ik wil mijn bereik vergroten: ik heb 2 wifi USB adapters van sitecom, die allebei op een XP machine zijn aangesloten.
windows zegt dat er geen signaal is, het config appje zegt dat er 50 % signaal is. ook ligt om de 20 minuten de verbinding eruit. erg onhandig als je internet wil sharen.
als ik de adapters buiten hang [het is van gebouw naar gebouw, begane grond], zodat ze vrij zicht hebben, zeggen windows en het appje allebij dat de ontvangst goed is. maar ik kan natuurlijk moeilijk de adapters buiten hangen. het signaal moet nu door een aantal houten muren heen, en een stenen.
nu wil ik dus zo'n antenne bouwen als

of

om mijn link wat beter te krijgen. gaat dit werken over een afstand van 40 meter, als ze binnen / buiten hangen?
nog een vraag: op de wl003 sitecom zit onderop wel een aansluiting voor een antenne, onder een rubberen dopje. is dit te gebruiken? [wil wel ff een foto opzoeken voor meer info]
het is een heel klein aansluitingkje.
zou je verder ook gewoon een rondstraal antenne [zoeen met veel sprieten]
code:
1
2
3
4
| --------------
/\
/ \
/ \
/ \ |
kunnen gebruiken? ik wil later misschien ook nog een kaartje voor mijn laptop gebruiken, en dan is het natuurlijk niet zo handig als je alleen een straalverbinding hebt
bvd!
Wie doet er mee aan het opzetten van een wireless netwerk in Nijmegen?
Zeg Leon, als ik deze schroef uit de lamp haal valt er bij de bovenburen dan iets om?
iemand in nunspeet ook interesse?quote:Hwg schreef op 28 augustus 2002 @ 19:00:
Oproep aan mensen in Nijmegen
Wie doet er mee aan het opzetten van een wireless netwerk in Nijmegen?
quote:krekrrr schreef op 28 augustus 2002 @ 18:29:
erg leuk topic, alleen een beetje groot geworden.
ik wil mijn bereik vergroten: ik heb 2 wifi USB adapters van sitecom, die allebei op een XP machine zijn aangesloten.
windows zegt dat er geen signaal is, het config appje zegt dat er 50 % signaal is. ook ligt om de 20 minuten de verbinding eruit. erg onhandig als je internet wil sharen.
als ik de adapters buiten hang [het is van gebouw naar gebouw, begane grond], zodat ze vrij zicht hebben, zeggen windows en het appje allebij dat de ontvangst goed is. maar ik kan natuurlijk moeilijk de adapters buiten hangen. het signaal moet nu door een aantal houten muren heen, en een stenen.
nu wil ik dus zo'n antenne bouwen als
[afbeelding]
of
[afbeelding]
om mijn link wat beter te krijgen. gaat dit werken over een afstand van 40 meter, als ze binnen / buiten hangen?
nog een vraag: op de wl003 sitecom zit onderop wel een aansluiting voor een antenne, onder een rubberen dopje. is dit te gebruiken? [wil wel ff een foto opzoeken voor meer info]
het is een heel klein aansluitingkje.
zou je verder ook gewoon een rondstraal antenne [zoeen met veel sprieten]
code:
1 2 3 4-------------- /\ / \ / \ / \
kunnen gebruiken? ik wil later misschien ook nog een kaartje voor mijn laptop gebruiken, en dan is het natuurlijk niet zo handig als je alleen een straalverbinding hebt
bvd!
Ik zou niet zo'n grote antenne bouwen. het zal wel werken, maar ik denk dat het wat "te" is
Als je al wel een "beetje" signaal hebt, dan moet dat met relatief simpele antenne's makkelijk op te lossen zijn.
Ik dacht aan een BiQuad, die dingen zijn makkelijk te maken, goedkoop (paar euro tot gratis) en toch een flinke versterking van je signaal
Zie devolgende url's voor how-to enzo:
http://trevormarshall.com/biquad.htm
http://www.saunalahti.fi/elepal/antenna4.html
Let op dat als je geen schotel gebruikt (in jou geval niet nodig) dat je de opstaande randen op de achtergrond-reflectieplaat NIET erop zet. Dus alleen de achtergrond-reflectie, geen zijkanten
Als je een "rondstraal" antenne wilt hebben, dat heet overgins een Omni, heb ik ookwel wat leuke schema's. makkelijk te bouwen van kabel, soldeer en een buisje als omhulsel
ook hierbij zijn de kosten dus vrijwel niets
http://wireless.gumph.org/ (veel plaatjes en tips!)
http://www.repeater-builder.com/rbtip/wa6svt.html
Dat rubberen dopje met antenneaansluiting, 'k heb geen idee of die te gebruiken is. Het is natuurlijk maar net de kunst om een geschikte aansluit connector te vinden....
Als je een foto hebt, mischien herkent iemand hem, maar een echt grote kans is het niet denk ik.
Is het niet mogelijk om de antenne van je usb apperaat te halen, en daar dan een connector op te zetten? Of is de antenne niet verwijderbaar?
Overgins, als je later ooknog een laptop wilt gaan gebruiken, zul je ook een Accesspoint nodig hebben. Je kunt geen 3 client kaartjes met elkaar laten verbinden.....
helaas kun je met clients alleen in AD-HOC mode werken wat betekend dat je 2 clients kunt verbinden, maar niet meer dan die 2....
Succes ermee !
- Ik zit op de top van een straat die 17% helt.
- Iets van een 100-150m lager staat er een huis van een vriend van mij.
- Zijn huis staat eveneens langs de rechterkant van de straat.
NU:
- Kan ik een draadloze verbinding tot stand brengen tussen deze twee huizen ?
- Wat heb ik nodig ?
- Ik ben bereid een antenne te kopen (eventueel voor latere uitbreiding)
Schetsje in paint

Mijn huis: A
Zijn huis: B
PS: Ik woon in België => Gelden daar andere wetten i.v.m. die 100mW enzo ?
.:. www.Gilbeir.tk .:. Onlaajn Diary ;)
goto connect; /* *shudder* i made a design mistake somewhere */
quote:StexPerplex schreef op 29 augustus 2002 @ 12:41:
Pure Info:
- Ik zit op de top van een straat die 17% helt.
- Iets van een 100-150m lager staat er een huis van een vriend van mij.
- Zijn huis staat eveneens langs de rechterkant van de straat.
NU:
- Kan ik een draadloze verbinding tot stand brengen tussen deze twee huizen ?
- Wat heb ik nodig ?
- Ik ben bereid een antenne te kopen (eventueel voor latere uitbreiding)
Schetsje in paint:
[ afbeelding]
Mijn huis: A
Zijn huis: B
PS: Ik woon in België => Gelden daar andere wetten i.v.m. die 100mW enzo ?
De vuistregele is dat je zichtcontact moet hebben, heb je dat niet dan word het lastig.
Over die wetgeving: Dat is een Europese wet, geldt dus ook in België >
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/FAQ (ergens onderaan)
Er is daar ook een heleboel info te vinden over het zelf bouwen van een antenne, ik ben op dit moment 2 helix antenne' s (richtantenne' s) aan het bouwen.
Materiaalkosten: ¤30,- (voor 2 stuks)
Zeg Leon, als ik deze schroef uit de lamp haal valt er bij de bovenburen dan iets om?
Reg. datum: 02 augustus 2002
De ap staat op de eerste verdieping, nu krijg ik in het hele huis een vrijwel aardige verbinding, maar het kan beter naar mijn idee.
Er is een mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten.
Mijn vraag, weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen ???
quote:psa schreef op 30 augustus 2002 @ 10:31:
Heb een asus wa 700 ap gekocht en een wm 700 pcmcia card.
De ap staat op de eerste verdieping, nu krijg ik in het hele huis een vrijwel aardige verbinding, maar het kan beter naar mijn idee.
Er is een mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten.
Mijn vraag, weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen ???
![]()
![]()
Een antenne VERSTERKT het signaal niet, hij bundeld het alleen maar. Als je dus een antenne gaat gebruiken, zul je op een aantal plaatsen een beter signaal hebben, op een aantal plaatsen een slechter signaal....
Met een omni antenne kun je het signaal ipv totaal rondom beperken tot rondom, maar niet omhoog. Maarja, het is dus maar net wat je wilt...
Een antenne kun je hier halen:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59
quote:Cutebritney schreef op 29 augustus 2002 @ 11:13:
Ik zou niet zo'n grote antenne bouwen. het zal wel werken, maar ik denk dat het wat "te" is
Als je al wel een "beetje" signaal hebt, dan moet dat met relatief simpele antenne's makkelijk op te lossen zijn.
Ik dacht aan een BiQuad, die dingen zijn makkelijk te maken, goedkoop (paar euro tot gratis) en toch een flinke versterking van je signaal
Let op dat als je geen schotel gebruikt (in jou geval niet nodig) dat je de opstaande randen op de achtergrond-reflectieplaat NIET erop zet. Dus alleen de achtergrond-reflectie, geen zijkanten
ja, dat had ik ergens anders ook gelezen. thnx! ik ga er zo ff 2 maken
Als je een "rondstraal" antenne wilt hebben, dat heet overgins een Omni, heb ik ookwel wat leuke schema's. makkelijk te bouwen van kabel, soldeer en een buisje als omhulsel![]()
Dat rubberen dopje met antenneaansluiting, 'k heb geen idee of die te gebruiken is. Het is natuurlijk maar net de kunst om een geschikte aansluit connector te vinden....
Als je een foto hebt, mischien herkent iemand hem, maar een echt grote kans is het niet denk ik.
Is het niet mogelijk om de antenne van je usb apperaat te halen, en daar dan een connector op te zetten? Of is de antenne niet verwijderbaar?
Overgins, als je later ooknog een laptop wilt gaan gebruiken, zul je ook een Accesspoint nodig hebben. Je kunt geen 3 client kaartjes met elkaar laten verbinden.....
helaas kun je met clients alleen in AD-HOC mode werken wat betekend dat je 2 clients kunt verbinden, maar niet meer dan die 2....
Succes ermee !
quote:Cutebritney schreef op 29 augustus 2002 @ 11:13:
ja, dat had ik ergens anders ook gelezen. thnx! ik ga er zo ff 2 maken
nou, bij sitecom en bij andere websites denken ze daar anders overquote:
Als je een "rondstraal" antenne wilt hebben, dat heet overgins een Omni, heb ik ookwel wat leuke schema's. makkelijk te bouwen van kabel, soldeer en een buisje als omhulsel![]()
Succes ermee !
ik neem aan dat de quads aan de kern van de coax gesoldeerd moet worden?
bvd
quote:krekrrr schreef op 30 augustus 2002 @ 15:06:
nou, bij sitecom en bij andere websites denken ze daar anders overin het boekje van die adapters staat dat je er tot 8 in ad-hoc kan laten werken...
Waarschijnlijk bedoelen ze daar dat je 8 setjes van 2 adapters kut verbinden, maar niet alle 8 met elkaar. Ad-hoc is point to point, en NIET point to multipoint....
dat si toch duidelijk op deze pic te zien, en wordt verteld in de verhaaldjes erbij....quote:krekrrr schreef op 30 augustus 2002 @ 16:00:
een vraagje: moet je bij die bi-quad de quads wel of niet aan de achterplaat vast solderen?
ik neem aan dat de quads aan de kern van de coax gesoldeerd moet worden?
bvd

Reg. datum: 25 juli 2001
twee linksys AP's, ene als Access point client en de andere als gewoon AP. Alles gaat opzich wel goed maar soms valt de verbinding weg en dat is opzich niet zo erg maar het zou wel handig zijn als de client dan automatisch weer probeerd te connecten. Weet iemand hoe dat moet? Want nu moet ik zelf telkens doen, wat niet echt handig is want het gaat hier wederom om internet delen..
"Firstly you need to aim beyond what you are capable of."
En dan ook waar mensen hun bevindingen van bijvoorbeeld de sitecom of een ander merk kunnen plaatsen in een dat je zegt van een overzichtelijke marnier?
als je iets zoekt dan moet je eigenlijk tientallen pagina's doorlezen waarvan weer maar 5 posting het gene bevatten wat jij bedoelt...
ik zat dus te denken aan een site met link ervaringen -> pagina met merken -> dan klik je bv op sitecom -> klaas zijn ervaring met sitecom...
en dat dus ook met antennes enz...
zelf heb ik wel ervaring met sitecom, BreezeCOM en NwN.....
zijn er meer mensen die intresse hebben voor zo'n project??
ik denk dat wij hier de mede wirelesslanners wel een dienst mee kunnen beweizen en ook elkaar natuurlijk omdat alle info bij de hand is
linux is just like an wigwam, no windows, no gates and an apache inside
Daar is * Cutebritney al een tijdje mee bezigquote:Sirchay schreef op 31 augustus 2002 @ 19:19:
is het niet een idee om een soort van FAQ / website achtig iets in elkaar te draaien met alle informatie die hier en in Draadloos +-600m netwerk ter spraken zijn gekomen.
En dan ook waar mensen hun bevindingen van bijvoorbeeld de sitecom of een ander merk kunnen plaatsen in een dat je zegt van een overzichtelijke marnier?
als je iets zoekt dan moet je eigenlijk tientallen pagina's doorlezen waarvan weer maar 5 posting het gene bevatten wat jij bedoelt...
ik zat dus te denken aan een site met link ervaringen -> pagina met merken -> dan klik je bv op sitecom -> klaas zijn ervaring met sitecom...
en dat dus ook met antennes enz...
zelf heb ik wel ervaring met sitecom, BreezeCOM en NwN.....
zijn er meer mensen die intresse hebben voor zo'n project??
ik denk dat wij hier de mede wirelesslanners wel een dienst mee kunnen beweizen en ook elkaar natuurlijk omdat alle info bij de hand is
quote:Cutebritney schreef op 01 september 2002 @ 12:46:
[...]
Daar is * Cutebritney al een tijdje mee bezig
aha luxe....
als je hulp nodig hebt dan roep je maar
Reg. datum: 03 mei 2000
Wh00t! yepsquote:
* DJSmiley woont ook in Nunspeet.... Als je heeeeel dicht in de buurt van * DJSmiley bent (Kuntzestraat) kun je al inloggen op mn AP.. maar ja, aangezien ik geen antenne (nog niet) erop heb komt ie nog niet zover
[einde gezeik]
iemand nog zin om een wireless-tilburg op te zetten? ik heb laatst een klein rondje door de stad gefietst met laptop in mijn rugzak enzo, en heb ff een printscreentje gemaakt van de netwerken die ik gevonden heb...

groter
en voor de mensen die Network Stumbler hebben, heb ik het .ns1 file'tje online gezet.
oja, nu komt wel mijn vraag: is het mogenlijk om een wap11 zowel in bridge als in ap-mode te laten werken... want er stond zon mooi building 2 building setje te koop op routershop.nl. Alleen ik heb zelf een laptop, met een wireless kaartje en dan vind ik het zonde om die niet te kunnen gebruiken... of kan dit wel/anders ?
Jim
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
ivm. dit interessante topic ga ik het hier bij de kenners ook nog eens vragen..
4km overbruggen moet dus mogelijk zijn.
een centrale ISP wil in een circel van 4km wireless bieden..
klanten zitten dus op de 4 km circel..
welke hardware gebruik je ?
klant = willekeurige wap kaart en een richt antenne ?
ISP = Wap accespoint en een circel antenne (of is een heleboel richt antenne's beter)
moet het dan een freelineofsight verbinding zijn ?
http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html
hier staat een mooi pakket voor €600..
maar heeft een Accespoint meer zendkracht dan een losse kaart ?
of kan ik ook een losse pci kaart in mijn Linux bak steken (deze doet dan firewall,Nat etc) met een extra antenna eraan ?? dan ben ik stukken goedkoper uit !
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
quote:xychix schreef op 02 september 2002 @ 07:33:
xychix in "HSDI bsbnet, eindelijk breedband voor ie"
ivm. dit interessante topic ga ik het hier bij de kenners ook nog eens vragen..
4km overbruggen moet dus mogelijk zijn.
een centrale ISP wil in een circel van 4km wireless bieden..
klanten zitten dus op de 4 km circel..
welke hardware gebruik je ?
klant = willekeurige wap kaart en een richt antenne ?
ISP = Wap accespoint en een circel antenne (of is een heleboel richt antenne's beter)
moet het dan een freelineofsight verbinding zijn ?
http://www.routershop.nl/nl/dept_15.html
hier staat een mooi pakket voor €600..
maar heeft een Accespoint meer zendkracht dan een losse kaart ?
of kan ik ook een losse pci kaart in mijn Linux bak steken (deze doet dan firewall,Nat etc) met een extra antenna eraan ?? dan ben ik stukken goedkoper uit !
het probleem is dat de pci en pmca kaartjes alleen de AdHoc methode ondersteunen, dit betekend dat je maar 2 computers mat elkaar kan linken...
als je een soort isp wilt spelen is dat denk ik niet handig....
in princiepe heeft een acces point evenveel vermogen als een losse kaart..
goed punt!!quote:Jimbolino schreef op 01 september 2002 @ 23:05:
is het geen id (vooral met oog op de toekomst) om een (sub)forum te maken over wireless, want dit topic staat nu wel in Network Troubleshooting, maar ik heb helemaal geen problemen met mijn netwerk
Reg. datum: 01 april 2000
[url=http://webstore.netline.nl/store.asp?numperpage=1&images=on&display=full&cat egory=20&searchstr=A500-9&searchfield=itemid] deze page [/url]
Ik las dat deze een andere chipset heeft dan de andere 3com wireless
kaartjes.
De link werkt gewoon als je 'm goed copy/past. Dat het geen url wordt is een bugje in topix helaas
Boom baby!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last
Dit topic is gesloten.