Hoofdcategorieën
Topicacties

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Geen oplossing zonder probleem

quote:
Stropdas schreef op 14 februari 2003 @ 18:27:
[...]

Dank je voor het blijven continueren van het zoeken naar info over deze dingen _/-\o_ K luister altijd mee :P Is wel erg aan de hoge kant, maar dan krijg je ook wat ;)
Hmmm.. in de categorie "gevonden maar nog steeds aan de hoge kant", zie de player hieronder...
quote:
Gutteguttegut schreef op 14 februari 2003 @ 22:53:
[...]
Kijk die wil ik dus hebben...mits de prijs een beetje zakt ;)

Nuja, misschien zakt de prijs na de concurrentiestrijd met dit device:

http://www.mp3factorydirect.com/graphics/00000001/pictpad_moreinfo.jpg

Eh... ja... lees de tekst in het plaatje maar!

Het is uberhaupt nog een wonder dat er MP3-ondersteuning op zit, het lijkt wel van secundair belang te zijn ofzo.

Ook dit is een waar multimedia-monster, echter: de prijs is eveneens niet mals ($499 voor de 20 GB-versie) en ik vind hem minder mooi dan die DeltronTech.

Maar goed, info kan geen kwaad en hij staat zodadelijk mooi in het rijtje met de Cinema Disk en Archos MMJB.

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

Het is moeilijk een keuze te maken... De Odyssey 1000 vind ik erg mooi, maar schijnt geen ID3 te ondersteunen.
De meeste HD Players zijn ook nog aardig prijzig, maar er past wel veel meer op..
Wanneer komt die Odyssey hier in nederland uit ?

The Shaking Monkey
Reg. datum: 08 augustus 2001

Eigenlijk hoop ik dat er een HD-player uitkomt die:
-klein is
-mooi is
-alle formaten flashkaarten aan kan (en ook foto's kan bekijken)
-evt nog filmpjes aankan..
Die players hierboven (cinema disk, picture pad) zijn interessant maar te groot of bij die Picture Pad moet je een speciaal mp3 accesoire bijkopen.. ook minder interessant..
En ik ben bereid hier best wel voor te betalen (kan namelijk op vakantie zeeer nuttig zijn, je kan je digicam meenemen, ook als je voor een langere periode wegbent.
Natuurlijk heb je dan wel een ~20gb hd nodig. :)

Volvo for life

quote:
freakstar schreef op 16 februari 2003 @ 16:02:
Het is moeilijk een keuze te maken... De Odyssey 1000 vind ik erg mooi, maar schijnt geen ID3 te ondersteunen.
De meeste HD Players zijn ook nog aardig prijzig, maar er past wel veel meer op..
Wanneer komt die Odyssey hier in nederland uit ?
Releasedata kan ik je niet precies geven, maar het wordt op de Nederlands/Belgische markt een beetje wazige toestand. De Mpio HD-100 (aangepaste versie van de Odyssey) komt namelijk in maart op onze markt, en de Odyssey is reeds in Engeland te koop (dus wellicht ook binnenkort in NL). Welke van de twee beter is? Dat valt nog niet te zeggen, omdat Mpio nog geen officiele modellen heeft uitgegeven. Maar ik denk persoonlijk dat de HD-100 een betere keuze zal zijn, gezien een aantal aanpassingen (misschien ook ID3-tags).

Overigens, als je je MP3's gewoon een nette filenaam hebt meegegeven, schijnt het allemaal wel mee te vallen met het ongemak.
quote:
Reino schreef op 16 February 2003 @ 16:27:
Eigenlijk hoop ik dat er een HD-player uitkomt die:
-klein is
-mooi is
-alle formaten flashkaarten aan kan (en ook foto's kan bekijken)
-evt nog filmpjes aankan..
Die players hierboven (cinema disk, picture pad) zijn interessant maar te groot of bij die Picture Pad moet je een speciaal mp3 accesoire bijkopen.. ook minder interessant..
En ik ben bereid hier best wel voor te betalen (kan namelijk op vakantie zeeer nuttig zijn, je kan je digicam meenemen, ook als je voor een langere periode wegbent.
Natuurlijk heb je dan wel een ~20gb hd nodig. :)

Puntsgewijs:

- iPod, iRiver iHP-100, SonicBlue Pearl, Bantam BA-1000, Samsung Yp900GT

- zeer subjectief begrip, "mooi"... Bij mij wint de Bantam het, alhoewel ik nog een
paar modellen erg mooi vindt (zoals de niet in de tabel staande Tounsten)

- DeltronTech Cinema Disk, PicturePad of desnoods Media2Go

- Cinema Disk, Picturepad, Archos MMJB (nieuwste versies) en iPod II (<-???)...

Hm tja en combineer dat allemaal maar eens, nee dat wordt dus niks. Wat ik je dan aanraadt, is gewoon een mooie MP3speler te nemen die tevens als externe HD wordt herkend; daarbij kun je dan een multireader kopen (bijv. zoiets) en het via een internetcafé aan elkaar draaien.

Dus bijvoorbeeld even geduld hebben tot de iRiver iHP-100 of SonicBlue Pearl uitkomt. Dan heb je een 10/20~40 (Pearl)GB MP3player met Ogg-Vorbis-onersteuning en USB 2.0. Daarbij koop je dan zo'n multireader ( er zijn er ook die onafhankelijk van een PC kunnen opereren, wellicht dus gewoon via USB-poorten de info v.h. ene naar het andere apparaat sturen) en het enige dat je dan nog nodig hebt, is iets dat foto's kan laten zien/ filmpjes afspeelt.

Mocht je dit laatste aspect nu belangrijker vinden, dan het afspelen van MP3's, dan ga je voor de Mambo X P353. Deze heeft een TV-out, zodat je JPEG's en filmpjes (MPEG en *.DAT) kunt afspelen (zij het enkel op een extern apparaat) en is redelijk compact. Let er wel even op, dat je voor de filmpjes en JPEGjes een uitbreiding nodig hebt.

http://www.mambox.com/images/E5C.jpg

Dit is de uitbreiding waarover ik sprak (voor JPEG/MPEG/*.DAT)

Ook de veelzijdigheid van de Mambo X is perfect (20 GB, USB 2.0, encoding, externe HD etc etc.).

http://www.mambox.com/images/media-xapp.jpg

Etc. etc.

Het enige probleem is dan nog de Flash/MicroDrive-ondersteuning. MMC/SD heb je al (zit standaard op de Mambo X P353), dus hoef je enkel nog te zoeken naar een goedkope flash/MicroDrive-reader.

Maar goed, eh... Als je echt het geld hebt, dan zou ik gewoon voor die DeltronTech gaan (voordat zoiets er in het klein is, vallen de appels omhoog de lucht in (<-2004)).

Wie kent hem niet, die mooie uitdrukking: "Beter goed gejat dan slecht verzonnen"...

En zo gebeurde het volgende.

De Classic CHD-1500 werd geboren.

http://www.emiglobal.com/mp3/graphics/chd1500.jpg

En met name de linker-CHD lijkt op een bepaalde soort appel

Nuja, het valt niet te ontkennen: it's iPod all over the place, qua design. Het is, dat er een blauwe versie van de CHD-1500 is gemaakt, want anders werd dit een rechtzaak.

We hebben het hier over een machine met de volgende specs:

20 GB HDD
USB V2.0 interface
built-in 8MB DRAM buffer
MP3 and WMA Playback

Large backlit LCD
; 20 x 8 dot matrix Readout

Equalizer; adds personalized control and optimal audio settings

USB External HD; for easy downloads and uploads of MP3 and Data Files

Built In Recorder; to Encode and Download Music Directly to the Jukebox from a External Source

8-Key Flywheel Control

IN/OUT jacks; Audio Out Headphone Jack, Line IN Jack, USB Port, DC In Jack.

Up to 9 hrs playback met rechargeable Lithium (built-in) battery

Firmware upgradable

S/N Ratio : 90dB
THD : 0.1%

Dimensies: 109 x 76.2 x 30.4 mm

Gewicht: 272 gram

Zwakke punten die opvallen zijn:

- relatief klein buffergeheugen, daardoor beperkte levensduur per recharge.
- gewicht (hoewel dit ook nog wel meevalt)
- geen OGG-Vorbis (vooralsnog)

Absoluut sterke punten:

- Capaciteit is ruim voldoende
- USB 2.0
- formaat (vooral lengte en breedte)
- analoge recording
- externe HD etc.

Al met al: veelbelovend. Ik heb reeds geinformeerd naar de prijs, die was ten tijde van het schrijven nog niet bekend (NNB ;)). Maar je mag van mij aannemen, dat deze 20 GB Classic weleens heel goedkoop uit zou kunnen vallen.

Hetgeen niemand vervelend vindt, me dunkt.

(Sjee het wordt nog stressen om die schema's op orde te krijgen zodalijk)

quote:
the_Omniscient schreef op 17 februari 2003 @ 22:44:
een hoop geblaat over de Classic CHD-1500 :P
Woei! dat lijkt me wel wat. Helemaal als de prijs goed uitvalt! Deze ga ik in de gaten houden.

wespachterrrrrfilm..
Reg. datum: 15 maart 2002

quote:
the_Omniscient schreef op 17 February 2003 @ 22:44:
Wie kent hem niet, die mooie uitdrukking: "Beter goed gejat dan slecht verzonnen"...

:D
Dit zou eigenlijk een grap moeten zijn, dit KAN toch niet 8)7

Dat menu is practisch PRECIES hetzelfde als op de iPod :)
Die ">"tjes, dat lijntje met playlist erboven 8)7

Erg grappig :)

Maarja, als het iets wordt...
Jammer dat ie zo breed is btw, maar concurrentie kan geen kwaad, kvraag me af of apple ze hier niet over gaat aanspreken (alleen een andere kleur vind ik nou niet zo anders 8)7).

Nog geen enkel id over de prijs, he? mhm... zal wel rond de 400 euro gaan liggen?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

quote:
Okyah schreef op 17 February 2003 @ 22:51:
[...]

:D
Dit zou eigenlijk een grap moeten zijn, dit KAN toch niet 8)7

Dat menu is practisch PRECIES hetzelfde als op de iPod :)
Die ">"tjes, dat lijntje met playlist erboven 8)7

Erg grappig :)

Maarja, als het iets wordt...
Jammer dat ie zo breed is btw, maar concurrentie kan geen kwaad, kvraag me af of apple ze hier niet over gaat aanspreken (alleen een andere kleur vind ik nou niet zo anders 8)7).

Nog geen enkel id over de prijs, he? mhm... zal wel rond de 400 euro gaan liggen?
Sorry, vergeten de bron erbij te zetten.

Je zult zien, dat EmiGlobal deze player gaat verhandelen. Zij hebben eerder de Classic CHD-500/1000 (en de originaliteitsprijs gaat naarrr...) ontworpen. Deze twee spelers hebben geconcurreerd met de Treo 10/15-serie. Dit is dus weer eens heel wat anders, maar laten we moed houden.

En ja, dat menu... idd, net een fotosoep-actie. Zet er een ander menuutje op en de gelijkenins is al minder aanstootgevend... Ruikt Apple al geld?

BTW: De classic CHD-500/1000 ging over de toonbank voor 299 Euro. Dit was in 2001 en we hadden het toen al over een 10 GB-machientje. Kijken of ze die stunt weten te herhalen.

wespachterrrrrfilm..
Reg. datum: 15 maart 2002

quote:
the_Omniscient schreef op 17 February 2003 @ 23:00:
[...]

En ja, dat menu... idd, net een fotosoep-actie. Zet er een ander menuutje op en de gelijkenins is al minder aanstootgevend... Ruikt Apple al geld?

BTW: De classic CHD-500/1000 ging over de toonbank voor 299 Euro. Dit was in 2001 en we hadden het toen al over een 10 GB-machientje. Kijken of ze die stunt weten te herhalen.

Dat menu lijkt me idd niet echt, anders kunnen ze het wel schudden..

Ook jammer natuurlijk want veel mensen zullen niet vies zijn van "veel voor weinig" :) >
(20 gig voor 300 euro (stel eventjes, he? :)) tegenover 10 gig voor 500 euro 8)7)

Maarja, als het schermpje en de draaischijf net zo groot zijn als die van de iPod (, waarvan ik de getallen neit ken) dan issie wel een beetje groot...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

quote:
Okyah schreef op 17 februari 2003 @ 23:03:
[...]
Maarja, als het schermpje en de draaischijf net zo groot zijn als die van de iPod (, waarvan ik de getallen neit ken) dan issie wel een beetje groot...

Het schermpje van de iPod is 2" = 5.1 cm diagonaal. Dat dit eenzelfde soort schermpje is, lijkt dus niet uit te sluiten.

Ga maar eens na hoe "niet-breed" de iPod eigenlijk is: zelfs bij al die nieuwe-generatie players weet enkel de iRiver iHP-100 hem op dat gebied te kloppen.

Dus tja, dan lijkt 76 mm opeens erg veel, maar dat valt echt reuze mee hoor. De CHD-1500 kan prima mee in de "2e klasse": Toshiba GigaBeat, Creative Zen en E.digital Odyssey 1000 bijv. zijn maar net iets minder breed.

En de lengte is gewoonweg GOED te noemen. Die geringe lengte trekt de verhoudingen van de breedte een beetje scheef, waardoor het apparaat heel breed lijkt.

Tromgeroffel, trompetgeschal: nieuws over iRiver.

Ja, nieuws over iRiver, niet eens specifiek over de iHP-100. Ze hebben daar in Zuid-Korea de boel lang verborgen weten te houden, en nog steeds is lang niet alles duidelijk, echter: er is behoorlijk veel wetenswaardigs te melden.

iRiver heeft in het geniep niet één HD-player ontwikkeld, neen: er zullen drie modellen beschikbaar komen.

Twee daarvan zullen je bekend voorkomen, wanneer je dit topic al wat langer volgt, te weten de iHP-50 en de iHP-100.

Huh? iHP-50? Tja, dit is gewoon een afgeslankte versie van de iHP-100. Een FM-tuner zit er waarschijnlijk niet op, evenmin als een user-defineable equalizer (wel 5 presets).

Bovendien is het LCD'tje van de iHP-50 minder geavanceerd dan dat van de iHP-100. We spreken dan over 128 x 128 pixels voor de iHP-50 tegenover 160 x 128 voor de iHP-100.

Ook is de (direct-)encoding weggevallen op de iHP-50.

Daarentegen is de iHP-50 gewoon een zeer volwassen HD-based MP3-player, verkrijgbaar in de smaken 10 en 20 GB. Levensduur van een gerechargde Li-poly-batterij is zo'n 14 uur. De harde schijf zal dan ook nog eens vervangbaar zijn, zodat je over 3 jaar met 300 GB in je broekzak rondloopt.

Waarschijnlijk zal de prijs van de iHP-50 erg mee gaan vallen, maar daarover durf ik nog geen concrete dingen te zeggen.

http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/ihp1002.jpg

De iHP-50 ziet er precies hetzelfde uit als de iHP-100, echter: het schermpje is minder geavanceerd en ook aan de binnenkant mist ie wat dingen tov zijn grotere broer

Bekend terrein voor ons is natuurlijk de iHP-100. Deze heeft dus wel een FM-tuner, line-in- en -uitgangen. Ook het enorme aantal equalizerpresets valt op: 9 maar liefst, waaronder 1 die user-defineable is.

Ook deze knaap komt dus in 10GB- en 20GB-versies. Beide iHP's zijn firmware-upgradeable, gebruiken USB 2.0 als interface en hebben een verfijnde joystick op hun chassis gemonteerd (jog & shuffle-principe, soort analoge joystick).

Bij de iHP-100 zullen de HD's ook al te verwisselen zijn, en bovendien worden zowel de 50 als de 100 met USB-kabel, koptelefoon, travelpouch en afstandsbediening geleverd.

De indicatieprijs van de iHP-100 lag rond de 350 Euro (10 GB-versie, lijkt me).

Over future-fileformats als OGG hult iRiver zich nog in nevelen, maar dit is vrij logisch (markttechnisch kun je het niet maken al maanden van tevoren te verkondigen dat jouw speler OGG gaat slikken, en dan op het laatste moment met een halfgaar product op de proppen komen), en waarschijnlijk komt dit wel goed. Vooralsnog zijn zeker: MP3 (duh), WMA en AAC.

http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/ihp100.jpg

Gaaf ding toch, die iHP?

De grootste verrassing is dan toch wel de iGP-100 (nee, niet qua naamgeving). Dit is een mini-mini-mini-HD-spelertje.

Zoals je kunt verwachten, gaat het dan om een MicroDrive-based playertje. Helaas is het nog geen 4 GB-machientje: we zullen het voorlopig moeten doen met een 1.5 GB-prototype, maar goed: het is van iRiver, dus veelbelovend.

De iGP zal geleverd worden in verschillende kleuren. Net als de volwassen iHP-reeks speelt de MicroDiRiver (<- wow, veel betere naam, hoewel onuitspreekbaar) gewoon MP3, WMA en AAC af en gaat ook deze speler ongeveer 14 uur mee, dankzij de li-polymer batterij. Een FM-tuner ontbreekt niet.

Het LCD'tje neemt bijna de hele voorzijde van de speler in; aan de zijkant vinden we enkele controlbuttons. Dit spelertje is echt ongelooflijk compact, en gaat een "league of its' own maken", samen met de reeds lang geleden vermelde Lyra 2760 (ook een 1.5 GB MicroD).

De accesoires-set is dezelfde als die van de iHP-serie, en deze speler gebruikt ook USB 2.0 als interface.

Over releasedata en/of prijzen is evenwel nog niets bekend.

http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/igp100.jpg

Computergegenereerd, maar daardoor niet minder interessant plaatje van de iGP-100

[vrij offtopic]

Trouwens, niet enkel op HD-based niveau is iRiver goed bezig: ook op de flashmarkt gaan zij vrolijk door, na het immense succes van de iFP-serie.

De nieuwe iFP's (300-serie) zijn er van 64 MB tot 512 MB, en hebben o.a. recordingcapabilities.

http://www.mp3-world.net/images/hardware/iriver/ifp300.jpg

iFP-300 serie staat in de planning

[/vrij offtopic]

Bron

the_Omniscient wijzigde dit bericht 18-02-2003 14:53 (2%)
Reden: stukkie vergeten

.-Observer-.

The_Omniscient, Respect voor al dit werk! Ik loop echt al helemaal warm voor die iHP-100 (20GB), wat een mooi ding, in mijn ogen de volmaakte mp3/hdd speler! De case van de iriver lijkt aan de onderkant een scharnier mechanisme te bevatten, is dat sier of is dat werkelijk een schanier waardoor je de case kan openvouwen en er een grotere hdd in kan doen. Ziet er vrij stofgevoelig ui IMO. Heeft iemand al toevallig pics van de remote die ze er bij gaan leveren? 14uur speelduur!
Oeyeah!

De iGP zier er ook niet gek uit. Zal waarschijnlijk dus het formaat krijgen van een beschaafde flashplayer. De prijs zal wel hoog komen te liggen vrees ik. Compact Flash en Microdrives zijn nogal duur. Bouw daar een mooi spelertje omheen en we weten wel waar de prijs naartoe gaat. De keuze is dan duidelijk: ga je voor formaat dan kies je de iGP ga je voor capiciteit dan kies je de iHP.

In de tussentijd moet ik nog een goedkoop flashspelertje op de kop tikken die met smc kan omgaan. (jah ik heb muziek nodig :P) (fm tuner mag mits goeie ontvangst) prijs ~200 euro max.

MaDLiVe wijzigde dit bericht 18-02-2003 15:57 (8%)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

quote:
MaDLiVe schreef op 18 February 2003 @ 15:54:
The_Omniscient, Respect voor al dit werk! Ik loop echt al helemaal warm voor die iHP-100, wat een mooi ding, in mijn ogen de volmaakte mp3/hdd speler! De case van de iriver lijkt aan de onderkant een scharnier mechanisme te bevatten, is dat sier of is dat werkelijk een schanier waardoor je de case kan openvouwen en er een grotere hdd in kan doen. Ziet er vrij stofgevoelig ui IMO. Heeft iemand al toevallig pics van de remote die ze er bij gaan leveren?

Hmm nee, het is nog niet helemaal bekend hoe het verwisselen van de HD's gaat geschieden. Maar Kijk anders een naar de pic van de Toshiba GigaBeat, zoiets zou het kunnen zijn. Dit is een heel goed systeem en bovendien behoorlijk foolproof en dustfree.

De remote tja, nog niet voorbij zien komen helaas. Hopelijk iets geavanceerder dan die van de iPod.
quote:
De iGP zier er ook niet gek uit. Zal waarschijnlijk dus het formaat krijgen van een beschaafde flashplayer. De prijs zal wel hoog komen te liggen vrees ik. Compact Flash en Microdrives zijn nogal duur. Bouw daar een mooi spelertje omheen en we weten wel waar de prijs naartoe gaat.
Ik denk dat de iGP misschien nog wel wat kleiner dan de standaard flashplayer wordt. Dan worden het langzaamaan bange tijden voor de wat grotere "jukeboxen", echter: een 20 GB 1.8" HD is nog altijd veel goedkoper dan 5 x 4 GB Microdrive. Over stroomconsumptie durf ik nog niet eens na te denken; concluderend: de HDD-based spelers met draaiende onderdelen zullen nog een flinke tijd mee blijven draaien en steeds competitiever worden in prestatie en prijs.
quote:
In de tussentijd moet ik nog een goedkoop flashspelertje op de kop tikken die met smc kan omgaan. (jah ik heb muziek nodig :P) (fm tuner mag mits goeie ontvangst) prijs ~200 euro max.
Ik ken het probleem, wij zitten volgens mij in hetzelfde schuitje. Een tussendoormodelletje nodig om de wachttijd te elimineren, hm ;). Misschien een wat ouder Mpio-modelletje (DMG/B ofzo)? Twijfel... twijfel...

.-Observer-.

quote:
the_Omniscient schreef op 18 February 2003 @ 16:04:
[...]

De remote tja, nog niet voorbij zien komen helaas. Hopelijk iets geavanceerder dan die van de iPod.

Iriver kennende zal dat haast wel (sowieso een remote met LCD met id3tag support, tenminste dag mag ik hopen--> MD look-a-like)

quote:
Ik ken het probleem, wij zitten volgens mij in hetzelfde schuitje. Een tussendoormodelletje nodig om de wachttijd te elimineren, hm ;). Misschien een wat ouder Mpio-modelletje (DMG/B ofzo)? Twijfel... twijfel...

Indeed, we zitten in hetzelfde schuitje. Mijn budget ligt rond de 200 euro en volgens mij haal je daar geen mpio serie voor (zelfs niet de oude). DMG (zonder fm tuner welliswaar) kost een allerminst bescheiden 209 euro! (128MB/SMC expandable) DMB+ (met fm tuner iets groter--Let firmware niet upgradable) is ~250 euro. Phew! das een hoop geld voor een apparaat wat 3 maanden moet meegaan en daarna moet worden doorgespeelt aan een klein broertje/zusje/vriendin/kennis.

De ibead 128MB is wel een aardig spelertje met een mooie prijs. Enigste - punt geheugen is niet expandable. De prijs is zeker een +punt. Maar de geluidskwaliteit :X als mensen die er weinig waarde aan hechten (soundquality that is) er al last van hebben.....

MaDLiVe wijzigde dit bericht 18-02-2003 21:37 (11%)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

quote:
MaDLiVe schreef op 18 februari 2003 @ 21:32:
[...]

Iriver kennende zal dat haast wel (sowieso een remote met LCD met id3tag support, tenminste dag mag ik hopen--> MD look-a-like)

[...]

Indeed, we zitten in hetzelfde schuitje. Mijn budget ligt rond de 200 euro en volgens mij haal je daar geen mpio serie voor (zelfs niet de oude). DMG (zonder fm tuner welliswaar) kost een allerminst bescheiden 209 euro! (128MB/SMC expandable) DMB+ (met fm tuner iets groter--Let firmware niet upgradable) is ~250 euro. Phew! das een hoop geld voor een apparaat wat 3 maanden moet meegaan en daarna moet worden doorgespeelt aan een klein broertje/zusje/vriendin/kennis.

De ibead 128MB is wel een aardig spelertje met een mooie prijs. Enigste - punt geheugen is niet expandable. De prijs is zeker een +punt. Maar de geluidskwaliteit :X als mensen die er weinig waarde aan hechten (soundquality that is) er al last van hebben.....
I-Bead dacht ik net hetzelfde over, gewoonweg te weinig geheugen (256 Mb-versie isser wel, maar waar?).

Psst. Check eens de Pontis SP600, deze kun je online bestellen op Peros. Ik koop wel vaker spulletjes in Duitsland, en dat gaat gewoon prima.

De specs van dit ding zijn gewoonweg fantastisch, in verhouding tot de prijs. Voor 95 euro heb je een "kale" versie, met daarop 1 MMC en 1 CompactFlashslot.
quote:
• 2 slots for different memory cards: slot 1 for MultiMediaCard and Secure Digital-card; slot 2 for Compact Flash Card; It is prepared to handle future memory cards with a capacity of up to 4 GB.
• Supports replay of MP3 (already included), AAC, MS Audio and Real Audio (available soon from PONTIS); can be upgraded for future music formats (such as MP3PRO).
• 5-band-equalizer
• Large format graphic display with back-light
• With integrated game-interface: games are loaded from the card directly into the player ( games already included: Snake Game, Breakout Game)
• Stainless steel belt-clip
• Interchangeable colored faceplates available as accessories
• USB port
• Supports Windows 98/2000/ME/XP, Linux, MacOS 9.x (Mac OS X coming soon).
• Sennheiser earphones MX 300

Iemand ervaring, toevallig? Dit lijkt me ideaal voor "tussendoor"...

http://www.pontis.de/graphix/fotos/600_cpl.jpg

Lijkt me een goeie deal

Om de mensen gerust te stellen: geen post gaat hier verloren aan andere zaken dan HD-spelers, hoor. Verlekkert u zichzelf maar even aan de gedachte, dat ook Panasonic met een jukebox bezig is.

http://users.skynet.be/fa280602/pana_ewear.jpg

Zou dit hem zijn?

offtopic:
and never mind my slow webserver

.-Observer-.

offtopic:
Blijf toch even bij die flash mp3 spelers hangen.

Leuk spelertje, als je geen mmc hebt liggen dan zou ik sowieso voor de Cflash versie gaan. Design is niet echt super maar de mogelijkheden zijn lang niet zo gek. Dan de prijs dat maakt het helemaal mooi (ok ok zonder geheugen welliswaar). Formaat is daar iets over bekend?

De freecom beatman trekt mij ook wel alleen...was hij maar 128MB ipv 64 (256MB is toch net iets mooier dan 192). Dat ding is echt klein! De soundkwaliteit viel me nog wel mee (heb er ff 10 minuten mee gespeelt).

Dan hebben we nog de Hansori waar user JanMaster een [IA] voor wil organiseren (mits voldoende belangstelling). Mooi apparaat (dat vond jij dus weer niet, kennelijk kunnen we wel van mening verschillen :P). standaard 128MB Fm tuner, en smc expandable!

Leuke optie voor mij dan, wel als tussendoortje dan he :P

MaDLiVe wijzigde dit bericht 18-02-2003 23:21 (53%)

--==funkdafied==--
Reg. datum: 07 maart 2001

Weet iemand ook als de SonicBlue Rio Riot in Nederland te koop is ?

Van allemaal die ik bekeken heb ziet die er toch het leukste uit , naast de Ipod dan :P En zn menu ziet er errug gebruiksvriendelijk uit

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

.-Observer-.

quote:
Mary Wana schreef op 18 February 2003 @ 23:12:

Van allemaal die ik bekeken heb ziet die er toch het leukste uit , naast de Ipod dan :P En zn menu ziet er errug gebruiksvriendelijk uit
Ben hem nog niet tegengekomen. Ben je heel zeker van je zaak? That thing is huge! (denkt terug aan het topic van een user die hem heeft geimport vanuit amrika, best duur grapje). Koop dan een Zen, icm die remote is dat een vrij mooi apparaat. Bter nog wacht nog een aantal maandjes (zoals ik heb besloten te doen) er komen echt hele mooie spelers aan. Volgens mij mag ik dat wel de nxt gen media players noemen (kwa features dan).

MaDLiVe wijzigde dit bericht 18-02-2003 23:22 (16%)

--==funkdafied==--

de prijs van die Rio is gewoon zeer aantrekkelijk , ik bedoel ik heb dat ding toch in me zak :S Naast die Rio is ook de Archos aantrekkelijk , al die super features wil ik niet gewoon volstampen en afspelen beetje gebruiksvriendelijke UI zou wel fijn zijn en die van die Rio ziet er gewoon cool uit.

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

quote:
MaDLiVe schreef op 18 February 2003 @ 23:10:
offtopic:
Blijf toch even bij die flash mp3 spelers hangen.

Leuk spelertje, als je geen mmc hebt liggen dan zou ik sowieso voor de Cflash versie gaan. Design is niet echt super maar de mogelijkheden zijn lang niet zo gek. Dan de prijs dat maakt het helemaal mooi (ok ok zonder geheugen welliswaar). Formaat is daar iets over bekend?

90 x 65 x 20 mm en hij weegt ongeveer 95 gram (maarja... de Terapin weegt een halve ton..eh kilo... :) )

Trouwens: de speler is én Flash-compatible én MMC-compatible, dus dat is een huge voordeel.
quote:
De freecom beatman trekt mij ook wel alleen...was hij maar 128MB ipv 64 (256MB is toch net iets mooier dan 192). Dat ding is echt klein! De soundkwaliteit viel me nog wel mee (heb er ff 10 minuten mee gespeelt).
De 128 MB-versie komt er hoe dan ook aan! Vraag is natuurlijk: wanneer? Kijk anders ff in het flash-topic, de X-Clef MT200: dat issem.
quote:

Dan hebben we nog de Hansori waar user JanMaster een [IA] voor wil organiseren (mits voldoende belangstelling). Mooi apparaat (dat vond jij dus weer niet, kennelijk kunnen we wel van mening verschillen :P). standaard 128MB Fm tuner, en smc expandable!

Leuke optie voor mij dan, wel als tussendoortje dan he :P
Ja, ok. Heb je gelijk in; maar de geluidskwaliteit schijnt op zn zachtst gezegd "magertjes" te zijn. Echter: nooit geschoten is altijd mis, en misschien heb ik met deze speler wel nooit geschoten. Ieg aantrekkelijker dan een Duex XP, dacht ik zo.
quote:
Mary Wana schreef op 18 februari 2003 @ 23:12:

Zoals MaDLiVe al zei: weet je dat wel zeker? De Riot komt helemaal niet zo gunstig uit verscheidene testen, scoort vaak 6'jes en magere zeventjes. Pluspunten zijn natuurlijk het scherm en de capaciteit, maar daar houdt het wel zo'n beetje op.

USB 1.1 om 20 GB mee te vullen, heb je even de tijd? En het formaat... niet echt compact te noemen. De prijs blijft ook vrij hoog (rond de 240 Dollar (incl. invoerbelasting) + 9.5% invoerrechten = 262 Euro) voor een apparaat met zoveel klagende gebruikers (NOFI again to Rio Riot-bezitters hoor, ik schrijf op wat ik gelezen heb). Mocht je hem in Europa al tegenkomen voor 250 Euro, dan *nog* zou ik persoonlijk erg twijfelen.

Ongeveer de helft van die spelers is voortijdig teruggekomen, het is maar dat je het weet. Als je de search gebruikt, kom je hem vast wel tegen: iemand heeft hem idd uit de USA gehaald. Put daar wat info uit: wellicht kun je toch beter voor een "next-gen" machientje gaan, met USB 2.0, FM-tuner, OGG-support, compact formaat, etc etc. En anders wellicht een Archos JB Recorder, prima dingen die heel goed getest worden.

--==funkdafied==--

Oke ik ben overtuigd, zoals ika l uitgelegd heb ik hecht helemaal geen waarde aan die crappy features. FM tuner zou wel een leuke extra zijn...... mocht ik niet genoeg hebben aan 20gb muziek :X USB 1.1 is ook geen ramp ik bedoel ik ga niet elke dag 20gb verschillende mp3 erop zetten. Ik koop juist zo groot zodat ik dat niet hoef te doen :D

Ik denk dat ik nu voor die archos ga die van 260euro uit de pricewatch, alleen ziet die menu er neit bepaald denderend uit :/ Verder zou ik eiglijk wel willen weten als die baterijen eruit kan halen en ze vervangen door fatsoenlijke Gp`s :) ( weet iemand dit ? )

heeft de Archos Jukebox Studio 20 ook USB 2.0 ? Of heeft alleen die recorder USB 2.0 ?

Mary Wana wijzigde dit bericht 19-02-2003 00:02 (7%)

quote:
Mary Wana schreef op 18 februari 2003 @ 23:56:
Oke ik ben overtuigd, zoals ika l uitgelegd heb ik hecht helemaal geen waarde aan die crappy features. FM tuner zou wel een leuke extra zijn...... mocht ik niet genoeg hebben aan 20gb muziek :X USB 1.1 is ook geen ramp ik bedoel ik ga niet elke dag 20gb verschillende mp3 erop zetten. Ik koop juist zo groot zodat ik dat niet hoef te doen :D

Ik denk dat ik nu voor die archos ga die van 260euro uit de pricewatch, alleen ziet die menu er neit bepaald denderend uit :/ Verder zou ik eiglijk wel willen weten als die baterijen eruit kan halen en ze vervangen door fatsoenlijke Gp`s :) ( weet iemand dit ? )

heeft de Archos Jukebox Studio 20 ook USB 2.0 ? Of heeft alleen die recorder USB 2.0 ?
Zover ik het weet, heeft alleen de Recorder een USB 2.0-interface. De Jukebox Multimedia 20 heeft ook slechts USB 1.1, maar daarentegen heb je weer de Jukebox FM Recorder die wél weer USB 2.0 heeft.

Wat een verwarrende namen ook!

Anyway, de Recorder is dus de meest aantrekkelijke voor jou, lijkt me. Gewoon een dikke HD en USB 2.0, en het scherm is heus niet lelijk. Er past ieg een hele hoop info op: 8 regels en natuurlijk is het gewoon backlit.

De batterijtjes (4 in totaal) zijn van AA-formaat en herlaadbaar (via de bijgeleverde adapter), maar wellicht kun je deze ook van het GP-merk verkrijgen.

http://www.austinv.com/pics/juke/images/archos_recorder_20gb_2.jpg

Mooi ding: vrij compact, veel capaciteit en snelle interface

De originele 6 GB-versie kreeg van Cnet.com al een 80% score, en sindsdien is het product voortdurend verbeterd en aangepast.

offtopic:
Hey Austin, thanx 4 the pic! Do you understand this blabbering?

Reg. datum: 13 september 2000

oooeee... die iHP is echt kwijlbaar :9~
alleen dat "klepje"(?) onderop vind ik minder
is er ondertussen al meer bekend over de release date?

--==funkdafied==--

quote:
the_Omniscient schreef op 19 februari 2003 @ 15:17:
[...]
Zover ik het weet, heeft alleen de Recorder een USB 2.0-interface. De Jukebox Multimedia 20 heeft ook slechts USB 1.1, maar daarentegen heb je weer de Jukebox FM Recorder die wél weer USB 2.0 heeft.

Wat een verwarrende namen ook!

Anyway, de Recorder is dus de meest aantrekkelijke voor jou, lijkt me. Gewoon een dikke HD en USB 2.0, en het scherm is heus niet lelijk. Er past ieg een hele hoop info op: 8 regels en natuurlijk is het gewoon backlit.

De batterijtjes (4 in totaal) zijn van AA-formaat en herlaadbaar (via de bijgeleverde adapter), maar wellicht kun je deze ook van het GP-merk verkrijgen.

[afbeelding]

Mooi ding: vrij compact, veel capaciteit en snelle interface

De originele 6 GB-versie kreeg van Cnet.com al een 80% score, en sindsdien is het product voortdurend verbeterd en aangepast.

offtopic:
Hey Austin, thanx 4 the pic! Do you understand this blabbering?
die heb ik vandaag dus besteld , duurt wel 1 week voordat ik hem binnen heb :S

Good news everyone

* Geckoo nomineerd the_Omniscient voor uber goeie info poster over MP3 spelers
(zowel in de hd based scector als in de flashkaartjes hoek)
echt super dat je dit allemaal inelkaar draait.
kan je er misschien een site van maken (zo dat je het makkelijk met elkaar kan vergelijken?)
maar wat ik wil zeggen
GA ZO DOOR :D _/-\o_ _/-\o_

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dank aan Just_I voor me kersticoon

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: