Hoofdcategorieën
Topicacties

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 april 2002

quote:
Exirion schreef op 13 January 2003 @ 19:41:
[...]

Ja, ik vind een Jaguar en Porsche eigenlijk ook wel een kutbak omdat ze zo duur zijn |:(

[...]

Vertel? I smell some heavy geblaat.

[...]

Iedereen die een iPod heeft is er lovend over. Hetzelfde geldt voor alle reviews op Internet dus ik snap niet waar je deze onzin vandaan haalt.

[...]

Specificaties.... Who believes in it :z De iPod ruist niet.

[...]

En van wie heb je dat gehoord dan. Sinterklaas? Ik ben een audio purist van het zuiverste water en ik kan aan de hand van tests met studio reference headphones van AKG en na het aansluiten van de iPod op een highend audioset vertellen dat ie grandioos klinkt. Dus PLEASE bespaar me je bijna jaloerse gezwam.

[...]

Hier zal ik maar niet meer op ingaan :X

[...]

Wat wil jij dan allemaal kunnen? Ik kan overzichtelijker dan op welke MP3 speler dan ook nummers kiezen, playlists kiezen, etc. Alles wat ik nodig heb en geen overbodig speelgoed voor pubertjes.

[...]

Een mooi klein apparaatje dat handig in het gebruik is en goed geluid geeft. Op alle fronten wint de iPod het nogsteeds van alle MP3-spelers met voldoende capaciteit.

[...]

Ben je toevallig ook zo'n GL/SP-stemmer die alle wat meer vermogende mensen als gewetensloze criminelen beschouwt? Ik vind je link tussen een iPod en yups echt onzinnig. Maar goed, dit soort uitspraken worden meestal uit afgunst gedaan :)

ach man laat m toch ;)
een ipod eigenaar weet wel beter dan in te gaan op zulke berichies. 8)

het is geen wedstrijd ofzo. iedereen heeft weer andere voorkeuren, dus ik vind dit een beetje nutteloos. Trouwens, mensen moeten geen produkten afkraken die ze nog nooit hebben uitgeprobeerd, komt een beetje knullig over namelijk.

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
tweakhams schreef op 13 januari 2003 @ 20:05:
ach man laat m toch ;)
een ipod eigenaar weet wel beter dan in te gaan op zulke berichies. 8)

Mjah, heb je eigenlijk wel gelijk in :P

quote:
Trouwens, mensen moeten geen produkten afkraken die ze nog nooit hebben uitgeprobeerd, komt een beetje knullig over namelijk.
Daarom word ik er ook een beetje pissig van. Ik ken de Zen maar hij kent de iPod niet. Het gaat hier dus puur om vooroordelen en vage verhalen van derden.

"Met een raket op 't dak!"

Geen oplossing zonder probleem

quote:
Amen.

Juist

Eh mensen, aub geen ruzie maken over welke speler nu het beste is. Kijk eens naar de topictitel: het gaat mij juist om de concurrentie. Het is best handig om te weten welke referenties je NU al bij de hand hebt, maar daarom hoeft het nog niet zo te zijn, dat dit topic ontaardt in oeverloos op-en-neer-gal-gespuug.

Laten we ons gewoon tot de droge feitjes beperken, okay?

Ik moet er niet aan denken dat dit topic zomaar gesloten werd om zo'n akkefietje...

BTW: Ik heb net ff een lekkere XP-crash gehad en het txt-bestand waar ik mee bezig was, schijnt helemaal nergens meer te vinden te zijn. Dus even geduld inzake de update (het toevoegen van o.a. Zen EN iPod aan de tabellen) aub.

Dank u.

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

TENACIOUS D TIME!!!
Reg. datum: 01 oktober 2000

Zucht.

Ik ben al jaren geleden uit deze discussie gestapt man :( tot 2 keer toe zelfs! Waarom blijven jullie er nou toch over doorgaan? Dit is geen iPod vs Zen topic! Bovendien, de argumenten die ik zie raken vaak kant noch wal. Ik ga nou NIET zeggen welke, want dan gaan jullie toch WEER oeverloos doorblaten. Ik vind dit niet leuk voor de topicstarter namelijk.

En voor de 12 miljardste keer: ik heb de iPod WEL uitgeprobeerd.. learn to read!

ingen vill veta var du köpt din tröja

TENACIOUS D TIME!!!

quote:
the_Omniscient schreef op 13 januari 2003 @ 20:19:
[...]

Juist

Eh mensen, aub geen ruzie maken over welke speler nu het beste is. Kijk eens naar de topictitel: het gaat mij juist om de concurrentie. Het is best handig om te weten welke referenties je NU al bij de hand hebt, maar daarom hoeft het nog niet zo te zijn, dat dit topic ontaardt in oeverloos op-en-neer-gal-gespuug.

Laten we ons gewoon tot de droge feitjes beperken, okay?

Ik moet er niet aan denken dat dit topic zomaar gesloten werd om zo'n akkefietje...
_/-\o_

Pfwoei... Tussen alle stofwolken en harddiskfailures door, is het me toch gelukt om de volgende drie spelers aan het overzicht toe te voegen:

Samsung Yepp YP-900

Van onze Yepp-pioniers... Samsung heeft ieg genoeg ervaring om deze player tot een succes te maken, nu nog maar afwachten hoe dat in de praktijk wordt gebracht. Dat gaan we dus rustig bekijken, de komende tijd.

Verwachte release: eind februari/begin maart

iRiver iHP 100 (conceptnaam)

De spullen van iRiver zijn de laatste paar maanden dik en dik in orde gebleken. Ik ben zeer benieuwd wat deze grote jongen ons gaat brengen, want hoewel er weinig over bekend is, maakt zelfs dat kleine beetje info mij behoorlijk nieuwsgierig.

Reden genoeg om aan de lippen van iRivers contactpersonen te gaan hangen.

Verwachte release: Maart ? <- das een vraagteken, en niet zo'n kleintje ook...

SonicBlue "Pearl" (conceptnaam)

De jongens en meisjes van SonicBlue hebben net een stevige reorganisatie achter de rug. Blijkbaar hebben ze er nu weer "zin an", want er staat een karrevrachtje aan mp3-spelers te wachten. Onder deze "bende" bevindt zich ook de "Pearl", en ik moet zeggen: het is een erg compact apparaatje. Tevens schijnt het licht aan te voelen, zoiets als de iPod of misschien nog lichter zelfs.

Dat ik van het uiterlijk niet zo kapot ben (vind het een beetje plastic-fisherprice-gevoel geven), mag de pret niet drukken. Het schijnt werkelijk een wonderlijk spelerke te zijn.

Verwachte release: eind juli/begin augustus

Voor de specs, zie tabel nr. 3 in de openingspost

edit:
En ik beloof het, echt waar, ik zal me eraan houden: ik voeg de twee kemphanen iPod en Zen er ook nog aan toe, wanneer weet ik nog niet, maar het komt goed

quote:
bogaards schreef op 13 January 2003 @ 19:29:

[...]

Om het nog interessanter te maken: een Remanufactured Treo 15 kost slechts ¤ 149 en de verzendkosten zijn ¤ 42, wat met de huidige stand van de dollar betekent dat je exc. invoerrechten zo'n € 190 kwijtbent. Inclusief invoerrechten kom je afgerond op zo'n € 225 uit, wat mij toch geen slechte deal lijkt voor een
15GB!!! mp3 speler. Enige puntje is dat hij remanufactured/refurbished is, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben voor zo'n laag bedrag 8 :)

Je hebt gelijk, het is duidelijk de goedkoopste speler die er tussen staat.

Echter, vergeet ook niet de korte geldigheid der garantie (3 maandjes) en het sullige design. Het batterijkleppie ziet er een beetje vernaggeld uit (das dus 1/3 van de hele voorkant van de Tréo 15). Desalniettemin een zeer aantrekkelijk ding voor de experimenteurs-avec-une-budget-laag onder ons!

Ik heb hem ook al in de aanbieding gezien voor $ 159...

Om nog iets even duidelijk te maken: ik blijf gewoon immer van de adviesprijzen van de fabrikant (of CNet.com) uitgaan. Dit bevordert het vergelijkings-gehalte, omdat je anders van die extreme aanbiedingen krijgt die de verhoudingen compleet omgooien.

Reg. datum: 22 oktober 2000

Waar zie je dat de Treo maar 3 maanden garantie heeft? Er staat toch echt 180 dagen garantie op hun eigen website....

Wat het batterijklepje betreft geef ik je helemaal gelijk, da's echt goed lelijk, maar gelukkig wordt er een soortement van tasje bijgeleverd (zie pic) die het uiterlijk toch wel goed doet

http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/treo/Treo15pic3.jpg

Wat de prijs betreft, de refurbished kost ¤ 149,- op http://www.edigital-store.com, de 'gewone' kost er ¤ 189. Dit zijn dus de prijzen bij de fabrikant zelf.

IK denk dat de prijs/kwaliteitsverhouding van deze speler zeer moelijk te overtreffen is.

Ikzelf heb een Freecom Beatman Flash met 64mb intern en ben er erg tevreden over, vooral over het kleine formaat, maar die Treo zou toch ook best leuk zijn.

Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX 8800GT 512mb @ core 700 / mem 2000mhz, 2GB G.e.i.l. pc6400 cl4 @ 900mhz, 2x200gb Seagate 7200.10 8mb Sata

quote:
bogaards schreef op 14 January 2003 @ 00:11:
Waar zie je dat de Treo maar 3 maanden garantie heeft? Er staat toch echt 180 dagen garantie op hun eigen website....

Wat het batterijklepje betreft geef ik je helemaal gelijk, da's echt goed lelijk, maar gelukkig wordt er een soortement van tasje bijgeleverd (zie pic) die het uiterlijk toch wel goed doet

[afbeelding]

Wat de prijs betreft, de refurbished kost ¤ 149,- op http://www.edigital-store.com, de 'gewone' kost er ¤ 189. Dit zijn dus de prijzen bij de fabrikant zelf.

IK denk dat de prijs/kwaliteitsverhouding van deze speler zeer moelijk te overtreffen is.

Tjeesz... ik ben ff niet goed wakker geweest lijkt me. Idd, de Tréo 15 heeft 6 maanden garantie en NIET 3 maanden, zoals ik zo stellig claimde.

In dat tasje ziet het ding er zowaar aantoonbaar beter uit! Je zou dr haast mee over straat durven :) ...

FF checken of er toevallig een Nederlandse danwel Europese importeur te besnuffelen valt, die dit gadget in zijn assortiment heeft opgenomen.

Nu, zoals beloofd, wat meer info over de Vision Systems MP3 Jukebox MB-660.
quote:
the_Omniscient schreef op 12 januari 2003 @ 18:11:
[...]
De specs van het apparaat deden bij mij al een lichtje branden, maar toen ik het plaatje zag, snapte ik het helemaal: dit is dus een regelrechte Mambo-X RP350 kloon!
[...]
[afbeelding]
[...]
Het "slechte" nieuws: de website van Vision Systems MP3 doet vermoeden, dat de ondersteuning voor JPEG is weggevallen. Aan de andere kant kun je het slot voor de geheugenkaartjes nog steeds zien zitten (aan de voorkant van de speler), dus echt zeker weten doe ik het niet. Ik zal ze eens mailen.

Het goede nieuws: de rest van de specs is IDENTIEK, inclusief de PRIJS. Het apparaatje is in Duitsland te verkrijgen voor de aardige som van 299 Euro, en via de genoemde website te bestellen. Nice!
Ik heb vandaag een reply gekregen op mijn lompe-boeren-harry-mailtje (nl. in het Engels ipv in het Duits, wat echt niet mijn sterkste taal is).
quote:
Dear Sir/madam,

I would like to know whether the MP3 Jukebox MB-660 you are offering on your website has the capabilty of reading MMC/flashmem-cards.

Furthermore, I would be very pleased if you could tell what your shippingcosts are concerning transport form Germany towards the Netherlands.

Let me say I found the MP3 Jukebox MB-660 a very interesting product, so I hope to hear from you soon,

Kind regards

<IRL-name>
Wat schertst nu mijn verbazing, als ik een Nederlands antwoord krijg...
quote:
Hallo <IRL-lname>,

De jukebox MB-660 heeft geen card reader. Er komt wel binnenkort een nieuwere versie op de markt met card reader en USB 2.0 ( ik denk medio februarie ) .
De verzendkosten naar Nederland zijn ca. 15 Euro.

Met vriendelijke groeten,

Tel. +49-40-528 401-22 Fax. +49-40-528 401-99
Binnenkort meer over de "nieuwe versie" van de jukebox MB-660 (dus gewoon de Mambo X P350 voor een sociale prijs); voorlopig spreekt bovenstaand mailtje wel voor zichzelf, lijkt me.

Poe hee, ik heb me er vandaag toe kunnen aanzetten, om de "gevestigde orde" :7 der HD-based MP3-players in het overzicht op te nemen.

Deze zullen voortaan (binnen 5 minuten en nu) [b]bovenaan in de openingspost[b] te zien zijn.

Het betreft hier de volgende modellen:

Apple iPod

Tja, wat moet ik hier nog over zeggen? Het is één van de bestaansrechten van dit topic, de maatstaf waar anderen langs gemeten worden.

Creative Zen

Ook de Zen heeft een behoorlijk grote fanbase, en niet onterecht. De capaciteit is natuurlijk geweldig en de prijs is wat socialer dan die van de iPod. Misschien mist het beestje een beetje finesse, maar mij maakt dat persoonlijk weinig uit. Wel aso van Creative om opeens met die USB 2.0-versie op de proppen te komen }:O .

Beetje slordig van zowel iPod als Zen vind ik de ingebouwde batterij. Die schijn je niet te kunnen vervangen, waardoor beide spelers tot "wegwerpartikelen" verworden zijn. Maar ja, tegen de tijd dat het zover is, zal er wel een iPod 3 of SuperZen UltraPlus op de markt zijn, zonnecelgestuurd ofzo...

Archos Jukebox Recorder 10/20

Ik krijg hier een beetje het gevoel bij van "Russische tank in WO2". Het ding ziet er weinig florisant uit, maar kan heel wat schade veroorzaken (positief bedoeld). De 20 GB-versie is nog een pietsie te duur, gezien het formaat van de Archos.

SonicBlue Rio Riot

Hier werd erg veel van verwacht, en het schijnt veelal slechts ten dele waar te zijn gemaakt. Sommige mensen vinden hem geweldig, anderen kunnen niet ophouden er overheen te lopen en het ding dood te wensen (ware het niet, dat hij dan waarschijnlijk al overleden is). Ik weet t zelf nog nie zo. Het scherm ziet er erg gaaf uit, maar de behuizing vind ik beduidend minder :| .

Ow, nog 1 ding:

Ik ben menselijk, dus niet onfeilbaar. Al deze feiten omzetten kost veel tijd en af en toe zelfs moeite. Het *kan* dus zijn, dat er hier en daar een kruimeltje op de verkeerde plank terecht is gekomen. Reken mij dit niet te zwaar aan en wijs er gewoon even op ipv zoiets te zeggen van "Ja hallo sloomhoofd, je loopt uit je nek te zeveren, want <vul hier mijn stomme fout in>..."

Alvast bedankt ;)

Nog even over de Tréo-serie.

De Tréo 10 is reeds in Europa gesignaleerd. Echter, zoals reeds vermeld zijn de meningen er nogal over verdeeld. Ik vind 'm ieg wel een stukkie mooier dan zijn grote broertje, de Tréo 15.

http://a.r.tv.com/cnet.1d/i/ce/ps/440/8079847_440_1.gif

Dit is dus de Tréo 10 met - je raadt het al - een 10 GB harddisk

Verder zijn de gebruikers er zelf best over te spreken:

83% GOOD 17% BAD from 106 users op Cnet.com

en dat is voorwaar beter dan bijv. de Creative Zen (nee, dat bedoel ik niet als een offense)!

Adviesprijs volgens E.digital: $159.00. Dat is bijna goedkoop te noemen!

Specs zijn identiek aan de Tréo 15, except de harddisk natuurlijk.

Voor degenen die willen zien wat onze "neutrale vrienden" in Zwitserland voor zoiets wensen te vangen (op een of andere manier hebben ze daar veel van dit soort gadgets):

K55 MP3-Center biedt de Tréo 15 aan voor het lieve sommetje van 299 Euro... das een prijsverschil van zo'n 110 Euro ivgm de USA... Dus dat wordt doorspeuren geblazen.

Ow... als je helemaal :9~ wordt van de Toshiba GigaBeat, dan kun je hem hier alvast bestellen... voor maar liefst 549 Euro...

Dure jongens, die Zwitsers!

the_Omniscient wijzigde dit bericht 15-01-2003 13:12 (4%)

TENACIOUS D TIME!!!

Even voor je overzicht: de Zen weegt 268 gram, en niet 286 gram :).

quote:
the_Omniscient schreef op 12 januari 2003 @ 23:37:
[...]
Morgen trouwens een overzicht van een aantal "mindere goden" (qua naamsbekendheid), waaronder een open-source Linuxplayer.
[...]
Naja, dat doen we vandaag dus maar.

Is it a plane? Is it a mobile phone? No, it's the Terapin Mine TX2000...

http://www.terapintech.com/images/store_prod_mine_2.jpg
Als je hem zo ziet, denk je: "Goh, wat een compact dingetje"...

Sjeez, wat een vreemde eend is dit. Hoewel hij bijna een halve kilo weegt (485 gram om precies te zijn) en de afmetingen van een beautycase bezit (180!!! x 90!!! x 27 mm), vond ik het zonde om hem aan jullie gezichtsveld te onthouden.

Deze compacte versie van de Eiffeltoren moet liefst $ 599 opbrengen... :|

Maar dan heb je wel eindelijk je felbegeerde linux-mp3-multi-funtioneel-geval!

http://www.terapintech.com/images/fea_mine.gif

De Mine is een soort mobiele brandkast met USB, Ethernet en Video-out

Meer info vind je op de website van Terapin...

Het spelertje is al sinds 2001 bezig zich een naam in de MP3-wereld toe te eigenen, maar waarschijnlijk is dit de nieuwste versie.

Shit zeg.

Ik heb ongeloofelijk veel geluk gehad, dat ik die openingspost (weliswaar in stukjes) heb opgeslagen :*) .

Wat me net gebeurde, dat wens ik niemand toe. Ik zit fijn die post te editen, ik wil hem bekijken en HOPPA: de hele lay-out vern**kt en 3 tabellen spoorloos verdwenen.

Ik wist niet dat dat mogelijk was tijdens het EDITEN en BEKIJKEN van iets... :?

Het kan zijn dat er hier en daar wat "oude gegevens" nog niet vervangen zijn, maar dan weet je nu waardoor dat komt.

Sjeez zeg...pfoei... als ik die stuff niet opgeslagen had, was ik compleet gek geworden!

All hope is not lost en ik kan weer fijn door met zoeken naar informatie... :)

the_Omniscient wijzigde dit bericht 15-01-2003 20:56 (2%)
Reden: Censuur!

Reg. datum: 28 oktober 2000

quote:
the_Omniscient schreef op 14 January 2003 @ 22:41:
Nog even over de Tréo-serie.

De Tréo 10 is reeds in Europa gesignaleerd. Echter, zoals reeds vermeld zijn de meningen er nogal over verdeeld. Ik vind 'm ieg wel een stukkie mooier dan zijn grote broertje, de Tréo 15.

[afbeelding]

Dit is dus de Tréo 10 met - je raadt het al - een 10 GB harddisk

Verder zijn de gebruikers er zelf best over te spreken:

83% GOOD 17% BAD from 106 users op Cnet.com

en dat is voorwaar beter dan bijv. de Creative Zen (nee, dat bedoel ik niet als een offense)!

Adviesprijs volgens E.digital: $159.00. Dat is bijna goedkoop te noemen!

Specs zijn identiek aan de Tréo 15, except de harddisk natuurlijk.

Voor degenen die willen zien wat onze "neutrale vrienden" in Zwitserland voor zoiets wensen te vangen (op een of andere manier hebben ze daar veel van dit soort gadgets):

K55 MP3-Center biedt de Tréo 15 aan voor het lieve sommetje van 299 Euro... das een prijsverschil van zo'n 110 Euro ivgm de USA... Dus dat wordt doorspeuren geblazen.

Ow... als je helemaal :9~ wordt van de Toshiba GigaBeat, dan kun je hem hier alvast bestellen... voor maar liefst 549 Euro...

Dure jongens, die Zwitsers!

Damn! dit is interessant :)
Maarja in Euroland zal dit wel weer minstens 200¤ kosten, door BTW e.d... Dat vind ik ook nog wel erg veel voor een draagbaar muziek"spelertje" 450 gulden.. :/
160¤ vind ik wel mooi genoeg.
Toch beetje jammer dat er niet veel voor low budget te krijgen is.

Reg. datum: 12 januari 2002

ja maar ho 's ff, je krijgt hier WEL 10 GB aan opslag aan terug. Voor 160 EUR heb je normaal gesproken net een flashspelertje van 128 MB

Dan vind ik dit toch wel een zeer mooi ding, vraagt blijft natuurlijk og importeurs deze spullen op grote schaal naar Nederland gaan halen.

Let's hope so! :)
6230
Reg. datum: 30 september 2002

quote:
Doogie schreef op 15 January 2003 @ 22:08:
ja maar ho 's ff, je krijgt hier WEL 10 GB aan opslag aan terug. Voor 160 EUR heb je normaal gesproken net een flashspelertje van 128 MB

Dan vind ik dit toch wel een zeer mooi ding, vraagt blijft natuurlijk og importeurs deze spullen op grote schaal naar Nederland gaan halen.

Let's hope so! :)

echt wel
moet maar naar NL komen is echt super gaaf. 10gb!!

Trotse 6230 bezitter

quote:
Xtuv schreef op 15 januari 2003 @ 21:17:
[...]

Damn! dit is interessant :)
Maarja in Euroland zal dit wel weer minstens 200¤ kosten, door BTW e.d... Dat vind ik ook nog wel erg veel voor een draagbaar muziek"spelertje" 450 gulden.. :/
160¤ vind ik wel mooi genoeg.
Toch beetje jammer dat er niet veel voor low budget te krijgen is.

Tja, ik begrijp wat je bedoelt.

Misschien was dit meer iets in "the range of budget" geweest:

De Genica Roopaq

http://www.mounstronic.com/mp3/images/genicaroopaq.jpg

De Genica Roopaq is een kale doos, maar een kale doos kan opgefleurd worden...

Dit is een MP3-speler zonder ID3-tag
edit:
MET ID3 tag dus..., zie post hieronder
.
Het meest bijzondere eraan is echter, dat er geen opslagmedium inzit: daar mag je zelf voor zorgen!

Nu, dat lijkt vreemd en bovenal duur, maar je zult maar een 2.5" HD ergens hebben liggen: dan heb je opeens een MP3-speler met - ik zeg maar wat - een capaciteit van 6 GB... :*) en dit voor een adviesprijs van rond de $ 129 (exclusief shipping natuurlijk). Dat zie ik er niet veel nadoen.

Bovendien ondersteunt het dingetje gewoon USB, zit er een equalizer en een (multi-line) LCD'tje op: er zit zelfs een afstandsbedieninkje bij! Ook is de oplader bij de prijs inbegrepen.. Het klinkt wel erg goed als je dat zo allemaal hoort.

Maar... er moest een "maar" komen... De buffergrootte is bedroevend: 1 MB slechts, hetgeen nog overkomelijk is.

Echter, je zult maar GEEN 2.5" HD hebben liggen, dan wordt 't allemaal gelijk een klap duurder.

En helaas maar waar: officieel is dit gadget al "out of stock", dwz dat de fabrikant (Genica) geen nieuwe meer schijnt te maken.

Wie snuffelt zal vinden. Ik ben ieg wel geïnteresseerd om er een keertje mee te spelen :P .

*Edit: laten we even zo sociaal zijn om de link te delen
Specs van de Genica Roopaq *

the_Omniscient wijzigde dit bericht 16-01-2003 17:03 (11%)
Reden: Linkie drbij

Dussss...
Reg. datum: 27 maart 2000

Dat ding is even groot als mijn laptop, weinig nuttig dus.

Death is inevitable, learn to live with it.

Eat brain, high fibre!

Ik moet zeggen dat ik het meest benieuwd ben Naar iRivers' projectje :)

www.avpnews.com

quote:
Flippit schreef op 16 januari 2003 @ 10:02:
Dat ding is even groot als mijn laptop, weinig nuttig dus.
Hmmm. Fraaie laptop heb jij :)...

Op de website van Genica zelf staat geen woord over de omvang van hun eigen Roopaq.

Een Duitse site vermeldde iets van 20 x 15 cm ofzo, maar dat leek me nogal sterk...

Na een tijdje zoeken ben ik tegen de volgende dimensies aangelopen, op een Chinese website nog wel:

150 × 80× 36 mm

Oftewel: net zo lang als de PJbox, een volstrekt normale breedte en een dikte die ongeveer gelijk is aan de Archos en de Rio Riot.

Naja, natuurlijk: het ding is behoorlijk groot, maar er zijn ergere gevallen.

http://www.yesky.com/20010820/0820roopaqmp3.jpg

Nogmaals: de Genica Roopaq

We hebben het nu over de Roopaq, echter: SSI America heeft er een eigen versie van gemaakt, te weten de Neo 25.

http://www.compgeeks.com/images/300x300/mp3-neo25tb-10-unit.jpg

Hmmm... doet me ergens aan denken, deze Neo 25

http://www.compgeeks.com/images/300x300/MP3-GN835-box.jpghttp://www.compgeeks.com/images/300x300/mp3-neo25tb-10-box.jpg
Zoek de verschillen...

SSI claimed dat hun unit kleiner is qua omvang:

139.7 x 76.2 x 25 mm

Dit maakt hem minder lang dan de PJ-box, en slechts een tikkeltje langer dan de Thompson Lyra/ Rio Riot. De breedte is al helemaal acceptabel: op dit gebied laat hij veel van de modellen uit de openingspost achter zich. Dik is het ding ook allerminst: 4.4 mm dikker dan onze vriend iPod.

Tenslotte weegt hij 340 grammekes, en dat maakt hem nogal zwaar: maar het zal dan ook geen gadget zijn waar iPodders zich druk om hoeven te maken ;). Ieg laat hij de Archos nog een paar gram achter zich.

Bovendien hebben zowel Roopaq als Neo 25 wel ID3-tag in tegenstelling tot mijn eerdere bewering.

De Neo 25 is volgens mij standaard uitgerust met een 10/20 GB harddisk, dus wellicht zal hij flink wat duurder zijn.

Maar aangezien het hier twee modellen betreft, die niet meer geproduceerd worden, zul je op een gegeven moment wel een goedkope versie tegenkomen.

Meer op http://www.daneel.demon.co.uk/neo25.html

http://www.compgeeks.com/images/300x300/MP3-GN835-soft.jpghttp://www.compgeeks.com/images/300x300/mp3-neo25tg-10-soft.jpg

Deze spullekes worden erbij geleverd (links de Roopaq-, rechts de Neo 25-accesoires

Je zult wel even moeten knutselen aan de batterij (Li-Ion), aangezien het ding maar +/- 1.5 uur mee kan (afhankelijk van de HD die erin ligt). Maar das wellicht geen probleem voor de echte Tweaker ;)...

De Roopaq heb ik trouwens ergens zien liggen voor een schappelijke prijs...

P/N:ROOPAQ
Price:$63.80 :?
as of 1/16/2003
... Dus nog recentelijk ge-update...

Probleem is, dat die site niet echt vermeldt hoe ik dat dan moet bestellen. Effe verder pluizen dus.

Nu we toch in de Neo-sfeer zitten (zie vorige post), hier nog een modelletje voor de "budgeteers" onder ons.

De Neo 25 IV (volgens mij geen familie van bovenstaand spelertje)

http://www.brack.ch/pictures/6279.7.L.JPG

Eh tja, geen schoonheidsprijs of oscar voor het beste geluid: wel redelijk compact en goedkoop

Je kunt hem hebben voor 139 Euro... Er komen dan nog 15 Euro's bij aan verzendkosten naar Nederland.

Ik zal gelijk maar de minpunten opnoemen (pessimistisch ingesteld):

- Er moet nog een HD in (2.5")
- Ding ziet er niet echt stoer uit (subjectief)
- Li-Ion accu gaat slechts 4 uur mee (tweak...tweak)
- S/N ratio om van te huilen: 75 dB... (tweak dat maar eens weg)

Hoewel er ook pluspunten zijn:

+ Prijs is een lachertje als je al een 2.5" HD hebt liggen
+ 8 MB buffer is toereikend voor veel mensen
+ 125 x 85 x 24mm, 130g (zonder HD weliswaar)
+ Toereikend accesoires-pakketje

Kijk eens op de Duitse Ebay, waar men dit apparaat *nieuw* aan het veilen is.

http://www.cytronix.de/Produktbilder/neo254pocket.jpg http://www.brack.ch/pictures/6279.4.L.JPG
Zo valt het nog goed aan te zien

In Zwitserland is alles duur, dus ook de Neo 25 IV: ongeveer 151 Euro.

quote:
skullsplitter schreef op 16 January 2003 @ 14:54:
Ik moet zeggen dat ik het meest benieuwd ben Naar iRivers' projectje :)
Nou ok dan... Soms zijn plaatjes zoveel interessanter dan woorden, nietwaar ;)

http://www.zdnet.co.jp/news/0301/14/irv02.jpg

"Ooooooohhh"

http://www.zdnet.co.jp/news/0301/14/irv03.jpg

"Aaaaaaaahhh"

http://www.zdnet.co.jp/news/0301/14/irv04.jpg

"Oeeeeeeeeehhh"

Er is nog weinig meer over de iHP100 bekend, dan hetgeen al gemeld is. Maar goed: dat zal ongetwijfeld wel veranderen.

Ondertussen ook opgedoken: de Thomson LyraMicro RD2760. Wanneer je die RD2800/2820 maar een logge bak vond, dan heb ik goed nieuws voor je.

Weliswaar past er "maar" 1.5 GB op, dat maakt hem niet minder spectaculair.

Hij is namelijk gebaseerd op een 1" Harddisk... Dit zorgt ervoor dat het met afstand de kleinste HD-speler van allemaal is.

http://a.r.tv.com/cnet.1d/i/tt/ces2003/img-sub-lyra.jpg

Voor hen die het niet geloven: hij is dus echt behoorlijk compact

Klein edoch fijn ondersteunt dit beestje MP3, WMA en MP3Pro. Het datapomp-gebeuren geschiedt via USB 2.0, en de verwachte releasedatum ligt om en nabij de zomer van dit jaar (voor de Yankees natuurlijk).

Het viel me ontzettend mee hoeveel de LyraMicro moet gaan kosten: de adviesprijs ligt niet hoger dan $200...

Microsoft zou Microsoft niet zijn wanneer ze niet mee wilden spelen, wanneer er grof geld in het verschiet ligt:

quote:
In a move to compete with Apple's highly successful Apple iPod MP3 player, Microsoft announced that it plans to introduce its personal media player known as Media2Go. Media2Go will have a 20 Gigabyte hard drive, and a color screen for viewing digital photos and for watching videos. The screen will reportedly be available in standard 3.5-inch size and 7-inch size and various versions will be manufactured by Sanyo, ViewSonic, iRiver and Samsung. Gates said that Media 2Go would allow users to download media from the Internet, and the ability to store TV programs that have been recorded by Microsoft's Windows XP Media Center Edition. The Media2Go is projected to retail for less than $500 US.
(Bron: cnet.com)

Eat brain, high fibre!

quote:
the_Omniscient schreef op 16 januari 2003 @ 18:16:
[...]
Nou ok dan... Soms zijn plaatjes zoveel interessanter dan woorden, nietwaar ;)

[afbeelding]

"Ooooooohhh"

[afbeelding]

"Aaaaaaaahhh"

[afbeelding]

"Oeeeeeeeeehhh"

Er is nog weinig meer over de iHP100 bekend, dan hetgeen al gemeld is. Maar goed: dat zal ongetwijfeld wel veranderen.

Ondertussen ook opgedoken: de Thomson LyraMicro RD2760. Wanneer je die RD2800/2820 maar een logge bak vond, dan heb ik goed nieuws voor je.

Weliswaar past er "maar" 1.5 GB op, dat maakt hem niet minder spectaculair.

Hij is namelijk gebaseerd op een 1" Harddisk... Dit zorgt ervoor dat het met afstand de kleinste HD-speler van allemaal is.

[afbeelding]

Voor hen die het niet geloven: hij is dus echt behoorlijk compact

Klein edoch fijn ondersteunt dit beestje MP3, WMA en MP3Pro. Het datapomp-gebeuren geschiedt via USB 2.0, en de verwachte releasedatum ligt om en nabij de zomer van dit jaar (voor de Yankees natuurlijk).

Het viel me ontzettend mee hoeveel de LyraMicro moet gaan kosten: de adviesprijs ligt niet hoger dan $200...

Microsoft zou Microsoft niet zijn wanneer ze niet mee wilden spelen, wanneer er grof geld in het verschiet ligt:

[...]
(Bron: cnet.com)
Beide erg leuk, al gaat mijn smaak-gevoel meer richting iRiver :)

www.avpnews.com

De Thomson-Lyra-gasten zijn lekker bezig. Voor de mensen die bang zijn, dat ze bovenstaande RD2760 kwijtraken tussen hun kleingeld en Zeeman-sokken, is er een nieuw model aangekondigd.

Thomson Lyra 2821 Jukebox

http://gearmedia.ign.com/gear/image/ces_2003_rca_rd2821_small.jpg

De foto van het "echte" apparaat laat nog even op zich wachten...

20 GB HD, USB 2.0, MP3(Pro) + WMA, kan dienen als externe HD...

Zeer slank design...

Adviesprijs van $ 249...

Dat kan nog wat worden!

Verwachte releasedatum: Juni 2003, ik lig al voor de deur te wachten 8)
edit:
Trouwens: het is tevens de eerste speler met een "like/dislike-knop"... :? Zeker teveel naar "Idols" gekeken toen ze dit apparaatje ontwierpen

the_Omniscient wijzigde dit bericht 17-01-2003 21:42 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: