Ik dat dacht het nu toch wel duidelijk was: dit is géén iPod vs. Zen-topic! iPod én Zen staan hier slechts als vergelijkingsmateriaal voor andere HD-based Mp3players... De iPod zal zn sterke punten hebben en de Zen zijn leuke eigenschappen; maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om de basis die deze spelers hebben neergelegd, en waar de "concurrentie" tegenop zal moeten boksen. In hoeverre ze dat doen wordt bepaald door specificaties en - indien mogelijk - "hands-on-ervaring". Individuele bevindingen als "ik vind het geluid van die-en-die speler klote" zijn - het woord zegt het al - persoonsgebonden.quote:Dauthi schreef op 05 February 2003 @ 22:15:
Heerlijk dat gevecht tussen zen en iPod. zeker omdat iPod blijft winnen
* Dauthi is zelf een trotse iPod bezitter
alle bull over geluidskwaliteit is echt grappig want volgens europese wetgeving mag een mp3 speler geen 98db produceren en daarmee is de zen dus in overtreding.
En Verder iPod is design kwaliteit en functionaliteit.
Ik kan niet wachten tot de iPod 2 met mpeg4 functie (dvd-ripz here i come ^^)
Een rivalenstrijd is dit niet, het is de "gevestigde orde" die op de proef wordt gesteld door een allerhandje aan andere spelers.
De iPod was er het eerst, bon. De iPod is duurder, sja. De Zen heeft 98 dB S/N-ratio, fantastisch.
De iPod is mooier, de Zen "klinkt beter" of de Zen spat leuker uit elkaar op de grond: daar heeft een neutrale topicwandelaar echt helemaal niets aan.
Sorry, je bedoelde het vast niet kwaad, maar hetzelfde geldt dus voor mij. Ik wil het gewoon duidelijk genoeg gezegd hebben en die "persoonsgebonden-discussie" niet opnieuw op laten laaien.
De opmerking over de Europese wetgeving, daar wist ik niets van. Dat is dan wel weer interessant om te weten.
the_Omniscient wijzigde dit bericht 05-02-2003 22:36 (3%)
Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig