quote:uhm wat is dat voor gele 'sleuf' links op het mobo ?
wat bedoel je precies, die verticale connector?
Ik vermoed een serial ata aansluiting?
Freude, schöner Götterfunken Tochter aus Elysium wir betreten Feuertrunken himmlische, dein Heiligtum deine Zauber binden wieder was die Mode streng geteilt alle Menschen werden Brüder wo dein sanfter Flügel weilt
maar wat kun je daar mee dan?
ik heb dat nog nooit ergens gezien namelijk.
edit:
oh heb al wat gevonden
http://www.tweakers.net/nieuws/21927?highlight=serial+ata+
en
http://www.serialata.org/
maar in dat artikel van t.net heeft men het over kleiner, maar ik vind em er eigenlijk groter uitzien?
Freude, schöner Götterfunken Tochter aus Elysium wir betreten Feuertrunken himmlische, dein Heiligtum deine Zauber binden wieder was die Mode streng geteilt alle Menschen werden Brüder wo dein sanfter Flügel weilt
Main System Specs ||| Daarnaast nog een 486 zonder RAM en 2 keer een 386, allen zonder CD-drive zelfs
quote:Op maandag 03 juni 2002 18:35 schreef GiGNiC het volgende:
IEmand al op de Computex-site van MSI gekeken naar het K8A Gem moderbord, gebaseerd op AMD K8 chipset, man die ziet er freaky uit, me AGP-slot midden tussen de PCI's, north en southbridge plek tegenelkaar naast dat AGP-slot, DIMM's boven CPU,...
Nee, maar nu wel

Wat me wel opvalt is dat al die borden slechts twee DIMM sockets hebben
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

auw
edit gevonden serial ata:

is dus niet groot.
De aansluiting van de Promise serial ATA + ATA 133 blabla support.quote:Op maandag 03 juni 2002 15:02 schreef admiral het volgende:
uhm wat is dat voor gele 'sleuf' links op het mobo ?
Death is inevitable, learn to live with it.
Basman (een brutaal zoekertje :P )
Jammer dat we niet kunnen zien wat voor soort die HD is die daar op z'n kop ligt.quote:Op dinsdag 04 juni 2002 13:21 schreef Spice het volgende:
[afbeelding]
auw
[afbeelding]
is dus niet groot.

quote:Op maandag 03 juni 2002 20:50 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Nee, maar nu wel(was ff zoeken)
[afbeelding]
Wat me wel opvalt is dat al die borden slechts twee DIMM sockets hebbenDe Clawhammer ondersteund naar mijn weten wel vier DIMM, registered weliswaar, maar dat deed de AMD 761 ook. Ik ben benieuwd of er ook Sledgehammer/Opteron single borden komen; heb je één cpu, maar wel met een 128bit mem interface. EIgenlijk vind ik in het licht van de huidige ontwikkelingen zoals PC1066 voor de P4 met dus 4.2GB/s bandbreedte een single channel PC2700 oplossing voor de Clawhammer maar een non-ontwikkeling. Als ik t.z.t. weer eens wat nieuws wil, wil ik iets met enorm veel bandbreedte.
Via komt met 3banken.
Maar uh registered is meer voor de server markt, leuk voor Opteron systemen. Desktop en home bouwers gaan liever voor unbuffered is vaak goedkoper en sneller. En het gross zal niet echt memory hongerig zijn na 512MB zijn het meer semi profesionals of heavy user en het gross breid zijn geheugen niet 4 keer uit van 512Mb naar 1GB en dan 1,5 en dan 2GB dat zijn extreme gevallen. Die hier op het forum wel vaker voorkomen maar op de volume markt niet.
GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi
I'm sorry, did I just blow your head apart? | Tachyon Wiki | Specs
quote:Op dinsdag 04 juni 2002 17:19 schreef AMDLover het volgende:
lekker belangrijk, zo'n topic over een proc die er nog lang niet is
Nou in december is ie er ,als ze die deadline halen dus wat kan je aan de kerstman vragen 'n Hamer systeem.
De K8 is op zich 'n bijzondere Desktop CPU en architektuur.
Aangezien de nieuwe K8 Athlon op Server architektuur en techniek, ALpha is gebaseerd ipv intels Desktop platform.
Waarbij je ook nog 64bits krijgt of je het nodig hebt of niet.
Bepaalde zware software o.a. Games engines kunnen hiervan gebruik maken door 'n patch. In de toekomst.
Dus het is voor de desktop markt een mijlpaal (64bit/Numa)alleen is het nog wachten of ze het voor elkaar krijgen de verwachtingen en of het 'n sucses wordt met betere ASP voor hun CPU'tjes.
GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi
quote:Op dinsdag 04 juni 2002 20:09 schreef Tachyon het volgende:
Wat te denken van het volgende bericht?
AMD concedes poor performance of early Hammer processors
'n welles nietes bericht en dus weer 'n gerucht erbij dat is wat ik denk.
Wat boeid dat we zien wel in December dan hebben we het over harde tastbare feiten als je zo'n ding kan kopen.
Ze hadden het over test samples voor mobo's te ontwerpen met 'n zeer lage gelockte Clock van 800Mhz.
Zie het als toen ze de Athlon 500Mhz releaseden en ze sturen samples van 200Mhz ruim 6 maanden van tevoren naar mobo/chipset bakkers.
Dus blijkbaar zijn insiders iets in de war van de juiste bedoelingen en shrokken ze van de lage clock of AMD heeft problemen met clockschalin dus 'n welles nietes geruchten katalysator.
* SuperG ziet het wel kan niet meer wachten dus effe misschien 'n Dual 760MPX binnenkort met twee goedkope Athlon XP/MP en later barton erin en de andere PC in 2003 met 'n Hammer upgrade als het AMD gelukt is.
quote:Op dinsdag 04 juni 2002 13:21 schreef Spice het volgende:
[afbeelding]
is dus niet groot.
ja zoiets had ik ook net gevonden, dus ff kijken weer in dit topic.
Maarja dat is nog niet een verklaring voor de grote/lange gele sleuf op dit plaatje

want die serial ata's zijn dus idd een stuk kleiner.
Of zou deze lange gleuf een aantal serial ata aansluitingen zijn naast elkaar?
edit:
hmmz nu ik em nog es bekijk, kan het best een ide-'sleuf' zijn.
Ik dacht namelijk eerst dat ie langer was, mar dat zal wel komen op de manier waarop de foto gemaakt is.
Opteron:

Clawhammer:

en nog een mooi Serial ATA en ATA133 vergelijkings plaatje:

><((((º> :. Yorinf .:. The Order of the Stick .: <º))))><
Mjah, die extra gele sleuf is inderdaad standaard parallelle ATA133, die wordt geleverd door de promise-chip daarnaast die ook de 2 serial ATA-kanalen levertquote:Op dinsdag 04 juni 2002 22:19 schreef admiral het volgende:
[..]
ja zoiets had ik ook net gevonden, dus ff kijken weer in dit topic.
Maarja dat is nog niet een verklaring voor de grote/lange gele sleuf op dit plaatje
Foto hier
want die serial ata's zijn dus idd een stuk kleiner.
Of zou deze lange gleuf een aantal serial ata aansluitingen zijn naast elkaar?
edit:
hmmz nu ik em nog es bekijk, kan het best een ide-'sleuf' zijn.
Ik dacht namelijk eerst dat ie langer was, mar dat zal wel komen op de manier waarop de foto gemaakt is.
Anandtech had het daarbij over 800Mhz met 1MB L2-cache (al zal de desktop-versie vermoedelijk bij 512KB blijven)quote:origineel door SuperG
Ze hadden het over test samples voor mobo's te ontwerpen met 'n zeer lage gelockte Clock van 800Mhz.
Main System Specs ||| Daarnaast nog een 486 zonder RAM en 2 keer een 386, allen zonder CD-drive zelfs
Noch heute: Erste Benchmarks von AMDs 64 Bit Athlon (Clawhammer)
Wir haben AMDs ersten 64 Bit Prozessor für den Desktop exklusiv getestet. Schon jetzt beeindrucken die Werte des Clawhammer-Prototypen.
Vooral dat "Schon jetzt beeindrucken die Werte des Clawhammer-Prototypen"
Dus als het goed is, nog vandaag benchmarks....ben benieuwd.
Dat Abit bord (de bovenste) is een dual Xeon bord (zie hier), geen Hammer stuff dus.quote:Op dinsdag 04 juni 2002 13:21 schreef Spice het volgende:
[afbeelding]
auw
[afbeelding]
is dus niet groot.
specs e.d.
Dat buchmarken we effe.
http://www.tecchannel.de/hardware/936/index.html
specs e.d.
I'm sorry, did I just blow your head apart? | Tachyon Wiki | Specs
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 24 25 26 27 last
Dit topic is gesloten.