Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Producer

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
steel
Reg. datum: 01 juli 1999

quote:
Edit: Om zo'n synth te leren kennen moet je zowat een volwaardige studie volgen. Ik snap er geen hol van.

Je zou het idd op die manier kunnen benaderen, alle knoppen willen verklaren en de hele synthese techniek snappen en op die manier 'natuurkundig' je golfvormen stapelen totdat je de sound hebt die je wilt. Dat kan, en daar zijn wel studies voor..
je zou ook kunnen kiezen om te experimenteren en veel presets te doorlopen, kijken hoe die patches in elkaar steken.. Kost je soms een middag maar je krijgt vaak wel leuke dingen :)

afgestudeerd en alweer studerende...

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

inderdaad. ik kan nog geen ene n**k uit mijn waldorf halen :( interface is horrible.. met even de pc weer fixen kan ik een stuk meer :)

Artillerie magneet :-(
Reg. datum: 15 februari 2002

Tja...ik moet zeggen dat het me ook vies tegen valt. Als ik een toffe sound heb gecreeerd is het gewoon luck. Ik ga nu nog maar effe wat klooien.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

met de gangbare controls kan ik prima dingen maken.. ik denk dat ik maar eesn op zoek ga naar een oude access contoller voor de MW 1 :)

steel

bestaan dr geen PC controllers voor...? Of een programmeerbare multi midiknob programmer..? kan je direct aan andere vsti's hangen (of reas on)

trouwens, sinds wanneer heb je die waldorf...?

djazete wijzigde dit bericht 02-05-2003 00:09 (17%)

Guitar Hero III
Reg. datum: 13 juli 2000

quote:
jagermeister1 schreef op 01 May 2003 @ 19:52:
Ik wordt er echt gek van. Ik kom niet eens in de buurt van die sound :( De meest vreemde geluiden komen voorbij, maar niet wat ik wil.

Hoe ga je nou te werk bij het creeeren van een geluid. Je begint natuurlijk met de wavevorm te bepalen, maar dan? Gebruik je Frequency modulation of juist niet en wat zijn de knoppen om de sound totaal te veranderen?

Edit: Om zo'n synth te leren kennen moet je zowat een volwaardige studie volgen. Ik snap er geen hol van.

lol

code:
1
OSC1:  mode= -  wave=/|    cent=0
OSC2:  mode= x  wave=|-|_| cent=-12

Verder zit ik alleen maar aan de filters en LFO.
Het hoofd geluid bepaal je met de OSC's daarna is het tunen geblazen ;)
Met de effecten maak je de sound vetter, het is niet de basis... dus als het er niet op lijkt zonder effecten zal dat het ook niet doen met :)

Deze heb ik net ff gemaakt met hoofdtelefoon op, zal niet geheel kloppen want ik heb hem uit het hoofdje gedaan :X

quote:
Redje schreef op 02 May 2003 @ 00:48:
[...]

lol

code:
1
OSC1:  mode= -  wave=/|    cent=0
OSC2:  mode= x  wave=|-|_| cent=-12

Verder zit ik alleen maar aan de filters en LFO.
Het hoofd geluid bepaal je met de OSC's daarna is het tunen geblazen ;)
Met de effecten maak je de sound vetter, het is niet de basis... dus als het er niet op lijkt zonder effecten zal dat het ook niet doen met :)

Deze heb ik net ff gemaakt met hoofdtelefoon op, zal niet geheel kloppen want ik heb hem uit het hoofdje gedaan :X
Erg vet wat je gemaakt hebt _/-\o_

Dus als ik het goed begrijp is Osc 1 een saw en Osc 2 een square vorm, maar laat je semi dan op 0 staan? Wat doe je doen met die filters? Zit je ook aan de kbd knop naast filter1 en zet je filter 2 ook aan?

Zit je alleen aan LFO1 en 2 en niet aan velocity enzo? Zodra ik aan LFO1 ga klooien dan komt er alleen maar een overstuurd geluid uit. Bij LFO 2 staat ie standaard op Phase, laat jij dat zo of niet?

Edit: Heb je trouwens niet stiekum andere effect bakkies in je rack aan de subtractor gekoppeld? Ik kom nu redelijk in de buurt, maar het kan nog veel beter.

jagermeister wijzigde dit bericht 02-05-2003 02:08 (8%)

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

quote:
djazete schreef op 02 mei 2003 @ 00:09:
bestaan dr geen PC controllers voor...? Of een programmeerbare multi midiknob programmer..? kan je direct aan andere vsti's hangen (of reas on)

trouwens, sinds wanneer heb je die waldorf...?

heb em een maandje of 2 van "thegreatmuffin" over gekocht (je weet em wel :) )

Er zit een programma van Soundtower.com bij, maar hij werkt nog niet echt lekker in windows nu.. (komt omdat ie niet echt voor XP gemaakt is) en hij hangt ook tussen een unitor in. Ik heb dan wel een sounddiver.. die moet ik dan nog eens proberen..

Ik heb eigenlijk nog niet echt gekeken voor een multiknob editor... ik heb trouwends nog niet echt met midi thru's gewerkt,.. maar ik wil voor een controller zeker geen midikanaal inleveren.. Ik heb er al zo weinig (met oog op de toekomst)

het is echt een heel bruut ding van wat ik er gehoord van heb.. maar ik wil er nu eens lekker zelf mee aan de slag

Redje>> Ik zit nog steeds te klooien(tijdens mijn nachtdienst :P ), maar krijg het echt met geen mogelijkheid voor elkaar. Zou je voor mij die subtractor patch willen uploaden of naar mijn mailadres willen mailen? Ik wil gewoon zien wat ik fout doe. Ik kom in iedergeval dichter in de buurt dan dat ik vanmiddag kwam, maar it's driving me mad 8)7

Wat me opvalt is dat als je met LFO1 klooit, het geluid al zeer snel niet meer om aan te horen is, maar als je effe kan zorgen dat ik die patch in handen krijg dan zou ik dat zeer tof vinden! :)

Of maak anders effe een screenshot zodat ik jouw settings kan zien.

jagermeister wijzigde dit bericht 02-05-2003 05:35 (36%)

Guitar Hero III

De truuk is dat je door middel van meedere Subtractors elkaar qua geluid aanvult(layered).
Als ik met 1 subtractor speel krijg ik ook geen vette sound.
Dit is natuurlijk lastig want de geluiden moeten elkaar mooi aanvullen... dus nog meer tune werk :)

Probleem van Subtractor en Malström is dat ze 2 OSC's hebben, veel VSTi's synths hebben er 4, 6 of meer. Dus je moet dit compenseren.

steel

jagermeister1: dat hardcore numme rvan je word ik persoonlijk niet echt blij of vrolijk van... maar goed dat is ook mijn muziek absoluut niet...

Zijn er nog anderen die dingen gemaakt hebben buiten reason om..?

Guitar Hero III

Waarom persee buiten Reason om?

quote:
Redje schreef op 02 May 2003 @ 09:07:
De truuk is dat je door middel van meedere Subtractors elkaar qua geluid aanvult(layered).
Als ik met 1 subtractor speel krijg ik ook geen vette sound.
Dit is natuurlijk lastig want de geluiden moeten elkaar mooi aanvullen... dus nog meer tune werk :)

Probleem van Subtractor en Malström is dat ze 2 OSC's hebben, veel VSTi's synths hebben er 4, 6 of meer. Dus je moet dit compenseren.

Aha en ik maar klooien. Maar hoe ga je dan te werk? Dan kun je nooit die melodie via je midi controller spelen of zie ik dat verkeerd.

Ennuh, je kunt niet ff die patches uploaden ofzo?

quote:
djazete schreef op 02 May 2003 @ 10:54:
jagermeister1: dat hardcore numme rvan je word ik persoonlijk niet echt blij of vrolijk van... maar goed dat is ook mijn muziek absoluut niet...

Zijn er nog anderen die dingen gemaakt hebben buiten reason om..?
Was ik niet hoor, maar weet ook niet meer wie dat was die hem gemaakt heeft. Ik vond het persoonlijk ook maar deprimerende herrie, maar smaken verschillen he.

quote:
Was ik niet hoor, maar weet ook niet meer wie dat was die hem gemaakt heeft. Ik vond het persoonlijk ook maar deprimerende herrie, maar smaken verschillen he.

Guess that was me >:)
Twas idd een beetje hard voor de gemiddelde tranceliefhebber. En die 2e link doet et nu wel.

Dus als je nog wat "normaals" wilt horen:
http://www.theyoungzone.n...&req=getit&lid=76
DJ 3ct0n3k - Great Depression
(Styl: techno)

http://www.theyoungzone.n...&req=getit&lid=78
DJ 3ct0n3k - XXX, $$$, Murder
(Styl: "normale" hardcore)

http://www.theyoungzone.n...&req=getit&lid=79
DJ 3ct0n3k - Touched by an angel
(Styl: ook iets van techno / trance, nog niet afgemixt)

steel

Nou ik hou ook niet echt van trance.. Opzich vind ik sommige electronische muziek wel leuk, maar dat gaat meer richting wat men noemt 'IDM'.........
(warp, fatcat, morr, ninja tune)
Buiten reason om omdat ik het idee hebt dat veel in reason 'gecomponeerde' muziek veelal op hetzelfde uitkomt en in dezelfde zweem blijft hangen, en laat dat net de muziek zijn waarvan ik het idee heb dat er al 13 in een dozijn zijn, en ik vind dat dus niet echt interresant om te luisteren...
maar goed als iemand iets vernieuwend heeft in reason ben ik er wel weer benieuwd naar natuurlijk :)

Ik heb met meerdere subtractors zitten spelen en wat ik merk is dat het geluid 'voller' wordt op de 1 of andere manier, maar ik kom niet in de buurt van die Cygnus-x sound en daar wordt ik ziek van :'(

Ik kreeg net op Reasonstation.net te horen dat ik met deze patch een heel eind zou moeten komen, maar ook hier mee kom ik niet in de buurt. Redje...kun jij effe kijken of dit een goede patch is en zou je me nog iets gedetailleerder willen vertellen hoe je tot die sound komt.

Ik moet zeggen dat ik er maf van wordt, maar het is gelijk wel een goede oefening om zo te klooien met die synths.

quote:
djazete schreef op 02 May 2003 @ 13:30:
Nou ik hou ook niet echt van trance.. Opzich vind ik sommige electronische muziek wel leuk, maar dat gaat meer richting wat men noemt 'IDM'.........
(warp, fatcat, morr, ninja tune)
Buiten reason om omdat ik het idee hebt dat veel in reason 'gecomponeerde' muziek veelal op hetzelfde uitkomt en in dezelfde zweem blijft hangen, en laat dat net de muziek zijn waarvan ik het idee heb dat er al 13 in een dozijn zijn, en ik vind dat dus niet echt interresant om te luisteren...
maar goed als iemand iets vernieuwend heeft in reason ben ik er wel weer benieuwd naar natuurlijk :)
Ik hou ook niet zo van trance, maar die sound die ik wil proberen na te maken vindt ik toch wel heel erg vet. Ik wil gewoon kijken wat ik met Reason kan ipv. de standaard 303 bliepjes die er uit te halen zijn. Verder hou ik van zeer uiteenlopende muziek. Hardcore gaat er bij mij ook wel in hoor. Vroeger heel wat Gabber feestjes afgestruind enzo.

jagermeister wijzigde dit bericht 02-05-2003 13:41 (44%)

Reg. datum: 30 januari 2003

FROOTY LOOPS

p to tha p

Guitar Hero III

quote:
jagermeister1 schreef op 02 May 2003 @ 13:34:
Ik heb met meerdere subtractors zitten spelen en wat ik merk is dat het geluid 'voller' wordt op de 1 of andere manier, maar ik kom niet in de buurt van die Cygnus-x sound en daar wordt ik ziek van :'(

Ik kreeg net op Reasonstation.net te horen dat ik met deze patch een heel eind zou moeten komen, maar ook hier mee kom ik niet in de buurt. Redje...kun jij effe kijken of dit een goede patch is en zou je me nog iets gedetailleerder willen vertellen hoe je tot die sound komt.

Ik moet zeggen dat ik er maf van wordt, maar het is gelijk wel een goede oefening om zo te klooien met die synths.

[...]

Ik hou ook niet zo van trance, maar die sound die ik wil proberen na te maken vindt ik toch wel heel erg vet. Ik wil gewoon kijken wat ik met Reason kan ipv. de standaard 303 bliepjes die er uit te halen zijn. Verder hou ik van zeer uiteenlopende muziek. Hardcore gaat er bij mij ook wel in hoor. Vroeger heel wat Gabber feestjes afgestruind enzo.

Hehe http://www.reasonstation....=19873&forum=10&4

RonnyV heeft het bij het rechte eind, btw. die zit volgens mij bij Clubcharts...

Alle subtractors hebben dezelfde patch maar elke tweak je net anders zodat ie anders klinkt maar samen meer 1 geheel wordt.

Je maakt gewoon 1 melodie met je keyboard, deze kopieer je en gebruik voor de andere Subtractor. Je kan maar 1 Subtractor bedienen met je keyboard, maar die gebruik alleen eenmalig voor de melodie, daarna copy/paste.

Met Reason kan je best veel verschillende stylen maken, alleen doordat je maar 2 synths hebt moet je aardig wat tweaken om een lekkere sound te krijgen.
Als je FruityLoops/Cubase met VSTi's gebruikt heb je echt een pak synths waar je uit kan kiezen, wil moet zeggen dat het beter klinkt dan met alleen Reason.

quote:
Redje schreef op 02 mei 2003 @ 13:59:
[...]

Hehe http://www.reasonstation....=19873&forum=10&4

RonnyV heeft het bij het rechte eind, btw. die zit volgens mij bij Clubcharts...

Alle subtractors hebben dezelfde patch maar elke tweak je net anders zodat ie anders klinkt maar samen meer 1 geheel wordt.

Je maakt gewoon 1 melodie met je keyboard, deze kopieer je en gebruik voor de andere Subtractor. Je kan maar 1 Subtractor bedienen met je keyboard, maar die gebruik alleen eenmalig voor de melodie, daarna copy/paste.

Met Reason kan je best veel verschillende stylen maken, alleen doordat je maar 2 synths hebt moet je aardig wat tweaken om een lekkere sound te krijgen.
Als je FruityLoops/Cubase met VSTi's gebruikt heb je echt een pak synths waar je uit kan kiezen, wil moet zeggen dat het beter klinkt dan met alleen Reason.

Haha...ik wordt bespioneerd.

Dan ga ik jou nu wat leren 8) Ik heb net van Ronny te horen gekregen dat je wel 2 of meer synths tegelijk met je keyboard kan bedienen. Daar zijn de midi bussen a, b, c en d voor. Gewoon je Midi preferences instellen.

Maaruh Cubase is natuurlijk ook niet simpel voor een beginneling zoals ik.

Guitar Hero III

:P

Hmm das wel handig, vanavond ff proberen :)
Ik had het niet echt nodig maar wel nice dat het kan...

Cubase en helemaal sommige VSTi's zijn lastiger. Ik begin ook net, dus Reason zal het voorlopig ff blijven.

Heb net ff Fruity loops binnen gehaald en de presets klinken goed. Maar ik kan geen filters e.d. met mijn keyboard besturen. Moet ik nog effe uitzoeken.

Maaruh, stuur mij alsjeblaft ff die patches getweaked en al voor Reason. Dan kan ik vergelijken wat ik fout doe Ik ben het zelf tweaken en tot valse geluiden komen behoorlijk zat.

Picture Failure.
Reg. datum: 04 juni 2001

Hmm iedereen gebruikt hier Reason 2.0, ik denk dat ik voor de gein ook maar weer eens reason 2 ga installeren, en Rewiren aan mn Cubase SX, Volgens mij een goede Combinatie.

MSI K7T266 PRO 2|AMD XP1700+(1.47MHZ)@1550MHZ|ZALMAN CNPS5005-Cu|512MB DDR(Twinmos CAS2)|GAINWARD TI 4400|LITEON 24X10X40X|LITE-ONE DVD LTD163 (16x48)|MAXTOR 40 GIG 7200 rpm|

quote:
pr0t0type schreef op 02 mei 2003 @ 15:00:
Hmm iedereen gebruikt hier Reason 2.0, ik denk dat ik voor de gein ook maar weer eens reason 2 ga installeren, en Rewiren aan mn Cubase SX, Volgens mij een goede Combinatie.
Nee hoor nog steeds 1.0 bij gebrek aan beter :+

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: