Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig
[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last
Nieuw Topic_Robzilla_ wijzigde dit bericht 25-02-2003 17:34 (46%)
:)
Binnenkort meer polls (specifieker), keep on voting though.
*Nieuwsfeitje over de SonicBlue Pearl*: gaat een ingebouwde Li-Ion battery gebruiken, die je NIET kunt vervangen. Wanneer leren ze het nou eens een keer? Zo goed gaat het - ook - met SonicBlue niet.
Het ding gaat nu zo'n 500 "rechargecycles" mee voordat de batterij zijn puf begint te verliezen... Argh! Doe er volgende keer maar een dynamo op!
Zeer speculatief gossipje over de iPods in aantocht (ga niet eens een bron vermelden, want dat is een link naar een link naar een link naar vaag persoon... en je weet hoe het verder gaat): er komen zeer binnenkort idd o.a. 40 GB-versies, echter: aan het eind van het jaar komt er een compleet nieuwe reeks iPods op de markt. Ehm. Je hebt het niet van mij, maar van deze jongens.... Darn, geef ik toch weer een link!
Alvast excuses voor mijn ongelijk.
Oud nieuws: de Neuros HD20 is dan eindelijk officieel uit, en de mensen van Ogg Vorbis zijn maar wat blij met dit gebeuren. De eerste Ogger is een feit, check dit maar.
Even ter herinnering: de AV140 is degene die op de huidige Multimedia Jukebox 20 lijkt, de AV340 is een compleet nieuw ding, met 3.8" schermpje... naja "schermpje"... scherm.
Het vreemde is, dat beide modellen veel overeenkomsten hebben, hoewel ze er dus volstrekt verschillend uitzien.
Zowel de AV140 als de AV340 zullen MPEG4 weergeven, mocht je dit wenselijk achten, dragen een 40 GB schijf met zich mee en hebben de volgende dimensies: 110 x 79 x 29 mm.
Ook zouden ze allebei 290 gram zwaar zijn, USB 2.0 gebruiken en MP3, Xvid en DivX 4.0/5.0-fileformats accepteren.
De AV340 heeft natuurlijk dat extreem sappige LCD-scherm en pikt MPEG4 tot aan 640 x 368 pixels. Bijna een volwassen PC, zou je zeggen. Kleiner broertje AV140 moet het doen met een schermpke dat maximaal 352 x 288 pixels kan weergeven in MPG4-mode, maar das nog altijd zeer acceptabel (we hebben het hier over een "standaard-archos-LCD'tje").

Extreem vage render-pic van de AV340: PDA-style is *in* bij de huidige next-gen MP3-players!
De spec die mij het meeste tegenviel, was de levensduur van de batterij (accu). Voorlopig houdt men 7 uur speeltijd aan voor MP3, en dat is erg pover. Over video wordt nog niet eens gesproken (kun je LOTR wel helemaal tot het einde kijken of moet je dat AV'tje aan de oplader leggen?) maar misschien komt er nog verbetering in.
Wat wel weer mooi is, zijn de uitbreidingsmogelijkheden: o.a. een module om video mee op te nemen (kost zo'n 80 Euro maar men claimt "DVD-kwaliteit" met 30 fps enzo...), maar ook een geheugenkaart-module en een 1.3 MP digicam-addon staan op de planken.
Tevens kunnen beide modellen dienen als gewone HD, no sweat.
De prijzen zijn nog niet bekend, maar ik schrok van de indicatieprijs van het "lichtere" model, nl. de 20 GB-uitvoering: zo'n 560 Euro. Neem die emmertjes met centen maar weer mee.
Bron

Multimediale vliegenmepper met hoog headshot-gehalte
Verder is Archos nog bezig met een mobiel HD'tje (1.8"-basis) in de smaken 20 GB tot en met 40 GB en met USB 2.0-interface, nl. de ArcDisk. Maak er maar een Mp3-speler van, jongens!
Ik heb gisteren mijn Archis Studio 20 Binnen gekregen. Had hem eiglijk al geannuleerd maar zo te zien snappen ze niet veel bij SallandAutomatisering
Hoe dan ook 260 euro is niet veel voor zo een ding , en het m ooie van alles is ik mis geen features ofsow
Naja ik ben gewoon tevreden
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
als dat een gewone 1.8 disk is kan die zonder probleem in een Jukebox , hoej e het dan nog doet met USB 2.0 moe tje zelf maar ff uitzoeken.quote:the_Omniscient schreef op 27 February 2003 @ 20:43:
Verder is Archos nog bezig met een mobiel HD'tje (1.8"-basis) in de smaken 20 GB tot en met 40 GB en met USB 2.0-interface, nl. de ArcDisk. Maak er maar een Mp3-speler van, jongens!
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Reg. datum: 06 januari 2001
Zijn er (goede en liefst Nederlandse) internetwinkels die deze speler verkopen? Of zijn er ook "echte" winkels die deze speler heeft, heb er tot nu toe geen gevonden
Dit is al een keer voorbij gekomen, dus laten we even de desbetreffende post + reply aanhalen:quote:franklo schreef op 28 februari 2003 @ 19:11:
Ik zit erover te denken de Rio Riot aan te schaffen...
Zijn er (goede en liefst Nederlandse) internetwinkels die deze speler verkopen? Of zijn er ook "echte" winkels die deze speler heeft, heb er tot nu toe geen gevonden
quote:Mary Wana schreef op 18 February 2003 @ 23:12:
Weet iemand ook als de SonicBlue Rio Riot in Nederland te koop is ?
Van allemaal die ik bekeken heb ziet die er toch het leukste uit , naast de Ipod danEn zn menu ziet er errug gebruiksvriendelijk uit
Moraal van het verhaal: waarom een Riot? Ik bedoel, ik heb maar te respecteren wat jij kiest, maar waarop is deze keuze gebaseerd?quote:the_Omniscient schreef op 18 February 2003 @ 23:43:
Zoals MaDLiVe al zei: weet je dat wel zeker? De Riot komt helemaal niet zo gunstig uit verscheidene testen, scoort vaak 6'jes en magere zeventjes. Pluspunten zijn natuurlijk het scherm en de capaciteit, maar daar houdt het wel zo'n beetje op.
USB 1.1 om 20 GB mee te vullen, heb je even de tijd? En het formaat... niet echt compact te noemen. De prijs blijft ook vrij hoog (rond de 240 Dollar (incl. invoerbelasting) + 9.5% invoerrechten = 262 Euro) voor een apparaat met zoveel klagende gebruikers (NOFI again to Rio Riot-bezitters hoor, ik schrijf op wat ik gelezen heb). Mocht je hem in Europa al tegenkomen voor 250 Euro, dan *nog* zou ik persoonlijk erg twijfelen.
Ongeveer de helft van die spelers is voortijdig teruggekomen, het is maar dat je het weet. Als je de search gebruikt, kom je hem vast wel tegen: iemand heeft hem idd uit de USA gehaald. Put daar wat info uit: wellicht kun je toch beter voor een "next-gen" machientje gaan, met USB 2.0, FM-tuner, OGG-support, compact formaat, etc etc. En anders wellicht een Archos JB Recorder, prima dingen die heel goed getest worden.
Is het de GUI van de SonicBlue? De capaciteit? Moet welhaast één van deze twee dingen zijn, misschien dan de prijs nog (in de States issie best wel goedkoop, maar goed: zie bericht hierboven)...
Maar vergeet 1 ding niet: voor iets meer geld heb je een 2e generatie of misschien zelfs een next-gen machientje. Mocht je nu voor 150 Euro tegen een Riot aanlopen, okay: dan is het aantrekkelijk. Maar nu zul je hem hoogstwaarschijnlijk moeten gaan importeren, en dan betreft het hier een ietwat instabiel model met vele kinderziektes en hinderlijke gebreken, en dat tevens niet meer volledig gesupport wordt. Denk er nog eens stevig over na, zoals je ziet heeft Mary Wana (de poster van bovenstaande quote) uiteindelijk ook voor een ander merk+model gekozen, en dat is goed uitgepakt.
quote:Mary Wana schreef op 28 februari 2003 @ 09:10:
Oke,
Ik heb gisteren mijn Archis Studio 20 Binnen gekregen.
[...]
Hoe dan ook 260 euro is niet veel voor zo een ding , en het m ooie van alles is ik mis geen features ofsow![]()
[...]
Naja ik ben gewoon tevreden
Goed om te horen dat je tevreden bent, Mary Wana.
Heb je iets meer knaken, dan kun je wellicht beter voor de Archos Recorder gaan. (USB 2.0 enzo) Maar anyway: denk dus goed na voordat je eraan begint, zelfs al kom je het ding in NL. tegen (ik weet helaas niet waar dat dan het geval zou moeten zijn).
quote:franklo schreef op 28 februari 2003 @ 19:11:
Ik zit erover te denken de Rio Riot aan te schaffen...
En ook jou zullen we van dit id afhelpen
Nee, er zijn geen winkels in NL die dit museumstuk verkopen. Je zult moeten importeren vanuit Amerika maar of je dat nou wel wilt. Een paar pages terug kun je zien waarom het afgeraden wordt.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen
Nou nee, zo makkelijk zal dat niet gaan:quote:Mary Wana schreef op 28 February 2003 @ 09:12:
[...]
als dat een gewone 1.8 disk is kan die zonder probleem in een Jukebox , hoej e het dan nog doet met USB 2.0 moe tje zelf maar ff uitzoeken.heb nog wel een tutorial waar ze van een 6gb een 20gb maken

Want dit is dus die ArcDisk...
Helaas is de ArcDisk dus echt een externe HD geworden, en geen MP3-eneabled device. Wellicht handig als je het gedonder met de Creative-software zat bent, of als je iPodje ff geen zin meer heeft om DOC's op te slaan...
Kleine update over de Thomson Lyra RD-2780 JukeBox:
dit dingetje, gebaseerd op een 2.5" HDD, kan dienen als videorecorder. Reken maar uit, dat je aan 20 GB dan wel even voldoende ruimte hebt. Aangezien de 2780 ook prima als externe HD fungeert, is het dus ook een ideaal middel om films en foto's door te sluizen van en naar je PC.
Dan zit er ook nog eens een compact-flash-geheugenslot op, toe maar!
Vergeet dat 3.5"-scherm niet, en die USB 2.0-aansluiting: dit alles voor de wel zeer aantrekkelijke prijs van $ 399.
Beschikbaar rond juni (van dit jaar).

Sommige sites vermelden een "chick-magnet"-functionailteit, maar deze is nog niet bevestigd door Thomson

Ehr... Tja, het lelijke eendje liep ook goed af, nietwaar?
Nu goed: mooi issie niet, maar je voelt het al aankomen: daar krijg je wat voor terug. De APED-line (hetgeen staat voor "Audio Personal Entertainment Device") komt in twee smaken, te weten 15 GB en 30 GB.
Het apparaat speelt zowel MP3 als WMA en SDMI af, heeft een FM-tuner aan boord en wordt geleverd met een "cradle" (zoals bij PDA's). Deze cradle ondersteunt USB 2.0, laadt de batterij van de speler op en "synct" de data van PC naar MP3-speler en vice versa. Ook kun je de APED via de cradle op je home-cinemasetje aansluiten en is een firmware-upgrade een fluitje van een cent.
In het apparaat zelf vinden we een acceptabele 16 MB aan buffergeugen en een batterij (type nog onbekend) die minimaal 8 uur aan een stuk mee zal gaan. Ook de equalizer is goed uitgerust: 5-bands met presets en user-defineability. Tevens krijg je er ook nog eens een afstandsbediening bij.
Een van de belangrijkste paradepaardjes van onze APEd is echter het LCD'tje. Of nee, dat zeg ik fout: het OLED'je: Organic Light Emitting Diodes.
Waar een LCD afhankelijk is van backlight in donkere situaties, daar genereert een OLED haar eigen lichtbron. Wat hieruit voortvloeit is een scherper, leesbaarder en helderder beeld dan dat van een LCD. Het mooiste is toch wel, dat een OLED helemaal geen lichtbron van buitenaf behoeft: in een slecht verlichte/donkere kamer zal het schermpje vanzelf oplichten ZONDER extra stroomverbruik. De technologie is afkomstig van DuPont displays, en werd in 2000 bekroond met de Nobelprijs voor scheikundige prestaties. het is voor het eerst dat we een OLED terugvinden op een digitale audio player.
Nu goed: waarschijnlijk ben je al bekomen van het niet al te fraaie uiterlijk des APED's, mede door al dat goede nieuws. Het beste nieuws is echter voor ons -nuchtere Nederlanders als we zijn - de prijs:
APED 15 GB: 199.95 Euro/Dollar
APED 30 GB: 269.95 Euro/Dollar
De beide modellen moeten in de loop van dit jaar beschikbaar komen en zijn reeds ontwikkeld door Evolution Technologies: op de CES van afgelopen januari zijn beide modellen al vertoond.
Eigenlijk is mijn situatie nu zo: ik heb ongeveer 400¤ beschikbaar (en over, meer wil ik er niet aan uitgeven) voor een HD-mp3player.. maar er is niks wat mij bevalt en al verkrijgbaar is
Ik wil best een iPod, maar die zijn er niet voor minder dan 500¤, dus het is wachten op een prijsverlaging, of het uitbrengen van een andere player..
Zucht.. heb ik eens geld is er niks
Volvo for life
In de tussen tijd kan je de 5GB niet meer kopen omdat die 'op' zijn.
Sage wijzigde dit bericht 03-03-2003 18:35 (8%)
Athlon64 3200+ ATi X800 Pro 1GB DDR400 1x80GB 2x200GB Abit KV8 Max3
www.kleurbleur.nl
Mmmm... wat een probleem he, geldquote:Reino schreef op 03 March 2003 @ 17:05:
Ik vind het eigenlijk helemaal geen lelijk ding... hoop alleen dat hij niet te groot is.. Ik vind hem mooier dan de helft van die andere dingen..
Eigenlijk is mijn situatie nu zo: ik heb ongeveer 400¤ beschikbaar (en over, meer wil ik er niet aan uitgeven) voor een HD-mp3player.. maar er is niks wat mij bevalt en al verkrijgbaar is.
Ik wil best een iPod, maar die zijn er niet voor minder dan 500¤, dus het is wachten op een prijsverlaging, of het uitbrengen van een andere player..
Zucht.. heb ik eens geld is er niks
Soms is een piccie al genoeg om een post te rechtvaardigen, zeker wanneer het een plaatje van de iRiver iGP betreft...

Apart design... iRiver is lekker bezig!
Dit is dus die zeer compacte speler met verwisselbare MicroDrive 1.5GB-schijfjes... OMG wat een heerlijk schermpje!
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen
Volgens dit plaatje dus wel:quote:MaDLiVe schreef op 04 March 2003 @ 19:16:
Wow! Dat scherpje! Ziet er wel heel erg mooi uit! Zou het schermpje van de iHP er ook zo uit zien?

Krijg er zin an!
Nu maar hopen dat we niet terugvallen op een enkellijnige dotmatrix-regel zonder id3tag...
Reg. datum: 07 december 2002
Beter als het display van mijn divaquote:the_Omniscient schreef op 04 March 2003 @ 20:27:
[...]
Volgens dit plaatje dus wel:
[afbeelding]
Krijg er zin an!
Nu maar hopen dat we niet terugvallen op een enkellijnige dotmatrix-regel zonder id3tag...
Ik wou eigenlijk een iPod 5GB kopen maar ik zit nog steeds te wachten op een nieuw model wat maar niet komt. En de iHP serie ziet er namelijk ook wel zeer goed uit!
[offtopic]
He Shayne, is dat CKV3 bedoelt als in Culturele Kunstzinnige Vorming?
Sage wijzigde dit bericht 04-03-2003 21:34 (15%)
Athlon64 3200+ ATi X800 Pro 1GB DDR400 1x80GB 2x200GB Abit KV8 Max3
www.kleurbleur.nl
tjoh... die 2 spelers zijn op precies hetzelfde punt in hetzelfde liedje... wat een toeval!quote:the_Omniscient schreef op 04 maart 2003 @ 20:27:
[...]
Volgens dit plaatje dus wel:
[afbeelding]
Krijg er zin an!
Zo, scherp opgemerkt van die iBook! Wat een sneaky gasten daar bij iRiver...quote:furean schreef op 04 March 2003 @ 21:32:
Die iHP staat daar wel erg verleidelijk op een iBook. Hoe staat het met de Mac support van deze spelers?
Ik wou eigenlijk een iPod 5GB kopen maar ik zit nog steeds te wachten op een nieuw model wat maar niet komt. En de iHP serie ziet er namelijk ook wel zeer goed uit!
Ieg komt er waarschijnlijk wel een fireWire-aansluiting op, kweetnie of dat voor de eerste modellen ook geldt (en ja: hij is het wachten meer dan waard...)...
Jullie zijn veel te scherpzinnig vandaagquote:dinges schreef op 04 March 2003 @ 21:35:
[...]
tjoh... die 2 spelers zijn op precies hetzelfde punt in hetzelfde liedje... wat een toeval!
Scherp opgemerktquote:
Reg. datum: 31 juli 2002
Door deze thread ben ik zeker warmgelopen voor een andere HD-based player, natuurlijk de iRiver. Mijn voorkeur gaat uit naar de iHP50 (als die tenminste komt), gezien de behoefte aan een radio en een grotere capaciteit dan 20gig.
Mocht deze deze versie van de speler niet in Europa komt (zoals je wel eens ziet met high-tech spul, bv. de Sony Clié SJ20), dan kan ik me ook wel vinden met de 100-versie natuurlijk
Nog 2 kleine opmerkingen:
- Die schermen van de iRiver spelers zien er zeker
- Wat bedoel je toch steeds met ieg, The_Omniscient? Ik neem aan dat je iig (in ieder geval) bedoeld?
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
Reg. datum: 03 november 2001
Als ik ook mag antwoordenquote:--RoelZ-- schreef op 04 March 2003 @ 23:10:
- Wat bedoel je toch steeds met ieg, The_Omniscient? Ik neem aan dat je iig (in ieder geval) bedoeld?
Dankjewel... Overigens: ik loop nu rond met een half-afgefikte versie van wat ooit een TDK Mojo was...quote:--RoelZ-- schreef op 04 March 2003 @ 23:10:
Ten eerste natuurlijk: hulde aan The_Omniscient!Als ik jou niet had, had ik nu rondgelopen met een Zen
Edit: dat wordt dan toch de iHP-100! Op de afgeslankte iHP-50 zit sowieso geen FM-tuner...quote:Door deze thread ben ik zeker warmgelopen voor een andere HD-based player, natuurlijk de iRiver. Mijn voorkeur gaat uit naar de iHP50 (als die tenminste komt), gezien de behoefte aan een radio en een grotere capaciteit dan 20gig.
Dan zou je in principe ook voor de SonicBlue Pearl kunnen gaan, maar die laat nog wel ff op zich wachten.
Releaselijstje:
- Odyssey 1000 (al uit, ik zou hem 6.5/10 geven)
... vage periode van tijd
- Neuros HD20 (min of meer uit, zeer geavanceerd apparaat maar nog buggy, maar daar hebben we met de Europese release geen last meer van... eind 2003
- Samsung YP-900GT (Samsung blijft maar vaag doen... Wie gooit er nu een 0.3MPcam op zo'n ding?)
- Bantam BA-1000 (Mooi ding! Lage capaciteit though)
.
...paar weekjes slapen
.
- Mpio HD100 (Odyssey: the revenge)
- iRiver iHP-50/100 (Sweet! Dude!)
- Lyra RD2780/2821 JB (Ook zeer de moeite waard)
.
...dan nog een maandje of wat
.
- SonicBlue Pearl ( - als SonicBlue dan nog leeft - een zeer fraai ding)
- Lyra RD2760 (heerlijke namen, ongetwijfeld staat de "2796" al op de planken)
- Archos AV140/340
etc. etc.
Anders koop je vast de bovenste helft van die iHP-100!quote:Mocht deze deze versie van de speler niet in Europa komt (zoals je wel eens ziet met high-tech spul, bv. de Sony Clié SJ20), dan kan ik me ook wel vinden met de 100-versie natuurlijk
Ik vind: als je dan zo netjes kunt foto-soepen, dan kun je dus goed met beeldschermen omgaan... ergo: dat zal wel goed zitten.quote:Nog 2 kleine opmerkingen:
- Die schermen van de iRiver spelers zien er zekeruit, maar gezien ze precies hetzelfde zijn vermoed ik dat er een sticker op zit. Hopelijk doet het echter niets onder aan het eindresultaat....
quote:- Wat bedoel je toch steeds met ieg, The_Omniscient? Ik neem aan dat je iig (in ieder geval) bedoeld?
Hehe goedzo, wardheuvel: jij snapt ieg wat ik bedoelquote:wardheuvel schreef op 04 March 2003 @ 23:26:
[...]
Als ik ook mag antwoordendan is het "in elk geval" voor zover ik weet. Dus scheelt weinig met iig, maarjah gaat om het idee he
Ik kwam er overigens ook pas na 100 posts achter dat er uberhaupt zoiets als "iig" bestond, lang nadat ik mijn ingenieuze "ieg" had laten tattoo-eren (trema's werken nog steeds niet) in mn brein.
Edit: Oh ja. Ik was eik van plan om naar de CeBit in Duitsland te gaan en daar wat spelertjes te checken. Moet nog eens goed nachecken wat er te zien valt, tot nu weet ik alleen zeker dat de Archos-range geshowed gaat worden. Echter, de geruchten over de aanwezigheid van nieuwe iRiver-producten zijn hardnekkig. Hmmm. Twijfel. Digicam alvast warm laten draaien, pen en papier in de aanslag.

Nieuwe iFP-serie wil ik ook weleens in mn handjes voelen
the_Omniscient wijzigde dit bericht 05-03-2003 00:08 (14%)
Reden: CeBit-gewauwel en iHP-50 geneuzel
Reg. datum: 25 november 2001
Neo 25 IV zonder hd wordt geleverd. Heeft iemand ervaring met deze speler?
Of zijn er toevallig nog meer goedkopere mp3speler zonder hd te koop?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last
Dit topic is gesloten.