DVD's kopieren; de beste manier

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.736 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op 21 december 2003 @ 16:49:
[...]
Het antwoord staat al lang in deze thread.... lees 'm a.u.b. even door!
Waar dat?
Ik heb het al eens snel doorgelezen hoor, maar iedereen vindt zijn eigen manier de beste... Wat is objectief de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Bergie schreef op 18 december 2003 @ 19:09:
Hoe kan in nu het beste een dvd kopieren die opgedeeld is in meerde titles? Het gaat hier dus om een dvd met videoclips. Hij is te groot voor een dvdr dus hij zal gecomprimeerd moeten worden maar al die programmaatjes geven je alleen de keuze welke title je wilt kopieren.
niemand?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, ik kopiër met DVD Decrypter (file mode, heel de DVD)
en dan stuur ik em door DVD2one.
Maar ik krijg NOOIT de NL subtitles erbij, ook al selecteer ik die in DVD2one...
Wat doe ik verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 20:05:
Shit, ik kopiër met DVD Decrypter (file mode, heel de DVD)
en dan stuur ik em door DVD2one.
Maar ik krijg NOOIT de NL subtitles erbij, ook al selecteer ik die in DVD2one...
Wat doe ik verkeerd???
Kan je ze ook niet selecteren met de subtitle knop op de afstandsbediening van je dvd-speler? Ik weet niet hoe het met dvd2one zit maar met dvdFab kan je een default audio en subtitle stream kiezen die automatisch gekozen wordt bij het starten van de dvd.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:03:
[...]Waar dat?
Ik heb het al eens snel doorgelezen hoor, maar iedereen vindt zijn eigen manier de beste... Wat is objectief de beste?
ach objectief is natuurlijk altijd lastig, zo niet onmogelijk. De algemene tendens is dat bijvoorbeeld dvd2dvd-r.de + cce als zeer goed wordt ervaren. Ook uit eigen ervaring kan ik dit beamen. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Iemand ervaring met DVDfab? Ik namelijk wel en ik moet zeggen, werkt prima! Ik was in +- 1,5 uur klaar om een complete DVD-9 film te backuppen op 2 DVD-5's, zonder kwaliteitsverlies dus.

Maar ik heb nog niemand anders erover gehoord, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op 21 december 2003 @ 23:29:
[...]

Kan je ze ook niet selecteren met de subtitle knop op de afstandsbediening van je dvd-speler? Ik weet niet hoe het met dvd2one zit maar met dvdFab kan je een default audio en subtitle stream kiezen die automatisch gekozen wordt bij het starten van de dvd.
Nee, ik kan hem zelfs niet starten... Playstation 2 zegt dat ik er een Playstation of PS2 disc moet insteken en stopt daar.
Verkeerd bestandssysteem? Ik heb in NTI CD&DVD maker UDF 1.50 gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Laatst online: 13-09 11:22
Ik gebruik zelf altijd CloneDVD in combinatie met AnyDVD (om de DVD Regiovrij en kopieerbaar te maken). Draait als een trein. Je ziet hoeveel procent hij gedownsampled word en je kunt heel makkelijk talen/sparen en subs selecteren.

Is ongeveer 1.5 uur bezig... (op een NEC 1300a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD shrink kopieert alle titels op een dvd (als je dat wilt). Zowel 2.3 als 3.0beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 14:12:
Iemand ervaring met AVI2DVD van Cucusoft?
schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:33
PuCK schreef op 22 december 2003 @ 09:03:
Iemand ervaring met DVDfab? Ik namelijk wel en ik moet zeggen, werkt prima! Ik was in +- 1,5 uur klaar om een complete DVD-9 film te backuppen op 2 DVD-5's, zonder kwaliteitsverlies dus.

Maar ik heb nog niemand anders erover gehoord, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
Dacht dat dat hetzelfde was als dvd toolbox. Die gebruik ik iig en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:38:
[...]

DVD shrink kopieert alle titels op een dvd (als je dat wilt). Zowel 2.3 als 3.0beta.
Die heb ik idd ook al gevonden thnx. Alleen zou ik hem liever via CCE opnieuw encoderen aangezien de compressie redelijk hoog moet komen te liggen. Maar ik zal het iig eerst eens gaan proberen met dvd shrink en kijken hoe het eruit komt te zien.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18
Koning Kerklaan schreef op 22 december 2003 @ 12:34:
Ik gebruik zelf altijd CloneDVD in combinatie met AnyDVD (om de DVD Regiovrij en kopieerbaar te maken). Draait als een trein. Je ziet hoeveel procent hij gedownsampled word en je kunt heel makkelijk talen/sparen en subs selecteren.
Ik gebruik tot nu toe ook CloneDVD en ben er prima over te spreken. Enige minpuntje vind ik dat ze wel mooi in een balkje aangeven hoeveel er in procenten gehercomprimeerd moet worden om ALLES naar 1 DVDR te branden, maar dat er geen balkje meer is om het verschil aan te geven als je bv. de DTS track en de commentaar track niet selecteert.

Ik zou wel wel eens in een simpel balkje willen zien van (fictieve cijfers):
complete DVD copieren en hercomprimeren naar 1 DVDR: kwaliteit wordt 66%
Alleen hoofdfilm met DD5.1 track en 1 ondertitelingsspoor: kwaliteit wordt 75%

Als je bv. bij de hoofdfilm een DD5.1 en een DTS track hebt, en ook nog 1 à 2 commentaartracks, dan scheelt het weglaten van de DTS en commentaartrack(s) op een film van zeg 2,5 uur al snel 1 GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Waar kopen jullie nu tegenwoordig de lege dvd-s?

Ik heb nu veel problemen gehad met cheap media, brand nu op traxdata +r, dat gaat wel goed.

Maar ben ook nog op zoek naar goede -r's voor niet teveel geld.
Waar halen jullie ze nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Triple-D schreef op 22 december 2003 @ 23:59:

Ik heb nu veel problemen gehad met cheap media, brand nu op traxdata +r, dat gaat wel goed.

Waar halen jullie ze nu?
Ik haal ze bij Opus, de Arita spindels. Komt bij ritek vandaan, is dus weer Ricoh. :)

Gaat goed bij mij. :)

(Ervaringen met Plextor PX504A en Plextor PX708A, zijn 2.4 speed, max op 4 speed gebrand.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple-D schreef op 22 december 2003 @ 23:59:

Waar halen jullie ze nu?
Maxell in de Dreamland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je ervoor zorgen dat, als je de DVD in je DVD-speler stopt, hij automatisch de Nederlandse subs selecteert?
Ik gebruik DVD Shrink, ImgTool en DVD Decrypter om te branden.
De DVD speler die ik gebruik is een PS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt niet uit welk programma je gebruikt, het is de DVD speler die je moet instellen. Mijn DVD spelers staan allemaal op Audio: English, Language: Dutch. In de meeste gevallen kiest de speler de correcte weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

misschien even een domme vraag (zie door de bomen het bos niet meer in dit topic), maar ik gebruik meestal DVD2One en als je dan een film brandt dan heb je standaard geen ondertiteling (moet je dus met de hand selecteren).
Kun je met een progje als ifoedit oid dit aanpassen dat je standaard bijv. NL ondertiteling hebt?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Weet iemand hoe je met IfoEdit aangeeft dat de dutch subtitle als standaard moet worden geselecteerd (staat standaard op uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige DVD's doet de DVD-speler dit automatisch, terwijl ik bij andere handmatig NL moet instellen.
Raar...

Weet er iemand hoe The Hulk kopiërt?
DVD Shrink geeft 2 titles: Title1,Title2
Welke moet ik kiezen?
Ze zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit...

Ik heb het deze morgen eens vergeleken met de originele DVD...
Daar zijn er 32 titels.
Title1 heeft er ook 32
Title2 heeft er slechts 12

DUS: Kies Title1 i.p.v. Title2!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gaan voor titel1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Renegade
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03-2024
altijd de langste titel pakken (in minuten gerekend)

Grtz Rene _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Dutch Renegade op 26-12-2003 14:43 . Reden: tiltel moet titel zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu een irriterend (begin)fimpje uit een menu van een dvd te krijgen (past namelijk in zijn geheel op een dvd-r, en daarvoor heb ik nu het vts bestand geopend waarin de verwijzingen staan (volgens mij ;)).

Nu kijk ik bij Vts overview -> menu language edits -> language menu edit 1 (english) en probeer ik de entry's te previewen die ik weg wil (en die ook cellen hebben).

Nu krijg ik dus onderstaande foutmelding (een plaatje zegt meer als 1000 woorden en legt het wat beter uit) (sorry voor de layout :)):

Klik maar op de url, ik weet niet of hij het doet, want de server doet het niet echt volgens mij

http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/ifoedit.JPG

Om deze melding weg te halen heb ik beide MPEG2DEC(2/3).DLL erin (in de map met ifoedit) gegooid en zelfs een hernoemd naar MPEG2DEC.DLL! Maar ik blijf deze gare fout krijgen |:( :(! Het is wel leuk om te gaan gokken en kijken of het menu wel werkt, tot het betreffende filmpje weg is, maar ik vind het fijner om het juiste filmpje in 1 keer te verwijderen ;).

Ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft, want in titles werkt de preview wél (voorfilmpjes verwijdert en de kijkwijzer ook, nu alleen nog dat scherm van "van deze dvd... etc").

Ik heb gezocht, maar het ene gevonden topic leverde me niet veel op ("installeer powerdvd", staat er bij mij al op!).

offtopic:
Ik weet niet of de film wat is, maar om te experimenteren is het wel handig (vanwege die vele openingsfilmpjes enzo) ;), verder kan ik met powerdvd ook wel gokken welke ik moet hebben maar als het te verwijderen filmpje in het midden zit, haal ik misschien de verkeerde weg en kan ik nog een poging wagen |:(.

Ik heb het filmpje nu wel kunnen verwijderen, omdat het achterin de .vob stond (en het werkt gewoon \0/), maar een werkende preview zou mij veel baat doen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 14:15 . Reden: GRR plaatje stuk :/ :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 00:01:
Weet iemand hoe je met IfoEdit aangeeft dat de dutch subtitle als standaard moet worden geselecteerd (staat standaard op uit).
Ik zou eens gaan kijken op deze website

http://www.dvd2dvd-r.be/subs.htm

Daarin staat het hoofdstuk: Hoe een bepaalde ondertitelstroom als 'default' instellen?

Dit alles met IfoEdit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Ik gebruik dvd decrypter en nero recode.... werkt super:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik probeer hier nu een backup te maken van ice-age (orgineel heb ik liggen).
De film totaal is maar iets van 3,5 GB maar de extra's maken het nogal groot (7 GB totaal).

Daarom wil ik dus de film omzetten naar menu + movie zonder extra's.
Ik heb het op HDD gezet dmv dvd-decrypter en daarna met clonedvd wilde ik dus de extra's removen, maar als ik dat doe (ik selecteer alleen de hoofd film en alle andere scenes de-selecteer ik) daarna selecteer ik alle audio en alle subtitles.
Maar als ik dan naar het resultaat ga dan kan ik dus geen audio en geen subtitles selecteren.

Kan iemand me vertellen wat ik fout doe of hoe ik het anders had moeten doen 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 14-09 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 09:54:
Het maakt niet uit welk programma je gebruikt, het is de DVD speler die je moet instellen. Mijn DVD spelers staan allemaal op Audio: English, Language: Dutch. In de meeste gevallen kiest de speler de correcte weergave.
Kleine correctie ;)
Je kunt bij DVD Spelers een preferred language opgeven. Als je dan op de ondertitel knop ramt, zal hij de sub selecteren die een officiele landcode (NL uiteraard) erbij heeft staan.
Echter het daadwerkelijk "Film erin -> Movie begint met sub in taal X" is iets wat degene bij het authoreren inbakt, die kan namelijk keihard opgeven welke sub er default gestart moet worden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Sephiroth schreef op 28 december 2003 @ 17:45:
Ik probeer hier nu een backup te maken van ice-age (orgineel heb ik liggen).
De film totaal is maar iets van 3,5 GB maar de extra's maken het nogal groot (7 GB totaal).

Daarom wil ik dus de film omzetten naar menu + movie zonder extra's.
Ik heb het op HDD gezet dmv dvd-decrypter en daarna met clonedvd wilde ik dus de extra's removen, maar als ik dat doe (ik selecteer alleen de hoofd film en alle andere scenes de-selecteer ik) daarna selecteer ik alle audio en alle subtitles.
Maar als ik dan naar het resultaat ga dan kan ik dus geen audio en geen subtitles selecteren.

Kan iemand me vertellen wat ik fout doe of hoe ik het anders had moeten doen 8)7 :?
Je kunt DVDShrink gebruiken. Dat is erg makkelijk en met de re-author functie kun je alles compleet naar smaak instellen, dus movie+menu zonder extra's. Alle audiosporen en ondertitelingssporen ook handmatig te wijzigen.

Mocht je InstantCopy 7 of 8 hebben liggen, kun je dat programma ook gebruiken. Werkt hetzelfde als Shrink ongeveer.

Maar Shrink is in jouw geval echt de beste optie. Tevens gratis!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Smarron schreef op 28 december 2003 @ 18:28:
[...]
Je kunt DVDShrink gebruiken. Dat is erg makkelijk en met de re-author functie kun je alles compleet naar smaak instellen, dus movie+menu zonder extra's. Alle audiosporen en ondertitelingssporen ook handmatig te wijzigen.

Mocht je InstantCopy 7 of 8 hebben liggen, kun je dat programma ook gebruiken. Werkt hetzelfde als Shrink ongeveer.

Maar Shrink is in jouw geval echt de beste optie. Tevens gratis!
Alle programma's die je noemt heb ik eigenlijk zelf al bekeken en mee geprobeerd.
Dvd-shrink dacht ik zelf dat het ook mee kon maar na enig zoeken met google vond ik een pagina waar stond dat je met re-author het menu niet mee kon nemen.
En ik heb zelf ook gekeken en ik kan niet vinden hoe ik het menu kan behouden :(

kan jij me dan misschien vertellen hoe ik met dvd-shrink het menu kan behouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Ik heb net met dvd2dvd-r geprobeerd.

Computer werd zo warm dat ie weer eens een blauw scherm kreeg....

Is Clone dvd van slechtere kwaliteit dan dvd2one?

En dvd2one nog steeds beter dan dvdschrink qua beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Sephiroth schreef op 28 december 2003 @ 18:39:
Alle programma's die je noemt heb ik eigenlijk zelf al bekeken en mee geprobeerd.
Dvd-shrink dacht ik zelf dat het ook mee kon maar na enig zoeken met google vond ik een pagina waar stond dat je met re-author het menu niet mee kon nemen.
En ik heb zelf ook gekeken en ik kan niet vinden hoe ik het menu kan behouden :(

kan jij me dan misschien vertellen hoe ik met dvd-shrink het menu kan behouden ?
Hmm, wellicht heb je gelijk. Ik heb het namelijk zelf nooit geprobeerd, maar het leek me juist erg voor de hand liggen zo op het eerste gezicht.

Met IC8 moet het trouwens wel echt lukken! Daar kun je alle extra's deselecteren, maar wel de menu's behouden.
Triple-D schreef op 28 december 2003 @ 21:10:
Ik heb net met dvd2dvd-r geprobeerd.

Computer werd zo warm dat ie weer eens een blauw scherm kreeg....

Is Clone dvd van slechtere kwaliteit dan dvd2one?

En dvd2one nog steeds beter dan dvdschrink qua beeld kwaliteit?
Je noemt hier 3 programma's. Bedoel je hierboven ipv van dvd2one niet dvd2dvd-r ?

Betere kwaliteit dan dvd2dvd-r + cce is er eigenlijk niet. DVD2One vind ik zelf niet mooi, want ik ben dvd2dvd-r gewend en dan valt ook clonedvd in het niet.

Probeer betere koeling, want dvd2dvd-r is echt aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Smarron schreef op 28 december 2003 @ 21:33:
[...]
Hmm, wellicht heb je gelijk. Ik heb het namelijk zelf nooit geprobeerd, maar het leek me juist erg voor de hand liggen zo op het eerste gezicht.

Met IC8 moet het trouwens wel echt lukken! Daar kun je alle extra's deselecteren, maar wel de menu's behouden.

[...]
Je noemt hier 3 programma's. Bedoel je hierboven ipv van dvd2one niet dvd2dvd-r ?

Betere kwaliteit dan dvd2dvd-r + cce is er eigenlijk niet. DVD2One vind ik zelf niet mooi, want ik ben dvd2dvd-r gewend en dan valt ook clonedvd in het niet.

Probeer betere koeling, want dvd2dvd-r is echt aan te raden!
Tnx, betere koeling gaat erg lastig in mijn laptop.
Maar ik probeer nog wel even wat. Tnx voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Encoden met een laptop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tegenwoordig zijn er zat laptops met een 2,5Ghz+ cpu erin, dus zo onnozel is dat niet hoor.

Ik heb pas (wegens tijdgebrek) ook maar ff zitten werken met IC8 op mijn laptop. Dingetje wordt heet, maar het werkt uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD Shrink en dan brande me Nero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sephiroth schreef op 28 december 2003 @ 18:39:
[...]

Op de backup toets rammen inplaats van re-author zal wel helpen hoor.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Precies, zit hier met een 2,8 ghz laptop
1024 mb ram.

Wel de specs om te encoden d8 ik zo.
Vervolgens kan ik zelfs met de zelfde laptop een dvd fikken.

Om maar aan te geven dat de laptop zo gek nog niet is tegenwoordig, alleen die Hitte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet alle posts gelezen, maar wat is op het moment het beste programma om een backup te maken.

Ik gebruik IC8 en ben tevreden over het resultaat.

Zijn er programma's die betere resultaten (beeld en geluid) behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 22:37:
ik heb niet alle posts gelezen, maar wat is op het moment het beste programma om een backup te maken.

Ik gebruik IC8 en ben tevreden over het resultaat.

Zijn er programma's die betere resultaten (beeld en geluid) behalen?
IC8 is één van de toppers in beeldkwaliteit, daarvoor hoef je niet van programma te veranderen. Ikzelf ben érg tevreden over de combinatie AnyDVD-IC8, hiermee kan ik in 3 kwartier een kopie met zeer goede kwaliteit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen jullie ff naar dit topic kijken? AVI --> DVD geeft complicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet of dit topic de juiste plaats is voor mijn vraag, maar ik zal het er toch maar op wagen ;) .
Ik heb InstantCopy 7.11 op mijn PC staan (was bij de DVD-brander geleverd), en sinds ik HiddenSettingsEditor op mijn computer heb geïnstalleerd, kan ik geen preview meer doen van eeen 'title', de play- en stopknop staat er gewoon niet, zelf niet op disabled (in het grijs).
Ik heb al gegoogled, op GoT gezocht, InstantCopy 7.11 geherinstalleerd, maar geen resultaat.
Ik heb wel een vermoeden dat het aan de registersleutels de van HiddenSettingsEditor ligt, maaar kom niet verder.

Alvast bedankt.

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op een ander forum dat de volgende methodes aangemoedigd worden:

Snelste methode: DVDDecrypter -> DVD2One -> ImgTools -> Branden met DVDDecrypter

Beste methode: DVDDecrypter -> Instant Copy (van Pinnacle) -> PDITool -> ImgTools -> Branden met DVDDecrypter

Ik heb mezelf de 'snelste' methode aangewend. Ik vraag me alleen af waarom er hier tussendoor een image aangemaakt moet worden... er kan toch ook direct gebrand worden of heeft dit nadelen?
Verder kan er toch ook vanuit IMGTOOLS gebrand worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:47:
Beste methode: DVDDecrypter -> Instant Copy -> PDITool -> ImgTools -> Branden met DVDDecrypter
nog sneller ?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Snelste methode: DVDDecrypter -> DVD2One -> ImgTools -> Branden met DVDDecrypter

Beste methode: DVDDecrypter -> Instant Copy (van Pinnacle) -> PDITool -> ImgTools -> Branden met DVDDecrypter

Ik heb mezelf de 'snelste' methode aangewend. Ik vraag me alleen af waarom er hier tussendoor een image aangemaakt moet worden... er kan toch ook direct gebrand worden of heeft dit nadelen?
De beste methode is zeker niet IC 7/8. Het is ook zeker geen slechte (ik gebruik hem ook nog steeds voor een aantal films), de beste is DVD2DVD-R met CCE-encoding. Maar tussen alle simpele/snelle proggies is IC8 wel de beste denk ik (tevens ook de langzaamste).

Voor snelheid zou ik de nieuwe beta van DVDShrink eens proberen. Volgens mij is de kwaliteit er behoorlijk op vooruit gegaan en kan er gekozen worden voor exacte compressie i.p.v. stappen van 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar vinden jullie dat IMGTools een overbodige stap is bij de bovengenoemde snelste methode of heeft het wel degelijk nut eerst een image te schrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:06:
Maar vinden jullie dat IMGTools een overbodige stap is bij de bovengenoemde snelste methode of heeft het wel degelijk nut eerst een image te schrijven ?
Ik zie het nut er iig niet echt van in. Ja, oke, op deze manier kan je hem met dvd-decrypter branden aangezien die alleen iso's kan branden. Maar elk fatsoenlijk brand programma kan tegenwoordig ook dvd-video's branden dus is het volgens mij sneller om het daarmee te doen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat leek mij ook. Vanuit IMGTools kun je zelfs direct je DVD branden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Hoe pakken jullie dat eigenlijk aan met hele grote dvd's. Ik heb laatst die van Tiesto gekocht en toen dacht ik , hoe ga ik deze ff backuppen...
Was veel te groot dus.. veel blokken op mijn tv. Is er ook een goede makkelijke manier om dvd's te splitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

QSYS schreef op 31 december 2003 @ 11:42:
Hoe pakken jullie dat eigenlijk aan met hele grote dvd's. Ik heb laatst die van Tiesto gekocht en toen dacht ik , hoe ga ik deze ff backuppen...
Was veel te groot dus.. veel blokken op mijn tv. Is er ook een goede makkelijke manier om dvd's te splitten?
DVD2DVD-R + 5-pass CCE ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Smarron schreef op 31 december 2003 @ 11:51:
[...]
DVD2DVD-R + 5-pass CCE ofzo.
Wordt hierbij de dvd ook gesplit of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
heeft iemand al ervaringeng met Ahead Nero Recode 2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 14:51
Ik heb nu net dvd2dvd-r geinstalleerd, en ik wil daar Lord of the Rings - Fellowship of the ring (extended edition) mee backuppen. Die versie heeft 4 dvd's, waaronder dus 2 voor de film zelf, de andere 2 zijn extra's en making offs, dat interesseert me niet zoveel. Aangezien 3,5 uur vast niet fatsoenlijk op 1 dvd gaat passen (zelfs niet met cce lijkt me), zal ik ze toch maar allebei apart kopieren. Maar nu moet ik bij dvd2dvd-r uit de vts-bestanden de juiste pgc selecteren. Maar vts_01 heeft 2 pgc's van allebei 1 uur en 41min. Welke moet ik dan pakken van die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij zeggen hoe ik vhs banden op dvd kan zetten
met de dvd recorder pioneer dvr 5100 h ik kan in de beschrijving niks over dit onderwerp vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

QSYS schreef op 31 december 2003 @ 11:53:
Wordt hierbij de dvd ook gesplit of wat dan ook?
Je kunt alleen de hoofdfilm encoden met dvd2dvd-r, dus zonder menu's en zonder extra's.
Dr_Frickin_Evil schreef op 31 december 2003 @ 15:53:
Ik heb nu net dvd2dvd-r geinstalleerd, en ik wil daar Lord of the Rings - Fellowship of the ring (extended edition) mee backuppen. Die versie heeft 4 dvd's, waaronder dus 2 voor de film zelf, de andere 2 zijn extra's en making offs, dat interesseert me niet zoveel. Aangezien 3,5 uur vast niet fatsoenlijk op 1 dvd gaat passen (zelfs niet met cce lijkt me), zal ik ze toch maar allebei apart kopieren. Maar nu moet ik bij dvd2dvd-r uit de vts-bestanden de juiste pgc selecteren. Maar vts_01 heeft 2 pgc's van allebei 1 uur en 41min. Welke moet ik dan pakken van die 2?
Maakt niet uit. Beiden zijn hetzelfde. De extra's disc zal moeilijk worden met dvd2dvd-r aangezien alleen 1 hoofdfilm omgezet kan worden, zie ook boven.
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 16:32:
met de dvd recorder pioneer dvr 5100 h ik kan in de beschrijving niks over dit onderwerp vinden
Ik zou het eerst op de PC proberen te krijgen. Analoog waarschijnlijk met een video-in. Dan wordt het erna omzetten naar DVD-bestand (vob) vanuit avi of mpg. Daar zijn genoeg programma's voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 16:32:
Om mijn VHS tapes naar DVD om te zetten gebruik ik mijn digitale videocamera !

Mijn camera heeft DV en Analoog INPUT. Ik sluit dmv een SCART->CINCH kabeltje mijn VHS videorecorder aan op de Analoge ingangen van mijn camera. Ik record dan de VHS tape op een DV tape en daarmee is het analoge videosignaal gedigitaliseerd. Met een video bewerkings programma (zoals Studio 8 ) lees ik de DV tape in op mijn PC waar ik dan die mbv TMPgenc of CCE omzet naar MPEG2.

Perfecte kwaliteit !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Nog een vraagje, tot hoeveel uur kun je "maximaal" kwijt op een dvd zonder al te veel zichtbaar kwaliteitsverlies (mbv CCE)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:07

Ik krijg veel n00b vragen van mensen die nu een dvd-brander gekocht hebben (heb er zelf nog geen) die willen weten wat de gemakkelijkste methode is waarmee ze praktisch altijd mee uit de voeten kunnen. Dus iemand naast de snelste, beste ook een gemakkelijke methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de makkelijkste methode voor n00bs dvdxcopy is ( http://www.dvdxcopy.com/ )

dat is echt selecteer cd > klik > fik software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 30 december 2003 @ 22:56:
[...]
De beste methode is zeker niet IC 7/8. Het is ook zeker geen slechte (ik gebruik hem ook nog steeds voor een aantal films), de beste is DVD2DVD-R met CCE-encoding. Maar tussen alle simpele/snelle proggies is IC8 wel de beste denk ik (tevens ook de langzaamste).

Voor snelheid zou ik de nieuwe beta van DVDShrink eens proberen. Volgens mij is de kwaliteit er behoorlijk op vooruit gegaan en kan er gekozen worden voor exacte compressie i.p.v. stappen van 5%.
hoe lang is die beta er al ??? en iemand een idee hoe lang het duurt voor de final ??? ik vind DVD shrink een mooie util voor de wat kleinere films (max 10% compressie) maar een beta vind ik risky voor mn backups :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 13:53:
hoe lang is die beta er al ??? en iemand een idee hoe lang het duurt voor de final ??? ik vind DVD shrink een mooie util voor de wat kleinere films (max 10% compressie) maar een beta vind ik risky voor mn backups :o
Is er al wel een tijdje, geen idee wanneer een final uit komt. Ik heb hem gisteren ff gebruikt en geen problemen ontdekt. Je kunt hem altijd ff op RW branden om te testen ofzo. Bij mij in ieder geval geval geen gekke dingen. Wwerkt net zo goed als de laatste final.

Gebruik anders IC8. Perfecte util die wat beter omgaat met compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Oke om dan maar antwoord te geven op mn eigen vraag, Nero recode werkt goed... Past goed , voor mijn ogen niet zichtbare kwaliteits verlies en het was klaar in een uurtje op een xp1700+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben wel benieuwd naar ervaringen met nero recode en IC8 mensen die dit goed vergeleken hebben ??? en dan dus de kwaliteit, snelheid en mogelijkheden vergeleken hebben ???

heb het zelf helaas nog niet kunnen testen ivm tekort aan tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraken van dvd : anydvd
branden van dvd : clonedvd

2 opties:

1) alleen film met bv 1 ondertitel en 1 taal => dan zit je op ong. 70% van de kwaliteit

2) kloon dvd => zelf alle ondertitels selecteren en ook de talen selecteren. => dan zit je rond de 50% van de kwaliteit (nog steeds erg goed overigens) en dit is dan incl. menu

Op mijn pc comprimeerd hij ca 20 min en brand 15 min. in 35 min dus hele dvd gekloont , is toch best snel, niet??

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Hm probleempje.
Ik wil Lotr - Fellowship of the ring backuppen naar 1 dvd (extended versie is 2 dvd's). Ik heb nu alles geript met dvddecrypter, en heb 2 directories van in totaal 14GB (met extra's enzo). De extra's enzo heb ik overigens niet nodig. Nu kan ik in dvd2one maar tot max 9999MB invullen, maar dat zou dus niet genoeg zijn. Welk programma kan ik dan beter gebruiken om 2 dvd's te joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 14-09 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:06:
DVDDecrypter kan van zichzelf al .PDI files branden, dus die hele stap kun je weglaten:

DVDDecrypter -> IC8 -> DVDDecrypter
Maarja, IC8 kan z'n eigen files ook branden hoor :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr_Frickin_Evil schreef op 03 januari 2004 @ 15:05:
Hm probleempje.
Ik wil Lotr - Fellowship of the ring backuppen naar 1 dvd (extended versie is 2 dvd's). Ik heb nu alles geript met dvddecrypter, en heb 2 directories van in totaal 14GB (met extra's enzo). De extra's enzo heb ik overigens niet nodig. Nu kan ik in dvd2one maar tot max 9999MB invullen, maar dat zou dus niet genoeg zijn. Welk programma kan ik dan beter gebruiken om 2 dvd's te joinen?
DVD shrink over beide dvd images heen jagen en daarna pas dvd2one de join laten doen. Dus eerste verkleinen en dan pas samenvoegen. Heb ik met Godfather2 en Dances with wolves ook zo moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Mja, maar dan moet ik het dus eerst met DVDshrink verkleinen. Is er geen programmaatje waarmee ik gewoon 2 delen aan elkaar kan plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Wil je echt LotR I Ext. naar 1 DVD backuppen ?!?! Denk je dat dit echt nog kwalitatief er mooi uit gaat zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Dat wil ik net proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 03 januari 2004 @ 16:53:
Wil je echt LotR I Ext. naar 1 DVD backuppen ?!?! Denk je dat dit echt nog kwalitatief er mooi uit gaat zien ?
Dan zou ik toch wel minimaal een complete re-encode doen met CCE of iets dergelijks.. Ik kan je nu al vertellen dat het met DVD shrink niets gaat worden, of je moet wel erg tolerant zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ja, ik ga het ook met dvd2dvd-r en CCE doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dr_Frickin_Evil schreef op 03 januari 2004 @ 17:38:
Ja, ik ga het ook met dvd2dvd-r en CCE doen :)
9-pass neem ik aan ?!

Aan de andere kant. Een Xvid die 2 CD's is (1400MB) en een DVD van 3x zo groot kan opzich nog redelijk ok zijn. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turbootje schreef op 26 december 2003 @ 14:42:
altijd de langste titel pakken (in minuten gerekend)

Grtz Rene _/-\o_
Waren even lang :P
Altijd de langste (en de meeste titels ;) ) kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Het leuke is van naar de videotheek gaan is dat de rental versies meestal geen extra's hebben en dus om kosten te besparen meestal DVD5's zijn, dus dvddecrypter iso read-iso write 8) . Soms is het ook iri dat je met dvd's tijdens de film niet mag schakelen van ondertiteling of audiotrack, dat is makkelijk weg te halen met ifo edit :*). Voor alle dvd9's gebruik ik dvd2dvd-r (als het nodig is, ik doe altijd movie only nl) met DTS als het een 768 kbps track is of anders DD, ik kies geen DTS 1,5 mbit, want op een plasmascherm van 41 inch ofzo zie je dat zo makkelijk dat je video bitrate omlaag gaat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op 04 januari 2004 @ 00:18:
Het leuke is van naar de videotheek gaan is dat de rental versies meestal geen extra's hebben en dus om kosten te besparen meestal DVD5's zijn, dus dvddecrypter iso read-iso write 8) . Soms is het ook iri dat je met dvd's tijdens de film niet mag schakelen van ondertiteling of audiotrack, dat is makkelijk weg te halen met ifo edit :*). Voor alle dvd9's gebruik ik dvd2dvd-r (als het nodig is, ik doe altijd movie only nl) met DTS als het een 768 kbps track is of anders DD, ik kies geen DTS 1,5 mbit, want op een plasmascherm van 41 inch ofzo zie je dat zo makkelijk dat je video bitrate omlaag gaat :*)
hoe doe je dat??? dat je de subs altijd kan wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Moet je ff de IFO openen en dan staat er onderaan VOB extra's, remove P-UOPs
(Prohibited User Operations)

Het kan ook met DVDDecrypter, staat bij settings, IFO mode, Remove PUOs (allebei) aanvinken 8)

[ Voor 87% gewijzigd door mace op 04-01-2004 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Manic schreef op 01 januari 2004 @ 15:47:
[...]

Ik krijg veel n00b vragen van mensen die nu een dvd-brander gekocht hebben (heb er zelf nog geen) die willen weten wat de gemakkelijkste methode is waarmee ze praktisch altijd mee uit de voeten kunnen. Dus iemand naast de snelste, beste ook een gemakkelijke methode?
klik effen naar www.sectie.be het kleinste kind kan dan dvd's kopieren
of divx op dvd zetten erg handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu dvd shrink of dvd decrypter en vervolgens nero om te branden. Heb nu al vier dvd's met succes gebrand!! Gaaf hoor zon dvd brander :P Ik volg dit topic al een tijd en een hele tijd las ik heel veel positiefs over dvd shrink om de dvd kleiner te maken, is dit nog steeds het beste progje? Van mij mag het best langer duren, dat comprimeren, ik wil gewoon de beste kwaliteit :) Ik heb ook ff clone dvd geïnstalleerd om eens uit te proberen, maar er is zo'n overdaad aan progjes dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En hier in het topic zegt eigenlijk ook iedereen wat anders :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 09:01:
Ik gebruik nu dvd shrink of dvd decrypter en vervolgens nero om te branden. Heb nu al vier dvd's met succes gebrand!! Gaaf hoor zon dvd brander :P Ik volg dit topic al een tijd en een hele tijd las ik heel veel positiefs over dvd shrink om de dvd kleiner te maken, is dit nog steeds het beste progje? Van mij mag het best langer duren, dat comprimeren, ik wil gewoon de beste kwaliteit :) Ik heb ook ff clone dvd geïnstalleerd om eens uit te proberen, maar er is zo'n overdaad aan progjes dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En hier in het topic zegt eigenlijk ook iedereen wat anders :9
Ik weet niet waar je gelezen hebt dat Shrink het beste proggie is, want dat is zeker niet zo! Als het gaat om simpel en makkelijk dan scoren ze wel erg hoog!

DVD2DVD-R + CCE-encoding is gewoon het beste zonder twijfel.

1 stapje terug zou ik voor IC8 van Pinnacle gaan en daarachter staan naar mijn mening DVDXCopy, Shrink (de nieuwe beta schijnt wel iets beter te zijn dan de laatste final. Er is een deep analysis aanwezig wat de kwaliteit ten goede zou moeten komen), CloneDVD en DVD2One in volgorde van goed naar slecht. Dit is slechts mijn mening, wel gebaseerd op eigen ervaringen. De transcode programma's ontlopen elkaar niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Ik gebruik voor de korte films DVDdecrypter, voor de iets langere IC8, en voor de hele lange wil ik dvd2dvd-r gaan gebruiken.

Op dit moment heb ik voldoende aan IC8, ook voor de langere films, je ragt alles er vanaf behalve menu en de subs die je wilt hebben, en dan heb je nog perfect beeld. Zelfs op mijn oversized breedbeeld tv.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx voor de reply's!, dvd2dvd-r eens bekijken

edit:
ik neem aan dat je deze beoeld http://www.dvd2dvd-r.de Verder vraag ik me nog wat af. De DVD's die ik tot nu toe heb gekopieerd, pastte allemaal precies op de dvdr. Ik hoefde dus niets te comprimeren. Dan zal er toch weinig verschil zijn tussen de verschillende progjes, of zie ik iets over het hoofd?

Ik denk dat ik instant copy 8 toch wel wat mooier vind. dvd2dvd-r heeft wat mij betreft iets te veel instellingen, waarvan ik niet weet waar ik het op moet zetten

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 09:42:
thx voor de reply's!, dvd2dvd-r eens bekijken

edit:
ik neem aan dat je deze beoeld http://www.dvd2dvd-r.de Verder vraag ik me nog wat af. De DVD's die ik tot nu toe heb gekopieerd, pastte allemaal precies op de dvdr. Ik hoefde dus niets te comprimeren. Dan zal er toch weinig verschil zijn tussen de verschillende progjes, of zie ik iets over het hoofd?

Ik denk dat ik instant copy 8 toch wel wat mooier vind. dvd2dvd-r heeft wat mij betreft iets te veel instellingen, waarvan ik niet weet waar ik het op moet zetten
Die link die je noemt bevat een guide, die is echt heel simpel. Net zo easy als IC8! Je hoeft alleen maar de main movie te selecteren, de gewenste audio+sub kanalen. Volgende tabblad hoeveel pass-encoding je wilt en men is klaar! Als extra optie kun je de PC uit laten zetten na het encoden en/of een iso aan laten maken (handig voor het branden met decrypter). Echt supersimpel!

En als er geen compressie nodig is, is er 0,0 verschil tussen de proggies. Ook met 5 tot 10% zul je het verschil niet tot nauwelijks zien. Maar films zoals bijv. de Extended versies van LotR zeker wel.
Blue_White_Army schreef op 04 januari 2004 @ 09:35:
Ik gebruik voor de korte films DVDdecrypter, voor de iets langere IC8, en voor de hele lange wil ik dvd2dvd-r gaan gebruiken.

Op dit moment heb ik voldoende aan IC8, ook voor de langere films, je ragt alles er vanaf behalve menu en de subs die je wilt hebben, en dan heb je nog perfect beeld. Zelfs op mijn oversized breedbeeld tv.
Zo doe ik het ook.

Geen compressie: rippen met decrypter meteen naar een iso.
5%-15% compressie: IC8
>15% compressie: DVD2DVD-R (Hoe meer compressie, hoe meer passes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
ik gebruik DVDfab en brand een DVD op 2 X een DVD+r. Het is wel een duurdere oplossing, maar je behoudt wel de originele kwaliteit. Bovendien is het echt zeer makkelijk, even je voorkeuren instellen en hij ript je DVD naar 2 mappen. Vervolgens even met Nero burnen en je hebt je kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere keer als ik een image maak met IC8 dan zegt ie, wanneer ik de image wil mounten: ongeldig ADR veld gedetecteerd. zowel daemon tools als alcohol soft geven deze melding. De image drive van pinnacle doet helemaal niks :? Beetje vreemd. het enige dat ik heb veranderd aan de instellingen is dat ie alleen de hoofdfilm moet doen... Iemand een idee?

edit:

Een hele simpele oplossing: open dvd decryptor: tools: create mds file: add je pdi file. Nu kun je gewoon mounten met elk programma. Het is een soort cue file geloof ik

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet of dit topic de juiste plaats is voor mijn vraag, maar ik zal het er toch maar op wagen ;) .
Ik heb InstantCopy 7.11 op mijn PC staan (was bij de DVD-brander geleverd), en sinds ik HiddenSettingsEditor op mijn computer heb geïnstalleerd, kan ik geen preview meer doen van eeen 'title', de play- en stopknop staat er gewoon niet, zelf niet op disabled (in het grijs).
Ik heb al gegoogled, op GoT gezocht, InstantCopy 7.11 geherinstalleerd, maar geen resultaat.
Ik heb wel een vermoeden dat het aan de registersleutels de van HiddenSettingsEditor ligt, maaar kom niet verder.

Alvast bedankt.

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
Ik gebruik dvddecrypter, dvdshrink en dan nero of clonedvd om te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:40

Phydomir

Dennis

Ik ben nu ook eens begonnen met dat dvd2dvd-r. Alleen nu heb ik al gehoord dat ie met AMD's nogal eens wil vast lopen.

Ik heb die speciale patch gebruikt voor AMD systemen maar tijdens het echte coderen met CCE loopt ie altijd na een aantal seconden vast, zelfs op m'n net geinstalleerde bak.

specs:

Win Xp Pro als OS
AMD Athlon Xp 2800+
Asus A7N8X Delux rev2
Ati radeon 9800pro
2x 256 ddr 400
Audigy 1
120gb hdd

van alles heb ik de nieuwste drivers en van de ati kaart gebruik ik de laatste omega drivers

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door Phydomir op 05-01-2004 08:33 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

edit: oops, quote ipv edit

[ Voor 97% gewijzigd door Phydomir op 05-01-2004 08:34 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Phydomir schreef op 05 januari 2004 @ 08:31:
Ik ben nu ook eens begonnen met dat dvd2dvd-r. Alleen nu heb ik al gehoord dat ie met AMD's nogal eens wil vast lopen.

Waar kan dit aan liggen?
Welk iDCT Algorithm heb je geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die Stomp RecordNow gebruiken om DVD's te branden? Ik vind dit programma namelijk verreweg het prettigst als het gaat om CD's branden.

Edit: als ik even zoek zie ik inderdaad dat dit kan. Maar ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen m.b.t. het branden van DVD's. Ik gebruik nu Stomp RecordNow Max 4.5.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

mmedia schreef op 05 januari 2004 @ 11:00:
[...]
Welk iDCT Algorithm heb je geselecteerd?
32-bit MMX SSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

probeer cce 2.5 SP eens, die gebruik ik, en never geen problemen gehad @athlon XP2000+
/edit: doh! die moet je gebruiken, wist ik ff niet 8)7 (hogere versies pakken geen avisynth files)

[ Voor 40% gewijzigd door mace op 05-01-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dat is inderdaad wel de goeie.

Welke versie van DVD2DVD-R gebruik je ? Ik gebruik versie 1.6.0 op een AMD XP1700+ @ 2,2Ghz en ik heb zelf nog nooit een vastloper gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
In deze thread is al meerdere malen de vraag voorbij gekomen, hoe je een dubbel-DVD of een DVD-serie op 1 DVD+/-R kan krijgen met de combinatie dvd2dvd-r/cce. Ik zal nu uit de doeken doen hoe dit in zijn werk gaat, doe er je voordeel mee:

De truuk is om de beide helften afzonderlijk te encoderen en pas na het encoderen samen te "author-en".
ENCODE_STAP
  • Rip allebei de DVD's (ik ga uit van 2 dvd's, het kunnen er natuurlijk ook meer zijn...) met dvddecrypter. Het liefst in iso-mode, omdat je dan niet loopt te klungelen met de TimeCode.
  • Open dvd2dvd-r in Ifoedit Authoring mode (tabblad Input / Output).
  • Kies de juiste PGC uit (als regel kies de grootste...).
  • BELANGRIJK op tabblad "Settings" moet je "Start authoring if possible" uitvinken.
  • Eventueel ook "Force encoding" aanzetten als je PGC kleiner is dan 4.5GB, anders vertikt dvd2dvd-r om te beginnen met encoden...
  • Op tabblad MPEG Encoder alles instellen zoals je normaal zal doen. Echter 1 uitzondering: maak gebruik van "Reserved Storage Space". Is DVD1 en DVD2 ongeveer even groot kies hier dan 2200MB (mocht DVD2 minder "groot" zijn dan DVD1, dan kan je voor reserved storage een kleinere waarde neem, iets van 1900MB [dan kies je dus 2500MB bij encoden van DVD2]).
  • Goed, druk op GO. Doe daarna hetzelfde voor DVD2. Is deze even groot kies dan dus ook weer 2200MB reserved space, anders iets meer, bijvoorbeeld 2500MB als je bij DVD1 1900MB hebt gekozen (you can do the math :P ).
AUTHOR_STAPNB Mocht je meerdere series hebben, bijvoorbeeld 3 op 2 dvd's dan dien je dus 3 keer de ENCODE_STAP te doorlopen en 1 keer de AUTHOR_STAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Smarron schreef op 05 januari 2004 @ 11:35:
[...]
Dat is inderdaad wel de goeie.

Welke versie van DVD2DVD-R gebruik je ? Ik gebruik versie 1.6.0 op een AMD XP1700+ @ 2,2Ghz en ik heb zelf nog nooit een vastloper gehad.
Ik heb uhm nu op 32-bit MMX gezet en nu is ie op 18%, zo ver is ie nog nooit gekomen, dus hopelijk maakt ie het nu ook af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Phydomir schreef op 05 januari 2004 @ 12:21:
Ik heb uhm nu op 32-bit MMX gezet en nu is ie op 18%, zo ver is ie nog nooit gekomen, dus hopelijk maakt ie het nu ook af :p
Wel vreemd, maar goed. Als hij het maar doet he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf gebruik altijd dvdx copy platinum :)
Twee klikken met de muis en voila daar gaat je copytjuh 8)
Waarom moeilijk als het simpel kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb DVD shrink geprobeerd versie 3.0 beta 5

maar het re-author werkt dus NIET of doe ik iets fout?

als ik re-author kies dan krijg ik een leeg scherm als ik dan de DVD open zet hij alles er weer in :'( dit werkte in DVD shrink 2.3 wel correct

verder is het een behoorlijke verbetering

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
als je reauthored moet je de film opnieuw toevoegen aan de dvd, dus linksonder selecteren dan slepen naar rechts

Nog 1 voor duizend :P

[ Voor 11% gewijzigd door barrel op 05-01-2004 13:46 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.