Toon posts:

Wat is de Beste Videokaart ooit?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.154 views sinds 30-01-2008

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ka_ka_rot schreef op 24 juni 2003 @ 13:20:
Creative GeForce Annihilator 256 PRO :D :D :D
Grinzz...heb er no zo een liggen. Helaas zonder fan maar een heerlijke kaart waarop ik zelf games als Warcraft III en GTA III gedaan heb ( don't ask how )

There is no place like ::1

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 14:50
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 12:16:
De tijd van de Voodoo 1 en 2 heb ik nooit echt actief meegemaakt (was te dom :P) maar toen ik een PII 350 met een onboard ATI Rage Pro had, begon dat ding me de keel uit te komen.
Ik denk 'heb eens gehoord dat voodoo goed is, koop er eens een'. 270 piek betaald voor een Voodoo3 2000 PCI, en dat was me een geil kaartje :D
Spellen liepen opeens super lekker en zo, en toen ik UT met Glide ging spelen kon het helemaal niet meer kapot voor mij.
't Was zelfs zó erg, dat toen ik m'n nieuwe pc kreeg (T-bird 1200 met GF2 GTS) ik het daarop vond hakkelen in verhouding met die Voodoo3 :P

Ben nu zelfs zó Voodoo verslaafd geworden, dat ik maar een Voodoo5 5500 AGP heb gekocht 'voor de heb' >:)
Inderdaad! Hup die GF2 GTS eruit en de V5 5500 erin!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 18:25
voodoo2 was voor mij toch het grootste 'wow' effect
1 keer unreal was genoeg om mij te bekeren. Mijn eerste computer werd opgebouwd rond een diamond 12MB voodoo2 kaart, destijds de top videokaart die 600 gulden moest kosten.
een goede keus blijkt achteraf want unreal bleek mijn favoriete spel en dat loopt fantastisch op voodoo2, later heb ik er nog eentje gekocht (kostte maar 100 piek).
Inmiddels heb ik ze toch maar verkocht want tegen geforce4 kunnen ze echt niet meer op. Unreal draai ik nu op 1280*1024*32. ik vind het er nog steeds mooi uit zien en niets is leuker online :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Heb die Voodoo5 er al een keer in gelegd, en om nou te zeggen dat dat fantastisch werkte...
Alleen UT loopt natuurlijk veel beter, maar ik speel graag soms ook eens wat anders, en dan vind ik de performance niet al te best.

W3ird_N3rd, bedoel je OC'en met opschalen? Op de GPU's zit net een of ander zeeer brak fannetje, en ik ga niet m'n Voodoo5 riskeren om dat ding eraf te halen. (was heel proces van in een anti-statische zak in de vriezer leggen om de pasta zo hard te maken dat je de heatsink + fan er makkelijk vanaf kan halen)
En achja, heb nu m'n zusje met die Voodoo blij gemaakt, die Voodoo krijg ik wel terug tegen de tijd dat ik 'm nodig heb. (speciale UT bak of zo :P)

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:25

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 19:33:
Heb die Voodoo5 er al een keer in gelegd, en om nou te zeggen dat dat fantastisch werkte...
Alleen UT loopt natuurlijk veel beter, maar ik speel graag soms ook eens wat anders, en dan vind ik de performance niet al te best.

W3ird_N3rd, bedoel je OC'en met opschalen? Op de GPU's zit net een of ander zeeer brak fannetje, en ik ga niet m'n Voodoo5 riskeren om dat ding eraf te halen. (was heel proces van in een anti-statische zak in de vriezer leggen om de pasta zo hard te maken dat je de heatsink + fan er makkelijk vanaf kan halen)
En achja, heb nu m'n zusje met die Voodoo blij gemaakt, die Voodoo krijg ik wel terug tegen de tijd dat ik 'm nodig heb. (speciale UT bak of zo :P)
lees eens hier over het schalen van de V5:

--- 3dfx must live on ---
--- 3dfx must live on --- Deel II
--- 3dfx must live on --- Deel III
of vraag het daar nog eens, ik en andere voodoo gekken willen graag helpen met die V5.

laat hem alvast maar warm draaien >:)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 10:46

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 19:33:

Nee, opschalen betekend dat de kaart bij een snellere processor ook echt beter gaat presteren. Had ik eens in een test gezien, een aantal videokaarten (waaronder de V5) werden in verschillende systemen getest, en de V5 presteerde steeds opnieuw beter in een sneller systeem, ongeveer tot aan de Athlon XP1800+. Daarboven bleven de prestaties ongeveer gelijk.

Wat speel je trouwens voor andere spellen dan? Het enige wat in feite aan die V5 ontbreekt wat nieuwere spellen mogelijk écht nodig hebben is T&L. Maar ik kan b.v. zelfs op een S3 Savage 2000 nog GTA : Vice City draaien, dan moet dat met een V5 toch zeker soepel kunnen (als VC met Voodoo's overweg kan).

Maarja, in een aantal games zal die GTS idd ook wel beter zijn. Als dat nou net de spellen zijn die jij speelt is dat wel pech ja..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Madrox

Oh, Pharaoh!

W3ird_N3rd schreef op 24 June 2003 @ 00:52:
[...]

Wrong. Na de V1 en V2 kwam de Voodoo banshee, qua snelheid ongeveer een V2 maar dan een 2D en 3D kaart ineen.

Daarna kwam de V3 pas, één volledig nieuwe chip die zowel 2D als 3D afhandelde. Gepositioneerd als concurrent TNT2 overigens.

[...]

Wrong. Dat was de Voodoo Rush.
haha, hold your horses. Je heb helemaal gelijk, haal ff die twee door elkaar.
IIg vond ik de rush & de Banshee geen bijzondere kaarten. Zeker geen "beste" kaart waardig.

En de TNT/TNT2 al helemaal niet. Beste video-kaart heeft meer in huis dan alleen snelheid, en snel waren ze wel maar de 2D en TV-out waren toch een "stukkie" minder.

Goede allrounder was de G200, net als de G400.
En diamond, die mag je al niet noemen, heeft ie ooit zelf een chip op de markt gebracht ???

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

de beste videokaart ooit was nog altijd de matrox g400 door het goede 2d beeld

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 02:58:
de beste videokaart ooit was nog altijd de matrox g400 door het goede 2d beeld
ik als gamer was toch meer blij met de nvidia TNT2 in die periode. :*)
dat was trouwens de tijd dat 3Dfx definitief van de troon is gestoten, de voodoo2 moest t toen afleggen tegen de G400 en de TNT2 en is toen nooit meer met een kaart gekomen die sneller was dan de concurrentie.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 03:59 ]

Verwijderd

Als we 't in dit topic hebben over 'de beste', dan denk ik toch dat voor z'n tijd (jaren 80) het combootje Agnus en Denise op de "good old' Amiga z'n tijd ver vooruit was. En dat was (waren) niet echt een videokaart, maar gewoon onboard video.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 03:56:
[...]

ik als gamer was toch meer blij met de nvidia TNT2 in die periode. :*)
dat was trouwens de tijd dat 3Dfx definitief van de troon is gestoten, de voodoo2 moest t toen afleggen tegen de G400 en de TNT2 en is toen nooit meer met een kaart gekomen die sneller was dan de concurrentie.
Zucht, weer een oude appel met verse peer vergelijking. De voodoo2 stamt uit de tijd van de TNT1 en G200, de voodoo3 concurreerde TNT2.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 10:13:
[...]

Zucht, weer een oude appel met verse peer vergelijking. De voodoo2 stamt uit de tijd van de TNT1 en G200, de voodoo3 concurreerde TNT2.
Ik vond persoonlijk dat het vanaf de Voodoo3 de Voodoo series downhill gingen. Diamond Fusion Voodoo2 12MB was echt DE kaart. :)

dikzak

• Madrox
  • Nu online

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je mag dat Diamond er ook af halen hooe. En het beste was 2x VOODOO II -SLI :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
idd voodooII was bij mij ook een hele grote upgrade!
ik had de skywell voodooII 12MB addonkaart, helemaal geweldig!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

VooDoo I was heilig in zijn tijd. Verder vond ik de TNT series ook erg vettig..

Learn something new every day.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 10:13:
[...]

ik bedoel dus dat de voodoo 2 pas werd verslagen toen de TNT2 en G400 kwamen en de voodoo 3 het nooit meer goed heeft kunnen maken.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 15:57:
[...]

ik bedoel dus dat de voodoo 2 pas werd verslagen toen de TNT2 en G400 kwamen en de voodoo 3 het nooit meer goed heeft kunnen maken.
De Voodoo 3 was imho minstens zo goed als de TNT2, ik weet niet hoe het precies zat met de snelheid t.o.v. de prijs, maar die zal niet echt veel gescheeld hebben. En de Voodoo had dan een voordeel door Glide.

Enige geval waardoor veel mensen een TNT2 ipv een V3 kochten was omdat de V3 geen 32bits kleur aankon en de TNT2 wel. Dat de videokaarten destijds eigenlijk sowieso te zwak waren voor 32bits kleur en dat 16bits op de Voodoo veel mooier was dan 16bits op een TNT2 vergat men voor het gemak maar (16bits op een V3 was eigenlijk net zo goed als 32bits op de TNT2...).

Gewoon stom marketinggeblaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 25-06-2003 16:24 ]

Verwijderd

de tnt2 was dus echt wel sneller dan de voodoo3 en dat de 16 bits van de voodoo3 beter is dan de 32 bits van tnt2 vind ik ook maar een rare bewering, maar goed, dat heb ik zelf niet getest.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 23:37:
de tnt2 was dus echt wel sneller dan de voodoo3 en dat de 16 bits van de voodoo3 beter is dan de 32 bits van tnt2 vind ik ook maar een rare bewering, maar goed, dat heb ik zelf niet getest.
Je kunt eigenlijk niet eens zeggen dat de TNT2 sneller is dan de Voodoo3 : ik verzeker je dat een TNT2 M64 in mootjes word gehakt door een Voodoo3 3500. Maar ik weet zo niet meer wat je destijds voor de kaarten moest betalen, en het zal ook wel een aardig zoekwerkje zijn om benchmarks terug te vinden.

En ja, dat van 16bits kleur beter op de V3 is waar, vraag maar in het 3dfx topic, daar kunnen ze je er alles over vertellen :P

Verwijderd

de TNT2 ultra en de normale TNT2 is sneller dan de voodoo3 weet ik nog wel, de G400 werd er wel uitgekickt door de v3.
TNT2 M64 noem ik zelfs niet eens dat is een uitgeklede/onderklokte baggerkaart :)

ik reken nu ook effe met direct3d, glide only mode is namelijk niet te vergelijken en dat moet t spel ook wel net effe ondersteunen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 00:36 ]

Verwijderd

Matrox G400 kaart ! Nog steeds support van Matrox en nog steeds drivers van de kaarten leverbaar. Scherp beeld, scherper dan menig 3d kaart. Ik ben ooit begonnen met een ATI Mach 32, op mijn 486, liep af en toe vast, toen een Matrox Mystique videokaart op mijn P-233 MMX, liep subliem, scherp beeld. Samen met de 3d acceleratorkaart van Matrox was het een mooie combi! Alleen erg weinig spellen die er mee draaiden. Later een Diamond Viper 330 PCI Videokaart, later met Voodoo2 12MB. Fout van mijn leven. Wazig beeld. Toen in 1999 maar overgegaan naar een P2-400 en een Matrox G400 gekocht, half jaar na de release, kostte nog 400 gulden. Sinds de P2 heb ik hem al, hij zit nu te draaien in mijn AMD Athlon 1800. Nog steeds tevreden mee. Zelfs soldiers of fortune draait er goed mee (640x480). Boeit me verder niet. Heb me al 'dood' gespeeld met spelletjes op de C64.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 00:34:
de TNT2 ultra en de normale TNT2 is sneller dan de voodoo3 weet ik nog wel, de G400 werd er wel uitgekickt door de v3.
TNT2 M64 noem ik zelfs niet eens dat is een uitgeklede/onderklokte baggerkaart :)

ik reken nu ook effe met direct3d, glide only mode is namelijk niet te vergelijken en dat moet t spel ook wel net effe ondersteunen.
Heb net even een reviewtje opgezocht, de TNT2 presteert om en nabij de V3 3500, de TNT2 Ultra zit er in hogere resoluties duidelijk boven.

Hiermee kun je echter nog geen winnaar aanwijzen, als je op een TNT2 een enigzings vergelijkbare beeldkwaliteit wil hebben met de V3 op 16 bits kleur dan moet je die TNT2 op 32bits kleur draaien, en dan holt de performance natuurlijk achteruit. Tis maar net hoe je het bekijkt.

En met het soort spellen dat je op een V3 speelt zijn nu over het algemeen toch iets oudere spellen, en daar zitten er wel een aantal bij die Glide support hebben, moeilijk in een benchmark mee te nemen maar wel een meerwaarde voor de kaart.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Voor mij is de beste kaart ooit de Radeon9700Pro. Dit is werkelijk de eerste kaart waarbij ik niet na 3 maanden al iets had van 'hmm... het wordt hoog tijd voor een ander kaartje, want d'r is weer een veel snellere op de markt'. Nu, bijna een jaar na lancering, kan-ie het nog steeds redelijk goed bolwerken tegen de nieuwere kaarten de laatste tijd zijn uitgebracht, en heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik 'moet opwaarderen' naar een 9800Pro of een FX5900Ultra. En dat vindt ik toch goed werk van ATi. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

CJ schreef op 26 June 2003 @ 00:52:
Voor mij is de beste kaart ooit de Radeon9700Pro. Dit is werkelijk de eerste kaart waarbij ik niet na 3 maanden al iets had van 'hmm... het wordt hoog tijd voor een ander kaartje, want d'r is weer een veel snellere op de markt'. Nu, bijna een jaar na lancering, kan-ie het nog steeds redelijk goed bolwerken tegen de nieuwere kaarten de laatste tijd zijn uitgebracht, en heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik 'moet opwaarderen' naar een 9800Pro of een FX5900Ultra. En dat vindt ik toch goed werk van ATi. :7
dat heb ik ook :)
ik had voor mn radeon 9700pro een GF4 Ti4600 (bij de release gekocht) en daarbij had ik na 2 maanden al het idee dat ik achterliep, omdat toen de radeo 9700 pro dus uitkwam.
nu heb ik al redelijk lang de radeon 9700 pro en heb totaal nog geen drang tot upgraden.

maar voor mij persoonlijk is de voodoo2 toch nog bijzonderder.
ik kocht een Diamond Monster 3D 8MB voodoo2 bij de release voor 650 guldens en toen was ik 14, dat was echt een achterlijk bedrag toen en ik had er dan ook een hele vakantie voor gespaard.
ik kan me nog het gevoel voorstellen toen ik voor het eerst tomb raider 2 en quake 2 zag "vliegen", damn dat was wat! 800x600 met vol detail en nog vloeiend! :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 01:31 ]

• Maximus
  • Laatst online: 07-07 21:20

Maximus

There is no substitute

Diamond Viper 330 4Mb AGP
Diamond Viper 550 AGP 32Mb + TV-Out (ik was toen 12 en kocht hem voor 400 gulden :))

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 19:47

Scighera

swim-bike-run

De beste vidokaart ooit? 9800pro is een makkelijk antwoord.

maar revolutionair? VooDoo2 en Radeon256 ViVo

www.triathlete.nl

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Scighera schreef op 26 June 2003 @ 13:02:
De beste vidokaart ooit? 9800pro is een makkelijk antwoord.

maar revolutionair? VooDoo2 en Radeon256 ViVo
In dat lijstje zou ik de Geforce Annihilator Pro met DDR willen zetten, het parade paardje van nu helaas inzakkende Nvidia.

Een heerlijke kaart die zelf met wat moeite GTA III op het beeldscherm toverde, en iedereen waat dat GTA III grafisch heel wat problemen had!

Verwijderd

Ik speel nu ongeveer 5 jaar op me Voodoo 2 12MB met een PII350 mhz :)
Ik heb Dungeon Siege nog kunnen spelen maar natuurlijk overtreft UT alles qua detail.
Over 2 weken moet ik helaas overstappen op een P4 2.8 ghz met een radeon 9800 PRO
"snik snik"

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 22:04
Mijn inziens was de upgrade van een pci vga kaartje 2 mb naar een 4 mb voodoo1 indertijd iets van 160 gulden ofzo. Man man man, dat was pas echt genieten!! Daarna, de upgrade van mijn tnt2 naar een gf3 ti-500. Dat was ook bruut! Maar nooit echt meer zo'n enorme vooruitgang gezien als toen! Ach ja... nostalgie

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

swampy schreef op 26 June 2003 @ 13:26:
[...]

In dat lijstje zou ik de Geforce Annihilator Pro met DDR willen zetten, het parade paardje van nu helaas inzakkende Nvidia.

Een heerlijke kaart die zelf met wat moeite GTA III op het beeldscherm toverde, en iedereen waat dat GTA III grafisch heel wat problemen had!
Voeg de S3 Savage 2000 dan ook maar toe, draait GTA3 ook redelijk en ik heb er net Vice City op gedaan :7

Verwijderd

Ik ben nogsteeds de trotse bezitter van een Diamond Viper V770 TNT2 B)
die nogsteeds weg zit te roesten in m'n pc...
maar die maakt 1 van deze maanden plaats voor een leuke ATI kaart :)

ik ga em denk ik wel missen hoor :p

• Madrox
  • Nu online

Madrox

Oh, Pharaoh!

Haha , dat meen je niet. Heb hier 1 week een TNT2 van diamond gehad, wat een brakke kaart zeg. 2D is bagger en de TV-out om te huilen. Had ook nog meer problemen met spellen dan de G400. Hoezo goede drivers |:(

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 16:28

Frits Flits

SOUND! Designer

Mijn VooDoo3 is overleden toen m'n pc kortsluiting had ;(

specs

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 13:01
nog steeds in het bezit van een VOODOO II :D

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Tja mn voodoo 2 3000 was toch echt top ! Ik had daarvoor een standaard Ati Rage dingetje met wel 2 mb !
op mn Voodoo 2 zat 16 mb op volgens mij, of uhh 12 maar is inmiddels dood :(
Top dingetje, ik stopte um destijds in mn pentium 100 met een geheugen upgrade naar 64 mb ram, en need for speed 3 , was echt gewoon vloeiend .
Alle games erna speelde ik ook nog bv: fifa 2000 rainbow six , gewoon top dingetje.
Helaas doet die nu heel raar, geeft eerst beeld, daarna kapt die of geef die maffe strepen op het scherm.
Maar hij eeft zn dienst goed gedaan :D

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 22:13
mijn upgrade van een S3 Trio 2mb 2D naar een VooDoo Rush met 4mb (over die rush hoor je weinig meer eigenlijk :?). Dat scheelde een hoop en zorgde dat ook Tiberian Sun: Firestorm perfect draaide op m'n Cyrix 166+ 6x86 @133mhz (jaja MET PR-Rating :P)

[ Voor 7% gewijzigd door supreme tweaker op 27-06-2003 14:45 ]

Burp

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Voodoo 2. Er heeft nooit een andere kaart zo lang aan de top gestaan !

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Kan niet anders dat het de Voodoo 1 kaart is. Die heeft echt het 3D gaming afgetrapt. Weet nog wel dat je van die speciale patches voor spellen moest downloaden om het te ondersteunen. lol

Verwijderd

De Geforce2 Ti en de Voodoo1
De Geforce2 TI heeft het denk ik het langste uitgehouden..

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
De Geforce 2 was echt niks bijzonders. De Voodoo 1/Voodoo2 of de eerste Geforce zijn een stuk noemenswaardiger zou ik zeggen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hielko schreef op 27 June 2003 @ 16:27:
De Geforce 2 was echt niks bijzonders. De Voodoo 1/Voodoo2 of de eerste Geforce zijn een stuk noemenswaardiger zou ik zeggen.
De geforce 2 is wel een van de kaarten die nog het langst met de nieuwere games mee kon en zelfs nog kan draaien...

Verwijderd

ATI Rage II pro

Verwijderd

Probeer je mening ook enigszins te onderbouwen.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op 27 June 2003 @ 17:26:
De geforce 2 is wel een van de kaarten die nog het langst met de nieuwere games mee kon en zelfs nog kan draaien...
Dat lukt met de originele Radeon ook nog wel hoor, dus zo bijzonder is dat niet ;)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:49

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

warp schreef op 27 juni 2003 @ 17:34:
[...]

Dat lukt met de originele Radeon ook nog wel hoor, dus zo bijzonder is dat niet ;)
Mijn Ati Rage 128 PRO trekt vice city ook nog wel in 800x600 (in 640x480 stottert die).
(Systeem is een P3-500mhz met 384 mb ram)
Die Ati is mijn favo kaart. Geweldige TVout en DVD playback dankzij de Rage theater chip...

Andere favoriete kaarten:
ARK 1000PV. klote drivers, maar beeld is cool. bovendien is die kaart betrekkelijk zeldzaam.
En een hele slechte scan van mijn kaart:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=174595
en als je er een wilt hebben kijk hier ze kosten wel 270 dollars....

Diamond Stealth 64 DRAM VLB. (S3 Vision864)
mijn eerste eigen videokaart. heb ik nog steeds. mooi beeld gaf die.

Diamond monster 3DII
8mb versie. gekocht voor 7euro van een vriend. De driver support van Diamnd/SonicBlue is nog steeds erg goed, want ik heb de drivers zonder moeite gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door mentalmadnizz op 27-06-2003 21:08 . Reden: plaatje werkte niet... nu wel ;) ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Weinig zullen het met mij eens zijn denk ik maar de Ati rage 3D turbo met slechts 8mb geheugen deed het toch heel erg goed met een perfect 2D beeld.

Ook de Voodoo 3 was een top kaart met uitstekende 2D weergave.

De 3D kwaltiteit is constant verbeterd de 2D echter van bovengenoemde kaartjes wordt nauwelijks overtroffen.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 17:48
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 23:26:
Weinig zullen het met mij eens zijn denk ik maar de Ati rage 3D turbo met slechts 8mb geheugen deed het toch heel erg goed met een perfect 2D beeld.

De 3D kwaltiteit is constant verbeterd de 2D echter van bovengenoemde kaartjes wordt nauwelijks overtroffen.
Aaaah :X. Dat meen je niet.

Ik heb dat ding gehad voordat ik mijn V2 had en later had ik het ding in combo met die V2.

Wat een baggerkaart was dat zeg :r. Ik kon Midtown Madness niet eens normaal spelen op 640x480 met alles laag. Het zag er dan ook nog eens superlelijk uit ook (geen rook maar blokjes). Later met m'n V2 kon ik MM soepel spelen op 800x600 met alles vol open :9~.

Ik heb het ding hier ook nog steeds liggen, ookal een paar keer in het ruiltopic aangeboden, maar niemand wil het hebben :P.

tvw

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 23:26:

..heb zo'n ATI RAGE 3D Turbo gehad...help...zelfs voor windows 2d had hij niet genoeg geheugen!

Spelletjes.. begin er niet over...die Ati Rage 3d Turbo is echt troep, een Diamond Viper II gekocht....32 Mb geheugen..okay...je had wat patches voor je games nodig maar als het draaide ..dan draaide het.

Toen een GTS 256 DDR...mmmm met die kaart heb ik het heel lang uitgehouden.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ShotGun schreef op 27 June 2003 @ 23:49:
[...]

Aaaah :X. Dat meen je niet.

Ik heb dat ding gehad voordat ik mijn V2 had en later had ik het ding in combo met die V2.

Wat een baggerkaart was dat zeg :r. Ik kon Midtown Madness niet eens normaal spelen op 640x480 met alles laag. Het zag er dan ook nog eens superlelijk uit ook (geen rook maar blokjes). Later met m'n V2 kon ik MM soepel spelen op 800x600 met alles vol open :9~.

Ik heb het ding hier ook nog steeds liggen, ookal een paar keer in het ruiltopic aangeboden, maar niemand wil het hebben :P.
Best een aardig ding, Midtown Madness draaide er wel netjes op. Je zag eigenlijk nauwelijks verschil tussen het draaien van MM op die Rage Pro Turbo of op een dikke Geforce/Radeon.

Fullscreen overlay gaat 'm ook goed af, fullscreen tv-kaart of DivX gaf nooit problemen. Ik heb trouwens ook nog Q3 op die kaart uitgespeeld (I can win), op een celly 433. Ok, best wel een baggerframerate, dus het koste ontiegelijk veel moeite (later met een beetje Savage200, Matrox G400 en nog wat anderen ging het veel makkelijker). Maar toch, het draaide. In Q3 werd rook wel blokkerig trouwens.

Hij zit nu trouwens in de comp van m'n moeder, die een beetje internet en office't @ 1024*786@85Hz op een IBM P70 (17" Trinitron). Geeft nog steeds een heel net beeld. Ik had 'm ook even op 1280*1024 (of 1280*960, weet niet meer of 960 beschikbaar was) @ 74Hz, ook nog mooi.

3Dmark2000 draaide ook nog netjes op die kaart, beetje langzaam maar grafisch wel mooi correct. Niet slecht voor een chip uit '98/'99 (weet niet zeker of de turbo versie ook in '98 gemaakt is, de Rage pro komt iig wel uit '98).

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

swampy schreef op 28 June 2003 @ 00:01:
[...]

..heb zo'n ATI RAGE 3D Turbo gehad...help...zelfs voor windows 2d had hij niet genoeg geheugen!
Dan moet je ook niet verwachten dat een kaart uit dat tijdperk >1600*1200 kan draaien! 1280*1024 (of 960...dat verschilt toch niet) ging 'm nog goed af hier.
Spelletjes.. begin er niet over...die Ati Rage 3d Turbo is echt troep, een Diamond Viper II gekocht....32 Mb geheugen..okay...je had wat patches voor je games nodig maar als het draaide ..dan draaide het.
De Savage 2000 is wel even 2 jaar jonger oid, vind je het gek dat ie sneller was :?

Ik had trouwens geen patches nodig voor die Savage2K, net zo min als voor de Rage Pro Turbo...
Toen een GTS 256 DDR...mmmm met die kaart heb ik het heel lang uitgehouden.
GTS = Geforce2... 256=Geforce1... Wat voor kaart was het nou? |:(

Ik heb trouwens nooit een echte Geforce gehad, alleen een Geforce2MX200, dat was pas een zuigkaart. Ding moest de vervanging van die Rage Pro Turbo worden : is 'm niet gelukt, dat kreng van een MX ging naar eBay en m'n Rage Pro Turbo weer terug in m'n comp :o

Midtown Madness draaide trouwens waardeloos op die MX. Dát is pas een slechte chip :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 28-06-2003 00:12 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

W3ird_N3rd schreef op 28 June 2003 @ 00:09:
[...]

Dan moet je ook niet verwachten dat een kaart uit dat tijdperk >1600*1200 kan draaien! 1280*1024 (of 960...dat verschilt toch niet) ging 'm nog goed af hier.

..ik vroeg ook maar 1024 x 800...maar echt lekker 2d beeld..nope helaas nooit!

[...]

De Savage 2000 is wel even 2 jaar jonger oid, vind je het gek dat ie sneller was :?

Ik had trouwens geen patches nodig voor die Savage2K, net zo min als voor de Rage Pro Turbo...

Het was ook maar voor een zeer bepaald aantal games. ...ja know...crappy programming.nl
[...]

GTS = Geforce2... 256=Geforce1... Wat voor kaart was het nou? |:(

Ik heb trouwens nooit een echte Geforce gehad, alleen een Geforce2MX200, dat was pas een zuigkaart. Ding moest de vervanging van die Rage Pro Turbo worden : is 'm niet gelukt, dat kreng van een MX ging naar eBay en m'n Rage Pro Turbo weer terug in m'n comp :o

Midtown Madness draaide trouwens waardeloos op die MX. Dát is pas een slechte chip :Y)
256..

En ja, MX staat voor waardeloos! Maar dat is ook niet zo gek als je de prijs van die krengen bekijkt...echt budget spul!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

swampy schreef op 28 June 2003 @ 01:39:
[...]

256..

En ja, MX staat voor waardeloos! Maar dat is ook niet zo gek als je de prijs van die krengen bekijkt...echt budget spul!
Handige manier van iets zeggen op dingen in een quote..

Maar als jouw kaart in 1024*786 al niet scherp meer was dan was die kaart gewoon defect, of je monitor bagger.

De productie van Rage Pro Turbo kaarten is afaik nooit uitbesteed (zoals je nu ziet met b.v. ATi chips op Gigabyte kaarten), toen deed ATi alles nog binnenshuis afaik. Is dus heel vaag dat jij op 1024*786 al geen goed beeld meer had.

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De videokaart die mij de beste ervaring bezorgde was de ATi Rage 128
Dat was in 1999. De rage128 was net uit, de Intel Pentium III geboren, en ik kon eindelijk via een PC privé project mijn eerste PC kopen: Een fujitsu P3 450 met ATi Rage 128 video.
Een geweldige vooruitgand t.o.v. de Pentium 1 133 PC van m'n ouders.

Unreal installeren...
Unreal starten
*WAUW*
Oh, hij staat nog op software rendering
/me Tyrian zet D3D aan *WAUW*^2
Eerste level doorgelopen, zeer mooi
Tweede level (Buitenlucht level): ik viel bijna van mijn stoel van de graphics, hires skybox, geanimeerd rimpelend water met alpha blending, alles zonder blokkige texels

(Unreal heeft zo veel indruk gemaakt dat ik het nu nog regelmatig speel)

Twee jaar later een ATi Radeon 256 gekocht, vanwege de hardware TCL opkomst / hype, on deze vervolgens weer te vervangen door een GeForce 4 Ti 4600
(Iedereen moest ineens Pixel-Shaders hebben. Maar de GeForce 3 / 4 pixelshaders zijn weer achterhaald door de nieuwe DX9 pixelshaders)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:05

OMX2000

By any means necessary...

Voodoo1 natuurlijk. Toen ik dat ding net had, begreep niemand waarom ik een kaart had om Quake1, en Motoracer te spelen. Een jaar later begon het tot de rest van de wereld ook door te dringen, dat de Voodoo the way to go was. Tot de Geforce1 was er ook geen concurrentie voor de Voodoo lijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op 27 June 2003 @ 21:04:
[...]

Mijn Ati Rage 128 PRO trekt vice city ook nog wel in 800x600 (in 640x480 stottert die).
(Systeem is een P3-500mhz met 384 mb ram)
Die Ati is mijn favo kaart. Geweldige TVout en DVD playback dankzij de Rage theater chip...

Andere favoriete kaarten:
ARK 1000PV. klote drivers, maar beeld is cool. bovendien is die kaart betrekkelijk zeldzaam.
En een hele slechte scan van mijn kaart:
[afbeelding]
en als je er een wilt hebben kijk hier ze kosten wel 270 dollars....

Diamond Stealth 64 DRAM VLB. (S3 Vision864)
mijn eerste eigen videokaart. heb ik nog steeds. mooi beeld gaf die.

Diamond monster 3DII
8mb versie. gekocht voor 7euro van een vriend. De driver support van Diamnd/SonicBlue is nog steeds erg goed, want ik heb de drivers zonder moeite gevonden.
270 dollars? volgens mij heb ik zo'n kaart pasgeleden nog gesloopt :X

Verwijderd

Voor mij was het toch wel de toevoeging van mijn voodoo II kaart. Daar heb ik veel plezier mee gehad (in '98 gekocht voor fl 225,-).

Wat gaf dat een verschil in tomb raider II op mijn cyrix p150+ met mijn SiS 6202 (wat is/was dat een k*tkaart) op 800x600! :X :X

Dat was wat toen: voor 1000 gulden toen gekocht: voodoo II, 32 mb SDRAM pc100, 6.4 GB Quantum Fireball ex, die nog steeds werkt (klopt snel af), eaglemax bxpro 1.0 Mobo (ali alladin pro 4 pentium 2 chipset) en een celeron 266. Dit liep op zich aardig goed, alleen kwam ik er snel achter dat 32 MB wat weinig was voor carmageddon II (en andere toekomstige spellen).

En toen kwam UltraHLE... Dat zag er toen aardig goed uit op mijn voodoo 2! 29,7 fps in mario 64 @ 800X600 op mijn opgewaardeerde celeron 400! (anno 1999 volgens mij).

Maar ook de overstap naar mijn Radeon ViVo (7200) (anno 2000) en radeon 9700 pro was zeer goed (met bijbehorende systemen natuurlijk ;)).. Helaas gaat het wat achteruit met de drivers van ATi.. :/ ;( Na catalyst 3.0 ging het bij mij bergaf; veel lockups in spellen die ik eerst niet had |:(.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:10
Voor mij de beste kaart ach jah wat moet ik zeggen hij zit nog steeds in me systeem en alles draait zoals het bedoeld is ;)

waar heb ik het over: me Asus V8200 Deluxe GF3Ti200

Gekocht in 2001 voor een dikke 760 gulden bij de mycom en nooit spijt van gehad

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
heb niet alles gelezen, maar vond de beeldscherm veel mooiere overgang. Van monochrome naar kleueren.

Kwa viedeokaart is toch de eerste 3df kaart. Dat je opeens veel mooiere grapichs kreeg.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48

m0nk

16-09-2003 15.15

voor mij de GF2 Ti200 damn wat ging dat snel, heb nu een GF4 Ti4600 en net een 9800Pro besteld, ben benieuwd :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

ATi Radeon 9800 Pro!

maare VooDoo 1 was echt een topper!! O-)

[ Voor 75% gewijzigd door dCY op 01-10-2003 15:16 ]

Verwijderd

9800 Pro?? wat een bout kaart.. krijg um niet eens fatsoenlijk aan de gang hiero.

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 15:16:
9800 Pro?? wat een bout kaart.. krijg um niet eens fatsoenlijk aan de gang hiero.
Vorige kaart was een Nvidia..?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 15:16:
krijg um niet eens fatsoenlijk aan de gang hiero.
De vraag die ons allen nu bezighoudt is: ligt dat aan jou of aan de kaart :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:30
Ik moet zeggen dat de meest revolutionaire kaart de Voodoo1 was. Ik heb het meeste plezier beleefd aan mijn voodoo2 (later in SLI).

Ik heb nu nog een voodoo kaart in mijn PC zitten. Die is overigens wel met de tijd meegegaan, het is een v5 5500 PCI.

Verwijderd

Exirion schreef op 01 October 2003 @ 15:21:
[...]

De vraag die ons allen nu bezighoudt is: ligt dat aan jou of aan de kaart :P
*reutel* :9
Maar wel sneu natuurlijk.

Wat mij er toe brengt om na te denken over 'revolutionair' en 'meest bevredigend'. Ik ben het er mee eens dat 3DFx het predicaat revolutionair meer dan verdient.

Alleen, bevredigend...
Ik zit nu al meer dan een jaar met een Aopen-GF4Ti-ViVo. Door de inmiddels sterk verbeterde driver ondersteuning en duidelijke verbetering van de beeldkwaliteit vergeleken met vroegere kaarten van de GForce reeks, is mijn waardering gegroeid tot zo'n 100% voor deze kaart.

Geen installatie problemen, drivers voor Linux en Windows, zat vrijheid in keuzes voor software om de kaart te gebruiken. Zat snelheid voor mijn misschien bescheiden wensen.
Ik heb weinig te wensen over.

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 12:11
Mwa, de Geforce 256 was toch wel een behoorlijk stapje vanaf de TNT2.. Daarom vind ik dat die kaart ook wel thuishoort in dit rijtje
Maar daarvoor zekers te weten de Voodoo kaart. Tis tenslotte de eerste 3d kaart vind ik
En de Intel740.. ik heb nog een 8 mb kaartje ervan liggen.. Met een Demo.. nounou... die glimmende vloeren toch.. heel mooi!..maar de rest is wel lelijk :D

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-07 22:20

Hu9o

Schokkend

Ondanks dat iedereen hier Voodoo1 loopt te schreeuwen, vind ik dat de beste videokaart allertijde is: De eerste videokaart welke kleurenbeeld geeft.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Najah het wordt snel saai, met dezelfde reacties...

...Maar ik hou het toch bij "3Dfx VooDoo 2 /12MB"

Wauw, wat was dat geweldig :9

I browse with Vivaldi

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ThE DarK SpiRiT schreef op 01 oktober 2003 @ 16:29:
Najah het wordt snel saai, met dezelfde reacties...

...Maar ik hou het toch bij "3Dfx VooDoo 2 /12MB"

Wauw, wat was dat geweldig :9
dan wel 2 in sli modus :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Kimberly
De GF256 DDR, dan wel specifiek de Asus V6800 Deluxe. De eerste 256 bit gpu. Geweldige kaart dat!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verschijdene hier van liggen met 2MB ideaal voor 2e monitor.

Maar ook de Trident9440 was een goede chip.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mennuz schreef op 01 October 2003 @ 16:22:
Mwa, de Geforce 256 was toch wel een behoorlijk stapje vanaf de TNT2.. Daarom vind ik dat die kaart ook wel thuishoort in dit rijtje
De benchmarks destijds gemist :?

TNT2 Ultra was über toen. GF256 wonderbaarlijk genoeg nóg sneller, zelfs zonder T&L. Maar zonder T&L was ie maar 5% oid sneller.

En er was toen helemaal niet zoveel T&L ondersteunde software. Maar goed, wel een aankoop voor de toekomst (destijds) :)

• Kimberly
Heb een tnt2 ultra gehad en een gf256 ddr, de 256 ddr was veel snller. Toch nog maar paar reviewtjes lezen w3ird_N3rd.. :)

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hercules Monochroom / CGA
-of-
VooDoo II SLI
-of-
Matrox G400 Max
-of-
VooDoo 5 6000
-of-
GeForce DDR
-of-
GeForce 2 Ultra
-of-
GeForce FX 5900

Kan niet echt kiezen

[ Voor 7% gewijzigd door Tyrian op 01-10-2003 20:41 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Deorgere schreef op 01 October 2003 @ 19:23:
Heb een tnt2 ultra gehad en een gf256 ddr, de 256 ddr was veel snller. Toch nog maar paar reviewtjes lezen w3ird_N3rd.. :)
"veel sneller" zegt niets zonder erbij te zetten met welke apps ;)

En bovendien had ik het over de SDR versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 01-10-2003 20:45 ]

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 13:05
De TNT 1 in oktober 1998, want:
Hij versloeg als eerste de Voodoo 2 SLI (okay overdreven :D).
Snelle Single chip solution. VS 3 kaarten (vs VGA kaart + 2xvoodoo 2).
Dus goedkoper dan 3 kaarten.
Hogere resoluties.
Hogere kwaliteit 2d en 3d beeld.
Nadeel geen glide en gare ondersteuning van glide spellen die eingelijk speciaal voor 3dfx waren gemaakt. D3D van toen was gewoon ruk en traag. Ik draaide UT gewoon in beta OpenGL en dat werkte dan wel weer flex. Unreal 1 is wat dat betreft gewoon een ungepatch kutspel. Ja een jaar later met patches komen, bedankt he.
Jammer dat de nieuwe drivers in ongeveer januari 1999 van 3DFX de banshee weer langszij trokken.
Ow ja, last but not least:
Het maakte een einde aan de monopoly positie van 3DFX in het maken van goeie 3d accelerators. De riva 128 en ZX was een leuk begin, maar de TNT was gaaf. Twee texels per clock. Woehoe.

[ Voor 14% gewijzigd door Wimpy006 op 01-10-2003 21:47 ]

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

nVidia Geforce 2 Ultra!! waarschijnlijk ook de allerduurste videokaart allertijden met zijn prijs van 1500 gulden. :9~ Ik had indertijd een Geforce 2 GTS gekocht en werd zowat aanbeden, toen had je nog een Ultra die 2x zo snel was. Zo'n vooruitgang in snelheid heb ik sindsdien nooit meer gezien.

Verwijderd

ATI RAGE II strak kaartje voor die tijd geloof 2mb

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou ondertussen onderscheid maken in 3 categorien:

1) meest innoverend
2) in z'n tijd de beste
3) het best met z'n tijd meegaan

Mijn keuze:
1) de S3 805. Waarom :? Omdat de 805 de eerste chip was met hardware acceleratie (nog wel 2D), die dus meer was dan een gewone framebuffer. Vergeleken hiermee is de rest van het acceleratieverhaal gewoon gerommel in de marge.

2) voor games: de VooDoo 1, zo'n enorme voorsprong is er niet voor of sinds geweest. Non-games: veel lastiger. Ik denk uiteindelijk de Artist Graphics 3GA 2500i, met de snelste 2D en RAMDAC van medio jaren '90. 2048x1600 was haalbaar op redelijke scherpte, iets wat zelfs de Matroxen niet konden evenaren. Helaas is Artist Graphics ondertussen gestopt met z'n eigen chips en de support hiervoor zuigt ook (Win98/NT als beste...)

3) alles van Matrox, maar met name de eerste Millennium. Nu zijn die kaarten 8 jaar oud en nog steeds kunnen ze qua beeldkwaliteit mee met nieuwe kaarten en zijn dus gewilde 2e monitor kaarten.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:14

mphilipp

Romanes eunt domus

Als ik dit allemaal zo lees moet ik toch denken aan mijn oer computer, de ZX81. Die was helemaal niet grafisch...(nee, ik ga niet zeggen dat alles toen beter was...) Resolutie 66x44 in 2x2 block graphics. En toen was er tóch ineens een Hi-Res spelletje: Dan's Revenge. Geweldig spel, en uniek omdat die knakker een Hi-Res spel heeft weten te maken op een computer zonder grafische chip. Ik geloof dat ie het heeft gemaakt door de karakterset te herprogrammeren. Dus eigenlijk wil ik zijn prestatie opgeven. For old time's sake...

Afbeeldingslocatie: http://www.btinternet.com/~techworlde/images/revengeg.gif

Cool toch?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Voodoo 2 :9

Verwijderd

Welke is de beste voor de prijs van 150 tot 250

Verwijderd

Voor mij zeker de Voodoo series, maar nog beter staat mijn V770 (TNT2) in mijn geheugen gegrift. Had toen net een P2-266 en kon mijn huidige combo (G200+Voodoo 2) inruilen voor de net uitgekomen V770 bij een computershop met bijbetaling van 75 gulden (ze hadden de Voodoo nodig wegens een gemaakte afspraak met een andere klant :) )!

Dat waren nog eens tijden...

• Fried
  • Laatst online: 06-07 11:47
idd ik ook een viper v770 (wel ultra, MÉT een koelertje ;))
heel veel plezier van gehad, en heeft ook zeer lang zijn diensten bewezen.

later vervangen door een radeon 8500 retail. van club3d.
ook een zeer goede aankoop geweest destijds, en zie momenteel nog geen reden om hem te vervangen..
wordt waarschijnlijk een compleet nieuwe pc als hij niks meer kan bijbenen..

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
voodoo 2 (sli) owned...

heb toevallig afgelopen zondag die kaarten nog op de beurs gekocht .. €15 :)

alleen heb ze nog niet aan de gang gekregen... er zijn geen drivers voor windows xp en in windows 98 geven ze heletijd fouten.

heb al wa gezocht op www.voodoofiles.com maar niets kunnen vinden wat goed werkt.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• ArieR
  • Laatst online: 11:36
_/-\o_ VooDoo 1 _/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:06

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

de beste is de PowerColor Riva TNT2 m64 "sniper edition' :X ;)
wel 2 jaar mee gewerkt... :)

Wauw, een sig!

• Wussie
  • Laatst online: 30-01-2023
_/-\o_ GeForce 2 MX400 - TVOut (64 MB) _/-\o_

Heerlijke kaart, trek er zelfs ut2k3 mee @ 1024 \o/

Verwijderd

geforce 4 ti 4600 mijn oude geliefde (K)

Die kaart roels gewoon.

Verwijderd

Tseng ET6000, 4,5 Mb geheugen, w00t! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.diskad.nl/temp/tseng6.jpg

ok ok deze heeft er 2,25

Verwijderd

Hu9o schreef op 01 October 2003 @ 16:23:
Ondanks dat iedereen hier Voodoo1 loopt te schreeuwen, vind ik dat de beste videokaart allertijde is: De eerste videokaart welke kleurenbeeld geeft.
Dan hoop ik niet dat je dat afschuwlijke CGA (Color Graphics Adapter) bedoelde voor de XT. 320*200 met 16 kleuren, wat een ellende. Gelukkig gooide een jaar later Hercules de knuppel in het IBM-hoenderhok met hun Herculeskaart welke monochrome was maar wel een resolutie van maar liefst 720*350 beeldpunten bood! Dit dwong IBM tot innovatie en tegelijk met de AT werd EGA geïntroduceerd. Met 640*350 bijna net zo veel beeldpunten als Hercules en wel 16 kleuren als bonus! Dat was een vooruitgang.

Mijn verleiding om deze kaart als De Kaart te beschouwen is op zich groot, maar ik doe het niet. Reden: met een prijs van Hfl 3000,- (wat halverwege de jaren '80 afgrijselijk veel geld was) was EGA voor mij als scholier onbetaalbaar, temeer omdat je voor de EGA-monitor zelf (of een paar jaar later een "NEC Multisync", welke meerdere standaarden kon ondersteunen (CGA, EGA, VGA, ...)) nog eens een dergelijk bedrag mocht neerleggen.

Verder was EGA voor de PC revolutionair, maar zeker niet voor mijn broer en ik. Want begin jaren '80 had je in speelhallen de grote voorlopers (letterlijk) van de Nitendo, PS2 en XBox-en. Daar zat je op die grote kasten games als "Galaxis' en vooral "Defender" te spelen, geweldig was dat. Later kwam Atari met een spelcomputer waarmee je die games op je TV kon spelen, maar die haalde lang niet het niveau van de gameplay (met name snelheid en moeilijkheidsgraad en daarmee de uitdaging) die die grote gamekasten wel boden.

Pas begin jaren '90 toen de 'rekenkracht' van de 80286 en de 80386 i.c.m. VGA een beetje betaalbaar werd, toen pas kwamen er PC-games welke voor mijn gevoel in de buurt kwamen van die mooie gamekasten van dik 20 jaar jaar geleden.

• Puppetmaster
  • Laatst online: 05:34
Radeon 9700 en de R3x0 architectuur.
de eerste (en nog enige) volledige DX9 GPU. een architectuur die nu na ruim een jaar nog gebruikt wordt (met kleine aanpassingetjes en hogere klok uiteraard) en op DX9 totnogtoe onverslaanbaar is!
heeft ook de acceptatie van ATi bij gamers veroorzaakt wat voorgaande radeons niet echt lukte...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

* collission vind dat de GeForce256 DDR de beste is.
Ik was een van de eerste die 'm had, en oh, wat vond ik 'm snel :>

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• dude123
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ik blijf erbij dat t altijd kwijlen is geweest met de 3dfx kaartjes als upgrade !!
daar kon echt niks tegenop

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

idd voodoo's ware echt een overstap, in eens had je 3D kwali en dat vond iedereen geweldig

ik dan teminste :D
heb hem nog ik de kast (Voodoo2)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wimpy006 schreef op 01 October 2003 @ 21:24:
De TNT 1 in oktober 1998, want:
Hij versloeg als eerste de Voodoo 2 SLI (okay overdreven :D).
Snelle Single chip solution. VS 3 kaarten (vs VGA kaart + 2xvoodoo 2).
Dus goedkoper dan 3 kaarten.
Hogere resoluties.
Hogere kwaliteit 2d en 3d beeld.
Nadeel geen glide en gare ondersteuning van glide spellen die eingelijk speciaal voor 3dfx waren gemaakt. D3D van toen was gewoon ruk en traag. Ik draaide UT gewoon in beta OpenGL en dat werkte dan wel weer flex. Unreal 1 is wat dat betreft gewoon een ungepatch kutspel. Ja een jaar later met patches komen, bedankt he.
Jammer dat de nieuwe drivers in ongeveer januari 1999 van 3DFX de banshee weer langszij trokken.
Ow ja, last but not least:
Het maakte een einde aan de monopoly positie van 3DFX in het maken van goeie 3d accelerators. De riva 128 en ZX was een leuk begin, maar de TNT was gaaf. Twee texels per clock. Woehoe.
Mag ik vragen waar je die info dat de TNT2 de Voodoo2 in SLI mode versloeg? K heb ze beide gehad. Aan elkaar zelfs! Riva TNT (dat was de Asus Deluxe, een van de weinige TNT1's met een fan en rete overclockbaar) + 2x Voodoo2. Nou die Riva kwam niet in de buurt van die Voodoo's. Niet in OpenGL en niet in D3D. Dat alles was op een Celly 667MHz. Riva TNT was idd betere prijs/kwaliteit dat ben k met je eens maar de V2SLI heeft ie nooit verslagen (kwa power bedoel ik) als je het mij vraagt. Heb je dit uit een review/eigen ervaringen of iets anders? Ben wel benieuwd.

Beste kaartjes die ik ken zijn me ouwe V2's in SLI :D :D >:) Puur genot in Quake2, UT en Half-Life. En toen k ze net had heb ik me oma naast me gezet en toen Quake2 in software mode laten zien. O ja leuk zei ze. Toen ff op 3dfx OpenGL (MiniGL) @ 1024x768 gezet, btw dat was op een P1 133 met 64MB EDO RAM, dus 1024x768 ging zeker tikken als je het mij vroeg. Maar hoppa Quake2 draaide als een trein. VLOEIEND!!! en me oma heel droog: hey nu zie je hem met diepte :) Ik was helemaal gek!!!! Quake2 in 1024x768 op onze ouwe P1 133 met fatsoenlijke FPS!!! :9~ :9~ :9
Maar k dwaal af....

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

mijn beste oude grafic cards zijn de "REVOLUTION IV Number 9" bouwjaar 1998 en 1999
128 bit 32 MB SDRAM-
resolutie: VGA 1920 x 1200
DVI 1600 x 1200
GPU: TNT2 M64

Heb er nog 2 in gebruik en ben niet van plan ze te vervangen voor ze volledig de geest geven,heb er trouwens nog 3 reserve liggen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Voor mij nog steeds de voodoo2 met sli heb deze combo nog steeds ergens in de kast liggen :)
in tijden dat 64 mb werkgeheugen voldoende was en dan had je 24mb videogeheugen aan boord >:)
Verder vond ik de TNT kaarten van hele goede kwaliteit

computer voor alle werkzaamheden

• Hom3r
  • Laatst online: 22-10-2025
mmm het lekkerst en langst heb ik op me gf2GTS gegamed, zelfs tot kort nog met HL2 :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud, vol en een opsomtopic, tijd voor een slotje :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.