Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.999 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Adsl wide open voor maar € 74,95 dit is om te :9~ BTW via bbned...

the adsl war it's begun...8)

http://home.telebyte.nl/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het spijt me, maar ik kan dat abbo nergens vinden :?
Zou je een directe link kunnen geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 13 januari 2003 @ 01:10:
Het spijt me, maar ik kan dat abbo nergens vinden :?
Zou je een directe link kunnen geven ?
http://home.telebyte.nl/?op=products&id=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
sorry, mankeerde wat aan mijn ogen blijkbaar. :+

Maar, dit is wel heel erg voordelig.
Ik ben aan het zoeken naar addertjes, maar heb ze nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb net een paar weken geleden demon aangevraagd, niet dat slecht is maar dit is echt vet, hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja telebyte is eigenlijk alleen maar administratieve gedeelte van wat ze aanbieden... infrastructuur etc wordt altijd bij zulke kleine aanbieders door de grotere jongens verzorgd, maar weet uit eigen ervaring dat telebyte wel een goed bedrijf is kwa service.... zelf nog met de directeur aan de telefoon gezeten 6 a 7 jaar geleden (was toen volgens mij 1 mans bedrijf ;-) ) om via me 28k8 modem online te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 01:36:
Tja telebyte is eigenlijk alleen maar administratieve gedeelte van wat ze aanbieden... infrastructuur etc wordt altijd bij zulke kleine aanbieders door de grotere jongens verzorgd, maar weet uit eigen ervaring dat telebyte wel een goed bedrijf is kwa service....
Klopt, ook Telebyte biedt ADSL aan via bbned.
zelf nog met de directeur aan de telefoon gezeten 6 a 7 jaar geleden (was toen volgens mij 1 mans bedrijf ;-) ) om via me 28k8 modem online te komen
Inderdaad, dat was Hong Zhou, ik ben benieuwd of hij nog steeds de eigenaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Die Hong Zhou is inderdaad nog steeds de directeur :) We zijn bij ons in de gemeente (Buren Gld. www.buren-digitaal.nl) bezig ADSL te krijgen. TeleByte heeft ons aangeboden de centrale om te bouwen als wij 125 getekende jaarcontracten per centrale kunnen leveren :) De mensen bij TeleByte komen betrouwbaar en bekwaam over, alhoewel het bedrijf volgens mij niet zo groot is...

Over de ADSL-abbo's van TeleByte: Ze hebben geen datalimiet >:) Het enige nadeeltje dat ik kon vinden is dat ze geen static IP bieden, maar dat die toegewezen wordt door DHCP :( Dat zou in de toekomst nog veranderen werd aan ons meegedeeld :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Hermanvh schreef op 13 januari 2003 @ 09:37:
Die Hong Zhou is inderdaad nog steeds de directeur :) We zijn bij ons in de gemeente (Buren Gld. www.buren-digitaal.nl) bezig ADSL te krijgen. TeleByte heeft ons aangeboden de centrale om te bouwen als wij 125 getekende jaarcontracten per centrale kunnen leveren :) De mensen bij TeleByte komen betrouwbaar en bekwaam over, alhoewel het bedrijf volgens mij niet zo groot is...

Over de ADSL-abbo's van TeleByte: Ze hebben geen datalimiet >:) Het enige nadeeltje dat ik kon vinden is dat ze geen static IP bieden, maar dat die toegewezen wordt door DHCP :( Dat zou in de toekomst nog veranderen werd aan ons meegedeeld :)
Dit abonnement viel mij zojuist ook op, waarbij meteen enkele vragen onstaan.

Waarom staat er geen enkele vermelding van Telebyte op speedtest.nl? Als ze
inderdaad al op zn minst 6-7 jaar bestaan zal dat niet vanwege de nieuwigheid zijn.

Wat betreft die datalimiet, euh ja, dat hebben we eerder gehoord. Ik kon op de
site geen woord vinden over datagebruik (ja onbeperkt "webverkeer", ik vermoed
dat ze het daar over de homepage hebben).

Verder een extreem intressante aanbieding. Mocht blijken dat dit een betrouwbaar
aanbod is en de kwaliteit van de lijnen in orde blijkt te zijn ben ik Zeker van plan
dit te overwegen, scheelt toch een leuke 15-25 euro per maand!

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar het 8mbit aanbod van Demon. Uit mijn
mailing met hen bleek dat ze dus wel plannen hebben voor een dergelijk
abonnement, hiermee willen ze in Februari van start gaan, en gezien de prijzen
van hun andere abonnementsvormen kan dat wel eens op zn minst even intressant
worden.

//Edit: Zozo, snelle jongens bij Demon! Inmiddels bieden ze dus ook al een 8mbit
abo aan :D. Helaas wel voor de forse prijs van 111 euro per maand. Afwachten
hoe dat Telebyte abo gaat uitpakken dus, kan erg leuk worden :)

[ Voor 7% gewijzigd door rvanlooijen op 14-01-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Caesartje schreef op 14 januari 2003 @ 22:43:
[...]

Dit abonnement viel mij zojuist ook op, waarbij meteen enkele vragen onstaan.

Waarom staat er geen enkele vermelding van Telebyte op speedtest.nl? Als ze
inderdaad al op zn minst 6-7 jaar bestaan zal dat niet vanwege de nieuwigheid zijn.

Wat betreft die datalimiet, euh ja, dat hebben we eerder gehoord. Ik kon op de
site geen woord vinden over datagebruik (ja onbeperkt "webverkeer", ik vermoed
dat ze het daar over de homepage hebben).

Verder een extreem intressante aanbieding. Mocht blijken dat dit een betrouwbaar
aanbod is en de kwaliteit van de lijnen in orde blijkt te zijn ben ik Zeker van plan
dit te overwegen, scheelt toch een leuke 15-25 euro per maand!

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar het 8mbit aanbod van Demon. Uit mijn
mailing met hen bleek dat ze dus wel plannen hebben voor een dergelijk
abonnement, hiermee willen ze in Februari van start gaan, en gezien de prijzen
van hun andere abonnementsvormen kan dat wel eens op zn minst even intressant
worden.

//Edit: Zozo, snelle jongens bij Demon! Inmiddels bieden ze dus ook al een 8mbit
abo aan :D. Helaas wel voor de forse prijs van 111 euro per maand. Afwachten
hoe dat Telebyte abo gaat uitpakken dus, kan erg leuk worden :)
TeleByte was tot voor kort alleen gericht op de zakelijke markt... Sinds een aantal dorpen/steden met hun aan het praten zijn over ADSL hebben ze besloten om dit abbo voor alle particulieren aan te gaan bieden :) Vandaar dat ze waarschijnlijk nog niet op speedtest.nl staan :)

De sales manager en de directeur van TeleByte hebben ons in een gesprek meegedeeld dat er geen datalimieten zijn... Ze worden in ieder geval niet gemeten >:)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ook bij ons is een actie opgezet om ADSL te krijgen via Telebyte, @Home was ze voor, gihgih.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Laatst online: 27-08 10:56
Hermanvh schreef op 14 januari 2003 @ 23:32:

TeleByte was tot voor kort alleen gericht op de zakelijke markt...
Ik neem aan dat je bedoelt qua ADSL? Ik ken Telebyte nog van jaren geleden, en toen had men toch voornamelijk particuliere (inbel-)abonnees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
is wel lekker wide open :P ook mooie prijs er voor en ongelimiteerde webhosting...

maybe weet er iemand meer en gebruikt het al ?

dit is wel prijzig volgens mij :

De kosten voor een Telebyte ADSL account bedragen een eenmalig bedrag voor installatie EUR 195,= inclusief splitter.

[ Voor 40% gewijzigd door _MaLa_ op 16-01-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sympathieke jongens, die van Telebyte. Ons bedrijf deelt het gebouw met ze, dus ik ken ze redelijk goed. Wij hebben ook ons zakelijke internet bij hen geregeld, en dat is altijd picobello in orde (zeker omdat we officieel 12,8 k/s hebben, maar ze matsen ons waardoor we veel meer hebben :D). Ik kan me niet anders voorstellen dan dit ook een betrouwbare aanbieding is.

Hong Zhou is inderdaad nog steeds de eigenaar en mede-systeembeheerder.
Een andere tak van Telebyte is trouwens Free-online en ik begreep dat die onlangs zijn verkozen tot beste gratis internetaanbieder van Nederland (maar vraag me niet waar...). Waaruit blijkt dat het dus zeker een goede aanbieder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 14:40:
Sympathieke jongens, die van Telebyte. Ons bedrijf deelt het gebouw met ze, dus ik ken ze redelijk goed. Wij hebben ook ons zakelijke internet bij hen geregeld, en dat is altijd picobello in orde (zeker omdat we officieel 12,8 k/s hebben, maar ze matsen ons waardoor we veel meer hebben :D). Ik kan me niet anders voorstellen dan dit ook een betrouwbare aanbieding is.

Hong Zhou is inderdaad nog steeds de eigenaar en mede-systeembeheerder.
Een andere tak van Telebyte is trouwens Free-online en ik begreep dat die onlangs zijn verkozen tot beste gratis internetaanbieder van Nederland (maar vraag me niet waar...). Waaruit blijkt dat het dus zeker een goede aanbieder is.
ik vind de aansluitkosten wat duur als je er ook nog een modem bij moet hebben in mijn geval... maar goede achtergrond hebben ze in iedergeval..

verder is wide open zeer kwel :o zit er zelf ook aan te denken om van chello naar zo iets over te stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die aansluitkosten zijn inderdaad duur maar op lange termijn ben je wel veel goedkoper uit dan bij die andere providers zoals xs4all, demon :'( , hhcnet pro 8 enz.

jammer heb ik nu voor demon gekozen anders zou ik zeker voor deze gaan.
Ik hoop wel dat demon hun 8mbit abo gaan verlagen omdat dat ding op dit moment is hardstikke duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

iig de eerste waarbij de term "overboekingsfactor" met uitleg staat vermeld.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
PipoDeClown schreef op 16 januari 2003 @ 22:15:
iig de eerste waarbij de term "overboekingsfactor" met uitleg staat vermeld.
Nee hoor, Cistron vermeld deze ook ;)

mxstream niet, maar daarvan is algemeen bekend dat dat 1/40 is, daar komt de overboeking van je isp dan nog even bovenop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hier in Muiden krijg ik in april adsl van ze :) voor mij zijn ze _/-\o_ zij waren de enige die adsl wilde aanbieden,nu ze het ook echt gan doen kwam kpn ook opeens :P whehehe echt wel dat ik bij telebyte zit :)

nog eventjes geduld voor mij

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 17-01-2003 00:31 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Caesartje schreef op 16 January 2003 @ 22:55:
[...]

mxstream niet, maar daarvan is algemeen bekend dat dat 1/40 is, daar komt de overboeking van je isp dan nog even bovenop :X
Idd, dan hebben we het nog niet over de Lite abbo's gehad, want daar is ie meestal 1:75 :'(

Zowieso ben ik meer te spreken over het netwerk van BBNed :) Het is veel stabieleren, doordat alle lijnen dubbel zijn uitgevoerd naar de centrales, de overboeking is een stuk lager en de prijzen zijn lager dan bij KPN :)

Het enige wat ze niet bieden is een Lite abbo... Nouja wie zit daar op te wachten? 1Gb/maand is echt 3x nix... En € 39,95 voor 512/256 is gewoon een leuke prijs, zeker omdat je geen datalimiet hebt >:)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:50
wel interessant, maar jammer genoeg zijn de aansluit kosten erg hoog :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik vind Telebyte een zeer goede provider omdat zij als enige in Nederland bereid zijn om kleine dorpen te helpen die geen ADSL kunnen krijgen, bel je KPN krijg je te horen NIET RENDABEL, wie je ook belt altijd zeggen ze dat.

Telebyte die wil ons wel helpen hier in combinatie met BBned, 125 contracten en de centrale wordt omgebouwt ( zit al op 103 :D), de prijzen zijn ook heel scherp, ik kan geen andere provider ondekken die 8mbit voor zon lage prijs aanbiedt.

Over de verbinding zelf kan ik nu helaas nog niets zeggen, omdat eerst de centrale nog gereed moet worden gemaakt voor ADSL door BBned.

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit aanbod van Telebyte 100% zeker betrouwbaar is en zeker de moeite van het overwegen waard is..

Just my 2 cents..

[ Voor 4% gewijzigd door Ibbelz op 19-01-2003 13:00 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:15

slaay

Natuurbeleven.com

Mocht er iemand ervaring hebben met adsl via telebyte, laat het ff weten!

Want ook wij in Sevenum zijn zeer benieuwd naar de ervaringen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

Is ADSL in uw regio beschikbaar (zie postcodecheck hiernaast) dan kunt u zich meteen aanmelden.

De Personal abonnementen hebben een overboekingsfactor 2 van 25.
De kosten voor een Telebyte ADSL account bedragen een eenmalig bedrag voor installatie EUR 195,= inclusief splitter.

Telebyte levert de volgende ADSL modems:

Allied Data ADSL USB modem: EUR 125,=

E-Tech ADSL Modem voor Annex A (analoog) met ingebouwde 4-poorts ethernetinterface: EUR 175,=

E-Tech ADSL Modem voor Annex B (ISDN) met ingebouwde 4-poorts ethernetinterface: EUR 195,=

1 Personal ADSL Wide Open is alleen beschikbaar na een positieve KPN lijntest en u moet binnen een straal van ong. 2,5 km van de centrale wonen.
2 De overboekingsfactor houdt in dat de bandbreedte door 25 gebruikers wordt gedeeld.

Bovengenoemde prijzen zijn inclusief 19% BTW en het zijn Doe-Het-Zelf pakketten.
Nog een paar vraagjes.
1) Zijn de modems verplichte aankoop?
2) Wie kan mij punt 2 exact uitleggen?
3) Wat is nu de installatie, aangezien zij daar € 195,- voor vragen, terwijl ze zeggen dat het allemaal doe-het-zelf-pakketen zijn.

Sorry, ik ben echt een n00b wat betreft dit.

Over punt1: Ik heb nu Chello en bel via Priority Telecom (=via de kabel van UPC). Ik moet dan eerst overstappen naar KPN voor een telefoonlijn, maar mocht punt 1 al niet werken, schiet ik er niks mee op.

€ 75,- per maand vind ik echt een zeer scherpe prijs!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

1) Nee, je mag zelf een modem kopen
2) welk punt 2?
3) Je betaald € 195, krijgt daarvoor je aansluitng, splitter en doe het zelf pakket!

Tijdens aansluiten dien je een werkende KPN lijn te hebben, die je na de installatie kunt opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
slaay schreef op 20 januari 2003 @ 15:18:
3) Je betaald € 195, krijgt daarvoor je aansluitng, splitter en doe het zelf pakket!
Welke doe het zelf pakket ?
Dat zie ik nergens staan, dit moet je gewoon los kopen (een modem dan, waar ook gewoon een splitter bij zit meestal)

195euro zijn gewoon de standaard bbned aansluitkosten.
Veel andere providers geven alleen kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thanx. Ik heb zojuist een KPN-lijntje aangevraagd. Het duurt nog wel even voordat ik weer via hen bel, maar het is een stap in de richting van ADSL :Y)
Weet iemand de opzegtermijn van Priority Telecom?

Welke provider het wordt weet ik nog niet zeker, maar waarschijnlijk Telebyte of Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Inclusief DHZ pakket! En aangezien er in een DHZ pakket altijd een splitter zit, ben je dus voor die € 195 excl modem online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

slaay schreef op 20 January 2003 @ 16:55:

Inclusief DHZ pakket! En aangezien er in een DHZ pakket altijd een splitter zit, ben je dus voor die € 195 excl modem online!
Ik zie nergens een DHZ pakket staan, maar wel letterlijk dit:
Dus je hebt echt helemaal geen modem ofzo nodig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Smarron schreef op 20 januari 2003 @ 20:25:
[...]
Ik zie nergens een DHZ pakket staan, maar wel letterlijk dit:

[...]
Dus je hebt echt helemaal geen modem ofzo nodig ??
Tuurlijk heb je wel een modem nodig!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hermanvh schreef op 20 January 2003 @ 20:57:
Tuurlijk heb je wel een modem nodig!
Dacht ik ook, maar wat beweert slaay dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Smarron schreef op 20 January 2003 @ 22:27:
[...]
Dacht ik ook, maar wat beweert slaay dan ?
En aangezien er in een DHZ pakket altijd een splitter zit, ben je dus voor die € 195 excl modem online!
dat je dus voor €195 EXCLUSIEF MODEM online bent :)

dus dat je wel zelf een modem moet kopen, en daar dus apart voor moet dokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Overboekingsfactor van 1:10
Om optimaal gebruik te kunnen maken van de beschikbare bandbreedte deelt u uw maximale bandbreedte op het netwerk met andere gebruikers. Dit wordt uitgedrukt in de z.g.n. overboekingsfactor. Veel ADSL-aanbieders hanteren een standaard overboekingsfactor van 1:25 of meer, d.w.z. dat tenminste 25 gebruikers de beschikbare bandbreedte moeten delen. Bij Telebyte deelt u uw bandbreedte met hooguit 9 andere gebruikers.
Van http://home.telebyte.nl/?op=products&id=19 - ik hoop dat het zo duidelijker is :)

Zelf heb ik hier nog nooit van gehoort, weet iemand hij dit bijv. met KPN ADSL zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Modems heb je vanaf 70 euro d8 ik.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Caesartje schreef op 16 januari 2003 @ 22:55:
[...]

^ aan rafe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
Rafe schreef op 20 January 2003 @ 22:35:
[...]

Van http://home.telebyte.nl/?op=products&id=19 - ik hoop dat het zo duidelijker is :)

Zelf heb ik hier nog nooit van gehoort, weet iemand hij dit bijv. met KPN ADSL zit?
ADSL van KPN zit op een overboekingsfactor van 1:50 en BBned op 1:25, de overboekingsfactor van 1:10 die op de site van Telebyte staat geld alleen voor de buisness abonnementen en niet voor de personal abonnementen, is een beetje slordig.

Freeonline is een dochteronderneming van Telebyte en die gaat de particuliere markt bedienen, en Telebyte gaat zich alleen nog maar richten op de zakelijke markt. Kijk hier maar voor meer info over de abonnementen van Freeonline (zijn dus eigenlijk de zelfde als Telebyte).

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
IbBeLz schreef op 25 januari 2003 @ 15:36:
[...]

ADSL van KPN zit op een overboekingsfactor van 1:50 en BBned op 1:25, de overboekingsfactor van 1:10 die op de site van Telebyte staat geld alleen voor de buisness abonnementen en niet voor de personal abonnementen, is een beetje slordig.

Freeonline is een dochteronderneming van Telebyte en die gaat de particuliere markt bedienen, en Telebyte gaat zich alleen nog maar richten op de zakelijke markt. Kijk hier maar voor meer info over de abonnementen van Freeonline (zijn dus eigenlijk de zelfde als Telebyte).
Over die KPN overboeking valt te twisten, al hou ik altijd 1:40 aan voor de "fast" abo's, en oplopend tot 1:70 voor de lite's.

Wat me overigens erg opvalt, ook FreeOnline staat _niet_ vermeld op speedtest.nl,
terwijl die al jaren gratis inbel accounts aanbieden, ook Telebyte bestaat al jaren
en word daar ook niet vermeld, beide behoren tot hetzelfde concern, waarom
weigert speedtest.nl dit bedrijf te vermelden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
Caesartje schreef op 25 January 2003 @ 20:09:
[...]

Over die KPN overboeking valt te twisten, al hou ik altijd 1:40 aan voor de "fast" abo's, en oplopend tot 1:70 voor de lite's.

Wat me overigens erg opvalt, ook FreeOnline staat _niet_ vermeld op speedtest.nl,
terwijl die al jaren gratis inbel accounts aanbieden, ook Telebyte bestaat al jaren
en word daar ook niet vermeld, beide behoren tot hetzelfde concern, waarom
weigert speedtest.nl dit bedrijf te vermelden? :?
Daar heb ik eerlijk gezegt geen idee van? Mail speedtest of Telebyte en vraag het ze??

Telebyte bestaat trouwens sinds 1995, FreeOnline weet ik niet precies wanneer dat is begonnen...

[ Voor 13% gewijzigd door Ibbelz op 25-01-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

En ik heb nog geen echte ervaringen van GoT-ers gezien jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
Hmmm zit zo nog is ff die Freeonline site te bekijken en als je abonnee bent bij hun kan je geld verdienen door je meing te geven :?
Free Kicks

Als Free Online-lid kunt u meningen schrijven en hiervoor wordt u rijkelijk beloond.
Voor elke mening die u schrijft, verdient u virtuele spaarzegels, de zogenaamde Free Kicks.
Eén Free Kick heeft een waarde van 5 eurocent.

Heeft u 1000 Free Kicks (50 euro) gespaard, dan maken wij dit bedrag over op uw bankrekening.

Ons bonus-systeem ziet er als volgt uit:

* Voor uw eerste mening ontvangt u 25 Free Kicks, ofwel 1,25 euro.
* Iedere volgende mening is goed voor 5 Free Kicks, maar de teller blijft doortikken, want:
* Voor elke keer dat uw mening gelezen en gewaardeerd wordt, ontvangt u 1 Free Kick. Stel dat uw mening 100 keer gelezen wordt, dan levert ze u dus 100+5 = 105 Free Kicks = 5,25 euro op.
* Het voorstellen van een nieuw product wordt beloond met 5 Free Kicks.

Verder wordt eenieder die een korte beschrijving (inclusief interessegebieden) en een foto van zichzelf op onze website plaatst beloond met 25 Free Kicks!

Bent u nog geen Free Online-lid? Meld u dan snel aan en schrijf u rijk!
Najah das ook wel leuk al surfend rijk worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Wow, das wel vet !!! Even in verdiepen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

IbBeLz schreef op 25 januari 2003 @ 20:11:
[...]

Daar heb ik eerlijk gezegt geen idee van? Mail speedtest of Telebyte en vraag het ze??

Telebyte bestaat trouwens sinds 1995, FreeOnline weet ik niet precies wanneer dat is begonnen...
Freeonline bestaat sinds 1 juli 1999 (KvK rulez :D)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar deze ADSL-aanbieder.. Maar ik wacht even ervaringen van anderen af.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
Hermanvh schreef op 30 January 2003 @ 13:41:
[...]

Freeonline bestaat sinds 1 juli 1999 (KvK rulez :D)
Ah kijk is aan goed werk, sinds 1999 dus :D
knopper schreef op 30 January 2003 @ 18:10:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar deze ADSL-aanbieder.. Maar ik wacht even ervaringen van anderen af.... :D
Hahha ja maar volgens mij zijn er nog niet zoveel ervaringen met deze provider, dus als iedereen zo denkt als jou dan komen die er ook nooit (* Ibbelz IbBeLz staat wel ingeschreven bij Telebyte voor 8mbit maar zijn centrale wordt op zijn vroegst pas in Mei gereed gemaakt voor ADSL via BBned)

Maaruh iemand die zich al in heeft geschreven bij Telebyte/Freeonline?

8mbit voor 74,95 dat vind je nergens anders dus het lijkt me dat er wel een tweaker is die zich al heeft ingeschreven :D

[ Voor 40% gewijzigd door Ibbelz op 31-01-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
Hartelijk dank voor uw belangstelling!

DSL van bbned zal vanaf Januari 2003 in uw regio beschikbaar zijn.

Aan de gegevens in deze postcode tool kunnen geen rechten worden ontleend
Zodra dat eindelijk veranderd gaat ook mijn PDF'je de deur uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Maar hoe zit het nou met Telebyte en Feeonline ? Want je kunt gewoon dat 8192/512 bij Telebyte aanvragen.

Ik heb bijna mijn KPN-lijn er weer liggen (had Priority) en dan vraag ik of Telebyte of Speedlinq aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Smarron op 01-02-2003 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zijn er al ervaringen ?

Ik heb een mail verstuurd naar Speedsuite.net met de vraag of ze Telebyte toe kunnen voegen aan de aanbieders zodat we wellicht wat meer te weten kunnen komen over snelheden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Als het goed is verloopt je IP verkeer via Enertel die wel een aardig IP netwerk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Met FreeOnline als inbelprovider heb ik goede ervaringen, over ADSL kan ik helaas niks zeggen. Heb wel een maand geleden een mailtje naar FreeOnline gestuurd, maar nooit meer wat over gehoord....

[ Voor 35% gewijzigd door Heineken op 19-02-2003 21:19 ]

• mrsar

mrsar

vanaf april weet ik het,want dan wordt ik hier in muiden aangesloten,eindelijk de eerste breedbandverbinding hier :) eindelijk kan die 56k modem stof gaan vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
^schop

Een zeer brutale schop, maar desalniettemin ben ik, en waarschijnlijk veel anderen, zeer geintresseerd in de vorderingen/ervaringen omtrend Telebyte/FreeOnline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tijd geleden was er een topic over adsl van Telebyte.

Wel ik heb nu 3 weken adsl open wide van hun en het bevalt me best goed. Ik haal overdag tussen de 200 en 300 KB/s. Ik zit trouwens 2.3 km van de centrale af en er zitten redelijk veel knikken in mijn telefoonlijn (moet nieuwe kabel trekken).
Dus ik vind het best goed.

Nu is het zo dat ik ook een downloadaccelarator gebruiker ben. En gebruik deze ook op elke site dat het ondersteunt. Hiermee haal ik tussen de 700-800 KB/s en het voelt echt lekker :9~ .

Hiervoor had ik chello en haalde met DA gemiddeld 120 en zonder 75.

Ik betaal nu €25 (€75) meer en heb nu eindelijk een snelle stabiele verbinding.
En vergeleken met andere adsl provider is het goedkoper. Alleen ben je €325 kwijt aan setupkosten en een Router(met ingebouwde adsl modem). Maar ja op de lange termijn ben ik goedkoper uit dan bij ander providers....

I bow down for my new connection _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

http://www.speedsuite.net...id=148&ReportID=0&co_id=0

Telebyte is dus eindelijk toegevoegd aan de speedtest!

Het wachten is nu op Freeonline nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Das nou jammer zeg. Ik heb vorige week Cistron MaXX aangevraagd :(

Nou ja, ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Caesartje schreef op 26 February 2003 @ 21:06:
^schop

Een zeer brutale schop, maar desalniettemin ben ik, en waarschijnlijk veel anderen, zeer geintresseerd in de vorderingen/ervaringen omtrend Telebyte/FreeOnline.
idem :) *schop*

[ Voor 19% gewijzigd door Tha_TE op 16-04-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ik moet nog wachten tot de 28 op me adsl verbinding :| had het 2 april moeten hebben,maar kpn vertraagde het :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

mrsar schreef op 17 April 2003 @ 00:03:
ik moet nog wachten tot de 28 op me adsl verbinding :| had het 2 april moeten hebben,maar kpn vertraagde het :|
Heb je ondertussen iets gehoord, ben erg benieuwd.

Weet iemand hoe de BINARIES zijn? Compleetheid???

Telebyte heeft geen datalimt:
http://home.telebyte.nl/?op=adsl_faq&sec_id=73

Heeft Telebyte een downloadlimiet?

Nee, Telebyte hanteert geen downloadlimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

idd geen datalimiet,heb btw geen wide open,maar 2mbit
je heb geen binaries helaas,verder is de verbinding stabiel,altijd mooie snelheden,wie weet ga ik binnenkort wel naar 8mbit (konden we tijdens aanmelden nog niet uit kiezen,vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

das erg minder... je bedoelt dat je dus helemaal geen binaries nieuwsgroepen kan ontvangen :(((

Dat heb ik van telebyte ontvangen:

Onze nieuwsserver is: news.telebyte.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 20:50:

Ik betaal nu €25 (€75) meer en heb nu eindelijk een snelle stabiele verbinding.
En vergeleken met andere adsl provider is het goedkoper. Alleen ben je €325 kwijt aan setupkosten en een Router(met ingebouwde adsl modem). Maar ja op de lange termijn ben ik goedkoper uit dan bij ander providers....

I bow down for my new connection _/-\o_ .
Tot 31 augustus is er een actie: geen aansluitkosten, en € 75 korting op een modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 03 June 2003 @ 20:28:Heeft Telebyte een downloadlimiet?

Nee, Telebyte hanteert geen downloadlimiet.
Klinkt goed. Enige "maar" is punt 4.7 in de algemene voorwaarden ( http://home.telebyte.nl/forms/Alg_Voorwaarden_Telebyte.pdf ). Wat ik daaruit opmaak kunnen ze op elk moment toch beperkingen aan het gebruik gaan opleggen.
[...] alleen op redelijke gronden, bijvoorbeeld als er sprake is van een aanzienlijke wijziging in de inkoopprijs van de bandbreedte [...]
Nou ja, ik ga toch de gok maar wagen. Andere providers hebben allemaal zo'n stomme FUP, en instappen is - zoals reeds opgemerkt - op dit moment gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Deze regel hebben heel veel (zo niet alle) aanbieders. Dit moet 2 maanden van tevoren worden gemeld, en je mag je abbo om deze reden opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die aansluitkosten zijn niet € 195,-
Ik heb met ze gemaild en kreeg terug:

De aansluitkosten bedragen € 95,-, dit is echter nog niet op heel onze site verwerkt.

En tevens zijn de aansluitkosten t/m 31 Augustus a.s. 0,- euro ivm onze zomeraktie.

Dit is dus wel excl. modem!

En er is GEEN datalimiet.

-edit-

Is echt een super providertje...8mbit voor 74,95!
En voor Chello+ betalen sommige gekken 79,95 en krijgen 3mbit....LOL B)

Zodra ik van Planet af kan (19 Februari 2004) ga ik direct naar Telebyte (mits de prijzen dan nog zo mooi zijn...en er geen goedkopere voor 8mbit is :P)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Zat ik net sterk te denken om van Planet ADSL naar DemonNL over te stappen, omdat dit al vele malen sneller en tevens goedkoper in verhouding is, komt er weer een snellere aanbieder.. 1 ding is zeker, ik moet bij BBNet zien komen te zitten ;)

Wat ik niet begrijp is dat KPN niet zulke acties kan regelen.. of de providers voor ADSL via KPN. Er stappen steeds meer mensen over op ADSL via BBnet, dus KPN zal steeds minder inkomsten gaan zien. Laat staan dat ze opzich ook al een hoop misliepen sinds dat ADSL er zowiezo al is, omdat er steeds minder mensen zijn die via de telefoon internetten.
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:35:
Wat dacht je van de ADSL die via KPN dus gaat, de duurdere abo's van 100t ot 110 euro.. waar je maarliefst "EEN SUPERSNELLE INTERNET VERBINDING" hebt van 1.5Mbit down :| KPN, KPN .... *zucht*

[ Voor 24% gewijzigd door Sluuut op 01-07-2003 16:49 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een servers draaien wordt toegestaan? Heb je een vast ip?

Verder vroeg ik me nog af waarom die business abbo's duurder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Laatse wat ik weet is dat ze geen vast ip uitgeven. Dus dat is waarschijnlijk ook het punt waar iedereen eigenlijk overheen leest, een mail/web/ftpserver zal dus niet opschieten. Maar ik moet zeggen dat de prijs wel ok is, en dan dus ook logisch en goedkoper voor hun!!

Ik hoop dat ik ongelijk heb........we zullen zien

http://specs.tweak.to/7903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit mailtje met vragen nog even gestuurd. Hopelijk bied dat wat meer duidelijkheid voor ons. Zodra ik een reply heb ontvangen post ik die ook hier!
Geachte Meneer/Mevrouw,

ik heb nog 3 vraagjes over TeleByte ADSL Wide Open...namelijk:

1) Krijg je bij een Wide Open abbonement een vast ip-adres of niet?

2) Ik zag dat de gebruiker 50MB webruimte krijgt bij jullie...is aan het verkeer voor de website een datalimiet verbonden?

3) Jullie hebben geen datalimiet voor de ADSL aansluiting, maar is er ook geen FUP o.i.d. ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Met vriendelijke groet,

WouterXP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen weten of mijn router ook compatible is met Telebyte
het betreft deze:
http://www.e-tech.nu/prod...rformxstreamadslcable.htm
Geschikt voor alle MXStream, BabyXL ADSL en alle kabelexploitanten.
Zou die het ook met Telebyte doen? of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 17:02:
Weet iemand of een servers draaien wordt toegestaan? Heb je een vast ip?

Verder vroeg ik me nog af waarom die business abbo's duurder zijn
ok,je krijgt geen vast ip,maar een lease van een jaar ofzo (oftewel vast zolang je je adsl modem niet reboot/reset,want dan wordt wel een nieuwe aangevraagd,doe je je modem gewoon uit en aan dan heb je nog steeds hetzelfde ip)en tot zover ik weet wordt heel veel toegestaan,ik heb iig nog niets van ze gehoord,en heb soms ftp draaien,en andere meuk,emule staat altijd aan,down en upload is weet ik veel hoeveel gig (kan ik opzoeken in me isaserver) dus ik vind het wel fijn,heb nu btw nog de 2mbit variant omdat toen ik eindelijk me adsl kon krijgen ik niet kon kiezen uit de 8mbit
voor wat mneer info is er nog wel wat te vinden op www.bbmuiden.com over hoe alles ging,kpn alles liet vertragen,en paar mensen problemen hadden die ik niet had.
veel lees plezier iig :)

en tot zover ik weet zijn buiness abbo's altijd duurder (mischien sdsl?)

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 01-07-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Server draaien mag, staat op website. Wisselend IP-adres is misschien lastig maar er bestaan gratis diensten die een dynamisch IP voor je vertalen in een domein-naam. (Kan me website niet meer herinneren, maar moet gemakkelijk te vinden zijn met google.)

Ze hebben geen FUP, is mij telefonisch medegedeeld.

Compatibele modem/routers kun je op de website van bbned opzoeken.

Ik denk dat ze binnenkort een boel nieuwe klanten krijgen, als ik de berichten zo hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al personen die ervaring hebben met deze provider?
Ik ben wel benieuwd wat hun downtime is en of ze een stabiele verbinding kunnen realiseren.
Ik zat altijd al te twijfelen voor Eweka omdat zij ook geen datalimiet hanteren. Nu ik deze zie en ook geen datalimiet hanteren en de prijzen erg laag zijn ben ik wel enorm geintereseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Er wordt dynamisch een ip adres toegewezen. De release tijd wordt op 1 jaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 11:49:
Server draaien mag, staat op website. Wisselend IP-adres is misschien lastig maar er bestaan gratis diensten die een dynamisch IP voor je vertalen in een domein-naam. (Kan me website niet meer herinneren, maar moet gemakkelijk te vinden zijn met google.)

Ze hebben geen FUP, is mij telefonisch medegedeeld.

Compatibele modem/routers kun je op de website van bbned opzoeken.

Ik denk dat ze binnenkort een boel nieuwe klanten krijgen, als ik de berichten zo hoor :)
no-ip.com ... of noip.com een van die twee, maar ik ga voor de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 15:01:
Zijn er al personen die ervaring hebben met deze provider?
Ik ben wel benieuwd wat hun downtime is en of ze een stabiele verbinding kunnen realiseren.
Ik zat altijd al te twijfelen voor Eweka omdat zij ook geen datalimiet hanteren. Nu ik deze zie en ook geen datalimiet hanteren en de prijzen erg laag zijn ben ik wel enorm geintereseerd.
als je het had doorgelezen,had je kunnen lezen wat ik had getyped :+

anyway,ik ben er zeer tevreden over,aan het begin dat ik het had (mei) waren er wat kleine problemen met o.a. de dhcp(vergeten de range te vergroten) en een korte downtime daardoor,verder heb ik geen probs gehad,voor meer info zie ook www.bbmuiden.com,in het forum daar staat wel wat,enige nadeel is dat je geen binaries heb,maar dat overleef ik ook wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 15:33:no-ip.com ... of noip.com een van die twee, maar ik ga voor de eerste :)
Jep, zoiets was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar: Hoe lang heb jij moeten wachten van het moment dat je je hebt aangemeld tot het moment dat je daadwerkelijk internet had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Bescheiden schopje..

Imho een zeer interresante provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 12:18:
mrsar: Hoe lang heb jij moeten wachten van het moment dat je je hebt aangemeld tot het moment dat je daadwerkelijk internet had?
euhm dat lag hier in muiden nogal moeilijk omdat we hier nog helemaal geen adsl/kabel hadden, (zie www.bbmuiden.com) toen telebyte had besloten hier te adsl te doen,eerst animocheck met inschrijvingen,bij de goedkeuring moesten alle papieren/vergunningen nog geregeld worden,opeens besloot kpn ook adsl te doen (had eerst nee gezegt) en deze zouden dus als eerste zijn,dus werdt op de 1 of andere manier de toegang tot de centrale ontzegt,werdt alles weer een maand uitgesteld enzo :| terwijl de modem en alles al stond aangesloten,erg frusti,maar telebyte kon er niets aan doen :| klote kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:35:
Nee, die aansluitkosten zijn niet € 195,-
Ik heb met ze gemaild en kreeg terug:

De aansluitkosten bedragen € 95,-, dit is echter nog niet op heel onze site verwerkt.

En tevens zijn de aansluitkosten t/m 31 Augustus a.s. 0,- euro ivm onze zomeraktie.

Dit is dus wel excl. modem!

En er is GEEN datalimiet.

-edit-

Is echt een super providertje...8mbit voor 74,95!

Zodra ik van Planet af kan (19 Februari 2004) ga ik direct naar Telebyte (mits de prijzen dan nog zo mooi zijn...en er geen goedkopere voor 8mbit is :P)
Misschien moet je SpeedXS eens checken.

http://www.speedxs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 17:02:
[...]

Misschien moet je SpeedXS eens checken.

http://www.speedxs.nl
Die is niet veel goedkoper. Met die administratiekosten meegerekend is ie €1,80 goedkoper (€73,20 per maand dus). Plus dat SpeedXS blijkbaar een actie heeft als je kijkt naar: http://www.alldsl.nl/speedxs/info/tariefover.html

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander groot verschil tussen SpeedXS en Telebyte is dat SpeedXS een FUP heeft. Bij Telebyte heb je geen limiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik ben wel geinteresseerd in wat meer info over deze provider:

- Hoe zijn de pingtijden? naar bv www.cistron.nl of www.tweakers.net .
- Hoe zijn de pingtijden naar hun eigen routers? 0% packetloss of wel wat packetloss en hoeveel? (graag ping -t ~2 uur laten draaien om 6/7 uur 's avonds :)
- Hoe is de stabiliteit? download en uploads stabiel (dwz als de source ook
betrouwbaar,snel en stabiel is) of schommelt het?
Wat is de hoogste,exacte, upload snelheid die je gehaald hebt?
- Hoe is de stabiliteit van de verbinding zelf?
- Hoe verloopt de communicatie via e-mail en telefoon?
- Hoe vaak veranderd het ip adres? Elke dag? Elke week? ....
- Heeft telebyte een (interne) webserver voor de abonees? Waar storingen e.d. opstaan.
- Heeft telebyte (interne) nieuwsgroepen waar abonees met elkaar kunnen communiceren?
- Meerdere e-mail adressen bij Telebyte? Met elk een eigen box. Of alleen meerdere aliases?

Verder vind ik het vreemd dat telebyte de 'e-tech' aanbeveeld, aangezien ik niks dan slechte ervaringen met dat ding heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Paquito op 07-07-2003 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 00:38
Met deze zomeractie klinkt het allemaal erg aantrekkelijk, aangezien ik toch al een ander modem wilde, en als ik dan voor bijna hetzelfde bedrag p/m een 4x zo snelle up en een wat snellere down verbinding kan krijgen, is da natuurlijk nie verkeerd (zit nu met planet comfort(52,25)). Ik zit alleen met de planet opzegtermijn, da kan geloof ik maar 1 x per jaar :(

Ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van de vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk binnen kort ook overstappen van Chello naar Telebyte voor de 2mbit/512 variant, tis al bijna zeker helemaal nadat ik gisteren op de FP las dat BBnet de twee duurste abbo's gaat verhogen van 512 naar 1 mbit upload :9~

Moet alleen nog wachten tot augustus volgens bbnet.nl, hopelijk nog op tijd voor die zomeractie van telebyte...

volgens mij kun je trouwens beter ADSL bij Telebyte.nl bestellen ipv Freeonline.nl als je kijkt naar de "secundaire extra's" :
Freeonline.nl

een eigen gebruikersdomein
5 e-mailaliassen
10 MB POP-ruimte
een 10 MB homepage
een zeer snelle verbinding (zowel analoog als tot 128K-ISDN)
een gratis helpdesk
en één inbelnummer voor heel Nederland tegen lokaal tarief
Telebyte.nl

50 MB POP-ruimte
50 MB webruimte
een CGI-bin directory voor het uitvoeren van CGI-scripts (Unix,Perl)
ongelimiteerd webdata-verkeer
een helpdesk tegen lokaal tarief

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Raven- schreef op 07 July 2003 @ 08:00:
Ik ben wel geinteresseerd in wat meer info over deze provider:

- Hoe zijn de pingtijden naar hun eigen routers? 0% packetloss of wel wat packetloss en hoeveel? (graag ping -t ~2 uur laten draaien om 6/7 uur 's avonds :)
- Hoe is de stabiliteit? download en uploads stabiel (dwz als de source ook
betrouwbaar,snel en stabiel is) of schommelt het?
Wat is de hoogste,exacte, upload snelheid die je gehaald hebt?
- Hoe is de stabiliteit van de verbinding zelf?
- Hoe verloopt de communicatie via e-mail en telefoon?
- Hoe vaak veranderd het ip adres? Elke dag? Elke week? ....
- Heeft telebyte een (interne) webserver voor de abonees? Waar storingen e.d. opstaan.
- Heeft telebyte (interne) nieuwsgroepen waar abonees met elkaar kunnen communiceren?
- Meerdere e-mail adressen bij Telebyte? Met elk een eigen box. Of alleen meerdere aliases?

Verder vind ik het vreemd dat telebyte de 'e-tech' aanbeveeld, aangezien ik niks dan slechte ervaringen met dat ding heb.
1-doe ik wel weer al ik thuis ben

2-zie 1

3-kijk ff op speedtest.nl,sta er ergens tussen,al zijn sommige tests gedaan terwijl ik emule enzo open had staan op de server :P,zal ik dus ook wel thuis doen zonder dat er andere troep openstaat

4- zie 3

5-heb zelf geen probs gehad,maar per email en phone,en bij ins via een website

6-je heb een lease van 12 maanden als het goed is,dus als je niets vreemds doet heb je dus gewoon een semi-vast ip :)

7-tot zover ik weet niet (ook nie echt mee bezig geweest)

8- euhm...er zijn nieuwgroepen...maar interne voor telebyte...geen idee,er zijn iig geen binaries :'(

9-ik dacht gratis aliassen op aanvraag :? maar weet het nie zeker,en voor een klein bedrag kan je geloof ik extra mailadressen+mailbox krijgen,maar hou me hier nie op vast,kan je ze beter ff voor mailen

en ik heb zelf eigelijk geen slechte ervaringen met de e-tech modem,zolang je weet wat je doet ;), iig haden sommige mensen er veel last mee hier in muiden (geen verbinding enzo) terwijl ik lekker aan het leechen was hetzelfde moment,verder is bij mij de stabiliteit iig gewoon goed,heb geen last van downtime enzo :) ik ben tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

k heb ff gepingt,maar alles staat nog open (geen zin om alles op de server uit te zetten(emule/direct connect,irc,trillian) + mijn verbinding gaat van pc=>isaserver=>router=>internet
anyway
Z:\>ping www.tweakers.net -t

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 byte

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=40ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=60ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=20ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=81ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=80ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=30ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=61ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=130ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=110ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=41ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=50ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=50ms TTL=247

Z:\>ping www.telebyte.nl -t

Pinging www.telebyte.nl [213.211.130.21] with 32 bytes of data:

Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=201ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=130ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=50ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=60ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=100ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=41ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=170ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=121ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=40ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=30ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=80ms TTL=250
Reply from 213.211.130.21: bytes=32 time=51ms TTL=250

en nu ga ik naar bed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
dat valt nog best tegen .. upload zeker beetje vol? Mijn cistron lijntje doetut zo als vergelijking (MAXX)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=16ms TTL=252
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=17ms TTL=252
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=15ms TTL=252

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 16, Received = 16, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 15ms, Maximum = 17ms, Average = 16ms

EDIT:

En hier is alle info over al jullie vragen trouwens ;)

http://home.telebyte.nl/?op=adsl_faq&sec_id=55

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 08-07-2003 00:44 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

bjck schreef op 08 July 2003 @ 00:37:
dat valt nog best tegen .. upload zeker beetje vol? Mijn cistron lijntje doetut zo als vergelijking (MAXX)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of

Packets: Sent = 16, Received = 16, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 15ms, Maximum = 17ms, Average = 16ms

EDIT:

En hier is alle info over al jullie vragen trouwens ;)

http://home.telebyte.nl/?op=adsl_faq&sec_id=55
mja upload behoorlijk vol,was vlak voordat ik ga slapen,dus had alles al vol open gezet,als ik er optijd aan denk zal ik het vanavond vervangen met een ping vanaf mijn server met emule en direct connect uit :) zit nu op me werk,wil ook nie veel zeggen aangezien ik remote kan inloggen,maar ja,moet ik alle downloads weer stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik zou dus idd graag van punt 1 en 2 specifieke resultaten willen zien. Ze zijn, voor mij dan, erg belangrijk, omdat ik nu bij een provider zit welke minimaal 3-4% packetloss op de eigen routers heeft... vrij bagger en ik wil dus overstappen naar een provider die hier totaal geen last van heeft.
en ik heb zelf eigelijk geen slechte ervaringen met de e-tech modem,zolang je weet wat je doet , iig haden sommige mensen er veel last mee hier in muiden (geen verbinding enzo) terwijl ik lekker aan het leechen was hetzelfde moment,verder is bij mij de stabiliteit iig gewoon goed,heb geen last van downtime enzo ik ben tevreden
Ik had een e-tech modem en dat ding liep o.a. elke dag vast. (ook met laatste firmware) Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu zelf bij Multikabel (quicknet) en heb echt niet te klagen.
Ik betaal nu 72 euro per maand voor een 1536/256 verbinding.

Voor 2,95 euro per maand meer heb ik straks een 8192/1024.
Ik zit er dan niet op te wachten dat ik met een ping van 80 of hoger zit als ik aan het CS (Counter-strike) ben. speel nu met een ping van gemiddeld 20.. :)

En nog een grote vraag is of zij wel alle poorten onder de 1024 open hebben staan. de meeste providers gooien deze dicht. Dit doe ik liever zelf met een firewall.

Helaas kan ik deze informatie niet terug vinden op de site van Telebyte ( www.telebyte.nl )

Hoor graag wat van jullie..

xxx3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Raven- schreef op 08 July 2003 @ 15:27:
Bedankt voor de reacties. Ik zou dus idd graag van punt 1 en 2 specifieke resultaten willen zien. Ze zijn, voor mij dan, erg belangrijk, omdat ik nu bij een provider zit welke minimaal 3-4% packetloss op de eigen routers heeft... vrij bagger en ik wil dus overstappen naar een provider die hier totaal geen last van heeft.

[...]

Ik had een e-tech modem en dat ding liep o.a. elke dag vast. (ook met laatste firmware) Dus vandaar.
En welke ISP heeft er packetloss op z'n eigen netwerk?

Misschien je modem gewoon niet in orde?

En welke 2 punten heb je het over?

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 08-07-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
bjck schreef op 08 July 2003 @ 17:27:
[...]

En welke ISP heeft er packetloss op z'n eigen netwerk?

Misschien je modem gewoon niet in orde?

En welke 2 punten heb je het over?
MetiaDSL, ja het is echt waar. Aan de modem ligt het ook niet, want ik ben niet de enige abonee met dit probleem. Zie bv de ' [rml][ MetiaDSL Gebruikers] Storing op de verbindingen...[/rml] ' thread gestart door mij vorige week. De packetloss doet zich ook voor vanaf hun router, de hop daarvoor (ook onderdeel van hun netwerk) heeft totaal geen problemen. MetiaDSL zelf blijft doof voor deze problemen, dus.... tijd om over te stappen.
Ik heb overigens al een stuk of 4 verschillende e-techs gehad en heb nu een SMC modem

Deze 2 punten:

- Hoe zijn de pingtijden naar hun eigen routers? 0% packetloss of wel wat packetloss en hoeveel? (graag ping -t ~2 uur laten draaien om 6/7 uur 's avonds

[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 08-07-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wil hem best wel ff aanzetten hoor, maar ik weet al wat daaruit komt. Gewoon alles op 18ms ongeveer afgezien van die paar pakketen per 2 uur die misgaan soms. Maar dat heb je altijd wel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Pinging www.cistron.nl [62.216.30.254] with 32 bytes of data:

Reply from 62.216.30.254: bytes=32 time=15ms TTL=62
Reply from 62.216.30.254: bytes=32 time=16ms TTL=62

Ping statistics for 62.216.30.254:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 15ms, Maximum = 16ms, Average = 15ms

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=18ms TTL=252

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 16ms, Maximum = 18ms, Average = 16ms

voor paar uur rond 19.00 uur hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 09-07-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Maar jouw modem problemen zal je denk ook met andere isp's hebben via bbned. Is het zo dat je sync zo nu en dan wegvalt? dan wel iig. Kan aan de kwaliteit van de bekabeling liggen. Of de Dslam van bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet nog een telefoon aansluiting voor de splitter zitten... dit kan namelijk ook veel problemen geven. ik ga binnen kort ook bij Telebyte mijn verbinding aanvragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het is echt _vaag_ dat een provider welke een 1:25 dienst van bbned afneemt _geen_ datalimiet gaat aanbieden.

Dan krijg je het 'chello' dip_dal effect.

Ze gokkenblijkbaar op dat het aantal mensen per dslam (centrale) ongeveer gemiddeld verbruikt.

Wat denken jullie dat er gebeurt als er een helezwik heavy users op 1 dslam zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kans acht ik erg klein, denk niet dat er heel veel havy user zijn.
Ik woon zelf in nieuw vennep, een paar vrienden van mij zijn havy users, en hebben een account bij cistron. Ik heb ze nog nooit horen klagen.

Aangezien er een overboeking is van 1-25 acht ik de kans er klein, dat er nou net
alle havy user op die Dslam zijn aangesloten... :)
Maar dat zullen we dan wel in de praktijk gaan meemaken.
Ik zelf ben geen havy user, maar tuurlijk hou ik er ook van om af en toe eens wat CD's binnen te trekken.

Ik heb net een mailtje terug van Telebyte, met de volgende vragen? :

- Zijn alle poorten 1 t/m 1024 standaard open? (poort 21 voor FTP server)
Ja

- Is het toegestaan om een eigen servers te draaien (FTP, Game Server)
Ja, is toegestaan

- Ongelimiteerd webdata-verkeer?? Is dat alleen voor het surfen? of is het downloaden ook ongelimiteerd?
Dat geldt ook voor het downloaden

- Verhogen jullie binnen kort ook de upload van 512 naar 1024??
[b]Ja, vindt waarschijnlijk plaats in het derde kwartaal[\b]

- Hebben jullie ook news groepen? niet alleen van Telebyte, maar ook binaries?
We hebben wel een newsserver maar geen binaries

- Aangezien ik veel games online speel, hoop ik geen last te hebben van packets loss.
Telebyte doet er alles aan om packets loss tot een absoluut minimum te beperken.

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=14 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=14 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=16 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=15 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=11 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=18 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=18 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=252

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 24, ontvangen = 24, verloren = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Niet alleen op die dslam kan het zijn....

telebyte krijgt bij bbned een fiber met x bandbreedte per aantal klanten. Ook hierop zit dezelfde overboeking.

Het gaat dus om al je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Hmm. WTF is nou het verschil tussen Telebyte.nl en Freeonline.nl ???

Beide even duur, zelfde adres en de websites lijken ook nog eens op elkaar op bepaalde punten... Waarom zou 1 provider 2 namen nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Name: www.telebyte.nl
Address: 213.211.130.21

Name: www1.freeonline.nl
Address: 213.211.129.68
Aliases: www.freeonline.nl

Tja .. bestwel zelfde onderneming .. ik trek mijn conclusies

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.