ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.381 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
aangezien we al weer bijna op de 1000 posts zaten heb ik even een nieuw topic gemaakt :)

link naar het vorig topic :)

Er zijn nieuwe Catalist drivers, de 3.4. De softwarehack werkt ook hierbij :), klik hier (bovenaan de lijst staan ze..)

Even voor starters en noobs die niet willen lezen:

• Een Radeon 9500 PRO is niet te modden naar een 9700 !!!!!!!!
• Er zijn ook Radeon 9500 non-pro die NIET te modden zijn (lees verderop)
• Er is ALTIJD een kans dat je checkerboards krijgt, kwestie van geluk!!!!!

UPDATE:
Tot zover bekend en getest kunnen de volgenden kaarten gemod worden:

Sapphire
Connect3D
Ati
Club3d

Samengevat gaat het over de aanpassing van de drivers van de niet-pro versie van de Radeon 9500 waardoor deze omgetoverd word in een Radeon 9700. Dit is GEEN HOAX !!! Om het nog sterker te maken kun je deze kaart ook nog overklokken naar een 9700pro versie. :9~ check deze stats maar eens :)

UPDATE: Er is een kaart op de markt waarbij het patchen niet mogelijk is let daar dus op, het gaat om een Sapphire kaart, via deze link kun je bekijken waar het om gaat. Het is dus een non-pro kaart op een 9500 PCB (met de 4 chips naast elkaar) hij is zwart van kleur (origineel is rood) nou duidelijk?

dit is het signalement van de juiste kaart:

[afbeelding]

Ati heeft momenteel vier verschillende videokaarten met de R300 GPU. Deze GPU wordt gebruikt door de Radeon9500, 9500Pro, 9700 en 9700Pro. De verschillen tussen de kaarten zijn als volgt:

• 9500 = 4 pipelines, 128bit geheugen (256 eigenlijk dus). GPU:275MHz, Geheugen:270MHz (256 bit alleen voor 2x2 kaarten...)
• 9500Pro = 8 pipelines, 128bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz
• 9700 = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz
• 9700Pro = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:325MHz, Geheugen:310MHz

De 9500 is verkrijgbaar in een 64 en een 128MB versie, de overige kaarten zijn alle 128MB. Geheugensnelheid wordt bepaald door de fabrikant van de kaart (Hercules, Sapphire, Connect3D, Club3D enz).

een korte FAQ:

- huh, welke kaarten dan precies?

deze mod geldt ALLEEN voor de Radeon 9500 zonder pro erachter met 128 Megabytes geheugen op het board. Hierbij moet ook gelet worden op de plaats van de geheugenchips: 2 boven de GPU en 2 naast de GPU. Het board moet qua layout dus overeen komen met de originele 9700. Tussen de 9700 en 9700pro zit geen verschil qua layout. Hieronder staan links direct naar pricewatch, in nederland zijn er 2 verkrijgbaar die aan dit signalement voldoen. Het plaatje hierboven is exact dat bord, let op de (vierkante) geheugenchips.

- ja maar de 9500 heeft maar 4 pixel pipelines en 128 bits geheugentoegang!

De kaart zoals hierboven beschreven moet je zien als een 'geknepen' versie van de 9700. De pixel pipes zijn wel aanwezig alle 8, maar zijn 'uitgeschakeld' standaard. Omdat de PCB hetzelfde is als de 9700, zijn ook de 256 bits lijnen aanwezig. rekensom: 8 chippies x 32 bits = 256 bits (zie verder link hieronder) De PCB is belangrijk omdat die uit 8 lagen bestaat, net zoals die van de 9700. Door de software patch wordt de kaart in windows herkent als een 9700 en worden daarmee die 'afgesloten' lijnen geopend; 8 pixelpipes en 256 bits dus.

- Ik hoor allemaal enge verhalen over 'schaakborden'?

Dat de mod werkt staat vast. Helaas is het zo dat er bij een gedeelte van de kaarten een raar verschijnsel optreed: De kaart werkt en benchmarkt als een 9700, maar geeft in 3d applicaties (games, demos etc.) over het beeld verspreid een soort 'schaakbord' patroon. Tot op heden is hier nog geen echte oplossing voor gevonden, maar er zijn veel mensen mee bezig omdat niet iedereen dit heeft. Het zou dus goed kunnen zijn dat hier een oplossing voor is, dat kan zowel aan de driver of hardware kant liggen. Op moment van typen is het vooral een kwestie van geluk, bij www.maxpc.nl hebben ze een tijdje lang kaarten hierop getest en verkocht, momenteel doen ze dat niet meer. Er is dus zeker hoop dat het nog goed komt, evengoed heb je met de 9500 al een behoorlijke kaart voor het geld.. voorbeeld van dit effect

- ja hallo, zeg maar dag garantie dus!

Er is ook een hardwaremod bekend, hieronder een link. Dit was het eerste nieuws, vlak daarna kwam het nieuws dat het ook zonder solderen kon via de software (driver hack dus). Het effect is exact hetzelfde !! Het enige verschil is dat met de hardwaremod je bios de kaart direct als 9700 ziet. Natuurlijk kun je in dat geval je garantie wel vergeten!
Met de softmod ligt het totaal anders, je veranderd namelijk niks aan de hardware en het is tevens compleet veilig om te doen. je kunt in principe gewoon proberen en kijken of het lukt. ben je niet tevreden dan zet je de originel drivers weer terug en voila: weer een 9500!

- snif, ik heb net een 9500 non-pro 64mb gekocht of een 9500pro 128mb versie!

Voor de 9500 64 mb versie is het mogelijk om het ding te modden naar een 64mb 9500pro. hetzelfde principe eigenlijk als de 9500-9700 mod. kijk hier even voor info. Voor de 9500pro 128mb is het sowieso mogelijk om over te klokken met rivatuner. Verder is de layout anders dan de 9700 en is er weinig hoop dat ie dus ooit eentje wordt ... tot dusver. In theorie moet het trouwens ook mogelijk zijn van een 9500 (128mb) een 9500pro te maken maar daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien.

- Ik heb alles gedaan wat er stond maar hoe zie ik nou het verschil?

Met de softmod zul je in eerste instantie niet veel verschil zien in je windows omgeving. Maar let maar eens op wat er gebeurt als je 3Dmark draait (vooral de fillrate test is enorm - verdubbeling van de waardes! - ik ging van 1100 naar 2200). Ook games gaan (nog) vloeiender en komen met 200+ fps op je af :p lekker! Als je het gewoon wilt zien dan kun je met glinfo even checken, bij een succesvolle mod staat er: Radeon 9700.

- Yeuh! gelukt (denk ik), hoe test ik dat ding nou een beetje lekker?

Download de Ati demos (link) Problemen zijn goed zichtbaar (als je ze hebt) in 'Rendering with natural light' en 'Animusic'. Je ziet dan schaakborden en/of soms ook andere dingen in beeld op de textures. Zie je niks dan heb je grote kans dat het bij jouw kaart goed zit.. test ook wat games op een beetje normale resolutie (GTA3, Unreal) als je die hebt. Soms zijn de artifacts heel minimaal, vaak nog wel speelbaar dus.

- He maar ik doe veel 3Dmax enzo, kan ik niet beter een FireGL X1/Z1 kopen?

het leuke is dat deze kaart ook kan barbapappa-en in een X1/Z1 kijk maar eens bij deze interessante link

- Heel cool maar ik hou niet van schaken..

er zijn al veel ideeen geopperd zoals verhogen voltage GPU, onderklokken, solderen, koelen, agp bus verhogen etc. maar nog niks heeft zich bewezen als de oplossing tegen het 'schaakborden' effect. Wel zijn er veel mensen mee bezig dus het kan zeker gebeuren dat de oplossing komt! Sommige mensen hebben er maar heel weinig last van dus soms kun je het gewoon zo laten. Daarnaast kun je proberen de kaart te ruilen wellicht? er is een kans dat je er eentje krijgt die wel werkt!

- Wordt dat ding niet enorm warm?

Met deze mod wordt er feitelijk niks veranderd aan de hardware, de koeler op de 9700 is dezelfde als op de 9500 dus dat gaat wel goed. Pas als je de voltages zou veranderen krijg je zeker warmteproblemen. Hoedanook is een zwaardere koeler nooit weg!

- wat is het verschil in prestaties eigenlijk?

Er zijn veel sites met reviews. Je kunt de gemodde kaart dus vergelijken met de 9700, is exact gelijk. Deze is op alle fronten sneller dan de Ti4600. Het verschil tussen de 9700 en de 9700pro is puur en alleen de kloksnelheid. als je die verhoogt na de mod heb je dus feitelijk een 9700pro ! Ik ging zelf van 10500 3Dmarks naar 14020 dus das wel lekker :9

- Als ik er eentje bestel, hoe groot is dan de kans op succes?

Ik garandeer niks, maar uit sommige batch-testen is er 60% succesrate (meestal winkels dus niet echt objectief). Het blijft dus een gok. Wellicht kun je iets regelen met je leverancier oid, post het even als dat lukt dat is handig voor anderen ;) De kans is dus zeker niet nul. Ook is er op dit moment weinig te zeggen over het schaakborden effect, of dit opgelost wordt is een kwestie van tijd tot de oorzaak is gevonden.

- Ik ga binnen nu en 1-2-3 week een nieuwe kaart kopen, welke moet ik nemen?

vanaf 200 euro heb je de keuze uit Nvidia en Ati. De keus is eigenlijk simpel:

* Wil je dat deze FAQ je helpt en vind je het cool voor weinig heel veel te krijgen: Radeon 9500 non-pro 128 mb.
* Wil je niet veel uitgeven maar toch 200 fps in unreal - Radeon 9500pro 128mb (en over 2 jaar weer een nieuwe kopen)
* Wil je iets meer uitgeven en snap je de term overklokken - Radeon9700 (en dan overklokken en dus een 'pro' versie maken)
* Heb je geld teveel en lees je niet wat hier staat of ben je bang je systeem op te blazen met vage patches: Radeon 9700pro (ook als je unreal 2005 nog wil meemaken met dezelfde kaart en nog stoer zijn dan ;) )
* Wil je nog minder uitgeven maar toch stoer doen in 3Dmark2001? - Radeon 9500 64mb en dan patchen naar 9500pro 64mb
* Snap je niks van prijs/kwaliteit - Nvidia Ti4600 gold super deluxe turbo 8) wil je verschillen zien, klik dan snel hiero

reken er ook op dat met de Ati drivers nog best wat verbeterd zal worden, met nvidia is dat nu wel een beetje afgelopen qua performance rise.

- Ik vind solderen enorm gaaf! hoe moet dat?

Het bleek kort na de introductie van de 9500, dat de printplaat van de Radeon9500 128MB versie identiek was aan de 9700 en 9700Pro. Hierop hebben enkele mensen gekeken wat de verschillen waren tussen een 9500/128MB en een 9700/128MB.
Er bleek een weerstandje iets anders te staan bij de 9500:
[afbeelding]
Wanneer dit weerstandje van 2-3 naar 1-2 werd verplaatst, dan werd de kaart plotseling een 9700. Elke kaart heeft namelijk een identificatienummer (ID). Door het verplaatsen van dat weerstandje is het mogelijk om het ID van de kaart te veranderen van het "9500" naar het "9700"-ID. De kaart wordt door de Catalyst drivers herkend aan zijn ID en de drivers sturen de kaart dus aan als een 9700. Wanneer er 8 pipelines gebruikt worden, dan wordt automatisch 256bit geheugentoegang gebruikt.
Een logische stap was natuurlijk de software-hack. De softwarehack verandert de drivers zodanig dat wanneer het ID van de 9500 wordt gelezen, de 9700 drivers worden uitgevoerd (in plaats van de 9500 set).
Er is dus geen verschil in succes tussen de hardware en sofware-mod.

- Ik snap het niet met die file en patchen, even in jip en janneke taal

De hack werkt door ati2mtag.sys aan te passen (staat in /windows/system32/drivers). WindowsXP heeft echter een "feature" Windows File Protection die steeds drivers weer terugzet wanneer ze veranderd zijn. Hierdoor kun je het beste niet je drivers direct in \Windows\System32\drivers aanpassen, gaat bij het herstarten weer terug namelijk!

• Gewoon de softwarehack gebruiken, geen kans op beschadiging van je kaart.

• Rivatuner downloaden: www.guru3d.com/rivatuner

• Catalyst drivers downloaden bij Ati

• drivers uitpakken naar bijv. c:\ati\W... nog niet installeren

• SoftR9700 w2k.rts uitvoeren op de uitgepakte drivers in C:\ati\support\W...\2KXP_INF\BX_07038

• Drivers van je videokaart bijwerken door de drivers in c:\ati\W... aan te geven als locatie van de nieuwe drivers (alles dus handmatig invoeren, niet windows laten zoeken!!!!

• Opnieuw opstarten

Nu controleren of het gewerkt heeft. 3DMark2001Se zou een multitexture fillrate van ongeveer 2100 moeten halen. Makkelijker is het om even GLinfo te downloaden. Dit programma zou "Radeon9700" moeten aangeven. In configuratiescherm staat "Radeon 9700/9500 series".

Er is een nog sneller manier, dat is gewoon een al reeds gepatchte ati2mtag.sys te renamen naar ati2mtag.sy_ en dan die over die uit de installatiebestanden kopieeren. Als je nu je driver installeerd pakt ie em automatisch mee! (zie ook link hieronder voor beschrijving en files) - LET EROP dat je hier wel de juiste versies gebruikt...

Wanneer je Windows98 / ME hebt, dan kan het op dezelfde manier, maar met een ander patchscript. Dat is hier te vinden.

******* nadat dit gelukt is deze poll invullen!!! *******

Poll: Je patchte, startte opnieuw op en wat zag je toen?

Schaakborden (onspeelbaar)
Schaakborden (viel wel mee)
Vage blauwe vlekken op textures
Missende polygonen
Helemaal geen beeld meer
Een perfect werkende 9700!!! :)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=336&layout=2
Ook een poll maken? Klik hier

hier wat handige links en info:

- Deze methode volgen is gegarandeerd succes! geen bios update of andere gevaarlijke dingen dus!

- Link naar Unwinder's Rivatuner inclusief driver patch (klik op softradeon 9700)

- Link naar het nieuws op de tweakers frontpage
- Mirror met verschillende biossen
- Link naar Xbitlabs voor de hardware-mod instructie (niet aan te raden)

- link naar pricewatch voor de Connect3D Radeon 9500 non-pro 128MB
- link naar pricewatch voor de Sapphire Radeon 9500 non-pro 128MB

- Hardforum, veeeeel interessante dingen en tweaks mbt 9500

- Link met goede gedetaileerde uitleg waarom de 128 non-pro een 256 bits geheugenbus heeft. (voor de mensen die dit telkens tegenspreken dus)

UPDATE: Hier een lijstje met dingen die ik heb verzameld uit andere forums waarvan mensen zeggen dat het bij hen hielp (tegen allerlei artifacts, waaronder schaakborden):

• download radeonator en zet je Z-buffer op 16-bit vast en gebruik FSAA 6x
• Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt (kan niet op alle mobo's - let wel op de temp van de GPU!!!!
• Zet in je BIOS Agp op 4x of lager en tevens in het driver panel
• Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel
• probeer verschillende resoluties in games
• kloksnelheid lager zetten (core/mem) (schijnt toch te helpen bij sommige artifacts)

nb: op eigen risico, als je niet weet wat je doet doe het dan niet!

LEES EERST HET ANDERE FORUM DOOR EN GEBRUIK DE SEARCH er is al veel over gezegd en bekend.

thanx go to T.T. voor het helpen !

mochten jullie dingen hebben van andere sources oid die echt goed zijn mail me dan ff: mail staat in mijn profile.

hier graag verder :>,

[ Voor 116% gewijzigd door Cougar op 16-05-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2024
Hier dan nog maar een keer mijn post, in het vorige topic wordt toch niet meer gekeken :o

Ik ben ook van plan een R9500NP te bestellen, heb alles ffies gelezen enzo, maar de volgende vraag is mij nog niet helemaal duidelijk: maakt het ook uit van welk merk de kaart is, of is het goed zolang het allemaal op een 9700 PCB zit??? daarmee bedoel ik dus de slagingskans van 9500->9700

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

waar kan ik de radeon 9500 naar 9500pro hack vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 16:31

Sayko

Knowledge Is Power

Anoniem: 60197 schreef op 15 May 2003 @ 18:37:
waar kan ik de radeon 9500 naar 9500pro hack vinden?
lees de openingspost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoodlum2000 schreef op 15 May 2003 @ 18:39:
[...]

lees de openingspost
virgil ziet niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:38
Waarom staat de optie Een perfect werkende 9800!!! :) er niet bij? Heb ik namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

virgil leest nog eens ; en ziet dan

SoftR9700 w2k.rts uitvoeren op de uitgepakte drivers in C:\ati\support\W...\2KXP_INF\BX_07038

dit staan.

en dan gaat virgil google / dc++ / kazaa / eender wat afspeuren naar dat file; moeilijk hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

virgil zag dat wel maar
er staat softr9700 9700 9700 9700

en de link doet het niet :P

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 15-05-2003 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:32
wij worden hier simpel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49157

vandaag een modversie van de radeon 9500 gekocht,speciale driver gebruikt...krijg ik schakelborden.
Is er eigenlijk al een oplossing voor gevonden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woohooo
ik heb nu geen checkers meer in 3dmark 2003 en direct 3d spellen
met de hack van riva tuner en z-compression op low
zijn ze weggegaan :D.
nu alleen nog mijn checkjes in opengl weg krijgen
en dan ben ik weer helemaal gelukkig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 15-05-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Okee, ik heb dus de Club3D er in gezet. Soft hack gedaan. Ik dacht eerst dat het niet werkte want er stond aldoor maar Radeon 9500 in apparaatbeheer, en Radeon 9500 - secondary, wat dat ook mag zijn.

GLinfo zegt echter dat ik een 9700 heb, en Rivatuner ziet ook 256bit R300 (8x1) with 128 MB memory. Is het nu goed?

Edit: Het is dus gelukt! :) Clocks staan nu op 325/310 zonder problemen whatsoever. 4500 punten in 3DMark 2003. Geen checkerboards of andere artifacts.

Het enige is dat m'n AMD 1700 niet meer op 2400 wil lopen. Even wat tweaken maar weer... hopelijk krijg ik dat nog goed.

[ Voor 31% gewijzigd door SveNRG op 15-05-2003 23:54 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Svenergy schreef op 15 mei 2003 @ 23:11:
Okee, ik heb dus de Club3D er in gezet. Soft hack gedaan. Ik dacht eerst dat het niet werkte want er stond aldoor maar Radeon 9500 in apparaatbeheer, en Radeon 9500 - secondary, wat dat ook mag zijn.

GLinfo zegt echter dat ik een 9700 heb, en Rivatuner ziet ook 256bit R300 (8x1) with 128 MB memory. Is het nu goed?
ja het is gelukt
bij mij geeft ie ook gewoon 9500 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Weet iemand wanneer de softmod voor catalyst 3.4 komt? Aangezien die nu uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intronic schreef op 15 May 2003 @ 23:12:
Weet iemand wanneer de softmod voor catalyst 3.4 komt? Aangezien die nu uit is.
3.3 is nog niet eens uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Anoniem: 60197 schreef op 15 May 2003 @ 23:24:
[...]

3.3 is nog niet eens uit :?
3.3 is al uitgebracht door Dell paar weken geleden.

edit: lol, die gast is er nu al mee bezig.

http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

[ Voor 20% gewijzigd door Intronic op 15-05-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intronic schreef op 15 May 2003 @ 23:26:
[...]
3.3 is al uitgebracht door Dell paar weken geleden.

edit: lol, die gast is er nu al mee bezig.

http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/
die 3.3 waren beta's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Ja, en 3.3 is door ati zelf geanuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77464

Catalyst 3.4 - v6.14.01.6xxx:
wxp-w2k-radeon-7-88-030430m-008946c-efg.exe 6.23 MB
Patched ati2mtag.sys - working on it

Zal wel snel komen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intronic schreef op 15 May 2003 @ 23:34:
[...]
Ja, en 3.3 is door ati zelf geanuleerd.
ok :).
zijn die 3.4 dan wel officieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Anoniem: 60197 schreef op 15 May 2003 @ 23:35:
[...]

ok :).
zijn die 3.4 dan wel officieel?
Jaaaa die zijn officieel, en die softmod zal binnen kwartiertje wel online staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Intronic op 15-05-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30492

Zo jongens ik heb wat resultaten van mijn Radeon 9500 64 MB Np @ Pro (300/300)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

3dmark2001: 13281 http://service.futuremark.com/compare?2k1=6484868

3dmark2003: 3729 http://service.futuremark.com/compare?2k3=758140

Best wel een mooie score en hij kan nog veel hoger, maar dat komt later :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 30492 op 16-05-2003 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 20:54
Anoniem: 30492 schreef op 16 May 2003 @ 01:10:
Zo jongens ik heb wat resultaten van mijn Radeon 9500 64 MB Np @ Pro (300/300)

Best wel een mooie score en hij kan nog veel hoger, maar dat komt later :)
wat ik niet snap is dat die 9500 64MB NP een tijdje terug voor rond de 100 euro te koop was en nu in de pricewatch gewoon ongeveer 180 euro :? of mis ik iets...

pricewatch linkje hier
let op de grafiek..

[ Voor 7% gewijzigd door Emcee op 16-05-2003 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Emcee schreef op 16 mei 2003 @ 01:18:
[...]

wat ik niet snap is dat die 9500 64MB NP een tijdje terug voor rond de 100 euro te koop was en nu in de pricewatch gewoon ongeveer 180 euro :? of mis ik iets...

pricewatch linkje hier
let op de grafiek..
Ik denk dat 1 vd leveranciers grote uitverkoop deed en waarschijnlijk een rest van 64 mb die niet erg verkocht wordt gewoon ff gedumpt heeft :) Hij was voor mij maar 100 Euro incl verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

stevio4u: hoe heb jij die 9500 naar 9500pro gekregen? Door alleen de omega drivers te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84160

He gasten ,

ik heb al een keer gepost, kreeg ook nog eens op mijn kop dat ik (per ongeluk) dubbel gepost had)

Zal het hier een proberen.

Heb een Sapphire 9500 np Atlantis gekocht, de softmod is gelukt(dat was best fijn)

Nu heb ik de kaart oc-ed naar 371-303. Nu wil ik eigenlijk de mem clock hoger hebben, maar elke keer als ik dat doe(heb al diverse snelheden geprobeerd ) krijg ik boven de 303 checkers. Hierbij doe ik de core clock natuurlijk lager, maar zelfs bij 297/307 krijg ik gelijk checkers. Op de mems staat dat ze 3.3ns zijn.

Ook heb ik, omdat vaak/altijd de tempratuur het probleem is, al een coppercooler 5800rpm en heatsinks op de mem gezet. ook dit helpt niet.

AGP Volt staat op 1.7.
Catalyst 3.1 drivers en de bios van en 9700 pro staan erop.
Ook staat de kaart los in contact met de voeding.

Ik heb dus in sommige forums gelezen dat sommige van julllie de mem clock al op325 hebben gekregen , kunnen jullie mij vertellen
a: Hoe krijg je hem zo hoog
B: Waar kan aan liggen dat ie bij mij niet hoger wil
C: Hoe los ik dit ?
D: Hoe softmod ik hem naar een 9800?
E: Wat zouden hier weer de voordelen van zijn t.o.v. de mod naar 9700.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6473994
Hier mijn hoogste score waarbij ikook mijn pc heb oc-ed.

Is standaard een P4 2.4Bv FSB 133
640 mb DDR 2700 geh.
80 mb maxtore 7200 rpm
Creative live 5.1 eax
Sapphire 9500np ->9700pro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038 schreef op 16 May 2003 @ 01:30:
stevio4u: hoe heb jij die 9500 naar 9500pro gekregen? Door alleen de omega drivers te gebruiken?
Ik heb de omega drivers gebruikt, maar sinds ik de warp ati radeon hacked OC bios heb gebruikt (zie voor links in startpost) zijn mijn scores heel erg omhoog gegaan. (Zie daarvoor eerdere post van mij).

En als het goed is, is door het hacked bios mijn kaartje ook gewoon standaard een ati radeon pro geworden. correct me if i'm wrong :D

Het meest rare is dat ik soms checkers heb, maar dat deze nauwelijks opvallen. Bijv in 3dmark2003 vallen ze niet op in 3dmark2001 alleen bij die dolfijn in het water en bij de ati demo bear een beetje bij de tanden. Ik denk eigenlijk dat dit meer aan een software probleem ligt dan aan een hardware probleem, aangezien ik eerst nvidia gf 2mx erop had zitten en nu soms foutmeldingen krijg met het opstarten van oc progs (rivatuner etc.)

Als ik thuis ben straks ga ik nog wel even kijken of ik um nog even hoger kan krijgen en dan natuurlijk de nieuwe catalyst 3.4 drivers gebruiken. Zelf denk ik dat ik veel hoger moet kunnen, omdat eerst op dit systeem een gforce 2 mx 32 mb opzat en ik de ati daarover heen geinstalleerd hebt. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 12:08
Werkt de soft9700 patch nog steeds op de cataclyst 3.4 drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613

Anoniem: 84160 schreef op 16 mei 2003 @ 02:02:
He gasten ,

ik heb al een keer gepost, kreeg ook nog eens op mijn kop dat ik (per ongeluk) dubbel gepost had)

Zal het hier een proberen.

Heb een Sapphire 9500 np Atlantis gekocht, de softmod is gelukt(dat was best fijn)

Nu heb ik de kaart oc-ed naar 371-303. Nu wil ik eigenlijk de mem clock hoger hebben, maar elke keer als ik dat doe(heb al diverse snelheden geprobeerd ) krijg ik boven de 303 checkers. Hierbij doe ik de core clock natuurlijk lager, maar zelfs bij 297/307 krijg ik gelijk checkers. Op de mems staat dat ze 3.3ns zijn.

Ook heb ik, omdat vaak/altijd de tempratuur het probleem is, al een coppercooler 5800rpm en heatsinks op de mem gezet. ook dit helpt niet.

A
GP Volt staat op 1.7.
Catalyst 3.1 drivers en de bios van en 9700 pro staan erop.
Ook staat de kaart los in contact met de voeding.

Ik heb dus in sommige forums gelezen dat sommige van julllie de mem clock al op325 hebben gekregen , kunnen jullie mij vertellen
a: Hoe krijg je hem zo hoog
B: Waar kan aan liggen dat ie bij mij niet hoger wil
C: Hoe los ik dit ?
D: Hoe softmod ik hem naar een 9800?
E: Wat zouden hier weer de voordelen van zijn t.o.v. de mod naar 9700.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6473994
Hier mijn hoogste score waarbij ikook mijn pc heb oc-ed.

Is standaard een P4 2.4Bv FSB 133
640 mb DDR 2700 geh.
80 mb maxtore 7200 rpm
Creative live 5.1 eax
Sapphire 9500np ->9700pro 8)
a: Sommige mensen hebben gewoon meer geluk dan anderen, gewoon met Rivatuner zonder iets speciaals lijkt mij

b: Je hebt waarschijnlijk gewoon pech, als je echt diehard bent kun je een volt-modje op je geheugen doen zodat ze meer stroom krijgen en iets verder kunnen

c: Niet, tenzij je zoiets als bij vraag B wilt gaan doen

d: Openingspost goed lezen, daar staat het wel

e: ongeveer 10% sneller in de benchmarks t.o.v 9700 geloof ik

PS: Het geheugen en de core clock staan volgens mij los van elkaar, als je dus je geheugen wil gaan opvoeren hoef je je core clock niet omlaag te doen om checkers enzo te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koeskoes schreef op 16 May 2003 @ 10:39:
Werkt de soft9700 patch nog steeds op de cataclyst 3.4 drivers ?
Ja het werkt nog steeds, check de links maar er naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61412

[quote]Anoniem: 30492 schreef op 16 May 2003 @ 08:54:
[...]

Ik heb de omega drivers gebruikt, maar sinds ik de warp ati radeon hacked OC bios heb gebruikt (zie voor links in startpost) zijn mijn scores heel erg omhoog gegaan. (Zie daarvoor eerdere post van mij).

En als het goed is, is door het hacked bios mijn kaartje ook gewoon standaard een ati radeon pro geworden. correct me if i'm wrong :D

quote]

Welke bios heb je genomen?
Is het zo dat je met die nieuwe bios een hogere score krijgt bij dezelfde kloksnelheden?

[Edit]
Ik las in de vorige topic dat jij ook bij het laden van 3dmark of een atidemo
tussendoor rare kleuren krijgt. Bij Catalysts 2.4 had ik dat niet, bij alle nieuwere wel....maar op zich geen probleem denk ik...performance gaat er niet door achteruit :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 61412 op 16-05-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81077

Ik heb ook een Club3d Radeon 9500 np 65mb.
Ik kan hem al oc'en met Rage3dtweaker. Haal ik nou hogere scores (en hoe?) met die Warp11 bios? Wordt het met die bios een Pro versie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigKahunaH
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 17:44

BigKahunaH

Royal with cheese...

ik ben de gelukkige eigenaar van een modbare 9500np. Echter met de nieuwe catalyst drivers (3.4) krijg ik een bijzonder vreemd beeld als ik gta vicecity opstart. Ik zie een zwartwit flikkerend beeld met een deel van het vc teken en een deel van het alfabet. Het spel crashed vervolgens. Wel kan ik het spel via taakbeheer afsluiten.
Met cat3.3 werkt het vc trouwens prima. Hetzelfde geldt voor als ik die videokaart installeer als een 9500 met de cat3.4 drivers.

Iemand ervaringen en/of ideeën?

Thanks

[ Voor 15% gewijzigd door BigKahunaH op 16-05-2003 15:28 ]

BigKahunaH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt mij dat die niet 100% modbaar is, of je hebt gewoon een software probleem, ff opnieuw installeren dat spelletje en kijken wat die dan doet.

Heb nu net mijn club3d radeon 9500np ontvangen van maxpert, en hij doet het prima op 9700 :)..... overklokken wil alleen nog niet echt, hij gaat niet makkelijk boven de 300 mhz core zonder problemen, zelfde geldt voor geheugen.

Binnenkort met water zal het wel beter gaan })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat voor geheugen zit erop? Er wordt gezegd dat je met infineon 3.3 ns verder kunt overklokken. Maar ook mensen met dit type komen alleen tot 297 mhz bijvoorbeeld.
Mijn Radeon 9500 np 64 mb heeft Hynix 3.6 ns....maar deze kan ik gewoon overklokken tot 317 zonder problemen...

hoe zit dit eigenlijk in elkaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet wat er precies op zit, de site van club3d geeft ook niet echt uitsluitsel.

Als ik er een paar ramsinks op heb gezet komt die wel een stuk verder denk ik. Maar over de overklokbaarheid van die dingen, ik denk dat die geheugenmodules die erop zetten onderling nog wel redelijk verschillen.

Verder ligt het natuurlijk ook nog aan de airflow in je kast en zulke dingen. Hierdoor kunnen er wel grote verschillen optreden tussen verschillende mensen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

Anoniem: 48613 schreef op 16 mei 2003 @ 15:27:
Ik weet niet wat er precies op zit, de site van club3d geeft ook niet echt uitsluitsel.

Als ik er een paar ramsinks op heb gezet komt die wel een stuk verder denk ik. Maar over de overklokbaarheid van die dingen, ik denk dat die geheugenmodules die erop zetten onderling nog wel redelijk verschillen.

Verder ligt het natuurlijk ook nog aan de airflow in je kast en zulke dingen. Hierdoor kunnen er wel grote verschillen optreden tussen verschillende mensen lijkt mij.
Verwacht niet teveel van ramsinks, over het algemeen is het zo dat je maar een paar MHz hoger komt met ramsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853 schreef op 16 mei 2003 @ 15:47:
[...]

Verwacht niet teveel van ramsinks, over het algemeen is het zo dat je maar een paar MHz hoger komt met ramsinks.
Heb hier nog een (per ongeluk) gesloopte :( geforce 4 ti 4200 liggen die vol zit van de ramsinks, maar ik verwacht er ook niet erg veel van en als ik ze niet had liggen zou ik er ook niet aan beginnen.

Edit:

extra 10 mhz moet er wel uit te slepen zijn lijkt mij

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 48613 op 16-05-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613 schreef op 16 May 2003 @ 15:51:
[...]

Heb hier nog een (per ongeluk) gesloopte :( geforce 4 ti 4200 liggen die vol zit van de ramsinks, maar ik verwacht er ook niet erg veel van en als ik ze niet had liggen zou ik er ook niet aan beginnen.

Edit:

extra 10 mhz moet er wel uit te slepen zijn lijkt mij
10 MHz kan wel ja, maar dat is eigenlijk nog aan de hoge kant. En heb je die Geforce 4 gesloopt door ene ongeluk met die ramsinks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853 schreef op 16 May 2003 @ 15:59:
[...]

10 MHz kan wel ja, maar dat is eigenlijk nog aan de hoge kant. En heb je die Geforce 4 gesloopt door ene ongeluk met die ramsinks?
Ja, heb hem inderdaad gesloopt door een ongelukje met de ramsink :|.

Ik wou die ramsinks losmaken om ze te vervangen door betere. Had een draadje gebruikt om tussen de ramsinks en het ramgeheugen door te halen en zo "los te snijden". Maar ik kwam geloof ik onder de chip zelf terecht en heb die pinnetjes losgebogen denk ik, ik zie niks aan de kaart zelf maar ik denk dat dat gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik hoorde iets vaags. Misschien is het voorbij gekomen, maar het is zóóó irritant om die ellenlange topics te doorlopen..

Waarschijnlijk gelul, maar ik vraag het toch:
Ik hoorde dat je de Radeon 9500 ook kunt 'hacken' naar de 9800 (ja, ik weet het, is compleet anders dan 9700), maar dat je met 3.4 dan nog net een klein beetje extra power krijgt.
(Of is dit gewoon het verlengde van het gerucht dat de 9700 beter zou zijn met 9800 drivers?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt wel 9800 drivers gebruiken, heb ze net zelf geinstalleerd.

Ik geloof dat het zo'n 10% scheelt omdat er een paar extra features van je kaart ingeschakeld worden die normaal niet aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 16:57
kun je een gewone radeon 9700np ook hacken naar een 9800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar het is dan natuurlijk niet vergelijkbaar met een "echte" 9800, wel met een 9700 die ongeveer 10% sneller is dan met andere drivers. Ik heb ook een 9500np met 9800 drivers op het moment.

Edit:
had het ff verkeerd gelezen, dacht dat je 9500np bedoelde. Maar ik zie niet in waarom het voor een "echte" 9700 niet zou gelden, een gehackte 9500 komt immers ook 100% overeen met een 9700.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 48613 op 16-05-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 48613 schreef op 16 May 2003 @ 17:53:
Ja, maar het is dan natuurlijk niet vergelijkbaar met een "echte" 9800, wel met een 9700 die ongeveer 10% sneller is dan met andere drivers. Ik heb ook een 9500np met 9800 drivers op het moment.
En dat scheelt dus 10% ipv naar een 9700 gooien? Woei :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 07-05 18:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zal mijn post nog maar even in het nieuwe topic zetten :D

Mijn Modbare R9500 is succesvol gemod :P naar 330/310 :D Werkt erg goed moet ik zeggen. Gedaan door te softhacken met Rivatuner. Heb hem nu al ruim 2 maanden zo lopen en alle spellen draaien goed. Zonder extra cooling of iets.
3dmark2001 SE: http://service.futuremark.com/compare?2k1=5851337

Ik heb niet echt een snelle computer gewoon nog met pc133 sdram maar toch een nette score als zeg ik het zelf. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof het wel ja. Ik had dat ergens gelezen in een vorig deel.

Maar ik heb het nog geen benchmarks gedraaid dus ik weet het ook niet zeker wat het prestatieverschil is, geloof wel dat het positief is voor de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:29
Heeft er al iemand geprobeerd om met een r9700pro, cat 3.4 én soft9x00 te modden naar 9800 ??? Is er dan nog steeds vooruitgang t.o.v. de originele 3.4, of maakt dit nu niet meer uit??? 'k Zou het graag zelf willen proberen, maar heb spijtig genoeg niet de tijd om door een eventuele failure weeral te beginnen kl*ten met drivers :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 07-05 18:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Anoniem: 48613 schreef op 16 May 2003 @ 17:59:
Ik geloof het wel ja. Ik had dat ergens gelezen in een vorig deel.

Maar ik heb het nog geen benchmarks gedraaid dus ik weet het ook niet zeker wat het prestatieverschil is, geloof wel dat het positief is voor de prestaties.
Het scheelde bij mij zo'n 2000 punten dus zeg maar 20% daarbij moet ik wel zeggen dat ik de kaart dan ook op de sneldheid van een 9700 heb laten draaien en niet alleen de softmod heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er hier iemand misschien zijn Club3d 9500np geflashed om te overklokken, want ik was aan het denken dat het misschien daaraan lag dat die niet echt hard ging.

Dus heeft iemand hier die Club3d geflashed en vervolgens over de 300 geklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61412 schreef op 16 May 2003 @ 13:17:

Welke bios heb je genomen?
Is het zo dat je met die nieuwe bios een hogere score krijgt bij dezelfde kloksnelheden?

[Edit]
Ik las in de vorige topic dat jij ook bij het laden van 3dmark of een atidemo
tussendoor rare kleuren krijgt. Bij Catalysts 2.4 had ik dat niet, bij alle nieuwere wel....maar op zich geen probleem denk ik...performance gaat er niet door achteruit :)
Ik kreeg zelf wel hogere scores door de bios te flashen en je kan ook veel hoger met je geheugen + core. Dit is bij mij zo, dit wil natuurlijk niet zeggen dat het overal is. De bios die ik gebruikt heb is de warp bios ati radeon 64 mb. (hier te downen http://www.3dchipset.com/bios/index.php

Radeon 9500 64 MB Np @ Pro (300/300)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 30492 op 16-05-2003 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus ik kan die Club3D 9500 np gewoon gaan flashen met een Club3D 9700 np bios? Dat levert geen problemen op?

Edit:
Heb hem net geflashed, zal zometeen eens kijken of ik hem verder kan overklokken.

Edit 2:
Kan nu met geheugen makkelijk op de 300 mhz, eerst kon ik hem niet eens 3 mhz omhoogdoen, nu met gemak 30 mhz. Nieuwe bios lijkt dus echt heel goed te werken.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 48613 op 16-05-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66664

WOEI WOEI
_/-\o_ aan MAXPC
_/-\o_ aan club 3d
en natuurlijk
_/-\o_ aan topic starter en ATI
bedankt!
(heb wel heel erg klein beetje checkers als ik bij carpaint kijk, maar niet hinderlijk is spelletjes)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbelpost, sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 66664 op 16-05-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613 schreef op 16 May 2003 @ 21:11:
Dus ik kan die Club3D 9500 np gewoon gaan flashen met een Club3D 9700 np bios? Dat levert geen problemen op?

Edit:
Heb hem net geflashed, zal zometeen eens kijken of ik hem verder kan overklokken.

Edit 2:
Kan nu met geheugen makkelijk op de 300 mhz, eerst kon ik hem niet eens 3 mhz omhoogdoen, nu met gemak 30 mhz. Nieuwe bios lijkt dus echt heel goed te werken.
Is het moeilijk dat flashen? Moet je zowel radedit gebruiken als ati flash utility of 1tje ervan?
Ik kan zonder biosflash op zich al tot 317 komen, dus ik weet niet of het nodig is...ben bang dat ik m sloop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flashen is niet heel moeilijk, maar er kan altijd wel wat fout gaan en ik zou me even een beetje inlezen in een paar topics van mensen die het verkeerd hebben gedaan als je het van plan bent te gaan doen.

Je kunt namelijk als het flashen verkeerd gaat je kaart nogmaals flashen door een pci kaart te gebruiken als primaire vga kaart. Dit moest ik doen omdat ATIFLASH mijn bios niet wou flashen en het dus fout ging. Uiteindelijk FLASHROM gebruikt die het wel wou doen.

Oftwel, moraal van het verhaal, zorgen dat je de goede bios hebt en zorgen dat je goed weet waar je mee bezig bent.

Het is niet zo heel moeilijk om te doen hoor, maar eerst wel even een back-upje maken van je vga-bios zodat je nog altijd terugkan als het niet goed uitpakt. ;)

Verder of het het waard is weet ik niet, ik kon met mijn geheugen wel een stukkie verder komen dan zonder 9700 pro bios.... maar ik weet niet of dat bij jou het geval zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[/quote]

a: Sommige mensen hebben gewoon meer geluk dan anderen, gewoon met Rivatuner zonder iets speciaals lijkt mij

b: Je hebt waarschijnlijk gewoon pech, als je echt diehard bent kun je een volt-modje op je geheugen doen zodat ze meer stroom krijgen en iets verder kunnen

c: Niet, tenzij je zoiets als bij vraag B wilt gaan doen

d: Openingspost goed lezen, daar staat het wel

e: ongeveer 10% sneller in de benchmarks t.o.v 9700 geloof ik

PS: Het geheugen en de core clock staan volgens mij los van elkaar, als je dus je geheugen wil gaan opvoeren hoef je je core clock niet omlaag te doen om checkers enzo te voorkomen[/quote]

Dank voor je reply.

Weet je ook een site die uitleg geeft om een voltmod op mijn geheugen te zetten, ben niet bang om iets te doen wat ik nog nooit gedaan heb, maar wil er dan wel een stap voor stap uitleg over hebben.

En als ik hem dus softmod naar 9800 weer 10%erbij? t.o.v. de 9700 pro??
Maar eens proberen dan.

Tot de volgende post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk hier maar eens [rml][ OC] Radeon 9700 Pro Volt MOD[/rml], gaat over een 9700 pro voltmod, aangezien een 9700 (ook de gepatchte 9500np's) dezelfde layout hebben als een 9700 pro moet je die hebben lijkt mij.

Maar over die voltmods is al zoveel gepost, je kunt meer dan genoeg links vinden via de search hier op GOT

edit:
misschien kun je een 9700 pro bios flashen, bij mij ging het geheugen toen 30 mhz verder, wel zorgen dat je de goede flasht enzo natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 48613 op 17-05-2003 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:29
Anoniem: 66664 schreef op 16 May 2003 @ 23:30:
(heb wel heel erg klein beetje checkers als ik bij carpaint kijk, maar niet hinderlijk is spelletjes)
offtopic:
Idd een heel klein beetje bij carpaint, maar bij 3DMark03 is het een wel ander verhaal he >:) ;)

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613 schreef op 17 May 2003 @ 01:11:
Kijk hier maar eens [rml][ OC] Radeon 9700 Pro Volt MOD[/rml], gaat over een 9700 pro voltmod, aangezien een 9700 (ook de gepatchte 9500np's) dezelfde layout hebben als een 9700 pro moet je die hebben lijkt mij.

Maar over die voltmods is al zoveel gepost, je kunt meer dan genoeg links vinden via de search hier op GOT

edit:
misschien kun je een 9700 pro bios flashen, bij mij ging het geheugen toen 30 mhz verder, wel zorgen dat je de goede flasht enzo natuurlijk.
Zal eens kijk en hoe het moet, heb al een bios van de 9700 pro draaien, maar kan dan al de standaard instellingen niet aan. d.w.z. core clock 324 wel maar mem clock op310 al niet meer.

Zal ook eens een grote Zalmman fan in mijn kast hangen, richten op de geheugen, coppercoolor op mijn ati kaart heeft het wel druk standaard op 5625 Rpm

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 84160 op 17-05-2003 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
ik sta nu voor het volgende dilemma:
óf een club3d 9500 kopen bij maxpert of een club3d 9700.. de prijzen zitten volgende week weer dichter bij elkaar, en ik heb er wel haast mee want mijn ti4600 is overleden ;(

Club3D ATI Radeon 9500 128BGA
PCB9700! OP=OP

EUR 180,00

Club3D ATI Radeon 9700 128BGA TVD
VERWACHT WEEK 21

EUR 224,00

is het het risico wel waard om een 9500 te kopen?? of gewoon paar eurootjes meer en een 9700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de kans op een succesvolle mod bij de club 3d radeon 9500 naar 9700 is vrij groot...kan je proberen.
Aan de andere kant scheelt het idd niet zo veel meer in de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou voor een 9700, ik houd wel van een stukje zekerheid. Denk er wel aan dat als de mod niet lukt de "gewone" 9500 niet eens zo'n snelle kaart is. En het prijsverschil is ook niet gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30492 schreef op 16 mei 2003 @ 20:45:
[...]

Ik kreeg zelf wel hogere scores door de bios te flashen en je kan ook veel hoger met je geheugen + core. Dit is bij mij zo, dit wil natuurlijk niet zeggen dat het overal is. De bios die ik gebruikt heb is de warp bios ati radeon 64 mb. (hier te downen http://www.3dchipset.com/bios/index.php
Jij hebt dus gebruikt: ATi Radeon 9500 64Mb non-Pro BIOS
voor je kaart...is dit de enige juiste bios?

wat gebeurt er als je m flasht met deze:

ATi Radeon 9500 Pro Beta BIOS

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 61412 op 17-05-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
Anoniem: 61853 schreef op 17 May 2003 @ 12:27:
Ik zou voor een 9700, ik houd wel van een stukje zekerheid. Denk er wel aan dat als de mod niet lukt de "gewone" 9500 niet eens zo'n snelle kaart is. En het prijsverschil is ook niet gigantisch.
dat is idd het grootste struikelblok voor mij, als de mod niet lukt heb je eigenlijk een budgetkaartje in je pc zitten die over een jaar weer aan vervanging toe is.. ik ga denk maar voor de 9700..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84160 schreef op 17 May 2003 @ 10:07:
[...]

Zal eens kijk en hoe het moet, heb al een bios van de 9700 pro draaien, maar kan dan al de standaard instellingen niet aan. d.w.z. core clock 324 wel maar mem clock op310 al niet meer.

Zal ook eens een grote Zalmman fan in mijn kast hangen, richten op de geheugen, coppercoolor op mijn ati kaart heeft het wel druk standaard op 5625 Rpm
Als zo'n voltmod je lukt moet je het maar ff posten hier, ik vraag me wel af hoe ver dat geheugen gaat komen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:32

ReseTTim

Chocolate addicted

woei heb me club 3D kaart :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en doet de mod het goed? Hoe ver kun je overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Anoniem: 48613 schreef op 17 May 2003 @ 15:22:
en doet de mod het goed? Hoe ver kun je overklokken?
geen idee. nog niet begonnen mag ik eerst met me rc autootje klooien die ik vandaag binnen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReseTTim schreef op 17 mei 2003 @ 15:57:
[...]

geen idee. nog niet begonnen mag ik eerst met me rc autootje klooien die ik vandaag binnen heb :P
nee dat mag niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73685

Club3D Radeon9500 Rood PCB, helaas veel groene checkers bij UT2003, maar ja, wel kicken als tweaker, of ie nu wel of nie zal werken op "ATI-lightspeed" ;-)

BTW: Die kaart was voor mijn broer en niet voor mij :-)

Maar ja, pech dus, niet iedere ATI kaart is gelijk geschapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ok next question dan :D moet ik een floppy drive inbouwen? of laat hij de flash niet van flop wat ik wel denk.

en is die flash als het goed gaat dan ook goed of is er een kans dat ik aan beeld zie zoals die checkers bijv.

checkers = schaakboard beeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand mischien vertellen wat ik precies heb in opengl?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=121727

grote versie:
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=121762

zijn het nou checkers? of artifacts? of checkers gemengd met artifacts?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 17-05-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26
volgens mij zijn dat checkers en artifacts idd. Die zwarte puntjes zijn artifacts en die andere dingen checkers.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61412 schreef op 17 mei 2003 @ 12:27:
[...]

Jij hebt dus gebruikt: ATi Radeon 9500 64Mb non-Pro BIOS
voor je kaart...is dit de enige juiste bios?

wat gebeurt er als je m flasht met deze:

ATi Radeon 9500 Pro Beta BIOS
Dan krijg je een foute bios op je kaartje. Die 9500 pro is voor de pro kaartjes bedoeld. En als het goed is krijg je door de bios updat van de 64 mb r9500 ook al meteen een 9500 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06
Anoniem: 60197 schreef op 17 mei 2003 @ 17:28:
kan iemand mischien vertellen wat ik precies heb in opengl?

[afbeelding]

grote versie:
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=121762

zijn het nou checkers? of artifacts? of checkers gemengd met artifacts?
zo te ziet checkers probeer anders de ATI demo's eens. http://mirror.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReseTTim schreef op 17 May 2003 @ 17:28:
[...]

ok next question dan :D moet ik een floppy drive inbouwen? of laat hij de flash niet van flop wat ik wel denk.

en is die flash als het goed gaat dan ook goed of is er een kans dat ik aan beeld zie zoals die checkers bijv.

checkers = schaakboard beeld toch?
Ik heb die Club3D vanaf een floppy geflasht, ging alleen verkeerd toen ik atiflash probeerde....... kreeg de volgende foutmelding "poll rom idle after bulk error".

Moest pci kaartje inbouwen omdat radeon het toen niet meer deed, vervolgens radeon opnieuwe geflashed met flashrom naar de club3d 9700 non pro bios, en toen deed die het prima :).

Dus vanaf floppy kan best, maar ik weet niet of het daaraan lag dat die atiflash het niet wou doen.

En als de 9700 softmod het zonder problemen goed doet, dan krijg je heus geen checkers of die zooi als je hem flasht... en als het al gebeurt kun je hem natuurlijk altijd terugflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die warp bios, wat verandert die nu aan je videokaart???
Heb nu al een standaard 9700 pro bios erop zitten, draai in 3dmark2003 5305 pnt en in 3dmark 2001 +/- 14000.

Core 279@371
mem 270@303 (krijg deze ook niet hoger, heb er al heatsinks op gezet aan beide zijden, ga nog wel een fan kopen die ik door mijn kast kan verplaatsen, als iemand nog andere tips heeft voor dit probleem laat het me weten RaymondGaasbeek@msn.com mail of msn msg)

http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php

Hier staat ook geen bios voor de 9700 pro, ????
Is er van warp geen bios van de 9700 pro???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ ReseTTim: checkers zijn schaakborden ja.
@ Virgil: Mengsel van beiden, artifacts+checkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84160 schreef op 17 May 2003 @ 21:35:
Die warp bios, wat verandert die nu aan je videokaart???
Heb nu al een standaard 9700 pro bios erop zitten, draai in 3dmark2003 5305 pnt en in 3dmark 2001 +/- 14000.

Core 279@371
mem 270@303 (krijg deze ook niet hoger, heb er al heatsinks op gezet aan beide zijden, ga nog wel een fan kopen die ik door mijn kast kan verplaatsen, als iemand nog andere tips heeft voor dit probleem laat het me weten RaymondGaasbeek@msn.com mail of msn msg)

http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php

Hier staat ook geen bios voor de 9700 pro, ????
Is er van warp geen bios van de 9700 pro???
Je kunt gewoon een 9700 bios pakken lijkt mij, en met Radedit de core clock en mem clock op 9700 pro snelheden instellen. Wel ff zorgen dat je de goede bios pakt, er zijn namelijk verschillende ram-chips aanwezig op de verschillende merken Radeons, en je moet de goede 9700 bios voor je ram hebben.

Maar veel mensen zijn met die warp11 bios verder gekomen qua overklokken dan met de standaard bios, dat is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=122135
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=122136
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=122137
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=122138
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=122139
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=122140

test 1 - checkers
test 2 - checkerloos
test 3 - checkerloos
test 4 - checkers
test 5 - checkerloos
test 6 - heeeeeeleeee lichte checkers

dit is die eerste test:
http://pdownload.mii.inst...atching-Demo-v1.1-RC1.exe

ik weet in iedergeval al dat het aan mijn z-mask ligt want als ik die aan had gezet terwijl ik deze tests had gedaan had ik hele erge checkers gehad.
weet iemand waar het nog meer aan kan liggen?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 18-05-2003 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Waar heb je die eerste van vijfde test vandaan? Die ken ik namelijk niet :)
(En wat wil je met deze post trouwens zeggen/duidelijk maken? :P)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 5e test kun je gewoon van atisite d/l:

http://mirror.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 5de test is van de radeon 9800

http://pdownload.mii.inst...-9800-Chimp-Demo-v1.1.exe

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 18-05-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

M'n Club3D 9500 128 MB loopt in principe foutloos op 325x310, maar na een tijdje splinter cell of een ander heftig spel krijg ik hele nare artifacts op die clockspeeds. Ik heb aan de heatsink gevoeld en die is aardig heet. Zal dus wel aan de temperatuur liggen.

Zou het zin hebben om m'n Aquarius waterkoeling uit te breiden met een VGA blokje voor de Radeon? Misschien draait de boel dan wel stabiel.

Oh, ik haal trouwens de volgende scores met 3DMark:
3D Mark 2001SE score: 13488
3D Mark 2003 score: 4661

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61051

Anoniem: 60197 schreef op 18 May 2003 @ 00:06:
test 1 - checkers
test 2 - checkerloos
test 3 - checkerloos
test 4 - checkers
test 5 - checkerloos
test 6 - heeeeeeleeee lichte checkers

dit is die eerste test:
http://pdownload.mii.inst...atching-Demo-v1.1-RC1.exe

ik weet in iedergeval al dat het aan mijn z-mask ligt want als ik die aan had gezet terwijl ik deze tests had gedaan had ik hele erge checkers gehad.
weet iemand waar het nog meer aan kan liggen?
:P

Dude waar zie je in het 6e plaatje Schaakborden dan?

welk program zette je die z-mask uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61051 schreef op 18 May 2003 @ 20:12:
[...]

:P

Dude waar zie je in het 6e plaatje Schaakborden dan?

welk program zette je die z-mask uit ?
rtool
http://exxtreme78.bei.t-online.de/ENG/rTool-setup-eng.exe

ik heb ook nog de grote versie daar zie je ze wel daarom :P

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 18-05-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Hoe kan ik zien of de radeon 9800 (pro) mod goed gelukt is :?
ik heb hem gemod naar 9800 met goede bestandje en dan geeft hij met gl info 9700 prototype aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt het niet zien via dat gl info, hij geeft inderdaad dan gewoon 9700 aan. Het is ook geen echte Mod naar een 9800 alleen een paar extra features op de kaart worden gebruikt.

Vanaf Catalyst 3.3 zijn die extra verbeteringen standaard opgenomen in de drivers en hoef je dus geen 9800 softmod meer te doen voor extra snelheid. Je kunt gewoon de Catalyst 3.4 installeren met softmod naar 9700 en dan doet die het ook even snel, zo niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57163

Ik heb nu 5835 3dmarks. Moet nog hoger kunnen ocen met een ander bios. Nu zit ik aan de max die ik bij de rivatuner kan instellen.
http://service.futuremark.com/compare?2k3=779247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ok een paar vraagjes :)

ik heb dus nu me ati via de software hack op 9700 lopen als het goed is.. alleen in windows is het nog zichtbaar dat het een r9500 is. is het dan ook echt nog de 9500 of loopt ie wel als een 9700.

ik heb vervolgens 9700 Car Paint v1.1 gedraait net. draait die alleen als je een ati r9700 hebt of ook met een 9500?

btw dit is me score @ 3d mark 2001 SE > 11954 3D marks
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6503923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 19:43
Tim in de openingspost staat dit linkje http://www.delphi3d.net/hardware/glinfo2.zip
dit is een programma wat je laat zien welke kaart je hebt draaien :P

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~phantom/up/images/699.jpg

gl info rapport

woei volgensmij is het een ati R9700 nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 19:43
ik heb ook nog 1 probleempje

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/blokjes.jpg

ik heb deze vorm van checkers nog niet gezien op deze page en ik hoop dat iemand mij kan helpen om ze weg te krijgen

voor de rest werkt de kaart echt top ik haal nu
4863 3dMarks'03 (Core 357,75 / Mem 317,25)
in spellen zie je deze checkers bijna niet maar het liefst hellemaal niet natuurlijk
zonder de oc van de gpu en de mem zijn die blokejs er ook

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

offtopic:
Lieverd ik hou met heel m'n hard van je
staat op je site... tis volgensmij m'n harT met een t dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

3DMark2k3 Score 4158 3DMarks

Core Clock 277 MHz
Memory Clock 270 MHz

http://service.futuremark.com/compare?2k3=782708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MokerHamer schreef op 19 mei 2003 @ 00:49:
ik heb ook nog 1 probleempje

[afbeelding]

ik heb deze vorm van checkers nog niet gezien op deze page en ik hoop dat iemand mij kan helpen om ze weg te krijgen

voor de rest werkt de kaart echt top ik haal nu
4863 3dMarks'03 (Core 357,75 / Mem 317,25)
in spellen zie je deze checkers bijna niet maar het liefst hellemaal niet natuurlijk
zonder de oc van de gpu en de mem zijn die blokejs er ook
heb je dat stukje zelf ingezoomd of gaat het om die kleine blokjes?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 19-05-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66651

dat zijn toch artifacts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Anoniem: 30492 schreef op 16 mei 2003 @ 20:45:
[...]

Radeon 9500 64 MB Np @ Pro (300/300)

* jhead22 heeft ook een Club3D radeon 9500 64 MB NP...

Heb jij de normale warp bios voor de 9500 NP erop gezet of de Pro versie zodat je de kaart software matig niet meer om hoeft te zetten tot pro ?

Ik heb de kaart op 300/300 lopen met soft mod naar pro. Kaart wil ook 330/315 doen... Hoe hoog draai jij met en zonder dit nieuwe bios ?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.