Hoofdcategorieën
Topicacties

-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 maart 2001

quote:
Cutebritney schreef op 08 juni 2003 @ 17:14:
[...]

Weet je dat zeker, want op de Dlink site staat niets over Radius...

Alleen de Dwl-1700 heeft radius volgens de site, en die kost bijn 1200 dollar per stuk ;)

de link 900ap+ heeft een radius optie in ieder geval versie 2.5 van de firmware,
ik heb hem op mijn wap11 staan

Reg. datum: 12 september 2001

quote:
Flappel schreef op 08 juni 2003 @ 20:55:
[...]

die pcmcia gaf ik ff snel als voorbeeldje die ik daar zag staan
en wat ik bedoel met dat gepruts
je kunt die firmware van die d-link op die wap11 zetten
maar voor ietsje meer geld heb je die d-link gewoon
en die heb je ook wel liever hoor
en daar zou ik ook voor gaan, maar dat moet je zelf weten he
en dus ff een mooie pcmcia kaart zoeken met externe anntenne
weet zo ook niet welke
mischien iemand ?

ik wil niet met firmware hoeven kloten hoor. ik ben er natuurlijk niet vies van maar het moet niet nodig zijn eigenlijk (zelfde standaard)..

ik heb al gezocht naar pcmcia kaartjes met antenne. dan kom ik denk ik toch op die 3com uit. die andere kaarten met geintegreerde antenne steken 1,5cm uit en die 3com maar 3mm ofzo.
hoe meer ik lees hoe meer ik de indruk krijg dat sommige merken niet compatible zijn met elkaar of niet helemaal vlekkeloos werken. ik heb even opgezocht welke wlan kaart me broertje heeft en dat is een creatix ctx712 waar helaas niet zoveel over te vinden is (802.11b). :(
ik kan natuurlijk alles in de winkel vragen maar ik wil precies weten wat ik wil voor ik erheen vertrek, dan kunnen ze je niets meer aansmeren :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Reg. datum: 16 februari 2001

Ik heb even een vraag over de compatibiliteit van Apple's Airport en "PC" Wifi. Hoewel ze beide op 802.11b zijn gebaseerd, en het volgens Apple zou moeten werken, heb ik weinig concrete testen gezien. Is dat ook zo of verschilt dat weer eens per product ?

Ik krijg namelijk een iBook met airport kaart, en ik heb geen zin om een Airport AP te kopen. Ik koop liever een Asus AP bij Mycom dat scheelt me 100 a 200 euro en een hoop features die ik toch niet gebruik.

Reg. datum: 25 december 2002

http://www.wirelessnederland.nl/

http://forum.wirelessnederland.nl/plaatjes/wificlient.jpg

Deze staat op het wirrelessforum http://www.wirelessnederland.nl/

Zoiets ben ik toevallig nou net ook aan het bakken voor op de schoorsteen.

Ik vind het hartstikke leuk op GoT!

Reg. datum: 28 maart 2002

quote:
Flappel schreef op 08 June 2003 @ 17:42:
...en die wap11 doet wel goed
alleen voor ietsje meer geld heb je die D-Link DWL-900AP+
en die zijn ietsje sneller, en iets uitgebreider
ja je kunt die wap11 ook wel naar die d-link doen, maar voor die paar euro vindt ik het dat geprutst niet waardt

Het is nu dus echt een paar euro! De prijs van de DWL-900AP+ zakt namelijk!
En de nieuwere wap11 v2.6 is niet meer te flashen met d-link firmware :|

Ga dus voor D-linkjes.

Erm...

Faster than a Ferrari...
Reg. datum: 12 november 2002

Hiervoor heb ik al enkele vragen gesteld, maar voor alle duidelijkheid toch nog ff dit:

Tijd begint te spannen, na examens komt er hier ook een draadloos netwerk omdat er geen bekabeling mogelijk is...

Situatieschets:
-(server)pc gelijkvloers met gedeelde internettoegang (usb-modem), backup-HD en printer.
-gamepc (online gaming) 1ste verdieping, +-12m van server
-laptop voor huis-en tuingebruik ;) (max 30m van server)

Nu had ik ged8 aan een 802.11G netwerkje met deze componenten:

*Linksys WAP54G Wireless Accesspoint 802,11G - 54 MBPS
*Linksys WPC54G Wireless PCMCIA Card 802.11G => laptop
*2 x Linksys WMP54G Wireless PCI Card 802.11G => voor server en gamepc

Tja, ik moet dit oplossen van pa, moet perfect werken en toch liefst zo weinig mogelijk kosten...dus kunnen jullie mij zeggen of dit gaat werken, en/of dat er een goedkopere oplossing is?
Een 802.11B netwerk kost me een kleine 80¤ minder, maar is het verstandig om nu nog voor een tragere variant te gaan??? Tips aub?

Dre@m-machine => Kan er nog net mee door ;-)
I feel the need, the need for speed !!!

Reg. datum: 05 oktober 1999

quote:
tweak_master schreef op 10 June 2003 @ 10:25:
Hiervoor heb ik al enkele vragen gesteld, maar voor alle duidelijkheid toch nog ff dit:

......

Waarschijnlijk ga ik zelf ook voor deze set... Het snelheidsverschil is toch wel de moeite waarde tov 802.11b vind ik, en heel veel duurder is het niet.

Weet je dat deze produkten gebaseerd zijn op de niet-definitieve versie van 802.11g? Op zich is dat niet erg... ik hoor goede verhalen over de Linksys produkten.

Canard wijzigde dit bericht 10-06-2003 11:08 (29%)

Faster than a Ferrari...

quote:
Canard schreef op 10 juni 2003 @ 11:07:
[...]

Waarschijnlijk ga ik zelf ook voor deze set... Het snelheidsverschil is toch wel de moeite waarde tov 802.11b vind ik, en heel veel duurder is het niet.

Weet je dat deze produkten gebaseerd zijn op de niet-definitieve versie van 802.11g? Op zich is dat niet erg... ik hoor goede verhalen over de Linksys produkten.

Is het dan mss beter te wachten tot deze producten van linksys gecertificeerd worden, of kan er later dmv een firmware-upgrade de definitieve versie gebruikt worden?

Nog een bijkomende vraag: wat is het bereik binnenshuis van een 802.11G vs B ???
Kom ik nog aan de maximale snelheid, als zowel de server als de client beide +-6 meter van het AP liggen (dus totaal 12m overbruggen dmv AP) , of moet ik het accespoint dmv een netwerkkabel aan de server verbinden?

tweak_master wijzigde dit bericht 10-06-2003 12:26 (21%)

ik kreeg de indruk dat 11mbit verder draagt dan 54mbit (weet ik niet zeker, anders kan ik ook wel 54mbit spul aanschaffen)
enige ding dat zeker is dat ik het morgen ga halen, WAT het wordt is nog niet helemaal zeker

Reg. datum: 05 oktober 1999

quote:
Oxigun schreef op 10 June 2003 @ 15:41:
ik kreeg de indruk dat 11mbit verder draagt dan 54mbit (weet ik niet zeker, anders kan ik ook wel 54mbit spul aanschaffen)
enige ding dat zeker is dat ik het morgen ga halen, WAT het wordt is nog niet helemaal zeker
Volgens mij is het bereik van 802.11b (11Mbps) en 11g (54Mbps) nagenoeg gelijk... 11a (54Mbps) is wel een stuk minder
Reg. datum: 15 juni 2001

Misschien is het al eens gevraagt maar goed, om zo een groot topic helemaal door te gaan lezen is zo 'sh*t" nu mijn vraag:

Hoe is jullie ervaring met het signaal / bereik door huizen heen en bomen?

Night.

Account was van iemand anders, nu van mij omdat ik deze naam wou dus vandaar 1 account voor 3 gebruikers.

quote:
Canard schreef op 10 June 2003 @ 15:55:
[...]

Volgens mij is het bereik van 802.11b (11Mbps) en 11g (54Mbps) nagenoeg gelijk... 11a (54Mbps) is wel een stuk minder

daar zit wel wat in :)
ik ga denk ik toch voor 54 dan morgen. me broertje heeft weleen bout 802.11b chippie maar hij zei al te gaan upgraden mocht het niet lekker genoeg werken. dus reden zat om een 802.11g te kopen :)

Je hoort morgen wel me ervaringen (en problemen :P)

Trouwens.. Als ik een Belkin koop ipv Linksys scheelt me dat vele tientjes. Is het dat extra waard, lijkt me wel denk ik?

quote:
Canard schreef op 10 June 2003 @ 15:55:
[...]

Ik dacht juist dat de b variant een beter bereik heeft dan de g variant en de a variant idd een stuk minder.

Maar als je het toch binnenhuis gaat gebruiken kun je de g variant wel nemen.

Erm...

WallyLAN
Reg. datum: 26 juni 1999

Als je kijkt naar snelheid/bereik dan is g iets beter, maar als je kijkt naar enkel het bereik, dan is b beter (vanwege de hele lage bitrates (1, 2, 5.5(?) ) die genoeg hebben aan n zwak signaal.

If it ain't broken, tweak it.| Cisco 1841 router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, ATI 4870 1GB, Dell 24"

en als g terugschakelt naar lagere bitrates draagt ie dan ook verder?

Reg. datum: 10 november 2000

Nav de review op de voorpagina van wireless nederland; waarom geen kwalitatief goed PCMCIA kaartje vlakbij de antenne monteren, dus ipv een (verlies gevende) coaxkabel tussen antenne en kaartje een datakabel (usb) tussen kaartje en pc?

Na een beetje zoeken op het net kwam ik het volgende tegen:

http://www.arstech.com/pcm2.jpg

Dit is van de firma Arstech, maar er zijn hopelijk nog meer fabrikanten, dit dingetje moet nl. $99 kosten.

Maar heeft dit een duidelijke meerwaarde tov een laten we zeggen 5 meter lange aircom+ kabel tussen antenne en kaart, of is dit verschil zo klein dat het de moeite niet waard is..?

Ook linux ondersteuning is natuurlijk een pre, en dat heb ik nog niet kunnen vinden :?

Hier nog zo'n bridge:

http://www.zcomax.com/htm/xi700.htm

http://www.wirelessbg.net/images/zcom/xi700xa.jpg

Met linux ondersteuning zou dit dus best handig zijn, is iemand al zoiets tegengekomen?

Eerder gepost op http://forum.wirelessnederland.nl , maar daar schiet het niet echt op ;)

Reg. datum: 25 december 2002

ik had het hier ook al gepost

http://forum.wirelessnederland.nl/plaatjes/wificlient.jpg
Zoiest als zo`n "Senao pcmcia card met echte 100 MW output" .

N-Joy309 wijzigde dit bericht 10-06-2003 19:16 (70%)

Ik vind het hartstikke leuk op GoT!

WallyLAN

De Sitecom WL-012 is n USB wireless kaart die prima onder linux werkt.
quote:
en als g terugschakelt naar lagere bitrates draagt ie dan ook verder?
Ja.

If it ain't broken, tweak it.| Cisco 1841 router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, ATI 4870 1GB, Dell 24"

Reg. datum: 10 november 2000

quote:
N-Joy schreef op 10 juni 2003 @ 19:13:
ik had het hier ook al gepost

Zoiets als zo`n "Senao pcmcia card met echte 100 MW output" .
Precies, ook de ontvangstkwaliteit van deze kaartjes is zeer goed. Dit rechtstreeks met een pigtail op een goede antenne moet een behoorlijk bereik geven :)

quote:
FatalError schreef op 10 June 2003 @ 19:17:
De Sitecom WL-012 is n USB wireless kaart die prima onder linux werkt.

[...]

Ja.
Dus waarom hoor ik dan dat 802.11b verder draagt omdat die terug kan schakelen terwijl 802.11g dit ook doet? Lijkt me sterk namelijk ;)

WallyLAN

802.11g heeft andere bitrates met weer andere ontvangstgevoeligheden.
b komt qua minimumsnelheid iets lager dan g.
Maar aangezien je toch niet op die hele lage bitrates wilt werken (neem ik aan) is het toch beter om g te gebruiken :).

Faster than a Ferrari...

quote:
tweak_master schreef op 10 June 2003 @ 11:43:
[...]

Is het dan mss beter te wachten tot deze producten van linksys gecertificeerd worden, of kan er later dmv een firmware-upgrade de definitieve versie gebruikt worden?

Nog een bijkomende vraag: wat is het bereik binnenshuis van een 802.11G vs B ???
Kom ik nog aan de maximale snelheid, als zowel de server als de client beide +-6 meter van het AP liggen (dus totaal 12m overbruggen dmv AP) , of moet ik het accespoint dmv een netwerkkabel aan de server verbinden?
*kick => nogal cruciale vraag, jah, 'k weet et...nOOb, maja

eet soms een appel
Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
tweak_master schreef op 10 June 2003 @ 19:51:
[...]

*kick => nogal cruciale vraag, jah, 'k weet et...nOOb, maja

maakt toch niet uit
zolang ze beide maar goed bereikt hebben lijkt me

@tweak_master: 12 meter met los zou geen probleem moeten zijn.

Erm...

The present moment is.

Die afstand mag geen probleem zijn, maar ik zou toch een kabel trekken vanaf de server. Wireless blijft een shared medium, en daardoor kan je server verkeer relatief veel bandbreedte opslokken natuurlijk ... of ... voor sommige servers iig.

Bij data transfer (grote bestanden) is het toch wel aan te raden om tijdelijk een kabel in te pluggen.

The NOW is AWESOME. What is your perception?

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: