Hoofdcategorieën
Topicacties

-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 september 2001

Ik hoor best vaak dat men max. snelheden van 500Kb haalt.
Nou heb ik zelf een Cisco 350 Aironet AP + client en daar haal
ik 720Kb gemiddeld en een piek van 800Kb mee ligt het dan
echt aan de hardware of is er bij mij iets "mis" :) .

ow ja heb ook nog 40bit WEP aan staan

AMD XP 2200+ | Abit KD7 | 1024 MB PC3200 DDR | ATI Radeon 8500 Retail 275/275 | Terratec Aureon 5.1 Fun | 80 GB | Pioneer DVD 16x40 | Modded NEC 1300A +/- | Intel MT/1000

quote:
ReytingHamdi schreef op 02 september 2002 @ 22:56:
Ik hoor best vaak dat men max. snelheden van 500Kb haalt.
Nou heb ik zelf een Cisco 350 Aironet AP + client en daar haal
ik 720Kb gemiddeld en een piek van 800Kb mee ligt het dan
echt aan de hardware of is er bij mij iets "mis" :) .

ow ja heb ook nog 40bit WEP aan staan

Die 40bit WEp kan het inderdaad zijn, probeer 128 bit maar eens, grote kans dat de snelheid naar beneden gaat....
En verder...Cisco is gewoon "Tha Best" op de meeste gebieden qua netwerken...dus 't zal me niets verwonderen als ze gewoon zo goed zijn :P :)
De prijs zal overgins ookwel wat hoger zijn geweest dan een standaard lucent kaartje ;)

quote:
Hwg schreef op 28 augustus 2002 @ 19:00:
Oproep aan mensen in Nijmegen

Wie doet er mee aan het opzetten van een wireless netwerk in Nijmegen?

'k heb ff snel een pagina-tje in elkaar geflanst, waar je kunt aangeven dat je interesse hebt enzo:
http://www.wireless-info.nl/hotspot/wlan.php

'k ben benieuwd ;)

goede wijn is nog geen bier!
Reg. datum: 15 november 2001

quote:
Cutebritney schreef op 03 september 2002 @ 12:50:
[...]

'k heb ff snel een pagina-tje in elkaar geflanst, waar je kunt aangeven dat je interesse hebt enzo:

'k ben benieuwd ;)

check deze site eens voor de gein..
http://www.hubhop.com/

linux is just like an wigwam, no windows, no gates and an apache inside

quote:
Sirchay schreef op 03 september 2002 @ 16:38:
[...]

check deze site eens voor de gein..
http://www.hubhop.com/

Dat weet ik wel, maar das toch heel wat anders:
Bij hun moet je al een accesspoint hebben...
En je kunt niet aangeven dat je wel een draadloos netwerkje wilt bouwen ofzo, alleen interesse hebt etc...

maarja, je ziet maar wat je ermee doet, 'k bedoel: je bent niet verplicht om het in te vullen ofzo ;)

heeeeeeeeee...
ik bedoelde er niks verkeerds mee....
het ziet er juis mooi uit dat van jou, ik bedoelde alleen dat er ook zoiets op landelijke schaal opgezet wordt....
alleen ik heb het eigenlijk ook niet zo op dat hubhop...... is volgensmij iets te commercieel...

kunnen we niet tweakhop ofzo bouwen??... :) :) :) :D

quote:
Sirchay schreef op 03 september 2002 @ 17:20:
heeeeeeeeee...
ik bedoelde er niks verkeerds mee....

Okej, sorry voor m'n ietwat geprikkelde reply ;) (8>

Over dat 'tweakhop', ik ben dus bezig met een site met wlan info. tot nu toe heb ik hetvolgende:
+ Nieuws selectie
+ reviews selectie
+ projecten selectie (bouwen van antenne's etc)
+ hotspot selectie
+ product vergelijker (database met alle wlan kaartjes, merken etc inc. comments van users)
+ kleine pricewatch
+ simpele vraag & aanbod

Met een paar dagen hoop ik hem online te kunnen gooien..'k moet nu alleen nog een klein deel van het "grafische" werk doen (niet m'n sterkste punt helaas ;) )

ow,
ik wil niet overdrijven maar ik kan wel aardig grafish onwerpen enz..

bij mist het meestal alleen aan de content

check bijvoorveeld:

www.sirchay.ath.cx
www.sirchay.ath.cx/gba/index.php
www.casemodfaqs.tk

voor een indruk
dus als je hulp nodig hebt dan hoor ik het graag

Reg. datum: 25 juni 2002

quote:
Sirchay schreef op 03 september 2002 @ 19:39:
ow,
ik wil niet overdrijven maar ik kan wel aardig grafish onwerpen enz..

bij mist het meestal alleen aan de content

check bijvoorveeld:

www.sirchay.ath.cx
www.sirchay.ath.cx/gba/index.php
www.casemodfaqs.tk

voor een indruk
dus als je hulp nodig hebt dan hoor ik het graag
heb je dit met photoshop gedaan, welk programma gebruik je anders??

Canon EOS 50D | 18-200mm 3.5/5.6F

pics in corel..
en dan inelkaar klooien met met NetObject fusion...
php gewoon in notepad...

Reg. datum: 13 december 2000

quote:
Cutebritney schreef op 03 september 2002 @ 12:50:

Hmm lijkt verdacht veel op straatlan: http://www.3bier.com/~osiris/straatlan/straatlan.php

ff linken ergens, of die hele tabel jatten ofzo })

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :)

Reg. datum: 24 september 2001

Klopt het dat ik op mijn client (windows XP + cisco 350 PCMCIA) geen 128bit encryptie kan instellen kan alleen maar 40bit kiezen. Had wel toevallig ergens bij de specs van het kaartje gelezen dat 128bit US only was .. kan iemand me er meer over vertellen of is dit gewoon een feit ??

AMD XP 2200+ | Abit KD7 | 1024 MB PC3200 DDR | ATI Radeon 8500 Retail 275/275 | Terratec Aureon 5.1 Fun | 80 GB | Pioneer DVD 16x40 | Modded NEC 1300A +/- | Intel MT/1000

Euhm...testing, testing, 1, 2
Reg. datum: 04 september 2002

Hallo!

Helaas ben ik niet zo actief als jullie op wirelless gebied, met AP's, diverse rondstraal-/richtantennes etc. Maar ik heb toch een klein probleemje waarvan ik hoop dat het opgelost kan worden.

Onlangs heb ik van Trust een Wireless Notebook connecton kit gekocht (UN110W).
De hele boel geinstalleerd en aangesloten en warempel... het werkt! Op een klein dingetje na... ;)

Via mijn notebook kan ik bepaalde pagina's niet openen, deze blijven dan "oneindig" laden. Voor de rest werkt alles draadloos wel goed, MSN, Y-msngr, div. download managers. Alleen die enkele sites doen het niet.
Voorbeelden zijn o.a. Rabobank.nl Big-brother.nl sommige Yahoo sites ANWB.nl

AMD64 3200+ - MSI K8T NEO FSR- 2x 512 Corsair 400/pc3200 cl2 - Raptor 74G - Barracuda 160G - Asus 9800XT - Lite-on dvd 16/52 - Plextor 40x - NEC ND-3500 - Thermaltake Damier - Linksys wireless router----

Reg. datum: 13 februari 2000

quote:
cyruzz schreef op 04 september 2002 @ 13:09:
Hallo!

Helaas ben ik niet zo actief als jullie op wirelless gebied, met AP's, diverse rondstraal-/richtantennes etc. Maar ik heb toch een klein probleemje waarvan ik hoop dat het opgelost kan worden.

Onlangs heb ik van Trust een Wireless Notebook connecton kit gekocht (UN110W).
De hele boel geinstalleerd en aangesloten en warempel... het werkt! Op een klein dingetje na... ;)

Via mijn notebook kan ik bepaalde pagina's niet openen, deze blijven dan "oneindig" laden. Voor de rest werkt alles draadloos wel goed, MSN, Y-msngr, div. download managers. Alleen die enkele sites doen het niet.
Voorbeelden zijn o.a. Rabobank.nl Big-brother.nl sommige Yahoo sites ANWB.nl

Dit heeft volgens mij niets met wireless te maken. Wireless is niets meer dan bitjes doorrouteren waar wellicht de encryptie alleen op de bits en bytes die in de lucht zweeft wordt uitgevoerd. Jou laptop kijkt zelf (waarschijnlijk met explorer) hoe hij alles moet projecteren op je scherm. Dus het is volgens mij een probleem met je internet instellingen. Zet die instellingen in het geavenceerde tab maar eens op standaard terug. (Nadeel hiervan is dat je bepaalde vragen krijgt over bijvoorbeeld koekies en beveiligde sites)
Succes

Who cares are those who cares...

Reg. datum: 04 september 2002

Jimbolino:

Hier gebruiken ze ook Linksys WAP11 als bridge, meschien kan je daar wat info krijgen

http://www.wireless-arnhem.nl

Reg. datum: 13 december 2000

Ik wil binnenkort een gedeelte van m'n netwerk thuis draadloos maken ivm de komst van een laptop.

Na het doorlezen van diverse topics is mij nog niet alles duidelijk. Hoe wordt zo'n Wireless Access Point op het netwerk aangesloten?! Kan deze gewoon op een bestaande "wired" hub worden aangesloten?! Zodat ik dus EN wired heb EN wireless?!

Ik heb namelijk een Linux server die de Windows clients van internet voorziet dmv een hubje. Aan dit bestaande hubje zou dus een Wireless Access Point moeten komen.

"We make games that make games worth playing"

Reg. datum: 28 december 2000

Je Linux router kun je ook voorzien van een PCI-kaart met WiFi. Dan kun je die instellen als AP, aan gezien je toch maar 1 laptop hebt (of geld teveel misschien.. ;) ) kun je dan via Ad-hoc gaan werken.
Tenminste als ik het allemaal goed begrepen heb.
www.practicallynetworked.com kan je een hoop uitleggen denk ik.
Anders naar www.linux.org en zoek een how-to over WiFi met een PCI-wifi-kaart.
Zoals jij het wilt zal trouwens niet gaan.

als je een accespoint hebt met een bridge funktie dan kan hij dienen als overbrugging tussen je wired en je non wired netwerk.

alleen zijn deze natuurlijk weer veel duurder.

Reg. datum: 01 oktober 2001

Wie wil en kan me helpen.

We willen het volgende doen:

Op 1 plaats is er een chello aansluiting, ca 300 a 400 meter(hemeldbreed zonder opstakels) staat de PC waar de chello op moet. (er is sight to sight)

Ik had het volgende in gedachte:

Bij chello modem(dit is alleen een los modem, geen andere pc's worden hier gebruikt en is ook niet de bedoeling):
Draadloze Router met daarop een externe buitenantenne op het dak gericht op de andere locatie.
Het modem staat op begaande grond, vervolgens een UTP kabel naar de zolder(is eerste etage) en net onder de nok van het dak de router, de antenne kabel wordt hier ca max 1,5 meter.

Bij de PC:
In de PC een "draadloos" PCI kaartje met externe antenne aansluiting en dan een externe antenne op het dak gericht richting chello modem lokatie.
Probleem hier is dus de antenne kabel, deze zal vanaf de PC (begaande grond) naar het dak moeten (huis heeft 1 etage en zolder).
De opzet is dus puur INTERNETTEN anders niets, dus max 1,5mbit snelheid is ruim voldoende. (chello is maar max 1,5mbit)

Mijn vragen zijn:
-Gaat dit werken?
-welke apparatuur is hiervoor het meest geschikt? Het is ook een budget verhaal, het moet wel betaalbaar blijven.

Gaarne adviezen, heb al overal gezocht maar ik zie door het bomen het bos niet meer.

Thx

P4 3Ghz, Intel D845PEBT2, 2048ram, nv7900GT, DVDRW, ALU behuizing, 23" TFT

quote:
YoudontKnow schreef op 06 september 2002 @ 20:13:
Wie wil en kan me helpen.

We willen het volgende doen:

Op 1 plaats is er een chello aansluiting, ca 300 a 400 meter(hemeldbreed zonder opstakels) staat de PC waar de chello op moet. (er is sight to sight)

Ik had het volgende in gedachte:

Bij chello modem(dit is alleen een los modem, geen andere pc's worden hier gebruikt en is ook niet de bedoeling):
Draadloze Router met daarop een externe buitenantenne op het dak gericht op de andere locatie.
Het modem staat op begaande grond, vervolgens een UTP kabel naar de zolder(is eerste etage) en net onder de nok van het dak de router, de antenne kabel wordt hier ca max 1,5 meter.

Bij de PC:
In de PC een "draadloos" PCI kaartje met externe antenne aansluiting en dan een externe antenne op het dak gericht richting chello modem lokatie.
Probleem hier is dus de antenne kabel, deze zal vanaf de PC (begaande grond) naar het dak moeten (huis heeft 1 etage en zolder).
De opzet is dus puur INTERNETTEN anders niets, dus max 1,5mbit snelheid is ruim voldoende. (chello is maar max 1,5mbit)

Mijn vragen zijn:
-Gaat dit werken?
-welke apparatuur is hiervoor het meest geschikt? Het is ook een budget verhaal, het moet wel betaalbaar blijven.

Gaarne adviezen, heb al overal gezocht maar ik zie door het bomen het bos niet meer.

Thx

Ik zou geen draadloze router gebruiken. Een AccessPoint is voldoende als je toch maar 1 pc aansluit :)

Wat je aan de "client-side" neerzet, kan inderdaad een PCi kaartje zijn. Dit is echter niet echt handig zoals je zelf al aangeeft, want de antennekabel is dan veel te lang. Je hebt kans dat het wel werkt als je een extra sterke antenne gebruikt, maar dat kost ook weer een boel extra. Antennekabel is overgins ook niet echt goedkoop, een beetje qualiteitsspul is al gauw 2-4 euro per meter.

Het beste is natuurlijk iets als een Linksys WET11, das een client adapter, maar met een UTP aansluiting.
Een andere mogelijkheid is, om een USB adapter te gebruiken. De USb kabel verleng je dan van de pc beneden naar zolder. USB kan normaal een metertje of 5, maar ik neem aan datj je een grotere afstand moet overbruggen. Je kunt dan gaan denken aan meerdere kabels aan elkaar knopen, met af en toe een versterker (USB hub) ertussen. Maarja, ook deze optie zal niet echt goedkoop zijn...

Wat me het makkelijkste lijkt is: Aan de chello kant en aan de client kant een Linksys WAP 11, in bridge mode. Op deze manier ben je in princiepe klaar voor 2x ¤160 + antenne's. Maar die antenne's kun je prima zelf maken, en hoeven daarom ook niet veel te kosten. De afstand is zo klein, dat eigenlijk elke antenne voldoet :)
Maar als je 2x linksys wap11 gebruikt, kun je die dus gewoon met 1 meter kabel aan de antenne hangen, en dan met UTP verder naar de pc / modem :)

En hoe sluit je dit hele verhaal aan je chellomodem aan dan?
Er staat GEEN computer en er komt er ook geen te staan aan de chello zijn kant, zover ik me verdiept hebt kun je met een accespoint geen chello modem aansluiten.......
Dus hoe los is dat dan op?

quote:
YoudontKnow schreef op 07 september 2002 @ 13:57:
En hoe sluit je dit hele verhaal aan je chellomodem aan dan?
Er staat GEEN computer en er komt er ook geen te staan aan de chello zijn kant, zover ik me verdiept hebt kun je met een accespoint geen chello modem aansluiten.......
Dus hoe los is dat dan op?

Hoezo kun je met een AP (in bridge mode) geen chello modem aansluiten?

Als je 2 AP's in bridge mode opsteld, heb je aan de ene kant van de "lijn" een gewone RJ45 aansluiting, aan de andere kant ook. Wat ertussenin zit is volledig doorzichtig...

Ik bedoel: je kunt de draadloze verbinding dan gewoon vergelijken met een UTP kabel. Je netwerk merkt niet dat er een draadloze verbinding tussenzit, en "ziet" het als een gewone kabel :)

O in bridge mode dat had ik niet begrepen, dacht gewoon als AP want dan doet ie het niet.

Maar jij denkt dat dit werkt dus:
chellomodem <=utp=> AP(bridgemode) <=draadloos=> AP(bridgemode) <=utp=> 1pc

Anta Baka ?!

Ik wil met een vriend 150m bij mij vandaan een xbox link maken zou dat mogelijk zijn met 2 accespoints en wat voor antenne heb ik nodig

Firestormer wijzigde dit bericht 08-09-2002 05:51 (0%)
Reden: omdat ik het leuk vond >:)

Take the blue pill you wake up in your bed story ends and you believe whatever you want to believe . but when you take the red pill you stay in wonderland and I'll show you how deep the rabbit hole goes.

quote:
YoudontKnow schreef op 07 september 2002 @ 16:55:
O in bridge mode dat had ik niet begrepen, dacht gewoon als AP want dan doet ie het niet.

Ja :) Dat zou moeten werken :)

quote:
YoudontKnow schreef op 07 september 2002 @ 16:55:

wel ff opletten dat je DHCP aanzet bij de bridge die aan je modem gaat :P

ik heb hier een BreezCom WBS.DS.11, ik wil hier een externe antenne aan maken.
nu zegt mijn pa dat hij denkt dat er FPGA connectors aanmoeten.

komt iemand dit bekend voor of weet iemand welke connectors er dan wel aan moeten?

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: