrijp is dat er vaak gesproken wordt over dvd 9 of dvd 5.
Bedoelen jullie hier de regio`s mee, of heeft dit met de compressie te maken ?
De laatste, compressie ongeveer.

DVD9 = 9GB geloof ik. Meestal net iets minder. DVD5 = passend op nu te verkijgen DVD-schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
In dit geval is het makkelijk. Er is een Engelse 6 channel en twee channel. De twee channel is commentaar. De film zal 5.1 zijn (6 channel) en het commentaar stereo (is toch maar gepraat).

Je kan altijd na shrinken ff checken en desnoods opnieuw doen. Shrinken is zo gebeurd. Op de dvd zelf staat niet welk spoor van de regisseur is, dus meer info dan taal en aantal kanalen vindt je niet.

2: Dolby digital is voor dvd standaard. Maar wat bedoel je met dvd spelers die het aankunnen. De meeste dvd spelers doen niets met audio. geven ze via een enkel draadje door aan een dolby versterker en die zet het om naar de 6 kanalen. Vaak hebben ze ook wel stereo output, maar dan maken ze dus zelf van het dolby kanaal stereo. Dus 5.1 geluid op dvd is heel erg normaal.....
Maestro.mosjuh schreef op 05 december 2003 @ 11:52:
ik heb een vraagje; hoe kan je makkelijk audiostreams identificeren.
ik gebruik namelijk dvdshrink en instant copy 8; echter zou graag het commentaar van de regiseur willen verwijderen. echter ik zou niet weten welke stream ik dan weg moet halen.....

iemand een id hoe ik dat kan oplossen?

[edit] ik heb nu bijvoorbeeld een dvd die ik wil backuppen; hier zitten 3 audiostreams op; ac3 6channel german, ac3 6 channel english e n ac3 2channel english.
ook zit er op deze dvd commentaar van de regisseur. betekend dit dat de 'ac3 2channel english' het commentaar is?
of zal dat bij de extra's vermeld staan

en hetzelfde met subs; hoe kan ik makkelijk zien welke sub welke is?

[edit2]
zijn er ook dvd spelers die niet overweg kunnen met ac3 6channel geluid? en hoe zit dat met dolby digital; kunnen sommige spelers dat niet afspelen OF spelen ze het gewoon als stereo af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
ik heb nu zo'n 15 films rereëncoded (:P) met DVD2DVD-R alleen de laatste 2 keer liep het programma vast in het begin, bij de cells controleren.. terwijl ik dit nog nooit gehad had.. de hele pc staat dan vast waardoor een reboot nodig is.. het is ook niet verholpen met de nieuwste versie, weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar na het lezen van al deze intressante stukjes, stel ik mij toch wel een (misschien dom) vraagje:
Gewoon simpel een DVD kopiëren gaat gewoon niet ofwat?
Oja, als ik met Instant Copy het Menu behouw, freezed de DVD als ik de extra's kies. -> logisch, want de extra's zitten er niet meer bij.
Maar hoe kan ik dan het Menu zelf aanpassen? Dus die link naar de extra's opheffen. (zoals bij een hyperlink, de hyperlink verwijderen maar de tekst behouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 13:32:
Sorry maar na het lezen van al deze intressante stukjes, stel ik mij toch wel een (misschien dom) vraagje:
Gewoon simpel een DVD kopiëren gaat gewoon niet ofwat?
jawel; als de totale dvd minder is dan wat op een dvd-r past kan je hem 1 op 1 kopieren.

voor de rest moet je eerst aan de slag (afhankelijk van eigen voorkeur een combinatie van items (vreemde talen en /of extra's) verweideren en/of reencoden en/of transencoden.
Oja, als ik met Instant Copy het Menu behouw, freezed de DVD als ik de extra's kies. -> logisch, want de extra's zitten er niet meer bij.
Maar hoe kan ik dan het Menu zelf aanpassen? Dus die link naar de extra's opheffen. (zoals bij een hyperlink, de hyperlink verwijderen maar de tekst behouden)
kan niet met IC ieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een paar maanden wachten op de dual-layer branders en elke dvd 1 op 1 kopieren met dvddecrypter is werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 22:46:
nog een paar maanden wachten op de dual-layer branders en elke dvd 1 op 1 kopieren met dvddecrypter is werkelijkheid
Hou ons over een paar maanden dan op de hoogte van jou ervaringen met een duallayer brander. Ik ben namelijk erg benieuwd. Ondertussen ga ik nog even door met het branden op enkellaags DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 14-09 10:26
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 08:39:
[...]

Hou ons over een paar maanden dan op de hoogte van jou ervaringen met een duallayer brander. Ik ben namelijk erg benieuwd. Ondertussen ga ik nog even door met het branden op enkellaags DVD's.
ruk moek weer een nieuwe kopen....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Ik las op internet iets over het programma Dvdeo 3. Je zou ermee 1:1 dvd's kunnen kopieren, rippen enz. enz.

Heeft iemand ervaring met dit proggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Jaspov schreef op 05 december 2003 @ 19:43:
In dit geval is het makkelijk. Er is een Engelse 6 channel en twee channel. De twee channel is commentaar. De film zal 5.1 zijn (6 channel) en het commentaar stereo (is toch maar gepraat).

Je kan altijd na shrinken ff checken en desnoods opnieuw doen. Shrinken is zo gebeurd. Op de dvd zelf staat niet welk spoor van de regisseur is, dus meer info dan taal en aantal kanalen vindt je niet.

2: Dolby digital is voor dvd standaard. Maar wat bedoel je met dvd spelers die het aankunnen. De meeste dvd spelers doen niets met audio. geven ze via een enkel draadje door aan een dolby versterker en die zet het om naar de 6 kanalen. Vaak hebben ze ook wel stereo output, maar dan maken ze dus zelf van het dolby kanaal stereo. Dus 5.1 geluid op dvd is heel erg normaal.....

[...]
over 2: nog even van mijn kant verduidelijken (ik weet het antwoord nu dus al)
ik bedoelde;
wat doet een dvd speler met het DD geluid als hij geen dd ondersteund.
antwoord is dus: hij speelt het stereo af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op 04 december 2003 @ 09:52:
[...]

Als je alleen de .vob bestanden hebt , kun je met IFOedit nieuwe IFO bestanden maken ( Via de optie Create IFO's) IFOedit is er wel lang mee bezig maar je hebt wel de nodige en belangrijke .IFO .BUP bestanden :)

suc6

edit: voor mensen die USA dvds hebben en die willen backuppen met NL subs kunnen op deze website terecht voor een tuturial daarover: www.dvdrondertitels.nl
Ik vind alleen maar guides om ondertitelingen in een DivX of (S)VCD te plakken.
Ik wil een ondertiteling in een Import DVD die ik heb net gekocht plakken.
Moet toch kunnen of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(hier stond een domme vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:35:
Ik vind alleen maar guides om ondertitelingen in een DivX of (S)VCD te plakken.
Ik wil een ondertiteling in een Import DVD die ik heb net gekocht plakken.
Moet toch kunnen of...?
Zul je met DVDMaestro moeten kunnen doen. Zoek daar maar naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een .mpeg film ook AC3 geluidsspoor bevatten?
Is er een tutorial hoe je dit omzet naar DVD files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:00:
Kan een .mpeg film ook AC3 geluidsspoor bevatten?
Is er een tutorial hoe je dit omzet naar DVD files?
Als je SVCD bedoelt, kan dat niet (volgens Doom9 dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotmailer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 18:52
Er zijn eigenlijk maar 2 proggies die je nodig hebt, te weten CloneDVD ( http://www.elby.ch/en/products/clone_dvd/) en AnyDVD ( http://www.slysoft.com/en/anydvd.html )

Scheelt een hoop tijd en werken perfekt!! _/-\o_

Ik heb een test gedaan met de THX Ultimate Demo DVD ( http://www.thx.com/mod/company/demoDVD.html) en daarbij gelet op de kwaliteit van de videotests, welke op deze DVD staan.
Je kunt binnen CloneDVD in gradaties zien hoe de kwaliteit van het beeld wordt en je kunt natuurlijk ook kiezen wat je wel of niet mee wilt nemen ter "backup" ;)

Check it out!

Edit: Beetje laat antwoord op een van de eerste vragen van deze thread, maar ach... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Hotmailer op 10-12-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind alleen tutorials over ondertiteling synchroom maken op MPEG files.
Ik heb .M2V / .AC2 files. Iemand een idee?

• jaspov
Ik heb niet alles doorgelezen maar ondertitels bij dvd staat op
http://www.dvd2dvd-r.be/

onder dvdmaestro. Dat is de guide om ze in te voegen, en in de guide staat een link naar hoe je een file maakt die geimporteerd kan worden. synchroon maken moet je zelf doen. heb zelf ooit eens een film snel naar matige divx omgezet, daarbij ondertitels synchroon gemaakt, daarna omgezet en met maestro ingevoegd. veel werk.....
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:33:

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Sorry Jaspov, verkeert gekwoot. :? |:(

Ja dat kan Desaubin, volg deze url maar eens.
http://www.havank.demon.nl/video/artikelen/neroac3.html :7

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:33:
Probeer het eens op www.dvdrondertitels.nl en kies dan voor tuturials... daar vind je wat je zoekt denk ik

[ Voor 1% gewijzigd door iceme op 11-12-2003 13:01 . Reden: type in url ]

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 01:19:
Gebruikt niemand CloneDVD ??

ik rip eerst met Dvd-Decrypter, en dan brand ik ze met CloneDVD, heel simpel, en makkelijk uit te leggen aan anderen...
Ik gebruik ook CloneDVD hoor. Ideaal programma vind ik! Rip eerst de complete DVD naar m'n HD, en draai dan CloneDVD. Kunt precies aangeven wat je allemaal wel en niet wilt hebben, en daar ik voor gekopieerde DVDs toch alleen de film in zo goed mogelijke kwaliteit (binnen een redelijke tijd) wil hebben, laat ik alle extra taalsporen en bonus features weg.

Dit is mijn stappenplan voor een prima backup van DVD films:
1) kopieer DVD met DVD Decrypter naar HD
2) stop lege DVDR in writer
3) start CloneDVD
4) kies optie 1 (Kopieer DVD Titels)
5) Selecteer mapje waar ik de DVD naar toe gekopieerd heb
6) Selecteer welke onderdelen (titels) je wilt hebben (meestal dus titel 1 wat de hoofdfilm is).
7) Selecteer alleen het audiospoor dat je wilt hebben en de ondertitel die je wilt
8) Controleer of alles klopt in het laatste scherm, en druk op Gaan!

Geen probleem met het niet kunnen weglaten van extras die je niet wilt hebben.
En bij stap 6 kun je ook nog eens in een preview schermpje zien wat er op elke titel te zien is. Je kunt ook kiezen om het menu wel mee te nemen, en in ieder geval op mijn standalone JVC DVD speler gebeurt er gewoon niks als je op een menu-item drukt dat er niet is. Kunt daarna gewoon op een wel bestaand menu-item drukken.
en weet ook iemand wat er gebeurt en waarom in DVD 9 error krijg?? ni bij alle dvd's, wel veel...
Wat voor error bedoel je eigenlijk? En waar krijg je die error? Bij DVD Decrypter?

• Hotmailer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 18:52
Haay schreef op 11 december 2003 @ 14:35:
[...]

Ik gebruik ook CloneDVD hoor. Ideaal programma vind ik! Rip eerst de complete DVD naar m'n HD, en draai dan CloneDVD.
Kijk, dat rippen (met DVD Decrypter e.d.) is dus niet meer nodig als je AnyDVD gebruikt.
Hieronder ff een uitleg:

AnyDVD

AnyDVD is een driver, die DVD films automatisch op de achtergrond decodeert. De DVD lijkt voor alle applicaties en het Windows besturingssysteem nu op een niet beveiligde en regiovrije DVD. Met behulp van AnyDVD kunnen andere programma's als CloneDVD, Pinnacle Instant Copy, InterVideo DVD-Copy, etc., CSS beveiligde DVD's kopiëren. Met behulp van AnyDVD kunt u films bekijken met elke DVD afspeel software die u wil ook als de regiocode niet klopt!

Maar AnyDVD doet veel meer, natuurlijk. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de rotatie snelheid van uw DVD speler in te stellen waardoor u de DVDs op uw computer kunt bekijken met veel minder lawaai!
AnyDVD is de perfecte aanvulling voor uw HTPC (Home Theater PC). Het kan de autorun uitzetten van de software van uw Video DVDs (e.g., PC Gebruiksvriendelijk) en u kunt programma's starten bij het invoegen of het verwijderen van een disk.
AnyDVD kan de verticale verversingssnelheid van uw monitor (indien gewenst, automatisch) aanpassen (e.g. 72 Hz met NTSC en 75 Hz met PAL)!

AnyDVD kan ongewenste (verboden) gebruikers instellingen ongedaan maken, e.g. Het verwijderd vaste ondertitels of laat u copyright boodschappen en FBI Waarschuwingen overslaan.

Toepassingen
Functioneert als een driver op de achtergrond
Verwijdert codering (CSS) en regio codering (RPC) van DVDs
Verwijdert de analoge kopieer beveiliging (Macrovision)
Verwijdert ontoegankelijke gebruikers opties en andere beperkingen
Ontsleutelt ZONDER dat de data op de harde schijf opgeslagen hoeft te worden
Ontsleutelt "direct"
Voorkomt het starten van software op uw Video DVDs door de autorun functie (e.g., PC Gebruiksvriendelijk)
Maakt het mogelijk om de verticale verversingssnelheid in te stellen gebaseerd op het video materiaal
Maakt het mogelijk om programma's te starten tijdens het verwijderen of invoegen van een disk
Maakt het mogelijk om de snelheid in te stellen van uw DVD spelers
Werkt met alle DVDs
Werkt met alle DVD spelers, het maakt niet uit welke regio codering
Werkt met alle DVD kopieer en afspeel software (bijv. CloneDVD)
Werkt op de achtergrond van uw besturingssysteem: DVDs kunnen gedeeld worden op het netwerk en gekopieerd worden via de command prompt of Windows verkenner, etc.
Bewezen stabiel en snel, heeft geen ASPI driver nodig

Zoals ik al eerder aangaf..te downloaden via: http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

[ Voor 42% gewijzigd door Hotmailer op 11-12-2003 23:42 . Reden: Heb een NL uitleg ipv de Engelse versie geplaatst. ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zoveel moeite doen als een complete DVD op 1 DVD kan krijgen.
Gebruik gewoon DVD x copy xpress en hoeft niets te rippen, hij leest een brandt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 12:54:
Waarom zoveel moeite doen als een complete DVD op 1 DVD kan krijgen.
Gebruik gewoon DVD x copy xpress en hoeft niets te rippen, hij leest een brandt gelijk.
De moeite doe je als je een zo hoog mogelijke kwaliteit nastreeft. Doe je dit niet, dan zijn er idd makkelijkere oplossingen... Ik kies btw wel voor bijvoorbeeld dvd2dvd-r i.c.m. cce, omdat dit echt zichtbare kwaliteitsverbetering oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al verscheidene films op deze manier gecopieerd, en echt kwaliteit is echt
heel goed hoor.
Kijk als je echte goede kwaliteit wilt hebben moet je de originele kopen.
Ik denk dat er legio mensen zijn die geen zin hebben om 3-4 uur en misschien wel langer bezig te zijn om een film uit eindelijk op 2 DVD's krijgen terwijl het binnen een uur gebeurt kan zijn.
De kwaliteit is met DVD-x-copy-xpress best heel goed te noemen.

Hoeveel mensen gebruiken dit proggie?
Kunnen andere mensen commentaar geven over dit proggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Hotmailer schreef op 11 december 2003 @ 23:31:
Kijk, dat rippen (met DVD Decrypter e.d.) is dus niet meer nodig als je AnyDVD gebruikt.
Tsja, maar DVD Decrypter is gratis, en AnyDVD kost €39.... Dan neem ik dat eerst naar HD rippen wel op de koop toe. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 13:22:
Ik heb al verscheidene films op deze manier gecopieerd, en echt kwaliteit is echt
heel goed hoor.
Kijk als je echte goede kwaliteit wilt hebben moet je de originele kopen.
Ik denk dat er legio mensen zijn die geen zin hebben om 3-4 uur en misschien wel langer bezig te zijn om een film uit eindelijk op 2 DVD's krijgen terwijl het binnen een uur gebeurt kan zijn.
De kwaliteit is met DVD-x-copy-xpress best heel goed te noemen.

Hoeveel mensen gebruiken dit proggie?
Kunnen andere mensen commentaar geven over dit proggie?
Nou, ik ben het met mmedia eens. Voor hoge kwaliteits-DVD's is cce-encoding gewoon de beste manier. Zoals je wel terecht zegt, het duurt gewoon erg lang. Er zitten voor- en nadelen aan. Van de makkelijke all-in-1 programma's is DVDXCopy wel 1 van de betere, samen met IC8.

Het is dus maar net waar je voorkeur ligt. Wat ik altijd doe: complete DVD's met IC8, dan mag de compressie niet meer dan 15% zijn. Movie-only met een compressie van 15% tot 25%, dan gebruik ik 3-pass cce-encoding. Bij meer dan 25% doe ik 4- soms 5-pass encoding. Het duurt dan wel erg lang, maar ik heb het er voor over. 's Nachts de PC laten zweten en 's ochtends staat de PC mooi uit na het encoden. (handig dat DVD2DVD-R)

Dan heb ik ook nog een voorkeur. Comedy's vind ik minder belangrijk dan actie- of science-fiction films. Daar vind ik de kwaliteit wat minder belangrijk, dus kies ik eerder voor de snellere oplossing met een grotere compressie. Net zo met tekenfilms. Animatie zoals Shrek, Ice Age en Monsters Inc. vind ik wel weer belangrijk dus kies ik eerder voor de kwaliteitsoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga aankomende week een nieuw systeempje voor mijzelf in elkaar zetten,incl m'n 1e dvd brander (NEC 1300A).
Ik heb in de tussentijd al een leuke collectie aan dvd tools verzamelt nml. DVD2One,DVD2DVD-R,Intant Copy 8,DVD X Copy Platinum,DVD Shrink,Any DVD,Clone DVD,Nero,X-OOM Movie Clone,CCE 2.5,daemon,DVDDecrypter,ReAutorist en nog wat andere prut.
Lijkt mij even zat om mee te experimenteren... :X

Maar waar ik weinig over gelezen heb (heb het hele topic doorgespit) ,is het back-uppen van regio 1 dvd's.Kan dit met elk willekeurig programmaatje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 01:07:
Ik ga aankomende week een nieuw systeempje voor mijzelf in elkaar zetten,incl m'n 1e dvd brander (NEC 1300A).
Ik heb in de tussentijd al een leuke collectie aan dvd tools verzamelt nml. DVD2One,DVD2DVD-R,Intant Copy 8,DVD X Copy Platinum,DVD Shrink,Any DVD,Clone DVD,Nero,X-OOM Movie Clone,CCE 2.5,daemon,DVDDecrypter,ReAutorist en nog wat andere prut.
Lijkt mij even zat om mee te experimenteren... :X

Maar waar ik weinig over gelezen heb (heb het hele topic doorgespit) ,is het back-uppen van regio 1 dvd's.Kan dit met elk willekeurig programmaatje ?
Als je de film naar de HD ript is de regiocode ook al voor je verdwenen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Nou, krijg maandag mijn Lite-on 811 binnen, heb heel dit topic gelezen.

Ik heb software en HDD ruimte verzameld ;) en ga maandag beginnen.

Ga beginnen met IC, lijkt me toch het makkelijkste om te starten, en vanuit daar verder te bran.. werken bedoel ik :P

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xces schreef op 19 mei 2003 @ 13:48:
Decrypten:
- DVD Decrypter

Re-encoden:
- dvd2one
- dvd shrink
- dvd95copy

Fikken:
- AppOfYourChoice.com

interesting; Ik ga ze vanmiddag eens alle 3 (re-encoders) proberen op een dvd (saving private ryan lijkt me een goede kandidaat, die heb ik zelf al gekocht en daar zit zowel actie in als stills) en de tool die de beste kwaliteit heeft pak ik gewoon, sim-pel.
Je hebt nu wel al een paar maanden tijd gehad niet?
Heb je nu resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvd-shrink 2.3 doet alles behalve branden dat je met nero kan doen.
prachtig resultaat en nog snel ook.Eenmaal dat je het progje kent (en het is echt niet moeilijk)heb je op1h45 een kopie van prima kwaliteit.En dat is dan nog maar met een snelheid van 1x branden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik dit allemaal lees is het overzetten van dvd 9 naar 2 losse dvd's, voor de beste kwaliteit. Dit in combinatie met een programma die dit voor je doet of met DvdFab. Hier verlies je geen kwaliteit.
Dit natuurlijk als je alle extra's wil hebben.

Zonder extra's is het gewoon extra's uitslopen met programma en alleen hoofdfilm branden zodat alsnog op één dvd past.

Als de hoofdfilm toch te groot is en je wilt toch comprimeren (misschien verkeerde term) dan kun je beste programma zoals DVD2DVD-R gebruiken. Dit is de beste kwaliteit maar ook meer werk

Hierna komen de programma's zoals Instant copy gevolgd door andere "makkelijk in gebruik" zijnde programma's zoals DVDclone, DVD2One etc.

Nou had ik zelf nog een vraagje, als je image files hebt of pdi's, maakt het dan wat uit of je deze brandt met DvdDencryptor, nero, Ic of iets anders? Zoja, wat is het beste programma voor meeste compatibiliteit met dvdspelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer die DvDshrink 3.0 beta 5.
Werkt prima, deze beta versie is er al een tijdje.
Deze versie heeft deep analise voor betere re-encoding.
Deze gebruik ik veel, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 22:28:
Zoals ik dit allemaal lees is het overzetten van dvd 9 naar 2 losse dvd's, voor de beste kwaliteit. Dit in combinatie met een programma die dit voor je doet of met DvdFab. Hier verlies je geen kwaliteit.
Dit natuurlijk als je alle extra's wil hebben.

Zonder extra's is het gewoon extra's uitslopen met programma en alleen hoofdfilm branden zodat alsnog op één dvd past.

Als de hoofdfilm toch te groot is en je wilt toch comprimeren (misschien verkeerde term) dan kun je beste programma zoals DVD2DVD-R gebruiken. Dit is de beste kwaliteit maar ook meer werk

Hierna komen de programma's zoals Instant copy gevolgd door andere "makkelijk in gebruik" zijnde programma's zoals DVDclone, DVD2One etc.

Nou had ik zelf nog een vraagje, als je image files hebt of pdi's, maakt het dan wat uit of je deze brandt met DvdDencryptor, nero, Ic of iets anders? Zoja, wat is het beste programma voor meeste compatibiliteit met dvdspelers?
Dat laaste vraagje ben ik ook erg in geinterseerd.
Ik lees nog al wat zaken in de diverse topic's maar ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar concrete gegevens.

- Ik las dat Nero 6.0.0.23 kuren geeft en niet echt goed. compatible is met veel dvdspelers
- Ik gebruik zelf nog versie Nero 5.5.10.20 hier heb ik wel problemen mee maar niet echt benoemswaardig. (1 op de 50 doet het wat slechter)

Zo zijn er heel wat berichten te lezen dat veel dvd media de oorzaak is van van slechte compabiliteit.
Zo lees je ook dat de laaste firmeware van de diverse dvd branders betere resultaten geeft.
Dit is ook wel allemaal zo waarschijnlijk.

Maar er is eigenlijk geen bericht over welke brand software betere kwaliteit leverd.

Zelf gebruik ik:
Brander: Pioneer dvd A06 firmeware 1.07 rpc-2
Brandprogramma: Nero 5.5.10.20
Media: Traxdata -r
En ja ik brand alles op 4 speed. Alles is goed maar wil eigenlijk nog beter :9

PS ik heb mischien nog een TIP voor de mensen die dvd2one veel gebruiken.
Je kan ook zonder DVD decrypter werken dvd2one kan dit namelijk ook zelf. als je tenminste Anydvd instaleerd. dit is een programma van Slysoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb problemen met het kopieren van een DVD. Het gaat om de dvd van Jamie Foxx I Might need security. Dit is een import DVD met als formaat NTSC. De grote zorgt ervoor dat ik hem niet hoef te comprimeren. Ik heb de DVD gekopieerd doormiddel van DVD Decrypter, daarna met Nero 6 gebrand. Resultaat om de aantal seconden een schokje. Komt dit omdat het een NTSC DVD is? Tevens heb ik geprobeerd de dvd te kopieren met CloneDVD. Dit gaf een totaal onleesbaar schijfje. Wat doe ik verkeerd?

DVD brander: NEC 1300A Firmware 1.07 V3 RPC Free

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Ligt aan je dvd speler. Als je via de pc afspeelt, zal ie het waarschijnlijk wel goed doen. Het zit 'm in het verschil in fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Fakir schreef op 17 december 2003 @ 15:19:
Ligt aan je dvd speler. Als je via de pc afspeelt, zal ie het waarschijnlijk wel goed doen. Het zit 'm in het verschil in fps.
Nee, het schokken is ook zichtbaar via de pc.
Ik speel de DVD via mijn xbox af.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Audi_S2 schreef op 17 december 2003 @ 17:09:
Nee, het schokken is ook zichtbaar via de pc.
Ik speel de DVD via mijn xbox af.
Kun je hem alsnog niet even door Shrink ofzo heen halen ? Misschien dat er toch iets verkeerds in zit wat die hapering veroorzaakt.

En ik zou zowieso geen Nero gebruiken om te branden.

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met on-the-fly DVDR naar DVDR kopieeren?
Zo ja, welk programma gebruik je?
Ik heb het geprobeerd met Clone DVD en selecteer als input bestaande map vanaf DVD ROM drive en branden naar de DVD RW.
Dit levert weleens haperingen op.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 13:19:
Heeft er iemand ervaring met on-the-fly DVDR naar DVDR kopieeren?
Zo ja, welk programma gebruik je?
Ik heb het geprobeerd met Clone DVD en selecteer als input bestaande map vanaf DVD ROM drive en branden naar de DVD RW.
Dit levert weleens haperingen op.
Gewoon niet doen. Ontwijk je inderdaad onnodige frustraties. Als de bronDVD niet helemaal goed is, krijg je problemen met het branden. Ik zou het gewoon ff op je HD zetten. Kleine moeite, groot plezier. :z

Verwijderd

goedendag ik ben zojuist een dvd brander gekocht de NEC 1300 nogwat maar hoe kopier ik nou een dvd als ik een dvd ga kopieren met clone dvd en ik doe de dvd van pink floyd in mijn speler krijg ik de volgende melding:

over css gezeur kopier beveiliging hoe ben ik hiervan af

• mmedia
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 13:31:
goedendag ik ben zojuist een dvd brander gekocht de NEC 1300 nogwat maar hoe kopier ik nou een dvd als ik een dvd ga kopieren met clone dvd en ik doe de dvd van pink floyd in mijn speler krijg ik de volgende melding:
please use the search! tip: dvddecrypter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 13:31:

En gebruik anders de volgende guide: http://www.djsmiley.com/dvdrip/ eventuele comprimeren moet je zelf ff naar zoeken, want er staat genoeg informatie in dit topic hierover :)

Verwijderd

Smarron schreef op 18 december 2003 @ 13:21:
[...]
Gewoon niet doen. Ontwijk je inderdaad onnodige frustraties. Als de bronDVD niet helemaal goed is, krijg je problemen met het branden. Ik zou het gewoon ff op je HD zetten. Kleine moeite, groot plezier. :z
Tja, mijn harddisk is vaak vol, dus steeds DVDR --> HD --> DVDR vind ik zo omslachtig.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 15:21:
Tja, mijn harddisk is vaak vol, dus steeds DVDR --> HD --> DVDR vind ik zo omslachtig.
Dat is inderdaad 1 nadeel, maar ik kies toch liever veiligheid boven snelheid als het gaat om het backuppen van DVD's. 12,5Gb heb je toch wel vrij ? (max. van een origineel + een op maat gemaakte versie voor het branden)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Hoe kan in nu het beste een dvd kopieren die opgedeeld is in meerde titles? Het gaat hier dus om een dvd met videoclips. Hij is te groot voor een dvdr dus hij zal gecomprimeerd moeten worden maar al die programmaatjes geven je alleen de keuze welke title je wilt kopieren.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met AVI2DVD van Cucusoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kopiër ik een DVD-9 op 1 DVD, als ik:
a) enkel geïntresseerd ben in de hoofdfilm met de Nederlandse subtitles
b) de beste kwaliteit wil behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Rippen met DvdShrink. Re-authoren met alleen de hoofdfilm, en branden met IMGtool :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 16:37:
Hoe kopiër ik een DVD-9 op 1 DVD, als ik:
a) enkel geïntresseerd ben in de hoofdfilm met de Nederlandse subtitles
b) de beste kwaliteit wil behouden?
Het antwoord staat al lang in deze thread.... lees 'm a.u.b. even door!
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.