Ik weet 't, alleen loopt het naar mijn mening uit de hand. Die quantispeed waardes zijn op de Thunderbirds gebasseerd (terwijl het een publiek geheim is dat de P4 hier de directe reden toe is), alleen hebben we straks een cpu die niet meer met de Thundebird te vergelijken is. Okay, het x86 principe is nagenoeg hetzelfde alleen zal met 64bits toepassingen er geen directe vergelijking meer kunnen worden gemaakt me dunkt. Op een gegeven moment (ergens in de geen eens zo verre toekomst) zitten we met een aanduiding opgescheept die schijnbaar gebasseerd is op een processor uit een ver verleden (waarbij 'ver' natuurlijk geplaatst moet worden in de juiste context van de processor-geschiedenis), waar niemand iets mee kan. Stel dat Intel straks met een verbeterd (lees: sneller) concept komt, past AMD dan de quantispeed waardes net zo makkelijk aan? Zo ja, dan kun je toch met absolute zekerheid stellen dat deze hele snelheidsaanduiding een zielige vertoning van onmacht is? Anyway, zolang het spul daadwerkelijk goed performed ben ik als evt./potentiële koper blij, maar dit marketing geblaat druist rechtstreeks tegen mijn gevoel van eerlijkheid in (ik zal je vertellen dat ik serieus heb overwogen helemaal geen XP's te kopen, puur en alleen om die intelligentiebeledigende aanduiding, alleen was het alternatief destijds veel te duur...)quote:Op dinsdag 21 mei 2002 16:03 schreef nnk het volgende:
[..]
ff over die 2de opmerking
dat is puur marketing ... vooral omdat de gewone thuisgebruikers denken dat dat 3400+ getalletje overeenkomt met 3.4 gig
...
als ze met kerst in de winkel zouden staan en er wordt gevraagd wilt u :
een 2.0gig hammertje of een 3gig (of hoe ver ze dan ook zijn) intel... dan gaan de meeste voor de intel
it's all about the money
en ik vind het ook een hele vervelende truuk
Wat het 0.09µ proces betreft, dat laat sowieso nog wel 'even' op zich wachten, en als het zover is moet ik idd nog zien in hoeverre die dingen dan passief gekoeld kunnen worden (het verschil tussen een 0.18µ en 0.13µ Athlon lijkt vooralsnog ook tegen te vallen) Desalniettemin lijkt het me wel flex, twee passief gekoelde Athlon 64's of Opterons
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.