Hoofdcategorieën
Topicacties

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Geen oplossing zonder probleem

quote:
Dauthi schreef op 05 February 2003 @ 22:15:
Heerlijk dat gevecht tussen zen en iPod. zeker omdat iPod blijft winnen :D
* Dauthi is zelf een trotse iPod bezitter
alle bull over geluidskwaliteit is echt grappig want volgens europese wetgeving mag een mp3 speler geen 98db produceren en daarmee is de zen dus in overtreding.

En Verder iPod is design kwaliteit en functionaliteit.
Ik kan niet wachten tot de iPod 2 met mpeg4 functie (dvd-ripz here i come ^^)
Ik dat dacht het nu toch wel duidelijk was: dit is géén iPod vs. Zen-topic! iPod én Zen staan hier slechts als vergelijkingsmateriaal voor andere HD-based Mp3players... De iPod zal zn sterke punten hebben en de Zen zijn leuke eigenschappen; maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om de basis die deze spelers hebben neergelegd, en waar de "concurrentie" tegenop zal moeten boksen. In hoeverre ze dat doen wordt bepaald door specificaties en - indien mogelijk - "hands-on-ervaring". Individuele bevindingen als "ik vind het geluid van die-en-die speler klote" zijn - het woord zegt het al - persoonsgebonden.

Een rivalenstrijd is dit niet, het is de "gevestigde orde" die op de proef wordt gesteld door een allerhandje aan andere spelers.

De iPod was er het eerst, bon. De iPod is duurder, sja. De Zen heeft 98 dB S/N-ratio, fantastisch.

De iPod is mooier, de Zen "klinkt beter" of de Zen spat leuker uit elkaar op de grond: daar heeft een neutrale topicwandelaar echt helemaal niets aan.

Sorry, je bedoelde het vast niet kwaad, maar hetzelfde geldt dus voor mij. Ik wil het gewoon duidelijk genoeg gezegd hebben en die "persoonsgebonden-discussie" niet opnieuw op laten laaien.

De opmerking over de Europese wetgeving, daar wist ik niets van. Dat is dan wel weer interessant om te weten.

the_Omniscient wijzigde dit bericht 05-02-2003 22:36 (3%)

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

Reg. datum: 25 september 2002

och de europese wetgeving is puur alleen voor je eigen oren gemaakt dat je niet te snel doof wordt want 98 db is veel. heel veel. maar ja als je hands on ervaring wil over die iPod het zijn 5 knoppen en een scrollwheel of touchpad (ligt er aan welke versie) echt uber relaxed :)

I've Spoken Deal with it :D

quote:
Dauthi schreef op 06 February 2003 @ 07:58:
och de europese wetgeving is puur alleen voor je eigen oren gemaakt dat je niet te snel doof wordt want 98 db is veel. heel veel. maar ja als je hands on ervaring wil over die iPod het zijn 5 knoppen en een scrollwheel of touchpad (ligt er aan welke versie) echt uber relaxed :)
Ik snap niet zo goed wat de Europese wetgeving met iets als "Signal-to-Noise-ratio" nodig heeft... Als je op 98 dB iets afspeelt, hoor je bij de Zen dus hoegenaamd geen ruis, dat is toch gewoon een wetenschappelijk bewijsbaar iets? Ik zie niet in dat mensen dat dan thuis gaan uitproberen ofzo, maar goed: de wet is er om alle zaken helder te stellen, dus het zal wel een soort van "afbakening" zijn tegen idioten die een proces gaan aanspannen tegen Creative, nadat hun oren zijn ontploft omdat ze op 98 dB naar hun Zen zaten te luisteren... Meer iets voor de USA, overigens. No offense.

Nu nog een behoorlijke scheut nieuws over de Neuros:

Omdat Europa dit apparaat pas eind 2003 te zien krijgt, zullen wij te maken krijgen met een USB 2.0-versie. De USB 1.1-versie zal enkel in de USA worden verkocht.

Support voor MP3 en m3U/playlists. WMA en Ogg Vorbis worden midden 2003 geimplementeerd. Aan andere fileformaten wordt gewerkt: WAV, Flac, Audible etc.

Encoding gaat via MP3 op 64-160 kbps en decoding gaat op dat formaat totaan 320 kbps.

Over de encoding-mogelijkheden van Ogg en WMA is nog niets bekend; hetzelfde geldt voor de bitrates van deze formaten.

Er zit een FM-tuner in, waarvan men de ontvangst kan afluisteren en opnemen.

De batterij is built-in, maar kan makkelijk vervangen worden omdat deze nergens aan vastgesoldeerd is. Vervangende batterijen zullen waarschijnlijk gewoon in de elektronicashop verkrijgbaar zijn.

http://www.austinv.com/pics/juke/images/Nueros_128mb.jpg

De HD20 zal dus wellicht wat langer meegaan dan iPod/Zen/...

Binnenkort komen er "cradles" (dokstations) uit, zodat je de Neuros op kan laden (batterij/muziek/whatever) op je bureau en kunt gebruiken in de auto. Een stevig beschermhoesje zit er ook aan te komen.

De Neuros wordt een open-source-device, zodat je zelf programma's/plug-ins voor de Neuros kunt ontwerpen en deze er vervolgens naar kunt uploaden.

Er komt een vijf-bands equalizer op, plus add-ons voor recording, bijv. level meters en gain control.

Er zit een microfoon op, dus voicerecording is mogelijk.

De vijf presetbuttons dienen voor het kiezen van radio-stations, favoriete nummers/albums/playlists etc.

HiSi (Hear it, Save it) zorgt ervoor, dat - via synchronisatie met het internet - nummers die gespeeld worden op de radio, voorzien worden van titel, artiestnaam etc.

Ik zal al deze informatie zsm naar het schema omzetten. Rest mij te zeggen, dat de costumersupport van Neuros werkelijk geweldig functioneert! Dit device wordt echt naar de wens van de klant ontworpen, ondanks de relatief beperkte financiele positie van dit bedrijf. Petje af hoor, "dat zouden meer mensen moeten doen"!

:9
Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
wat doe je me toch steeds aan :P

_Robzilla_ wijzigde dit bericht 06-02-2003 16:16 (8%)

:)

quote:
_Robzilla_ schreef op 06 februari 2003 @ 16:15:
[...]

wat doe je me toch steeds aan :P
:*)

Ik ben er trouwens achter gekomen, dat de Mambo X, zoals die door mij in het schema is gedumpt (kofschip) niet de P350 is, maar de P353...

Lekker belangrijk zul je denken, nuja: best wel dus!

De Mambo X P350 ontbeert namelijk de USB 2.0-aansluiting én de mogelijkheid tot het lezen van SD/MMC-kaartjes... En nog een boel snuisterijen zijn er "afgestript", of - zo je dat liever hoort - bij de P353 toegevoegd.

De prijsverschillen zijn dan ook behoorlijk groot:

P350: $ 220
P353: $ 350...

Mijn excuses voor het ongemak, we vervolgen deze reis zo spoedig mogelijk.

http://www.digitalreviewers.com/mp3/portable/jukebox/players/mambox_P350.jpghttp://www.digitalreviewers.com/mp3/portable/jukebox/players/mambox_P353.jpg

Links: de (mooiere?) P350, rechts: de (meer veelzijdige) P353; zelfde afmetingen overigens

Overigens zijn beide modellen verkrijgbaar in een 5GB-, 10GB- en 20GB-jasje. Take your pick, place your bets.

Reg. datum: 08 juni 2001

Ik snap trouwens 1 ding niet...
Wat vind iedereen toch zo mooi aan de i-pod.
Ik vind het zo'n verschrikkelijk lelijk ding.....jezus man, het si net zo'n plastic stuk speelgoed voor een klein kind, weet je wel zo'n namaak mobiele telefoon voor de kleine.
De afmetingen zijn wel beter als de zen ja maar de ZEN is echt 10 maal zo mooi vind ik....maar aj wie ben ik......

Antec sonata 3,500mhz voeding, Asus maximus formula(ROG),Intel Q6600 2.4 @ 3.0 ghz, 4 gb ddr2 6400 OCZ,ATI 4870 1gb, 400 gb samsung 7200 16mb, logitech Z-650

quote:
hAsHjOiNt schreef op 06 February 2003 @ 17:57:
Ik snap trouwens 1 ding niet...
Wat vind iedereen toch zo mooi aan de i-pod.
Ik vind het zo'n verschrikkelijk lelijk ding.....jezus man, het si net zo'n plastic stuk speelgoed voor een klein kind, weet je wel zo'n namaak mobiele telefoon voor de kleine.
De afmetingen zijn wel beter als de zen ja maar de ZEN is echt 10 maal zo mooi vind ik....maar aj wie ben ik......

Iemand met een andere mening inzake dit onderwerp dan vele andere individuen. En dat kan gewoon. Geen probleem. Het is makkelijker iets te ontwerpen, dat door iedereen "lelijk" gevonden wordt, dan iets te maken dat een elk "mooi" vindt.

Over lelijk gesproken, even een rondje voor de budgetvechters onder ons (ja, ik denk aan iedereen, maar vooral aan mezelf :)).

De Tréo 15 is dus de opvolger van de Tréo 10 (hoe krijg je het verzonnen, ik weet het), maar de laatstgenoemde is - over het algemeen genomen - een stukje duurder. Hoe kan dat?

De Tréo 10 is geheel vervaardigd uit aluminium (wat een %#@*-woord) en de 15-serie is een plastic geval. Aldus is de T10 een stukkie steviger!

Overigens biedt E.Digital de originele Tréo 10 niet officieel meer aan, en is de coole aluminium casing vervangen door dezelfde plastic "zooi" als die van de T15. Zal wel iets te maken hebben met de slechte review, die de oorspronkelijke T10 op Cnet.com kreeg (een 5! Das slecht...).

Officiele (trema-knop is kapot) prijzen:

Tréo 10: $159 (plastic)
Tréo 15: $189

http://www.digitalreviewers.com/mp3/portable/jukebox/players/treo_new.jpghttp://store1.yimg.com/I/edig_1726_90019

Links: de afgekraakte maar stevige versie van de Tréo 10; rechts, de nieuwe edoch plastic-uitgevoerde versie

Trouwens, de Classic CHD1000/500 (XP3) is een Tréo-kloon. Mensen die twijfelen zullen zich aan beide modellen geen bult vallen, echter de Tréo is wat bekender dus aanraadbaar qua supporttechnisch-gerelateerde zaken. Kom je evenwel een CHD'tje tegen voor 99 Euro, laat hem vooral niet liggen!

Nog een leuk ding voor krap-bij-kassers kan de Neo 25 II zijn (ja, de eerste versie én de 4e uitvoering hadden we reeds, dus het viel te verwachten: ook dit is een vrij goedkoop ding). Erg lompe bak, maar je kunt er weer je eigen 2.5" HD in stampen. Bovendien issie compatible met allerlei soorten geheugen. Ondertussen is het dingetje een beetje verouderd, dus sterk in prijs gedaald

Prijzen volgens SSi America:

$ 199.99 voor de install-it-yourself-versie
$ 249.99 voor de 20GB-versie
$ 299.99 voor de 30 GB-versie
$ 369.99 voor de 40 GB-versie

Klikhier voor de specs.

http://www.ssiamerica.com/products/neojukebox/neojukebox-large.jpg

Lomp formaat geen probleem? Geen audiofiel? Nooit langer dan 4 uur zonder stopcontact aan de wandel? Dan is de Neo 25 II misschien wat voor jou...

Om het budget-uurtje af te sluiten: de grote broer van de Neo25 II, de Neo25 IV dus (gaap). Ook deze is zeer aantrekkelijk geprijsd: bovendien heeft de Duitse retailer van dit gadget zich destijds ernstig vergist in de SN-ratio: hij gaf 75dB op, en ik nam dat klakkeloos over... Maar het is dus een zeer acceptabele 92 dB! Dat jullie het ff weten! Trouwens, er is wel meer dat niet klopte: zie deze link voor de werkelijke specs. 900 gram zwaar? Shit, das een betonmolen! Hopelijk is deze opgave gewoon een vergissinkje.

Prijzen (aanbiedingen):

20 GB-versie: $ 199.99
30 GB-versie: $ 249.99
40 GB-versie; $ 299.99

Ik herinner je er nogmaals aan, dat deze versies ook in Duitsland te verkrijgen zijn.

http://ssiamerica.com/products/nmj/images/nmj-front-final-shadow.jpg

Geen duur design nodig? 10 Dollar per GB genoeg? Probeer eens te kijken of je een Neo 25 IV kunt vinden...

Reg. datum: 08 september 2001

niks gezegd :*)

maar het wordt de neuros bij voorbaat, alleen nog ff 11 maanden wachten, maar heb daar iig geen moeite mee

mightyspawn wijzigde dit bericht 06-02-2003 20:27 (57%)

quote:
mightyspawn schreef op 06 februari 2003 @ 20:14:
niks gezegd :*)

maar het wordt de neuros bij voorbaat, alleen nog ff 11 maanden wachten, maar heb daar iig geen moeite mee

Ogg Vorbis... Open source... FM broadcasting/transmissiting... USB 2.0... Wat trok je over de streep?

Overigens een bewonderingswaardige instelling, en naar mijn mening een zeer verstandige keuze. Ik was echt onder de indruk van de klantensupport aldaar, en ik ben ervan overtuigd dat de Neuros bij diens Pleuropese release enkel nog beter is geworden!

quote:
the_Omniscient schreef op 06 February 2003 @ 16:48:
[...]

[Gedoe over Mambo X P35#]

[...]

Het is ook wel eens handig om een product in zijn ware vorm te zien, in verhouding staande met andere dagelijkse voorwerpen. So, here you go:

http://www.efx.com.au/products/mambo/p350/gallery/p350_b1.jpg

Iets langer dan een CD-ROM, gelukkig ook een stuk minder breed

http://www.efx.com.au/products/mambo/p350/gallery/p350_b4.jpg

Wow! Kleiner dan je Toshiba laptop! Wat een prestatie!

http://www.efx.com.au/products/mambo/p350/gallery/p350_b6.jpg

Ehhh... Mambo SlimX 350? Dubieze relatie...

http://www.efx.com.au/products/mambo/p353/gallery/p353sd_b1.jpg

De statige P353 accepteert flashgeheugen

http://www.efx.com.au/products/mambo/p353/gallery/p353sd_b2.jpg

Groter dan (de hoeveelheid geld) op je creditcard

De P353-versie is degene, die door Vision Systems MP3 zal worden "gerebrand" (spreek uit op z'n Engels, wat een woord eigenlijk) en die dus bij onze Oosterburen voor een vriendelijke prijs op de markt wordt gegooid (ik verwacht 399 Euro voor de 20GB-versie).

"In other news", de Samsung Yp-900. Oftewel, de Yp-900G(T) zoals het ding nu blijkt te gaan heten.

Samsung houdt het allemaal wel *heel* erg stil rond haar eigen HDD-based player. Er komt eigenlijk vrijwel geen nieuws uit over dit gadget, terwijl de officiele (ik moet toch eens naar dat trema-probleem gaan kijken) release al in maart (ja, dit jaar) plaatsvindt. Dan hebben we het natuurlijk wel over de Amerikaanse release.

Samsung USA is de enige Samsung-resource die het apparaat al in de eigen productrange heeft opgenomen. Evenwel blijven duidelijke specificaties hardnekkig achterwege.

http://www.samsungusa.com/images/prod/product/b2c_yp900_full.jpg

Dit is en blijft de beste foto die Samsung ons kan aanbieden, inzake de Yp-900G(T)

Duidelijk is wel, dat de Yp-900G(T) dus een FM-transmitter heeft, analoge encoding en USB 2.0 ondersteund. Verder zitten er "snuisterige" dingen op, zoals bijv. een 0.3 MP-camera (who needs that?).

Op Cnet.com vind je er een filmpje over; ga naar January 27, 2003 Samsung's audio player takes on iPod en negeer (lees: neem een teug koffie of thee) de irritante reclameboodschappen van ongeveer 30 seconden.

Het betreft een videootje van de CES 2003-beurs in Las Vegas, waar een kale versie van de Yp-900G(T) te bezichtigen viel. Het grote scrollwiel lijkt al behoorlijk soepel te werken.

Reg. datum: 13 september 2000

Hmm... die yepp is ook wel leuk op zich... moeilijke keus :/
wordt het een iriver, samsung of toch maar een zen?
ik kan nie kiezen! :P

quote:
dinges schreef op 07 February 2003 @ 17:40:
Hmm... die yepp is ook wel leuk op zich... moeilijke keus :/
wordt het een iriver, samsung of toch maar een zen?
ik kan nie kiezen! :P
Of die SonicBlue, hoe zat dat ook alweer :)... Ieg is de HD van de "Pearl" een nieuw 1.8" ontwerp: deze is niet van Toshiba afkostig, zoals de meeste 1.8" HDD die gebruikt worden voor MP3-players.

Maatjes van het schijfje (zonder omhulsel dus):

80x73x23 mm.

Een vreemd ding dus, aangezien het bijna een vierkantje is. Echter, dit bewijst dat de eerder gegeven foto - met daarop afgebeeld de vergelijking iPod-Pearl - op de waarheid berustte. Een stuk breder, een stuk dieper, maar ook: een stuk, een stuk minder lang.

Ow ja: ook niet onbelangrijk is natuurlijk dat de Ogg-Vorbis-ondersteuning nu vrijwel zeker een feit is.

MPman, de "self-proclaimed" uitvinders van de draagbare MP3-speler, gaat ook zeer waarschijnlijk een HD-based dinges maken. Nu is dit in Zuid-Korea (MPMan's land van oorsprong) nogal een riskante onderneming, aangezien dit soort spelers er weinig populair zijn (10 GB iPod kost al gauw 460 Euro aldaar, maar goed: die moet ook geimporteerd worden). Aan de andere kant, MPMan maakt veelal compacte spelertjes, dus het zou wel eens goed uit kunnen vallen.

Voorlopig de enige data die ik uit het Koreaanse gebrabbel heb kunnen vissen:

10 GB- en 20 GB-versie; MP3-, MP3Pro- en WMA-ondersteuning.

Tja, tis nie veel maar 't is iets. Het is tenminste weer eens een merk dat ik van naam kende!

Om vervolgens weer over te gaan naar de orde van de dag, het compleet wazige merk Tounsen heeft ook een zeer sappig ding aangekondigd.

Het apparaat draagt nu nog de geweldig ontzettend fantastisch originele naam Digital Audio MP3 Jukebox Recorder.

http://www.tounsen.com.tw/prod_image/luxpro/JUKEBOX.jpghttp://www.tounsen.com.tw/prod_image/luxpro/JUKEBOX2.jpg

Lijkt op een PDA, is het niet!

Specs:

- 2.5 GB Micro Drive
(ik zie dit als een volwassen HD)
- Flash Card Compatible
(via Card Slot)
- USB 2.0 & IRDA-interface
- MP3/WMA/AAC/WAV-compatible
- 160 x 128 EL Backlit volledig grafische LCD

En nog wat vreemd gewazel over optionele carkit met 480 seconden schokgeheugen, alsof er geen buffer inzit (lijkt me erg sterk).

Wat ik je nu al kan zeggen, is dat formaat niet afhankelijk van de HD hoeft te zijn, aangezien deze slechts 1" (=2.54 cm) groot is. Idd: net zoals die van de Thomson Lyra 2760, maar dus wel 1 GB meer aan capaciteit.

Wanneer je nu denkt "Ja, das geweldig: maar ik heb er weinig aan" heb ik een opbeurende mededeling voor je. Dit ding wordt verkocht onder het OEM-label "LuxPro" en spul met die naam wordt soms in Duitsland aangetroffen. Een indicatie: de LuxPro LX-JX101 is precies hetzelfde apparaat als de Mambo X P350 ofwel de Vision Systems MB-660; de laatste wordt ook wel onder het label "LuxPro" verkocht, dus is het cirkeltje rond. En omdat ik contact kan opnemen met een Nederlandse vertegenwoordiger van VSMP3, kan ik jullie wellicht later meer info verschaffen over dit product. Een releasedatum zou bijv. wel leuk zijn, evenals een prijs.

Houdt hoop!

quote:
the_Omniscient schreef op 07 February 2003 @ 21:23:
[...]

Of die SonicBlue, hoe zat dat ook alweer :)...

nah... dat kreng vind ik nie zo mooi ;)
ik moet maar geduldig blijven wachten op die iriver... MAAR DAT KAN IK NIET!!! AAAAHHH!!!!!
*slaps dinges*
anyway... dat ding hierboven ziet er ook wel leuk uit, maar er past zo weinig op... dus niks voor mij

Reg. datum: 20 februari 2001

nog ff een vraagje, het is ook vast al wel voorbij gekomen maar door die enorme aantal posts in de vorige topics is het mij te veel moeite om te zoeken.

De jukebox zen kan niet als externe schijf gebruikt worden. Kan de iPod van apple dit wel .. want dan ga ik dus toch maar voor de iPod :)

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Reg. datum: 08 september 2001

quote:
the_Omniscient schreef op 06 February 2003 @ 20:45:
[...]

Ogg Vorbis... Open source... FM broadcasting/transmissiting... USB 2.0... Wat trok je over de streep?

Overigens een bewonderingswaardige instelling, en naar mijn mening een zeer verstandige keuze. Ik was echt onder de indruk van de klantensupport aldaar, en ik ben ervan overtuigd dat de Neuros bij diens Pleuropese release enkel nog beter is geworden!

ogg vorbis en open source

gewoon brilliant dat een bedrijf open source gaat doen. daar zullen ze een goede naam mee krijgen.

quote:
Mannes schreef op 08 February 2003 @ 18:19:
nog ff een vraagje, het is ook vast al wel voorbij gekomen maar door die enorme aantal posts in de vorige topics is het mij te veel moeite om te zoeken.

De jukebox zen kan niet als externe schijf gebruikt worden. Kan de iPod van apple dit wel .. want dan ga ik dus toch maar voor de iPod :)
Ik ben absoluut geen iPod-expert; volgens mij kan het wel met bepaalde software, maar zeker weten doe ik het allerminst. Gebruik de search, google of ga naar het grote iPod-topic om erachter te komen, zou ik zeggen.
quote:
mightyspawn schreef op 08 February 2003 @ 18:49:
[...]

ogg vorbis en open source

gewoon brilliant dat een bedrijf open source gaat doen. daar zullen ze een goede naam mee krijgen.
Idd, veel mensen doen nog een beetje lacherig over "die rare Neuros met zn dikke bult-rug", maar waar de concurrentie een model brengt waarvoor enkel diens eigen firmware op werkt, daar trekt de Neuros-community een tevreden gezicht: én firmware upgrades van het huis, én zelf je eigen spullekes dr op flashen. Superb, no less.

Het Japanse magazine "DosV" (what's in a name?) heeft een tijd geleden een aantal HDD-based dingesen naast elkaar gelegd, waarvan ik alleen de Creative Nomad JB3 niet heb opgenomen in het overzicht.

http://www.sbpnet.jp/vwalker/img/tt_021001_00.jpg

Het ging tussen de "oude" 5 GB iPod, de "nieuwe" 10/20 GB iPod, de Toshiba GigaBeat, de Rio Riot, de Neo 25 IV (heet daar weer MPDit nogwat) en dus die Creative JB3

Tja, de "nieuwe" iPods wonnen het nipt van de GigaBeat (81% tegen 78%, zeer strenge jury blijkbaar). Dat viel natuurlijk wel te verwachten, evenals de 3e plaats van de "oude" iPod (75%). De laatstgenoemde kreeg overigens de titel "beste waar-voor-je-geld".

De overige 3 spelers eindigden ver hierachter: 64% voor de Creative JB3, 63% voor de Rio Riot en 61% voor de Neo 25 IV. Eigenlijk vind ik het belachelijk om de laatste speler met de anderen in dezelfde test te gooien, gezien het gigantische prijsverschil. Dus relatief gezien doet die Neo het helemaal niet slecht.

http://www.sbpnet.jp/vwalker/img/tt_021001_10.gif

De test behelste o.a. het meten van de overdrachtssnelheid; minder lange balken zijn beter

the_Omniscient wijzigde dit bericht 08-02-2003 19:51 (3%)

Reg. datum: 20 februari 2001

volgens mij is het eigenlijk ook wel wijs om gewoon nog ff een jaartje te wachten met de aanschaf van een HDD mp3 speler want volgens mij krijgen we er binnenkort veeel meer te zien. vraag nog wel gewoon een nex2e voor m'n verjaardag ofzo.. is nog goedkoper ook :D en dan kan ik de rest van het jaar sparen voor de neuros. de gogodot ziet er ook wel heel gaaf uit.

Omniscient, heb je gewoon niks te doen en zoek je dit allemaal op uit pure verveling en intresse. of heeft het ook nog een profesionele achtergrond ?

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

quote:
Mannes schreef op 08 februari 2003 @ 21:13:
volgens mij is het eigenlijk ook wel wijs om gewoon nog ff een jaartje te wachten met de aanschaf van een HDD mp3 speler want volgens mij krijgen we er binnenkort veeel meer te zien. vraag nog wel gewoon een nex2e voor m'n verjaardag ofzo.. is nog goedkoper ook :D en dan kan ik de rest van het jaar sparen voor de neuros. de gogodot ziet er ook wel heel gaaf uit.

Omniscient, heb je gewoon niks te doen en zoek je dit allemaal op uit pure verveling en intresse. of heeft het ook nog een profesionele achtergrond ?

Nex IIe is best een goeie keuze als je de wachtperiode wilt overbruggen ivm het goedkope en ver-uitbreidbare geheugen (1 GB max. geloof ik).

Hm en wat je laatste vraagstelling betreft: verveling is het niet, dan eerder interesse. Ik ben nu eenmaal zo iemand die zich werkelijk in de materie vastbijt, dus 100% inzet of max. 10%.

Waarom die inzet gebruiken voor dit topic?

Tja, zoals ik vast al aan heb gegeven, ben ik zelf op zoek naar een MP3speler met veel capaciteit. De meeste mensen kijken dan naar wat het huidige aanbod in eigen land is, en kiezen daar iets uit of lezen iets uit een nieuwsgroep en wachten nog even. Is niks mis mee, doe ik ook vaak genoeg met heel veel andere dingen.

Maar aangezien muziek behoorlijk belangrijk voor mij is (DJ en fervent verzamelaar), ben ik van mezelf geneigd verder te kijken, een volledig beeld te creeren en daar iets uit te selecteren (plaatjes-draaien-vergelijking: goede set weten weten te bouwen uit een bak vol met top- en flopmateriaal).

Als het goede spulleke zich in het buitenland bevindt, dan moet je het naar je eigen land proberen te halen of tenminste aangeven waar men moet gaan zoeken en waarom dat product nu juist zo interessant is. Dit is ook een kwestie van contacten leggen, vertrouwen opbouwen en assertief optreden, dus mensen eindeloos vragen stellen over iets waar je per sé het fijne van wilt weten.

Dus in principe is het mijn werk niet, maar een hobby waarvan ik werk heb gemaakt. En daarvoor ben ik best bereid af en toe iets op te offeren.

Nog even over de Odyssey 1000 van E.Digital.

Deze ondersteunt geen ID3tags! De Odyssey 1000 laat enkel de filenaam zien, hetgeen op z'n zachtst gezegd "vreemd" mag worden genoemd.

Verdieping in deze situatie leert ons echter, dat dit gedaan is om probleemloos files te kunnen copyen van gadget naar PC en vice-versa, zonder copyright-geneuzel. Beetje vreemd, dat wel.

De iPod heeft een date met Linux gehad, maar helemaal geslaagd vond menig neutraal reviewer het niet. Kijk op deze site wat de makers van de Linuxware zelf te zeggen hebben.

http://ipodlinux.sourceforge.net/images/linuxOnIPod1.jpg

iPod verenigt alle OS'en!

Dan nog een belangrijk stukje nieuws over de iHP-100 van iRiver:
quote:
In addition as for iHp 100, the input/output terminal has been complete, it supports the digital voice input/output which leads the S/PDIF optical input/output terminal in addition to the analog input/output of head phone output and line level. It includes the input from the microphone terminal, while with the MP3 compressing in real time, it can record all audio input inside the hard disk.

As for the shipment in the United States and Korea: in May, as for price: $300-350
Dus het wordt nu offcieus mei 2003 voordat de klant hem in zn handen kan krijgen. Dat viel ook wel te verwachten natuurlijk...

quote:
the_Omniscient schreef op 09 februari 2003 @ 15:56:
bla bla mei bla bla $300-350 bla bla

OEOEOEOEOEOEOEOEOE!
*komt 100 keer klaar*
das nie veel :P
waarom is mei zo ver weg :/

Reg. datum: 29 januari 2001

Als ik al deze spelers zie vind ik de Ipod nog steeds de beste versie en ik denk dat ik de ipod 20Gb versie ga kopen, misschien wel de duurste maar ook de mooiste en de beste vind ik dan

quote:
dinges schreef op 09 februari 2003 @ 16:57:
[...]

OEOEOEOEOEOEOEOEOE!
*komt 100 keer klaar*
das nie veel :P
[...]
100 x klaarkomen, das niet veel? Wee degene die jouw vriendin wordt/is! (sorry, kon het gewoon niet laten ;))
quote:
Chillmeister schreef op 09 February 2003 @ 17:09:
Als ik al deze spelers zie vind ik de Ipod nog steeds de beste versie en ik denk dat ik de ipod 20Gb versie ga kopen, misschien wel de duurste maar ook de mooiste en de beste vind ik dan

Hm naja iPod kleven toch wel een paar nadeeltjes aan, zoals het missen van een FM-tuner/encoding-opties en die ingebouwde batterij is ook niet alles. Wat dat betreft is het spelertje van Apple al behoorlijk verouderd, maar niet veel in prijs gezakt.

Omdat de iPod 2 waarschijnlijk 40GB groot wordt, zal dit de prijs van de "iPod 1" wel eens gunstig kunnen beinvloeden, en dan heb je zomaar 20GB in je broek voor een zeer acceptabele prijs.

Ik ben benieuwd hoe ze dat met die 40GB Zen gaan oplossen, wordt die nu gewoon heel erg duur, of zakken de 20 GB-versies juist een beetje in prijs..?

quote:
the_Omniscient schreef op 09 February 2003 @ 17:38:
[...]
100 x klaarkomen, das niet veel? Wee degene die jouw vriendin wordt/is! (sorry, kon het gewoon niet laten ;))

:D
dat bedoelde ik niet! ;)
maarre... wat is de bron van dat iriver berichtje?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: