Gathering of Tweakers

Quicksearch
Twerwijl ik wacht op enkele onderdelen voor mijn nieuwe Epia case (dat projectje staat even stil tot ik de plexidelen weer terug heb ontvangen), en vanwege het slechte weer buiten, heb ik me maar geworpen op het volgende project wat ik in de pipe-line had.

Het moet een MP-3/Div-X/DVD systeempie voor in de auto worden, met contact tot het internet via me GSM'etje opgebouwd rond het Via Epia bordje van de IA.
Ik gebruik vier versterkers voor vijf kanalen, actief gescheiden d.m.v. een Herman Karton actief scheidings filter (op de tweede foto in het midden). In het dashboard van mijn Opel Omega 2.3D station car ( :) 1991) komt het 7,8" touchScreen LCD (als ik dat ooit aan de praat krijg...) en achterin een gewoon Monacor LCD schermpie voor de kids.

http://members.lycos.co.uk/potlood/helemaal.jpg

http://members.lycos.co.uk/potlood/hart1.jpg

De versterkers heb ik allemaal op een plaat MDF gemonteerd die precies achterin de auto past. Er komt nog een afdek plaat overheen als 'ie klaar is, zodat de laadvloer gewoon gebruikt kan blijven worden.

De gebruikte materialen zijn:

Actief filter:
Harman/Kardon CXO-1 Crossover

Versterkers:
Harman/Kardon CA60Q 4 x 15Watt - voor hoge tonen front & back > 2.500Hz
MacFarlow 2 x 100W -> in brugschakeling 1 x 200W - voor de Subwoofer < 80Hz
Longmill 2 x 100W - voor middentonen achter >80Hz - < 2.500Hz
Magnat Bull 4 x 120W - Voor middentonen voor <2.500Hz

PC-onderdelen
Via Epia 800Mz MoBo
Maxtor 20gB HDD
Slim-line DVD player (moet ik nog aanschaffen)
7,8" touchscreen LCD scherm (Sharp LM8V31)
BTC 5090 wireless RF keyboard

Dit is het begin, ik zal jullie op de hoogte houden van de progress.

Enne goeie ideëen en tips zijn van harte welkom!

AcouSE wijzigde dit bericht 28-10-2002 17:13 (0%)
Reden: breedte pics aangepast

Flying the Vixen forever...

Cool idee en veel succes!!!!!!
zorg voor een hd van een notebook dit ivm schokken die hij te verwerken krijgt.en dat alles afgedekt kan worden.Niet dat iemand gaat denken hee das leuk voor thuis en het jat.Afgunst is erg groot :(

Ik ben zeer benieuwd naar inbouwpics als het zover is.

Da's goeie shit

Dat notebook HDD'tje is een goed idee, heb ik al toegepast in de SpaceCase, dus ga ik uitwerken.
Het MoBotje ga ik in een alucase bouwen, die multifunctioneel wordt, een soort modulair systeem, waarin het MoBo een eigen case krijgt, met externe HDD en DVD, waarvan ik die 'modules' thuis ook in mijn netwerkje kan opnemen.
anti-velociraptor

Wat doet zo'n actief scheidingsfilter nou eigenlijk (ja ik weet het ik ben dom)

Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.

Power Edge 300SC

leipe shit! succes ermee!

Ik wil eigenlijk nog steeds een PowerEdge 300SC - Mijn Systeem

frequentie bereiken scheiden, dus 20-30 Hz naar je subwoofer en de rest naar je piezo tweaters :P

Canon Digital EOS 20d |BG-E2 grip + E1 Handstrap | Tamron 28-75 f/2.8 | Sigma 10-22 | Speedlite 580ex | pd7x (40 gbyte) | Manfrotto 648b monopod | Canon 70-200L f/2.8 USM | WHISHLIST: Goed statief

Actief scheidingsfilter filter het geluid in verschillende fequenties voordat het versterkt wordt.
Het alternatief is passieve filtering, waarbij het signaal wordt gefilterd nadat het versterkt is.

Het voordeel van actieve filtering is dat je versterker maar een bepaalde (instelbare) bandbreedte hoeft te versterken, en geen energie 'verspilt' aan 'overbodige' fequenties.
Zozo! Dit gaat volgens mij echt vet worden. *Bookmarked dit topic*

My T.net ID Dus klik maar een eind weg :P

quote:
Bart_Banaan schreef op 27 oktober 2002 @ 14:07:
Dat notebook HDD'tje is een goed idee, heb ik al toegepast in de SpaceCase, dus ga ik uitwerken.
Het MoBotje ga ik in een alucase bouwen, die multifunctioneel wordt, een soort modulair systeem, waarin het MoBo een eigen case krijgt, met externe HDD en DVD, waarvan ik die 'modules' thuis ook in mijn netwerkje kan opnemen.
Als je je HDD ook modulair maakt, kan je dat weer makkelijk aan je pc hangen en zo makkelijker volpompen met mp3's e.d.

Is er nu echt niemand die een reactie geeft op dat 7.8" touchscreen ? Mensen das niet zomaar een schermpje hé !

moest ik ff kwijt bart...
quote:
.blieblie. schreef op 27 oktober 2002 @ 14:13:
[...]

Als je je HDD ook modulair maakt, kan je dat weer makkelijk aan je pc hangen en zo makkelijker volpompen met mp3's e.d.
Dat is wel het idee, de HDD en het MoBo komen elk in een apart alu kassie, de DVDspeler en het LCD in het dashboard. Dat ik het MoBo modulair wil houden is om het feit dat als ik een caravan koop en daar natuurlijk ook wil kunnen computeren.... uit de kofferbak ...hup in de caravan...
quote:
Mr.ChronoM schreef op 27 oktober 2002 @ 14:17:
Is er nu echt niemand die een reactie geeft op dat 7.8" touchscreen ? Mensen das niet zomaar een schermpje hé !

Ja ik wilde net wat gaan roepen :)

:9~
Waar heb je dat schermpje vandaan :? En natuurlijk wat kost da?

Dit project ziet er weer veelbelovend uit! Veel succes! _/-\o_

zorg er ook voor dat aub het scherm verwijderd kan worden.Je zult niet de eerste zijn die het kwijt raakt

quote:
Mr.ChronoM schreef op 27 oktober 2002 @ 14:17:

Als het niet anders lukt, hang ik die via een VGA -> LCD converter aan mijn MoBo'tje, maar eerst gaan we proberen er zelf wat voor te bouwen, een leuke uitdaging is het om hem aan de praat te krijgen.
Een leuke VGA-> LCD converter, voor 640 x 480 pxl staat hier

Een groot voordeel van het Via bordje is dat daar een standaard TV-out op zit, desnoods schaf ik ook voor voorin zo'n Monacor schermpje aan (met TV-in, kost iets van ¤ 110,= bij Hecke Electronica Amsterdam) en plak daar de TS folie op van dit schermpje.
en jij bent er zeker van dat die convertor werkt op je LCD ?
want er zelf iets voor maken lijkt mij echt nog een onbegonenn zaak (maar dat was al duidelijk dacht ik :p ) en wat kost dat controlertje ;) ?
Ik heb navraag gedaan bij die gasten van die controller maar nog niks terug gehoord.
Zodra ik wat weet post ik het natuurlijk in dit topic.
nice :)
Mr.ChronoM geeft ook wel interesse in de 800x600 variant
nu nog ergens een elektuurtje bijbestellen voor die touchscreen en dan kom ik ook wel eens met een nieuwe case mod projectje :+

edit :
Net ff de datasheet bekeken van die controller en onderste afbeelding op de laatste pagina is veelbelovend, Sharp staat er mooi op vermeld bij de connector en de backlight kan ook via de controller met 4-5 draadjes

Mr.ChronoM wijzigde dit bericht 27-10-2002 14:37 (0%)
Reden: datasheet info

hahaha,

Bij deze een oproep:
Modbreak: Da's dus niet toegestaan.

En voor de liefhebber: een piccie van de controller welke tussen onze schermpjes en het MoBo zit, als iemand er een zinnige uitleg over heeft graag!
http://www.ccmod.com/bart/LCDdisplay/LCD2.jpg

een groooooote uitvoering (1600x1200) van deze pic vind je hier :7

AcouSE wijzigde dit bericht 28-10-2002 17:16 (0%)
Reden: Modbreak + breedte pic aangepast

[..]

en ok er zijn meedere van deze touchscreen TFT's van meerder formaten (5 tot 12inch) onder enkele GoT'ers ;) ( _/-\o_ bart _/-\o_ )

AcouSE wijzigde dit bericht 28-10-2002 17:19 (0%)

Overclocker

Hoe ga je het zaakie voeden?

quote:
Fewture schreef op 27 oktober 2002 @ 14:47:
Hoe ga je het zaakie voeden?

Ik denk dat ik een UPS ga slopen, en met een tweede accu (welke via een diode blok geladen wordt) deze ups ga voeden, en daar 230Vac uittrek voor een 90Watt PSU van www.equa.nl. Dus ik ga een oude UPS gebruiken als omvormer 12V-> 230Vc.
Hoef ik niet opzoek naar een 12 volt -> ATX aansluiting, want die zijn lastig te vinden/maken.
Dahm, dit gaat weer een mooi project worden... :9

Ik ben ook wel benieuwd waar zo'n touchscreen lcd (voor een leuk prijs) te krijgen is... :9~

Suc6 met de MOD Bart... _/-\o_

Canon 40D + BG-E2N | Canon 300D | 8mm/3.5 | 17-55/2.8 IS USM | 50mm/1.4 | 28-135/3.5-5.6 IS USM | 70-200/4L IS USM | Canon Speedlite 580EX II

Bezoek nu ook... WWW.OELOE.TK

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws