Toon posts:

Wat is de Beste Videokaart ooit?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.169 views sinds 30-01-2008

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 12:11
Mwa, de Geforce 256 was toch wel een behoorlijk stapje vanaf de TNT2.. Daarom vind ik dat die kaart ook wel thuishoort in dit rijtje
Maar daarvoor zekers te weten de Voodoo kaart. Tis tenslotte de eerste 3d kaart vind ik
En de Intel740.. ik heb nog een 8 mb kaartje ervan liggen.. Met een Demo.. nounou... die glimmende vloeren toch.. heel mooi!..maar de rest is wel lelijk :D

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-07 22:20

Hu9o

Schokkend

Ondanks dat iedereen hier Voodoo1 loopt te schreeuwen, vind ik dat de beste videokaart allertijde is: De eerste videokaart welke kleurenbeeld geeft.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Najah het wordt snel saai, met dezelfde reacties...

...Maar ik hou het toch bij "3Dfx VooDoo 2 /12MB"

Wauw, wat was dat geweldig :9

I browse with Vivaldi

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:10

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ThE DarK SpiRiT schreef op 01 oktober 2003 @ 16:29:
Najah het wordt snel saai, met dezelfde reacties...

...Maar ik hou het toch bij "3Dfx VooDoo 2 /12MB"

Wauw, wat was dat geweldig :9
dan wel 2 in sli modus :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:18
De GF256 DDR, dan wel specifiek de Asus V6800 Deluxe. De eerste 256 bit gpu. Geweldige kaart dat!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verschijdene hier van liggen met 2MB ideaal voor 2e monitor.

Maar ook de Trident9440 was een goede chip.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 10:46

Mentalist

[avdD]

Mennuz schreef op 01 October 2003 @ 16:22:
Mwa, de Geforce 256 was toch wel een behoorlijk stapje vanaf de TNT2.. Daarom vind ik dat die kaart ook wel thuishoort in dit rijtje
De benchmarks destijds gemist :?

TNT2 Ultra was über toen. GF256 wonderbaarlijk genoeg nóg sneller, zelfs zonder T&L. Maar zonder T&L was ie maar 5% oid sneller.

En er was toen helemaal niet zoveel T&L ondersteunde software. Maar goed, wel een aankoop voor de toekomst (destijds) :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:18
Heb een tnt2 ultra gehad en een gf256 ddr, de 256 ddr was veel snller. Toch nog maar paar reviewtjes lezen w3ird_N3rd.. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hercules Monochroom / CGA
-of-
VooDoo II SLI
-of-
Matrox G400 Max
-of-
VooDoo 5 6000
-of-
GeForce DDR
-of-
GeForce 2 Ultra
-of-
GeForce FX 5900

Kan niet echt kiezen

[ Voor 7% gewijzigd door Tyrian op 01-10-2003 20:41 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Mentalist
  • Laatst online: 17-06 10:46

Mentalist

[avdD]

Deorgere schreef op 01 October 2003 @ 19:23:
Heb een tnt2 ultra gehad en een gf256 ddr, de 256 ddr was veel snller. Toch nog maar paar reviewtjes lezen w3ird_N3rd.. :)
"veel sneller" zegt niets zonder erbij te zetten met welke apps ;)

En bovendien had ik het over de SDR versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 01-10-2003 20:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 13:05
De TNT 1 in oktober 1998, want:
Hij versloeg als eerste de Voodoo 2 SLI (okay overdreven :D).
Snelle Single chip solution. VS 3 kaarten (vs VGA kaart + 2xvoodoo 2).
Dus goedkoper dan 3 kaarten.
Hogere resoluties.
Hogere kwaliteit 2d en 3d beeld.
Nadeel geen glide en gare ondersteuning van glide spellen die eingelijk speciaal voor 3dfx waren gemaakt. D3D van toen was gewoon ruk en traag. Ik draaide UT gewoon in beta OpenGL en dat werkte dan wel weer flex. Unreal 1 is wat dat betreft gewoon een ungepatch kutspel. Ja een jaar later met patches komen, bedankt he.
Jammer dat de nieuwe drivers in ongeveer januari 1999 van 3DFX de banshee weer langszij trokken.
Ow ja, last but not least:
Het maakte een einde aan de monopoly positie van 3DFX in het maken van goeie 3d accelerators. De riva 128 en ZX was een leuk begin, maar de TNT was gaaf. Twee texels per clock. Woehoe.

[ Voor 14% gewijzigd door Wimpy006 op 01-10-2003 21:47 ]

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

nVidia Geforce 2 Ultra!! waarschijnlijk ook de allerduurste videokaart allertijden met zijn prijs van 1500 gulden. :9~ Ik had indertijd een Geforce 2 GTS gekocht en werd zowat aanbeden, toen had je nog een Ultra die 2x zo snel was. Zo'n vooruitgang in snelheid heb ik sindsdien nooit meer gezien.

Verwijderd

ATI RAGE II strak kaartje voor die tijd geloof 2mb

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou ondertussen onderscheid maken in 3 categorien:

1) meest innoverend
2) in z'n tijd de beste
3) het best met z'n tijd meegaan

Mijn keuze:
1) de S3 805. Waarom :? Omdat de 805 de eerste chip was met hardware acceleratie (nog wel 2D), die dus meer was dan een gewone framebuffer. Vergeleken hiermee is de rest van het acceleratieverhaal gewoon gerommel in de marge.

2) voor games: de VooDoo 1, zo'n enorme voorsprong is er niet voor of sinds geweest. Non-games: veel lastiger. Ik denk uiteindelijk de Artist Graphics 3GA 2500i, met de snelste 2D en RAMDAC van medio jaren '90. 2048x1600 was haalbaar op redelijke scherpte, iets wat zelfs de Matroxen niet konden evenaren. Helaas is Artist Graphics ondertussen gestopt met z'n eigen chips en de support hiervoor zuigt ook (Win98/NT als beste...)

3) alles van Matrox, maar met name de eerste Millennium. Nu zijn die kaarten 8 jaar oud en nog steeds kunnen ze qua beeldkwaliteit mee met nieuwe kaarten en zijn dus gewilde 2e monitor kaarten.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58

mphilipp

Romanes eunt domus

Als ik dit allemaal zo lees moet ik toch denken aan mijn oer computer, de ZX81. Die was helemaal niet grafisch...(nee, ik ga niet zeggen dat alles toen beter was...) Resolutie 66x44 in 2x2 block graphics. En toen was er tóch ineens een Hi-Res spelletje: Dan's Revenge. Geweldig spel, en uniek omdat die knakker een Hi-Res spel heeft weten te maken op een computer zonder grafische chip. Ik geloof dat ie het heeft gemaakt door de karakterset te herprogrammeren. Dus eigenlijk wil ik zijn prestatie opgeven. For old time's sake...

Afbeeldingslocatie: http://www.btinternet.com/~techworlde/images/revengeg.gif

Cool toch?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Voodoo 2 :9

Verwijderd

Welke is de beste voor de prijs van 150 tot 250

Verwijderd

Voor mij zeker de Voodoo series, maar nog beter staat mijn V770 (TNT2) in mijn geheugen gegrift. Had toen net een P2-266 en kon mijn huidige combo (G200+Voodoo 2) inruilen voor de net uitgekomen V770 bij een computershop met bijbetaling van 75 gulden (ze hadden de Voodoo nodig wegens een gemaakte afspraak met een andere klant :) )!

Dat waren nog eens tijden...

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 11:47
idd ik ook een viper v770 (wel ultra, MÉT een koelertje ;))
heel veel plezier van gehad, en heeft ook zeer lang zijn diensten bewezen.

later vervangen door een radeon 8500 retail. van club3d.
ook een zeer goede aankoop geweest destijds, en zie momenteel nog geen reden om hem te vervangen..
wordt waarschijnlijk een compleet nieuwe pc als hij niks meer kan bijbenen..

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
voodoo 2 (sli) owned...

heb toevallig afgelopen zondag die kaarten nog op de beurs gekocht .. €15 :)

alleen heb ze nog niet aan de gang gekregen... er zijn geen drivers voor windows xp en in windows 98 geven ze heletijd fouten.

heb al wa gezocht op www.voodoofiles.com maar niets kunnen vinden wat goed werkt.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55
_/-\o_ VooDoo 1 _/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

de beste is de PowerColor Riva TNT2 m64 "sniper edition' :X ;)
wel 2 jaar mee gewerkt... :)

Wauw, een sig!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
_/-\o_ GeForce 2 MX400 - TVOut (64 MB) _/-\o_

Heerlijke kaart, trek er zelfs ut2k3 mee @ 1024 \o/

Verwijderd

geforce 4 ti 4600 mijn oude geliefde (K)

Die kaart roels gewoon.

Verwijderd

Tseng ET6000, 4,5 Mb geheugen, w00t! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.diskad.nl/temp/tseng6.jpg

ok ok deze heeft er 2,25

Verwijderd

Hu9o schreef op 01 October 2003 @ 16:23:
Ondanks dat iedereen hier Voodoo1 loopt te schreeuwen, vind ik dat de beste videokaart allertijde is: De eerste videokaart welke kleurenbeeld geeft.
Dan hoop ik niet dat je dat afschuwlijke CGA (Color Graphics Adapter) bedoelde voor de XT. 320*200 met 16 kleuren, wat een ellende. Gelukkig gooide een jaar later Hercules de knuppel in het IBM-hoenderhok met hun Herculeskaart welke monochrome was maar wel een resolutie van maar liefst 720*350 beeldpunten bood! Dit dwong IBM tot innovatie en tegelijk met de AT werd EGA geïntroduceerd. Met 640*350 bijna net zo veel beeldpunten als Hercules en wel 16 kleuren als bonus! Dat was een vooruitgang.

Mijn verleiding om deze kaart als De Kaart te beschouwen is op zich groot, maar ik doe het niet. Reden: met een prijs van Hfl 3000,- (wat halverwege de jaren '80 afgrijselijk veel geld was) was EGA voor mij als scholier onbetaalbaar, temeer omdat je voor de EGA-monitor zelf (of een paar jaar later een "NEC Multisync", welke meerdere standaarden kon ondersteunen (CGA, EGA, VGA, ...)) nog eens een dergelijk bedrag mocht neerleggen.

Verder was EGA voor de PC revolutionair, maar zeker niet voor mijn broer en ik. Want begin jaren '80 had je in speelhallen de grote voorlopers (letterlijk) van de Nitendo, PS2 en XBox-en. Daar zat je op die grote kasten games als "Galaxis' en vooral "Defender" te spelen, geweldig was dat. Later kwam Atari met een spelcomputer waarmee je die games op je TV kon spelen, maar die haalde lang niet het niveau van de gameplay (met name snelheid en moeilijkheidsgraad en daarmee de uitdaging) die die grote gamekasten wel boden.

Pas begin jaren '90 toen de 'rekenkracht' van de 80286 en de 80386 i.c.m. VGA een beetje betaalbaar werd, toen pas kwamen er PC-games welke voor mijn gevoel in de buurt kwamen van die mooie gamekasten van dik 20 jaar jaar geleden.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Radeon 9700 en de R3x0 architectuur.
de eerste (en nog enige) volledige DX9 GPU. een architectuur die nu na ruim een jaar nog gebruikt wordt (met kleine aanpassingetjes en hogere klok uiteraard) en op DX9 totnogtoe onverslaanbaar is!
heeft ook de acceptatie van ATi bij gamers veroorzaakt wat voorgaande radeons niet echt lukte...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

* collission vind dat de GeForce256 DDR de beste is.
Ik was een van de eerste die 'm had, en oh, wat vond ik 'm snel :>

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• dude123
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ik blijf erbij dat t altijd kwijlen is geweest met de 3dfx kaartjes als upgrade !!
daar kon echt niks tegenop

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

idd voodoo's ware echt een overstap, in eens had je 3D kwali en dat vond iedereen geweldig

ik dan teminste :D
heb hem nog ik de kast (Voodoo2)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wimpy006 schreef op 01 October 2003 @ 21:24:
De TNT 1 in oktober 1998, want:
Hij versloeg als eerste de Voodoo 2 SLI (okay overdreven :D).
Snelle Single chip solution. VS 3 kaarten (vs VGA kaart + 2xvoodoo 2).
Dus goedkoper dan 3 kaarten.
Hogere resoluties.
Hogere kwaliteit 2d en 3d beeld.
Nadeel geen glide en gare ondersteuning van glide spellen die eingelijk speciaal voor 3dfx waren gemaakt. D3D van toen was gewoon ruk en traag. Ik draaide UT gewoon in beta OpenGL en dat werkte dan wel weer flex. Unreal 1 is wat dat betreft gewoon een ungepatch kutspel. Ja een jaar later met patches komen, bedankt he.
Jammer dat de nieuwe drivers in ongeveer januari 1999 van 3DFX de banshee weer langszij trokken.
Ow ja, last but not least:
Het maakte een einde aan de monopoly positie van 3DFX in het maken van goeie 3d accelerators. De riva 128 en ZX was een leuk begin, maar de TNT was gaaf. Twee texels per clock. Woehoe.
Mag ik vragen waar je die info dat de TNT2 de Voodoo2 in SLI mode versloeg? K heb ze beide gehad. Aan elkaar zelfs! Riva TNT (dat was de Asus Deluxe, een van de weinige TNT1's met een fan en rete overclockbaar) + 2x Voodoo2. Nou die Riva kwam niet in de buurt van die Voodoo's. Niet in OpenGL en niet in D3D. Dat alles was op een Celly 667MHz. Riva TNT was idd betere prijs/kwaliteit dat ben k met je eens maar de V2SLI heeft ie nooit verslagen (kwa power bedoel ik) als je het mij vraagt. Heb je dit uit een review/eigen ervaringen of iets anders? Ben wel benieuwd.

Beste kaartjes die ik ken zijn me ouwe V2's in SLI :D :D >:) Puur genot in Quake2, UT en Half-Life. En toen k ze net had heb ik me oma naast me gezet en toen Quake2 in software mode laten zien. O ja leuk zei ze. Toen ff op 3dfx OpenGL (MiniGL) @ 1024x768 gezet, btw dat was op een P1 133 met 64MB EDO RAM, dus 1024x768 ging zeker tikken als je het mij vroeg. Maar hoppa Quake2 draaide als een trein. VLOEIEND!!! en me oma heel droog: hey nu zie je hem met diepte :) Ik was helemaal gek!!!! Quake2 in 1024x768 op onze ouwe P1 133 met fatsoenlijke FPS!!! :9~ :9~ :9
Maar k dwaal af....

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

mijn beste oude grafic cards zijn de "REVOLUTION IV Number 9" bouwjaar 1998 en 1999
128 bit 32 MB SDRAM-
resolutie: VGA 1920 x 1200
DVI 1600 x 1200
GPU: TNT2 M64

Heb er nog 2 in gebruik en ben niet van plan ze te vervangen voor ze volledig de geest geven,heb er trouwens nog 3 reserve liggen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Voor mij nog steeds de voodoo2 met sli heb deze combo nog steeds ergens in de kast liggen :)
in tijden dat 64 mb werkgeheugen voldoende was en dan had je 24mb videogeheugen aan boord >:)
Verder vond ik de TNT kaarten van hele goede kwaliteit

computer voor alle werkzaamheden

• Hom3r
  • Laatst online: 22-10-2025
mmm het lekkerst en langst heb ik op me gf2GTS gegamed, zelfs tot kort nog met HL2 :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud, vol en een opsomtopic, tijd voor een slotje :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.